quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 23:05 schreef Redefine het volgende:[..]
Nee. Iemand die zich op een onzinnige manier over persvrijheid uit, is niet serieus te nemen. Zeker omdat het je eigen punt tegenspreekt. Terwijl de ander graag Poetin als onze koning zou zien. Dan ben je in beide gevallen, wat mij betreft het spoor zover bijster, dat elke vorm van discussie zinloos is.
Sowieso kan ik mensen die informatie van een partij resoluut als propaganda zien en vervolgens alles van de andere partij geloven, al niet al te serieus nemen. Dat geldt net zo hard voor mensen die alles geloven wat westerse media ons vertellen en alles van Rusland wantrouwen. Als voor mensen die de westerse media alleen maar wantrouwen en alles wat de Russen zegt voor waarheid aannemen.
Waarom ben je het spoor bijster als je liever Putin als staatshoofd hebt dan koning Willem Alexander. Dat is niet het spoor bijster zijn. Dat is een politieke mening hebben. Ik ben republikein en geen monarch. Ik moet niks van het koningshuis hebben met die ondemocratische genetisch bepaalde opvolging.
Als er één grootmacht is die zich goed gedraagt op Aarde dan is het Rusland wel. Na de bezetting van Afghanistan toen het nog Sovjet Unie heette heeft het geen agressie meer gepleegd. Die bezetting was overigens op verzoek van Najibullah de toenmalige president van Afghanistan om de oprukkende Taliban te stoppen. Die Taliban die de VS vervolgens gingen helpen om de Russen buiten te gooien. Na het Afghanistan fiasco van Rusland gedraagt Rusland zich voorbeeldig in de wereld. Het heeft alle voormalige Warschau Pact landen vreedzaam laten gaan om zich bij de EU aan te sluiten. Daar woonden namelijk geen Russen. Met Oekraine is er echter een rode lijn waar het westen beter niet overgaat. In Oekraine wonen wel veel Russen. Net als de Kroaten, Bosniers en Slovenen het recht hadden Joegoslavie te verlaten hebben de Russen in Oekraine recht op autonomie. De Krim waar boven de 90% van de bevolking Russisch is heeft aansluiting bij Rusland gewild. Zonder geweld. De Krim is nu Russisch. De rest van de Russen in Oekraine willen ook autonomie en mogen dat van mij hebben.
De enige reden waarom men in het westen anti Putin is is de gedachte dat homo's een vreselijk leven zouden leiden in Rusland, aangewakkkerd door de poco dictatuur die het wel vaker niet al te nauw neemt met waarheden. Dat men zwijgt over landen als Iran en Saoedie Arabie spreekt boekdelen. Zelfs Beatrix had er geen enkele moeite mee om als dhimmie met hoofddoek een moskee in te gaan daar. Have I got news for you. Homo's hebben het in Rusland een stuk beter dan in meer dan de helft van de landen op Aarde. Eat your heart out. Als de Russen echter geen gayparades en meer van dat soort ongein in hun steden wensen is dat hun zaak. Het moderne Rusland is een goed land om te leven als je van traditionele conservatieve waarden houdt.
Gelukkig heeft het westen de macht niet om Putin op de knieen te krijgen. Rusland is niet alleen economisch sterk, maar ook militair. Het heeft nog altijd zo'n 8000 atoombommen. Die Van Balen en Verhofstad kunnen wel met hun poco vingertjes in de lucht ophitsende teksten spuien in Kiev, maar in Moskou liggen ze daar nauwelijks wakker van.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren