Of je geeft hem een antwoord op de vraag. Het is wisselend, maar de Meesten storten maandelijks een bedrag op een separate (spaar)rekening om vanuit daar weer nieuwe investeringen te kunnen doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lees de topics maar terug, is al tig keer over gesproken.
Separate betaalrekening is in ieder geval niet handig, want dan betaal je weer bankkosten en dan gaat je rendement omlaagquote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:12 schreef opabrutus het volgende:
Heb deze helamaal gelezen en nog een pagina'tje of 15 in #11, maar ik dacht misschien kan iemand het zo beantwoorden.
Ja, beetje vreemd is het wel. En dan ook nog eens een termijn van 60 maanden. Doe het dan in 12-24 maanden als je toch denkt het volgende winter terug te kunnen betalen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef athlonkmf het volgende:
hmm... twijfel een beetje over het nieuwe project. "Geld om voorraad zout af te betalen"
Hierbij wordt uitgegaan dat dit voorraad weer verkocht wordt dit jaar, maar wat als voorraad toch niet gebruikt wordt? Is er een houdbaarheidsdatum op zout?
Lijkt me een "help factuur betalen, anders aan we failliet"-project.
Wij leren (maar dat is niet zo heel spannend, want je kan het ook overal lezen): als je niet zeker weet dat je de eerste 30% bij aanvang al gevuld hebt (met toezeggingen vanuit je eigen brede netwerk), begin er dan niet aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef AQuila360 het volgende:
Het grootste probleem blijft toch meteen overmaken daardoor wacht iedereen af lijkt me. Het staanu op 11% dus ik kan ook beter wachten maar dan komt het nooit vol.
Ja, goed opletten of het een lening, een obligatie of aandelen betreft. Bij de obligatie krijg je de inleg aan het einde van de looptijd terug, bij een lening maandelijks, per kwartaal of jaarlijks en bij aandelen pas als je de boel verkoopt maar dat is heel erg moeilijk tenzij de onderneming een NV betreft.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje domme vraagmaar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt?
Ben net wakkerdus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje domme vraagmaar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt?
Ben net wakkerdus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
Geen hypotheek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)
Als je zoveel op je spaarrekening heb, zal je toch effe andere opties moeten bekijken. Kijk op brandnewday voor ETF-fondsen. lekker makkelijk en stabiel.
En overweeg eens wat extra af te lossen op je hypotheek.
Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geen hypotheek.
Dus in dat opzicht is er niets af te lossen.
Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisjequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.
Kun je het beste toch wel iets gaan kopen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |