Zoals ik al zei, er wordt niemand monddood gemaakt. Als iemand iets wil zeggen dan mag hij dat. De wet bepaalt of het toegestaan is, als iemand zich beledigd voelt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt. Stelletje fascisten hier die anderen monddood willen maken...
Ik weet dat er een hoop rechtsstaatjihadisten zonder moraal rondlopen ja. Die kunnen alleen maar in wettekstjes (toevallige culturele waarden uit een (ver) verleden) denken ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er wordt niemand monddood gemaakt. Als iemand iets wil zeggen dan mag hij dat. De wet bepaalt of het toegestaan is, als iemand zich beledigd voelt.
jaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dus dan moet hij alles maar kunnen roepen?
Dat hoort niet bij democratie 101 hoor.
En als mensen nog twijfelen of Wilders het over criminele Marokkanen, of ALLE Marokkanen had;
Als jij geen verschil ziet tussen de verschillende uitspraken heeft een verdere discussie geen zin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja
net als die Martijn Partij gewoon moet kunnen roepen dat ze seks met kleine kinderen willen, moslim partijen moeten kunnen roepen dat ze de sharia in willen voeren en Grefo partijen moeten kunnen roepen dat vrouwen weer achter het aanrecht moeten staan en hun stemrecht ontnomen.
het is aan de andere partijen om ervoor te zorgen dat stompzinnige/rare/niet wenselijke voorstellen nooit een meerderheid krijgen en dus ingevoerd worden
als volksvertegenwoordigers al niet kunnen roepen wat hun achterban denkt/wil wat heb je dan nog aan volksvertegenwoordigers?
waarom zou je verschil zien in de uitspraken? de wensen van je achterban vertegenwoordigen blijft hetzelfde principe ongeacht wat die wensen zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als jij geen verschil ziet tussen de verschillende uitspraken heeft een verdere discussie geen zin.
Doe niet zo nep-liberalistisch. Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Zeker op het gebied van discriminatie en racisme.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
waarom zou je verschil zien in de uitspraken? de wensen van je achterban vertegenwoordigen blijft hetzelfde principe ongeacht wat die wensen zijn.
zo'n partij zou je op moeten kunnen richten wat mij betreftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Doe niet zo nep-liberalistisch. Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting. Zeker op het gebied van discriminatie en racisme.
Ik mag ook geen partij oprichten met als doel dat alle Joden en negers het land uit moeten.
Kijk, dat is het punt dus. Wat jou betreft moet dat kunnen. Wettelijk is het echter zo geregeld dat het niet kan. Er zijn grenzen aan vrijheid en democratie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zo'n partij zou je op moeten kunnen richten wat mij betreft
je zal niet zo snel de kiesdrempel halen (hoop ikzelf, maar dat is mijn eigen mening), maar ik zou je niet tegenhouden om het toch te proberen
we zullen zien wat een rechter wellicht gaat zeggen over de uitspraken van Wilders, maar tot nu toe heeft hij nog steeds het recht aan zijn zijde gehadquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk, dat is het punt dus. Wat jou betreft moet dat kunnen. Wettelijk is het echter zo geregeld dat het niet kan. Er zijn grenzen aan vrijheid en democratie.
Daar is de wet toch voor? Dat is toch geen ding dat ter plekke wordt verzonnen, afhankelijk van of de rechter met zijn linker- of rechterbeen uit bed stapt?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet dat er een hoop rechtsstaatjihadisten zonder moraal rondlopen ja. Die kunnen alleen maar in wettekstjes (toevallige culturele waarden uit een (ver) verleden) denken ja.
En wat voor vraag.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet. Wilders stelde een vraag, nergens heeft hij de treinen laten rijden, zeker niet voor kinderen.
Je overdrijft dus.
Ik ben het ergens wel met je eens. Maar ja, ik vind dat ze in dit land ook hun kinderen beter moeten opvoeden. Niet zoveel pure bagger op de TV uitzenden. Geen geld geven aan religieuze instellingen. In de praktijk is het anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Men moet nou eindelijk eens es wat minder aangifte doen en eeuwig door alles "beledigd" zijn.
Jankland.
En laat die mocros es aangifte doen tegen hun landgenoten, maar nee, dan hoor je ze niet.
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:
Men moet nou eindelijk eens es wat minder aangifte doen en eeuwig door alles "beledigd" zijn.
Jankland.
En laat die mocros es aangifte doen tegen hun landgenoten, maar nee, dan hoor je ze niet.
Dat spandoek was er wel gewoon. Maar ja, een beetje dom.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:39 schreef remlof het volgende:
Dit is natuurlijk ook niet zo snugger van Wilders, een foto uit 2011 gebruiken om te zeiken over de demonstratie van afgelopen weekend:
[ afbeelding ]
Maar dat heeft niets met Wilders' imitatie van Hitler te maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens. Maar ja, ik vind dat ze in dit land ook hun kinderen beter moeten opvoeden. Niet zoveel pure bagger op de TV uitzenden. Geen geld geven aan religieuze instellingen. In de praktijk is het anders.
Deal with it.
Een beetje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:50 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat spandoek was er wel gewoon. Maar ja, een beetje dom.
Nee, een beetje dom van Wilders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een beetje?
Dit zijn nu de figuren waar Wilders voor waarschuwd.
Diezelfde mongolen die naar Syrie reizen, voor een vreemde krijgsmacht vechten en gewoon weer terug kunnen gaan om hier de boel te verkloten.
Dit soort tuig mag men er direkt uittrappen van mij....staatsgevaarlijk...
Onzin en oninhoudelijk. "es" is heel normaal Nederlands. In ieder geval is het mijne (en mij Spaans ook) dan dat van een jankmocro die nooit van zijn reedt komt alleen om iemand zijn vrije meningsuiting te ontnemen....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderen
Ben je nou gewoon stiekem aan het trollen of wat?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin en oninhoudelijk. "es" is heel normaal Nederlands. In ieder geval is het mijne (en mij Spaans ook) dan dat van een jankmocro die nooit van zijn reedt komt alleen om iemand zijn vrije meningsuiting te ontnemen....
Oh dus jij bent het eens met het spandoekje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, een beetje dom van Wilders.
En waarschuwt is met een t op het eind in de derde persoon enkelvoud.
Nuttige toevoeging joh...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:48 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Het is 'eens' en niet 'es'. Anders moet je je schoolgeld maar eens terug gaan vorderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |