Salatrel | maandag 21 april 2014 @ 15:08 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: De New/Oldbierit! - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() New/Oldbierit Apr 2014 ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden. Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]()
| |
Dekatria | maandag 21 april 2014 @ 15:09 |
Voor 70 euro per uur vloeken ze maar een eind weg. | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 15:10 |
Ja, dat ![]() Als het niet meer is ![]() Zit een inbus 10 in zo'n standaard inbussetje? | |
Maegrim | maandag 21 april 2014 @ 15:11 |
zelfs z'n zadel valt uit elkaar ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 15:11 |
![]() | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 15:14 |
Binnenkort de racer maar eens de woonkamer binnenrollen. Kop eraf en kijken hoe 't er na 2 seizoenen scheuren uitziet. | |
rulerofdeath | maandag 21 april 2014 @ 15:17 |
ja, dat is een normale maat ![]() | |
Drinky | maandag 21 april 2014 @ 15:23 |
Beter doe je dat niet, vorige keer olie overal ![]() Gaan er nog mensen gassen? ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 15:31 |
Net gevonden bij m'n ouders thuis ![]() | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 15:38 |
Jonge, nadat ik schoongemaakt had was het schoner dan voordat ik ermee begon sukkel ![]() Morgen doen? | |
Yreal | maandag 21 april 2014 @ 15:47 |
Ik ga net bijna op mijn bek omdat er een vest op de weg lag in de bocht ![]() | |
Drinky | maandag 21 april 2014 @ 15:50 |
![]() | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 15:55 |
Morgenochtend schijnt vooral in het noorden van het land de zon, in het zuiden is er aanvankelijk meer bewolking. In de middag is er in het hele land een afwisseling van zon en stapelwolken en er kunnen dan weer enkele buien ontstaan. De kans daarop is het grootst in het oosten en noorden van het land. De middagtemperatuur wordt ongeveer 18 graden. Zal wel meevallen morgen. | |
BlackLining | maandag 21 april 2014 @ 15:55 |
Dan ga ik liever zelf een uurtje staan vloeken en hou ik 70 euro in mijn zak. Lucht nog eens ontieglijk op ook. Net mijn uitgaande nokkenas weer de volle laag gegeven ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 15:58 |
Ik had geïnformeerd wat een grote beurt incl. klepspeling controleren/stellen kost. Fucking 500-600 euro ![]() Dikke doei, dan doe ik het zelf wel. | |
Dekatria | maandag 21 april 2014 @ 16:01 |
Grote beurt is met filters en vloeistoffen toch? Scheelt al gauw de helft als je die zelf doet. | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 16:13 |
Klopt ![]() Meeste werk was klepspeling controleren ![]() Iemand trouwens een idee hoe je een K&N inlegfilter kunt herkennen? | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 16:20 |
Olie, KVS en remvloeistof vervangen is max een uurtje werk. Scheelt je dus 70 euro. Maar ook kleppen stellen is prima te doen, stelt niet heel veel voor. Kost alleen wat tijd. | |
Drinky | maandag 21 april 2014 @ 16:21 |
Vaak aan de rode kleur. | |
Sounddragon | maandag 21 april 2014 @ 17:10 |
Doe maar een foto; roepen wij wel ja of nee ![]() | |
mstx | maandag 21 april 2014 @ 17:17 |
Je bedoelt diezelfde rode kleur als dat DNA luchtfilters hebben? | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 17:49 |
![]() Morgen even een ander setje voelermaatjes halen, als het echt de waarde is dat ik meet, staan mn uitlaatkleppen veel te strak ![]() ![]() | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 17:57 |
Waarom zouden die voelermaat niet kloppen? | |
Salatrel | maandag 21 april 2014 @ 17:58 |
rode filters zijn sneller? | |
BlackLining | maandag 21 april 2014 @ 18:10 |
Dat lijkt me gewoon een standaard Honda filter wat nooit vervangen is ![]() Heb je er wel op gelet dat de nok niet tegen de nokvolger aan zit? Anders krijg je krappe metingen ja. | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 18:11 |
Volgens mij is 't een spons waarmee hij net z'n velg schoongemaakt heeft ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 18:29 |
Nou ja, volgens de manual zou het 18k geleden gebeurd moeten zijn ![]() Jep, heb ik op gelet ![]() Gheghe, dat moet nog wel gebeuren ![]() | |
Sounddragon | maandag 21 april 2014 @ 20:57 |
En wat zegt de manual over de vervangings interval? ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 21:03 |
18k. Moet ik er wel bij zeggen dat de motor toen niet in mijn bezit was en ik niet weet of dat wel gedaan is ![]() | |
Sounddragon | maandag 21 april 2014 @ 21:05 |
Dat is meestal het eerste wat ik check bij een nieuwe motor. Ik vind 18K érg lang voor een filter op een motorfiets. | |
JaFFe | maandag 21 april 2014 @ 21:24 |
Komende week hoop ik mijn rijbewijs te gaan halen en te gaan kijken voor een motor. Ik zag een Honda NTV 650 staan die me wel aan sprak. Heeft iemand hier ervaring met dit model motor is hij te vergelijken met een CB 500 waar ik les op gehad heb? | |
Maegrim | maandag 21 april 2014 @ 21:29 |
heb er een voor 400 euro gekocht laatst, leuk ding hoor ![]() | |
Vinniiee | maandag 21 april 2014 @ 21:31 |
En heeft een cardan. Scheelt ketting smeren ![]() | |
Salatrel | maandag 21 april 2014 @ 21:34 |
ik ga ervan uit dat bij een nieuwe motor ook een nieuw filter gebruikt is ![]() | |
JaFFe | maandag 21 april 2014 @ 21:41 |
Ze kosten inderdaad geen reet. | |
Isdatzo | maandag 21 april 2014 @ 21:48 |
Idd, na 5K met deze setup is die van mij al redelijk vies. ![]() Binnenkort maar eens schoonmaken. | |
BlackLining | maandag 21 april 2014 @ 22:16 |
Whehe, de mijne heeft er een dikke 40k ingezeten ![]() Wereld van verschil wel als je die vervangt ![]() | |
Erasmo | maandag 21 april 2014 @ 22:16 |
Gvd houdt dat kutding er 5km voor de bestemming mee op ![]() | |
Erasmo | maandag 21 april 2014 @ 23:23 |
En aangekomen ![]() Waarschijnlijk de brandstofpomp die overleden is of geen prik meer krijgt. Na drie kwartier lopen bedenk ik dat ik die pomp waarschijnlijk gewoon had kunnen bypassen door het slangetje richting carb direct op de brandstofklep aan te sluiten ![]() | |
Sounddragon | maandag 21 april 2014 @ 23:31 |
Sommige brommerts hebben ook een brandstofpomp relais, kun je dan weer een directe + op zetten. Je kunt ook een ANWB lidmaatschap nemen; kan best handig zijn ![]() | |
Erasmo | maandag 21 april 2014 @ 23:37 |
Ben ik lid van, strandde alleen op 1 km van een andere kazerne af. Heb dus daar de motor neergeplempt en heb de rest gelopen, geen zin om een uur op de wegenwacht te wachten in deze uithoek ![]() Denk dat het de stekkerverbinding is, daar had ie eerder ook last van. Had uiteraard geen fluke bij me en geen zin om tot weet ik hoe laat aan de kant van de weg te lopen kutten ![]() | |
Erasmo | dinsdag 22 april 2014 @ 00:13 |
Wie verzint dat sowieso, een ff-ing benzinepomp als de tank toch al het bovenste punt is. | |
Sounddragon | dinsdag 22 april 2014 @ 07:51 |
De AT stond/staat bekend als een benzinepompenvreter (zelf in ruim 100K nooit last van gehad, maargoed), daarvan was ook bekend dat als je onderweg stil kwam te staan, dat je idd gewoon een bypass kon maken met een stukkie pijp en 2 slangklemmetjes, en dan reed ie wel, maar onder de halve tank ging dat niet goed, dan moest je soms wachten omdat de druk dan niet hoog genoeg was om de carbs gevuld te houden. Een injectiesysteem gebruikt de brandstof ook als koeling, en dus moet er een flink aanbod zijn om warmte te kunnen afvoeren, en dan heb je dus ook een pomp nodig ![]() | |
Erasmo | dinsdag 22 april 2014 @ 10:30 |
Pompje heeft in veel motors gezeten, ook kawa's enzo. De nieuwe Deauville met injectie heeft dan weer geen pomp. | |
Sounddragon | dinsdag 22 april 2014 @ 13:40 |
Doe dat nog eens goed lezen, en denk nog eens goed na over de werking van injectie? Of tank je dan hogedruk benzine ofzo? ![]() | |
Geerd | dinsdag 22 april 2014 @ 15:09 |
Ik zat wat rond te neuzen http://www.optitune.nl/on(...)/optimate-muurbeugel Tering daar koop je 2 laders voor ![]() ![]() | |
mstx | dinsdag 22 april 2014 @ 15:18 |
Ik heb hem gewoon met ducttape aan de deurpost hangen, is een factor 1000 goedkoper | |
Maegrim | dinsdag 22 april 2014 @ 15:39 |
ntv650 kopen? 1000 euro | |
Den_Haag | dinsdag 22 april 2014 @ 15:50 |
Probeer het oosten van het land eens ![]() Al een zaak gevonden (kawa-dealer) die er 300 euro voor vraagt. Stuk redelijker. | |
BlackLining | dinsdag 22 april 2014 @ 17:16 |
Nou, eindelijk zeg. Kleppen gesteld en blok weer dicht zonder iets dol te draaien. Wel ff een week verneukt door dat kutgeintje met die klepstoter ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 22 april 2014 @ 17:25 |
Bij een VTR is het gewoon een pens werk, daarom is het zo duur. | |
Maegrim | dinsdag 22 april 2014 @ 17:43 |
mooie ducati ![]() | |
A4papier | dinsdag 22 april 2014 @ 17:52 |
![]() | |
Vinniiee | dinsdag 22 april 2014 @ 18:12 |
![]() | |
KneusTeun | dinsdag 22 april 2014 @ 18:13 |
whahaha ge-wel-dig! | |
Daantke | dinsdag 22 april 2014 @ 18:43 |
In de motoplus stonden 'jiffy extensions' oid voor 50 euro per stuk, oftewel een metalen plaatje wat je onder je jiffy schroeft ![]() en bij japparts: 'hulpbenzinetank' > een kunststof flesje wat je op een hoog punt kan hangen als je tank los is, 30 euro 'pakking schraapset' ![]() | |
Erasmo | dinsdag 22 april 2014 @ 19:16 |
Past een TA spanningsregelaar ook op een Deauville? ![]() Dat icm lekke bougiekabels was waarschijnlijk het euvel. "Even kijken of ie vonkt" Zap ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 22 april 2014 @ 20:56 |
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelen ![]() Moet je wel effe op- en neer willen rijden natuurlijk, en kleppen stellen moet koud, dus op tijd vertrekken ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 22 april 2014 @ 20:57 |
Alles is aan te passen, stekkers zullen wel niet overeenkomen gok ik zomaar ![]() | |
Erasmo | dinsdag 22 april 2014 @ 21:01 |
Ze delen wel een blokje dus ik hoop dat de stekkers overeen komen. Wie had ook alweer die TA in een stellingkast liggen? | |
Sounddragon | dinsdag 22 april 2014 @ 21:05 |
| |
BlackLining | dinsdag 22 april 2014 @ 22:50 |
Nou, we hebben weer een stukje gereden. Dit keer met alle zestien kleppen aan het werk ![]() ![]() ![]()
| |
Dekatria | dinsdag 22 april 2014 @ 22:59 |
Moertje gevonden ja? ![]() | |
BlackLining | dinsdag 22 april 2014 @ 23:28 |
Eergisteren al, maar die was dol en M5x0.5 is vrijwel nergens te krijgen. Moest ervoor naar Roermond ![]() Morgenmiddag wil ik even een tank leegrijden, en daarna maak ik hem weer open om te kijken of alles goed gaat. Wil echt zeker weten dat dit nooit meer voorkomt. | |
Salatrel | dinsdag 22 april 2014 @ 23:47 |
je hebt hem dus echt in denoude staat teruggebracht incl. kapotte knipper | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 00:11 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | woensdag 23 april 2014 @ 00:17 |
![]() Heb nog geprobeerd het glaasje er ook af te halen maar dat wilde niet los ![]() | |
BlackLining | woensdag 23 april 2014 @ 14:09 |
Dikke 100km gereden weer ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 april 2014 @ 14:17 |
| |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 14:19 |
Vanavond die tassen ophalen bij stinikie, maar ik twijfel dus of ze in mijn topkoffer passen... | |
mjan | woensdag 23 april 2014 @ 14:26 |
Er meteen ophangen? BL: geen rare rateltjes of andere losse dingen meer? Helemaal 100% klaar nu? | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 15:07 |
Dit dus ![]() Mjan, loopt jouw blok nou al beter? Of "stottert" hij nog steeds? | |
Dekatria | woensdag 23 april 2014 @ 15:08 |
![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 15:39 |
ik heb nog geen rekje om ze van de uitlaat te beschermen en bovendien haal je mijn zadel er niet zomaar af | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 16:25 |
Textielen tassen zijn onmogelijk om van vorm te veranderen ja. | |
stinkie | woensdag 23 april 2014 @ 16:30 |
Hoe laat? Zit nu nog in A'dam en ga eerst sporten ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 16:32 |
na 8e toch? | |
stinkie | woensdag 23 april 2014 @ 16:34 |
![]() | |
BlackLining | woensdag 23 april 2014 @ 17:47 |
Beetje afstellen nog, maar verder lijkt hij het allemaal prima te doen ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 18:12 |
Die van mij ook, achterin een busje. ¤750,- lichter. Shit happens, meer wil ik er niet over kwijt en het was niet vanwege een wheelie o.i.d. | |
weerstandje | woensdag 23 april 2014 @ 18:13 |
Had dan niks gezegd. Nu ben ik benieuwd ook ![]() | |
Daantke | woensdag 23 april 2014 @ 18:15 |
dat had je gewild ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 april 2014 @ 18:15 |
Artikeltje 5? | |
Dekatria | woensdag 23 april 2014 @ 18:16 |
Hmja. Klinkt als een Art 5 inderdaad? | |
White__Tiger | woensdag 23 april 2014 @ 18:55 |
Das zuur. | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 19:21 |
Dit. | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 19:22 |
Ik ga maar weer even verder met de motor ![]() | |
lipjes | woensdag 23 april 2014 @ 19:25 |
Zo, m'n 2e motor is af. Voor: ![]() Na: ![]() | |
pindaplukker | woensdag 23 april 2014 @ 19:27 |
DAt blok wat er onder hangt is echt huge, 4in1lijn? | |
lipjes | woensdag 23 april 2014 @ 19:39 |
1000 CC 4cil in lijn inderdaad. Is een BMW K100 uit 1983. | |
Dekatria | woensdag 23 april 2014 @ 19:40 |
Wat een vet ding is dat geworden ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 19:44 |
vanwege 220 rijden waar je 70 mag? | |
lipjes | woensdag 23 april 2014 @ 19:52 |
Mag ook wel met de uren die erin zijn gegaan ![]() nog 3 kleine dingetjes. Claxons moeten iets hoger, bij een noodstop komen die tegen het spatbord aan. Koppeling moet iets aangepast worden, grijpt te laat vind ik. En gaskabel even verleggen, stuur naar rechts en hij geeft gas, magisch he ![]() | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 19:59 |
Of is het een gevalletje vergeten schijfremslot ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:01 |
Dat kan natuurlijk ook nog. Slecht dat we meteen denken aan een overtreding ![]() | |
Tunafish | woensdag 23 april 2014 @ 20:03 |
Ik gok op een glijder ![]() | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 20:05 |
Vertel het ons MTA! | |
Tunafish | woensdag 23 april 2014 @ 20:07 |
De spanning raakt ondraaglijk! | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:09 |
![]()
![]()
![]() Heel erg
![]() Nou vooruit: Na 3 dagen geleden een heerlijke rit gemaakt te hebben van ongeveer 140km door het Noorden des lands, heb ik een ongeluk met de motor gehad. Het achterwiel verloor grip (glad/olie weet ik niet precies) met het wegdek waardoor de motor begon te slippen en ik in de berm ben beland. Via de berm ben ik vervolgens ergens midden op de weg tot stilstand gekomen. Schuiver was maar 20m maar toch. Foto's van de motor: Twee dagen echt goed misselijk van geweest, schade is ¤750,- ( al het zichtbare+ het stuur is krom.. voorvork etc schijnt niet krom te zijn) iets wat ik gewoon zelf ga betalen.
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tunafish | woensdag 23 april 2014 @ 20:10 |
Kut man. Zelf niks aan overgehouden verder? | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:11 |
Valt nog wel mee toch? Vooral lak enzo? | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 20:11 |
Ik ben denk ik blind. Ik zie hooguit ¤150 euro aan schade? ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:12 |
Maar niet minder erg. | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:13 |
auw | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:14 |
Ja en het erge is nog, het is mijn tweede schade in twee week tijd. Week ervoor reed er een auto achterin.... Dus ik ben er wel even klaar mee ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:16 |
schiet ook niet op. Misschien nog een beetje sjoemelen? | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:17 |
Sjoemelen doe ik niet aan ![]() Veel rust houden maar voor zover dat kan, want zaken gaan ook gewoon door. Hopelijk kan ik er van het weekend weer mee rijden ![]() Ik kan echt helemaal niets wat dat betreft dus laat het gewoon doen daar waar ik hem gekocht heb. Ga nu nog niet doe-het-zelven. | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 20:20 |
Je wordt echt opgelicht als ik zie wat ze moeten vervangen. | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:23 |
Zal het op de factuur wel zien, had zelf 1000 euro in gedachte dus dit valt mij dan nog weer mee ;-). Zal voornamelijk uurloon zijn, en transport. | |
Tunafish | woensdag 23 april 2014 @ 20:24 |
Misschien is een second opinion de moeite wel waard. 750 euro lijkt inderdaad wel veel voor wat zo op de foto's is te zien. | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:25 |
Stuurtje kan best aardig aantikken | |
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 20:26 |
voor 650 euro doet BL het voor je | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:26 |
Heb ze al verteld dat het gedaan mag worden... alle onderdelen worden nu bij Suzuki besteld etc. Tis volgens mij transport wat het meeste kost, samen met die deksel en de pakking daarvan die stuk was, en het stuur. Tis in elk geval al te laat, maar als blijkt dat ik inderdaad vele malen teveel betaald heb is dat ook gewoon leergeld geweest ;-). Dan doe ik dat de volgende keer niet meer etc. | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:27 |
En effe deze bestellen ![]() http://www.mlmparts.com/n(...)650-bandit-2012.html | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 20:30 |
Ja joh, net als je je olie gaat aftappen en de tank wil losschroeven gaat 't regenen ![]() Als de vloeistoffen eruit zijn gaat 'ie naar binnen, dan heb je dat gezeik niet ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 20:30 |
Heb hem bewaard, thanks misschien volgende maand ![]() | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 20:31 |
Mooie faal wel, je 10 minuten lang afvragen waarom 'ie niet meer wil starten maar vergeten dat je ook ff de massa van de powercommander aan moet sluiten ![]() | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 20:35 |
Ja godverdomme nu gaat 't nog pauperhard regenen ook. Leuk man ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 20:36 |
Woon je in haren ofzo? | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 20:39 |
Utrecht. Eén bui in de provincie en kijk waar 'ie valt ![]() | |
Daantke | woensdag 23 april 2014 @ 20:41 |
Ik woon in utrecht en het is hier nog kurkdroog ![]() | |
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 20:42 |
![]() | |
mstx | woensdag 23 april 2014 @ 20:51 |
![]() | |
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 21:01 |
die ss'jes zijn gewoon sloom ![]() | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 21:04 |
Waar woon je dan dat je het zo ver weg moet laten doen? Ik wil je best helpen als het een beetje in de buurt is ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 april 2014 @ 21:04 |
Jezus mta ik denk je bent 220 over een woonerf gegaan maar gewoon een valpartij.... je bent niet de eerste en zeker niet de laatste uit dit topic... hoef je niet zo geheimzinnig over te doen. | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 21:05 |
Laat je btw niet eerste een offerte maken? | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 21:07 |
Ik kan mijn shimhouder niet verwijderen, want ik heb geen magneet in huis ![]() | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 21:08 |
Nee, 't probleem is de pannenkoeken die erop zitten. Dat krijg je met die landelijke motordagen, een baan vol prutsers ![]() De enige bocht waar je met een SM sneller zou mogen zijn dan een SS is de strubben. En misschien de GT. Wil nog wel een keer met m'n KTM naar Mettet om daar supersports te plagen, dat moet wel vrij aardig lukken ![]() | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 21:15 |
Dat is zeker kut man... Hopelijk kan het een beetje knap gefikst worden. | |
Dekatria | woensdag 23 april 2014 @ 21:16 |
AQch MTA, schuivers dat overkomt iedereen een keer. Ze zeggen niet voor niets dat er maar 2 soorten motorrijders zijn; zij die op hun smoel zijn gegaan, en zij die dat nog gaan doen ![]() Desalniettemin erg zuur. | |
Vinniiee | woensdag 23 april 2014 @ 21:17 |
Haha prachtig ![]() ![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 21:22 |
Noorden, maar ik liet het doen waar ik hem gekocht heb. Garantie enzo ook nog op die motor. (al valt valpartij daar niet onder) Ging mij er meer om, dat ik écht niet zat te wachten op al dat commentaar wat ik verwacht had ![]() Ja heb ik, ze hebben mij keurig gebeld met een prijsopgave. Ik had zelf verwacht dat ik in een bocht een keer onderuit zou gaan. Je leert je eigen motor steeds beter kennen, en je durft steeds meer. Iets harder door een bocht, nóg weer iets schuiner etc en dat het dan een keer mis zou gaan. Dat je de motor net even over zijn grens (of die van je eigen kunnen) over bent gegaan en dat voor het vervolg zou weten. Niet dat het op deze manier zou gebeuren ![]() | |
Daantke | woensdag 23 april 2014 @ 21:25 |
Ja op deze manier krijg je commentaar ja ![]() maar kut man, schade aan je ego is meestal erger dan materiële schade, dat is zo gefikst ![]() | |
Erasmo | woensdag 23 april 2014 @ 21:25 |
Zuur MtA, je ben nummertje drie in dit topic dit jaar ![]() | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 21:25 |
Ik ben bang dat ik het gemist heb, maar wie is nummer 2? | |
Erasmo | woensdag 23 april 2014 @ 21:26 |
SD die tegen een geparkeerde auto aanklapte. | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 21:27 |
Ik dacht dat dat vorig jaar was, nog voor BL | |
Den_Haag | woensdag 23 april 2014 @ 21:37 |
Stuur maar op de pm ![]() | |
picodealion | woensdag 23 april 2014 @ 21:45 |
Vraagje. Ik ben nog niet zo ervaren met mijn ketting (hiervoor cardan, en de vorige keer heeft de garage mijn ketting gespannen toen 'ie er toch stond voor onderhoud aan de rem). Ik heb van 't weekend mijn ketting gespannen omdat die behoorlijk veel speling had, maar toen ik er gisteren op reed merkte ik dat 'ie niet lekker klonk en voelde. Bij nader inspectie bleek de ketting het ene moment een normale speling te hebben, maar als ik wat aan het wiel draaide stond 'ie af en toe helemaal strak. Vandaag dus maar even een beetje laten vieren, maar het probleem blijft dat 'ie de ene keer strakker staat dan de andere. Ik dacht eerst dat of het wiel niet recht zat, of dat er misschien wat was kromgetrokken, maar na dubbelchecken of de streepjes aan beide kanten in hetzelfde nokje wezen etc. lijkt het erop dat dat allemaal goed zit. Toen ik een rustig ging kijken op welke posities de ketting strak lijkt te staan, blijkt dit op het punt te zijn waar het visje (heet dat zo?) direct onder het tandwiel achter zit. Een vriend merkte op dat het er allemaal wat droog uitzag, dus misschien smeer ik 'm te weinig? Ik heb 'm na een kort ritje flink geolied, nog een goed stuk gereden en nog een dun laagje bijgespoten. Hij lijkt nu wel lekkerder te rijden, maar is dit normaal? Waar zou ik evt nog naar kunnen kijken? | |
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 21:45 |
dat bedoelde ik ja ![]() dan is ie op helaas | |
picodealion | woensdag 23 april 2014 @ 21:48 |
Dit inderdaad. Iedereen maakt wel eens zo'n schuivert helaas, en de schade aan de buitenkant is zuur maar niks ernstigs toch? Ik vind 750 wel een flinke bak geld, al kan een krom stuur inderdaad wel aantikken. | |
Gummiebeer | woensdag 23 april 2014 @ 21:49 |
SS'jes plagen is een mooie hobby ![]() | |
Anne | woensdag 23 april 2014 @ 21:51 |
SD is al 2x in het ziekenhuis beland ![]() | |
Scheringa | woensdag 23 april 2014 @ 21:52 |
Al 2 keer dit jaar? ![]() Dan heb ik niet zo goed op zitten letten denk ik... | |
KneusTeun | woensdag 23 april 2014 @ 21:53 |
Telt gummie met zijn China scooter niet? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 21:57 |
1e keer was vorig jaar begin Oktober met de GTR.. dit jaar nog effe over gedaan met de CB ![]() Schiet niet op met de wederopbouw trouwens; heb inmiddels wel aardig wat spullen binnen, maar na de cockpit overbouw werkten de LCD's niet meer, en ik krijg die lijers niet aan de praat ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 21:58 |
Nieuw stuur kost 5 tientjes, de hendels zijn duur; het stuur am sich niet. ![]() | |
Maegrim | woensdag 23 april 2014 @ 21:58 |
een reconstructie: ![]() | |
Salatrel | woensdag 23 april 2014 @ 22:02 |
een ezel stoot zich niet 23 keer aan dezelfde steen | |
picodealion | woensdag 23 april 2014 @ 22:02 |
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan? | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 22:03 |
Mooi, dan ben ik iig geen ezel, want dit waren écht niet de eerste keren dat ik op mijn bek ben gegaan ![]() ![]() | |
picodealion | woensdag 23 april 2014 @ 22:03 |
Ik kan aan de pixels zien dat dit gefotosjopt is. | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 22:03 |
Ja, alles; voor, achter én de ketting. | |
mjan | woensdag 23 april 2014 @ 22:09 |
Nog niet opnieuw door de regen gereden, maar volgens mij loopt ie nog geen haar beter ![]() Eindelijk! Mooi man ![]() | |
Dekatria | woensdag 23 april 2014 @ 22:11 |
![]() | |
ManageTheAnger | woensdag 23 april 2014 @ 22:17 |
![]() Nope.. Zelf denk ik dat hij al op de grond lag voordat het wiel in de berm kwam, want de krijtstrepen beginnen daarvoor al. | |
Erasmo | woensdag 23 april 2014 @ 22:21 |
Nu laadt de accu wel weer bij ![]() Maar ik vermoed dat de spanningsregelaar op hogere snelheden toch niet meer goed gekoeld wordt dus morgen komt er nieuwe koelpasta tussen. En volgende week onder begeleiding de carbs synchroniseren, alleen nog geen idee hoe dat gaat ![]() | |
Yreal | woensdag 23 april 2014 @ 22:34 |
Zo, ik heb de zijtassen van stinkie. Mooi spul ![]() | |
stinkie | woensdag 23 april 2014 @ 22:38 |
Hopen dat je er meer gebruik van kan maken dan ik ![]() | |
picodealion | woensdag 23 april 2014 @ 22:38 |
Ah, oke. Dank! | |
BlackLining | woensdag 23 april 2014 @ 22:44 |
Zuur MTA, zoiets is echt kut. Hopelijk valt de lichamelijke schade mee, ik ben er nog niet helemaal vanaf.. Geluk dat je schade 'maar' 750 euro is. Had veel meer kunnen zijn. En ik denk dat 750 nog aan de hele ruime lant is idd. Ach ja. Je kent nu de grens van de machine en vroeg of laat ga je toch een keer. Wacht niet te lang met weer opstappen ![]() Tja, het zal ongetwijfeld de reactie zijn waar je niet op zit te wachten maar dit is dus waarom vaak geroepen wordt, neem nou een wat ouder barrel als eerste fiets. Maar gelukkig is vallen geen schande en valt de schade mee. ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door BlackLining op 24-04-2014 01:34:53 ] | |
BlackLining | woensdag 23 april 2014 @ 22:59 |
Tank leeggereden, 250km op de teller en nu met een biertje op de bank. Ik ben een tevreden mens. ![]() Was al bijna weer vergeten hoe het is om motor te rijden zeg. | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 23:12 |
Misschien is de regelaar al kapoet. En syncen doe je met vacuüm meters als ik me niet vergis. veel verder weet ik het ook niet. Wel eens staan bekijken van een afstandje, maar nog nooit zelf gedaan ![]() | |
Isdatzo | woensdag 23 april 2014 @ 23:13 |
Yup, stelt niet bijzonder veel voor maar als je 't voor het eerst doet is het idd handig om er ff iemand bij te hebben die het vaker gedaan heeft. | |
Erasmo | woensdag 23 april 2014 @ 23:16 |
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen? | |
#ANONIEM | woensdag 23 april 2014 @ 23:21 |
Wat SD al zegt, altijd alles "samen" vervangen, tandwiel voor, achter en de ketting zelf ![]() | |
KneusTeun | woensdag 23 april 2014 @ 23:46 |
Das prima geloof ik, minimaal is vaak 12v ofzo | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 23:58 |
13.5 is een beetje magertjes, 13.8 - 14.0v is ideaal. sommige auto's doen zelfs meer tegenwoordig (die vreten ook lampjes) ivbm meer boordelektronica in moderne auto's. Spanning kan ook een beetje gedrukt worden door een slechte accu. Heb in mijn Astra wel eens gehad dat hij niet boven de 12.3 kwam met draaiende motor, toen werd de accu bloedverziekend heet, zat gewoon sluiting in de accu. Ding vervangen, toen was het ineens allemaal weer perfect. Accu effe meten in ruststand nadat hij goed opgeladen is en een nachtje heeft gestaan, dus eruit halen, aan de lader en daarna 12 uur laten staan. 12.6 is dan goed, alles eronder is kapot. Na het rijden meten heeft weinig zin, dan meet je ws. 13+, en na een uurtje of 2 al veel minder omdat hij inzakt, dat is normaal, een nieuwe doet meestal 12.8 ofzo in de morgen. | |
Sounddragon | woensdag 23 april 2014 @ 23:59 |
12 volt draaiend is gewoon 200% niet goed. Dan laadt hij niet bij, of de accu is aan bonken. | |
Isdatzo | donderdag 24 april 2014 @ 00:01 |
Euhh, ja idd.. je wil eigenlijk minstens 14v (optimaal is 14.5v) zien vanaf 2500 rpm ofzo. | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 00:03 |
Mja. Een accu laadt nooit op tot het voltage wat ie krijgt. Een 12V accu opladen met 12V wordt hem niet, dan blijft ie hangen rond de 11V laat staan hoeveel stroom ie dan kan leveren. Welke boordspanning je minimaal (!) moet hebben staat in je wphb, maar zal idd iets rond 13.6, 13.8V zijn met lopende motor.Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man? ![]() ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door BlackLining op 24-04-2014 01:31:56 ] | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 07:51 |
Vanaaf nog een keer meten na een dagje stilstaan. | |
#ANONIEM | donderdag 24 april 2014 @ 08:50 |
Morgen. Kwam weer wat tegen deze week.![]() ![]() | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 08:52 |
Ik heb Interphones, nu kan ik muziek luisteren en kletsen wiz ze girlfriend ![]() | |
White__Tiger | donderdag 24 april 2014 @ 08:53 |
Ik heb mijn ketting ook laten vervangen, meteen ook de tandwielen. Dan is alles meteen weer helemaal nieuw en kun je er weer jaren tegenaan. Om de hoeveel km/tijd is het aan te raden om de ketting te smeren? | |
stinkie | donderdag 24 april 2014 @ 08:57 |
Als het nodig is. Gewoon in de gaten houden dus. Veel in takkeweer rijden is veel smeren. Veel op zanderige wegen rijden is vaak schoonmaken. Veel snelweg rijden is schone handen houden ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 09:00 |
of een osco / scottoiler monteren ![]() | |
mennes2000 | donderdag 24 april 2014 @ 09:11 |
Of zelf iets klussen: http://www.motor-forum.nl(...)ttingsmeersyste.html Ik heb inmiddels bijna alle componenten thuis. Binnenkort even afmaken en op de motor monteren. Smeren zonder middenbok is best vervelend. ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 09:27 |
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging? | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 09:28 |
"ik lees hier dat je vrijwilligerswerk hebt gedaan met verstandelijk gehandicapten... wil je daar wat meer over vertellen?" nou uhhh eigenlijk niet.... | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 09:50 |
Moooohhhhhh, Gertjeeeee! De walvis staat inmiddels bij Stijner voor z'n rubber. Vanavond maar direct even de nieuwigheid er flink af rijden ![]() | |
Freezer | donderdag 24 april 2014 @ 10:00 |
Daar staat de mijne nog steeds.. ![]() | |
Drinky | donderdag 24 april 2014 @ 10:12 |
daarom paddockstand kopen. | |
Drinky | donderdag 24 april 2014 @ 10:13 |
Of motor op zijspanwagentje zetten, achterwiel optillen en iemand aan het wiel latn draaien en de ketting laten inspuiten. | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 10:31 |
Gewoon op de stoep zetten, op de jiffy en dan het achterwiel boven de weg laten hangen. Paar keer gedaan, gaat prima. Gelukkig heeft mijn eigen gewoon een bok ![]() Die staat er nu ook al twee weken of zo, of niet? ![]() | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 11:17 |
Meh, ik heb mijn bok er ook onderuit gehaald. Zo ook eens de ketting proberen te smeren.. | |
Freezer | donderdag 24 april 2014 @ 11:19 |
Sinds vorige week. Waarschijnlijk moeten ze wachten op de remleidingen. | |
punkmuis | donderdag 24 april 2014 @ 11:31 |
Nope ![]() Maar in all fairness, als je ergens een baard mag laten staan dan is het in Finland ![]() | |
stinkie | donderdag 24 april 2014 @ 11:36 |
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr Oe, deze voor erbij ![]() Ooit, als pekelfiets ![]() ![]() | |
rulerofdeath | donderdag 24 april 2014 @ 11:41 |
hmm, dat is wel een leuke fiets. helaas geen noppenbanden. | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 11:53 |
dat is waar ![]() ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 11:57 |
net even de kisten ingepakt en gewogen voor de testkampeertrip zaterdag (met bepakking voor de zomervakantie) gewichtsverschil tussen linker en rechter kist is slechts 0,2kg 1e poging ![]() | |
stinkie | donderdag 24 april 2014 @ 11:58 |
kunnen er op he ![]() | |
rulerofdeath | donderdag 24 april 2014 @ 11:59 |
ja, wel een groot voordeel. ik wil nog wel een keer zo'n soort fiets. | |
mennes2000 | donderdag 24 april 2014 @ 12:17 |
Zette tot nu toe de autokrik onder de achterbrug. Dan kun je 'm in je eentje makkelijk smeren. | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 12:32 |
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden. Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750. | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 12:38 |
Ongeveer alle motoren zonder clip-ons. | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 12:40 |
Wat is een clip-on ![]() Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen. | |
ErkendFokker | donderdag 24 april 2014 @ 12:41 |
en goede handschoenen. Ik had eerst lidl en altijd last van muis en pols. Nu dainese en negens last van | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 12:49 |
![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 12:49 |
allroad / tour en nakeds... eigelijk alles met een rechte zithouding want dan leunbje niet op je polsen.. | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 12:50 |
Oh het is voor je pa. 1200GS | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 13:00 |
Starting to like! Thanks mstx, niet dat het nu snap maar het lijkt op die buisjes op de SS motoren die helpen met high speed sturen toch? Is een tikje te duur, verder super idee. Waarom zou dit lichter zijn dan de rest van de motoren? | |
mjan | donderdag 24 april 2014 @ 13:09 |
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt. | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 13:14 |
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn. | |
stoeltafel | donderdag 24 april 2014 @ 13:16 |
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html Hoe is jullie motorbeheersing? | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 13:19 |
Is gewoon het type stuur. Dit zijn clip-ons: ![]() Op de motor: ![]() Heel laag waardoor je voorover zit en dus constant op je polsen drukt. In tegenstelling tot een "normaal" stuur dat veel hoger zit en waar je dus niet met je lichaam op hangt: ![]() | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 13:20 |
Ik denk dat ik ongeveer 586x op m'n bek zou gaan | |
Anne | donderdag 24 april 2014 @ 13:23 |
Supervet ![]() | |
mjan | donderdag 24 april 2014 @ 13:25 |
Wow. Ik zou degene in het rode pakje zijn die op 2min beteuterd naast zijn motor staat en er kansloos aan staat te trekken ![]() | |
Vinniiee | donderdag 24 april 2014 @ 13:31 |
Maandag ben ik begonnen, op een Gegeven moment niet het juiste gereedschap voorhanden. Dinsdag verder gegaan, klepspeling gemeten, toen geen zin meer. Gisteren nog een keer klepspeling gemeten want zat me niet helemaal lekker en nu moet ik alleen even de shimmetjes uitwisselen en dan kan de boel weer in elkaar. Om bij de voorste cilinder te komen moest de halve motor uit elkaar, das wel net ff iets meer werk dan Bij een bandit. Plus ik doe het lekker op mijn gemak, ik heb alle tijd dus waarom haasten? ![]() Oh, en ik werk ook nog fulltime. Al met al ben ik nu een uur of 4 bezig. | |
Scheringa | donderdag 24 april 2014 @ 13:37 |
Su-per-vet! ![]() Dat lijkt me briljant om te kunnen! ![]() | |
Yreal | donderdag 24 april 2014 @ 13:41 |
mijn pa is opzich heel erg gecharmeerd van die xtx, maar ik zou het in de hoek van de bonnevile of w800 zoeken. | |
mennes2000 | donderdag 24 april 2014 @ 13:46 |
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen. | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 14:18 |
Ik ga al deze motoren bekijken, jullie zijn top ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 24 april 2014 @ 14:26 |
![]() Valt me wel op dat er veel gasten zijn die al meteen niet meer verder kunnen? Dacht dat het allemaal wel pro's zouden zijn ofzo. | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 14:27 |
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan? | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 14:35 |
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT. Net even gemeten; Motor af: 12,76V Stationair draaiend met choke rond de 2000 tpm:14,62V Accu blijkt dus toch in orde? | |
Dekatria | donderdag 24 april 2014 @ 14:35 |
Allemaal aan de airbag ![]() | |
KneusTeun | donderdag 24 april 2014 @ 14:39 |
Nee, ik ziet hier in Helsinki met een nog net zo harde baard! ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 14:39 |
Met een motorscooter hoef je ook niet zelf te schakelen ![]() | |
Vinniiee | donderdag 24 april 2014 @ 14:47 |
Hendels goed afstellen helpt ook een hoop als je snel last van het 'knijpen' krijgt ![]() | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 15:01 |
Had je voor het meten gereden? | |
whY... | donderdag 24 april 2014 @ 15:09 |
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waarom ![]() | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 15:09 |
Nice! ![]() @ 2.00; n00b-pile up ![]() Wel een hoop niveau verschil tussen de rijders; je zou bijna zeggen dat die knul met de camera al een paar rondjes geoefend had, en de rest niet ![]() | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 15:10 |
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan. Je pa moet op zoek naar iets met een automaat of semi-automaat en een combi-remsysteem, dan rem je met je hand óf je voet, maar wel altijd met 2 remmen tegelijk. | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 15:13 |
"fysiek werk" ![]() | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 15:13 |
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergen ![]() ![]() Nope staat al sinds gisteravond stil. | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 15:16 |
Dan is hij gewoon prima in orde ![]() | |
Maegrim | donderdag 24 april 2014 @ 15:24 |
het was een qualificatie ![]() | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 15:25 |
Ah, ze gaan dus de race rijden met een man of 5 - 6 ![]() ![]() | |
Den_Haag | donderdag 24 april 2014 @ 16:04 |
stuur je het adres van die beun nog? | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 16:24 |
DM ![]() | |
Maegrim | donderdag 24 april 2014 @ 16:26 |
stuur je de foto van de cb in de prak nog? | |
Den_Haag | donderdag 24 april 2014 @ 16:32 |
Thanx ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 16:34 |
ik neem touratech dan wel vaak in de zeik maar nu toch ook even een complimentje: nav van mijn klachtmail van afgelopen maandag over schade aan mijn nieuwe zadel kreeg ik zojuist een mail met een track&trace nummer. oftewel ik ga er vanuit dat ze een nieuw zadel opsturen zonder dat ze per mail moeilijk doen dat ik het oude zadel eerst voor inspectie op moet sturen (had wel foto's meegezonden) | |
Maegrim | donderdag 24 april 2014 @ 16:38 |
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 16:39 |
tis geen leer ![]() volgend weekend komen mijn oom en tante waar ik de spullen laat bezorgen naar nederland dus kunnen ze het gelijk meenemen ![]() ![]() | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 16:48 |
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne. | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 16:55 |
ik ga gelijk bellen ![]() | |
KneusTeun | donderdag 24 april 2014 @ 17:13 |
dr big, zijn ook klapper apparaten toch? | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 17:14 |
800cc één cilinder ja ![]() | |
White__Tiger | donderdag 24 april 2014 @ 17:47 |
http://www.dumpert.nl/embed/6595072/3b09366e/ Wheelie | |
Isdatzo | donderdag 24 april 2014 @ 17:54 |
Wanneer wilde je die bandjes komen halen? Volgende week kan nog, daarna ben ik niet heel veel thuis en dan zit ik 7 weken in de Pyreneeën voor m'n studie. | |
Nero22 | donderdag 24 april 2014 @ 19:20 |
Man man man man man Moet er niet aan denken dat je velletje van je knie (and what not) afgeschraapt wordt. ![]() | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 19:20 |
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen al ![]() ![]() Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb... | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 19:27 |
Second opinion vragen ergens anders ![]() | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 19:30 |
Dat sowieso, maar ik kom zo wel op het punt dat ik er meer geld in stop in onderhoud dan dat ik er nog voor terug zou kunnen krijgen. Dit zijn alleen de remmen; er moet eigenlijk nog wel wat meer aan gebeuren. Misschien eens proberen van die tweede linkerhand een rechterhand te maken. ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 19:33 |
spul van goud? 3 svhijven en 3 sets blokken nog geen 300 euro bij OTR voor de 10 | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 19:34 |
Volgens die kerel waren de schijven 190 per stuk, blokjes iets van 30 en de pakking ook nog wat. Wat nogal vreemd is, want ik heb de notities meegekregen, en nu ik die optel kom ik niet aan hun 600 ![]() | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 19:37 |
ja als ik wave schijven wil zijn ze ook 180 p/s normale 80... | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 19:37 |
Dan loopt die kerel me te naaien, want hij zei dat de gewone remschijven juist duurder zijn dan waveschijven. | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 19:47 |
Ghe, grapje. Dacht dat ik gewoon twee schijven nodig had, maar heb voor dubbele schijven. Met de bedragen die zij noemen komt het dan uit, 2x190 voor, 120 achter, blokjes en pakking. Ik ga wel even zoeken naar wat zoiets zou moeten kosten. | |
Nero22 | donderdag 24 april 2014 @ 19:51 |
Twee remschijven. ![]()
| |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 19:59 |
![]() | |
Sounddragon | donderdag 24 april 2014 @ 20:02 |
Don't blow a fuse; kijk effe op Ebay, geen chinese schijven nemen, en wave's zijn vaak net zo duur of ietsje duurder als OEM, voor de AT waren ze zelfs goedkoper, en dat kun je makkelijk zelf of met een maatje met wat gereedschap en inzicht. Klepdekselpakking ook, al moet daarvoor soms wel de tank eraf om de boel goed schoon te kunnen maken en netjes weer erop te leggen. | |
vannelle | donderdag 24 april 2014 @ 20:03 |
![]() | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 20:42 |
1 remschijf lekker goedkoop ![]() | |
picodealion | donderdag 24 april 2014 @ 20:42 |
Zo, ook weer even bezig geweest. Voor de kawa een nieuwe ketting + tandwielen besteld, ik vond ¤140 wel wat aan de prijzige kant maar het is wel morgen binnen, kan ik in elk geval weer verder. Van de XJ900 eindelijk de carburateurs eruit gekregen (föhn op de rubbers hielp ![]() Bedenk me alleen dat de toerenteller het ook niet doet, dat gaat wel onhandig worden vrees ik. Misschien die van 't weekend ook maar eens onder handen nemen. | |
ManageTheAnger | donderdag 24 april 2014 @ 20:55 |
Dit is dus exact de reden, waarom ik gelijk voor een duurdere motor ben gegaan. (uiteraard met meer risico) | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 20:58 |
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud. | |
ManageTheAnger | donderdag 24 april 2014 @ 21:05 |
Motor heeft nog maar 6800 gelopen, inmiddels 9200 trouwens. Duurt nog wel even dus ;-) Meeting-manager is gemaakt trouwens, ben benieuwd of het werkt. | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 21:23 |
Het meeste gaat in de manuren zitten dus als je het zelf doet is het wel te te overzien. Volgende week een vacuumtester knutselen voor de carbs ![]() | |
BlackLining | donderdag 24 april 2014 @ 21:54 |
Absoluut maar slijtagedelen slijten nou eenmaal ![]() Zo eerste stuk door de regen ook weer gereden. Teh fucks wat een kutweer. | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 22:05 |
Voltmeter besteld:![]() Kan ik onder het rijden toch de accuspanning in de gaten houden, zit je toch iets lekkerder op de weg. | |
Salatrel | donderdag 24 april 2014 @ 22:18 |
bij utrecht was het hagel vanmiddag ![]() | |
mstx | donderdag 24 april 2014 @ 22:18 |
tijd voor een nieuw filmpje ![]() | |
KneusTeun | donderdag 24 april 2014 @ 22:24 |
die blokken en schijven kun je denk ik zelf wel, pakking misschien ergens laten doen dan. | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 22:37 |
Is dat te doen door iemand die doorgaans met enige trots terugkijkt op het in elkaar knutselen van een ikeakastje? ![]() | |
Dekatria | donderdag 24 april 2014 @ 22:43 |
Remschijven vervangen is niet zo heel moeilijk hoor. | |
Erasmo | donderdag 24 april 2014 @ 22:45 |
Geef twee tientjes uit aan een werkplaatshandboek, daar staat stap voor stap met plaatjes van alles in. | |
Vinniiee | donderdag 24 april 2014 @ 22:45 |
Is leuk rijden daar ja ![]() ![]() | |
Tunafish | donderdag 24 april 2014 @ 22:59 |
Volgens mij heb ik die nog eens gedownload toen ik de motor net kocht. Zometeen eens kijken, anders inderdaad de literatuur in duiken. Dan ga ik het erop wagen ![]() | |
Isdatzo | vrijdag 25 april 2014 @ 02:37 |
Buiten is het kut. Binnen heb ik muziek. ![]() ![]() | |
vannelle | vrijdag 25 april 2014 @ 02:38 |
Altijd mooi zo'n huiselijke werkplaats. ![]() | |
Tunafish | vrijdag 25 april 2014 @ 08:53 |
Die tegels zijn nog te wit, tijd voor een burnout | |
mennes2000 | vrijdag 25 april 2014 @ 09:27 |
Mooie schone werkplaats! ![]() | |
BlackLining | vrijdag 25 april 2014 @ 09:58 |
Prima werkplaats. Toch jammer dat ik drie hoog woon ![]() | |
pindaplukker | vrijdag 25 april 2014 @ 10:07 |
![]() Die beschrijving ![]() | |
mennes2000 | vrijdag 25 april 2014 @ 10:25 |
Dat hoeft geen probleem te zijn als je een lift hebt... | |
KneusTeun | vrijdag 25 april 2014 @ 11:12 |
ook zonder lift, bekende van ons heeft in zijn appartement een Harley opgebouwd! Uit elkaar gehaald daarna en toen buiten weer opgebouwd XD ja als je toch een Harley hebt dan ben je dat in en uit elkaar halen wel gewend ![]() | |
BlackLining | vrijdag 25 april 2014 @ 11:13 |
Uit elkaar halen valt wel mee ja ![]() ![]() | |
Isdatzo | vrijdag 25 april 2014 @ 12:14 |
Alle vloeistoffen buiten afgetapt ![]() ![]() ![]() | |
Tunafish | vrijdag 25 april 2014 @ 12:19 |
![]() Mooie bende inderdaad ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 25 april 2014 @ 12:54 |
Vrees dat ik dat thuis niet hoef te proberen | |
Scheringa | vrijdag 25 april 2014 @ 13:55 |
Mij gaat het niet eens lukken om mijn motor in mijn woonkamer te krijgen. Heb een vrij smalle gang en ga de bocht de kamer in gewoon niet halen. Ik ben dus gedoemd om buiten voor de deur te klussen. | |
Salatrel | vrijdag 25 april 2014 @ 13:59 |
ik ook want ik woon op de 1e etage | |
Anne | vrijdag 25 april 2014 @ 14:00 |
Hier hoeft dat ook niet geprobeerd te worden ![]() Maar we hebben inmiddels een kekke grote garage, met een radio. | |
BlackLining | vrijdag 25 april 2014 @ 14:01 |
Ik bij mijn ouders ook niet ![]() ![]() ![]() | |
Drinky | vrijdag 25 april 2014 @ 14:20 |
Ja makelaar was net aan het klagen blijkbaar want bezichtiging enz. Boeiend ![]() | |
rulerofdeath | vrijdag 25 april 2014 @ 15:52 |
ik denk dat ik wel hele rare gezichten krijg als ik dat in de woonkamer ga doen. werkhok met radio is aanwezig ![]() | |
Dekatria | vrijdag 25 april 2014 @ 15:53 |
Blijkt ineens dat die Colaflessen van de Lidl precies genoeg zijn voor mijn hele olieinhoud ![]() | |
Salatrel | vrijdag 25 april 2014 @ 15:54 |
andere flessen zijn toch qua volume net zo groot? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 25 april 2014 @ 15:56 |
Andere flessen waren niet voor handen ![]() Overigens: ![]() | |
Salatrel | vrijdag 25 april 2014 @ 16:00 |
Sjiek hoor | |
Isdatzo | vrijdag 25 april 2014 @ 16:22 |
Bij m'n ouders probeerde ik het destijds ook maar daar kon ik de bochten niet maken ![]() | |
Daantke | vrijdag 25 april 2014 @ 18:40 |
Was net weer ff met de nieuwe oude gs bezig. De tank rammelde, dus ik dacht dat er wat schroeven waren achtergebleven van enthousiaste tank-ontroesters. Benzinekraantje eraf en ff pulken, komen er vijf suikerklontjes uit zetten ![]() Carbs zijn wel ultrasoon gereinigd en ze hebben allemaal weer dezelfde maat sproeier, dus die zitten er weer op ![]() Volgende week nieuw benzinefiltertje halen en de slangen schoonmaken en dan maar eens kijken of ie beter loopt. | |
Vinniiee | vrijdag 25 april 2014 @ 18:53 |
Morgen bij een nieuw speeltje kijken ![]() | |
Dekatria | vrijdag 25 april 2014 @ 18:57 |
Klepdekselbouten zat geworden? ![]() | |
mstx | vrijdag 25 april 2014 @ 19:00 |
slot |