Okee okee.. Ik had het warmer gehad als ik was gaan hardlopen...quote:Op woensdag 16 april 2014 13:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Koud? In welk land woon jij dan? Want hier is het niet echt koud geweest
Beterschap trouwens. Hopelijk snel weer de oude.
Fysio zegt 2-3 maandenquote:Op woensdag 16 april 2014 12:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Oei, balen van je blessure! Hoe lang moet je rust houden? En wat is het plan van de fysio daarna?
Hoop dat je snel herstelt!
Had je trouwens geen last van je schenen met die wandeling?
Ja, het is natuurlijk ook afhankelijk van en naar welk station je moet. Vanmorgen ook rond 7 uur de deur uit om rond 8.15 uur te beginnen. In theorie kan ik dan ook wat eerder weg om mijn training vanavond te halen.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:52 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik begin rond 08:30 en ga rond 7:10 het huis uit![]()
De aansluiting op de bus is niet ideaal (en ik moet met een sprinter, de intercity gaat niet bij mij), dus ik hou het lekker op na werk
Na werk, voor het eten
Wat?! Zo lang? Hoe erg liggen je schenen in puin dan?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:33 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Okee okee.. Ik had het warmer gehad als ik was gaan hardlopen...
[..]
Fysio zegt 2-3 maandenInmiddels zijn we de eerste bijna voorbij. Ze kan er verder weinig aan doen , advies is alleen afwisselend koud en warm erop vanwege de doorbloeding en goed stretchen.
Tijdens het wandelen heb ik gelukkig nergens last van.
Volgens mij ook niet heel erg, maar als ik 10x op de plaats spring moet ik na 6x al stoppen. Het schijnt een ontsteking aan het botvlies te zijn en dat heelt maar langzaam blijkbaar.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wat?! Zo lang? Hoe erg liggen je schenen in puin dan?
Viking mocht geloof ik een (half?) jaar niet lopen van de sportarts.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wat?! Zo lang? Hoe erg liggen je schenen in puin dan?
Ja, doorbloeding is kut slecht, dus genezen gaat langzaam... Maar 3 maanden rust vind ik wel érg lang.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:50 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Volgens mij ook niet heel erg, maar als ik 10x op de plaats spring moet ik na 6x al stoppen. Het schijnt een ontsteking aan het botvlies te zijn en dat heelt maar langzaam blijkbaar.
dan zou je t kunnen verschuiven naar dinsdag en donderdagquote:Op woensdag 16 april 2014 13:38 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook afhankelijk van en naar welk station je moet. Vanmorgen ook rond 7 uur de deur uit om rond 8.15 uur te beginnen. In theorie kan ik dan ook wat eerder weg om mijn training vanavond te halen.
Ik probeer ook tweemaal per week tussen werk en avondeten te lopen, bijvoorbeeld maandag alleen en woensdag met de groep. En zaterdagmorgen met de groep.
Deze week heb ik de maandag overgeslagen wegens een gebrek aan motivatie. Zondag wilde ik wel, maar ik had vrijdag en zaterdag al gelopen. Dus dat leek me niet zo verstandig...
Uiteindelijk ja... Volgens mij mocht ze namelijk in eerste instantie wel weer voorzichtig gaan trainen, maar omdat de klachten niet verdwenen heeft ze uiteindelijk een hele tijd stil gezeten. Hoe lang precies weet ik overigens niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Viking mocht geloof ik een (half?) jaar niet lopen van de sportarts.
Heb in het weekend geen tijd om te LDL-en (beetje op Paaspop rondhangen), dus dan doen we die vrijdagochtend maar.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ik loop toch donderdagavond, want dan kan ik OOK op zaterdag en maandagochtend lopen
Dat kan wel, alleen traint de groep woensdagavond en zaterdagmorgen. Die trainingen probeer ik zo min mogelijk te missen. Dus dan is de maandagavond voor mij het meest geschikte tijdstip voor de derde training, om overal een rustdag tussen te hebben.quote:Op woensdag 16 april 2014 13:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan zou je t kunnen verschuiven naar dinsdag en donderdag
Wij hebben gewoon college op goede vrijdagquote:Op woensdag 16 april 2014 12:01 schreef Guard het volgende:
..
(Goede) Vrijdag wel in de ochtend lopen. Want ja werken in onderwijs is vrij op dat soort religieuze feestdagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn knie hield zich redelijk maar dit rondje was voor mijn gevoel even genoeg belasting nu. Eens kijken of ik vrijdag nog ergens een rondje in het drukke schema kan plakken."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Als de doorbloeding slecht is moet je toch juist blijven bewegen?quote:Op woensdag 16 april 2014 13:52 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja, doorbloeding is kut slecht, dus genezen gaat langzaam... Maar 3 maanden rust vind ik wel érg lang.
Maar goed, je laat je adviseren door iemand die ervoor geleerd heeft, dus het zal wel met een goede reden zijn.
Maar Viking is weer goed aan het opbouwenquote:Op woensdag 16 april 2014 13:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Viking mocht geloof ik een (half?) jaar niet lopen van de sportarts.
Doorzettingsvermogen hoor, netjesquote:Op woensdag 16 april 2014 12:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn schoenen stonden nog bij mijn ouders.. 90 km verderop. Dus die moest ik eerst even halen. Maar had echt mijn zinnen op lopen gezet dus dat uiteindelijk pas om 23:00 gedaan. Was wel heel blij het gedaan te hebben.
Waarom mag je nu niet lopen?
Erhm......oh? Waarom wordt dat hier niet netjes gemeld dan?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:50 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Maar Viking is weer goed aan het opbouwenDe heldin
In dit geval zijn het dus de scheenbenen die de klappen van het lopen niet kunnen opvangen. Er is niet gezegd dat ik niet mag bewegen, integendeel: wandelen is zeer aan te raden. Op die manier wordt de conditie in elk geval ook behouden.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als de doorbloeding slecht is moet je toch juist blijven bewegen?
In mijn ervaring gaan fysio's vaak voor rust omdat dat de makkelijkste en veiligste optie is. Maar als je aangeeft dat het lopen echt belangrijk voor je is, is er vaak ook nog wel een andere oplossing, met tape, braces, oefeningen, opbouwen etc. Topsporters gaan ook niet 3 maanden stilzitten. Niet dat wat die doen nou altijd verstandig is, maar er is zeker een tussenweg te vinden.
quote:Op woensdag 16 april 2014 14:37 schreef Nanook24 het volgende:
Ik kon het met het mooie weer van vandaag ook niet laten om weer even een klein rondje te proberen.Toch prima? Je bent even bezig geweest en hopelijk krijg je morgen geen reactie in je knie. Gewoon langzaam op bouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn knie hield zich redelijk maar dit rondje was voor mijn gevoel even genoeg belasting nu. Eens kijken of ik vrijdag nog ergens een rondje in het drukke schema kan plakken.
Al eens aan zwemmen gedacht? Gewoon baantjes trekken één keer in de week. Ik heb ook last van mijn schenen gehad, daardoor kon ik ook bijna vier maanden niet hardlopen. Om toch in conditie te blijven ben ik twaalf weken lang één keer in de week gaan zwemmen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:53 schreef Merlijn het volgende:
[..]
In dit geval zijn het dus de scheenbenen die de klappen van het lopen niet kunnen opvangen. Er is niet gezegd dat ik niet mag bewegen, integendeel: wandelen is zeer aan te raden. Op die manier wordt de conditie in elk geval ook behouden.
Gedacht wel, maar het aantrekkelijke van hardlopen is dat ik mijn spullen aan kan trekken en binnen 5 minuten buiten aan de slag kan. Zwemmen is goed voor me, maar ik vind het te omslachtig.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:55 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Al eens aan zwemmen gedacht? Gewoon baantjes trekken één keer in de week. Ik heb ook last van mijn schenen gehad, daardoor kon ik ook bijna vier maanden niet hardlopen. Om toch in conditie te blijven ben ik twaalf weken lang één keer in de week gaan zwemmen.
Ik hoop dat het snel weg is dan. Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde en er behoorlijk last van. Hoop dat je na volgende week weer mag lopen.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:51 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Doorzettingsvermogen hoor, netjes.
Irritatie aan m'n heup slijmbeurs dus ben elke dag veel oefeningen aan het doen om m'n core te versterken (veel schuine buikspieren enzo) en had advies 3 weken rust te houden. Hopelijk na volgend week weer rustig beginnen.
Endomondo gebruikt ze nog steeds, maar volgens mij wilde ze ons niet vermoeien met haar rustige opbouw...quote:Op woensdag 16 april 2014 14:52 schreef Quoi het volgende:
[..]
Erhm......oh? Waarom wordt dat hier niet netjes gemeld dan?![]()
Wat bij mij helpt is muziek met een gelijk tempo. Probeer ook netjes je voeten af te wikkelen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:05 schreef Wave103 het volgende:
Damn. Net weer een rondje Evy gedaan (wat een heerlijk weer!). Het is heel lastig om soepel te blijven lopen. Na de eerste minuut begin ik al snel te stampen en onregelmatig te lopen. En dan beginnen de schenen pijn te doen. Vooral de spier aan de voorkant van de schenen wordt moeIemand tips om dit tegen te gaan?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:09 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Wat bij mij helpt is muziek met een gelijk tempo. Probeer ook netjes je voeten af te wikkelen.
Jep! Dat probeer ik. Alleen wordt dat steeds lastigerquote:Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Jochie1900 het volgende:
En probeer niet al te grote stappen te zetten. Dan wennen je benen het snelste aan de belasting.
Zou heel goed kunnen. Probeer iets langzamer te lopen en bouw vooral rustig op...quote:Op woensdag 16 april 2014 15:12 schreef Wave103 het volgende:
[..]
[..]
Jep! Dat probeer ik. Alleen wordt dat steeds lastigerDenk dat de spieren meer moeten wennen dan conditie
Gaaf... Topprestatie!quote:Op woensdag 16 april 2014 15:27 schreef Cynic het volgende:
Mooi, uitslagen zijn gecorrigeerd (geen hindernissen gemist).
Nu dus 114e geworden. Lijkt misschien niks (helemaal in verhouding met de top) maar ben er erg blij mee!
http://www.schipbeeksurvival.nl/uitslagen/2014/RUC_Heren.htm
De tweedequote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
Moet je in de OP kijken, waar staat onder een spoiler wie er waar loopt en wanneer...quote:Op woensdag 16 april 2014 15:33 schreef Jochie1900 het volgende:
Ik ben trouwens aan het trainen voor Mudmasters 18 km in September in Biddinghuizen. Nog meer van hier die daar aan mee doen?
Oeh, erg persoonlijk. Ik ga voor optie 1. Maar 2 is ook leuk.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
Eerstequote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
wat zit het lekkerste?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
Eerste!quote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
Het zou er om hangen, misschien net wel of net niet. Maandag ga ik weer een 10 km doen, kijken of het nu lukt. Niet dat het heel belangrijk is, maar toch.quote:Op woensdag 16 april 2014 08:04 schreef Murmeli het volgende:
Angel-a: goed gedaan joh! Wel klote van de opstopping![]()
Ik stond 1 m na de finish stil, snapte ik ook al niet.
Had je binnen het uur gezeten zonder file, denk je? Op zn minst wel goed in de buurt
Goeie vraag, dat moet ik nog even gaan uitvinden.quote:
das geen optie, euro-technisch gezienquote:
Tweede is toch meer een sportbril voor mijn gevoel, dus ik ga voor de tweede.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
quote:
Voor het geval je aan het turven bent zeg ik nog even de onderste.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:34 schreef Guard het volgende:
OK vraagje:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
qua model?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |