Tsja, ik woon in de Marokkanen hoofdstad zo ongeveer en herken amper tot geen problemen. En dan woon ik ook nog eens in een oude ''Vogelaarswijk''quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
In mijn stad, de binnenstad en deel van Helmond-west.
Daar is het echt erg.
En dat is in meer steden het geval.
Akkoord, er is, in de andere wijken ook overlast van andere hangjongeren, maar dat gaat niet over beroven, bedreigen of erger, alleen lawaai van brommers, vervuiling met bierblikjes, e.d.
Tja, hier in de buurt een VMBO, in een bos, en idd het weggetje er naartoe: bezaaid met afval.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:38 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Hier Alkmaar.
Niets aan de hand!
Enige teringlijers hier zijn die grafjosti's van de LTS of hoe die lagere pauperscholen ook mogen heten.
Die flikkeren iedere keer hun lege energydrankblikjes op straat.
Ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:37 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Minderjarige kinderen die de straat onveilig maken.
Dat noemt jij feiten?
Ja, dus?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja.
http://statline.cbs.nl/St(...),G4&STB=T,G1,G2&VW=T
Veel plezier ermee.
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja.
Veel plezier ermee. Tevens noemt ze een oorzaak-gevolg... lijkt me vrij duidelijk zo.
Niet alleen blikjes.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef Re het volgende:
als blikjes buiten de prullenbak gooien strafbaar is begin ik wel te zien waardoor die cijfers zo hoog zijn ...
Nutteloos, zo'n staatje. Mensen met oogkleppen kijken alleen naar absolute cijfers.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:42 schreef baaart het volgende:
Ja.
Veel plezier ermee. Tevens noemt ze een oorzaak-gevolg... lijkt me vrij duidelijk zo.
Dat ontken ik ook niet, maar dat ligt wat lastiger omdat ze Nederlanders zijn, lijkt me zo? Verder hoor je er ook niet zoveel van in het nieuws... dan is het politiek gezien toch makkelijker om in te spelen op de marokkanen. Verder zijn marokkanen overal een probleem, en Antillianen vooral een Nederlands probleem.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.
Hier geboren Marokkanen zijn ook Nederlanders?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef baaart het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar dat ligt wat lastiger omdat ze Nederlanders zijn, lijkt me zo? Verder hoor je er ook niet zoveel van in het nieuws... dan is het politiek gezien toch makkelijker om in te spelen op de marokkanen. Verder zijn marokkanen overal een probleem, en Antillianen vooral een Nederlands probleem.
En ook Marokkaan, volgens Marokko. Tevens staan die gewoon in het lijstje autochtoon van het CBS hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hier geboren Marokkanen zijn ook Nederlanders?
Nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En ''de bontkraagjes'' zijn ook een Nederlands probleem.
Die zijn geen moslim over het algemeen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek dat ik vaak ook CBS cijfers gepost zie worden waarin duidelijk staat dat Antillianen de meeste problemen veroorzaken, daar hoor je Geertje en verstokte PVVers dan weer niet over.
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef baaart het volgende:
[..]
En ook Marokkaan, volgens Marokko. Tevens staan die gewoon in het lijstje autochtoon van het CBS hoor.
[..]
Nee.
Dit dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:54 schreef Re het volgende:
[..]
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:54 schreef Re het volgende:
[..]
ja daar ga je dus al rechtongelijkheid introduceren, want welke groep wil je hun paspoort afnemen... eerste generatie, tweede generatie, derde generatie, vierde generatie... wie?
Probleem bij de Marokkanen is dat het daadwerkelijk een meerderheid van de jongens betreft volgens het CBS. Het is dus werkelijk een uitzondering als een Marokkaanse jongen nooit is aangehouden door de politie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:45 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja, dus?
Dan maken alle Marokkaanse kinderen de straten onveilig?
Dat deze groep is oververtegenwoordigd (hoe zeg je dat?) in de criminaliteit zal ik niet ontkennen.
Maar als je iedereen over 1 kam scheert ben je gewoon een racist.
Vertel eens hoe je dat wil gaan doen dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef baaart het volgende:
[..]
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.
Maar zodra een crimineel een dubbel paspoort heeft is het afpakken van het Nederlandse vrij simpel. Dat een autochtoon met marokkaanse ouders volgens marokko een marokkaan is, wil nog niet zeggen dat hij/zij ook een dubbel paspoort heeft.
Aangehouden door politie staat niet gelijk aan crimineel zijn. Marokkaanse jongens zijn vaker crimineel, nogal wiedes dat ze dan vaker aangehouden of aangesproken worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Probleem bij de Marokkanen is dat het daadwerkelijk een meerderheid van de jongens betreft volgens het CBS. Het is dus werkelijk een uitzondering als een Marokkaanse jongen nooit is aangehouden door de politie.
Ho, ik bedoel niet dat het nu vrij simpel is om een paspoort af te pakken, maar dat de keuze vrij simpel is. Hij heeft het over 2e/3e/etc generaties... maar zodra iemand een dubbel paspoort heeft kiest hij/zij ervoor om bijvoorbeeld een Marokkaan te zijn (theoretisch, etnisch gezien is hij/zij het zal).quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vertel eens hoe je dat wil gaan doen dan?
Je kan bij CBS ook gewoon veroordeeld aanklikken, luiwammesquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Aangehouden door politie staat niet gelijk aan crimineel zijn. Marokkaanse jongens zijn vaker crimineel, nogal wiedes dat ze dan vaker aangehouden of aangesproken worden.
er zit een aparte contradictie in je redenatie... of wil je alleen eerste generatie Marokkanen aanpakken?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef baaart het volgende:
[..]
Het ging erover dat Marokkanen die terug zouden gaan waarschijnlijk ook hun (minder)jarige kinderen mee zouden nemen, niet het afpakken van paspoorten.
Maar zodra een crimineel een dubbel paspoort heeft is het afpakken van het Nederlandse vrij simpel. Dat een autochtoon met marokkaanse ouders volgens marokko een marokkaan is, wil nog niet zeggen dat hij/zij ook een dubbel paspoort heeft.
Een dubbel paspoort is een bewuste keuze. Ongeacht de generatie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef Re het volgende:
[..]
er zit een aparte contradictie in je redenatie... of wil je alleen eerste generatie Marokkanen aanpakken?
ik snap je niet...
uhmmm nee, maar goedquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef baaart het volgende:
[..]
Een dubbel paspoort is een bewuste keuze. Ongeacht de generatie.
Marokko staat niet toe dat je het Marokkaanse paspoort opgeeft. Je blijft voor hen dus altijd Marokkaan, ook al wil je alleen Nederlander zijn.quote:
Je kan in zo'n geval ook kiezen om alleen Nederlander te zijn. Dat je volgens marokko een marokkaan bent, wil nog niet zeggen dat je bij geboorte al een paspoort in de bus hebt liggen. Om dat paspoort te krijgen zul je BEWUST moeite moeten doen. In dat geval ben je voor Nederland gewoon 100% Nederlands.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Marokko staat niet toe dat je het Marokkaanse paspoort opgeeft. Je blijft voor hen dus altijd Marokkaan, ook al wil je alleen Nederlander zijn.
Okok, je hebt gelijk. Je *kan* in zo'n geval kiezen om alleen Marokkaan te zijn en geen dubbel paspoort te hebben. Die "keuze" heb je.
Eehm.. je beseft dat de "dubbel paspoort" discussie niet over het werkelijk hebben van 2 fysieke paspoorten gaat ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef baaart het volgende:
[..]
Je kan in zo'n geval ook kiezen om alleen Nederlander te zijn. Dat je volgens marokko een marokkaan bent, wil nog niet zeggen dat je bij geboorte al een paspoort in de bus hebt liggen. Om dat paspoort te krijgen zul je BEWUST moeite moeten doen.
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:07 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Eehm.. je beseft dat de "dubbel paspoort" discussie niet over het werkelijk hebben van 2 fysieke paspoorten gaat ?
Daarvoor moet je toch echt bij de werkgevers zijn!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef beertje1987 het volgende:
Daar ging meneer wilders iets te ver, met die uitspraak. Heeft toch wel wat gelijk in de uitspraken, er komen steeds meer buitenlanders deze kant op en niet alleen Marokkanen maar ook polen. Er zijn al niet veel banen in nederland, maar voor de buitenlanders maken ze altijd wel plaats. Het is gewoon belachelijk dat wij als nederlanders aan de kant gezet worden voor buitenlanders. Dat gebeurt toch ook niet op het moment dat wij naar hun land gaan of wel?
hoe wilde je dat wettelijk gaan bepalen om er zo voor te zorgen dat je de een wel zijn paspoort kan afpakken en de ander niet... op je voorhoofd tatoeëren "ik ben 100% Nederlander"quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef baaart het volgende:
[..]
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.
Je zegt dus dat het gaat om een buitenlandse afkomst.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef baaart het volgende:
[..]
Als je er zelf geen actie op onderneemt bent je dus gewoon 100% Nederlands, en heb je dus ook geen dubbel paspoort.
Nou ja, en bij het systeem dat we hier hebben toch.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor moet je toch echt bij de werkgevers zijn!
[ afbeelding ]
Het is symboliek.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Die paspoorten kwestie is sws niet interessant imho.
Door een niet Westerse allochtoon die getrouwd is met een Oost Europese overheidsfunctionaris. De ironie blijft mooi.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is symboliek.
Het is het willen uitbannen van buitenlandse afkomsten
Het zegt niets over het innerlijk van mensen natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is symboliek.
Het is het willen uitbannen van buitenlandse afkomsten
Wilders ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:19 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Door een niet Westerse allochtoon die getrouwd is met een Oost Europese overheidsfunctionaris. De ironie blijft mooi.
Correct. Waarvan ik mij altijd afvraag hoeveel staatsgeheimen zijn vrouw in bed aan hem ontfutseltquote:
Ik ben ook nog steeds benieuwd wat hij nou allemaal moest vertellen bij zijn bezoekjes aan de Israëlische ambassade en met wie hij daar gesproken heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Correct. Waarvan ik mij altijd afvraag hoeveel staatsgeheimen zijn vrouw in bed aan hem ontfutselt
Joh, die lui zijn ook alleen maar voor de bühne pro-Wilders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds benieuwd wat hij nou allemaal moest vertellen bij zijn bezoekjes aan de Israëlische ambassade en met wie hij daar gesproken heeft.
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.quote:
Wauw - je hebt gelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.
Ja, dus flauwekul.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. westers allochtoon volgens CBS.
Maar die hele indeling westers-nietwesters is flut.
Het heeft een hoog gehalte zwart= nietwesters norm
Poetin is westers volgens CBS en Ruud Gullit is niet -westers.
Aanstootgevend is het gewoon, dat je iets leert op FOK!.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wauw - je hebt gelijkIndonesie wordt door het CBS expliciet als westers gezien
Iets geleerd op FOK. Het is een mirakel... dank
Het is meest wel terecht dat men Nederlanders die in Indonesië geboren zijn als westers beschouwd. Dat zijn ze ook meestal. Maar het hokje allochtoon is vaak niet toepasbaar... zeker als in de volksmond het een andere woord is voor buitenlander.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wauw - je hebt gelijkIndonesie wordt door het CBS expliciet als westers gezien
Iets geleerd op FOK. Het is een mirakel... dank
Ja, en de Brabanders hier zien mij ook als buitenlander, want ik kom hier niet vandaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is meest wel terecht dat men Nederlanders die in Indonesië geboren zijn als westers beschouwd. Dat zijn ze ook meestal. Maar het hokje allochtoon is vaak niet toepasbaar... zeker als in de volksmond het een andere woord is voor buitenlander.
Klopt ook het systeem is bagger hier in nederland. Nederland is veel te makkelijk om mensen van andere landen hier heen te halen, en waar wij nederlanders zelf onderlijden. De regering is veel te makkelijk, haal alles hier maar heen. Wij als nederlanders hebben daar niks meer op te zeggen gebeurt toch wel. En dat Geert wilders hier wat van zegt, iemand moet het doen. Hij heeft er tenminste de ballen voorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, en bij het systeem dat we hier hebben toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |