Toch totaal niet slim.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:57 schreef Scooper het volgende:
[..]
Ja. Hij spreidt wel wat, maar lijkt toch de max van 40k ongeveer aan te houden voor zijn volledige investeringen. Het lijkt dus niet een bedrijf te zijn die veel meer zou mogen investeren. Check z'n investeringen
GvE is inderdaad goed voor snel geld incasseren, zoals er al gezegd werd. Heb inmiddels mooi betaalschema opgebouwdquote:Op maandag 30 juni 2014 10:29 schreef Mynheer007 het volgende:
Een investering in een bedrijf via Symbid moet je zien als een lange termijn investering. Samen met alle andere Symbid investeerders, die in hetzelfde bedrijf investeren, wordt er een coöperatie opgericht die de aandelen beheerd. Symbid-investeerders kunnen via deze coöperatie invloed uitoefenen op de koers van het bedrijf. Na verloop van tijd, als alles volgens plan gaat, kunnen investeerders dividend verwachten waarmee dus een rendement behaald wordt op de investering. Het is ook mogelijk dat het bedrijf de aandelen wil terug kopen wat ook een manier is om rendement te krijgen op de investering. Een derde mogelijkheid is dat de leden van de coöperatie onderling aandelen verkopen.
Het grote voordeel van symbid, tov GvE, is dat het vaak innovatievere ideeën zijn en dat spreekt mij meer aan. Ik investeer liever in een bedrijf dat de wereld wil veroveren dan in een kapsalon. Het nadeel van symbid is dat er relatief veel kosten gemaakt moeten worden voor dat je eenmaal je aandelen hebt. Daarnaast is het risicovoller, zowel positief(waardestijging van 900% in 2 jaar tijd is al voorgekomen) als negatief(faillissement).
Dan nog even over geldvoorelkaar; ik kwam van het weekend een artikel in de quote tegen over crowdfunding. In het artikel meldt een van de mensen van geldvoorelkaar dat er bij 3-5% van de projecten betalingsproblemen zijn. Aangezien er volgens mij in het totaal iets van 700 projecten lopen, betekend dat er 21 tot 35 projecten met betalingsproblemen zijn. Hier op het forum zijn wel een aantal projecten langs gekomen waar problemen mee waren, maar niet in deze orde van grootheid.
Als deze cijfers van geldvoorelkaar kloppen, dan moeten er hier op het forum toch veel meer members zijn die projecten met betalingsproblemen hebben? Of zouden ze bij de berekening van het percentage alleen volledig afgeronde projecten meenemen?
ik merk ook dat de investeringsbedragen hoger zijn dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:31 schreef AmicusS het volgende:
[..]
Ben ook ingestapt; voelt toch wel goed als het geld zo'n nuttige besteding krijgt. Hij loopt inderdaad ook mooi snel vol, dus dat is toch voor veel mensen wel een belangrijk investeringsaspect.
Je geeft het zelf al aan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef CaLeX het volgende:
Hoezo zou je hier in willen investeren?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6676
Tenzij je van plan bent een afzuigkap van 3000 euro te kopen, kan ik het niet helemaal snappen. Al is de 48mnd en catagorie wel een plus.
Voor zover ik begrijp ben je dan toch evengoed je kosten kwijt. Dat was bij mij al bijna vijf euro om 100 euro te investeren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:51 schreef Koeliejolie het volgende:
Gedachte is natuurlijk dat je het geld vanuit je account weer in een ander project stopt waarbij je dan niks meer hoeft te betalen. Als een project het niet haalt krijg je dus het geld terug in je account en kun je opnieuw investeren.
Dat kan je van de staatsloterij ook wel beweren.quote:
En hij zit alweer vol. Toch netjesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ik merk ook dat de investeringsbedragen hoger zijn dan gemiddeld.
quote:Verkorten doorlooptijden van projecten
Wij proberen de doorlooptijd van een project zoveel mogelijk terug te dringen zodat alle partijen daar optimaal van kunnen profiteren. Het probleem is vaak dat wij afhankelijk zijn van de laatste betaler in een project. Dit kan soms ten kosten gaan van de overige investeerders en van de kredietnemer. Uiteraard willen wij dit probleem voorkomen en hiervoor hebben wij uw hulp nodig!
Om bovenstaande reden willen wij u verzoeken, als u dit niet al doet natuurlijk, om de investeringen over te maken bij het eerste investeringsverzoek.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Het team van Geldvoorelkaar.nl
Na de mailnotificatie heb ik binnen tien minuten geïnvesteerd, ik zag hem hard gaan en zag er interessant uit!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:47 schreef athlonkmf het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7421
recordsnelheid volgelopen zeg...
Zag dat idd al een weekje.quote:
quote:Vakantieperiode
1-7-2014 16:21:56
vakantie
De vakantieperiode breekt weer aan! Gaat u op vakantie en bent u in die periode niet in de gelegenheid om uw investering over te maken? Neem dan een aantal dagen voor vertrek contact met ons op. Wij maken graag een alternatieve afspraak met u hierover.
Wij zijn op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur bereikbaar via 085-2733465. Daarnaast zijn we altijd bereikbaar via info@geldvoorelkaar.nl.
Wij wensen u alvast een fijne vakantie.
Met vriendelijke groet,
Het team van Geldvoorelkaar.nl
Wel goed dat ze er werk van maken want het duurt soms wel erg lang.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zag dat idd al een weekje.
ze houden de topics in de gaten ja.
[..]
mwah. mogen ze wel wat actiever tonen. Ik zag het maar net toevallig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel goed dat ze er werk van maken want het duurt soms wel erg lang.
Dat berichtje? Ja dat wel ja ik zag hem ook pas net toen ik hem plaatste maar dat die doorlooptijden sneller worden is goed natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
mwah. mogen ze wel wat actiever tonen. Ik zag het maar net toevallig.
Ik zou er nog steeds geen enkele moeite mee hebben om per project een éénmalige (niet storneerbare) machtiging af te geven. Wat mij betreft is het op bevestigen klikken in het mailtje het moment dat je er aan vast zit. Maar goed, dat zullen ze zelf ook wel bedacht hebben dus zal het wel niet mogen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zag dat idd al een weekje.
ze houden de topics in de gaten ja.
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:48 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als je contact opneemt met GvE kan dat wel verruimd worden. Maar goed ze zullen je ongetwijfeld vooraf wel even uitleggen dat je moet spreiden omdat er risico's aan crowdfunding zitten.
40K is ook wel erg veel om er in te hebben plus je dat ook elke maand een fors bedrag krijgt waardoor je toch wel kunt blijven investeren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.
Ik heb het even nagevraagd en de reactie komt hier op neer: GvE staat onder toezicht en hebben een vergunning van de AFM. Het maximum bedrag voor particuliere is opgelegd door de AFM en hier mogen zij dus zelf geen verandering in aanbrengen.
Indien u een partner heeft, zou u (in samenspraak met uw partner) de investeringen kunnen doen.
Het is hierbij wel van belang dat een ander uniek bankrekeningnummer wordt gebruikt.
De verhalen van projecten waar mensen 50k in inlegden en mensen die totaal 500k aan uitstaand vermogen hadden waren dan zeer waarschijnlijk zakelijke investeerders. Of ze moeten in het begin soepeler zijn geweest met de regels, maar daar kan ik verder ook niet in kijken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, helaas klopt dit niet.
Ik heb het even nagevraagd en de reactie komt hier op neer: GvE staat onder toezicht en hebben een vergunning van de AFM. Het maximum bedrag voor particuliere is opgelegd door de AFM en hier mogen zij dus zelf geen verandering in aanbrengen.
Indien u een partner heeft, zou u (in samenspraak met uw partner) de investeringen kunnen doen.
Het is hierbij wel van belang dat een ander uniek bankrekeningnummer wordt gebruikt.
Ja, ik denk zakelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:07 schreef RicDan het volgende:
[..]
De verhalen van projecten waar mensen 50k in inlegden en mensen die totaal 500k aan uitstaand vermogen hadden waren dan zeer waarschijnlijk zakelijke investeerders. Of ze moeten in het begin soepeler zijn geweest met de regels, maar daar kan ik verder ook niet in kijken.
Ik wil dat ook, maar ik krijg de bevestigingsmail niet. Normaal gesproken heb je die direct.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:47 schreef leolinedance het volgende:
Weer een nieuwe, en een fraaie wat mij betreft. Ik heb er een klein bedragje in gedaan.
Voordeel van een looptijden van 60 maanden is dat je er relatief minder fee over betaaltquote:Op donderdag 10 juli 2014 09:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Allemaal die lange looptijd vna 5 jaar
Hier hetzelfde, wel eens eerder gehad met projecten die heel snel gaan. Waarschijnlijk pending omdat er nog veel andere (eerdere) bevestigingsmails in de lucht hangen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik wil dat ook, maar ik krijg de bevestigingsmail niet. Normaal gesproken heb je die direct.
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 10 juli 2014 09:59 schreef Tha_Duck het volgende:
Allemaal die lange looptijd vna 5 jaar
Nadeel is dat je maar peanuts per maand terugkrijgt, langer risico loopt en uiteraard langer op je geld moet wachten.quote:Op donderdag 10 juli 2014 10:03 schreef Goesten het volgende:
[..]
Voordeel van een looptijden van 60 maanden is dat je er relatief minder fee over betaalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |