abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:02:29 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_141792551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Lees de topics maar terug, is al tig keer over gesproken.
Of je geeft hem een antwoord op de vraag. Het is wisselend, maar de Meesten storten maandelijks een bedrag op een separate (spaar)rekening om vanuit daar weer nieuwe investeringen te kunnen doen
pi_141793337
Heb deze helamaal gelezen en nog een pagina'tje of 15 in #11, maar ik dacht misschien kan iemand het zo beantwoorden :).
  dinsdag 1 juli 2014 @ 23:18:13 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_141793900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:12 schreef opabrutus het volgende:
Heb deze helamaal gelezen en nog een pagina'tje of 15 in #11, maar ik dacht misschien kan iemand het zo beantwoorden :).
Separate betaalrekening is in ieder geval niet handig, want dan betaal je weer bankkosten en dan gaat je rendement omlaag
pi_141796912
Gewoon alles met normale rekening. Met een programmaatje of de app zelf kan je zo filteren op geldvoorelkaar ne heb je je overzicht. Waarom moeilijk doen,

Heb ¤1400 uitstaand en volgens mij iets ¤2000 toegezegd.
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:00:26 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_141797723
Gewoon normale rekening. Waarom moeilijk doen.
pi_141806710
Ik heb ook alles via mijn gewone betaalrekening lopen. Ik heb een bepaald budget wat ik maximaal in crowdfunding (GvE voor mij) wil steken en ik zit nu net onder dat maximum, heb nog ruimte voor 2 a 3 extra projecten (maar alleen als ze erg aantrekkelijk zijn).

Daarnaast hou ik van een goede spreiding (heb nu 21 projecten lopen waar vrijwel allemaal dezelfde hoeveelheid geld in zit), ik kies voor projecten met een goede rating (16 A of hoger, 3 BBB, 1 BB en een zonder rating maar met classificatie 1) en kies natuurlijk voor projecten met een hoge rente (eentje van 7,5% en de rest allemaal 8-10%, gemiddeld 8,52% wat na aftrek van kosten op 8,12% neerkomt).
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:06:28 #182
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_141807541
Het zou zo zonde zijn als je op de gewone rekening rood zou staan en dan wel geld op een andere betaalrekening. Dus doe ik alles zo veel mogelijk vanaf één rekening. Per project meestal 100, regelmatig 200 en soms 300 of 500.

Wel stort ik de maandelijkse terugbetalingen door naar een spaarrekening. De 4k die uitstaat levert me ongeveer 100 Euro per maand en dat is voorlopig wel een tijdje genoeg. Het grote plan is/was om die ongeveer honderd per maand te blijven ontvangen, dat is dan een mooie aanvulling mocht ooit het salaris dalen of juist vaste lasten oplopen. Mijn huidige overweging is om gewoon mn hypotheek wat meer af te lossen, dat levert me dan ook lagere vaste lasten op voor de resterende zes jaar. Daar komt dit najaar nog wel een draadje over.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_141813640
hmm... twijfel een beetje over het nieuwe project. "Geld om voorraad zout af te betalen"

Hierbij wordt uitgegaan dat dit voorraad weer verkocht wordt dit jaar, maar wat als voorraad toch niet gebruikt wordt? Is er een houdbaarheidsdatum op zout?

Lijkt me een "help factuur betalen, anders aan we failliet"-project.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:42:19 #184
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_141814004
De houdbaarheid van zout is oneindig, die van de verpakking niet. Echter klinkt het verhaal wel plausibel.

Maar voor de zoveelste keer verbaas ik me dat een bedrijf met een omzet van anderhalf miljoen geen buffer beschikbaar heeft van nog geen ton.

Ook verbaasd het me waarom een lening aan gegaan wordt waarbij direct afgelost moet worden. Het is in dit geval toch veel logischer dat de lening uiterlijk in februari in zn geheel zou worden voldaan zonder tussentijdse aflossingen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:58:41 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_141814648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:32 schreef athlonkmf het volgende:
hmm... twijfel een beetje over het nieuwe project. "Geld om voorraad zout af te betalen"

Hierbij wordt uitgegaan dat dit voorraad weer verkocht wordt dit jaar, maar wat als voorraad toch niet gebruikt wordt? Is er een houdbaarheidsdatum op zout?

Lijkt me een "help factuur betalen, anders aan we failliet"-project.
Ja, beetje vreemd is het wel. En dan ook nog eens een termijn van 60 maanden. Doe het dan in 12-24 maanden als je toch denkt het volgende winter terug te kunnen betalen.

En geen ton als buffer hebben, maar wel 700k als voorraad vind ik ook niet gezond
pi_141815193
Die kerel van het zout is al 42 jaar actief in de business, ik vraag me dan ook af hoe oud hij is en wat de consequentie zou zijn als hij komt te overlijden. Komt de lening dan te vervallen en ben je je investering kwijt? Of wordt de lening alsnog voldaan (indien het geld aanwezig is uiteraard).

Bij Haguru is onlangs ook al een borgsteller overleden. Dit gebeurde nog voordat het project überhaupt was begonnen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:16:01 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_141815256
Ik twijfel wel over die zoutguru
  woensdag 2 juli 2014 @ 15:46:04 #188
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_141818435
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:16 schreef leolinedance het volgende:
Ik twijfel wel over die zoutguru
Op de valreep maar een kleine investering gedaan.
pi_141828832
Hallo opabrutus,

Ik zit nu iets over de 6.000 euro.
Bijna alle projecten zitten op 200 of 300 euro. een paar van 400 en een paar van 100. Ik heb 1 uitschieter van 500 euro. Dit was een project van 18 maanden, dus dit bedrag staat ook niet zolang vast.
Ik heb nu 33 projecten lopend.

Ik heb geen aparte rekening en hou in excel de stand van de projecten bij.

Ik ken de Plus-500 ook. Ik heb er alleen maar gespeeld met een demo account. Echt durfde ik (nog) niet aan. Wat voor soort aandelen beleg(de) je in? Ik wil nog wel eens iets meer weten van etf's en/of dividend aandelen. Dus ik ben wel benieuwd waar jij je op gericht hebt.
pi_141830402
Hebben jullie de tijd van investingsbedrag overmaken t/m starten van projecten bestudeert?

Op dit moment heb ik een stuk of 5 projecten waar ik geld overgemaakt heb, maar nog niet gestart is.

Gemiddeld is er 2 weken nodig vanaf moment van volboeken t/m ontvangen van schuldbekentenis en er geld overgemaakt moet worden.
Maar daarna is er gemiddeld toch 2 weken nodig vanaf moment van geld vragen t/m start project.
pi_141830884
Is verschillend, de tijd tussen geld vragen en start project. Gemiddeld denk ik dat je met 2 weken redelijk goed zit. Volgensmij heeft een project ook weleens 3 weken geduurd. De laatste 2 projecten die ik had was ongeveer met een week.

Als het idee hebt dat het te lang duurt, kan je ze altijd bellen/mailen met de vraag wat de status is.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:51:14 #192
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141831283
Verschilt heel erg ja, heb wel het idee dat grotere bedragen ook een stuk langer duren wellicht omdat daar veel meer mensen geld in hebben zitten en dat allemaal wat langer duurt o.i.d. Maar kan soms lang duren ja dat is niets geks.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_141842970
Wij hebben er weer twee dagen bootcamp en een week buffelen opzitten. Als ik zie wat wij allemaal voor werk moeten verzetten voor we er zelfs maar aan mogen dénken om van start te gaan, vraag ik me af hoe mensen van andere projecten dat doen.

Een opdracht voor de afgelopen weken was om zoveel mogelijk projecten van anderen te bestuderen. Als ze gelukt waren: wat deden ze goed. Als ze mislukt waren: wat ging er fout. Ik pretendeer op geen enkele wijze een kenner te zijn (want een succesvolle crowdfundingcampagne opzetten lijkt me nu nog zo ongeveer mission impossible), maar ik heb het idee dat veel mensen / bedrijven er in elk geval een stuk minder voorbereid aan beginnen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:47 schreef AQuila360 het volgende:
Het grootste probleem blijft toch meteen overmaken daardoor wacht iedereen af lijkt me. Het staanu op 11% dus ik kan ook beter wachten maar dan komt het nooit vol.
Wij leren (maar dat is niet zo heel spannend, want je kan het ook overal lezen): als je niet zeker weet dat je de eerste 30% bij aanvang al gevuld hebt (met toezeggingen vanuit je eigen brede netwerk), begin er dan niet aan.
pi_141843287
Beetje domme vraag :@ maar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt? :P

Ben net wakker :') dus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
pi_141843727
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje domme vraag :@ maar neem aan dat als je bijv. 1000 euro investeert in een project, het project gaat goed etc rente komt binnen (na een jaar? of maandelijks verdeeld?) je ook die 1000 euries terug krijgt? :P

Ben net wakker :') dus ga er vanuit van wel, maar gezien we met een redelijke grote spaarpot zitten (5 nullen) en de rente op de bank lachwekkend is, zit ik rond te kijken wat een beter alternatief is zonder nou meteen een beleggingsrekening te openen wat vaak een stuk ingewikkelder is en als je niet weet wat je doet ook meer risico met zich meebrengt.
Ja, goed opletten of het een lening, een obligatie of aandelen betreft. Bij de obligatie krijg je de inleg aan het einde van de looptijd terug, bij een lening maandelijks, per kwartaal of jaarlijks en bij aandelen pas als je de boel verkoopt maar dat is heel erg moeilijk tenzij de onderneming een NV betreft.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_141844514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)

Als je zoveel op je spaarrekening heb, zal je toch effe andere opties moeten bekijken. Kijk op brandnewday voor ETF-fondsen. lekker makkelijk en stabiel.
En overweeg eens wat extra af te lossen op je hypotheek.
pi_141844546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ligt aan welk crowdfundingtype je neemt. geldvoorelkaar is anuitair, dus aan eind van looptijd heb je je inleg+rente in zak. (in praktische termen zijn de laatste 2-3 betalingen jouw rente)

Als je zoveel op je spaarrekening heb, zal je toch effe andere opties moeten bekijken. Kijk op brandnewday voor ETF-fondsen. lekker makkelijk en stabiel.
En overweeg eens wat extra af te lossen op je hypotheek.
Geen hypotheek.
Dus in dat opzicht is er niets af te lossen.
pi_141844593
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen hypotheek.
Dus in dat opzicht is er niets af te lossen.
Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.
pi_141844663
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:22 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Geen eigen huis ook? dan maar vermogen spreiden.
Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisje :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:03:38 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141848987
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee geen eigen huis, gewoon huurhuisje :P
Kun je het beste toch wel iets gaan kopen?

Ik heb ook nog wat aandelen en obligaties en vooral een bedrijfsobligatie van een solide bedrijf kan dan ook wel interessant zijn, daar heb ik meer vertrouwen in dan GVE projecten.

[ Bericht 13% gewijzigd door AQuila360 op 03-07-2014 13:12:17 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')