Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef Swetsenegger het volgende: Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Angel-a: goed gedaan joh! Wel klote van de opstopping Ik stond 1 m na de finish stil, snapte ik ook al niet. Had je binnen het uur gezeten zonder file, denk je? Op zn minst wel goed in de buurt
Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef Swetsenegger het volgende: Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Op zich best logisch denk ik? Hoe was het bij jou?
Jep, merk in wedstrijden ook altijd dat het laatste kwart, gruwelijk zwaar is... terwijl ik bijvoorbeeld tijdens een 10 km wedstrijd in de eerste 5 km bijna mijn PR verbeterde
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Jep, merk in wedstrijden ook altijd dat het laatste kwart, gruwelijk zwaar is.
Ongeacht de afstand heb ik dit tot nu toe ook vrijwel altijd. Ach ja, zal er wel mee te maken hebben dat je bij een wedstrijd toch vaak net wat te hard gaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 08:15:43 ]
Ongeacht de afstand heb ik dit tot nu toe ook vrijwel altijd. Ach ja, zal er wel mee te maken hebben dat je bij een wedstrijd toch vaak net wat te hard gaat.
Misschien ook wel, maar denk dat het ook een stuk mentaal is, want het komt dus af en toe voor dat ik op een langere afstand dicht bij mijn PR op een korte afstand in de buurt kom... terwijl ik voor mijn gevoel daar meer moeite mee gehad zou hebben als ik op die korte afstand gestart was...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Misschien ook wel, maar denk dat het ook een stuk mentaal is, want het komt dus af en toe voor dat ik op een langere afstand dicht bij mijn PR op een korte afstand in de buurt kom... terwijl ik voor mijn gevoel daar meer moeite mee gehad zou hebben als ik op die korte afstand gestart was...
Beetje laatste loodjes wegen het zwaarst dingetje. En ook wel inderdaad te hard starten met een wedstrijdje.
Zo, gisteren toch maar eens nieuwe schoenen gehaald (bij Runners World in Utrecht)
Toch wel leuk om te zien hoe je loopt (met zo'n filmpje wat van je benen/voeten gemaakt wordt tijdens het lopen). En om te zien hoe je enkels het doen tijdens dat lopen, was ik me totaal niet bewust van! Prettige mensen daar ook, nemen de tijd en vriendelijk.
Het zijn uiteindelijk de New Balance M880v3 geworden. Vind ze weer knap lelijk, maar voelden het beste (ook voor mijn loopstijl) en daar ging het nu even om
Op dit moment loop ik ook nog met een kniebrace (met van die scharnieren en metaal aan de zijkanten) maar daar waren ze daar ook niet fan van dus ook dat langzaamaan maar eens zonder proberen. Wat is jullie ervaring daarmee?
Had me voorgenomen om pas morgen weer te gaan lopen, maar met nieuwe schoenen toch verleidelijk om dit vanavond al te doen hehe.
Op woensdag 16 april 2014 11:08 schreef m0ridin het volgende: Zo, gisteren toch maar eens nieuwe schoenen gehaald (bij Runners World in Utrecht)
Toch wel leuk om te zien hoe je loopt (met zo'n filmpje wat van je benen/voeten gemaakt wordt tijdens het lopen). En om te zien hoe je enkels het doen tijdens dat lopen, was ik me totaal niet bewust van! Prettige mensen daar ook, nemen de tijd en vriendelijk.
Het zijn uiteindelijk de New Balance M880v3 geworden. Vind ze weer knap lelijk, maar voelden het beste (ook voor mijn loopstijl) en daar ging het nu even om
Op dit moment loop ik ook nog met een kniebrace (met van die scharnieren en metaal aan de zijkanten) maar daar waren ze daar ook niet fan van dus ook dat langzaamaan maar eens zonder proberen. Wat is jullie ervaring daarmee?
Had me voorgenomen om pas morgen weer te gaan lopen, maar met nieuwe schoenen toch verleidelijk om dit vanavond al te doen hehe.
Ach, als ze maar fijn lopen
Vanmorgen even weg geweest, nu op de trein naar Breda wachten. Heerlijk weer ! 4 x 10' werdt 3 x 10' omdat ik me vergist had in de tijd.. Net op tijd de bus gehaald. Wel lekker gelopen: http://www.endomondo.com/workouts/324205756/8270328
maakt het je dan ook nog uit hoe lang dit rondje is Cynic?
Die is altijd 12,5 km (kortste route). Dan ga ik om 6:45 ongeveer weg. Doe ik er een uurtje over en kan ik op werk douchen. Ik heb nog wel het idee ook eens een stukje verder te pakken, zodat het 15 ofzo wordt. Maar dan moet ik wel weer eerder opstaan en dat gaat meestal niet door
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Die is altijd 12,5 km (kortste route). Dan ga ik om 6:45 ongeveer weg. Doe ik er een uurtje over en kan ik op werk douchen. Ik heb nog wel het idee ook eens een stukje verder te pakken, zodat het 15 ofzo wordt. Maar dan moet ik wel weer eerder opstaan en dat gaat meestal niet door
Ik loop meestal ook voor mijn werk, maar ik heb geen vaste begintijden dus dan begin ik gewoon om 10 uur
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Geen douche aanwezig dus? Zit jij niet op een uni? Geen universitair sportcentrum in de buurt waar je kunt douchen?
Nee, dat zit op de uithof, en wij zitten meer in de stad. Er is ergens één ruimte waar officieel een douche in staat, maar die staat vol met tentamens en schoonmaakspullen e.d.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik loop meestal ook voor mijn werk, maar ik heb geen vaste begintijden dus dan begin ik gewoon om 10 uur
Ik vind het wel een handige manier om wat kilometers te maken. Ik moet toch naar m'n werk. Als ik met de fiets ga doe ik er 35-40 minuten over ofzo, dus zoveel langer is lopen niet (alleen moet je dan wel douchen). Vooral wanneer het 's avonds vroeg donker is komt het lopen later op de dag er vaak niet echt van.
Wij hebben hier wel kleedruimtes met een douche in de kelder, en sommigen gebruiken die ook (die komen op de racefiets naar het werk), maar voor mij heeft het weinig nut. Van huis tot werk is via de kortste hardlooproute net 2 km, dat is de moeite niet. En als ik verder wil lopen kan ik net zo goed een rondje lopen en thuis douchen, en dan gewoon op de fiets naar werk. Voordeel van zo dicht bij werk wonen is dat je lekker snel thuis bent 's middags en meteen op pad kunt voor een loopje, dus 's ochtends loop ik dientengevolge eigenlijk nooit (of ik moet supervroeg wakker zijn en niet meer kunnen slapen, dan kan het sporadisch voorkomen dat ik 's ochtends loop).
(Goede) Vrijdag wel in de ochtend lopen. Want ja werken in onderwijs is vrij op dat soort religieuze feestdagen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik vind het wel een handige manier om wat kilometers te maken. Ik moet toch naar m'n werk. Als ik met de fiets ga doe ik er 35-40 minuten over ofzo, dus zoveel langer is lopen niet (alleen moet je dan wel douchen). Vooral wanneer het 's avonds vroeg donker is komt het lopen later op de dag er vaak niet echt van.
's Avonds wel met OV of carpool naar huis dan? Of die je die 12,5 km dan nog een keer?
's Avonds wel met OV of carpool naar huis dan? Of die je die 12,5 km dan nog een keer?
Ohja, da's wel een goeie. Logistiek is dat wel even uitzoeken inderdaad. Meestal regel ik dat m'n vriendin me na haar werk oppikt. Of ik ga op vrijdag met de fiets heen en lopend terug, en dan maandagochtend weer lopen. En dan zorgen dat ik op het werk wel schone kleren enzo heb liggen. Is soms wat onhandig, maar het lukt prima.
Heb zojuist mijn hardlooprondje gefietst Was binnen 5 mins al klaar bij de tandarts en thuis is de schoonmaakster nog bezig. Verplicht met thee en appeltaart in de zon dus in 't dorp dichtbij
Als ik voor werk zou willen gaan hardlopen zou ik om 4 uur op moeten ofzo... Ik woon in Amsterdam, maar werk doordeweeks in Hilversum (in het weekend werk ik in Amsterdam). Ga dus gewoon na het werk. Ik merk wel dat dat allemaal veel makkelijker gaat nu het weer langer licht is In het donker lopen vind ik toch niet zo.
Ik kan me er echt nooit toe zetten om voor het werk te lopen. 's-Avonds na het eten bevalt mij het beste. In het weekend loop ik wel 's-ochtends trouwens. Maar dan wel na een ontbijtje en een paar koppen koffie....
Op woensdag 16 april 2014 12:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Gisteren avond rond 23:00 nog gaan lopen dat was wel een beetje laat. Halve nacht wakker gelegen
Pfoe, dat zou ik echt niet kunnen opbrengen zeg!
Ik loop het liefst direct na het werk, voor het eten (ik hoef gelukkig nooit te koken ). Maar goed, momenteel zou ik wel op elk tijdstip willen lopen, als ik maar mocht .
Op woensdag 16 april 2014 12:10 schreef Quoi het volgende: Heb zojuist mijn hardlooprondje gefietst Was binnen 5 mins al klaar bij de tandarts en thuis is de schoonmaakster nog bezig. Verplicht met thee en appeltaart in de zon dus in 't dorp dichtbij
Vanmiddag ga ik echt weer lopen!
Gut, wat vervelend!
Ik twijfel nog. Vanmiddag of morgen... Ik denk vanmiddag fietsen en morgen lopen, want vorige keer had ik na één rustdag tussen het lopen toch aardig wat last van m'n kuiten/schenen.
Ik loop het liefst direct na het werk, voor het eten (ik hoef gelukkig nooit te koken ). Maar goed, momenteel zou ik wel op elk tijdstip willen lopen, als ik maar mocht .
Mijn schoenen stonden nog bij mijn ouders.. 90 km verderop. Dus die moest ik eerst even halen. Maar had echt mijn zinnen op lopen gezet dus dat uiteindelijk pas om 23:00 gedaan. Was wel heel blij het gedaan te hebben.
Op woensdag 16 april 2014 12:14 schreef Miezziej het volgende: Als ik voor werk zou willen gaan hardlopen zou ik om 4 uur op moeten ofzo... Ik woon in Amsterdam, maar werk doordeweeks in Hilversum (in het weekend werk ik in Amsterdam). Ga dus gewoon na het werk. Ik merk wel dat dat allemaal veel makkelijker gaat nu het weer langer licht is In het donker lopen vind ik toch niet zo.
Hoe laat begin jij dan? Ik heb afgelopen vrijdag gelopen voor het werken. 6.30 uur verzamelen, uurtje lopen, snel douchen en om 8 uur de deur uit. Ik was een half uur later dan normaal op mijn werk (9.15 uur i.p.v. 8.45 uur). En dat is het traject Amersfoort-Amsterdam, ongeveer tweemaal de reistijd met de trein van het traject Amsterdam-Hilversum.
Vanwege een weddenschap met een buurman 8 januari gestart met hardlopen. 0,0 conditie en trainingsdoel was de 5 kilometer eind maart in Voorschoten. Na trouw in de kou en regen getraind te hebben heb ik de 5 km in een voor mij respectabele 27.12 gelopen....
Op dit moment verplicht hardloop ( en dans-)rust voorgeschreven gekregen van de fysio, want iets te enthousiast bezig en daardoor shin splints. Kan niet wachten om door te trainen naar de 10km.
Van de week een stevige wandeling gemaakt van 12km om de nieuwe route te verkennen (dat mocht dan weer wel)...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Vanwege een weddenschap met een buurman 8 januari gestart met hardlopen. 0,0 conditie en trainingsdoel was de 5 kilometer eind maart in Voorschoten. Na trouw in de kou en regen getraind te hebben heb ik de 5 km in een voor mij respectabele 27.12 gelopen....
Op dit moment verplicht hardloop ( en dans-)rust voorgeschreven gekregen van de fysio, want iets te enthousiast bezig en daardoor shin splints. Kan niet wachten om door te trainen naar de 10km.
Van de week een stevige wandeling gemaakt van 12km om de nieuwe route te verkennen (dat mocht dan weer wel)...
kom je toch maar eens kijken
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Oei, balen van je blessure! Hoe lang moet je rust houden? En wat is het plan van de fysio daarna? Hoop dat je snel herstelt!
Had je trouwens geen last van je schenen met die wandeling?
Op woensdag 16 april 2014 12:10 schreef Quoi het volgende: Heb zojuist mijn hardlooprondje gefietst Was binnen 5 mins al klaar bij de tandarts en thuis is de schoonmaakster nog bezig. Verplicht met thee en appeltaart in de zon dus in 't dorp dichtbij
Hoe laat begin jij dan? Ik heb afgelopen vrijdag gelopen voor het werken. 6.30 uur verzamelen, uurtje lopen, snel douchen en om 8 uur de deur uit. Ik was een half uur later dan normaal op mijn werk (9.15 uur i.p.v. 8.45 uur). En dat is het traject Amersfoort-Amsterdam, ongeveer tweemaal de reistijd met de trein van het traject Amsterdam-Hilversum.
Ik begin rond 08:30 en ga rond 7:10 het huis uit De aansluiting op de bus is niet ideaal (en ik moet met een sprinter, de intercity gaat niet bij mij), dus ik hou het lekker op na werk
Koud? In welk land woon jij dan? Want hier is het niet echt koud geweest
Oei, balen van je blessure! Hoe lang moet je rust houden? En wat is het plan van de fysio daarna? Hoop dat je snel herstelt!
Had je trouwens geen last van je schenen met die wandeling?
Fysio zegt 2-3 maanden Inmiddels zijn we de eerste bijna voorbij. Ze kan er verder weinig aan doen , advies is alleen afwisselend koud en warm erop vanwege de doorbloeding en goed stretchen.
Tijdens het wandelen heb ik gelukkig nergens last van.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Ik begin rond 08:30 en ga rond 7:10 het huis uit De aansluiting op de bus is niet ideaal (en ik moet met een sprinter, de intercity gaat niet bij mij), dus ik hou het lekker op na werk
Na werk, voor het eten
Ja, het is natuurlijk ook afhankelijk van en naar welk station je moet. Vanmorgen ook rond 7 uur de deur uit om rond 8.15 uur te beginnen. In theorie kan ik dan ook wat eerder weg om mijn training vanavond te halen.
Ik probeer ook tweemaal per week tussen werk en avondeten te lopen, bijvoorbeeld maandag alleen en woensdag met de groep. En zaterdagmorgen met de groep. Deze week heb ik de maandag overgeslagen wegens een gebrek aan motivatie. Zondag wilde ik wel, maar ik had vrijdag en zaterdag al gelopen. Dus dat leek me niet zo verstandig...
Okee okee.. Ik had het warmer gehad als ik was gaan hardlopen...
[..]
Fysio zegt 2-3 maanden Inmiddels zijn we de eerste bijna voorbij. Ze kan er verder weinig aan doen , advies is alleen afwisselend koud en warm erop vanwege de doorbloeding en goed stretchen.
Tijdens het wandelen heb ik gelukkig nergens last van.
Wat?! Zo lang? Hoe erg liggen je schenen in puin dan?
Wat?! Zo lang? Hoe erg liggen je schenen in puin dan?
Volgens mij ook niet heel erg, maar als ik 10x op de plaats spring moet ik na 6x al stoppen. Het schijnt een ontsteking aan het botvlies te zijn en dat heelt maar langzaam blijkbaar.
Volgens mij ook niet heel erg, maar als ik 10x op de plaats spring moet ik na 6x al stoppen. Het schijnt een ontsteking aan het botvlies te zijn en dat heelt maar langzaam blijkbaar.
Ja, doorbloeding is kut slecht, dus genezen gaat langzaam... Maar 3 maanden rust vind ik wel érg lang.
Maar goed, je laat je adviseren door iemand die ervoor geleerd heeft, dus het zal wel met een goede reden zijn.
Ja, het is natuurlijk ook afhankelijk van en naar welk station je moet. Vanmorgen ook rond 7 uur de deur uit om rond 8.15 uur te beginnen. In theorie kan ik dan ook wat eerder weg om mijn training vanavond te halen.
Ik probeer ook tweemaal per week tussen werk en avondeten te lopen, bijvoorbeeld maandag alleen en woensdag met de groep. En zaterdagmorgen met de groep. Deze week heb ik de maandag overgeslagen wegens een gebrek aan motivatie. Zondag wilde ik wel, maar ik had vrijdag en zaterdag al gelopen. Dus dat leek me niet zo verstandig...
dan zou je t kunnen verschuiven naar dinsdag en donderdag
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Viking mocht geloof ik een (half?) jaar niet lopen van de sportarts.
Uiteindelijk ja... Volgens mij mocht ze namelijk in eerste instantie wel weer voorzichtig gaan trainen, maar omdat de klachten niet verdwenen heeft ze uiteindelijk een hele tijd stil gezeten. Hoe lang precies weet ik overigens niet.
dan zou je t kunnen verschuiven naar dinsdag en donderdag
Dat kan wel, alleen traint de groep woensdagavond en zaterdagmorgen. Die trainingen probeer ik zo min mogelijk te missen. Dus dan is de maandagavond voor mij het meest geschikte tijdstip voor de derde training, om overal een rustdag tussen te hebben.
Gisteren nog geen vier kilometer in een pruttempo gelopen, zelfs gewandeld omdat het niet ging. En nu heb ik spierpijn in mijn bovenbenen! Snap er niks van, ik heb echt zo supertraag gehobbeld gisteren!
Ik loop incidenteel 's ochtends voor het werk. Ik zit nu in een periode met twee dagen per week studieverlof dus genoeg tijd (helemaal nu ik max 2x mag lopen ) Zit nu ook verlangend naar buiten te kijken maar mijn knie is nog moe van de oefeningen gisteren in de sportschool (ik wil thuis ook zo'n Bosu-bal )
quote:
Op woensdag 16 april 2014 12:01 schreef Guard het volgende: .. (Goede) Vrijdag wel in de ochtend lopen. Want ja werken in onderwijs is vrij op dat soort religieuze feestdagen.
Ik kon het met het mooie weer van vandaag ook niet laten om weer even een klein rondje te proberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn knie hield zich redelijk maar dit rondje was voor mijn gevoel even genoeg belasting nu. Eens kijken of ik vrijdag nog ergens een rondje in het drukke schema kan plakken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ja, doorbloeding is kut slecht, dus genezen gaat langzaam... Maar 3 maanden rust vind ik wel érg lang.
Maar goed, je laat je adviseren door iemand die ervoor geleerd heeft, dus het zal wel met een goede reden zijn.
Als de doorbloeding slecht is moet je toch juist blijven bewegen? In mijn ervaring gaan fysio's vaak voor rust omdat dat de makkelijkste en veiligste optie is. Maar als je aangeeft dat het lopen echt belangrijk voor je is, is er vaak ook nog wel een andere oplossing, met tape, braces, oefeningen, opbouwen etc. Topsporters gaan ook niet 3 maanden stilzitten. Niet dat wat die doen nou altijd verstandig is, maar er is zeker een tussenweg te vinden.
Mijn schoenen stonden nog bij mijn ouders.. 90 km verderop. Dus die moest ik eerst even halen. Maar had echt mijn zinnen op lopen gezet dus dat uiteindelijk pas om 23:00 gedaan. Was wel heel blij het gedaan te hebben.
Waarom mag je nu niet lopen?
Doorzettingsvermogen hoor, netjes .
Irritatie aan m'n heup slijmbeurs dus ben elke dag veel oefeningen aan het doen om m'n core te versterken (veel schuine buikspieren enzo) en had advies 3 weken rust te houden. Hopelijk na volgend week weer rustig beginnen.
Als de doorbloeding slecht is moet je toch juist blijven bewegen? In mijn ervaring gaan fysio's vaak voor rust omdat dat de makkelijkste en veiligste optie is. Maar als je aangeeft dat het lopen echt belangrijk voor je is, is er vaak ook nog wel een andere oplossing, met tape, braces, oefeningen, opbouwen etc. Topsporters gaan ook niet 3 maanden stilzitten. Niet dat wat die doen nou altijd verstandig is, maar er is zeker een tussenweg te vinden.
In dit geval zijn het dus de scheenbenen die de klappen van het lopen niet kunnen opvangen. Er is niet gezegd dat ik niet mag bewegen, integendeel: wandelen is zeer aan te raden. Op die manier wordt de conditie in elk geval ook behouden.
Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef Nanook24 het volgende: Ik kon het met het mooie weer van vandaag ook niet laten om weer even een klein rondje te proberen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn knie hield zich redelijk maar dit rondje was voor mijn gevoel even genoeg belasting nu. Eens kijken of ik vrijdag nog ergens een rondje in het drukke schema kan plakken.
Toch prima? Je bent even bezig geweest en hopelijk krijg je morgen geen reactie in je knie. Gewoon langzaam op bouwen.
In dit geval zijn het dus de scheenbenen die de klappen van het lopen niet kunnen opvangen. Er is niet gezegd dat ik niet mag bewegen, integendeel: wandelen is zeer aan te raden. Op die manier wordt de conditie in elk geval ook behouden.
Al eens aan zwemmen gedacht? Gewoon baantjes trekken één keer in de week. Ik heb ook last van mijn schenen gehad, daardoor kon ik ook bijna vier maanden niet hardlopen. Om toch in conditie te blijven ben ik twaalf weken lang één keer in de week gaan zwemmen.
Al eens aan zwemmen gedacht? Gewoon baantjes trekken één keer in de week. Ik heb ook last van mijn schenen gehad, daardoor kon ik ook bijna vier maanden niet hardlopen. Om toch in conditie te blijven ben ik twaalf weken lang één keer in de week gaan zwemmen.
Gedacht wel, maar het aantrekkelijke van hardlopen is dat ik mijn spullen aan kan trekken en binnen 5 minuten buiten aan de slag kan. Zwemmen is goed voor me, maar ik vind het te omslachtig.
Damn. Net weer een rondje Evy gedaan (wat een heerlijk weer!). Het is heel lastig om soepel te blijven lopen. Na de eerste minuut begin ik al snel te stampen en onregelmatig te lopen. En dan beginnen de schenen pijn te doen. Vooral de spier aan de voorkant van de schenen wordt moe Iemand tips om dit tegen te gaan?
Irritatie aan m'n heup slijmbeurs dus ben elke dag veel oefeningen aan het doen om m'n core te versterken (veel schuine buikspieren enzo) en had advies 3 weken rust te houden. Hopelijk na volgend week weer rustig beginnen.
Ik hoop dat het snel weg is dan. Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde en er behoorlijk last van. Hoop dat je na volgende week weer mag lopen.
Mijn moeder vond het overdreven dat ik mijn schoenen kwam halen haha.
Op woensdag 16 april 2014 15:05 schreef Wave103 het volgende: Damn. Net weer een rondje Evy gedaan (wat een heerlijk weer!). Het is heel lastig om soepel te blijven lopen. Na de eerste minuut begin ik al snel te stampen en onregelmatig te lopen. En dan beginnen de schenen pijn te doen. Vooral de spier aan de voorkant van de schenen wordt moe Iemand tips om dit tegen te gaan?
Wat bij mij helpt is muziek met een gelijk tempo. Probeer ook netjes je voeten af te wikkelen.
Wat bij mij helpt is muziek met een gelijk tempo. Probeer ook netjes je voeten af te wikkelen.
quote:
Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Jochie1900 het volgende: En probeer niet al te grote stappen te zetten. Dan wennen je benen het snelste aan de belasting.
Jep! Dat probeer ik. Alleen wordt dat steeds lastiger Denk dat de spieren meer moeten wennen dan conditie
Mooi, uitslagen zijn gecorrigeerd (geen hindernissen gemist). Nu dus 114e geworden. Lijkt misschien niks (helemaal in verhouding met de top) maar ben er erg blij mee!
Op woensdag 16 april 2014 15:27 schreef Cynic het volgende: Mooi, uitslagen zijn gecorrigeerd (geen hindernissen gemist). Nu dus 114e geworden. Lijkt misschien niks (helemaal in verhouding met de top) maar ben er erg blij mee!
Op woensdag 16 april 2014 15:33 schreef Jochie1900 het volgende: Ik ben trouwens aan het trainen voor Mudmasters 18 km in September in Biddinghuizen. Nog meer van hier die daar aan mee doen?
Moet je in de OP kijken, waar staat onder een spoiler wie er waar loopt en wanneer...
Ik weet wel van een vriend van me die mee doet, maar die komt hier verder niet
Op woensdag 16 april 2014 08:04 schreef Murmeli het volgende: Angel-a: goed gedaan joh! Wel klote van de opstopping Ik stond 1 m na de finish stil, snapte ik ook al niet. Had je binnen het uur gezeten zonder file, denk je? Op zn minst wel goed in de buurt
Het zou er om hangen, misschien net wel of net niet. Maandag ga ik weer een 10 km doen, kijken of het nu lukt. Niet dat het heel belangrijk is, maar toch.
Stiekem vind ik 1 eigenlijk ook het mooiste, maar moet nog wel even gaan afvragen of ik de komende tijd nog veel ga fietsen. Dan is een model met "onderrand" minder geschikt. Je kijkt immers meer naar beneden als je op de fiets zit en zo'n onderrand houdt dan dat zweet wat van je voorhoofd achter je bril druppelt vast (waarschijnlijk ook de reden dat Fignon zijn halve carriere met een zweetband om zijn voorhoofd fietste bedenk ik me nu). Maar ja hoeveel ga ik nu "volle bak" fietsen in een voorbereiding op de marathon... Lastig, keuzes
Op woensdag 16 april 2014 15:57 schreef Guard het volgende: Stiekem vind ik 1 eigenlijk ook het mooiste, maar moet nog wel even gaan afvragen of ik de komende tijd nog veel ga fietsen. Dan is een model met "onderrand" minder geschikt. Je kijkt immers meer naar beneden als je op de fiets zit en zo'n onderrand houdt dan dat zweet wat van je voorhoofd achter je bril druppelt vast (waarschijnlijk ook de reden dat Fignon zijn halve carriere met een zweetband om zijn voorhoofd fietste bedenk ik me nu). Maar ja hoeveel ga ik nu "volle bak" fietsen in een voorbereiding op de marathon... Lastig, keuzes
[..]
Goeie vraag, dat moet ik nog even gaan uitvinden. Maar ik verwacht dat daar weinig verschil tussen zit.
[..]
das geen optie, euro-technisch gezien
Je hebt toch ook op sterkte nodig? Waar koop je 'm dan? Online? Kost da als ik vragen mag?
Je hebt toch ook op sterkte nodig? Waar koop je 'm dan? Online? Kost da als ik vragen mag?
Yup, er komt zo'n adapter achter de glazen (voor het idee, is weer net een ander model):
Je kan wel online kopen, maar dat vind ik iets te risky. Heb liever dat een opticien mijn ogen goed opmeet en zo, dus ik ben gewoon bij een opticien binnengelopen. Gaat me ongeveer 250 euro kosten, beetje afhankelijk van model en welke soort glazen erin komen.
Dat valt onmogelijk zo te zeggen. Eigenlijk zou je ze eerst allebei op moeten zetten en dan aan je vrienden moeten vragen welke jou het beste staat. Montuur en hoofd moeten bij elkaar passen.
Dat valt onmogelijk zo te zeggen. Eigenlijk zou je ze eerst allebei op moeten zetten en dan aan je vrienden moeten vragen welke jou het beste staat. Montuur en hoofd moeten bij elkaar passen.
Wat een verschrikkelijk verstandig antwoord, Zwabber.
Wat een verschrikkelijk verstandig antwoord, Zwabber.
Ik neem alles zeer serieus, Yukster.
Net terug van een 6x1000p800 na twee nachtdiensten. Prachtig weer, maar gortdroog en dan is het niet eens zo heel warm met 14 graden. Het lopen ging niet vanzelf, al was het maar omdat ik een paar crossstukjes met obstakels (omgevallen bomen) in het Balijbos genomen heb.
Nu vrijdag weer eens een korte 15x200p200 en dan zondag hopelijk de Delftse Houtloop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net terug van een 6x1000p800 na twee nachtdiensten. Prachtig weer, maar gortdroog en dan is het niet eens zo heel warm met 14 graden. Het lopen ging niet vanzelf, al was het maar omdat ik een paar crossstukjes met obstakels (omgevallen bomen) in het Balijbos genomen heb.
Nu vrijdag weer eens een korte 15x200p200 en dan zondag hopelijk de Delftse Houtloop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik ze ook gewoon allebei niet mooi vinden, Guard?
Zou gaan op wat het lekkerst zit, want uiterlijk van zo'n ding boeit me an sich niet. Draag net zo lief iets dat ik lelijk vind als 't maar goed zit en functioneel is maar kan alleen op uiterlijk (dus) niet beoordelen
Zou gaan op wat het lekkerst zit, want uiterlijk van zo'n ding boeit me an sich niet. Draag net zo lief iets dat ik lelijk vind als 't maar goed zit en functioneel is maar kan alleen op uiterlijk (dus) niet beoordelen
Natuurlijk, maar helaas is daar in de poll geen rekening mee gehouden
Uiteindelijk wordt de combi zit het lekkerst / is het meest functioneel de "winnaar"
Ik draai al weer 2,5 week een volledig programma, maar de heup blijft echt wel hinderlijk. Ik moet goed letten op mijn zithouding op het werk en in de auto, want dáár ligt het aan is mijn overtuiging inmiddels. Punt is: ik zit mijn hele leven het liefst zo ver mogelijk onderuit gezakt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Zwabberhark op 16-04-2014 18:08:03 ]
Aloha vanaf een zonovergoten Ardennen. Vorig jaar, toen ik net was begonnen met lopen, bij het kortste weggetje naar boven als een hijgend hert deze afgelegd, grijpend naar beademing die er niet was. En nu zonder vermoeidheid 5km volbracht, het ging superlekker! Naar beneden lopen was het lastigst, vanwege de knieën.
Op woensdag 16 april 2014 15:33 schreef Jochie1900 het volgende: Ik ben trouwens aan het trainen voor Mudmasters 18 km in September in Biddinghuizen. Nog meer van hier die daar aan mee doen?
Ik loop er ook, alleen dan de 6k, samen met mijn vriendin. Voor mij wordt het dus weer een lekker rustig rondje . Wel erg leuk en bij de obstakels af en toe nog bikkelen. Hoop dat het water iets warmer is dan bij de Haarlemmermeer editie!
Net terug van een lekker rondje lopen. Was erg warm vandaag trouwens, wat een lekker zonnetje! Heerlijk! Daardoor wel een wat hoge hartslag, wat ook niet mee wou helpen was dat het ook nog allemaal iets te snel ging. Moest 2x5k lopen met tussendoor 1k op rustig tempo. 2e 5k ging al iets beter op tempo, maar nog wat te snel. Was wel lekker in ieder geval, goed zweten! http://www.endomondo.com/workouts/324371395/2368823
Op woensdag 16 april 2014 17:23 schreef Cee het volgende: Aloha vanaf een zonovergoten Ardennen. Vorig jaar, toen ik net was begonnen met lopen, bij het kortste weggetje naar boven als een hijgend hert deze afgelegd, grijpend naar beademing die er niet was. En nu zonder vermoeidheid 5km volbracht, het ging superlekker! Naar beneden lopen was het lastigst, vanwege de knieën.
Tof! Veel plezier daar! Heuveltraining is erg goed voor je hardloopprestaties! En erg leuk! Vooral leuke kleine bospaadjes die lekker kronkelen enzo!
De laatste interval volle bak gelopen, 3'33"/km. Heerlijk. Als je dit 42,195 keer doet loop je 2h30m op de marathon... Godskolere wat een tempo lopen de toppers zeg, niet normaal.
De laatste interval volle bak gelopen, 3'33"/km. Heerlijk. Als je dit 42,195 keer doet loop je 2h30m op de marathon... Godskolere wat een tempo lopen de toppers zeg, niet normaal.
Kwestie van gewoon elke dag 50m erbij op dat tempo. Eitje.
Pas als je zulke tempo's loopt besef je hoe hard dat is ja.
Neem bijv. het 5000m wr. Bekele loopt daar 12.5 rondes in 60.5s per ronde. Bizarre snelheid.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./egopost
JEEJ EEN ' BLESSURE' luister misschien ehbben meer mensen mij klachten.
Kijk he , het is niet mijn overbelastheid (!) Ik heb 2x 4,6km gelopen , meer niet, met een dag rust + ik had het in tijden dat ik voetbalde ook al. Maar miin vraag is meer of meer mensen het herkennen en/of een oplossing hebben. Hieronder een sympathieke beschrijving (!).
Ik heb dus bij een voet ( rechts ) last van het bot dat voor je enkel zit(volgens mij is dit het einde van het bot van je onderbeen) . Bij het andere voet heb ik last aan de zijkant van mijn voet; bij mijn linkervoet is dat de linker zijkant en rechts is dat dus de rechter zijkant. De pijn komt meestal pas na een kwartier lopen.
Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen? Het is flink kut namelijk.
Op woensdag 16 april 2014 17:23 schreef Cee het volgende: Aloha vanaf een zonovergoten Ardennen. Vorig jaar, toen ik net was begonnen met lopen, bij het kortste weggetje naar boven als een hijgend hert deze afgelegd, grijpend naar beademing die er niet was. En nu zonder vermoeidheid 5km volbracht, het ging superlekker! Naar beneden lopen was het lastigst, vanwege de knieën.
Oeh lekker, dat het mooi weer is en dat je zoveel beter gaat dan vorig jaar
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./egopost
Wel gaaf!
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Kijk he , het is niet mijn overbelastheid (!) Ik heb 2x 4,6km gelopen , meer niet, met een dag rust + ik had het in tijden dat ik voetbalde ook al. Maar miin vraag is meer of meer mensen het herkennen en/of een oplossing hebben. Hieronder een sympathieke beschrijving (!).
Ik heb dus bij een voet ( rechts ) last van het bot dat voor je enkel zit(volgens mij is dit het einde van het bot van je onderbeen) . Bij het andere voet heb ik last aan de zijkant van mijn voet; bij mijn linkervoet is dat de linker zijkant en rechts is dat dus de rechter zijkant. De pijn komt meestal pas na een kwartier lopen.
Maar had je nou al eens naar je schoenen laten kijken dan? Bij een runner's world bijvoorbeeld?
En als je op je handen loopt? Nog steeds last?
Wij zijn natuurlijk geen dokter of fysio he?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Je wil nu wel adviezen aannemen en over een schema niet?
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik draai al weer 2,5 week een volledig programma, maar de heup blijft echt wel hinderlijk. Ik moet goed letten op mijn zithouding op het werk en in de auto, want dáár ligt het aan is mijn overtuiging inmiddels. Punt is: ik zit mijn hele leven het liefst zo ver mogelijk onderuit gezakt.
Vervelend En onderuit gezakt zit gewoon lekkerder dan rechtop. Alleen balen dat het niet goed voor je is.
Maar dat geldt voor een heleboel dingen die lekker zijn
Die reacties ook.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Holy shit gast. Ik bekijk deze foto nu eens écht goed en jij rent niet, je zweeft niet... Je vliegt! Damn, wat hang je ver boven de grond
Loopstijl geen idee, maar ze lopen in ieder geval wel goed.
Voor gewoon zo op straat lopen (wandelen) misschien wel, maar hardlopen is andere koek. Geven ze steun op de juiste plekken, etc.?
Daar kunnen wij niets van zeggen. Verkopers bij Runnersworld, Run2day of andere winkels voor hardlopers wel. Maar dan moet je ook bereid zijn om iets van je zakgeld/krantenwijk mee te nemen
Voor gewoon zo op straat lopen (wandelen) misschien wel, maar hardlopen is andere koek. Geven ze steun op de juiste plekken, etc.?
Daar kunnen wij niets van zeggen. Verkopers bij Runnersworld, Run2day of andere winkels voor hardlopers wel. Maar dan moet je ook bereid zijn om iets van je zakgeld/krantenwijk mee te nemen
Of misschien kunnen zijn ouders de kinderbijslag inleveren? Ik kreeg die als kleedgeld
Ik zelf ben pore en van mijn ouders heb ik nu dit gekregen en mocht niks duurders. Ik ben ook pas een beginner..
Dan huisarts vragen of die weet waar t van komt. Wij kunnen dat niet zien
Ben vroeger rond m'n elfde er al voor geweest, die zeiden dat het iets met groei pezen waren of zo, maar het komt waarschijnlijk door de schoenen. Bij mijn vorige schoenen ( waar totaal geen vering enzovoort in zat ) Had ik het niet, maar dat waren dingen van 20 euro .. Op hoeveel mag ik rekenen als ik schoenen koop bij een proffesionele zaak ?
Te krappe schoenen? Je voeten kunnen aardig wat groter worden tijdens een loopje. Na een LDL komt het bij mij wel eens voor dat ik mijn gewone schoenen net aan kan.
? . Ik ben momenteel nog geen eens aan het opbouwen, alleen maar nog een paar x 4,6km gelopen.. het komt ook niet door overbelastheid..
Voetballen is iets heel anders dan hardlopen. Een totaal verschillende belasting van je lichaam. Als je in een keer bijna 5 km wegtrapt is het niet gek dat je last krijgt. Geef het een tijdje rust en begin rustig met een opbouw schema. Schoenen laten checken zou ik ook laten doen :-)
Te krappe schoenen? Je voeten kunnen aardig wat groter worden tijdens een loopje. Na een LDL komt het bij mij wel eens voor dat ik mijn gewone schoenen net aan kan.
Helpt het dan om mijn zool er uit te halen ?
Edit; Ik denk dat dat het probleem nog wel eens kan zijn, mijn vorige schoenen waren veel groter.
Voetballen is iets heel anders dan hardlopen. Een totaal verschillende belasting van je lichaam. Als je in een keer bijna 5 km wegtrapt is het niet gek dat je last krijgt. Geef het een tijdje rust en begin rustig met een opbouw schema. Schoenen laten checken zou ik ook laten doen :-)
Hier begint ook een verkoudheidje op te komen. Neus zit dicht, en merk een bepaalde druk in m`n hoofd die ik altijd bij verkoudheid heb. Eens kijken hoe het vanavond gaat, want het is (nog steeds) prachtig weer
Poef, moest mezelf naar buiten schoppen. Eerste training sinds 2 weken. Maar gewoon gedaan wat mijn loopgroep gisteravond deed, alleen met kortere pauzes: 6x800m en 200m rust. Tempo niet te snel.
Liep heerlijk Het was warm
Veel Evy'tjes onderweg tegengekomen!
Moet weer een beeeeetje opbouwen merk ik, na 2 weken niks doen. Maar we zijn er weer!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik loop er ook, alleen dan de 6k, samen met mijn vriendin. Voor mij wordt het dus weer een lekker rustig rondje . Wel erg leuk en bij de obstakels af en toe nog bikkelen. Hoop dat het water iets warmer is dan bij de Haarlemmermeer editie!
Haha inderdaad, maar daar ga ik wel van uit, aangezien september net na de zomer is en het water dan dus lekker warm is. Was wel lekker weer in maart, dat dan weer wel.
dit is meer een energy snack voor iemand die in een panda-print onsie met roze konijnenpantoffels een marathon doen...... voor de televisie
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
YUR, na drie jaar onzin met elkaar uitkramen hier leer je je pappenheimers wel een beetje kennen
Sowieso! Frikandellen zijn ook al lekkerderder dan al die bars, gels enzo...
Alleen krijg ik er geen 6 in mijn spibelt gepropt. Nou ja, misschien als ik ze eerst door de blender haal, maar dan moet ik die spibelt uitlikken onderweg.
Alleen krijg ik er geen 6 in mijn spibelt gepropt. Nou ja, misschien als ik ze eerst door de blender haal, maar dan moet ik die spibelt uitlikken onderweg.
Gewoon aan ET vragen of je voor jou een grotere versie kan maken zodat het wel past.
6 frikandellen lukt nog wel, maar die frituurpan...
Extragratis tip! Mayo erbij blenderen, anders wordt-ie te droog!
inderdaad..... goed excuus om maar eens wat werk te gaan doen!!
Lekker 6,5km gelopen net, met 3 intervallen(tjes). Alleen die heb ik nog niet helemaal door (6:18 / 5:06 / 4:42 )... Ik geef de korte tijd en gps de schuld, ze voelde allemaal even snel
Voor de eerste keer gelopen met Spibelt, gehad van mijn vrienden voor mijn verjaardag (ergo met mooie paarse rits )
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Op woensdag 16 april 2014 20:29 schreef CaLeX het volgende: Lekker 6,5km gelopen net, met 3 intervallen(tjes). Alleen die heb ik nog niet helemaal door (6:18 / 5:06 / 4:42 )... Ik geef de korte tijd en gps de schuld, ze voelde allemaal even snel
Voor de eerste keer gelopen met Spibelt, gehad van mijn vrienden voor mijn verjaardag (ergo met mooie paarse rits )
Nice! Wat was je basistempo? Zolang dat wezenlijk verschilt van je intervalletjes, heb je 't volgens mij goed gedaan
Voor mij staat morgen ook 6,5km op 't programma. Maar dan alles rustig.
Nice! Wat was je basistempo? Zolang dat wezenlijk verschilt van je intervalletjes, heb je 't volgens mij goed gedaan
Voor mij staat morgen ook 6,5km op 't programma. Maar dan alles rustig.
ik ben op 6:30 weggegaan (en heb dat uiteindelijk ook gemiddeld gelopen). Het zijn natuurlijk erg korte intervallen, dus veel impact heeft het ook niet gehad op het gemiddelde.
ow en geen bergjes meepikken jij he!!
missichien is het wel een kloon van Swets en komt ie zo maar weer terug
Op woensdag 16 april 2014 20:43 schreef Guppyfriend het volgende: Oh ik heb trouwens ook weer gelopen, en het ging weer als vanouds kut maar het is weer klaar.
Kilometers weer gemaakt. Ook de kutkilometers tellen gewoon mee.
ik ben op 6:30 weggegaan (en heb dat uiteindelijk ook gemiddeld gelopen). Het zijn natuurlijk erg korte intervallen, dus veel impact heeft het ook niet gehad op het gemiddelde.
ow en geen bergjes meepikken jij he!!
Dan is alleen je eerste interval niet echt onderscheidend. En wat je zegt, korte intervallen zijn lastig te meten
Nop, ik probeer zo vlak mogelijk te lopen. Straks/morgen ff wat uitzetten via afstandmeten.nl
Op woensdag 16 april 2014 20:43 schreef Guppyfriend het volgende: Oh ik heb trouwens ook weer gelopen, en het ging weer als vanouds kut maar het is weer klaar.
Je bent geweest! Wat gaat er precies kut in je trainingen?
Je bent geweest! Wat gaat er precies kut in je trainingen?
Euhm… Ik had vooral geen zin de hele weg niet. En het werd onderweg ook niet leuker. Vooral dat eigenlijk, want ik hobbelde eigenlijk wel aardig ook nog. Niet hard, maar ook geen pijntjes.
Euhm… Ik had vooral geen zin de hele weg niet. En het werd onderweg ook niet leuker. Vooral dat eigenlijk, want ik hobbelde eigenlijk wel aardig ook nog. Niet hard, maar ook geen pijntjes.
Keertje geen zin moet kunnen. Des te beter dat je toch gegaan bent!
Keertje geen zin moet kunnen. Des te beter dat je toch gegaan bent!
Precies. Ik hoop dat de geen-zin-keertjes nu wel weer klaar zijn. Het is nou wel weer mooi geweest met dat gedoe en ik wil nu gewoon lekker training, voordat de hooikoorts erin gaat hakken. En voordat het heel heet gaat worden
En jawel, heb alweer overschat in hoeverre ik hersteld was van de wedstrijd van zondag! Het lopen ging best aardig, maar verder doet alles nog pijn. Handen, schenen, knieholtes, allemaal nog vrij rauw Er komt een keer dat ik dat onthoud en gewoon de woensdagtraining na een run oversla
Wooptiedoo! Ik had vanmiddag (alweer) geen zin om te lopen, dus uitgesteld tot vanavond na het werken. Het is nog tot een uur of 21:00 licht, en lopen tijdens ondergaand zonnetje = 50 min. D1 stond op de planning. Rustigaan begonnen, HR bleef laag. En het bleef laag, en bleef laag, en bleef laag. Het ging alweer bijna vanzelf! Later ging de HR wel iets omhoog door wat kleine hoogteverschilletjes, maar had m`n ademhaling nog prima onder controle en onbewust super vlak gelopen.
Grappig dat ik, toen ik klaar was, m`n fysio tegen het lijf (hard)liep. Dus even omgedraaid en een kleine 2 minuten met hem meegelopen, wat gebabbeld over hoe het nu met me gaat, hoe ik aan het opbouwen ben en welke evenementjes ik gepland heb. Het eerste wat 'ie zei "Welke kant ga jij op? Loop je mee?". Hij dacht dat ik net was begonnen
Aandachtspuntje: Meer drinken gedurende de dag. Merk duidelijk dat ik te weinig gedronken heb vandaag (nog geen liter )
Op woensdag 16 april 2014 21:00 schreef Levitas het volgende: Aandachtspuntje: Meer drinken gedurende de dag. Merk duidelijk dat ik te weinig gedronken heb vandaag (nog geen liter )
Dat is iets wat ik ook heel sterk merk tijdens het lopen inderdaad. (En dat ik van nature een slechte drinker ben helpt dan niet mee.)
Op woensdag 16 april 2014 21:00 schreef Levitas het volgende: Wooptiedoo! Ik had vanmiddag (alweer) geen zin om te lopen, dus uitgesteld tot vanavond na het werken. Het is nog tot een uur of 21:00 licht, en lopen tijdens ondergaand zonnetje = 50 min. D1 stond op de planning. Rustigaan begonnen, HR bleef laag. En het bleef laag, en bleef laag, en bleef laag. Het ging alweer bijna vanzelf! Later ging de HR wel iets omhoog door wat kleine hoogteverschilletjes, maar had m`n ademhaling nog prima onder controle en onbewust super vlak gelopen.
Grappig dat ik, toen ik klaar was, m`n fysio tegen het lijf (hard)liep. Dus even omgedraaid en een kleine 2 minuten met hem meegelopen, wat gebabbeld over hoe het nu met me gaat, hoe ik aan het opbouwen ben en welke evenementjes ik gepland heb. Het eerste wat 'ie zei "Welke kant ga jij op? Loop je mee?". Hij dacht dat ik net was begonnen
Aandachtspuntje: Meer drinken gedurende de dag. Merk duidelijk dat ik te weinig gedronken heb vandaag (nog geen liter )
Dat is iets wat ik ook heel sterk merk tijdens het lopen inderdaad. (En dat ik van nature een slechte drinker ben helpt dan niet mee.)
wat zij zegt.... ik verplicht mijzelf nu ook om drinken mee te nemen op elk loopje langer dan 10km. Daarnaast komt nog dat ik van electrolyte drink verandert ben omdat ik altijd heel erg zweet, eentje waar veel meer sodium in zit.
wat zij zegt.... ik verplicht mijzelf nu ook om drinken mee te nemen op elk loopje langer dan 10km. Daarnaast komt nog dat ik van electrolyte drink verandert ben omdat ik altijd heel erg zweet, eentje waar veel meer sodium in zit.
Het is voor mij echt nog niet nodig om drinken mee te nemen tijdens het lopen. Een duurloopje van 50 minuten, daar zou je voldoende vocht voor moeten hebben. Het probleem is alleen dat ik overdag véél te weinig drink, en dat merkte ik vanavond. Vooral ná het lopen pas eigenlijk.
Ook weer een lekker rondje gelopen vlak voor het eten. Best wel snel, gemiddeld onder de 5.00/km en toch was ik lang niet kapot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat tempo lopen gaat me wel goed af (al moet ik eens wat meer gaan intervallen....), maar mijn LDL's moet ik toch echt leren om langzamer te lopen..... Ja, ik weet dat dat gewoon een kwestie is van doen, maar als ik even niet oplet en geniet van de omgeving, loop ik meteen weer te snel. Moet ik toch beter mijn best voor doen dus...
Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef MaleDuck het volgende: Tss, zit Endomondo beetje te bekijken, loopt die Jero gewoon in een training op 10k mijn PR
Iedereen weet toch al lang dat Jero geen vergelijkingsmateriaal is?
misschien helpen duurdere schoenen.....
Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef MaleDuck het volgende: Tss, zit Endomondo beetje te bekijken, loopt die Jero gewoon in een training op 10k mijn PR
Al vaker gezegd dat dat in mijn ogen z'n grote valkuil is, maar hij is verslaafd aan de snelle tempoloop volgens mij.
Voor mijzelf deze maand 100 km als doel, zou dan direct de beste maand sinds april vorig jaar worden qua km's, zit nu precies op de helft.
Heeft iemand hier trouwens ervaring hoe lang de batterijtjes van een Garmin HR-strap meegaan? Die van mij nu zo'n jaar / 750 km / 70 uur of zo, denk dat hij beetje leeg raakt (verliest steeds vaker m'n hartslag).
Al vaker gezegd dat dat in mijn ogen z'n grote valkuil is, maar hij is verslaafd aan de snelle tempoloop volgens mij.
Voor mijzelf deze maand 100 km als doel, zou dan direct de beste maand sinds april vorig jaar worden qua km's, zit nu precies op de helft.
Heeft iemand hier trouwens ervaring hoe lang de batterijtjes van een Garmin HR-strap meegaan? Die van mij nu zo'n jaar / 750 km / 70 uur of zo, denk dat hij beetje leeg raakt (verliest steeds vaker m'n hartslag).
Ik heb die van mijn suunto uit voorzorg na een jaar vervangen. Lithium 2025 zat erin en die kosten 2 keer niks
Ik heb een paar vragen aan de mensen die tijdens het hardlopen muziek luisteren: 1. Welke oordoppen gebruik jij en blijven deze goed zitten? 2. Welke gegevensdrager gebruik jij hiervoor.
Ik heb de mijne al langer draaiende. Wel overgestapt naar een band van Polar toen ik ook wat connectieproblemen had. Maar gewoon met mijn Garmin metertje erop
Dat was een minirondje met de loopgroep. Kleine 4 km in slakkentempo, maar dat is goed voor mij, denk ik. Vrijdag en zondag zelf lopen en dan woensdag weer met hun. Heb meteen al even mijn doel voorgelegd (hm lopen). Plan lijkt nu de richting op te gaan dat ik eerst met de 10 km groep comfortabel een km om 12 kan lopen en daarna kijken of ik bij de hm groep mee kan. Ik zou in die groep nu de langzaamste zijn (zij lopen < 57 min op de 10 km), dus dat is voor niemand leuk. Wel lopen ze hun ldl op zondag rond de 9,5 km/u waarbij wel afentoe wat wordt versneld naar wedstrijdtempo. Dat red ik dan wel weer denk ik. Maargoed, eerst maar ff wennen etc. Komende zondag zelf eens even kijken hoe ik nu een 12 of 13 km loop. Dan weer verder kijken.
Op woensdag 16 april 2014 21:56 schreef Murmeli het volgende: Dat was een minirondje met de loopgroep. Kleine 4 km in slakkentempo, maar dat is goed voor mij, denk ik. Vrijdag en zondag zelf lopen en dan woensdag weer met hun. Heb meteen al even mijn doel voorgelegd (hm lopen). Plan lijkt nu de richting op te gaan dat ik eerst met de 10 km groep comfortabel een km om 12 kan lopen en daarna kijken of ik bij de hm groep mee kan. Ik zou in die groep nu de langzaamste zijn (zij lopen < 57 min op de 10 km), dus dat is voor niemand leuk. Wel lopen ze hun ldl op zondag rond de 9,5 km/u waarbij wel afentoe wat wordt versneld naar wedstrijdtempo. Dat red ik dan wel weer denk ik. Maargoed, eerst maar ff wennen etc. Komende zondag zelf eens even kijken hoe ik nu een 12 of 13 km loop. Dan weer verder kijken.
Hardlopen is best leuk eigk
Leuk dat het leuk was. Mijn ervaring is dat je met zo'n groep heel veel kan leren maak er gebruik van zou ik zeggen.
Die van mij was na minder leeg, gewoon van stil liggen. Maar bij de Action kosten die batterijen echt niks (8 voor 85 cent ofzo).
De kosten voor die batterijtjes zijn het ook niet nee, denk toch maar (preventief) vervangen en zien hoe het dan gaat. Was ook vooral met wielrennen / spinning dat m'n band het na een tijdje slecht deed, misschien houdt 'ie daar minder van!
Op woensdag 16 april 2014 21:54 schreef DeeBee het volgende:Heeft iemand hier trouwens ervaring hoe lang de batterijtjes van een Garmin HR-strap meegaan? Die van mij nu zo'n jaar / 750 km / 70 uur of zo, denk dat hij beetje leeg raakt (verliest steeds vaker m'n hartslag).
De kosten voor die batterijtjes zijn het ook niet nee, denk toch maar (preventief) vervangen en zien hoe het dan gaat. Was ook vooral met wielrennen / spinning dat m'n band het na een tijdje slecht deed, misschien houdt 'ie daar minder van!
Ik loop er al het dubbele op bijna. Still goin strong...
Ze vragen bij de Mediamarkt gewoon 4,50 voor één batterijtje, toch een verschil
Misschien dat die van mij gewoon uit ellende is leeggelopen, want ik gebruik m eigenlijk nooit.
Ze vragen bij de Mediamarkt gewoon 4,50 voor één batterijtje, toch een verschil
Misschien dat die van mij gewoon uit ellende is leeggelopen, want ik gebruik m eigenlijk nooit.
Uit protest heeft hij zichzelf toen maar laten leeglopen denk ik ja! De verlaten hartslagmeter.
Ik zie het nog wel even aan, maar de Action ga ik wel een keer plunderen voor die batterijen, heb ook nog een paar horloges en lampjes die ze nodig hebben, goede tip!
Ik gebruik goedkope oordoppen van Philips, met zo'n "beugeltje" om m'n oor. Verder iPod shuffle, omdat het niks weegt en gewoon aan m'n shirt kan hangen.
Eindelijk begint lopen weer een beetje lekker te worden. Sinds augustus al geworsteld met een blessure en vanavond voorzichtigjes maar pijnvrij weer eens een interval kunnen doen. LEKKAH!!!
SPOILER