Tunafish | donderdag 3 april 2014 @ 23:50 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 22 september 2013 - Motorrijders newbierit! - Kampeerrit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660X '07 - (mstx) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]()
| |
ManageTheAnger | donderdag 3 april 2014 @ 23:50 |
Aanpassing gemaakt Was het maar zo makkelijker ![]() | |
Tunafish | donderdag 3 april 2014 @ 23:51 |
Synchroonbokken ![]() | |
Tunafish | donderdag 3 april 2014 @ 23:52 |
Naja, gewoon blijven proberen. Anders rij je hem eerst even bijna leeg en probeer je het dan, goed 15 kilo lichter ![]() | |
vannelle | donderdag 3 april 2014 @ 23:55 |
Zeg Tunafish, ik krijg niet eens 3 minuten de tijd om een nieuw topic aan te maken? Jij bent de 1e die mag opbokken. ![]() | |
picodealion | donderdag 3 april 2014 @ 23:55 |
Waar woon je? Kom ik het morgen even voordoen ![]() | |
BlackLining | donderdag 3 april 2014 @ 23:56 |
Whehehe ![]()
![]() Lijkt me een prima deal, die gok wil ik wel wagen ![]() | |
Tunafish | donderdag 3 april 2014 @ 23:58 |
Was het niet de 300ste post die een nieuwe moest openen? ![]() ![]() | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:00 |
Degene die het topic sluit en eerlijk gezegd had ik niet eens in de gaten dat ik dat was. ![]() Maar het gaat er niet om wie het topic opent, het gaat om het topic zelf en de gebruikers. Topictitel is gaaf, had ik ook in gedachten. ![]() | |
Tunafish | vrijdag 4 april 2014 @ 00:02 |
Great minds think alike ![]() | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:03 |
![]() | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:06 |
![]() | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:10 |
Ben nu nog erger bezig dan alleen maar oneliners plaatsen zie ik, excuus.... Maar nog es over die Elfstedentocht, ik zit er over te denken om een stukje mee te rijden, hele rit wordt me te gek (moet uit Assen komen), zien jullie mogelijkheden om ergens onderweg aan te pikken en evt. minder km's te rijden? Rekening houdend met het feit dat ik graag weer in Assen eindig. | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 00:14 |
Noorden Verkoper deed het ook voor.... no luck haha Die 20 euro wil ik nog wel sponsoren. | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:22 |
Net commerciële opleiding afgerond en geen rbw? ![]() | |
picodealion | vrijdag 4 april 2014 @ 00:23 |
Sorry, dat is te ver ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 00:25 |
? | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:25 |
Die verkoper. ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 00:28 |
Nee ![]() Je kan ook zelf misschien een zij-route maken weer richting Assen? Nee... die doet dit al jaren volgens mij. | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:30 |
Kort maar duidelijk. ![]() Heb dus gekeken naar een zijroute maar zag het zelf niet, vandaar mijn vraag. ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 00:33 |
Richting Heerenveen, en dan binnendoor via Drachten, Wijnjewoude, Haulerwijk en Veenhuizen | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:34 |
Ja kee, maar dan kan ik net zo goed alleen een stukje gaan rijden als mijn lijf dat ook wil. Gaat me er meer om om een stukje mee te rijden in de groep. | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 00:37 |
Als jij een route in Assen en omgeving verzint wil ik best die kant opkomen hoor. TT in juni? ook natuurlijk haha | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 00:52 |
Leer ik jou opbokken. ![]() | |
Tunafish | vrijdag 4 april 2014 @ 01:11 |
Moh, ik kom uit Enschede, kan dan wel via Assen. Kun je mee tot dat gare Friesland en dan weer mooi terug ![]() | |
vannelle | vrijdag 4 april 2014 @ 01:23 |
Sounds like a plan. ![]() Effe kijken wat mijn lijf er tegen die tijd van zegt. ![]() | |
whY... | vrijdag 4 april 2014 @ 07:41 |
In mei laat ik oordopjes aanmeten van Alpine ![]() | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 07:46 |
heb ik op de beurs laten doen ![]() ![]() | |
ErkendFokker | vrijdag 4 april 2014 @ 08:20 |
ik gebruik gewoon schuim van da of action, zit voor mij lekkerder dan motosafe alleen het dempt erg veel. | |
Scheringa | vrijdag 4 april 2014 @ 08:40 |
Ik heb op de beurs oordopjes van alpine aan laten meten. Je voelt ze amper zitten en de demping vind ik prima. Dan heb ik nog niet eens het zwaarste filter er in zitten, maar als ik dat zou willen hoef ik de dopjes alleen maar op te sturen naar alpine en dan zetten hun ze er gratis in. | |
Vrieskist | vrijdag 4 april 2014 @ 08:41 |
Ja, dan ben ik er in principe bij ![]() Ik weet niet zo zeer een betere route, maar je geeft zelf aan dat de 200km wat lang is. Vervolgens denk ik hardop na over opties om de route eventueel te kunnen verkleinen ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 4 april 2014 @ 08:48 |
morguh Hopelijk klaart het vandaag nog een beetje op | |
Erasmo | vrijdag 4 april 2014 @ 08:48 |
Hoeveel dempt de zwaarste van Alpine dan? | |
Scheringa | vrijdag 4 april 2014 @ 08:55 |
Ik heb geen idee hoeveel jij hier uit kan halen, maar hier is het lijstje van alpine. http://www.alpine.nl/faq/otoplastieken/hoeveel-dempt-het-filter/ Ik heb nu het groene filter er in zitten. | |
whY... | vrijdag 4 april 2014 @ 09:18 |
Ik had altijd drumdoppen met een 'licht' filter maar dat gaat dus irriteren na een tijd. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 09:52 |
![]() ![]() | |
mstx | vrijdag 4 april 2014 @ 10:02 |
Wat gaat er geüpgrade worden? Alleen progressief aan de voorkant? Laat maar weten hoe het bevalt. ![]() | |
KapiteinKoala | vrijdag 4 april 2014 @ 10:02 |
Weet iemand trouwens welk type motor nou eigenlijk het beste is om voor zo min mogelijk geld om te bouwen tot cafe racer? | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 10:05 |
voorlopig alleen voor ja. Achter shock kan ik op den duur wel zelf maar dan vervang ik de hele shock | |
mstx | vrijdag 4 april 2014 @ 10:05 |
Het type "cafe racer", want dan hoef je helemaal niks om te bouwen. | |
whY... | vrijdag 4 april 2014 @ 10:05 |
Een tweedehands cafe racer ![]() | |
KapiteinKoala | vrijdag 4 april 2014 @ 10:06 |
Bij de meeste zit je al rond de ¤3000 tweedehands en dat ligt wat boven mijn budget. | |
whY... | vrijdag 4 april 2014 @ 10:08 |
Niet dat ik denk dat je hier het antwoord niet kan vinden maar op MF hebben ze veel meer bouwprojecten... Wat zou je zélf graag willen ![]() | |
mstx | vrijdag 4 april 2014 @ 10:09 |
Misschien is het dan handig om je budget te vermelden. ![]() | |
KapiteinKoala | vrijdag 4 april 2014 @ 10:09 |
rond de ¤2000 ongeveer denk ik | |
Den_Haag | vrijdag 4 april 2014 @ 10:14 |
Lekkere werkplaats ![]() Zou ik ook wel willen | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 10:29 |
nou dan ken je marktplaatse en speurders dus niet. 2K is meer dan genoeg voor 2e hands. | |
KapiteinKoala | vrijdag 4 april 2014 @ 10:38 |
Op speurders staat wel een mooie. ![]() ![]() | |
JAY-T | vrijdag 4 april 2014 @ 10:39 |
Misschien doe ik tegen die tijd ook wel mee met het ritje door Friesland! Woon zelf in Groningen.. Post hier dan wel niet zo heel vaak, maar ben een trouwe lezer ![]() | |
White__Tiger | vrijdag 4 april 2014 @ 11:22 |
Ik gebruik ook altijd de groene filter, werkt prima. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 11:43 |
en weer thuis. mooi spul hoor. die knakker vroeg of hij nog even een rondje mocht rijden om te testen of het allemaal goed was. machtig mooi om het geluid dan eens te horen als je er zelf niet op zit. zelfs met de killers erin ![]() | |
Erasmo | vrijdag 4 april 2014 @ 11:53 |
4 cilinder Honda. | |
Erasmo | vrijdag 4 april 2014 @ 11:55 |
Voorlopig hou ik het maar bij m'n gele herriestoppers. Met 300km op de snelweg wil je zoveel mogelijk demping. Ik heb het wel eens met mijn ottoplastieken geprobeerd maar dat zat echt niet lekker onder de helm. | |
mstx | vrijdag 4 april 2014 @ 11:56 |
Een oude CB500/750, ander stuurtje, ander kontje en dan ben je er al ongeveer inderdaad. ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 12:00 |
puristen gaan dan wel bitchen ![]() Maar ik zou denk ik eerder een 500 doen dan 750. | |
Isdatzo | vrijdag 4 april 2014 @ 12:44 |
Had je harde of zachte? Harde zaten bij mij ook niet chill, maar zacht is goed te doen. | |
Erasmo | vrijdag 4 april 2014 @ 12:51 |
Zachte, maar door de helm veranderd mijn gehoorgang een klein beetje. | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 13:34 |
Mjan, reed jij net rond een uur of 11 met El Bandito over de N65 richting onze mooie stad?Dat ding past zeker niet een beetje fatsoenlijk in de buddy? | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 13:43 |
reed jij daar? ![]() | |
Vrieskist | vrijdag 4 april 2014 @ 13:56 |
Niet alles misschien, maar ik heb tocht wel vaak tanktas mee. Het is vooral allemaal vette losse slangetjes en dingetjes ![]() ![]() | |
mjan | vrijdag 4 april 2014 @ 14:36 |
Jup! Jij zat in blik neem ik aan? | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 14:40 |
Ah ja, dus toch ![]() ![]() Ik zat in een kanariegele Citroën C1 ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 15:04 |
Betere/kortere, whatever haha suggesties zijn welkom hoor. Voor en door Fok!kers! ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 15:29 |
![]() edit: http://www.shockmansion.c(...)ng-down-a-40ft-drop/ | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 15:36 |
"We hebben zes draadjes die naar het knipperlicht relais gaan. Laten we ze gewoon allemaal zwart maken!" - Suzuki engineer, 1995![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 15:37 |
Dan weet je tenminste zeker dat je de zwarte moet hebben ![]() | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 15:37 |
Mja, zo kun je het ook bekijken ja ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 15:39 |
kun je toch gewoon doormeten? of zie ik iets over het hoofd? | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 15:41 |
Ja dat kan. Maar gebruik gewoon colorcoding zoals in elk ander stuk van de kabelboom ![]() Daarnaast ligt mijn multimeter nog in Den Bosch, bedenk ik me net. Trial and error dan maar. | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 15:41 |
thnk god for netflix, beetje long way round weer ff kijken ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 15:42 |
Komt ie van de relais af? zet je tong ertussen ![]() ![]() | |
mstx | vrijdag 4 april 2014 @ 16:14 |
Wanne mongol (die motorrijder dan he) ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 4 april 2014 @ 17:29 |
Holy shit die heeft mazzel ![]() Wel mooi weggetje om te blazen inderdaad ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 4 april 2014 @ 17:43 |
Ontzettend domme fout van hem. Die zie je van mijlenver aankomen ![]() Vandaag zelf ook weer een helder moment gehad... was ff bij mijn pa geweest en zou de ketting smeren (was in de veronderstelling dat hij spul had). Dus zo gezegd zo gedaan, olie op die ketting gespoten maar ik vertrouwde het niet helemaal of ik wel de juiste had, dus ik wilde even naar de motorshop gaan om olie voor de ketting te halen. Goed, kom ik daar aan............. de hele fucking rommel onder de olie... inclusief zijkant band ![]() Super voorzichtig naar huis gereden, thuis de band helemaal schoongemaakt en later de motor (als ik toch bezig ben). Straks maar even rondje rijden, en dan de ketting smeren om hem vanacht te laten staan. Lijkt mij een veel beter plan ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ManageTheAnger op 04-04-2014 17:49:13 ] | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 17:49 |
Gewoon goede kettingsmeer gebruiken. Dat geklooi met andere olie wordt niks. Vliegt er ook morgen net zo hard weer vanaf. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 17:50 |
Over dingen die eraf vliegej gesproken. Is er nog vooruitgang met de bandit | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 18:32 |
op weg naar huis kwam er trouwens nog een sjieke weestrom voorbij met een dubbele auspuff hoog onder zadel. klonk machtig mooi die V-twin zo | |
Nero22 | vrijdag 4 april 2014 @ 18:48 |
Ik stond vanmiddag geparkeerd naast een Triumph Tiger Explorer. Was ook een machtig mooi apparaat. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Nero22 op 04-04-2014 20:27:40 ] | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 19:02 |
Vind alleen nadeel dat het wel echt een onroad is. Het kost wat werk om hem echt all-road te maken. | |
KneusTeun | vrijdag 4 april 2014 @ 19:03 |
![]() | |
stinkie | vrijdag 4 april 2014 @ 19:27 |
En weer voor de deur.![]() Nu nog nieuwe batterij in handset en opnieuw koppelen en dan kan ik weer rijden ![]() | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 19:29 |
Kwestie van doelgroep. De meeste mensen zullen toch voornamelijk een fijne toerfiets willen. En dat is ie weldegelijk, ding zit als een luxe relaxfeautuil namelijk. Met als verschil met echte toerbuffels dat ie een simpel zandpaadje wat je onderweg tegen komt toch een stuk beter zal doen. Kom je wel gevaarlijk dicht bij het 1200GS effect, maar dan nog, denk dat ie qua 'offroad' prestaties voor veel mensen prima voldoet. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 19:42 |
was de nieuwere versie met kleinere koplampen | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 19:46 |
Men, laatste kleine dingetjes maar die duren wel het langst. Moet alle boutjes op het blok nog op moment zetten, carbs en airbox aansluiten, elektra erop, ketting erop en dan is ie klaar. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 19:50 |
je hebt nog 2 weken ![]() | |
BlackLining | vrijdag 4 april 2014 @ 20:07 |
Lullige is dat er ook nog gewerkt moet worden tussendoor om alles te bekostigen.. | |
Salatrel | vrijdag 4 april 2014 @ 20:08 |
details details | |
Tunafish | vrijdag 4 april 2014 @ 23:49 |
Ik hoorde zojuist van mijn buurman dat een voorband zo'n 60 euro goedkoper is dan ik had gedacht. Dat schept het een en ander aan mogelijkheden om die morgen of dinsdag maar te laten vervangen ![]() | |
Isdatzo | vrijdag 4 april 2014 @ 23:53 |
Bandjes nodig? Heb er nog een paar over die weg mogen ![]() ![]() Ex-circuit maar op straat nog prima te gebruiken. 't Is dat ik geen straatmotor meer heb waar ze op kunnen maar anders gebruikte ik ze zelf nog. | |
stinkie | zaterdag 5 april 2014 @ 00:03 |
heb ik jaren op gereden met de fzr. 120 euro voor een setje ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 5 april 2014 @ 00:36 |
Oh, ik hoef er een stuk minder voor te hebben eigenlijk ![]() Mocht iemand interesse hebben, dit heb ik nog liggen: Voorbanden (120/70) 1x Pirelli dragon SC2 2x Pirelli dragon SC1 1x Pirelli diablo SC1 1x Bridgestone R10R Type 2 Achterbanden (180/55) 2x Pirelli dragon SC2 3x Bridgestone R10R Type 2 1x Bridgestone R10R Type 3 2x Metzeler racetek K2 Achterbanden (180/60) 3x Pirelli diablo SC1 Achterbanden (190/55) 1x Pirelli diablo SC2 | |
rulerofdeath | zaterdag 5 april 2014 @ 04:29 |
mag je dan ook gewoon als een lulletje rozewater een 3-pitter eens proberen? ik heb zelf een 4 in lijn, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een 3-pitter nou anders is. ik heb het budget niet voor een andere/nieuwe motor. | |
Pinkdwarf | zaterdag 5 april 2014 @ 08:57 |
Zo, ik ga om 13 uur kijken bij een motor. Hopelijk wordt het mijn eerst motor ![]() | |
Scheringa | zaterdag 5 april 2014 @ 09:37 |
Veel plezier, blijft leuk om voor je eerste motor te kijken! | |
Salatrel | zaterdag 5 april 2014 @ 09:39 |
oppassen met die triumphs hoor ![]() kijken is kopen ![]() | |
Isdatzo | zaterdag 5 april 2014 @ 13:05 |
Nou, niet echt. Heb een tijdje een Daytona 675 gehad en ik vond het niks. En toen gebeurde dit ![]() ![]() ![]() Zou niet moeten kunnen met maar 12.000 op de teller.. en ik kwam nog wel meer dingen tegen. | |
ManageTheAnger | zaterdag 5 april 2014 @ 13:32 |
Huilen dan | |
kepler | zaterdag 5 april 2014 @ 13:43 |
Nieuwe motorschoenen gekocht ![]() ![]() In de aanbieding voor maar 100 euro ![]() | |
Tunafish | zaterdag 5 april 2014 @ 14:25 |
Gast ![]() | |
Den_Haag | zaterdag 5 april 2014 @ 17:43 |
setje pirelli diablo's graag. Mijne zijn qua profiel nog goed mar beetje uitgedroogd | |
BlackLining | zaterdag 5 april 2014 @ 18:14 |
Heeft dat ding op water gelopen ipv olie? Dit is wel echt heel slecht ![]() Motorschoenen ![]() | |
ManageTheAnger | zaterdag 5 april 2014 @ 18:14 |
Want? Heb zelf ook schoenen die overal bescherming/versterking hebben. Vandaag weer veel motorrijders gezien onderweg door de polder! | |
BlackLining | zaterdag 5 april 2014 @ 18:26 |
Omdat je enkels niet beschermd zijn. Als je valt en gaat glijden zit er niet noemenswaardig geel gewicht op de schoenen, dus minder wrijving. Het is vooral het omklappen van de enkel, of het vallen van de motor op het onderbeen. Materialen die beschermen tegen glijden zijn leuk, maar beschermen niet tegen de echte risico's. Je moet zorgen dat je enkels niet om kunnen klappen, en impact geabsorbeerd wordt. | |
KneusTeun | zaterdag 5 april 2014 @ 19:30 |
je rijdt toch een xtz750? crosslaarzen niet fijner? | |
Salatrel | zaterdag 5 april 2014 @ 19:47 |
het zijn niet eens serieuze motorschoenen maar dat is mijn mening ![]() | |
stoeltafel | zaterdag 5 april 2014 @ 20:09 |
Goed verhaal, blij dat ik goede laarzen heb. | |
KneusTeun | zaterdag 5 april 2014 @ 20:10 |
Naja, die dingen helpen niet tegen breuk of iets, maar als je over het asfalt glijd zijn ze wel stevig genoeg om ergste lestel te vermijden. | |
mstx | zaterdag 5 april 2014 @ 20:29 |
Ik heb ook zulke schoenen, lekker voor onder de motorjeans als ik ff naar de andere kant van het dorp moet rijden.![]() [ Bericht 30% gewijzigd door mstx op 05-04-2014 20:39:15 ] | |
mstx | zaterdag 5 april 2014 @ 20:52 |
Als ik over 2 weken mee ga met de rit gaat ik wel even filmen. ![]() ![]() ![]() | |
Tunafish | zaterdag 5 april 2014 @ 20:55 |
Ik heb de walvis vandaag zowaar gewassen ![]() ![]() Meteen ook geprobeerd om de velgen wat schoner te krijgen, maar dat heb ik na anderhalf uur maar opgegeven ![]() | |
Salatrel | zaterdag 5 april 2014 @ 20:58 |
ik neem tablet mee en copy de beelden dan wel even over ![]() | |
mstx | zaterdag 5 april 2014 @ 21:13 |
Moet je ff mini-usb kabeltje (of microSD-reader) meenemen ![]() | |
Salatrel | zaterdag 5 april 2014 @ 21:18 |
je hoeft hem niet constant te laten lopen hoor ![]() | |
mstx | zaterdag 5 april 2014 @ 21:23 |
Ik heb ook nog een mooie fail gefilmd ![]() | |
Vrieskist | zaterdag 5 april 2014 @ 23:28 |
Is normaal, je ging harder dan 30, dat trekt zo'n ding niet. | |
Maegrim | zaterdag 5 april 2014 @ 23:36 |
sleutel eruit getrild zeker ![]() | |
kepler | zondag 6 april 2014 @ 00:28 |
Ik cross (nog) niet zoveel, maar ik wilde schoenen hebben die ik ook in de stad/bij vrienden kon dragen zodat ik niet steeds een rugzak hoef mee te sjouwen. Verder heb ik niet echt het idee dat de laarzen die ik nu heb heel veel beter zullen beschermen tegen een impact (maar dat zegt misschien wat meer over de laarzen ![]() | |
Geerd | zondag 6 april 2014 @ 01:09 |
Ach al die vullingen in een motorpak ziet er misschien stoer uit. Maar dat schuimpje doet niet veel tegen een stoeprand e.d als je het mij vraagt. | |
Salatrel | zondag 6 april 2014 @ 09:35 |
PTA / Fok!MC motorrijders kampeerrit 26-4 t/m 29-4 vet Harz door die bocht! spam spam spam minder dan 3 weken voor vertrek ![]() | |
Dekatria | zondag 6 april 2014 @ 10:37 |
Begint bij 2:20. In mijn ogen even idioot als toch redelijk herkenbaar ![]() | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 10:46 |
Eigen schuld, dikke bult. Wa'n idioot. Denken dat de hele weg van jou is, terwijl je toch echt geen zicht /dubbele streep/waarschuwing hebt in de bocht. | |
BlackLining | zondag 6 april 2014 @ 10:53 |
Ik vind het eigenlijk ook best wel meevallen ![]() | |
Dekatria | zondag 6 april 2014 @ 10:58 |
Het is meer dattie zo gaat inhalen voor een onoverzichtelijke bocht, waar vooraf nog in koeieletters op de straat staat gekalkt dat je het rustig aan moet doen. Dat is wel een enorme valkuil met die weggetjes in de UK - ze lokken je eerst in een vals gevoel van veiligheid doordat het zo leuk rijden is en er geen hond is te bekennen... en dan lig opeens in een greppel ![]() | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 11:07 |
Het viel allemaal ook wel mee. Volgens mij wordt die bocht tijdens de bocht zelf (?) ook nog eens scherper. Da's nooit leuk. | |
kepler | zondag 6 april 2014 @ 13:05 |
Lomp genoeg om zichzelf bijna dood te rijden, hij heeft gewoon veel geluk gehad. | |
JK | zondag 6 april 2014 @ 13:46 |
En die auto gewoon weg. ![]() | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 14:12 |
Voor uw zondagse portie wtf:![]() ![]() | |
Isdatzo | zondag 6 april 2014 @ 14:14 |
Kan geregeld worden, welke maat achterband wil je? M'n 180/55 diablo's zijn weg, maar heb nog wel 180/60 en een 190/55 liggen. | |
Isdatzo | zondag 6 april 2014 @ 14:16 |
Kwam nog meer narigheid tegen toen ik de boel openmaakte.. voor mij niet zo snel een triumph meer, ondanks dat je over het algemeen toch vrij goede verhalen over de betrouwbaarheid hoort. Alhoewel bij die daytona 675-blokken blijkbaar vaker een big-end aan gort loopt bij "intensief" gebruik. | |
mstx | zondag 6 april 2014 @ 14:23 |
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/25213338#25213338 ![]() | |
Isdatzo | zondag 6 april 2014 @ 14:32 |
Haha, dat lijkt op mijn RSV Factory-drama ![]() - Zo'n beetje alles aan elektronica kapot gehad (teller, dynamo, startrelais, spanningsregelaar, vage storingen, etc) - Startkoppeling aan gort ![]() - Lekkende koppelingscilinder (elke 2 weken ontluchten) - Niet werkende achterrem omdat de rempomp te dicht op het blok zat - Ketting door 't carter heen ![]() - Distributieketting geknapt met 10K rpm ![]() ![]() - Vervangingsblok ook gaar Toen was ik er zo gigantisch klaar mee (kon het blok ondertussen in 2 uurtjes blind in- en uitbouwen ![]() | |
Isdatzo | zondag 6 april 2014 @ 14:33 |
MAARRRR, sturen dat dat ding deed ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 14:43 |
oeh, effe kijken wat ik nodig heb qua maat, nieuw achterrubber voor de CB is wel gewenst. | |
Maegrim | zondag 6 april 2014 @ 16:09 |
180/55 | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 16:39 |
volgens mij zit er bij mij 190 op, maar weet het niet zeker.. Zal strakkies es effe gluren als ik weer thuis ben. | |
Piles | zondag 6 april 2014 @ 16:51 |
![]() Stond vrijdag maar weer eens met pech... Ik vermoed dat de startmotor is blijven draaien tijdens het rijden ofzo, hij deed al raar onderweg. Tot heel de motor uitviel en geen lampje het meer deed. Hij staat nu bij Motoport Amsterdam, dat was de dichtsbijzijnde die me wilde komen halen. | |
mstx | zondag 6 april 2014 @ 18:47 |
![]() | |
BlackLining | zondag 6 april 2014 @ 19:30 |
![]() ![]() | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 19:35 |
Deze man ![]() Oprecht iets om trots op te zijn. | |
A4papier | zondag 6 april 2014 @ 19:38 |
![]() | |
KneusTeun | zondag 6 april 2014 @ 19:42 |
Lekker bezig! Wel apart zo zonder spatbord. | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 19:45 |
Ik had hem nog niet gemist. ![]() Misschien BL ook niet. ![]() | |
KneusTeun | zondag 6 april 2014 @ 19:47 |
Dan zou je er dikke voorvork in moeten knallen, nu is het evenwicht weg. | |
BlackLining | zondag 6 april 2014 @ 20:00 |
Klopt, dat spatbord ligt ook nog beneden in de kelder. Hij is nog niet af hea. | |
KneusTeun | zondag 6 april 2014 @ 20:04 |
snap ik, daarom zeg ik bezig. | |
ManageTheAnger | zondag 6 april 2014 @ 20:06 |
Chapeau man. | |
KneusTeun | zondag 6 april 2014 @ 20:13 |
![]() | |
Maegrim | zondag 6 april 2014 @ 21:13 |
soesoeki logo op de achterbrug zit niet in het midden ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 22:04 |
Nice ![]() ![]() Wat staat er nog op de lijst? ![]() | |
klawie | zondag 6 april 2014 @ 22:17 |
Die achterveer heeft het echt goed gedaan ziet er gelijk beter uit | |
Salatrel | zondag 6 april 2014 @ 22:25 |
A wild pedestrian appears... Tenere uses hendig sjieke slip. Hendig sjieke slip is super effective! Tenere does 0 damage. | |
Salatrel | zondag 6 april 2014 @ 22:28 |
ik denk dat ie zich eerder problemen op de hals haalt door de ontbrekende uitlaat want die zit ook rechts bij een bandit meen ik ![]() | |
Nero22 | zondag 6 april 2014 @ 22:35 |
lol ![]() Zo zie je maar weer: ik heb er totaal geen verstand van. Het was me niet eens opgevallen dat er geen uitlaat op zit. ![]() ![]() | |
Tunafish | zondag 6 april 2014 @ 22:49 |
BL ![]() ![]() | |
Dekatria | zondag 6 april 2014 @ 22:50 |
Terug van een lang weekendje UK voor het werk. Ik weet ook weer waarom ik reizen per vliegtuig haat, al dat gewacht en die checks, de tering. Wat heb ik de motor gemist ![]() | |
Dekatria | zondag 6 april 2014 @ 22:51 |
Sjieke fiets zo hoor. Voorspatbord? | |
kepler | zondag 6 april 2014 @ 22:55 |
Haha, voetganger flink geschrokken? Ik hoop het ![]() | |
Salatrel | zondag 6 april 2014 @ 22:56 |
sommigen van ons hebben wel een goeie remtechniek ![]() | |
Geerd | zondag 6 april 2014 @ 23:03 |
Dat zou vies zonde zijn met zo een nieuwe brommert te schaven. Zag er al genoeg staan bij Ten Kate. Ook een paar totaal los, gezien de motor daar staat zou het wel goed afgelopen zijn. | |
Salatrel | zondag 6 april 2014 @ 23:09 |
oh met een tenere kun je machtig mooi slippen hoor ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 6 april 2014 @ 23:14 |
You were right ![]() 180/55 achter en 120/70 voor ![]() | |
kepler | zondag 6 april 2014 @ 23:20 |
respect! Ziet er mooi uit! | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 00:49 |
Uitlaat bijvoorbeeld ![]() Ben in de puinhoop hier wel een paar specifieke boutjes, spacertjes en andere kleine meuk kwijtgeraakt. Dus dat is allemaal nog opnieuw onderweg. Jup, staat achterop een stuk hoger op zijn poten. Maar ik heb ook wat uitstekende rommel (bagagehaken, kentekenhouder, etc) eraf gesloopt, dus hij is sowieso veel strakker achter. Die nieuwe veer zit er natuurlijk voornamelijk voor betere wegligging in de bochtjes. Jup, ben ik erg tevreden over. Had deze kleur wel middels Photoshop uitgeprobeerd, maar het is wel een beste opluchting als het in het echt vervolgens ook mooi blijkt te zijn. | |
Salatrel | maandag 7 april 2014 @ 08:15 |
ook een manier om niks over te houden ![]() ik ben tegen de touratechcatalogus aangereden en heb er een zadel aan overgehouden. dikker en betere kwaliteit foam. de kuil is uit het zadel (zithoogte +2cm) en gemaakt door Kahedo (zon beetje beste zadel wat je voor de tenere kunt krijgen) alleen wanneer je bij Kahedo zelf besteld moet je je eigen zadel opsturen en ben je hem 3 weken kwijt. via touratech krijg je gewoon een heel zadel voor een paar tientjes extra en kun je 1op1 switchen zonder gezeur alleen ff rubbertjes omzetten. ![]() | |
Salatrel | maandag 7 april 2014 @ 08:16 |
het touratech logootje past dan weer wel mooi bij het tenere logootje ![]() | |
Tunafish | maandag 7 april 2014 @ 09:26 |
Huhu, had eergisteren gemaild naar zo'n stickerbedrijf dat ik op zoek ben naar kleine stickers van een walvis, dat ik die op de site niet kon vinden en of ik eigen ontwerpen kan aanleveren. Krijg ik een bericht terug met 'Nee hoor meneer, we hebben wel een walvis! Kijk maar: http://www.stickersandstr(...)er-walvis-m001-1820/' Een muursticker van een halve meter ![]() | |
stinkie | maandag 7 april 2014 @ 09:36 |
Zo eerste rit van het jaar overleefd. Nu kan me niks meer gebeuren ![]() | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 10:10 |
Past de 180/60 beetje goed als het normaal 180/55 is? | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 10:13 |
Kak, zat aan een Triumph Tiger 955i als volgende motor te denken | |
Salatrel | maandag 7 april 2014 @ 10:37 |
de meeste die nog rondrijden zijn volgens mij wel ok ![]() ![]() | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 10:46 |
Om daar nou op te gokken | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 16:14 |
Daarnet niet 1 maar, jawel, 2x geen voorrang gekregen van koekblikkers in 5 seconden tijd. ![]() De eerste muts zag mij maar trok dr koekblik er toch nog voor. De beste man daarachter dacht er ook zo over dus trok ook nog lekker op zo vlak voor mijn voorwiel en dat had ik juist niet verwacht. Daar dus maar effe achteraan gegaan ![]() Meneer stopte direct en bood gelijk zijn excuses aan, das wel netjes dan. Hij gaf wel aan dat hij mij zag maar het kuddegedrag kwam blijkbaar om de hoek kijken. ![]() Gelukkig kwam ik net van de kapper dus mijn haar zat alvast goed voor een eventuele uitvaart. ![]() Zo zie je maar weer. Ook al heb je oogcontact, het zegt nog niks. | |
mjan | maandag 7 april 2014 @ 17:34 |
Ghehe, ik werk in een ziekenhuis en ben op de weg daarlangs ook al vaak over het hoofd gezien. Mijn moto is dan ook maar dat dat de beste plek is om omver gereden te worden als het dan toch moet gebeuren. | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 17:38 |
![]() | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 18:19 |
Ja hoor, gaat prima passen (tenzij je een extreem lage hugger ofzo hebt, of een te korte ketting). Je achterkant gaat er wel iets hoger door staan.. maar ik denk dat je er op straat weinig van merkt. Tijdje met 180/60'ers gereden (ook vering erop aangepast) en dat beviel prima (net iets meer contactoppervlak), maar sinds vorig jaar zijn ze ineens een stuk duurder dan de 55'ers en ik vind 't prijsverschil wat te groot. Dus nu weer 55'ers. Heb uit noodzaak ook wel eens een 190/55 op de R6 gehad en dat was geen succes ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 18:31 |
NEIN!!!!111 Ik maakte daarnet een onbedoelde wheelie. ![]() Was frusti en trok effe volgas in de 1e versnelling en daar ging het voorwiel de lucht in! En dat met een Alp ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 7 april 2014 @ 18:43 |
Dat lukt mij nog niet eens... ![]() Voor op een tegeltje ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 18:56 |
Op MF was/is er 1 die constant wheelie's maakte met een Alp. Het is dus mogelijk op 1 of andere manier. Toch geeft het geen fijn gevoel bij mij, maar dat kan ook te maken hebben met mijn faal wheelie's op de scooter vroeger. ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 7 april 2014 @ 18:58 |
Wheelie op de fiets, verder ben ik nog niet gekomen in mijn leven... Motor heeft meer power dan jouw Alp volgens mij, en het lukt mij gewoon niet.. (Ja gister alweer even geprobeerd ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:01 |
Het kan wel.. ![]() | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 19:04 |
Kan mákkelijk. Zelfs een powerwheelie wil nog wel op een Bandit, zelfs op 25 kW kan het naar het schijnt. Maar of je dat wel of niet kunt heeft meer te maken met goede beheersing van de fiets. En met geometrie trouwens, denk dat het op een Alp ondanks het lagere vermogen toch echt makkelijker is om het voorwiel een sprongetje te laten maken. In de lucht houden zal op een Bandit weer beter gaan. Mwa, wil het op zich wel eens verder gaan proberen of ik het wat beter voor elkaar krijg. Maar dan moet er wel een gooi- en smijtfiets bij komen. Weinig zin om achterover te klappen met de Bandit ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:06 |
Idem hier. Wil wel oefenen enzo maar dit is m'n enigste fiets en vervoersmiddel. Straks ga ik hard op m'n plaat door een faal en zit ik met een kapotte fiets. ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 7 april 2014 @ 19:07 |
Ja ik zag iemand het op youbietoebietub doen, en ik denk, ach weg is vrij dus laat ik het ook eens doen. In de 1 niets... en stapvoets in de eerste en gelijk naar de tweede en volgas ook niet... Wat ik ook probeer... | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 19:09 |
Verder dan een per ongeluk sprongetje bij het wegtrekken kom ik niet en hoeft ook niet. Zo een sprongetje is al verlies alle kracht wat omhoog gaat, gaat niet vooruit. | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 19:12 |
In zijn één rijden, zo rond de 4000 rpm. Dan rij je 30 ofzo. Gas op dezelfde stand houden, koppelingshendel even intrekken en meteen weer laten schieten. Voet klaarhouden bij de achterrem, en niet schrikken. ![]() Of jouw Bandit heeft nog een wheeliewire, dat zou kunnen. Dan moet je die eerst ff doorknippen ![]() | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 19:12 |
Gaan we keer oefenen gummie! | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:14 |
Is goed! Ben benieuwd of jij dat zware hok van jou in de lucht krijgt ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 7 april 2014 @ 19:14 |
Fixed. Zou best kunnen, wellicht dat hij verlaagt is er ook iets mee te maken? Met het laten schieten ook gelijk flink gasgeven lijkt me? | |
Dekatria | maandag 7 april 2014 @ 19:16 |
Dit topic wordt mede mogelijk gemaakt door WheelieTime. | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 19:17 |
600/650 same shit. Minimaal verschil en blijven allebei nergens als er een 1200/1250 de hoek om komt. Die laatste hebben een wheeliewire, sensortje wat de ontsteking vertraagt als ie in de 1 zit omdat je anders niet fatsoenlijk op zou kunnen trekken ![]() En nee, dat dus niet tenzij je graag achterover wilt klappen of een spinnend achterwiel wilt hebben. Dat ie verlaagd is zal wel invloed hebben maar lijkt me geen reden om het niet te kunnen. | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:18 |
Beter WheelieTime dan Bar & Boos ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 7 april 2014 @ 19:19 |
Zal het binnenkort nog wel eens rustig proberen als ik weer een heldhaftig momentje heb. Wil de fiets ook niet verkrachten ![]() Rekening voor de auto komt er ook aan, tussen de 6-800 euro ![]() | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 19:20 |
Kan ie makkelijk hebben hoor. Risico is wel dat je hem overtrekt of niet netjes neerzet waardoor je op je bek gaat. Da's ook meteen de reden dat ik het best zou willen gaan proberen op een extra fietsje maar niet op de Bandit. | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 19:21 |
top, kan ik ze meteen tijdens de beurt laten monteren. Want van de 180/55 had je geen Pirelli meer liggen? | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:24 |
Ik denk dat de veerweg er ook wel mee te maken heeft, hoe langer hoe lastiger. Idem met een stoppie. Vroeger op de scooter ging dat vrij makkelijk, op de Alp lukt het mij domweg niet door die lange veerweg, dan blokkeert gelijk het voorwiel. | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 19:26 |
Ik heb de motor even besproeid met wat ontvetting zooi, er komt regen aan zeggen ze dus ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:28 |
Mwoah.. gezien het weertopic gaat alles over die Noordzee dus valt het mee. | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:30 |
Jawel, nog 2 SC2's als het goed is. Ik ga vanavond weer naar m'n ouders toe (daar liggen ze) dus kan dan meteen ff kijken. | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:31 |
En heb anders nog wat metzeler racetek K2's, is precies 't zelfde als de pirelli's alleen een ander profiel. | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:39 |
Mwah, op de KTM gaat 't een beetje té makkelijk ![]() ![]() Op vermogen komt 'ie in de 4e versnelling ook nog omhoog met een klein rukje aan het stuur, belachelijk ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:41 |
Welke KTM heb jij dan? Wel ubergeile brommerts. Nog effe sparen en dan komt de Superduke 1290 wel in zicht ![]() | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:47 |
690 SMC-R, geniaal speelgoed. Heb met geen enkele motor zo veel plezier op straat beleefd. Tot de 135 / 140 houd ik supersports / superbikes prima bij op de rechte stukken.. daarna lopen ze langzaam uit. In de bochten zijn ze nergens natuurlijk ![]() Heb ook zo'n 1290 zitten bekijken destijds.. maar het idee was om 't wat rustiger aan te doen op straat. Niet dat dat nu heel erg lukt, maar nu zit ik in elk geval niet constant meer boven de 200 ![]() | |
Nero22 | maandag 7 april 2014 @ 19:50 |
![]() Met 1 klap in de 9000 RPM rammen en dan wil 'ie wel. ![]() ![]() | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 19:52 |
Vaak hard gereden? Veel boetes gehad? Daarom wil ook graag een 2 cilinder, in zijn 2 kan ik hem al kwijt zijn. | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 19:55 |
Soberso zijn KTM's ubermachtig wel. Styling spreekt mij zeker aan en qua power ook. Man man man, met zo'n Superduke heb je volgens mij wel een heftige naked voor de deur staan! Het wordt echt tijd om verder te gaan. Ik merk gewoon dat ik met de Alp loop te gassen omdat het qua power nogal achterloopt. Ik wil gewoon die schop voelen als ik de gashendel opendraai. 11 jaar lang op een 50pk brommert gaat soms wel vervelen. Ik heb er nog wel fun aan maar soms wil je wat meer. | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:59 |
Haha, ja zo'n superduke is wel een machtig apparaat ![]() Als je een beetje in de buurt woont mag je wel een rondje op de 690 maken wat mij betreft. | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 19:59 |
Dit dus, bij een 4 pitter zit je dan al dik boven de 100. | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 19:59 |
Boetes vielen mee, ik stop gewoon niet voor politie ![]() Maar 't was vooral dat ik iets te vaak goed mazzel gehad heb (bijna high-siders met 180+, met een kneedown een auto inhalen en een tegemoetkomend busje over 't hoofd zien ![]() Bij vrienden ook dingen maar net goed zien gaan (en ook fout zien gaan). Toen maar besloten dat racen iets voor op 't circuit is. | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 20:00 |
Dat soort oeps momentjes zijn inherent aan motorrijden. Gebeurd zelfs nog wel op ouwelullenfietsen zoals Transalps en CB1300's denk ik. En dan kun je je bochten heel beschaafd houden en vervolgens onderuit remmen voor een stoplicht ![]() | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 20:00 |
Ja, leuk was dat met m'n '07 R1.. 160 in de eerste versnelling, 2x overschakelen en je zit op 240 ofzo. Gaat echt nergens over ![]() | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 20:04 |
Op de KTM bijzonder weinig momentjes gehad.. en 't is niet dat ik er heel rustig mee rijd ofzo. Achterkant wil nog wel eens uitbreken (constant eigenlijk ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 20:06 |
Meh, almost een highsider met de alp gehad op de snelweg met 160km/h ![]() ![]() Daar maak ik zo een ritje naar 040 naar! ![]() | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 20:07 |
Dit dus, heb een oud 1000je maar 110 1 en in 2 kun je je rwb al kwijt zijn. Dikke 2 klappert koppel onderin ![]() | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 20:10 |
gister nog de motor in volle drift dwars staan op het grind! beetje gas erop en snel door alsof er niks aan de hand is ![]() Maar met de S10 wheelie moet vast wel lukken. Zijn genoeg gekken die het prima doen. | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 20:11 |
Trap je dan door in zijn 2? Want die 1e versnelling was ietwat ruk toch bij een Ten? | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 20:13 |
Mja. Op zo'n machine is dat leuk ja ![]() ![]() Als je maar niet te hard trapt want dan dondert de hele versnellingsbak er onderuit | |
Isdatzo | maandag 7 april 2014 @ 20:22 |
Hij staat meestal in 030 tegenwoordig ![]() | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 20:24 |
Parkeren met stijl ![]() | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 20:27 |
Naja, de een heeft een koppel waar je u tegen zegt. En moet wel lukken. Laatste tijd wat op zijn staart aan het trappen en dat gaat wel behoorlijk, als je hem goed in de toeren jaagt gaat ie echt als de brandweer!! Zit best pit in dat ding hoor. | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 20:41 |
Kwam al voorbij ![]() Wel eerst je rpm meter fixen KT! En ik houd het niet bij, tenzij dat hok van jou uitelkaar rammelt. ![]() | |
Den_Haag | maandag 7 april 2014 @ 20:44 |
Hoe het liefste hetzelfde merk erop | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 20:44 |
Die is al gefixed ![]() | |
Gummiebeer | maandag 7 april 2014 @ 20:48 |
![]() | |
Geerd | maandag 7 april 2014 @ 22:01 |
Als je dat al pit noemt, maja daar koop je zo een motor ook niet voor. | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 22:27 |
Voor een dual sport uit 89' lijkt me dat niet verkeerd.... | |
pindaplukker | maandag 7 april 2014 @ 22:37 |
Juist niet, geef maar eens in zn 1 een dot gas, los laten, en mee dat de vering omhoog komt vol gas. Wheelie gegarandeerd ![]() | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 22:57 |
http://www.speurders.nl/o(...)9979813.html?sr_ab=0 Kijk even door de foto's heen! ![]() | |
BlackLining | maandag 7 april 2014 @ 23:17 |
![]() | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 23:18 |
Ja? Jij denkt daarbij aan zweepjes? | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 23:20 |
Dat was meer een grapje, hoop dat je dat wel begrijpt ![]() | |
Yreal | maandag 7 april 2014 @ 23:21 |
Dit ook | |
KneusTeun | maandag 7 april 2014 @ 23:21 |
Gelukkig ik schrok al ![]() | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 00:24 |
Ja, is geen probleem hoor.. alleen qua compound zijn ze precies 't zelfde. | |
Dekatria | dinsdag 8 april 2014 @ 06:18 |
Geen spaakwielen ![]() | |
Scheringa | dinsdag 8 april 2014 @ 08:06 |
Waarom keek ik ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 8 april 2014 @ 08:40 |
Bwhaha die derde foto ![]() | |
stoeltafel | dinsdag 8 april 2014 @ 08:51 |
Hoeveel motoren heb je allemaal gehad en wat rijdt je nu? | |
Erasmo | dinsdag 8 april 2014 @ 08:53 |
Toch lijkt het me wel leuk, zo'n caferacer erbij voor de fun. | |
Den_Haag | dinsdag 8 april 2014 @ 10:37 |
Laat maar even weten wat je hebt, en wat je er voor wilt hebben. | |
Den_Haag | dinsdag 8 april 2014 @ 10:39 |
Beetje veel km's helaas | |
Salatrel | dinsdag 8 april 2014 @ 10:49 |
hoeft toch niet zon probleem te zijn ![]() ![]() ![]() | |
Salatrel | dinsdag 8 april 2014 @ 10:50 |
neem BL die is klokje rond geweest en die beunt alles zelf ![]() | |
Salatrel | dinsdag 8 april 2014 @ 10:53 |
overigens is niet alleen de teller klokje rond geweest maar de hele motor ook ![]() ![]() ![]() | |
Den_Haag | dinsdag 8 april 2014 @ 10:59 |
Als ik zelf geen grote beurt uit kan voeren lijkt mij dit ook niet zo makkelijk te doen. | |
stinkie | dinsdag 8 april 2014 @ 11:29 |
ik heb er wel meer gekocht met zoveel km's hoor. En zoveel rij jij toch ook niet dat je met een jaar op de 100k zit? | |
Den_Haag | dinsdag 8 april 2014 @ 11:30 |
Daar heb ik nog wel 10 jaar voor nodig ![]() | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 13:07 |
Verleden: Yamaha SZR 660 (1996) Yamaha R6 (2003) Aprilia RSV 1000 Factory (2004) Yamaha R1 (2007) Triumph Daytona 675 (2008) Yamaha XJ600S Diversion (1993) Heden: Yamaha XJ600S Diversion (1994) Suzuki GSX-R 1000 (2004) - Circuit Yamaha R6 (2007) - Circuit KTM 690 SMC-R (2013) Ik ga zo kijken ![]() | |
BlackLining | dinsdag 8 april 2014 @ 14:14 |
Ben de kabelboom eens aan het uitpluizen. Daar heeft een enorme beunhaas aan gezeten. Trek de buitenste laag isolatietape eraf, komt me een enorme puinhoop van openliggende soldeerverbindingen, installatiedraad, pleisters en ja, zelfs fucking schilderstape tegemoet ![]() Mag wel een wonder heten dat ik ondanks dat nooit elektrische storingen gehad heb.. [ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 08-04-2014 14:22:12 ] | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 15:02 |
Heb ooit eens een alarm uit een kabelboom moeten slopen, heb er nog steeds nachtmerries van ![]() Is het in jouw geval niet veel handiger om een nette van ebay te halen? Scheelt je een hoop gezeik ![]() | |
Dekatria | dinsdag 8 april 2014 @ 16:58 |
Dat worden een hoop krimpkousjes. Oh en: pics in je topic? | |
handboek | dinsdag 8 april 2014 @ 18:25 |
Weet er iemand hoe dat zit met aftermarket-dempers? Ik zoek er namelijk 2 voor mijn zzr600 E '95, alleen weet ik niet welke erop zouden passen? Kan iemand mij hier alsjeblieft meer informatie over verschaffen? | |
KneusTeun | dinsdag 8 april 2014 @ 18:28 |
staat niet in werkplaats handboek? ![]() Maar on a more serious note, via veel sites kun je wel zien wat je opties zijn. | |
Dekatria | dinsdag 8 april 2014 @ 18:29 |
Anders zijn er altijd wel toko's die ze passend kunnen maken. Pajic was er 1 van volgens mij. | |
handboek | dinsdag 8 april 2014 @ 18:29 |
Ik heb al gekeken maar ik kom niet heel veel verder. Derhalve dacht ik, ik vraag het aan de kenners | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 18:29 |
Alles is pas te maken. | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 18:36 |
Ja, of StarTwin. Of Laser. Die hebben voor mij een demper op maat gemaakt voor m'n R6 met open race-systeem nadat m'n MHP-demper ontploft was op Assen ![]() Voor ![]() ![]() Na ![]() ![]() ![]() | |
handboek | dinsdag 8 april 2014 @ 18:42 |
Snap ik, maar het liefste heb ik gewoon twee dempers die ik er zo op kan gooien.. | |
Isdatzo | dinsdag 8 april 2014 @ 18:44 |
Meten = weten. | |
Salatrel | dinsdag 8 april 2014 @ 19:14 |
zou het niet handiger zijn om dergelijke type specifieke vragen op MF te knallen ![]() | |
Maegrim | dinsdag 8 april 2014 @ 19:17 |
http://www.ebay.de/sch/i.(...)zr600+aufpuff&_rdc=1 | |
Erasmo | dinsdag 8 april 2014 @ 19:30 |
Tussen de posers door is MF best handig daarvoor. | |
Den_Haag | woensdag 9 april 2014 @ 11:35 |
Vervangingsuitlaatjes zijn best prijzig voor mijn YZF. De standaard uitlaat heb je voor 25 a 50 euro, de aftermarket starten vanaf 200. ![]() | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 11:52 |
Jij hebt best wat speeltjes gehad. | |
Vrieskist | woensdag 9 april 2014 @ 12:08 |
Ook 2dehands gezocht? 200 valt nog mee trouwens, voor de uitlaat op mijn VFR was ik meer kwijt ![]() | |
Den_Haag | woensdag 9 april 2014 @ 12:57 |
Tweedehands alleen de standaard uitlaat te vinden. | |
lipjes | woensdag 9 april 2014 @ 19:19 |
Ik post hier niet meer zo vaak wegens de K 100, maar deze stuur ik even door indien nog niet bekend.http://nieuwsmotor.nl/mot(...)te-laten-vallen.html Tevens gaat de K100 verbouwd worden van RT editie naar Base K100. En dan gaat die er ongeveer zo uit komen te zien ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door lipjes op 09-04-2014 19:24:32 ] | |
Daantke | woensdag 9 april 2014 @ 19:45 |
![]() Zo leer je nog es wat ![]() | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 19:46 |
![]() | |
Gummiebeer | woensdag 9 april 2014 @ 20:02 |
Sfeerploatje ![]() Maar laten we eerlijk wezen, wie wil nou offroad met zulke bandjes? | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 20:04 |
Lijkt mij ook geen succes | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 20:11 |
Voor 800 euro heb ik een KLE met laser demper, voor 550 euro een laser demper | |
Gummiebeer | woensdag 9 april 2014 @ 20:14 |
Zit er goud in die Laser dempert? Heb de mijne voor ¤200 (nieuw, wel met krasje) inclusief bakken bij Pajic. | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 20:21 |
goeie vraag. Maar als jij er eentje voor mij kan vinden... | |
Vinniiee | woensdag 9 april 2014 @ 20:26 |
Pajic heeft ook veel (gebruikte) dempers op voorraad ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 9 april 2014 @ 20:27 |
Pajic is niet echt in de buurt voor jou eh? Toch is Pajic wel een aanrader, goede prijzen en service! Bij mij hangt er nu een Produro demo model voor een fractie van de nieuwprijs. | |
Yreal | woensdag 9 april 2014 @ 20:41 |
Das best geinig | |
BlackLining | woensdag 9 april 2014 @ 21:01 |
Ronduit belachelijk. Hoe minder vulling er in die dempers zit, hoe duurder die krengen zijn ![]() Vandaag mijn open en ingekorte Viper demper er weer onder gehangen ![]() | |
Dekatria | woensdag 9 april 2014 @ 21:02 |
Heb een mooie demper voor je, 600 euro:
| |
Salatrel | woensdag 9 april 2014 @ 21:05 |
Gewoon zonder demper | |
Gummiebeer | woensdag 9 april 2014 @ 21:05 |
Ik kon kiezen tussen ¤350 voor een orginele Alp dempert of ¤200 voor een Laser dempert. Dan is de keuze snel gemacht! ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 9 april 2014 @ 21:06 |
Dan kan je beter HD rijden! ![]() | |
Sjoerd102 | woensdag 9 april 2014 @ 21:15 |
![]() Dat wordt zondag dus over de autosnelweg richting Ring. Nog mensen van hier die richting motorzegening gaan op de Nuerburgring zondag as? http://www.nuerburgring.d(...)dienst-anlassen.html | |
BlackLining | woensdag 9 april 2014 @ 21:45 |
Dan blijft er helemaal niks meer van mijn heg over.. | |
Maegrim | woensdag 9 april 2014 @ 21:52 |
m'n akra in nieuwstaat was 250 euro, nieuw 700 ![]() | |
Den_Haag | woensdag 9 april 2014 @ 22:14 |
Na het spruitstuk al een keer vervangen te hebben hou ik het standaard. | |
BlackLining | woensdag 9 april 2014 @ 22:30 |
Wat heeft dat met elkaar te maken dan? Ik heb wel een keer mijn linkpijp kapot weten te knallen ![]() | |
Den_Haag | woensdag 9 april 2014 @ 22:40 |
roest, volledig door tijdens een dijkrit met de Fok!MC | |
lipjes | woensdag 9 april 2014 @ 22:41 |
Staat nog steeds een keer op de planning om te doen met de Soes, maar voorlopig ben ik nog een BMW K100 aan het verbouwen ![]() | |
Geerd | woensdag 9 april 2014 @ 22:42 |
![]() ![]() | |
Maegrim | woensdag 9 april 2014 @ 22:47 |
yep | |
ManageTheAnger | woensdag 9 april 2014 @ 23:49 |
Ik denk toch dat ik een wheelie wire heb... waar check ik dat? Vandaag weer even geprobeerd, maar met geen enkele mogelijkheid... | |
Isdatzo | donderdag 10 april 2014 @ 00:04 |
Wat voor fiets heb je? | |
ManageTheAnger | donderdag 10 april 2014 @ 00:12 |
Suzuki GSF 650 SA 2010 Foto... alweer ![]()
| |
Daantke | donderdag 10 april 2014 @ 00:14 |
Over de 1200:
| |
Isdatzo | donderdag 10 april 2014 @ 00:18 |
Denk niet dat er wheelie-control opzit eigenlijk ![]() Kijken wat 'ie doet ![]() | |
ManageTheAnger | donderdag 10 april 2014 @ 00:19 |
Al geprobeerd ![]() He-le-maal niets... zelfs niet een ruk aan het stuur en wat meer naar achteren zitten. | |
Isdatzo | donderdag 10 april 2014 @ 00:34 |
Mag ik eens proberen ![]() | |
ManageTheAnger | donderdag 10 april 2014 @ 00:41 |
Wordt een eind rijden voor je denk. | |
BlackLining | donderdag 10 april 2014 @ 01:33 |
Lijkt me sterk dat je die hebt. Maar kijk maar. Groen/blauwe kabel vanaf je schakelpook naar onder het zadel. Niet de helemaal blauwe, da's je neutraalsensor. Maar ehh, hoe lang heb je je rijbewijs nu? Kleine maand? Ga eerst maar eens normaal leren rijden. Als ik je met alle respect vorige week nog zie vragen in welk toerental je het beste kunt rijden, lijkt het me een slecht plan om nu al te gaan lopen stunten als je de motor nog niet volledig onder controle hebt. | |
ManageTheAnger | donderdag 10 april 2014 @ 01:57 |
Zal morgen wel even kijken. Wilde geen volledige wheelie doen, maar gewoon even het gevoel ervaren wat het is als je met 1 wiel los van het wegdek komt (om welke reden dan ook)... Dit om een toekomstige schrik reactie te voorkomen. Zo kwam ik vandaag bijvoorbeeld door een bocht waar een beetje grind lag, mijn voorwiel schoot door of zwabberde, ik weet niet precies wat dat was, maar die ervaring is dus ook binnen. Had het grind ook niet gezien zo klein was het. Snelheid was verder gewoon normaal etc. 3 weken. Wil nog zo'n cursus doen, en eens naar zo'n circuit dag. | |
Maegrim | donderdag 10 april 2014 @ 06:02 |