quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:41 schreef Cyan9 het volgende:
Schop!
Ruslang heeft intern Polina Gagarina aangewezen om het land te vertegenwoordigen op het songfestival in Wenen. Het nummer dat ze laat horen heet "A Million Voices". Het nummer gaar over vrede, allerlei verschillende groepen mensen, verbondenheid, etc etc. Het nummer is nog niet helemaal te beluisteren, er is slechts een snippet vrijgegeven van 20 seconden.
SPOILER: 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 55% gewijzigd door Peter op 11-03-2015 20:12:03 ]
Jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef Deceit het volgende:
Liedje is toch wel tot me gegroeid! Vind het erg leuk.. Staat constant op repeat
Zij kunnen er niets aan doen dat ze Russisch zijn en daardoor het hele oostblok op ze stemt omdat daar zoveel Russen verspreid wonenquote:Op woensdag 7 mei 2014 01:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vond het erg matig vanavond. Wel lullig voor de meisjes dat ze boegeroep kregen. Verwacht natuurlijk, maar zij kunnen er zelf ook niet veel aan doen.
ze hebben een Russiche versie nota bene op de plank liggen. Waar komt dat rare idee vandaan dat je perse Engelstalig moet zingen om te scoren?? Ik ben voorstander van verplicht zingen in eigen taal.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:29 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vond het mooi opgevoerd, en het was ook helder gezongen, maar zoals gabru hierboven zegt.. engels... tja.. dat verneukt wel de hele sfeer, er waren niet veel die in hun eigen taal zongen helaas.. :/
Wat mij betreft is dit nummer de 3e plek wel waard maar het was in het russisch vast mooier geweest.
Ik ook, het ergste is ook nog trouwens.. dat ze niet alleen engels zingen (bijna) allemaal, maar ook nog eens met amerikaans accentquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ze hebben een Russiche versie nota bene op de plank liggen. Waar komt dat rare idee vandaan dat je perse Engelstalig moet zingen om te scoren?? Ik ben voorstander van verplicht zingen in eigen taal.
Hopelijk zijn die boe roepende honden eruit getrapt en ingesloten, dat flik je gewoon niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 01:31 schreef Toposcoupe het volgende:
Dat boegeroep vind ik ronduit sneu voor de zeventienjarige tweeling. Volgens de Belgische commentatoren moest de tweeling er om wenen na de halve finale.
Het boegeroep was niet terecht om een andere reden, Rusland heeft terecht ingegrepen in Oekraïne na de door het westen opgezette coup. Men had ook vertegenwoordigers van landen die de misdadige militaire ingreep in Libië hebben opgezet en de terroristen steunen in Syrië. Jammer dat het het ESF publiek zich blijkbaar heeft laten beïnvloeden door de westerse propagandapraatjes.quote:Op zondag 11 mei 2014 02:05 schreef Redefine het volgende:
Dat boegeroep was schandalig. De Russische politiek verdient dat, die meisjes absoluut niet. Moet overigens wel zeggen, dat hoe vaker ik het hoor, ik het steeds beter weet te waarderen. Al blijft het een gigantisch cliché nummer.
Dat de Russisch - Oekraïense situatie niet zo zwart wit in elkaar steekt als onze media doen voorstellen, klopt absoluut. Het is daarom ook goed om daar kritisch naar te zijn. Maar dat je dan gewoon klakkeloos aanneemt Russen het bij het rechte eind hebben is dan weer propaganda van Russische kant. De waarheid ligt in het midden.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het boegeroep was niet terecht om een andere reden, Rusland heeft terecht ingegrepen in Oekraïne na de door het westen opgezette coup. Men had ook vertegenwoordigers van landen die de misdadige militaire ingreep in Libië hebben opgezet en de terroristen steunen in Syrië. Jammer dat het het ESF publiek zich blijkbaar heeft laten beïnvloeden door de westerse propagandapraatjes.
Aangezien het ESF een festival van verzoening is, zouden deze sentimenten hier echter geen rol moeten spelen.
Alsou. Werd tweede voor Rusland achter The Olsen Brothers. En presenteerde de show toen Rusland gastland was.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:15 schreef Adrie072 het volgende:
Weet iemand toevallig hoe die russische heet, die de punten namens Rusland gaf?
Mee eens. Putin is een hele toffe peer. En wat Pussy Riot betreft. Er zou maar eens in Nederland een punkband een moskee binnendringen en daar de beest uithangen. Dan heb je die poco poppen helemaal aan het dansen. Dan staat Freek de Jonge met zijn jampot glazen vooraan om dat te veroordelen. No doubt staat dan die punkband voor de rechter wegens "haatzaaien" of moet onderduiken. Gelukkig heeft Putin de macht om de Amerikanen een toontje lager te laten zingen in de wereld. Anders was Syrie nu een ruinequote:Op maandag 12 mei 2014 20:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het boegeroep was niet terecht om een andere reden, Rusland heeft terecht ingegrepen in Oekraïne na de door het westen opgezette coup. Men had ook vertegenwoordigers van landen die de misdadige militaire ingreep in Libië hebben opgezet en de terroristen steunen in Syrië. Jammer dat het het ESF publiek zich blijkbaar heeft laten beïnvloeden door de westerse propagandapraatjes.
Aangezien het ESF een festival van verzoening is, zouden deze sentimenten hier echter geen rol moeten spelen.
Syrie is een ruïne.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:39 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Mee eens. Putin is een hele toffe peer. En wat Pussy Riot betreft. Er zou maar eens in Nederland een punkband een moskee binnendringen en daar de beest uithangen. Dan heb je die poco knuffelaars helemaal aan het dansen. Dan staat Freek de Jonge met zijn jampot glazen vooraan om dat te veroordelen. No doubt staat dan die punkband voor de rechter wegens "haatzaaien" of moet onderduiken. Gelukkig heeft Putin de macht om de Amerikanen een toontje lager te laten zingen in de wereld. Anders was Syrie nu een ruine
Gedeeltelijk, omdat het westen fundamentalisten in Syrie steundenquote:
Het komt niet in je op dat Poetin het misschien wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben?? Zowel in Syrië, Libië ,Iran en Irak heeft Rusland het meest rechtvaardige en vooral juiste beleid gevoerd. Als er al twijfel is, dan is Poetin degene die het voordeel van de twijfel verdient en niet het hypocriete westen die Libië, Syrië en Irak in de Ellende hebben gestort en de ontwikkelingen en hervormingen blokkeert van het relatief progressieve Iran, terwijl een echt terreurregime als in Saoudi arabie openlijk wordt gesteund.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat de Russisch - Oekraïense situatie niet zo zwart wit in elkaar steekt als onze media doen voorstellen, klopt absoluut. Het is daarom ook goed om daar kritisch naar te zijn. Maar dat je dan gewoon klakkeloos aanneemt Russen het bij het rechte eind hebben is dan weer propaganda van Russische kant. De waarheid ligt in het midden.
Om je eigen opmerking dus maar even om te draaien: Jammer dat je jezelf blijkbaar hebt laten beïnvloeden door de Russische propaganda.
Dat men een aversie heeft tegen het huidige Rusland, is natuurlijk niet zo heel vreemd. Sowieso zijn ze de laatste tijd vrij dubieus bezig (dat staat even los van wiens schuld het is), maar met name dat ze zich als een boeman gedragen. En dan krijg je logischerwijs veel boe geroep.
Echter was dat hier niet op zijn plaats geweest. Want die zangeressen kunnen daar niets aan doen. Maar veel mensen kijken helaas niet verder dan hun neus lang is. Zeker als men in zo'n menigte staat.
Het komt niet in jou op, dat de waarheid vrijwel zeker meer in het midden ligt? Jij denkt dat Poetin en politiek Rusland het beste met een ander land voor heeft? Dat zij hun inmenging in Oekraïne hebben gedaan, omdat zij het beste voor hebben met het volk in die regio? Toch vreemd, dat ze het dan juist hebben laten escaleren i.p.v. rust te brengen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat Poetin het misschien wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben?? Zowel in Syrië, Libië ,Iran en Irak heeft Rusland het meest rechtvaardige en vooral juiste beleid gevoerd. Als er al twijfel is, dan is Poetin degene die het voordeel van de twijfel verdient en niet het hypocriete westen die Libië, Syrië en Irak in de Ellende hebben gestort en de ontwikkelingen en hervormingen blokkeert van het relatief progressieve Iran, terwijl een echt terreurregime als in Saoudi arabie openlijk wordt gesteund.
Dankzij Poetin is Rusland weer terug als wereldmacht op allerlei gebieden, dit na de ramp van het uiteenvallen van de Sovietunie en de enorme chaos van Jeltsin ,is dit een wereldprestatie!. Stabiliteit is uiteraard belangrijker dan persvrijheid. Eerst stabiliteit en structuur, dan vrijheid, want zonder stabiliteit is er ook geen vrijheid, dat vergeet men wel eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het komt niet in jou op, dat de waarheid vrijwel zeker meer in het midden ligt? Jij denkt dat Poetin en politiek Rusland het beste met een ander land voor heeft? Dat zij hun inmenging in Oekraïne hebben gedaan, omdat zij het beste voor hebben met het volk in die regio? Toch vreemd, dat ze het dan juist hebben laten escaleren i.p.v. rust te brengen.
Dat wil tegelijkertijd niet zeggen, dat Rusland volledig de schuld heeft. Zoals onze media graag doen geloven. Maar om dan meteen de tegenpartij, gaat mij toch veel te ver. Zeker omdat Poetin net zo min te vertrouwen is als een ander. Zo kun je moeilijk ontkennen dat de persvrijheid in het land verbeterd is, sinds hij aan de macht is.
Ik snap je verzoenende woorden en je idee voor een compromis in het ESF topic. Nu je teveel weerstand krijgt kap je de discussie af, jammer. Feit is dat ook binnen het ESF de westerse imperialisten samenspannen tegen de Russische federatie. Het boegeroep is duidelijk georchestreerd door de EU en de NAVO. Wat dat betreft jammer dat ook dit mooie evenement als propagandainstrument wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:41 schreef Redefine het volgende:
Met sommige mensen valt niet te discussiëren, blijkt maar weer
Nee. Iemand die zich op een onzinnige manier over persvrijheid uit, is niet serieus te nemen. Zeker omdat het je eigen punt tegenspreekt. Terwijl de ander graag Poetin als onze koning zou zien. Dan ben je in beide gevallen, wat mij betreft het spoor zover bijster, dat elke vorm van discussie zinloos is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik snap je verzoenende woorden en je idee voor een compromis in het ESF topic. Nu je teveel weerstand krijgt kap je de discussie af, jammer. Feit is dat ook binnen het ESF de westerse imperialisten samenspannen tegen de Russische federatie. Het boegeroep is duidelijk georchestreerd door de EU en de NAVO. Wat dat betreft jammer dat ook dit mooie evenement als propagandainstrument wordt gebruikt.
Waarom ben je het spoor bijster als je liever Putin als staatshoofd hebt dan koning Willem Alexander. Dat is niet het spoor bijster zijn. Dat is een politieke mening hebben. Ik ben republikein en geen monarch. Ik moet niks van het koningshuis hebben met die ondemocratische genetisch bepaalde opvolging.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. Iemand die zich op een onzinnige manier over persvrijheid uit, is niet serieus te nemen. Zeker omdat het je eigen punt tegenspreekt. Terwijl de ander graag Poetin als onze koning zou zien. Dan ben je in beide gevallen, wat mij betreft het spoor zover bijster, dat elke vorm van discussie zinloos is.
Sowieso kan ik mensen die informatie van een partij resoluut als propaganda zien en vervolgens alles van de andere partij geloven, al niet al te serieus nemen. Dat geldt net zo hard voor mensen die alles geloven wat westerse media ons vertellen en alles van Rusland wantrouwen. Als voor mensen die de westerse media alleen maar wantrouwen en alles wat de Russen zegt voor waarheid aannemen.
Jij vindt het dus goed gedrag dat alle oppositie in Rusland een kopje kleiner is gemaakt en dat de maffia nu in het Kremlin heerst?quote:Op woensdag 14 mei 2014 02:08 schreef WhiteBeard het volgende:
Als er één grootmacht is die zich goed gedraagt op Aarde dan is het Rusland wel.
Dat Putin alle pogingen van het westen om Rusland te ondermijnen vakkundig heef getorpedeerd vind ik absolute klasse. In Syrie kun je zien wat er gebeurt als het westen zijn zin krijgtquote:Op woensdag 14 mei 2014 06:05 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Jij vindt het dus goed gedrag dat alle oppositie in Rusland een kopje kleiner is gemaakt en dat de maffia nu in het Kremlin heerst?
Ventje toch.
Wat vind je van de straf in een werkkamp waar Alexei Navalny toe is veroordeeld?quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:25 schreef WhiteBeard het volgende:
De echte gangsters op deze planeet resideren in Washington. Als je in het westen het werk doet wat een vrije pers zou moeten doen dan eindig je als Bradley Manning in de cel, dan, moet je als Snowden asiel vragen in Rusland of dan trommelen ze twee mokkels op die beweren dat je hen hebt verkracht (Julian Assange)
Rechter geeft 5 jaar werkstraf en de volgende dag wordt ie vrijgelaten.. kan me voorstellen wat voor reacties dat kreeg op forum.fok.ru ...quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:27 schreef Monnet het volgende:
[..]
Wat vind je van de straf in een werkkamp waar Alexei Navalny toe is veroordeeld?
Als de poco's in Nederland hun zin krijgen en bepaalde moslims zit Geert Wilders ook in de cel, dus wat is je punt eigenlijk? In Nederland werd Pim Fortuyn politiek vermoord, Werd Theo van Gogh vermoord, werd Ayaan Hirsi Ali het parlement en het land uitgewerkt en is Geert Wilders vogelvrij zo'n beetje en dan wil je als Nederlander een poco vingertje opsteken tegen Rusland?quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:27 schreef Monnet het volgende:
[..]
Wat vind je van de straf in een werkkamp waar Alexei Navalny toe is veroordeeld?
quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:38 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Preview van het nummer:
Dat deden ze vorig jaar ook hoor...quote:
Klopt wel, maar toch vind ik het niet heel vreemd dat heel wat mensen het moeilijk vinden het los van elkaar te zien. Al ging het uitjoelen van vorig jaar me wel te ver.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:00 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat deden ze vorig jaar ook hoor...
En daarbij is dit geen politieke show, maar een songfestival. Het draait puur om het nummer, de performance en boodschap; ongeacht afkomst.
Dat was inderdaad belachelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Klopt wel, maar toch vind ik het niet heel vreemd dat heel wat mensen het moeilijk vinden het los van elkaar te zien. Al ging het uitjoelen van vorig jaar me wel te ver.
Ik vind dit best wel indrukwekkend.quote:
Dat.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het lastig vinden dat Risland met zo'm vredeslied komt, hoe goed zij ook is
Leuk liedje voor het ESF. Maar is dit liedje niet te oud? Het is al in augustus 2015 uitgebracht. Dit is ook nog niet officieel bevestigd toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 19:46 schreef Voszje het volgende:
N.n.b? Het liedje heet "Это всё она" (Eto vsjo ona), oftewel "Zij is het allemaal".
Ah, nu je het zegt... Dit stond op internet, maar heb even gekeken op de Russische pagina van ESF... 5 maart wordt het pas bekend gemaakt inderdaad en het liedje zou Engels moeten zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:56 schreef luchtverkeersleider het volgende:
[..]
Leuk liedje voor het ESF. Maar is dit liedje niet te oud? Het is al in augustus 2015 uitgebracht. Dit is ook nog niet officieel bevestigd toch?
Dat ziet er inderdaad super professioneel uit, ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:25 schreef raoul90 het volgende:
Dit belooft gewoon weer ijzersterk te worden: https://www.instagram.com/p/BCZsRE_w6Tw/
Is dat het echt? Het nummer wordt pas vanavond gepresenteerd..quote:
Ik heb naar de favorieten van Zweden geluisterd, maar dat vond ik allemaal prut. Ik zie Zweden niet in de top vijf eindigen, Rusland lijkt me een zekerheidje. Zelfs al is dit een enorm clichématig Eurovisielied in de stijl van een jaar of tien terug. Mijn favoriet is het echter zeker niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:04 schreef bogtrotter het volgende:
Gek hoe iets dat ongetwijfeld heel duur is toch zo goedkoop kan overkomen. De productie van het nummer is heel strak en in de video is duidelijk ook wat geld gekropen, maar het nummer zelf is flink middelmatig.
Ik heb het al voor veel landen gezegd, maar in Zweden weet ik niet of dit überhaupt bij de 28 nummers voor Melodifestivalen zou zitten. Als Moldavië hier mee kwam aanzetten, zou ik best onder de indruk zijn.
Alleen in 2009, 2010 en 2011 scoorde Rusland dit decennium nog buiten de Top 10. Het kan dus, al denk ik dat de reactie hierop over het algemeen toch eerder positief zal zijn.
Dit gaat echt niet winnen hoor..quote:Op zondag 6 maart 2016 12:06 schreef Cyan9 het volgende:
Na meerdere keren luisteren merk ik dat het nummer heel sterk begint, maar dan nogal terugvalt in een typische ESC uptempo plaat. Ik vind het nog steeds leuk, maar ik hoop niet dat het wint.
Dit nummer klimt langzaamaan omhoog in mijn rankingquote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:51 schreef grazz het volgende:
Geen wow, maar wel gewoon een goed popnummer op z'n songfestivals. Denk niet dat het wint.
Als ze het precies zo op het podium gaan zetten komen ze wel heel diep in de categorie "laten we de winnaar van vorig jaar nadoen".quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:11 schreef KingRoland het volgende:
Net voor het eerst gezien, maar als het precies zo gaat worden
zie ik dit wel goed komen voor Rusland. Naar mijn mening toch wel de beste tot nu toe die de effecten het best gebruikt en dan praat ik niet alleen over het ESF van dit jaar. Tegenwoordig moet je meer doen dan zingen zie winnaar vorig jaar.
edit: 2.2 miljoen views en upload van 4 dagen geleden
Gaat gewoon winnen. Land dat sowieso om politieke redenen goed scoort, gewoon een heel goed liedje wat veel mensen aanspreekt, een ontzettend mooie man en de artiest is voor velen al bekend ook nog, en een goede act maakt het af.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 10:25 schreef Nexum het volgende:
Nou, ondanks dat je de Bookmakers soms niet kunt vertrouwen, staat Rusland wel op 1 en eerlijk gezegd ben ik er vrijwel zeker van dat Rusland dit jaar wint, of iig de top 5 haalt. Want dit lied gaat heel goed scoren bij de jury, en ik denk ook wel bij het publiek.
Yup het is echt de sound die het van pak 'm beet 2005 (My Numer One) tot ongeveer 2010 heel vaak voorbij kwam bij veel Oostbloklanden, vaak ook waren de mensen achter deze inzending daar ook verantwoordelijk voor.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:22 schreef ijs_beer het volgende:
2006 belde....
(Daarmee zeg ik trouwens niet dat dat per definitie slecht is, maar dit lied heeft de typische esf-sound van die tijd. Dat vond ik toen al niks, nu nog steeds niet.)
Het gaat in elk geval geen hit worden in West-Europa, wat voor de EBU vermoedelijk wel een factor van belang is.quote:Op zondag 10 april 2016 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup het is echt de sound die het van pak 'm beet 2005 (My Numer One) tot ongeveer 2010 heel vaak voorbij kwam bij veel Oostbloklanden, vaak ook waren de mensen achter deze inzending daar ook verantwoordelijk voor.
Ik hoop daarom dat het ook niet wint, want het is niet bepaald vernieuwend
Dat refrein inderdaad, dat maakt het ongelofelijk cheesy. Het begint juist best wel veelbelovend, maar dat houdt het totaal niet vast.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:28 schreef Voszje het volgende:
Als het volgend jaar in Moskou is, ga ik erheen.Echter, het liedje doet me persoonlijk niet zo bijster veel. Dat "thunder and lightning, it's getting exciting"... Meh.
Vind het een kopie van vorig jaar.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef Mystikvm het volgende:
Als deze wint, wat zo maar zou kunnen, dan is het de zwakste winnaar in jaren. Totaal niet overtuigend en zo dertien-in-een-dozijn.
De slechtste winnaar sinds die keer dat Rusland wonquote:Op donderdag 14 april 2016 12:34 schreef Mystikvm het volgende:
Als deze wint, wat zo maar zou kunnen, dan is het de zwakste winnaar in jaren. Totaal niet overtuigend en zo dertien-in-een-dozijn.
Vergeet die keer dat Azerbeidzjan won niet, dat was helemaal triest..quote:Op donderdag 14 april 2016 14:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De slechtste winnaar sinds die keer dat Rusland won
Kun je allemaal wel zeggen, maar Rusland gaat wél gewoon winnen. En Douwe Bob met z'n gedateerde liedje en lelijke tatto niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De slechtste winnaar sinds die keer dat Rusland won
En Rusland is vernieuwend?quote:Op donderdag 14 april 2016 16:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kun je allemaal wel zeggen, maar Rusland gaat wél gewoon winnen. En Douwe Bob met z'n gedateerde liedje en lelijke tatto niet.
Ik geloof in een verrassende winnaar dit jaar, puur omdat het mooi in beeld gebracht wordt!quote:Op donderdag 14 april 2016 19:17 schreef ato het volgende:
[..]
En Rusland is vernieuwend?
Wij zien het wel over 4 weken.
Gaat zeker top 5) scoren, maar ik geloof ook niet meer dat Rusland wint.
Als er een liedje gedateerd is is het wel Rusland. Volgens mij ben je een beetje blijven hangen in 2007quote:Op donderdag 14 april 2016 16:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kun je allemaal wel zeggen, maar Rusland gaat wél gewoon winnen. En Douwe Bob met z'n gedateerde liedje en lelijke tatto niet.
Laat me duidelijk wezen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:07 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Als er een liedje gedateerd is is het wel Rusland. Volgens mij ben je een beetje blijven hangen in 2007. Douwe Bob is juist onderscheidend doordat hij met iets onderscheidends durft te komen.
Letland is heel goed.quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk ook dat het 2e of 3e wordt, net zoals de soortgelijke liedjes in andere jaren buiten 2005.
Ik hoop heel erg dat Europa voor iets moderners gaat: Letland, Estland, Frankrijk of Zweden. Douwe mag natuurlijk ook
Frankrijk kut?????quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Letland is heel goed.
Estland en zweden mwah.
Frankrijk is kut kut kut kut kut.
Ik vond er geen ruk aan.quote:Op zondag 17 april 2016 11:35 schreef Dizer het volgende:
[..]
Frankrijk kut?????
Wellicht een van de beste nummers man!
True. Ik vind het 'wel aardig', maar dat is meer omdat het een knappe kerel is en omdat refrein lekker mee te lallen is. Niet omdat het nou zo'n enorm muzikaal hoogstandje is.quote:Op zondag 17 april 2016 15:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vond er geen ruk aan.
Smaken verschillen.
Het is wel een van de betere liedjes van Frankrijk zelf in jaren. Maar supergeweldig ook weer niet.quote:Op zondag 17 april 2016 11:35 schreef Dizer het volgende:
[..]
Frankrijk kut?????
Wellicht een van de beste nummers man!
Daardoor gun ik ze ineens veel minder die overwinningquote:Op maandag 2 mei 2016 19:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die gaat dus overduidelijk het optreden van Zweden van vorig jaar proberen na te doen.
Het lied was al een vrij gedateerd geval maar om nu ook nog eens de perfomance van een recente winnaar proberen te overtreffen is vrij treurig... ik gok ineens dat jury's in met name het Westen dit veel te veel van het goede vinden.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die gaat dus overduidelijk het optreden van Zweden van vorig jaar proberen na te doen.
Wegens politieke redenen gaan ze zeer zeker niet winnen.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kun je allemaal wel zeggen, maar Rusland gaat wél gewoon winnen.
Als ze een groep bedelaars het podium opsturen en een dansje laten doen (2012) worden ze tweede. Er zijn genoeg pseudo-Russen in Europa die zonder meer op Rusland stemmen, ongeacht wat ze sturen.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:26 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wegens politieke redenen gaan ze zeer zeker niet winnen.
Stemmen worden gemanuipuleerd en het is nu 2016.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als ze een groep bedelaars het podium opsturen en een dansje laten doen (2012) worden ze tweede. Er zijn genoeg pseudo-Russen in Europa die zonder meer op Rusland stemmen, ongeacht wat ze sturen.
Je kan het mooi of niet mooi vinden, het was 100x beter dan de bagger van dat jaar.quote:
Mwah, vind Rise Like A Phoenix beter.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:56 schreef Dizer het volgende:
[..]
Je kan het mooi of niet mooi vinden, het was 100x beter dan de bagger van dat jaar.
Inderdaad. Ik vond CATS helemaal niet zo kwalitatief hoogstaand. Beetje doorsnee kabbelliedje.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:15 schreef Fascination het volgende:
[..]
Mwah, vind Rise Like A Phoenix beter.
Goed verwoord. Eens.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:57 schreef TheVulture het volgende:
Waar het bij deze inzending wat mij betreft misloopt is dat alles wat van stal wordt gehaald geen connectie heeft met het lied zelf.
Bij Conchita had je die rode achtergrond,vuurvleugels van de phoenix en het stijgende podium dat echt een versterking was van de songtekst. Bij Mans had je dat mannetje waartegen hij zong als een soort pappafiguur over heldendom.
Bij deze inzending wordt echt een hele rits aan effecten open getrokken vooral bedoeld om indruk te maken van 'kijk eens wat wij allemaal kunnen in 3 minuten' en het heeft geen hol met het lied an sich te maken. Het is niet origineel, fake en teveel van alles.
Hahaha echt wel..quote:
Heel aardig zelfs. Ook heel leuk op Instagramquote:
Flauwvallen? Hij viel toch 'gewoon' van dat blok af?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:30 schreef ato het volgende:
[..]
Hahaha echt wel..
Rusland is ook aardig in de picture geweest afgelopen jaar.
Hij valt flauw, zijn filmpje lekt uit, het relletje met de jury..
Ze hebben toch een automatische PIEP ingezet?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:37 schreef Em31 het volgende:
Ja ik vind hem ook erg sympathiek overkomen verder.Hoop ook dat ze dit jaar een keer klaar zijn met het uitjouwen van Rusland.
Bij een eerder optreden (nog voor de repetitieweek) viel bij flauw.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:02 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Flauwvallen? Hij viel toch 'gewoon' van dat blok af?
Hij is toch ook al een keer gevallen van die blokken waar ie op moet?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij een eerder optreden (nog voor de repetitieweek) viel bij flauw.
Ja klopt, dat was meer een zwikje volgens mij.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
Hij is toch ook al een keer gevallen van die blokken waar ie op moet?
Liedje is wel ok, gaat ook zeker winnen. Maar hij is heel leuk idd!!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja klopt, dat was meer een zwikje volgens mij.
En hij struikelde ook al op het persconferentie podium.
Ik vind hem schattig
Het lied is stom, maar hém vind ik leuk
Maar dat is het nou juist, het liedje is inderdaad 'wel oké'.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:54 schreef Dizer het volgende:
[..]
Liedje is wel ok, gaat ook zeker winnen. Maar hij is heel leuk idd!!![]()
Maar Douwe heeft wel mijngestolen.
Ik denk het ook, maar het is een beetje parels voor de zwijnen. Gedateerde sound, tekst die nergens op slaat (Thunder and lightning, it's getting exciting? Welk jaar is het, 1991?) en gewoon teveel snufjes uit de kast trekken om maar te laten zien wat je kunt.quote:
Wat zouden ze samen een leuk stel zijn!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Douwe heeft idd ook mijn hart gestolen
En deze Rus lijkt me een sympathieke gast.
Er zijn ook liedjes met een groot show-element of goed uitgedachte act als IJsland en Bosnië die het niet redden. Wat dat betreft is het eerder de matige concurrentie die Rusland de kans geeft om te scoren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:55 schreef Knipoogje het volgende:
Met zo'n show kun je natuurlijk gewoon het telefoonboek oplezen en winnen. Dit belooft niet veel goeds voor het songfestival van de toekomst. Het ging al vaak niet meer om het liedje maar om de act, maar shows als deze helpen daar niet bij. Wat ik dan niet snap is dat het dan op esctracker.com ook heel hoog blijft scoren. Zonder show is het immers een wel heel standaard liedje.
Mensen die het voor het eerst zien zijn natuurlijk gigantisch onder de indruk. Dat waren afrikanen vroeger ook met onze kraaltjes en spiegeltjes. Als je een beetje de Got Talent shows uit de hele wereld volgt zie je dit soort acts al een paar jaar langskomen (en hoog eindigen).
Misschien moeten wij volgend jaar ook eens een show als dit op planken zetten (maar dan met wederom een goed lied)
Dit is één van de beste vergelijkingen ooit gemaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk het ook, maar het is een beetje parels voor de zwijnen. Gedateerde sound, tekst die nergens op slaat (Thunder and lightning, it's getting exciting? Welk jaar is het, 1991?) en gewoon teveel snufjes uit de kast trekken om maar te laten zien wat je kunt.
Rusland is een Honda CRX uit 1988 die met allerlei verlagingskits en ledjes onder de bumper en 20 inch velgen voor duizenden euro's wordt verspijkerd om er iets "moois" van te maken. Dat terwijl dat geld net zo goed uitgegeven had kunnen worden aan een pure sportwagen waar je veel meer indruk mee maakt.
Er zijn geruchten dat de Russen hun eigen odds manipuleren, door veel op zichzelf in te zetten. Zeker voor aanvang van de repetities is er weinig handel en kun je met een paar ton al ver komen. Daarna moet het dan een self fulfilling prophecy worden, doordat de verwachte nummer 1 veel media-aandacht krijgt en er sociale druk op de juryleden komt om de grote favoriet niet op een rare lage plek te zetten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:43 schreef Jane het volgende:
Wie ben ik om de 'odds' in twijfel te trekken, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet zo zeker van dat dit wint zaterdag.
Dat is op zń minst toch wel een beetje verdacht, gezien het feit dat in de pers en bij het publiek niet iedereen in zijn reacties unaniem lovend is. De meeste reacties zijn meer in de trant van "Ja, dit is best aardig en technisch knap, maar ik noem dit meer een winnaar omdat de rest er zo over lijkt te denken.".quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn geruchten dat de Russen hun eigen odds manipuleren, door veel op zichzelf in te zetten. Zeker voor aanvang van de repetities is er weinig handel en kun je met een paar ton al ver komen. Daarna moet het dan een self fulfilling prophecy worden, doordat de verwachte nummer 1 veel media-aandacht krijgt en er sociale druk op de juryleden komt om de grote favoriet niet op een rare lage plek te zetten.
Of dit waar is, is natuurlijk moeilijk in te schatten of te bewijzen, maar het is wel zo dat de odds voor Rusland al tijden laag zijn en ook constant laag, terwijl er zelfs bij zekere winnaars als Loreen en Alexander Rybak momenten van twijfel waren, die tot schommelingen in de odds leidden.
De hype is een combinatie van een lekkere gozer, een beat, een land dat maar steeds tweede eindigt en bovendien een zanger die verplicht de kast in zit omdat zijn land dat niet toestaat.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:03 schreef Slobeend het volgende:
Verschrikkelijk liedje. Gedateerd ook. Alsof je in een foute Oost-Europese disco in een vervallen stad een paar jaar na de val van de Muur bent. Die visuals zijn leuk, maar verder snap ik de hype echt niet.
Een beatquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
De hype is een combinatie van een lekkere gozer, een beat, een land dat maar steeds tweede eindigt en bovendien een zanger die verplicht de kast in zit omdat zijn land dat niet toestaat.
Ik ben met jouw mening eens. Het heeft geen ziel, want die is opgeslokt door een overdaad aan visualsquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vond dat het gisteren niet helemaal uit de verf kwam op één of andere manier. Het was indrukwekkend, knap gedaan, maar ook compleet zielloos.
Daarnaast is er ook zo wanhopig gezocht naar "winnende ingrediënten". Zweedse muziek, dat rare visuele gedoe van vorig jaar x5000, uptempo mass muziek. Het is way way overdone en komt bij mij gewoon niet binnen. Absoluut niet puur. Ik vind het niksquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik ben met jouw mening eens. Het heeft geen ziel, want die is opgeslokt door een overdaad aan visuals
Het is leuk liedje, maar de act is te overdone. Ik snap niet echt waarom dit favoriet is bij de bookmakersquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daarnaast is er ook zo wanhopig gezocht naar "winnende ingrediënten". Zweedse muziek, dat rare visuele gedoe van vorig jaar x5000, uptempo mass muziek. Het is way way overdone en komt bij mij gewoon niet binnen. Absoluut niet puur. Ik vind het niks
Ik vind ook het lied op zich ook gewoon knudde, ik zou het zelfs helemaal onderaan de lijst plaatsen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het is leuk liedje, maar de act is te overdone. Ik snap niet echt waarom dit favoriet is bij de bookmakers
Ja het liedje vind ik zelfs matig. Maar het zal wel winnen. Die russen smijten er werkelijk miljoenen tegenaan. Fantastische propaganda dit natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het is leuk liedje, maar de act is te overdone. Ik snap niet echt waarom dit favoriet is bij de bookmakers
Wat is het verschil met vorig jaar?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:23 schreef Greys het volgende:
Voor het songfestival zou het echt knudde zijn als dit zou winnen. Het geeft dan het signaal af 'kom maar met matige liedjes en pimp het enorm op zodat het nog wat lijkt, het gaat hier tenslotte om de show en de ledschermen ipv om de liedjes'. En dan zie je dat volgend jaar in veelvoud terug.
Puur persoonlijk dit natuurlijk hoor, maar ik vond Heroes dan in elk geval nog wel hitpotentie hebben. Dat werd ook veel op de radio gedraaid daarna. Zie ik bij dit Russische nummer totaal niet gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:29 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat is het verschil met vorig jaar?
Zelfde verhaal. Mooie jongen, slecht zingen, leuke show...
Kan hem alleen veel meer waarderen dan Mans. Serge is in mijn ogen wie hij is en leuk. Mans is gemaakt.
Ik ben het wel met je eens. Heroes had meer radio potentie.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Puur persoonlijk dit natuurlijk hoor, maar ik vond Heroes dan in elk geval nog wel hitpotentie hebben. Dat werd ook veel op de radio gedraaid daarna. Zie ik bij dit Russische nummer totaal niet gebeuren.
De Russische jongen zelf vind ik enig hoor! Echt heel sympathiek. Maar voor het festival zou ik dit jaar liever Italië of Nederland zien winnen met een goed lied zonder te veel led-toestanden.
(En dat had ik vorig jaar met Mans ook. Kon leven met de winnaar, maar de drie heren uit Italië hadden toen natuurlijk gewoon moeten winnen.)
Oh Australië heb ik nog helemaal niet geluisterd bedenk ik me nuquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:33 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Heroes had meer radio potentie.
Wat mij betreft mag als Nederland niet wint, Kroatië ook wel ver komen. Maar Australie heeft een prachtig nummer die ik al de hele week in de auto draai.
Ik was helemaal voor Frankrijk naast Douwe maar ik heb hem nu live horen zingen en dat viel wel HEEL erg tegen
Oh echt? Wat liefquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh Australië heb ik nog helemaal niet geluisterd bedenk ik me nu![]()
Gauw even doen...
Frankrijk gun ik een hoge notering puur voor Amir, wat een heerlijke kerel. Hij tweette ook weer zo leuk naar Douwe dat hij zo blij was dat hij door was, dat hij dat Une Belle Histoire vondHoop dat het vocaal wat beter gaat inderdaad zaterdag...
Eens, het kwam nogal geforceerd over allemaal en het mist echtheid en originaliteitquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:05 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vond dat het gisteren niet helemaal uit de verf kwam op één of andere manier. Het was indrukwekkend, knap gedaan, maar ook compleet zielloos.
Dat zie je nu al. Bijna allemaal 13 in een dozijn Engelstalige eenheidsworst geproduceerd door "een team uit zweden"quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:23 schreef Greys het volgende:
Voor het songfestival zou het echt knudde zijn als dit zou winnen. Het geeft dan het signaal af 'kom maar met matige liedjes en pimp het enorm op zodat het nog wat lijkt, het gaat hier tenslotte om de show en de ledschermen ipv om de liedjes'. En dan zie je dat volgend jaar in veelvoud terug.
Vreselijk. Zelfs onder dat schattige liedje van Oostenrijkse meisje moest weer perse zo'n dertien in dozijn beatquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat zie je nu al. Bijna allemaal 13 in een dozijn Engelstalige eenheidsworst geproduceerd door "een team uit zweden"
Toen ik deze reactie las, heb ik het nummer van Oostenrijk even opgezet. Die beat was me geeneens opgevallen, vind 't blijkbaar normaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Vreselijk. Zelfs onder dat schattige liedje van Oostenrijkse meisje moest weer perse zo'n dertien in dozijn beat
Ik denk persoonlijke sotsjiquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Slecht nummer, copycat van zweden vorig jaar. De enige reden dat ik leuk zou vinden als dit wint ,is dat we dan eindelijk naar Moskou gaan.
Nou, met de originaliteit van de visuals zit het wel goed!quote:
Het is ook niet slecht. Maar het is van alles te veel, overgeproduceerd, te veel over nagedacht, waardoor het nep wordt en zoals eerder gezegd, zielloos.quote:Op donderdag 12 mei 2016 04:57 schreef drankge het volgende:
Ik snap de negativiteit over deze bijdrage niet zo goed..
Het nummer is inderdaad niet bijster origineel (heeft de sfeer van "Angel Of The Night" van de Toppers) maar het 'gast wel lekker door' en als je over plagiaat wilt praten dan moet je dit jaar toch echt bij België en Zweden zijn!
De visuals: okay, op het idee gebracht door de winnaar van vorig jaar, maar dit is geen goedkope copie: dit is Heroes 2.0 en erg goed uitgevoerd en wordt waarschijnlijk de standaard voor de komende jaren.
De zanger is sympathiek en zingt erg goed dus daar ligt het ook niet aan.
De tekst is geen hoogstaand proza maar dat geldt zo ongeveer voor elke bijdrage elk jaar (of je moet genocide als thema kiezen, maar wie zit daar op te wachten...)
De jongen doet ontzettend z'n best en verdient het wat mij betreft om te winnen.
Enige nadeel: mocht ie winnen dan moeten we volgend jaar met het hele circus wederom naar Moskou en daar zijn ze niet zo gecharmeerd van fans van het songfestival, dus dat kan nog wel een dingetje worden...
Maar dat overleven we ook wel weer.
Ik denk dat bij de odds ook meespeelt dat Rusland een grote schare ex-Sovjetrepublieken heeft die ieder jaar slaafs op Rusland stemmen waardoor ze altijd zeker zijn van een finale plek en top 10 klassering. Zelfs als nog geen enkel lied bekend is, is Rusland een redelijk veilige bet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn geruchten dat de Russen hun eigen odds manipuleren, door veel op zichzelf in te zetten. Zeker voor aanvang van de repetities is er weinig handel en kun je met een paar ton al ver komen. Daarna moet het dan een self fulfilling prophecy worden, doordat de verwachte nummer 1 veel media-aandacht krijgt en er sociale druk op de juryleden komt om de grote favoriet niet op een rare lage plek te zetten.
Of dit waar is, is natuurlijk moeilijk in te schatten of te bewijzen, maar het is wel zo dat de odds voor Rusland al tijden laag zijn en ook constant laag, terwijl er zelfs bij zekere winnaars als Loreen en Alexander Rybak momenten van twijfel waren, die tot schommelingen in de odds leidden.
Dance nummer, interactie met de achtergrond. Je kan toch niet ontkennen dat er wat overeenkomsten zijnquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:16 schreef DropDiffuser het volgende:
Ik zie die vergelijking met het nummer van vorig jaar totaal niet. Was geen fan van Zweden 2015 maar kon begrijpen wat men in de lied en het act zag. Dat heb ik met Rusland totaal niet. Wat een bagger zeg.
Tsja, wat overeenkomsten vind je overal wel. Er zijn zoveel dancr nummers gemaakt die totaal niet op elkaar leken. Visuele ondersteuning was ook compleet anders, veel smaakvoller en ondersteunderder bij het lied, van bij die gekke Russenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dance nummer, interactie met de achtergrond. Je kan toch niet ontkennen dat er wat overeenkomsten zijn
Haha, leuke foto toch? Is alleen maar goed voor zijn kansen denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:50 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)_s_ESF-zanger__.html
Jij vindt het leuk dat de Russen dan bewust Oekraïne gaat zitten beledigen door het op de Krim te gaan organiseren in een voor de annexatie Oekraïense stad? Zoiets zou echt bijzonder triest zijn van de Russen. En dat staat los van de discussie of Rusland met de annexatie in hun recht staan. Want ook bij een rechtmatige overname ga je niet het andere land er vervolgens bewust mee zitten treiteren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Niet best,mmaar wel een leuke winnaar omdat een volgende editie volgens Moskou dan gehouden zal worden In Sevastopol (!)
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:18 schreef Greys het volgende:
Is dat hem wel echt op die zaagfoto?
Wat een onaantrekkelijke man is het daar ineens.
[ afbeelding ]
quote:Moscow was in the dark about his nude photos until last month and has hired computer experts to try to wipe all trace of them from the internet.
Wel lekkere billenquote:
Toch niet, dit nummer was gewoon niet goed genoeg en was teveel gejat van de winnaar van vorig jaar. Je kunt nu niet zeggen dat de overwinning is gestolen van Rusland,zoals dat overigens wel is gebeurd met T.a.tu die in 2003 zeker hadden moeten winnen, maar dit door de neus geboord werd doordat op het laatst de Ierse televote stemmen ineens werden omgewisseld voor jurystemmen (die gaven tatu ineens tegen alle verwachting in 0 punten, waardoor ze de overwinning werd ontstolen) de anti rusland propaganda en lobby is sterker dan ooit, maar niet de reden dat ze nu niet hebben gewonnen.quote:
Als ik me goed herinner zou Rusland, als de Ierse televotes gebruikt waren, tweede zijn geworden ipv België. Turkije had in dat geval nog steeds gewonnen.quote:Op zondag 15 mei 2016 09:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Toch niet, dit nummer was gewoon niet goed genoeg en was teveel gejat van de winnaar van vorig jaar. Je kunt nu niet zeggen dat de overwinning is gestolen van Rusland,zoals dat overigens wel is gebeurd met T.a.tu die in 2003 zeker hadden moeten winnen, maar dit door de neus geboord werd doordat op het laatst de Ierse televote stemmen ineens werden omgewisseld voor jurystemmen (die gaven tatu ineens tegen alle verwachting in 0 punten, waardoor ze de overwinning werd ontstolen) de anti rusland propaganda en lobby is sterker dan ooit, maar niet de reden dat ze nu niet hebben gewonnen.
Lijkt toch sterk op een afspraak dat Rusland hoe dan ook niet mocht winnen.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
21 keer een 0 vind ik ook vreemd, eerlijk gezegd.
Bij de gunfactor zal politiek ongetwijfeld een rol spelen.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Lijkt toch sterk op een afspraak dat Rusland hoe dan ook niet mocht winnen.
Dat gaat misschien nog lastig worden. Al die nummers worden natuurlijk van tevoren bekend gemaakt. Ik denk dat je weinig juryleden gaat vinden die zich vrijwillig een half jaar in een isoleercel laten opsluiten om te voorkomen dat ze een lied tegenkomen.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij de gunfactor zal politiek ongetwijfeld een rol spelen.
De Jury blind laten stemmen dan maar? Alleen luisteren naar het nummer en niet weten van welk land het is?
Dat is ook weer zo. Wat zou dan werken? Alleen juryleden toestaan die eerder zelf meegewerkt hebben aan het ESC?quote:Op maandag 16 mei 2016 15:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat gaat misschien nog lastig worden. Al die nummers worden natuurlijk van tevoren bekend gemaakt. Ik denk dat je weinig juryleden gaat vinden die zich vrijwillig een half jaar in een isoleercel laten opsluiten om te voorkomen dat ze een lied tegenkomen.
Het is lastig. Ik denk niet dat het perfecte systeem bestaat, het blijft mensenwerk. Ik denk niet dat je helemaal kan voorkomen dat een zekere mate van 'landenvoorkeur' mee zal wegen.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Wat zou dan werken? Alleen juryleden toestaan die eerder zelf meegewerkt hebben aan het ESC?
Tja, ik vond het Russische nummer van vorig jaar ook véél beter. Het hypocrisie-argument begrijp ik niet zo goed. Dan zouden Amerikaanse artiesten ook niet meer over vrede mogen zingen, imho.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef Em31 het volgende:
Wel bizar dat er 21 jury's waren die Rusland geen punten hebben gegeven. Dit nummer was ook niet mijn favoriet, maar het verdient zeker wel meer punten van die jury vind ik persoonlijk. Dit resultaat had ik vorig jaar logischer gevonden, toen het nummer over vrede ging.![]()
[ afbeelding ]
Nouja het verbaast mij dat er nu wel 21 keer geen punten worden gegeven, terwijl dat vorig jaar niet het geval was. Als politiek hier nu een rol bij heeft gespeeld, vind ik het bijzonder dat dat vorig jaar niet het geval was.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik vond het Russische nummer van vorig jaar ook véél beter. Het hypocrisie-argument begrijp ik niet zo goed. Dan zouden Amerikaanse artiesten ook niet meer over vrede mogen zingen, imho.
Nederland springt hier wel positief uit bij de televoting.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:00 schreef Em31 het volgende:
Wel bizar dat er 21 jury's waren die Rusland geen punten hebben gegeven. Dit nummer was ook niet mijn favoriet, maar het verdient zeker wel meer punten van die jury vind ik persoonlijk. Dit resultaat had ik vorig jaar logischer gevonden, toen het nummer over vrede ging.![]()
[ afbeelding ]
Politiek gezien was het veel verstandiger geweest Australie te laten winnen. EU machtsspelletjes hebben hoer de doorslag gegeven. Er moest perse nog een "signaal" aan Rusland worden gegeven. Dit gaat als een boomerang werken, daar ben ik van overtuigd. De Russen zullen hun bemoeienis met Oekraine opvoeren.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:21 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik was van tevoren als de dood dat dit middelmatige, half gejatte, onoriginele pulpnummertje zou gaan winnen alleen vanwege de enorme hype en vanwege het feit dat Rusland toch altijd al veel te hoog eindigt op het ESF.
Inmiddels verlang ik naar het universum waarin Rusland wél daadwerkelijk gewonnen heeft en niet dat achterlijke Oekraïne.
(al zou Australië natuurlijk veel beter zijn dan beide)
Dit dus! Azerbeidzjan was een drama om naar te kijken. Gewoon louchequote:Op maandag 16 mei 2016 16:33 schreef grazz het volgende:
Als jury Azerbeidzjan wel punten gevenen dit niet. Sowieso Azerbeidzjan hoger plaatsen dan Rusland wat als totaalpakket echt wel goed in elkaar zat. Kirkorov heeft gewoon een punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |