quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Hij gaat altijd te ver, totdat er weer een gekkie opstaat en hem onverwacht de kogel verkoopt. Beveiliging of niet, er hoeft maar snel iemand langs te fietsen en het is mis....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:27 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Wilders is ook een mens en maakt ook fouten.
Soms heeft hij best een punt en soms kan hij te ver gaan.
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:46 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Hij gaat altijd te ver, totdat er weer een gekkie opstaat en hem onverwacht de kogel verkoopt. Beveiliging of niet, er hoeft maar snel iemand langs te fietsen en het is mis....
(Hoop van niet, aangezien dat Geert tot 'martelaar' maakt)
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.
Nu zou ik kunnen zeggen: dat doen hunnie ook massaal de laatste dagen, maar dat zal ik niet doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat verquote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hij gaat nooit te ver want, tot nu toe, is ie nooit ergens voor veroordeeld.
Best wel, zeker omdat beiden overleden zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:31 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat ver
Emotie onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:35 schreef Hathor het volgende:
Wilders gaat gewoon te ver, alleen weten we allemaal dat het een dorpsidioot is, en dat zijn dan meteen verzachtende omstandigheden als het op een rechtzaak aan zou komen.
Mwoah, met een aanklacht wegens laster kom je best ver hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:31 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Ik kan ook zeggen dat je moeder een lelijke hoer is en je vader een alcoholistische pooier. Word ik ook niet voor veroordeeld, maar het gaat wel wat ver
jammerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:58 schreef .Masturbatron. het volgende:
het verbaast me dat ie nog leeft he
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij net zo dom dacht als D66'ers die hun moraal ophangen aan Het Wetboek.
Ook leuk zijn die pvv'erts die zeiken over mensen die de Nederlandse taal niet spreken. Maar als je dan bijvoorbeeld op de faceboekpagina van Wilders gaat kijken vraag je je af of een boel van zulke types ooit wel eens een school van binnen hebben gezien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:39 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.
Wel huilen vanwege islamisten maar zelf net zo gekeerd zijn tegen de Nederlandse waarden als die islamisten.
Even logisch: Volkert v d Graaf: doodstraf, ophangen, vierendelen. Iedereen is voor!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:39 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Tokkie PVVers die zogenaamd voor de echte Nederlandse waarden garant staan terwijl ze de grootste Nederlandse waarde, de Rechsstaat, niet serieus nemen en willen afbreken.
Wel huilen vanwege islamisten maar zelf net zo gekeerd zijn tegen de Nederlandse waarden als die islamisten.
Jij hangt het op aan de jungle?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.isereenpvveropgestapt.nl/
Ik heb de chips al klaar staanquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.
Gewoon geen ruggegraat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat er nog een paar uit de Tweede Kamerfactie stappen vandaag.
Algemener en terug aan de rechtse kant, bedoel je?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Kijk, ik ben het er niet mee eens dat Wilders alles op de Marokkanen gooit.
Als hij het allemaal wat algemener houdt, zouden minder mensen er een probleem mee hebben.
En uiteraard gelden ideeën die Wilders nu uit, niet alleen voor Marokkanen, want dat kan niet.
Wat wordt het dan, mocht hij zijn zin krijgen?
Criminelen met (ook) een andere nationaliteit, binnen de grenzen van de wet, uit Nederland zetten. (dan hebben we het niet over kleine criminaliteit)
Niet geïntegreerde 'buitenlanders', stimuleren om naar het land van herkomst terug te gaan.
Strenge voorwaarden voor het vestigen in Nederland.
- ik denk dan aan, bijvoorbeeld, het hebben van een woning, we hebben zwervers genoeg, het hebben van een redelijk inkomen en het voldoende beheersen van de Nederlandse taal.
Volgens mij is het al 1000 keer uitgelegd maar jij blijft het negeren. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen. Wilders wil minder Marokkanen in het algemeen. Minder criminele Marokkanen, minder niet-criminele Marokkanen, minder oudere Marokkanen, etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Als hij het allemaal wat algemener houdt, zouden minder mensen er een probleem mee hebben.
En uiteraard gelden ideeën die Wilders nu uit, niet alleen voor Marokkanen, want dat kan niet.
Criminelen met (ook) een andere nationaliteit, binnen de grenzen van de wet, uit Nederland zetten. (dan hebben we het niet over kleine criminaliteit)
Niet geïntegreerde 'buitenlanders', stimuleren om naar het land van herkomst terug te gaan.
- ik denk dan aan, bijvoorbeeld, het hebben van een woning, we hebben zwervers genoeg, het hebben van een redelijk inkomen en het voldoende beheersen van de Nederlandse taal.
Hij wil minder moslims, dacht ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij is het al 1000 keer uitgelegd maar jij blijft het negeren. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen. Wilders wil minder Marokkanen in het algemeen. Minder criminele Marokkanen, minder niet-criminele Marokkanen, minder oudere Marokkanen, etc.
Dan kan veel pvvee wel inpakken, kijk voor de grap eens op de faceboekpagina van de GBL. Veel figuren die nog geen fatsoenlijke zin weten te typen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon geen ruggegraat.
Ja, de Marokkaan staat voor de ultieme moslim wrs., daarnaast plegen tal van jongere Marokkanen allerlei straatmisdrijven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Minder Marokkanen. MINDER MINDER MINDER!
Kijk, dit vind ik dus zo irritant. Mensen vallen steeds terug op de criminaliteit van een deel van de Marokkanen. Maar Wilders heeft bij zijn laatste persconferentie aangegeven dat hij minder Marokkanen in het algemeen wil, en niet alleen minder criminele Marokkanen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de Marokkaan staat voor de ultieme moslim wrs., daarnaast plegen tal van jongere Marokkanen allerlei straatmisdrijven.
Staat er toch ook!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:14 schreef Peunage het volgende:
Volgens mij is het al 1000 keer uitgelegd maar jij blijft het negeren. Het gaat niet alleen maar om criminele Marokkanen. Wilders wil minder Marokkanen in het algemeen. Minder criminele Marokkanen, minder niet-criminele Marokkanen, minder oudere Marokkanen, etc.
Ja, hij wil minder Marokkanen, omdat die Marokkanen in het nieuws komen slechts door die criminaliteit, denk ik. En dat linkt hij aan de Islam.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik dus zo irritant. Mensen vallen steeds terug op de criminaliteit van een deel van de Marokkanen. Maar Wilders heeft bij zijn laatste persconferentie aangegeven dat hij minder Marokkanen in het algemeen wil, en niet alleen minder criminele Marokkanen.
Mwa, dan kan ik hier, op Fok, ook wel rondkijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Dan kan veel pvvee wel inpakken, kijk voor de grap eens op de faceboekpagina van de GBL. Veel figuren die nog geen fatsoenlijke zin weten te typen.
Je plaat blijft hangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:21 schreef Peunage het volgende:
Kijk, dit vind ik dus zo irritant. Mensen vallen steeds terug op de criminaliteit van een deel van de Marokkanen. Maar Wilders heeft bij zijn laatste persconferentie aangegeven dat hij minder Marokkanen in het algemeen wil, en niet alleen minder criminele Marokkanen.
Geletterdheid zal bij Nederlandse-Marokkanen niet anders liggen dan bij Nederlanders, denk ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kan veel pvvee wel inpakken, kijk voor de grap eens op de faceboekpagina van de GBL. Veel figuren die nog geen fatsoenlijke zin weten te typen.
Welke straten bedoel je precies?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangen.
Minder Marokkanen, in het algemeen, is automatisch ook minder criminele Marokkanen. Mensen die terug gaan, omdat de gouden tijden voorbij zijn, nemen vaak wel hun minderjarige kinderen mee. En die maken dan hier de straten niet onveilig.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangen.
Minder Marokkanen, in het algemeen, is automatisch ook minder criminele Marokkanen. Mensen die terug gaan, omdat de gouden tijden voorbij zijn, nemen vaak wel hun minderjarige kinderen mee. En die maken dan hier de straten niet onveilig.
Nee, dat van die minderjarige kinderen is een aanname. Niet alle Marokkaanse kinderen groeien op tot criminelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangen.
Je zou van een nationalistische club toch wel mogen verwachten dat ze in ieder geval de taal machtig zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geletterdheid zal bij Nederlandse-Marokkanen niet anders liggen dan bij Nederlanders, denk ik.
quote:Als iemand zich uit dat Geert Wilders een Hitler is dan zit die gene zelf niet goed in zijn vel , die spoort niet maar. De grensden mogen van mijn ook dicht we hebben het zelf moeilijk om werkende te blijven. Ik ben 100 procent Nederlander en wordt ook gediscrimineerd . Je kiest zelf om in Nederland te wonen dan is het logies dat je, je aan. Past in het land waar je wilt gaat wonnen. wIj Nederlanders krijgen ook geen kerk in Marco of in turkyen of een bijstand of kinderbijslag en ga maar door ik zeg Geert kop op en ga er voor ook ik sta achter je en de gene die je de rug toe keren in je partij hebben ook nooit achter je gestaan.
In mijn stad, de binnenstad en deel van Helmond-west.quote:
De aanhangers is een ander verhaal hè.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou van een nationalistische club toch wel mogen verwachten dat ze in ieder geval de taal machtig zijn lijkt me.
Voorbeeld:
[..]
Minderjarige kinderen die de straat onveilig maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:34 schreef baaart het volgende:
[..]
Gia noemt feiten. Wat is er racistisch aan? Laat t tegendeel maar eens zien.
En dan iedereen het recht om wapens te dragen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:36 schreef Re het volgende:
ultieme oplossing is natuurlijk strafbaarheid van crimineel gedrag opheffen, dan is het probleem in een keer opgelost
Hier Alkmaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
In mijn stad, de binnenstad en deel van Helmond-west.
Daar is het echt erg.
En dat is in meer steden het geval.
Akkoord, er is, in de andere wijken ook overlast van andere hangjongeren, maar dat gaat niet over beroven, bedreigen of erger, alleen lawaai van brommers, vervuiling met bierblikjes, e.d.
je mag geen wapen dragen, wel mee schieten want da's niet meer strafbaarquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan iedereen het recht om wapens te dragen?.
Klinkt logisch, komt me ergens bekend voor....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
je mag geen wapen dragen, wel mee schieten want da's niet meer strafbaar
Tsja, ik woon in de Marokkanen hoofdstad zo ongeveer en herken amper tot geen problemen. En dan woon ik ook nog eens in een oude ''Vogelaarswijk''quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
In mijn stad, de binnenstad en deel van Helmond-west.
Daar is het echt erg.
En dat is in meer steden het geval.
Akkoord, er is, in de andere wijken ook overlast van andere hangjongeren, maar dat gaat niet over beroven, bedreigen of erger, alleen lawaai van brommers, vervuiling met bierblikjes, e.d.
Tja, hier in de buurt een VMBO, in een bos, en idd het weggetje er naartoe: bezaaid met afval.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:38 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Hier Alkmaar.
Niets aan de hand!
Enige teringlijers hier zijn die grafjosti's van de LTS of hoe die lagere pauperscholen ook mogen heten.
Die flikkeren iedere keer hun lege energydrankblikjes op straat.
Ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:37 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Minderjarige kinderen die de straat onveilig maken.
Dat noemt jij feiten?
Ja, dus?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja.
http://statline.cbs.nl/St(...),G4&STB=T,G1,G2&VW=T
Veel plezier ermee.
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja.
Veel plezier ermee. Tevens noemt ze een oorzaak-gevolg... lijkt me vrij duidelijk zo.
Niet alleen blikjes.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef Re het volgende:
als blikjes buiten de prullenbak gooien strafbaar is begin ik wel te zien waardoor die cijfers zo hoog zijn ...
Nutteloos, zo'n staatje. Mensen met oogkleppen kijken alleen naar absolute cijfers.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
Ja.
Veel plezier ermee. Tevens noemt ze een oorzaak-gevolg... lijkt me vrij duidelijk zo.
Dat ontken ik ook niet, maar dat ligt wat lastiger omdat ze Nederlanders zijn, lijkt me zo? Verder hoor je er ook niet zoveel van in het nieuws... dan is het politiek gezien toch makkelijker om in te spelen op de marokkanen. Verder zijn marokkanen overal een probleem, en Antillianen vooral een Nederlands probleem.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.
Hier geboren Marokkanen zijn ook Nederlanders?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef baaart het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar dat ligt wat lastiger omdat ze Nederlanders zijn, lijkt me zo? Verder hoor je er ook niet zoveel van in het nieuws... dan is het politiek gezien toch makkelijker om in te spelen op de marokkanen. Verder zijn marokkanen overal een probleem, en Antillianen vooral een Nederlands probleem.
En ook Marokkaan, volgens Marokko. Tevens staan die gewoon in het lijstje autochtoon van het CBS hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hier geboren Marokkanen zijn ook Nederlanders?
Nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En ''de bontkraagjes'' zijn ook een Nederlands probleem.
Die zijn geen moslim over het algemeen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef baaart het volgende:
[..]
En ook Marokkaan, volgens Marokko. Tevens staan die gewoon in het lijstje autochtoon van het CBS hoor.
[..]
Nee.
Dit dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:54 schreef Re het volgende:
[..]
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:54 schreef Re het volgende:
[..]
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?
Probleem bij de Marokkanen is dat het daadwerkelijk een meerderheid van de jongens betreft volgens het CBS. Het is dus werkelijk een uitzondering als een Marokkaanse jongen nooit is aangehouden door de politie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:45 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja, dus?
Dan maken alle Marokkaanse kinderen de straten onveilig?
Dat deze groep is oververtegenwoordigd (hoe zeg je dat?) in de criminaliteit zal ik niet ontkennen.
Maar als je iedereen over 1 kam scheert ben je gewoon een racist.
Vertel eens hoe je dat wil gaan doen dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef baaart het volgende:
[..]
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.
Maar zodra een crimineel een dubbel paspoort heeft is het afpakken van het Nederlandse vrij simpel. Dat een autochtoon met marokkaanse ouders volgens marokko een marokkaan is, wil nog niet zeggen dat hij/zij ook een dubbel paspoort heeft.
Aangehouden door politie staat niet gelijk aan crimineel zijn. Marokkaanse jongens zijn vaker crimineel, nogal wiedes dat ze dan vaker aangehouden of aangesproken worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Probleem bij de Marokkanen is dat het daadwerkelijk een meerderheid van de jongens betreft volgens het CBS. Het is dus werkelijk een uitzondering als een Marokkaanse jongen nooit is aangehouden door de politie.
Ho, ik bedoel niet dat het nu vrij simpel is om een paspoort af te pakken, maar dat de keuze vrij simpel is. Hij heeft het over 2e/3e/etc generaties... maar zodra iemand een dubbel paspoort heeft kiest hij/zij ervoor om bijvoorbeeld een Marokkaan te zijn (theoretisch, etnisch gezien is hij/zij het zal).quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vertel eens hoe je dat wil gaan doen dan?
Je kan bij CBS ook gewoon veroordeeld aanklikken, luiwammesquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Aangehouden door politie staat niet gelijk aan crimineel zijn. Marokkaanse jongens zijn vaker crimineel, nogal wiedes dat ze dan vaker aangehouden of aangesproken worden.
er zit een aparte contradictie in je redenatie... of wil je alleen eerste generatie Marokkanen aanpakken?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef baaart het volgende:
[..]
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.
Maar zodra een crimineel een dubbel paspoort heeft is het afpakken van het Nederlandse vrij simpel. Dat een autochtoon met marokkaanse ouders volgens marokko een marokkaan is, wil nog niet zeggen dat hij/zij ook een dubbel paspoort heeft.
Een dubbel paspoort is een bewuste keuze. Ongeacht de generatie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
er zit een aparte contradictie in je redenatie... of wil je alleen eerste generatie Marokkanen aanpakken?
ik snap je niet...
uhmmm nee, maar goedquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef baaart het volgende:
[..]
Een dubbel paspoort is een bewuste keuze. Ongeacht de generatie.
Marokko staat niet toe dat je het Marokkaanse paspoort opgeeft. Je blijft voor hen dus altijd Marokkaan, ook al wil je alleen Nederlander zijn.quote:
Je kan in zo'n geval ook kiezen om alleen Nederlander te zijn. Dat je volgens marokko een marokkaan bent, wil nog niet zeggen dat je bij geboorte al een paspoort in de bus hebt liggen. Om dat paspoort te krijgen zul je BEWUST moeite moeten doen. In dat geval ben je voor Nederland gewoon 100% Nederlands.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Marokko staat niet toe dat je het Marokkaanse paspoort opgeeft. Je blijft voor hen dus altijd Marokkaan, ook al wil je alleen Nederlander zijn.
Okok, je hebt gelijk. Je *kan* in zo'n geval kiezen om alleen Marokkaan te zijn en geen dubbel paspoort te hebben. Die "keuze" heb je.
Eehm.. je beseft dat de "dubbel paspoort" discussie niet over het werkelijk hebben van 2 fysieke paspoorten gaat ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef baaart het volgende:
[..]
Je kan in zo'n geval ook kiezen om alleen Nederlander te zijn. Dat je volgens marokko een marokkaan bent, wil nog niet zeggen dat je bij geboorte al een paspoort in de bus hebt liggen. Om dat paspoort te krijgen zul je BEWUST moeite moeten doen.
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm.. je beseft dat de "dubbel paspoort" discussie niet over het werkelijk hebben van 2 fysieke paspoorten gaat ?
Daarvoor moet je toch echt bij de werkgevers zijn!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef beertje1987 het volgende:
Daar ging meneer wilders iets te ver, met die uitspraak. Heeft toch wel wat gelijk in de uitspraken, er komen steeds meer buitenlanders deze kant op en niet alleen Marokkanen maar ook polen. Er zijn al niet veel banen in nederland, maar voor de buitenlanders maken ze altijd wel plaats. Het is gewoon belachelijk dat wij als nederlanders aan de kant gezet worden voor buitenlanders. Dat gebeurt toch ook niet op het moment dat wij naar hun land gaan of wel?
hoe wilde je dat wettelijk gaan bepalen om er zo voor te zorgen dat je de een wel zijn paspoort kan afpakken en de ander niet... op je voorhoofd tatoeëren "ik ben 100% Nederlander"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef baaart het volgende:
[..]
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.
Je zegt dus dat het gaat om een buitenlandse afkomst.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef baaart het volgende:
[..]
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.
Nou ja, en bij het systeem dat we hier hebben toch.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor moet je toch echt bij de werkgevers zijn!
[ afbeelding ]
Het is symboliek.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Die paspoorten kwestie is sws niet interessant imho.
Door een niet Westerse allochtoon die getrouwd is met een Oost Europese overheidsfunctionaris. De ironie blijft mooi.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is symboliek.
Het is het willen uitbannen van buitenlandse afkomsten
Het zegt niets over het innerlijk van mensen natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is symboliek.
Het is het willen uitbannen van buitenlandse afkomsten
Wilders ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:19 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Door een niet Westerse allochtoon die getrouwd is met een Oost Europese overheidsfunctionaris. De ironie blijft mooi.
Correct. Waarvan ik mij altijd afvraag hoeveel staatsgeheimen zijn vrouw in bed aan hem ontfutseltquote:
Ik ben ook nog steeds benieuwd wat hij nou allemaal moest vertellen bij zijn bezoekjes aan de Israëlische ambassade en met wie hij daar gesproken heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Correct. Waarvan ik mij altijd afvraag hoeveel staatsgeheimen zijn vrouw in bed aan hem ontfutselt
Joh, die lui zijn ook alleen maar voor de bühne pro-Wilders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds benieuwd wat hij nou allemaal moest vertellen bij zijn bezoekjes aan de Israëlische ambassade en met wie hij daar gesproken heeft.
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.quote:
Wauw - je hebt gelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.
Ja, dus flauwekul.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.
Maar die hele indeling westers-nietwesters is flut.
Het heeft een hoog gehalte zwart= nietwesters norm
Poetin is westers volgens CBS en Ruud Gullit is niet -westers.
Aanstootgevend is het gewoon, dat je iets leert op FOK!.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wauw - je hebt gelijkIndonesie wordt door het CBS expliciet als westers gezien
Iets geleerd op FOK. Het is een mirakel... dank
Het is meest wel terecht dat men Nederlanders die in Indonesië geboren zijn als westers beschouwd. Dat zijn ze ook meestal. Maar het hokje allochtoon is vaak niet toepasbaar... zeker als in de volksmond het een andere woord is voor buitenlander.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wauw - je hebt gelijkIndonesie wordt door het CBS expliciet als westers gezien
Iets geleerd op FOK. Het is een mirakel... dank
Ja, en de Brabanders hier zien mij ook als buitenlander, want ik kom hier niet vandaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is meest wel terecht dat men Nederlanders die in Indonesië geboren zijn als westers beschouwd. Dat zijn ze ook meestal. Maar het hokje allochtoon is vaak niet toepasbaar... zeker als in de volksmond het een andere woord is voor buitenlander.
Klopt ook het systeem is bagger hier in nederland. Nederland is veel te makkelijk om mensen van andere landen hier heen te halen, en waar wij nederlanders zelf onderlijden. De regering is veel te makkelijk, haal alles hier maar heen. Wij als nederlanders hebben daar niks meer op te zeggen gebeurt toch wel. En dat Geert wilders hier wat van zegt, iemand moet het doen. Hij heeft er tenminste de ballen voorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, en bij het systeem dat we hier hebben toch.
Het bekende blabla van vreemdelingenhaat. Eeuwenoud, van alle culturen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:45 schreef beertje1987 het volgende:
[..]
Klopt ook het systeem is bagger hier in nederland. Nederland is veel te makkelijk om mensen van andere landen hier heen te halen, en waar wij nederlanders zelf onderlijden. De regering is veel te makkelijk, haal alles hier maar heen. Wij als nederlanders hebben daar niks meer op te zeggen gebeurt toch wel. En dat Geert wilders hier wat van zegt, iemand moet het doen. Hij heeft er tenminste de ballen voor
Nederland registreert geen 2e nationaliteit in het gba.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef baaart het volgende:
Waarom toch die bomenhaat?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:22 schreef Infection het volgende:
Het zijn ook allemaal allochtonen, hippies en bejaarden die aangifte gaan doen. Oftewel linkse boomknuffelaars.
Bizarre actie van het college.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
Honderden naar politiebureau om Wilders
Hij geniet er volgens mij ook wel van ondanks de ongemakken na zoveel jaren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:46 schreef Gedachtenstroom het volgende:
Hij gaat altijd te ver, totdat er weer een gekkie opstaat en hem onverwacht de kogel verkoopt. Beveiliging of niet, er hoeft maar snel iemand langs te fietsen en het is mis....
(Hoop van niet, aangezien dat Geert tot 'martelaar' maakt)
Kan je beter een ander statement maken dan de politie hiermee lastigvallen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef eriksd het volgende:
Wat je vooral doet is als (vertegenwoordiger van) het openbaar bestuur en als baas van de lokale politie een mensenmassa op de been brengen tegen een politicus. Nog even los van de vraag waarom al die mensen daar tijd voor hebben begint dit net zo hard op een hetze te lijken.
En het zijn ook allemaal linkse rakkers zoals bejaarden, uitkeringstrekkers en arbeidsongeschikten. Die doen wel aangifte ja, zelfs als Wilders niets had misdaan deden ze het nog.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef eriksd het volgende:
Wat je vooral doet is als (vertegenwoordiger van) het openbaar bestuur en als baas van de lokale politie een mensenmassa op de been brengen tegen een politicus. Nog even los van de vraag waarom al die mensen daar tijd voor hebben begint dit net zo hard op een hetze te lijken.
Het is een wisselwerking, denk ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef eriksd het volgende:
Havana aan de Waalquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:03 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_ies_jurkjesdag.html
aangiftepolonaise
Als die rakkertjes daar toch aangifte doen, word dan ook even boos op de mishandeling van Opa Jo op het kerkhof in Eindhoven. Dat is tien keer schandaliger dan die uitspraak van Wilders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:36 schreef Infection het volgende:
[..]
En het zijn ook allemaal linkse rakkers zoals bejaarden, uitkeringstrekkers en arbeidsongeschikten. Die doen wel aangifte ja, zelfs als Wilders niets had misdaan deden ze het nog.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar nee, de meesten onder ons zijn schaapachtig volk wat hun eigen mening vergeet wanneer een grote groep iets anders doet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als die rakkertjes daar toch aangifte doen, word dan ook even boos op de mishandeling van Opa Jo op het kerkhof in Eindhoven. Dat is tien keer schandaliger dan die uitspraak van Wilders.
Net als dat je de Blonde Nageboorte ook niet hoort als roomblanke Nederlanders over de schreef gaan bedoel je.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als die rakkertjes daar toch aangifte doen, word dan ook even boos op de mishandeling van Opa Jo op het kerkhof in Eindhoven. Dat is tien keer schandaliger dan die uitspraak van Wilders.
En maar blijven zeiken als opa Jo in elkaar getrapt wordt door een CRIMINELE Marokkaan...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit begint toch wel een beetje op een hetze te lijken zowat zijn ze zuur dat Wilders roept wat veel mensen denken (maar niet durven te zeggen)
Wat niet wegneemt dat het wel verkeerd was, maar dit is wel erg triest. Wat willen ze bereiken, dat de PVV oplost en alles weer teruggaat naar het politiek correcte gezever van de jaren 90? No way.
Jawel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef beertje1987 het volgende:
Het is gewoon belachelijk dat wij als nederlanders aan de kant gezet worden voor buitenlanders. Dat gebeurt toch ook niet op het moment dat wij naar hun land gaan of wel?
Blonde nageboorte, hunnie doen het ook.. wat een niveautje zeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als dat je de Blonde Nageboorte ook niet hoort als roomblanke Nederlanders over de schreef gaan bedoel je.
Dat is racistisch en ik vind het niet leuk dat je dat zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:58 schreef Infection het volgende:
[..]
En maar blijven zeiken als opa Jo in elkaar getrapt wordt door een CRIMINELE Marokkaan...
Het zijn allemaal autochtonen, nazi's en kinderen die PVV stemmen. Oftewel, rechtse domorenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:22 schreef Infection het volgende:
Het zijn ook allemaal allochtonen, hippies en bejaarden die aangifte gaan doen. Oftewel linkse boomknuffelaars.
Zouden er ooit zoveel aangiftes zijn gekomen als homostelletjes werden weggepest, joden werden gediscrimineerd, er werd opgeroepen om korans te verbanden?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens. Maar nee, de meesten onder ons zijn schaapachtig volk wat hun eigen mening vergeet wanneer een grote groep iets anders doet.
Zegt het figuur dat net met een drogreden komt van heb ik me jou daar:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blonde nageboorte, hunnie doen het ook.. wat een niveautje zeg.
quote:dat Wilders roept wat veel mensen denken
Die werken tenminste voor hun geld. Die rakkers die naar nu in de rij staan niet zo te zien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal autochtonen, nazi's en kinderen die PVV stemmen. Oftewel, rechtse domoren
Die werken natuurlijk hard voor hun geld, het lijkt er niet op. Maar ze zetten zich in in naaiateliers, aan de lopende band, in de winkels. Tijdens de lunch gezamenlijk aangifte doen en in de zomer allemaal in koor klagen over de overheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Die werken tenminste voor hun geld. Die rakkers die naar nu in de rij staan niet zo te zien.
En jij zit op internet te posten in plaats van te werken, wat is het verschil precies?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Die werken tenminste voor hun geld. Die rakkers die naar nu in de rij staan niet zo te zien.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch is het zo. Dan kun je wel je kop in het zand steken, dat maakt het niet minder waar. Als je iemand al een blonde nageboorte noemt heb je waarschijnlijk last van blinde woede, dus niet zo gek dat je niet rationeel nadenkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zegt het figuur dat net met een drogreden komt van heb ik me jou daar:
[..]
Ik ben student.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En jij zit op internet te posten in plaats van te werken, wat is het verschil precies?
Kennelijk is er nog een veel groter deel van de bevolking dat schijt op jouw clubjequote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch is het zo. Dan kun je wel je kop in het zand steken, dat maakt het niet minder waar.
Of aangifte doen natuurlijk!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Er valt op het moment niets te leren. Dan maar FOK!ken toch?
Mijn clubje, erop schijten? Wáár heb je het over jongen. Ik stem niet op Wilders, ik kaart alleen aan dat de hele mediahype om hem heen flink ge(mis)bruikt wordt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kennelijk is er nog een veel groter deel van de bevolking dat schijt op jouw clubje
Als er een politicus zou zijn die aan zijn achterban vroeg:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zouden er ooit zoveel aangiftes zijn gekomen als homostelletjes werden weggepest, joden werden gediscrimineerd, er werd opgeroepen om korans te verbanden?
Van Ome Greet weet je inmiddels wel hoe die in elkaar steekt. Dat maakt het nog kanslozer, die is al eerder ontsnapt aan een straf.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als er een politicus zou zijn die aan zijn achterban vroeg:
"Meer of minder homo's?"
"Meer of minder joden"?
Waarop de zaal massaal "minder, minder, minder" zou roepen, dan kun je er 100% zeker van zijn dat er net zoveel aangiftes gedaan zouden worden.....mss nog wel meer. en mss ook nog wel door mensen die nu heel hard boe roepen over deze aangiftes.
Homo's en joden veroorzaken geen problemen, dus als er zoiets geroepen wordt zullen er inderdaad meer aangiftes volgen. En terecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
"Meer of minder homo's?"
"Meer of minder joden?"
Waarop de zaal massaal "minder, minder, minder" zou roepen, dan kun je er 100% zeker van zijn dat er net zoveel aangiftes gedaan zouden worden.....mss nog wel meer. en mss ook nog wel door mensen die nu heel hard boe roepen over deze aangiftes.
Nou, en die homo's die gister naar mij floten dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Homo's en joden veroorzaken geen problemen, dus als er zoiets geroepen wordt zullen er inderdaad meer aangiftes volgen. En terecht.
95% van de Marokkanen ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Homo's en joden veroorzaken geen problemen, dus als er zoiets geroepen wordt zullen er inderdaad meer aangiftes volgen. En terecht.
"Meer of minder VSAmerikanen?"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
"Meer of minder homo's?"
"Meer of minder joden?"
Het is nog erger, ik word meteen onder het PVV kamp geschaard omdat ik wat aanmerkte over de hele hype door meneer pompom. Maar wel klagen als je het over ''criminele marokkanen'' hebt, want dan scheer je iedereen over een kamquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Meer of minder VSAmerikanen?"
"Meer of minder rijken?"
"Meer of minder PVV'ers?"
Ja, dat wordt door links volkomen geaccepteerd en zelfs aangemoedigd, hypocriete kleuters met hun aangiftetjes. Zielig volk.
Uiteraard doelde die politicus alleen op criminele joden en criminele homo's....die wil jij beschermen? jeetje zeg....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:08 schreef Infection het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard doelde die politicus alleen op criminele joden en criminele homo's....die wil jij beschermen? jeetje zeg....
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Uiteraard doelde die politicus alleen op criminele joden en criminele homo's....die wil jij beschermen? jeetje zeg....
Criminele homo's heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien/meegemaakt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet? De cellen zitten vol met homo's, bomvol, kijk maar eens een gevangenisdocumentaire.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Criminele homo's heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien/meegemaakt.
Veel Marokannen zijn ook homo alleen komen er niet voor uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Criminele homo's heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien/meegemaakt.
Vandaar dat ze nooit alleen durven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Veel Marokannen zijn ook homo alleen komen er niet voor uit.
Wilders trouwens ook. Met zijn geverfde haartjesquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Veel Marokannen zijn ook homo alleen komen er niet voor uit.
Overigens is er niets mis met homo's.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Wilders trouwens ook. Met zijn geverfde haartjes
Tot ze crimineel zijn natuurlijk, dan graag terugsturen naar Analiëquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Overigens is er niets mis met homo's.
Ik vind het onsmakelijk om dat over welke groep dan ook te roepen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Meer of minder VSAmerikanen?"
"Meer of minder rijken?"
"Meer of minder PVV'ers?"
Ja, dat wordt door links volkomen geaccepteerd en zelfs aangemoedigd, hypocriete kleuters met hun aangiftetjes. Zielig volk.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Tot ze crimineel zijn natuurlijk, dan graag terugsturen naar Analië
En dit ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:22 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens mij werden de joden naar de gaskamers gestuurd juist omdat ze succesvol waren, dus die onzinpraatjes van de racisten dat ze niet racistisch zouden zijn als de Marokkanen succesvol waren klopt van geen kant. Racisten zijn racistisch omdat ze racisten zijn, en niet door het gedrag van hun slachtoffers.
Dat had Wilders zelf in de hand door -bewust- het over "minder Marokkanen!!EINZ!!1!!" te hebben en niet over criminele.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
De vergelijking met homo's en joden gaat ook al mank als je de cijfers erbij pakt natuurlijk. Ik zie nergens staan dat joden en/of homo's oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit of, waarvan een groot deel van de jeugd al meermaals in aanraking is geweest met de politie/justitie.
Zijn uitspraak is fout (ik meld het maar ff, want anders ben ik straks ook weer een PVV'er volgens bepaalde simpele zielen hier) maar wel ergens op gestoeld. Nu word hij om de uitspraak compleet afgebrand en de achterliggende reden word gewoon ''vergeten'' en dat broeit maar door.
Wie ben jij om te bepalen wat nuttig is voor iemand anders?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat had Wilders zelf in de hand door -bewust- het over "minder Marokkanen!!EINZ!!1!!" te hebben en niet over criminele.
Wat mij verbaast is al die droeftoeters die in de rij gaan staan om aangifte te doen tegen wat iemand anders zegt.
Ga wat nuttigs doen met je leven, triest figuur.
Laat dat maar aan Mark Rutte over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat nuttig is voor iemand anders?
Dat klopt en ik ben er nou niet over uit of hij dat nu bewust gedaan heeft of niet. Erg handig vind ik het niet in elk gevalquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat had Wilders zelf in de hand door -bewust- het over "minder Marokkanen!!EINZ!!1!!" te hebben en niet over criminele.
Wat mij verbaast is al die droeftoeters die in de rij gaan staan om aangifte te doen tegen wat iemand anders zegt.
Ga wat nuttigs doen met je leven, triest figuur.
Als je het ergens niet mee eens bent, ga je in debat, desnoods in een column in de Metro.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik deel zijn mening. Als je het niet eens bent met hem moet je daar wat aan doen, niet als een kuddedier meegaan met de hype en met je hele college aangifte doen. Da's echtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Allemaal jouw mening, laat mensen toch doen waar zij zich prettig bij voelen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je het ergens niet mee eens bent, ga je in debat, desnoods in een column in de Metro.
Naar de meester rennen met "hij zegt iets wat ik niet leuk vindt, boehoe, hij moet in zijn vrijheid beperkt worden omdat IK dat vind, jankjank" is exact het gedrag waar we vanaf moeten.
Je kweekt maar es wat ruggengraat.
Waarom gaat dat niet op in Wilders' geval dan? Legitieme vraag trouwens, niet trollend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Allemaal jouw mening, laat mensen toch doen waar zij zich prettig bij voelen.
Leven en laten leven…
Omdat Wilders aan bepaalde normen voorbij is gegaan met zijn uitspraak, als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op in Wilders' geval dan? Legitieme vraag trouwens, niet trollend.
Prima, als ze die overbodige druk en kosten op een al veel te duur systeem zelf betalen en aangiftes tegen "vervelende woordjes" voortaan consequent doorvoeren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Allemaal jouw mening, laat mensen toch doen waar zij zich prettig bij voelen.
Leven en laten leven…
Zit wat in, toch word Wilders zelf ook bedreigd, leeft 'ie onder constante beveiliging én heeft zijn uitspraak wel een kern van waarheid. Met kern van waarheid bedoel ik uiteraard dat een heleboel mensen de problematiek met de criminele Marokkanen meer dan beu zijn. Lichtgetint staat gelijk aan Marokkaan. Komt dat dan omdat iedereen die dat denkt een racist is? Nee, dat komt omdat het de bittere waarheid is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat Wilders aan bepaalde normen voorbij is gegaan met zijn uitspraak, als je het mij vraagt.
Leven en laten leven houdt niet in dat iedereen vrij spel heeft en mag gaan discrimineren, stelen, moorden etc.
Ah omdat JIJ het "te ver vindt gaan voor 'bepaalde' [welke?] normen" is de aangifte terecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat Wilders aan bepaalde normen voorbij is gegaan met zijn uitspraak, als je het mij vraagt.
Leven en laten leven houdt niet in dat iedereen vrij spel heeft en mag gaan discrimineren, stelen, moorden etc.
Heb je hier ervaring mee of spreekt je onderbuik ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:33 schreef El_Matador het volgende:
Maar nee, als jij naar het politiebureau gaat om aangifte te doen tegen zinloos beledigend mocrotuig, lachen ze je keihard in je gezicht uit, net als die "psst, hey hoer!!" van je.
Die problematiek gaat, als ik de CBS cijfers die in de vele topics voorbij zijn gekomen moet geloven, over 5% van alle Marokkanen, 5% !quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zit wat in, toch word Wilders zelf ook bedreigd, leeft 'ie onder constante beveiliging én heeft zijn uitspraak wel een kern van waarheid. Met kern van waarheid bedoel ik uiteraard dat een heleboel mensen de problematiek met de criminele Marokkanen meer dan beu zijn. Lichtgetint staat gelijk aan Marokkaan. Komt dat dan omdat iedereen die dat denkt een racist is? Nee, dat komt omdat het de bittere waarheid is.
Voor mij normale menselijke normen en waarden, als jij die niet kent kan ik daar niks aan doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah omdat JIJ het "te ver vindt gaan voor 'bepaalde' [welke?] normen" is de aangifte terecht.
Inderdaad, leven en laten leven is ook: iedereen zijn VVM gunnen.
Wat is "discrimineren" dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef JanJanJan het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan discrimineren.
Hoe vaak heb je er nou last van, Marokkanen die je uitschelden voor kankerkaaskop, in Colombia?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is "discrimineren" dan?
Als we massaal aangifte zouden doen voor elke "hey jij, kankerkaaskop" of "hey, psst, maisje....HOER!!..." dan zijn we nog wel even bezig.
Jankerds, gefaciliteerd door links.
Je ziet de verhouding "geweld en gekloot DOOR Marokkanen"-"vervelende woordjes tegen Marokkanen" wel uitslaan naar het tweede?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je er nou last van, Marokkanen die je uitschelden voor kankerkaaskop, in Colombia?
We hebben het hier over 1 persoon die veel medieaandacht krijgt en in de 2de kamer zit. Niet over een kutjong op straat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als we massaal aangifte zouden doen voor elke "hey jij, kankerkaaskop" of "hey, psst, maisje....HOER!!..." dan zijn we nog wel even bezig.
Pardon? Lees mijn vraag anders nog een keertje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je ziet de verhouding "geweld en gekloot DOOR Marokkanen"-"vervelende woordjes tegen Marokkanen" wel uitslaan naar het tweede?
Zoals ik zei, het zijn zeker niet alle Marokkanen, maar je hebt m.i de verkeerde cijfers erbij gehaald. Ik zit mobiel dus ik zal vanmiddag kijken of ik de cijfers erbij kan pakken, maar die 5% is wel verantwoordelijk voor bijzonder veel criminaliteit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heb je hier ervaring mee of spreekt je onderbuik ?
[..]
Die problematiek gaat, als ik de CBS cijfers die in de vele topics voorbij zijn gekomen moet geloven, over 5% van alle Marokkanen, 5% !
Daarbij is die problematiek vooral een probleem in een beperkt aantal bepaalde wijken/steden.
Hoeveel mensen die dit beu zijn wonen daar denk je?
Hoeveel mensen die dit beu zijn baseren hun gevoelens op krantenkoppen/media?
[..]
Voor mij normale menselijke normen en waarden, als jij die niet kent kan ik daar niks aan doen.
Klopt, tot er gediscrimineerd wordt, dan ga je te ver.
Ik heb in mijn leven éénmaal aangifte moeten en willen doen en maakte toen wel een soortgelijk iets mee ja... maar okay, die agent lachte er niet bij... En dat was al dik tien jaar terug... Maar goed, dat was misschien ook een "incident"...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heb je hier ervaring mee of spreekt je onderbuik ?
Maar dan hebben we het dus over beeldvorming versus realiteit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het zijn zeker niet alle Marokkanen, maar je hebt m.i de verkeerde cijfers erbij gehaald. Ik zit mobiel dus ik zal vanmiddag kijken of ik de cijfers erbij kan pakken, maar die 5% is wel verantwoordelijk voor bijzonder veel criminaliteit.
Je hebt gelijk over mensen die hun mening vormen uit kranten en dergelijke, maar ook daar wil ik een kanttekening bij zetten ; je hoeft niet direct in contact gekomen te zijn om toch dat beeld te vormen. Als een familielid, of iemand dicht bij je, zoiets overkomt draagt dat ook bij aan de beeldvorming.
Zoals ik zei, de cijfers heb je van me tegoed. Ik weet ze niet uit mijn hoofd dus ik ga daar nu ook geen uitspraken over doen, maar volgens mij relatief vaak.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dan hebben we het dus over beeldvorming versus realiteit.
Hoevaak komt het nou echt voor dat mensen op straat uitgescholden worden door een groep Marokkanen of nog erger, beroofd, verkracht, whatever?
Terwijl als je deze reeks volgt zo ongeveer zou denken dat dit om de 3 seconden gebeurt in elke stad of dorp in NL.
Was jij niet geband vanwege het uitschelden van een gewaardeerd persoon met media-aandacht?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
We hebben het hier over 1 persoon die veel medieaandacht krijgt en in de 2de kamer zit. Niet over een kutjong op straat.
Ik heb jarenlang in Kanaleneiland gewoond, nooit wat meegemaakt. Ja, ik ben een keer uitgescholden voor zemmel door een jochie van een jaar of 10. Toen stond ik wel even te trillen op mijn benenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dan hebben we het dus over beeldvorming versus realiteit.
Hoevaak komt het nou echt voor dat mensen op straat uitgescholden worden door een groep Marokkanen of nog erger, beroofd, verkracht, whatever?
Terwijl als je deze reeks volgt zo ongeveer zou denken dat dit om de 3 seconden gebeurt in elke stad of dorp in NL.
Bans worden niet besprokenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was jij niet geband vanwege het uitschelden van een gewaardeerd persoon met media-aandacht?
De ironie!
Herkenbaar, zelf woon ik in Zuilen/Ondiep (op 't randje) en winkel ik regelmatig in Overvecht, ook allemaal wijken waar Marokkaanse doodseskaders rondlopen zgn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:03 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in Kanaleneiland gewoond, nooit wat meegemaakt. Ja, ik ben een keer uitgescholden voor zemmel door een jochie van een jaar of 10. Toen stond ik wel even te trillen op mijn benenOok mijn vriendin ging 's avonds gewoon alleen over straat. En dit zou dan volgens Wilders een wijk zijn waar aan de lopende band blanken worden bedreigd, beroofd en geïntimideerd.
Waar haal jij het lef vandaan om je niet bang te laten maken??quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Herkenbaar, zelf woon ik in Zuilen/Ondiep (op 't randje) en winkel ik regelmatig in Overvecht, ook allemaal wijken waar Marokkaanse doodseskaders rondlopen zgn.
In Blijdorp heb ik zelfs al kamelen gezien!!! Als dat geen bewijs van de Islamisering is weet ik het niet meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Herkenbaar, zelf woon ik in Zuilen/Ondiep (op 't randje) en winkel ik regelmatig in Overvecht, ook allemaal wijken waar Marokkaanse doodseskaders rondlopen zgn.
Precies, jij laat je niet gekmaken en ziet geen reden het al veel te drukke rechtssysteem verder te vervuilen. Vreemd dat je het wel opneemt voor die jankmarokkaantjes.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En zo zijn er ook een heleboel van die tokkiejongeren die 'kankerturk' roepen naar elke buitenlander. Daar wordt ook geen aangifte over gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind jou ook vreemd ouwe !quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, jij laat je niet gekmaken en ziet geen reden het al veel te drukke rechtssysteem verder te vervuilen. Vreemd dat je het wel opneemt voor die jankmarokkaantjes.
Ja dus? Dan heeft iemand minder rechten??quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
En zo zijn er ook een heleboel van die tokkiejongeren die 'kankerturk' roepen naar elke buitenlander. Daar wordt ook geen aangifte over gedaan.
We hebben het hier over iemand die in het Nederlandse Parlement zit, een volksvertegenwoordiger.
Precies, dat is het verschil. Als Wilders geen politicus was en op elke straathoek Marokkanen voor stront uitmaakt, dan moet hij dat zelf weten. Nu is hij in de positie om het volk te bespelen, en dan doe je dat soort dingen niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
En zo zijn er ook een heleboel van die tokkiejongeren die 'kankerturk' roepen naar elke buitenlander. Daar wordt ook geen aangifte over gedaan.
We hebben het hier over iemand die in het Nederlandse Parlement zit, een volksvertegenwoordiger.
Nee, hij heeft meer plichten. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja dus? Dan heeft iemand minder rechten??
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je moet hier ook niet raar van op kijken. Er zijn hele volksstammen in Nederland die denken dat er een geheime genocide tegen blanken gaande isquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:03 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in Kanaleneiland gewoond, nooit wat meegemaakt. Ja, ik ben een keer uitgescholden voor zemmel door een jochie van een jaar of 10. Toen stond ik wel even te trillen op mijn benenOok mijn vriendin ging 's avonds gewoon alleen over straat. En dit zou dan volgens Wilders een wijk zijn waar aan de lopende band blanken worden bedreigd, beroofd en geïntimideerd.
Dan heeft iemand meer verantwoordelijkheden en plichten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja dus? Dan heeft iemand minder rechten??
Ik neem het op voor alle marokkaantjes (jong, zelfs onder 10, dat is pas om te janken, en oud), die niks verkeerd hebben gedaan, maar daarvoor wel moeten emigreren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, jij laat je niet gekmaken en ziet geen reden het al veel te drukke rechtssysteem verder te vervuilen. Vreemd dat je het wel opneemt voor die jankmarokkaantjes.
Ja. In zijn werk. Hij mag net zoveel zeggen als jij en ik. Jankerds die aangifte doen, grow up kleuters.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, hij heeft meer plichten. Dat is wat anders.
''Kijk toch verdomme eens naar Opsporing Verzocht man, dat zegt toch genoeg!''quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Je moet hier ook niet raar van op kijken. Er zijn hele volksstammen in Nederland die denken dat er een geheime genocide tegen blanken gaande is
Zielig, jankerds, kleuters, misschien moet jij ook even ''up growen''?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja. In zijn werk. Hij mag net zoveel zeggen als jij en ik. Jankerds die aangifte doen, grow up kleuters.
Hij mag evenveel als jij en ik in die situatie. Als ik bij de borrel roep dat Marokkanen maar het land uit moeten of de Holocaust niet plaats heeft gevonden, ben ik net zo goed strafbaar. Er is alleen niemand die aangifte doet, omdat het niet loont. Als ik dat ten overstaande van mijn achterban zou beweren, met TV-camera's erbij, ja dan heeft iemand het recht aangifte te doen. Dat recht heb jij ook. Dat jij ervoor kiest om geen "jankerd" te zijn doet niets af aan de rechten van iemand anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja. In zijn werk. Hij mag net zoveel zeggen als jij en ik. Jankerds die aangifte doen, grow up kleuters.
Dan heb je niet opgelet. Wilders stelde een vraag, nergens heeft hij de treinen laten rijden, zeker niet voor kinderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik neem het op voor alle marokkaantjes (jong, zelfs onder 10, dat is pas om te janken, en oud), die niks verkeerd hebben gedaan, maar daarvoor wel moeten emigreren.
Net als Wilders dus eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet. Wilders stelde een vraag, nergens heeft hij de treinen laten rijden, zeker niet voor kinderen.
Je overdrijft dus.
"Dat gaan we regelen".quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet. Wilders stelde een vraag, nergens heeft hij de treinen laten rijden, zeker niet voor kinderen.
Je overdrijft dus.
Ja, en ik wil dus van die "boehoe, persoon A zegt iets lelijks, we gaan er alles aan doen hem daarin te beperken" jankhouding af. Kweek es wat ruggengraat. Geldt net zo hard voor Wilders uiteraard, net zo'n jankbal.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij mag evenveel als jij en ik in die situatie. Als ik bij de borrel roep dat Marokkanen maar het land uit moeten of de Holocaust niet plaats heeft gevonden, ben ik net zo goed strafbaar. Er is alleen niemand die aangifte doet, omdat het niet loont. Als ik dat ten overstaande van mijn achterban zou beweren, met TV-camera's erbij, ja dan heeft iemand het recht aangifte te doen. Dat recht heb jij ook. Dat jij ervoor kiest om geen "jankerd" te zijn doet niets af aan de rechten van iemand anders.
Oh, nu moeten we wel alleen naar het vraag moment kijken. Waar we eerder alle nuances erbij moesten halen, hoeft dat nu niet meer. Komt dat misschien omdat hij in de persco over dit gebeuren heeft gezegd dat hij door vrijwillige remigratie op den duur alle mocro's eruit wil?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je overdrijft dus.
Iemand heeft in dit land gewoon het recht beledigd te zijn. Dan mag hij ook aangifte doen. Laat het OM maar bepalen of het erg genoeg was om iemand te vervolgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en ik wil dus van die "boehoe, persoon A zegt iets lelijks, we gaan er alles aan doen hem daarin te beperken" jankhouding af. Kweek es wat ruggengraat. Geldt net zo hard voor Wilders uiteraard, net zo'n jankbal.
Ik had van jou toch wel verwacht dat je dit zou snappen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en ik wil dus van die "boehoe, persoon A zegt iets lelijks, we gaan er alles aan doen hem daarin te beperken" jankhouding af. Kweek es wat ruggengraat. Geldt net zo hard voor Wilders uiteraard, net zo'n jankbal.
Dat zegt niet genoeg maar dat zegt wel veel, vind je niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
''Kijk toch verdomme eens naar Opsporing Verzocht man, dat zegt toch genoeg!''
[..]
Zielig, jankerds, kleuters, misschien moet jij ook even ''up growen''?
Hoeveel zaken behandelen ze in een aflevering, zes?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zegt niet genoeg maar dat zegt wel veel, vind je niet?
Dat veel Marokkaanse jongeren de criminaliteit in gaan? Echt? Ik had echt geen ideequote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zegt niet genoeg maar dat zegt wel veel, vind je niet?
Ach ja, Bosmaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:44 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)n-kiest-partij.dhtml
Grappig die open brief van Bosma. Toen Wilders werd aangesproken op NSB-vlaggen en hitlergroeten bij een PVV-bijeenkomst kwam hij niet verder dan 'u bent een miezerig mannetje'.
als politicus gaf hij het enige juiste antwoord op de wens van zijn achterban: 'dan gaan we dat regelen'quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik had van jou toch wel verwacht dat je dit zou snappen.
Als ik keihard op straat roep 'Alle joduhhh wegggg' zullen mensen mij raar aankijken en waarschijnlijk gewoon negeren. Waarom? Omdat ik in de maatschappij niet echt bekend ben of zo.
Maar als een politicus, een leider van een partij waar ongeveer 1 miljoen mensen op gestemd hebben, zo'n opmerking maakt heeft het een heel ander effect op de maatschappij. Het kan opruiend werken, en volgens de berichten (als die kloppen), is dat ook zeker gebeurd.
Ah okay, dan geef ik het op.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als politicus gaf hij het enige juiste antwoord op de wens van zijn achterban: 'dan gaan we dat regelen'
daar is hij een volksvertegenwoordiger voor....
(dat de wens van zijn achterban iets is waar jij niet achter staat maakt niet uit, ik ben ook niet voor de standpunten van de SGP)
dus?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah okay, dan geef ik het op.
Je gaat ook gewoon compleet voorbij het feit dat hij vraagt of ze meer of minder van een bepaalde bevolkingsgroep willen
Dus dan moet hij alles maar kunnen roepen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dus?
dan is het aan de andere partijen om geen meerderheid voor zijn voorstel te vormen en dan wordt zijn voorstel afgeschoten
democratie 101
Mooi, en nu snel weer weg!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:59 schreef Baklava95 het volgende:
Wilders is gewoon een grote idioot.![]()
En dat was mijn aandeel in deze topicreeks.
Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt. Stelletje fascisten hier die anderen monddood willen maken...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dus?
dan is het aan de andere partijen om geen meerderheid voor zijn voorstel te vormen en dan wordt zijn voorstel afgeschoten
democratie 101
Zoals ik al zei, er wordt niemand monddood gemaakt. Als iemand iets wil zeggen dan mag hij dat. De wet bepaalt of het toegestaan is, als iemand zich beledigd voelt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt. Stelletje fascisten hier die anderen monddood willen maken...
Ik weet dat er een hoop rechtsstaatjihadisten zonder moraal rondlopen ja. Die kunnen alleen maar in wettekstjes (toevallige culturele waarden uit een (ver) verleden) denken ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er wordt niemand monddood gemaakt. Als iemand iets wil zeggen dan mag hij dat. De wet bepaalt of het toegestaan is, als iemand zich beledigd voelt.
jaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus dan moet hij alles maar kunnen roepen?
Dat hoort niet bij democratie 101 hoor.
En als mensen nog twijfelen of Wilders het over criminele Marokkanen, of ALLE Marokkanen had;
Als jij geen verschil ziet tussen de verschillende uitspraken heeft een verdere discussie geen zin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja
net als die Martijn Partij gewoon moet kunnen roepen dat ze seks met kleine kinderen willen, moslim partijen moeten kunnen roepen dat ze de sharia in willen voeren en Grefo partijen moeten kunnen roepen dat vrouwen weer achter het aanrecht moeten staan en hun stemrecht ontnomen.
het is aan de andere partijen om ervoor te zorgen dat stompzinnige/rare/niet wenselijke voorstellen nooit een meerderheid krijgen en dus ingevoerd worden
als volksvertegenwoordigers al niet kunnen roepen wat hun achterban denkt/wil wat heb je dan nog aan volksvertegenwoordigers?
waarom zou je verschil zien in de uitspraken? de wensen van je achterban vertegenwoordigen blijft hetzelfde principe ongeacht wat die wensen zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als jij geen verschil ziet tussen de verschillende uitspraken heeft een verdere discussie geen zin.
Doe niet zo nep-liberalistisch. Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Zeker op het gebied van discriminatie en racisme.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarom zou je verschil zien in de uitspraken? de wensen van je achterban vertegenwoordigen blijft hetzelfde principe ongeacht wat die wensen zijn.
zo'n partij zou je op moeten kunnen richten wat mij betreftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doe niet zo nep-liberalistisch. Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Zeker op het gebied van discriminatie en racisme.
Ik mag ook geen partij oprichten met als doel dat alle Joden en negers het land uit moeten.
Kijk, dat is het punt dus. Wat jou betreft moet dat kunnen. Wettelijk is het echter zo geregeld dat het niet kan. Er zijn grenzen aan vrijheid en democratie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zo'n partij zou je op moeten kunnen richten wat mij betreft
je zal niet zo snel de kiesdrempel halen (hoop ikzelf, maar dat is mijn eigen mening), maar ik zou je niet tegenhouden om het toch te proberen
we zullen zien wat een rechter wellicht gaat zeggen over de uitspraken van Wilders, maar tot nu toe heeft hij nog steeds het recht aan zijn zijde gehadquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk, dat is het punt dus. Wat jou betreft moet dat kunnen. Wettelijk is het echter zo geregeld dat het niet kan. Er zijn grenzen aan vrijheid en democratie.
Daar is de wet toch voor? Dat is toch geen ding dat ter plekke wordt verzonnen, afhankelijk van of de rechter met zijn linker- of rechterbeen uit bed stapt?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet dat er een hoop rechtsstaatjihadisten zonder moraal rondlopen ja. Die kunnen alleen maar in wettekstjes (toevallige culturele waarden uit een (ver) verleden) denken ja.
En wat voor vraag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je overdrijft dus.
Ik ben het ergens wel met je eens. Maar ja, ik vind dat ze in dit land ook hun kinderen beter moeten opvoeden. Niet zoveel pure bagger op de TV uitzenden. Geen geld geven aan religieuze instellingen. In de praktijk is het anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Men moet nou eindelijk eens es wat minder aangifte doen en eeuwig door alles "beledigd" zijn.
Jankland.
En laat die mocros es aangifte doen tegen hun landgenoten, maar nee, dan hoor je ze niet.
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Men moet nou eindelijk eens es wat minder aangifte doen en eeuwig door alles "beledigd" zijn.
Jankland.
En laat die mocros es aangifte doen tegen hun landgenoten, maar nee, dan hoor je ze niet.
Dat spandoek was er wel gewoon. Maar ja, een beetje dom.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef remlof het volgende:
Dit is natuurlijk ook niet zo snugger van Wilders, een foto uit 2011 gebruiken om te zeiken over de demonstratie van afgelopen weekend:
[ afbeelding ]
Maar dat heeft niets met Wilders' imitatie van Hitler te maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens. Maar ja, ik vind dat ze in dit land ook hun kinderen beter moeten opvoeden. Niet zoveel pure bagger op de TV uitzenden. Geen geld geven aan religieuze instellingen. In de praktijk is het anders.
Deal with it.
Een beetje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:50 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat spandoek was er wel gewoon. Maar ja, een beetje dom.
Nee, een beetje dom van Wilders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een beetje?
Dit zijn nu de figuren waar Wilders voor waarschuwd.
Diezelfde mongolen die naar Syrie reizen, voor een vreemde krijgsmacht vechten en gewoon weer terug kunnen gaan om hier de boel te verkloten.
Dit soort tuig mag men er direkt uittrappen van mij....staatsgevaarlijk...
Onzin en oninhoudelijk. "es" is heel normaal Nederlands. In ieder geval is het mijne (en mij Spaans ook) dan dat van een jankmocro die nooit van zijn reedt komt alleen om iemand zijn vrije meningsuiting te ontnemen....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderen
Ben je nou gewoon stiekem aan het trollen of wat?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin en oninhoudelijk. "es" is heel normaal Nederlands. In ieder geval is het mijne (en mij Spaans ook) dan dat van een jankmocro die nooit van zijn reedt komt alleen om iemand zijn vrije meningsuiting te ontnemen....
Oh dus jij bent het eens met het spandoekje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, een beetje dom van Wilders.
En waarschuwt is met een t op het eind in de derde persoon enkelvoud.
Nuttige toevoeging joh...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderen
Bosmaquote:Bosma heeft ook kritiek op PvdA'ers als Hans Spekman, Job Cohen en Rob Oudkerk. "Als linkse politici voor hun eigen kinderen minder Marokkanen willen en dus hun kroost verhuizen naar een witte school, klinkt geen protest."
Een zwerver als partijvoorzitterquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:56 schreef Ajacied422 het volgende:
http://nos.nl/video/62791(...)e-tegen-wilders.html
Vanaf 2:13
[..]
Haten op Spektrui![]()
quote:'Vanavond hebben we de fundamenten gelegd voor de Europese verkiezingen. U weet dat er in Europa een Eurocommissaris zit, een Zweedse hippie, waar niemand op heeft gestemd en die niemand kent [Wilders duidt hier op het ondemocratische gehalte van de functie en de bevoegdheden]. Maar die Eurocommissaris zorgt er wel voor dat wij [ ... ] onze wetten niet mogen aanpassen. Als we dat stukje soevereiniteit terug winnen van die Zweedse hippie, dan zullen we ook ZELF weer kunnen bepalen dat we mensen minder snel naar Nederland laten komen, en dan kunnen we ook zorgen voor een beperkt immigratiebeleid, samen met een vrijwillige remigratie van mensen, waar al wetten voor bestaan. Dat, samen met het uitzetten van criminele Marokkanen, zal ervoor zorgen dat we, al we het voor het zeggen krijgen, dat waar kunnen maken.'
'Dat roept het beeld op van een partij die wil dat wij weer de baas worden over ons eigen land, onze eigen grenzen, en onze eigen politiek.'
Dit soort retoriek lijkt rechtstreeks van de PVV-site te komen. Wat dit incident nou anders maakt dan andere van Geert Wilders, is dat juist andere media begonnen te roeren. RTL Nieuws, FD, BNR, juist zij hadden bikkelharde kritiek op Geert Wilders. Zonder deze media was het niet zover gekomen, omdat PVV'ers dan hadden afgegeven op de 'staatsomroep', 'linkse media', en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:28 schreef Chazr het volgende: Daar gaat dus de hele ophef over. Vandaar die selectieve verontwaardiging vanuit politiek en de spreekbuis van de politiek: staatsomroep NOS en consorten. Daarom moet Wilders kapot en daarom worden zijn woorden uit z'n verband getrokken.
Te opzichtig. Geloof er geen biet van.quote:Trouwens, voor de goede orde: ik stem niet op Wilders. Nooit gedaan, en ik zal het waarschijnlijk ook nooit doen.
Hulde voor deze inhoudsrijke post temidden van al het inhoudsloze geschreeuw.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:28 schreef Chazr het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die mensen die aangifte hebben gedaan, de moeite hebben genomen om hun eigen mening te vormen op basis van de feiten en Wilders' gehele verkiezingsspeech plus het interview na afloop bekeken hebben, in plaats van hersenloos achter media en politiek aan te hollen.
Wilders plaatste zijn uitspraken in de context van de aankomende Europese verkiezingen. Uiteraard was de gewraakte vraag populisme van de bovenste plank, maar dat kennen we van Wilders. Wie zich even niet door emoties liet overspoelen en echt luisterde naar wat de man te zeggen had, die hoorde het volgende:
[..]
Daar gaat dus de hele ophef over. Vandaar die selectieve verontwaardiging vanuit politiek en de spreekbuis van de politiek: staatsomroep NOS en consorten. Daarom moet Wilders kapot en daarom worden zijn woorden uit z'n verband getrokken.
Het gaat niet om Marokkanen, het gaat om de EU. Want de heren en dames politici hebben geleerd van het EU referendum hoe het niet moet: namelijk het volk bang proberen te maken ('Zonder de EU gaat het licht uit in Nederland'). Nee, dan is het makkelijker om de enige anti-EU partij van betekenis, stuk te maken door een hetze te ontketenen.
Het plannetje slaagt aardig. Volgens mij is nu de helft van Wilders' vertegenwoordiging in het EU parlement al opgestapt.
Trouwens, voor de goede orde: ik stem niet op Wilders. Nooit gedaan, en ik zal het waarschijnlijk ook nooit doen.
hehe, nee, maar het lijkt me wel zo slim om een eigen moreel kader te ontwikkelen en aan de hand daarvan de wet te bekijken. Wetten die moreel niet op jouw lijn zitten, volg je niet en wetten die dat wel doen, wel.quote:
Uiteraard hebben we een soort geweten, maar de wet garandeert iig een minimum aan veiligheid en orde, waar we min of meer allemaal achter kunnen staan. Wat niet betekent dat alle wetten goed zijn of goed uitpakken. Maar via de politiek kunnen we die falende wetten veranderen, op een geweldloze manier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hehe, nee, maar het lijkt me wel zo slim om een eigen moreel kader te ontwikkelen en aan de hand daarvan de wet te bekijken. Wetten die moreel niet op jouw lijn zitten, volg je niet en wetten die dat wel doen, wel.
Iets is niet "goed" omdat "het mag" en iets is niet "fout" omdat het "verboden" is, dat bedoel ik.
Politiek correct gezever. Nee, ja, Wilders zei wel a maar als je zijn hele toespraak hoort, zijn programma leest en nog hier en daar wat bij fantaseert, dan kom je tot de conclusie dat er niks aan de hand is en dat vooral de anderen de verkeerde conclusies trekken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hulde voor deze inhoudsrijke post temidden van al het inhoudsloze geschreeuw.
"Eng"?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:11 schreef skrn het volgende:
[..]
Politiek correct gezever. Nee, ja, Wilders zei wel a maar als je zijn hele toespraak hoort, zijn programma leest en nog hier en daar wat bij fantaseert, dan kom je tot de conclusie dat er niks aan de hand is en dat vooral de anderen de verkeerde conclusies trekken.
Geef dan op zijn minst toe dat Wilders onhandig heeft gecommuniceerd.
Maar nee hoor, niks van dit alles. Te eng voor woorden.
Communicatie is alles hè. Daarin ligt de boodschap en als die nu zo wordt geïnterpreteerd, aan wie ligt dat dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:11 schreef skrn het volgende:
[..]
Politiek correct gezever. Nee, ja, Wilders zei wel a maar als je zijn hele toespraak hoort, zijn programma leest en nog hier en daar wat bij fantaseert, dan kom je tot de conclusie dat er niks aan de hand is en dat vooral de anderen de verkeerde conclusies trekken.
Geef dan op zijn minst toe dat Wilders onhandig heeft gecommuniceerd.
Maar nee hoor, niks van dit alles. Te eng voor woorden.
Op welke manier kun je dit interpreteren?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Communicatie is alles hè. Daarin ligt de boodschap en als die nu zo wordt geïnterpreteerd, aan wie ligt dat dan?
Het ligt aan hem, dat wilde ik zeggen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Op welke manier kun je dit interpreteren?
Ja, er zit een beetje iets in idd van balk in het eigen oog niet willen zien (voor de Marokkanen die te hoop lopen), en heel snel denken dat Wilders de Marokkanen in een Holocaust wil drijven (voor de Nederlanders en Marokkanen die te hoop lopen), omdat dat politiek ook goed uitkomt voor de tegenstanders, klopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:
Je kan m.i. alleen boos worden om/op iemand/uitspraken/ideeën die je serieus neemt.
Niet het boos worden is het ware probleem met/op/van/over/achterlangs Wilders, maar het serieus nemen van die clown.
Massa's (juridische) tijd gaan erin zitten, enorme bedragen voor nieuwe rechtszaakjes over wat persoon X wel of niet gezegd heeft en hoe dat geinterpreteerd moet worden en hoe we daar tegen moeten optreden...
In een tijd waar de Nederlandse workforce aan het staatsinfuus gedrukt wordt en het allemaal nou niet echt veiliger wordt (behalve als je getweakte staatsstatistieken gelooft)...
En de "leider" van de progressief (proest)-liberale (huilbui) partij D66 staat even een prachtige vlag een stel hersenloze NSB'ers aan te wrijven. De veilingmeester, die "extreem-rechtse" 17e-eeuwse schilderijen verkocht...![]()
Opgehitst door Mohammed Rabbae en andere marginalen staan Marokkanen (niet allemaal) die 35 jaar lang niets met onze "rechtsstaat" te maken wilden hebben in de rij (!) om "aangifte tegen die vuile fascist, hoe heitie, oh ja menier Wielders, te doen".
Als ze ook zo massaal zouden optreden tegen het tuig uit hun buurt/familie/sportclub/moskee/theehuis/relaxed groente/vleeswinkeltje, heb ik niks gezegd. Maar nee, dan is het oorverdovend stil en moeten we toch vooral hún (schaamte)cultuur "respecteren".
Ben ik nou echt de enige die die kleuterklas daar ziet?
Je zou natuurlijk kunnen discrimineren tussen welwillende en kwaadwillende...quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:07 schreef wickedmen het volgende:
Wilders wilt minder Marokkanen en moslims, zegt hij zelf.
Wat wil je anders en kan je er anders van maken?
En dan mag iedereen voor zichzelf uitmaken of hij het daar mee eens is of niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:07 schreef wickedmen het volgende:
Wat een waardeloos dom topic is dit, met domme users en posts over een waardeloos dom onderwerp.
Het is een simpele conclusie, Wilders wilt minder Marokkanen en moslims, zegt hij zelf.
Wat wil je anders en kan je er anders van maken?
Je kunt daar niet tussen discrimineren, want het is eenvoudig niet vast te stellen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk kunnen discrimineren tussen welwillende en kwaadwillende...
Exact, dat laatste. En aan de poort net als Australië. Heb je iets toe te voegen, ben je welkom. Zoniet, geen plaats meer, probeer het elders. Los van welke religie of ras dan ook, waar Het Mediageilste Blondje van Nederland natuurlijk compleet scheef gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt daar tussen discrimineren, want het is eenvoudig vast te stellen.
Misschien ben ik wel kwaadwillend?
Hoe wil je dat vast stellen, alleen door daden?
Moet je dan alle Nederlanders die niets toe te voegen hebben ook niet lozen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact, dat laatste. En aan de poort net als Australië. Heb je iets toe te voegen, ben je welkom. Zoniet, geen plaats meer, probeer het elders. Los van welke religie of ras dan ook, waar Het Mediageilste Blondje van Nederland natuurlijk compleet scheef gaat.
Die moet je eens goed opleiden. Niet in massale, maar juist in kleine, toegepaste educatieve systemen. De ene helft van de kinderen met ADHD en de andere helft met autisme diagnosticeren en ze wel lekker de hele dag elkaar gek laten maken, lijkt me niet echt handig, al denkt "Nederland" daar anders over.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet je dan alle Nederlanders die niets toe te voegen hebben ook niet lozen?
Maar goed, tot dat je ze goed weet op te leiden, gewoon maar het land uit zetten, immers ze hebben ook niets toe te voegen toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die moet je eens goed opleiden. Niet in massale, maar juist in kleine, toegepaste educatieve systemen. De ene helft van de kinderen met ADHD en de andere helft met autisme diagnosticeren en ze wel lekker de hele dag elkaar gek laten maken, lijkt me niet echt handig, al denkt "Nederland" daar anders over.
Stuur maar cv's rond langs bedrijven die instaan voor hun client dat ze niet crimineel worden en Nederland waarde opleveren. Particuliere uitzendbureautjes, lekker flexibel, via internet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:59 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe definieer je dat trouwens, dat je niets toe te voegen hebt?
Lijkt me wat lastig gaan, maar mensen motiveren om elders hun geluk te beproeven is niets mis mee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, tot dat je ze goed weet op te leiden, gewoon maar het land uit zetten, immers ze hebben ook niets toe te voegen toch?
En we zijn toch een bv'tje?
Weg ermee dus, waardeloos, net als die Marokkanen.
Met een boel Nederlanders wordt nu op die manier omgesprongen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stuur maar cv's rond langs bedrijven die instaan voor hun client dat ze niet crimineel worden en Nederland waarde opleveren. Particuliere uitzendbureautjes, lekker flexibel, via internet.
Voorwaarden voor verblijf eenmalig vastgesteld en bij ernstig crimineel (gewelddadig sowieso) gaat de schaar in de verblijfsvergunning en op de eerste oranje boot terug naar Hoedinistan.
Mogelijkheden te over, zonder een enorm staatsinfuus te creeeren.
Gewoon utilitaristisch denken, heb je geen nut, weg ermee toch, dat is toch modern?quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me wat lastig gaan, maar mensen motiveren om elders hun geluk te beproeven is niets mis mee.
Exact. Gebeurt hier ook.quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stuur maar cv's rond langs bedrijven die instaan voor hun client dat ze niet crimineel worden en Nederland waarde opleveren. Particuliere uitzendbureautjes, lekker flexibel, via internet.
Voorwaarden voor verblijf eenmalig vastgesteld en bij ernstig crimineel (gewelddadig sowieso) gaat de schaar in de verblijfsvergunning en op de eerste oranje boot terug naar Hoedinistan.
Mogelijkheden te over, zonder een enorm staatsinfuus te creeeren.
Proef ik hier wat sarcasme??quote:Op woensdag 26 maart 2014 03:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon utilitaristisch denken, heb je geen nut, weg ermee toch, dat is toch modern?
Met de zekerheid van natuurwetten?
http://www.emigratie.nl/c(...)-skilled-worker.htmlquote:Op woensdag 26 maart 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact, dat laatste. En aan de poort net als Australië. Heb je iets toe te voegen, ben je welkom. Zoniet, geen plaats meer, probeer het elders. Los van welke religie of ras dan ook, waar Het Mediageilste Blondje van Nederland natuurlijk compleet scheef gaat.
Zo, en nu eens dezequote:In Nederland mag per twaalf vierkante meter maar één arbeidsmigrant uit Oost-Europa wonen. Verder moeten migranten over de stad worden verspreid.
Ook moet er een 'harde scheiding' worden aangebracht tussen het werkcontract en het wooncontract. Werkgevers van migranten mogen niet langer huisbaas zijn. Dat leidt 'vaak tot misbruik van de machtspositie en uitbuiting'. De maatregelen staan in een actieplan waarmee de PvdA de woonoverlast door Oost-Europeanen wil bestrijden Het plan wordt donderdag gepresenteerd.
Bam! Voor mij komt de misselijkmakend onderscheid niet harder aan omdat het de PVV is. Degenen voor wie het wel harder aankomt vind ik dat vreemd.Voor anderen beginnen nu dezelfde argumenten als waar GW mee komt. Dat ze niet elke Oostblokker ermee bedoelen, maar dat je toch moet toegeven dat de statistieken qua overlast toch aardig door Oostblokkers komt. Ik vind dit voorstel van de PVDA dus net zo generaliserend als Wilders doet. (zetten er alleen een andere bevolkingsgroep voor in de plaats en beiden hebben het niet alleen over arbeidsmigranten) Ja, hij zal vast hetzelfde argument geven als de PVDA. Smoesjes wanneer ze zeggen dat ze het anders bedoelen, dan zeg je het maar anders!quote:In Nederland mag per 12 vierkante meter maar één arbeidsmigrant uit Marokko wonen. Verder moeten Marokkanen over de stad worden verspreid. Ook moet er een ‘harde scheiding’ worden aangebracht tussen het werkcontract en het wooncontract. Werkgevers van Marokkanen mogen niet langer huisbaas zijn. Dat leidt ‘vaak tot misbruik van de machtspositie en uitbuiting’. Deze maatregelen staan in een actieplan waarmee de PVV de overlast door Marokkanen wil bestrijden.
Ik weet uit de partijprogramma's van zowel de VVD Rotterdam als Leefbaar Rotterdam, dat ze beiden het aantal MOE-landers wilden beperken. En ook de PvdA in Rotterdam hebben zich tijdens debatten buitengewoon kritisch over MOE-landers uitgelaten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 04:47 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)oost-europeanen.html
[..]
Zo, en nu eens deze
[..]
Bam! Voor mij komt de misselijkmakend onderscheid niet harder aan omdat het de PVV is. Degenen voor wie het wel harder aankomt vind ik dat vreemd.Voor anderen beginnen nu dezelfde argumenten als waar GW mee komt. Dat ze niet elke Oostblokker ermee bedoelen, maar dat je toch moet toegeven dat de statistieken qua overlast toch aardig door Oostblokkers komt. Ik vind dit voorstel van de PVDA dus net zo generaliserend als Wilders doet. (zetten er alleen een andere bevolkingsgroep voor in de plaats en beiden hebben het niet alleen over arbeidsmigranten) Ja, hij zal vast hetzelfde argument geven als de PVDA. Smoesjes wanneer ze zeggen dat ze het anders bedoelen, dan zeg je het maar anders!
Ik zie nauwelijks commotie/aangiftes terwijl ik deze uitspraken net zo eng vond. Beiden roepen het ene en benoemen in de pers later anders. Voegen bewust sommige zinnen toe om het milder te laten klinken. Deze zin als voorbeeld: Werkgevers van migranten mogen niet langer huisbaas zijn. Dat leidt 'vaak tot misbruik van de machtspositie en uitbuiting'.
Snap niet hoe men zo hypocriet de een verwijt en de letterlijke woorden van de andere negeert.
PVDA heeft duidelijk migranten genoemd naast arbeidsmigranten.
Waarom zou je als migrant Uit een Oostblokland minder rechten mogen hebben dan een autochtoon of Marokkaan, Turk etc etc (voorbeeld)
Ik zie hier bijvoorbeeld ook een moeder met vijf kinderen in een flat met vier slaapkamers wonen. Waarom mag een Oosterblokker dit niet?
Minder Marokkanen bij elkaar, Minder Polen bij elkaar. Minder autochtonen bij elkaar. Vertel mij het verschil eens?
Ook vreemd dat de pers dit voorbeeld niet eens benoemde. Je zegt maar gewoon als politieke partij hoe je het bedoelde i.p.v te verwachten dat je iets anders moet horen dan dat men letterlijk zegt.
Ze zouden eens gewoon de daders aanpakken i.p.v op achtergrond voorstellen willen doen. Eng! Zo komt het mij alleen over alsof ze gewoon geen zin hebben om iets te doen. Is ook totaal nutteloos want er gaat niets veranderen. Ik woon ook graag bij mijn familie in de buurt. Waarom zou een migrant (ongeacht achtergrond) dit niet mogen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 maart 2014 05:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet uit de partijprogramma's van zowel de VVD Rotterdam als Leefbaar Rotterdam, dat ze beiden het aantal MOE-landers wilden beperken. En ook de PvdA in Rotterdam hebben zich tijdens debatten buitengewoon kritisch over MOE-landers uitgelaten.
Het gaat niet om uitzetten, maar om 'niet toelaten'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 02:57 schreef Ryan3 het volgende:
Moet je dan alle Nederlanders die niets toe te voegen hebben ook niet lozen?
Helemaal met je eens hoor, maar uiteindelijk vertolken die partijen niets meer of minder dan de gevoelens van hun eigen achterban. Het echte probleem ligt dus bij mensen die er voor zijn om op grond van achtergronden, afkomst en kleurtjes onderscheid te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 05:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze zouden eens gewoon de daders aanpakken i.p.v op achtergrond voorstellen willen doen. Eng! Zo komt het mij alleen over alsof ze gewoon geen zin hebben om iets te doen. Is ook totaal nutteloos want er gaat niets veranderen. Ik woon ook graag bij mijn familie in de buurt. Waarom zou een migrant (ongeacht achtergrond) dit niet mogen bijvoorbeeld.
Het lijkt wel of ze achtergronden gebruiken zodat ze daar over kunnen debatteren i.p.v te bestraffen of actie te ondernemen. Achtergronden en kleurtjes zouden er helemaal niet toe moeten doen. Dit soort partijen creëren liever eilandjes in Nederland door ze te selecteren op achtergrond. De ene bevolkingsgroep minder rechten/plichten willen geven dan de ander.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef JanJanJan het volgende:
Het gaat er bij de PvdA alleen wel om dat er niet in 1 huis 15 Polen wonen.
En dat ze slecht gehuisvest worden.
Het is dus om ze te beschermen, niet om ze op transport te zetten te weren.
Het gaat er bij de PvdA alleen wel om dat er niet in 1 huis 15 Polen wonen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 04:47 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)oost-europeanen.html
[..]
Zo, en nu eens deze
[..]
Bam! Voor mij komt de misselijkmakend onderscheid niet harder aan omdat het de PVV is. Degenen voor wie het wel harder aankomt vind ik dat vreemd.Voor anderen beginnen nu dezelfde argumenten als waar GW mee komt. Dat ze niet elke Oostblokker ermee bedoelen, maar dat je toch moet toegeven dat de statistieken qua overlast toch aardig door Oostblokkers komt. Ik vind dit voorstel van de PVDA dus net zo generaliserend als Wilders doet. (zetten er alleen een andere bevolkingsgroep voor in de plaats en beiden hebben het niet alleen over arbeidsmigranten) Ja, hij zal vast hetzelfde argument geven als de PVDA. Smoesjes wanneer ze zeggen dat ze het anders bedoelen, dan zeg je het maar anders!
Ik zie nauwelijks commotie/aangiftes terwijl ik deze uitspraken net zo eng vond. Beiden roepen het ene en benoemen in de pers later anders. Voegen bewust sommige zinnen toe om het milder te laten klinken. Deze zin als voorbeeld: Werkgevers van migranten mogen niet langer huisbaas zijn. Dat leidt 'vaak tot misbruik van de machtspositie en uitbuiting'.
Snap niet hoe men zo hypocriet de een verwijt en de letterlijke woorden van de andere negeert.
PVDA heeft duidelijk migranten genoemd naast arbeidsmigranten.
Waarom zou je als migrant Uit een Oostblokland minder rechten mogen hebben dan een autochtoon of Marokkaan, Turk etc etc (voorbeeld)
Ik zie hier bijvoorbeeld ook een moeder met vijf kinderen in een flat met vier slaapkamers wonen. Waarom mag een Oosterblokker dit niet?
Minder Marokkanen bij elkaar, Minder Polen bij elkaar. Minder autochtonen bij elkaar. Vertel mij het verschil eens?
Ook vreemd dat de pers dit voorbeeld niet eens benoemde. Je zegt maar gewoon als politieke partij hoe je het bedoelde i.p.v te verwachten dat je iets anders moet horen dan dat men letterlijk zegt.
Ik neem zijn aandeel in de Nederlandse politiek serieus genoeg.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende: Je kan m.i. alleen boos worden om/op iemand/uitspraken/ideeën die je serieus neemt.
Inderdaad, alle overlastgevende en criminele buitenlanders dienen te worden uitgezet, geen voorkeurspositie voor Marokkanen. Alle discriminerende haatgeloven moeten worden bestreden en hun haathutten worden gesloten, niet alleen de islamitische.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het echte probleem ligt dus bij mensen die er voor zijn om op grond van achtergronden, afkomst en kleurtjes onderscheid te maken.
Wat impliceer je hier ? PVV verbieden ?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Inderdaad, alle overlastgevende en criminele buitenlanders dienen te worden uitgezet, geen voorkeurspositie voor Marokkanen. Alle discriminerende haatgeloven moeten worden bestreden en hun haathutten worden gesloten, niet alleen de islamitische.
Nee, dat is die ene zin. Het gaat ze er wel degelijk om migranten uit elkaar te halen. Ze benoemen EN arbeidsmigranten EN migranten. 1 zinnetje over huisvesting en niets over autochtonen verspreid laten wonen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er bij de PvdA alleen wel om dat er niet in 1 huis 15 Polen wonen.
En dat ze slecht gehuisvest worden.
Het is dus om ze te beschermen, niet om ze op transport te zetten te weren.
Je vergeet de overlastgevende niet-gelovige hater in je betoog.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Inderdaad, alle overlastgevende en criminele buitenlanders dienen te worden uitgezet, geen voorkeurspositie voor Marokkanen. Alle discriminerende haatgeloven moeten worden bestreden en hun haathutten worden gesloten, niet alleen de islamitische.
Ik zie nergens dat het om een kamer van 12m2 gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, dat is die ene zin. Het gaat ze er wel degelijk om migranten uit elkaar te halen. Ze benoemen EN arbeidsmigranten EN migranten. 1 zinnetje over huisvesting en niets over autochtonen verspreid laten wonen.
Ik heb het voorbeeld al genoemd. Ze doen precies hetzelfde als wilders. Migranten moeten niet bij elkaar wonen uit oostbloklanden. Polen moeten minimaal een kamer van 12 vierkante meter per persoon hebben. autochtonen niet. Zie in een grote stad überhaupt eens slaapkamers van 12 vierkante meter te vinden
"De PvdA'er zei ook dat immigranten beperkte burgerrechten zouden moeten krijgen" Uitspraak van een PVDA voor een aantal jaren terug. Had het voornamelijk over Polen Bulgaren en Roemenen.
In een ander bericht ging het over minder toelaten in Nederland onder deze groep Oostbloklanden. Nooit zijn ze op hun vingers getikt. Nooit had men het over xenofoben.
Ow, en ik kan best begrijpen dat mensen naar een handeling grijpen zoals Australië dat ook doet hoor. Nederland moet nu eerst zijn eigen burgers (en daar horen ook de mensen met meerdere paspoorten bij) eens niet laten vallen door de grenzen wagenwijd open te zetten. Ik begrijp alleen totaal niet dat je een groep inwoners in Nederland in je besluitvorming meeneemt om een voorstel te doen op basis van achtergrond van de migranten die hier wonen (PVDA had het echt NIET alleen over arbeidsmigranten) Er staat tenminste letterlijk migranten, net als minder Marokkanen. Wanneer je dat niet letterlijk moet nemen, roep je het maar niet letterlijk. Eerst roepen en dan verdraaien is slim om je stem gehoord te laten worden, maar is zooo ergerlijk.
Als je mijn punt begrijpt
[..]
Je vergeet de overlastgevende niet-gelovige hater in je betoog.
Waar is dat trouwens aan de hand nu? Geen kerken, moskee's etc etc. mmm
baasquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)mstreden-tweet.dhtml
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef skrn het volgende:
Dit is dan wel terecht van Geert Wilders.
Rare gozer, die Thijs Römer.
Vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef stbabylon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand in de 2de kamer die oproept om mensen die niks misdaan hebben het land uit te werken daar nog steeds zit? En niet in een arrestantencel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |