Speculant. | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:33 |
Meest recente updates: 19 maart - 10.30 Geruchten dat het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zou zijn gezien bij de Malediven, kloppen niet. Dinsdag claimde een lokale krant op de Malediven dat bewoners van de eilandengroep een groot vliegtuig laag over zagen vliegen. Experts proberen ook data uit de vluchtsimulator van de piloot terug te krijgen. Naar blijkt is daar data uit verdwenen. 18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet. 18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd 18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like. 18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres. “We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying. Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software. 17 maart - 21:38 The Malaysian authorities confirmed that police are also investigating the possibility of suicide of one of the pilots, a theory backed today by some sources quoted by US media: Malaysian police are also investigating a flight engineer who was among the passengers on the missing Malaysia Airlines plane as they focus on the pilots and anyone else on board who had technical flying knowledge, a senior police official said. 17 maart - 21:17 Malaysian authorities have refused expanded American assistance in the hunt for MH370, an unnamed “senior American official” tells the New York Times: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. 17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen: Mogelijke motieven/scenario's: Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra: MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
![]()
![]() =================================================================== De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ![]() =================================================================== In het geval van nog in leven zijn, hoeven de passagiers en de crew niet te verhongeren. Er was 2-3000 kg van deze vruchten aan boord: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 19-03-2014 11:23:03 ] | |
Speculant. | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:34 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:34 |
Over maand of wat blijkt het vliegtuig al die tijd ergens op een Thais eiland te hebben gelegen. 'Ja jullie hadden niet gevraagd of het daar was neergestort' ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 20:35:28 ] | |
MrTorture | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:35 |
Als die satellietping echt zo slecht is in afstandmeting, dan is het mogelijk. Anders lijkt het me zeer onwaarschijnlijk, aangezien de Malediven ongeveer in het midden van die rode radarcirkel liggen. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:35 |
Nogmaals, mijn vraag, is het mogelijk dat dit vliegtuig opduikt bij de Malediven terwijl de satellietengebieden daar niet op wijzen? | |
gebrokenglas | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:35 |
Handig, die meest recente updates van vandaag in de OP. Heel de dag gewerkt en dus niet online geweest. 't scheelt me flink de nieuwssites afzoeken. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:36 |
Dat dus, rare informatie zou dat zijn, ik ga in deze liever op ooggetuigenverslagen af want hoeveel boeings scheren er nu over de Malediven zo vroeg in de ochtend. | |
bedachtzaam | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:36 |
Dito, zo denk ik er ook over | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:39 |
Er waren toch al eerder ooggetuigenverslagen van mensen die een boeing heel laag hadden zien vliegen? Was dat niet in Vietnam? | |
Luxuria | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:40 |
Hoe krijgen jullie die topics toch allemaal volgeluld ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:40 |
Lekker speculeren ![]() | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:40 |
Dat was in Maleisie zelf in lijn met de vliegroute. | |
MrTorture | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:40 |
Ál die informatie moet toch geanalyseerd worden he ![]() | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:43 |
Ik word op de hielen gezeten zie ik al ![]() ![]() ![]() nr / aantal posts / gebruiker 001 1034 El_Matador 002 0506 DeParo 003 0380 MrBanaan1 004 0375 Marrije 005 0333 Draailamp 006 0287 Uccie 007 0262 DaKKiE1984 008 0257 eight 009 0203 MartijnA3 010 0161 Arthur_Spooner 011 0149 niels0 012 0133 Drebbelman 013 0132 gijsman 014 0128 matthijst 015 0113 hmmmz 016 0111 Halcon 017 0108 Toto69 018 0104 Loekie1 019 0102 Me_Wesley 020 0100 OEM 021 0094 Speculant. 022 0089 RVer 022 0089 Co_OL 024 0085 MrTorture 025 0076 oompaloompa 025 0076 iksnaperniksvan 027 0074 mschol 028 0070 TLC 029 0067 Pleun2011 030 0064 Parzival 031 0061 Red_85 032 0059 Kowloon 033 0057 HiZ 034 0056 Eyjafjallajoekull 035 0052 gebrokenglas 035 0052 Asskicker14 037 0051 Gisteren. 038 0050 Globali 039 0045 Nieuwschierig 040 0041 APK 041 0040 DS4 041 0040 Falco 043 0039 poemojn 044 0037 Soury 045 0036 Waterdrinker 046 0032 Infection 047 0031 Intellectueel 047 0031 U.N.K.L.E. 049 0030 remlof 049 0030 opgebaarde 049 0030 bedachtzaam 049 0030 kanovinnie 049 0030 Montagui 054 0029 Razor21 055 0028 Kleffe_Dop 055 0028 xzaz 055 0028 gelezwembroek 058 0027 The_stranger 059 0024 Re 060 0023 kurk_droog 060 0023 Yuri_Boyka 062 0022 Merkie 062 0022 Proximo 062 0022 onlogisch 062 0022 Crazy-M 062 0022 Starm 067 0020 Gloorbek 067 0020 SpecialK 067 0020 MaJo 067 0020 arj1o1 071 0019 Leatherface 071 0019 __Saviour__ 073 0018 arjan1112 073 0018 breaky 073 0018 alpeko 073 0018 Pheno 077 0017 Awsom 077 0017 Frutsel 079 0016 starla 079 0016 jaco 079 0016 cemeteryslut 082 0015 Nemephis 082 0015 Fierce. 082 0015 videonatic 082 0015 Westerling 082 0015 Renn 087 0014 Tourniquet 087 0014 kree 089 0013 static 089 0013 d4v1d 089 0013 Palomar 089 0013 PicoMMP 093 0012 Take2 093 0012 Jor_Dii 095 0011 wickedmen 095 0011 Tha_Duck 095 0011 kalinhos 095 0011 ATuin-hek 095 0011 Ferry_76 100 0010 tofastTG gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats Interessant. | |
Luxuria | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:43 |
Ik lees af en toe mee en ik sta er toch van te kijken ![]() | |
hmmmz | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:44 |
waar kan je die stats ophalen? | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:45 |
Hier: https://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/index.php?logout=true En nog veel meer. | |
Falco | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:51 |
Die Maledivers hebben geen reet te beleven en verzinnen een verhaal om in de media te komen. | |
Drebbelman | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:53 |
eight ![]() | |
byah | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:54 |
Zoek de zolderkamerautisten. | |
Ryan3 | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:54 |
Iemand al The Langoliers genoemd. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55 |
Die is al een paar keer voorbij gekomen ja ![]() | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55 |
Misschien, als een iemand het zegt, hier is het toch wel wat breder schijnbaar. | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:58 |
Eens. "Getuigenverklaringen" 10 dagen na dato geloof ik geen reedt van. Die Thai hetzelfde. | |
Marrije | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:00 |
hmmm, toeval dus, dank je | |
hmmmz | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:00 |
Ik zag hier net ook een 777 overvliegen, echt waar hoor! Met blauw en rood en wit enzo! ![]() | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:00 |
![]() Gewoon deze posten en je krijgt altijd gelijk | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:02 |
Zo ik ben ook weer thuis van een dagje werken... is er al duidelijkheid over die pings? | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:03 |
Ja, waarom zijn die pings van 01:11-07:11 niet bekendgemaakt? Zijn die er uberhaupt? | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:04 |
Ik betwijfel het | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:04 |
Dat is de 777 van rutte, nieuwe verkiezings stunt ![]() | |
Perrin | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:04 |
Goeden vraag, deze. | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:06 |
Eigenlijk is dat pas het echte mysterie. | |
Nieuwschierig | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:13 |
Dat topic van die vermoorde jongens uit Zeist die een ping hadden in Zuidlimburg was iets van 45 topics. Maar dat werd voornamelijk bevolkt door vrouwen die hele psychologische analyses van de verdachten maakten en daarbij elkaar op leven en dood bestreden om gelijk te krijgen. Hier gaat het voornamelijk over techniek. | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:16 |
Zoals eigenlijk de meeste NWS topics eindigen ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:23 |
Ja die discussie daar was soms tenenkrommend. Die vrouwen voelden zich constant aangevallen met elke opmerking die gemaakt werd. Enige logische analyse werd daar niet gewaardeerd. Nu is de snelheid er hier ook wel een beetje uit, bij gebrek aan nieuw nieuws... Dat topic op de FP vandaag - "vliegtuig gevonden" - was wel jammer. Dacht echt van mooi 't is gelukt.... maar nee een onzinbericht. | |
Montagui | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:25 |
Vanaf het laatst bekende punt van contact (01.20 am tussen Maleisie en Vietnam) is het zo'n 3000 km tot aan de Malediven. Met een cruise snelheid van ~900 km/u en als het vliegtuig vanaf punt verdwijning rechtstreeks naar de Malediven zou zijn gevlogen zou hij daar om ~04.45 aankomen. Tijden zijn vanuit Maleisisch oogpunt, dus 04.45 Maleisische tijd is 02.45 Malediven tijd. Dat zou dan totaal niet overeen komen met het tijdstip van 'sighting' door de Maledievers om 06.15 AM (hun tijd!). 6.15 AM hún tijd komt overeen met 8.15 Maleisische tijd - toevallig? HÉT tijdstip van de laatste ping. Maar het vliegtuig hoeft natuurlijk niet rechtstreeks naar de Malediven zijn gevlogen, zie bv de melding van de waypoints die hij mogelijk gevolgd kon hebben: ![]() Als hij zo zigzaggend zou zijn doorgevlogen naar de Malediven dan zou hij heel erg theoretisch wél bij de Malediven hebben kunnen zijn om 06.15 (Malediven tijd) = 8.15 Maleisische tijd. Dit houdt dan wel in dat de 'ping' onjuist is, maar ook dat op het moment van 'sighting' door de Maledievers het vliegtuig niet echt veel brandstof meer zal hebben. Eindconclusie: NEE, het vliegtuig kan niet én bij de Malediven gezien zijn om 6.15 Malediven tijd én op een punt van de ping op de 'arc' zijn om 8.11 Maleisische tijd. Het is ongeveer hetzelfde tijdstip. | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:26 |
Het was vrij simpel, de man was schuldig en alleen hij en als je het daar niet mee eens was, ging je kop eraf ![]() | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:26 |
Zo slecht idd ![]() | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:28 |
Ik ken users die de FP als primaire nieuwsbron gebruiken. | |
niels0 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:30 |
Ik kom echt nooit op de FP, eigenlijk alleen NWS en KLB. Maar we kunnen inderdaad wel wat nieuwe feiten gebruiken in dit topic. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:32 |
Toeval bestaat niet. Zoals je zelf eigenlijk al zegt het vliegtuig heeft een en al zigzaggende bewegingen gemaakt om uit het zicht van radarsystemen en dergelijke te blijven. Ik neem de ooggetuigenverslagen zeer serieus, waarom, een grote groep mensen die iets beweert wat zeer in de buurt komt van wat we dus zoeken. Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad. | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:32 |
Ik kom ook nooit op de FP, en zou wel meer in NWS willen posten. Maar vaak zijn de discussie al teveel ontspoort om nog een nuttige inbreng te hebben. En ja war nieuws zou fijn zijn, maar het is nu nacht daar, dus nog een paar uur wachten ![]() | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:34 |
Hoe groot is die groep mensen eigenlijk? Want ik ken wel voorbeelden die nogal uitvergroot werden. Hier in een dorp was er ooit iemand een vingertopje kwijtgeraakt door wat vuurwerk, een uur later was het een hand, en twee dagen later ging het gerucht dat ie dood was. Dus misschien heeft er 1 persoon een vliegtuig zien vliegen enz enz enz.... | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:35 |
Schijnbaar betreft het bijna alle bewoners van dat eiland waar het overheen heeft gevlogen en met nog al wat lawaai mensen uit hun huizen heeft gedreund. | |
Montagui | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:37 |
We zoeken nu eigenlijk bevestiging dat óf de ooggetuigen óf de 'ping' gelijk heeft. Gelet op het tijdstip van de getuigen op de Malediven kan maar 1 van beide gelijk hebben. En uiteraard (zolang we niets 100% zeker weten) mag je gerust de optie van bijtanken meenemen in de speculaties. | |
Marrije | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:37 |
en dat het ongezien om afrika heen is gevlogen ofzo Als dat vliegtuig tussendoor getankt heeft dan zou die laatste pingmogelijkheid ook uitgezet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de kaper niet wist van die ping. En na het tanken bewust laten zitten geloof ik ook niet. Eigenlijk geloof ik dat tanken ook niet, maar goed, stel. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:37 |
Zou wat zijn eigenlijk he, al die moeite om radar te ontwijken en locatie te verbergen en dan uiteindelijk een heel eiland wakker maken met je vliegmachien. | |
Marrije | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:40 |
![]() | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:41 |
Mooi samengevat Sinds dat Danny vorig jaar die koerswijziging heeft ingevoerd kom ik er ook nauwelijks meer. | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:42 |
Maar is het DAT vliegtuig, wat vliegt er nog meer op dat tijdstip in die omgeving? Ik bedoel, ik zie nog wel of een vliegtuig van de KLM of Easyjet is, maar ik zie niet eens het verschil tussen een Boeing en een Airbus, laat staan alle typen. | |
Diedelientje81 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:43 |
Dan mogen ze die mensen weleens pepers in de reet steken als het fokking 10 dagen duurt voor ze hen mond open doen | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:44 |
Ja dat bedoel ik, voor hetzelfde geld heeft er daar iemand een blauw-witte cesna zien vliegen. En als dat zo bijzonder was, heeft er dan niemand een foto gemaakt ofzo daar? Ze kwamen er blijkbaar wel hun bed voor uit. | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:44 |
Echt hè? Volgens mij heerst daar ook nog zo'n heel gelaten sfeertje.. | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:45 |
Ze hadden het ook over een jumbo jet, volgens mij is dat nog altijd een 747 ![]() | |
Diedelientje81 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:45 |
Nou idd DaKKiE tegenwoordig met al die smartphones zeker | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:47 |
Ze moesten natuurlijk eerst nog bijkomen omdat hun rust verstoort werd... | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:47 |
Inderdaad, die satellietgegevens moeten nader bestudeerd worden, daarnaast is het ook relevant om te kijken of de piloot of iemand anders op een andere manier de ping heeft kunnen dwarsbomen want zoals Marrije terecht zegt het lijkt me sterk dat een piloot die zo goed op de hoogte is, met al deze technische vaardigheden, niet op de hoogte is van de ping wat schijnbaar algemeen bekend is binnen de luchtvaart dan. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:48 |
Wat de volgende bestemming is, geen idee, maar schijnbaar vliegt hij richting plekken met niet al te veel inwoners. | |
Diedelientje81 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:48 |
Rtlnieuws meldt Onderzoekers hebben het vermoeden dat iemand aan de boordcomputer van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines heeft gezeten. DUH | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:48 |
Ja, diep onder water bijvoorbeeld ![]() | |
ThePast | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:49 |
Haha, geweldig dit. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:49 |
Op dat tijdstip had hij het misschien voor mogelijk gehouden, daarnaast een niet al te dichtbevolkt gebied, niet al te onhaalbaar ook kapers moeten niet te veel boven zee vliegen uiteraard. | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:50 |
Dat dacht ik eerst ook maar daar begin ik nu ernstig aan te twijfelen. | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:50 |
Nieuwe herziene inzichten wel ![]() | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:51 |
De autoriteiten daar hebben gezegd dat ze het al die tijd al wisten maar dat Maleisie hen nooit direct gevraagd had of ze het vliegtuig hadden gezien ![]() ![]() | |
DeParo | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:51 |
Het betrof een wit vliegtuig met rode strepen of iets in die richting, kwam laag over, dus schijnbaar goed te zien. | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:52 |
Kun je nagaan hoe goed de verstandhoudingen zijn tussen die landen. Indonesië zet ook al zijn hakken in het zand. | |
Marrije | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:53 |
en niemand heeft een foto gemaakt | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:53 |
Ik twijfel nu alleen maar meer aan de statements van India, Pakistan en Afghanistan. Die landen roepen mij te snel te hard dat ze zeker weten dat hij er niet overheen gevlogen hebben. Ik zeg niet dat ze liegen, maar hebben ze wel echt goed gekeken? | |
opgebaarde | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:54 |
Is niet zo dôh | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:55 |
Al staan ze recht voor me, zolang er geen Boeing 737, 747 etc op staat, heb ik serieus geen idee. Ik denk dat ik na dit weekend meer over de binnenkant van een 777 weet dan van de buitenkant. | |
APK | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:07 |
En dan natuurlijk cash betalen voor de kerosine, want een pinbetaling of betaling met een credit card laat een spoor achter ![]() | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:08 |
Zo'n onbemande cashpomp, hebben ze in Belgie ook nog steeds ![]() | |
Diedelientje81 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:11 |
Da's wel een hele omweg | |
Speculant. | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:12 |
Alstie gewoon ergens verstopt aan de grond staat, gaan ze nog wel een tijdje zoeken. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:12 |
Ligt eraan waar je naartoe wilt ![]() | |
Speculant. | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:15 |
Al voorbij gekomen? | |
practics | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:15 |
Ja het is ook net een auto die je zo even verstopt, laat staan dat je hem zomaar ergens land! Zo heel simpel lijkt het mij nog niet, waar moet je zo'n ding ooit veilig landen waar niemand het door heeft en je hem ook nog kunt verbergen. Daarnaast wat heeft het voor een nut? Niemand eist de actie op. Ondertussen begint de wereld media er al moe van te worden! Hype is er al af, als de "terroristen" nu komen met wat dan ook, heeft dat al veel minder impact dan dat dat had gehad binnen 24 uur na de kaping, toen de hype op zijn hoogst was. Nu 2 weken later zijn de kaarten wel iets anders... | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:18 |
Den Haag als eindbestemming of botsen met de air force One als deze onderweg is naar Schiphol? | |
APK | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:19 |
Misschien is het een test case. Als er binnenkort weer een vliegtuig verdwijnt zal dat zeker impact hebben op het veiligheidsgevoel van de passagiers. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20 |
Nah te omslachtig, ik ga toch voor de oceaanbodem voor alsnog. Saai he? | |
Pleun2011 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20 |
Valt me mee dat ik nog maar 68 keer gepost heb in dit topic.. ik denk dat hij ergens ten westen van Australië op de bodem van de oceaan ligt.. kan er alleen geen kaartje bij maken helaas ![]() | |
TLC | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:21 |
en wat doe je met 239 man in de tussentijd ? een klein groepje (ook met wapens) kan nooit 239 man in bedwang houden | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:22 |
Zou wel een spectaculaire moordaanslag zijn op de president of the United states | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:22 |
In 2003 is er ook nog één gestolen Boeing 727 Misschien zijn ze aan het sparen ![]() | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:22 |
Gratis vakantie op de Malediven ![]() | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:23 |
Nja die was na 11 jr wel aan vervanging toe denk ik zo. | |
Justinn | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:27 |
Heb het speculeren niet echt gevolgd, maar ik verwacht dat het wrak gewoon ergens bij de zuidelijke watergrens van Vietnam in zee ligt, al dan niet in de lucht ontploft of in zee gestort. Iedereen gaat imo iets te veel uit van kleine -wellicht irrelevante- details. | |
kurk_droog | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:29 |
Hoe moet die ooit in de buurt komen dan? | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:31 |
Wat is de vliegroute van air force one? | |
Starm | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:31 |
Dat eerste dan, als die met de Air Force One moet botsen wordt die uit de lucht geschoten | |
poemojn | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:33 |
ja, ze willen er vier (en bedankt marrije ![]()
| |
Fossieltje | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:34 |
Uiteraard met de grote wisseltruc | |
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:35 |
Dit inderdaad. Als Den Haag het einddoel was dan zou men wel een vlucht kapen die op z'n minst de goede richting uitging. | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:38 |
Gebruik Flightrader24? | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:38 |
Elk vliegtuig dat het Europees luchtruim benadert zonder transpondercode wordt meteen onderschept door F-16's en eventueel naar beneden gehaald. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:39 |
Nee geloof het sws niet ![]() | |
Starm | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:39 |
Ik las ergens dat je tijdens de NSS het vliegverkeer rond Schiphol niet kon volgen. Geen idee hoe het precies zit... | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:41 |
Ze gaan eerdaags ook de oceaan over richting Nederland, lijkt me niet dat er continu JSF's achter aan vliegen? | |
Starm | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:42 |
Juist daar wordt het vliegtuig zo neergehaald. Hij vliegt boven de zee dus de slachtoffers zijn minimaal. Boven een druk bevolkt gebied heb je echter kans op meer slachtoffers. Of er JSF's meevliegen boven de oceaan is dan wel een interessante vraag ![]() | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:44 |
Op de Atlantische Oceaan zijn ook grote stukken zonder radar, ideale plek voor een botsing en geen last van die verveelde F16 ![]() | |
Uccie | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:45 |
Bij BBC World een Amerikaan die precies weet wat Maleisië allemaal verkeerd doet en hoe zoveel beter zij wel niet waren geweest ![]() | |
Montagui | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:55 |
Zou kunnen. Er zijn meldingen geweest van wrakstukken bij Tho Chu eiland ten westen van Vietnam en ten oosten van Vietnam ter hoogte van Vung Tau. Maar op beide plekken is tot nu toe nog niets gevonden. | |
TLC | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:58 |
ff gekeken, wat betekent eigenlijk zo'n bolletje met een vraagteken en daarbij no callsign ? | |
DaKKiE1984 | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:59 |
Had ik ook toen ik vorige week zat te kijken, maar zag het bij veel vliegtuigen over de hele kaart. | |
PicoMMP | dinsdag 18 maart 2014 @ 22:59 |
Dat is hem!!! | |
Me_Wesley | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:01 |
Dan zendt de transponder geen callsign uit. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:02 |
Murrica fuck yeah! | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:03 |
![]() | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:05 |
Dat gebeurt best veel, als ik nu naar boven kijk en daarna op fr24 zie ik wel wat in de lucht maar niet op fr24... | |
PicoMMP | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:08 |
FR24 is ook absoluut geen accurate app. Klopt wel aardig allemaal, maar soms ook niet. Mis gewoon vliegtuigen en er zit een aardig tijdsverschil in. Ik woon vlakbij Schiphol, dus ik zie best veel vliegtuigen. Ben wel blij dat ik ze niet hoor ![]() | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:08 |
Redt een volgetankt B777 een vlucht van de Malediven af om Afrika heen naar de Atlantische Oceaan? | |
__Saviour__ | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:08 |
Dergelijke sites zullen rond de top tijdelijk geen informatie geven, op last van de coördinator terrorismebestrijding | |
Palomar | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:12 |
De long range versies kunnen 15000 km vliegen. Dan lukt dat wel. Weet alleen niet wat de range is van het betreffende vliegtuig. | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:14 |
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes. | |
Me_Wesley | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:15 |
Zou kunnen hoor, zo zendt general aviation sowieso geen callsigns mee, maar voeren wel gewoon transponder. | |
mschol | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:15 |
en een tegenstribbelend indonesie... ik zou ze als nr 1 verdachte neerzetten ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:15 |
Mooie voorbeelden ![]() | |
PurifieR | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:17 |
http://en.wikipedia.org/wiki/777-200ER#Specifications 14.310 KM voor de -200ER versie dus ![]() | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:18 |
En dat terwijl nuchter, want net thuis. Heb weinig gemist zie ik en wat ik meekreeg per mobiel prijkt al bovenaan in de OP. Is er een reden gegeven door Indonesie het luchtruim gesloten te houden (o.i.d.)? | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:19 |
Nr. 1 verdachte in het opzettelijk tegenwerken van serieus onderzoek, lijkt me de Maleisische regering. Het plaatje uit de OP door iemand een paar delen terug gepost, is dan ook treffend. | |
Fossieltje | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:24 |
Valt misschien meer op dan over land? Ik weet niet hoe goed men de radar in de gaten houd in: Somalië > Ethiopië > Soedan > Tsjaad > Niger > Mali > Mauritanië | |
eight | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:24 |
26 landen zelfs | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:24 |
Dus is er een optie om ongezien vanuit de Malediven achter de Air Force One boven de Atlantische Oceaan te komen!!! | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:25 |
Lijkt me dat er in de Sahara ook niet heel veel radars staan opgesteld | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:27 |
Wow. En dat met al die data (pings, radar die blijkbaar TOCH dingen opmerkte -zei ik toch; beweringen van Pakistan en India dat ze niets op de radar gezien hebben, zijn an sich geen bewijs voor niet over die landen vliegen, etc.). Wij hebben YT en internetlinks. Zij toegang tot alle data. En nog niks bekend. Volgens een artikel van CNN is die ping echt, uniek en van het vliegtuig. Als dat dan echt het enige harde datapunt is, hoe kan dat vliegtuig dan op de Malediven zijn geweest, dat ligt helemaal niet op de route naar een van die bogen. | |
El_Matador | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:27 |
Was ook een van mijn gedachtes; via Somalie naar de Sahara. Of de Saudische woestijn. Maar dat is te ver vliegen en klopt niet met de ping. | |
PurifieR | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:42 |
Om Afrika heen om 'achter' AF1 te gaan vliegen? Krijg je ruwweg zoiets: http://gc.kls2.com/cgi-bi(...)OLOR=navy&MAP-STYLE= Zonder pax/bagage maybe ![]() | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:43 |
Die ping is opgepikt met dit type satelliet Inmarsat Live Ops Room - Disaster Response: Niet echt een standaard vliegtuig ping satelliet... | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:45 |
Ja zoiets ![]() ![]() | |
PicoMMP | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:47 |
De scenario's worden steeds omslachtiger ![]() Hoewel het een groot mysterie is en een vreemd verhaal, ben ik er toch wel van overtuigd dat het vliegtuig ergens in de Indische Oceaan ligt. | |
PurifieR | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:52 |
Die 14xxx km range is met max payload, dus met volle capaciteit aan pax, bagage, vracht..volgetankt maar verder leeg beteked dat de range omhoog gaat. De 777-200LR variant heeft een range van ruim 17000 km, maar het record staat op 21600 km..dus in theorie zou het waarschijnlijk best kunnen ![]() | |
LudoSanders | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:54 |
Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht. | |
Co_OL | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:56 |
Een F16 of MIG29 jatten is wel even wat lastiger denk | |
PicoMMP | dinsdag 18 maart 2014 @ 23:56 |
De kans dat je vanaf de A9 bij Schiphol met een raketwerper AF1 uit de lucht schiet is groter dan dit - nogal onmogelijk qua voorbereiding en succeskans - idee. | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 00:01 |
In het Midden Oosten zal dat best meevallen. Meen ook eens gelezen te hebben dat er F16-motoren gejat waren in Israël. Desnoods bouwen die terroristen zo'n ding zelf. ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 00:01 |
![]() http://www.thehindu.com/n(...)e/article5801884.ece | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 00:08 |
Als dit het vliegtuig is en de info klopt, bevestigt dit wel de vliegroute na het uitvallen van de radargegevens. Dan zou hij dus wel degelijk richting de Maladiven gevlogen kunnen hebben. | |
SpecialK | woensdag 19 maart 2014 @ 00:11 |
Ik heb ook een vondst.![]() | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 00:12 |
Ok, dus de foto is nep volgens jou? ![]() | |
arj1o1 | woensdag 19 maart 2014 @ 00:13 |
als je nou even verder zoekt vind je meteen dat dit op diverse andere fora al ontkracht is o.a.: https://www.metabunk.org/(...)-on-mapbox-map.3304/ | |
mschol | woensdag 19 maart 2014 @ 00:19 |
chemtrails voor het vliegtuig? | |
SevD | woensdag 19 maart 2014 @ 00:23 |
Zouden ze inmiddels al "4 8 15 16 23 42" aan het intoetsen zijn? | |
SpecialK | woensdag 19 maart 2014 @ 00:27 |
Nee dat zijn de overgebleven spuitbusdampen van het nachtelijks defacen van de Fyra | |
milpek | woensdag 19 maart 2014 @ 00:29 |
En deze: http://www.dailymail.co.u(...)ried-stay-radar.html | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 00:32 |
Je bent me voor ![]() http://www.tomnod.com/nod(...)irsar2014/map/654342 | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 00:37 |
![]() Dit zijn dus die 5 airport locaties die in de vluchtsimulator gevonden zijn. De 2 locaties in op het vasteland (zuid India) lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Het risico op gespot te worden is daarvoor te groot. Volgens eerdere berichten vloog het toestel richting de golf van Bengalen en daarmee zou Sri Lanka (middelste airport) dan nog het meest op koers liggen... Daar tegenover staan dan weer de ooggetuigen op de Malediven. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 00:39 |
Godverdomme jongens, dit kan je toch niet menen? Die Daily Mail komt de OP niet in, dit kan ik vanaf de bank in Colombia debunken.... ![]() ![]() ![]() The image has surfaced at the same time as the news that Malaysian villagers claim to have seen the missing Malaysian Airlines jet flying over the north east of the country at around the time the aircraft is thought to have made a 'U-turn'. ![]() ![]() ![]() Kan iemand mij vertellen hoe een vliegtuig (er vliegen er wel ietsje meer over de Aarde) in godsnaam het pad volgend dat getraceerd is, in de richting ~030 (NNO) vliegen??? Bovendien, dit is een satellietfoto?? HET WAS NACHT!!! toen dat vliegtuig verdween. ![]() ![]() Mén... wat een onzin. | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 00:43 |
Ja, wat wil je ook? Vergeleken met de Daily Mail is de telegraaf een topkrant. | |
milpek | woensdag 19 maart 2014 @ 00:45 |
Komt van tomnod. Is er een luchthaven daar ergens, dat het zo laag vliegt. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 00:45 |
Holocaustontkenning is verboden, maar deze shit mag gewoon geproduceerd worden?? Eerst liegen over zijn vrouw (en die mogelijk weduwe beschuldigen) en dan dit. Dramatisch. ![]() | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 00:47 |
ja, de foto komt van tomnod. Tomnod kan er niets aan doen dat een Taiwanese student (EN ALLE ANDEREN) die simpele fouten die ik in 1 post kan zien niet eens opmerken. Als ik een foto maak en jij interpreteert er iets anders bij, ben ik niet schuldig aan jouw interpretatie. ![]() | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 00:52 |
Het probleem is: • geen van de locaties correspondeert met een plek op die bogen - die ping schijnt echt wel vrijwel onfeilbaar te zijn, al blijft het vaag dat er maar 1 is ![]() • we weten niet of dit echt is, of dat het in de media is gebracht zonder enige basis • Die Maledivers kijken geen tv? Er is geen internet in de lodges van de enorm luxe hotels daar? Niemand wist dat er al een vliegtuig 10 dagen (!) weg was, maar komt nu met een verklaring? Hoeveel ooggetuigen? En in welke staat? Zijn er foto's gemaakt? Iedereen heeft een smartphone. • Dat Zaharie geoefend heeft op Diego Garcia, Sri Lanka, de Malediven en India, wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet kan afwijken van zijn testvluchten (hij weet ook wel dat de pliesie zijn computertje gaat checken), het is dus slechts een aanwijzing, maar in mijn ogen een die uitgesloten wordt door een harder datapunt; die ping. Het klopt allemaal niet met elkaar. Of het is allemaal een fraude, maar hoe kunnen ze die connecties nou niet maken? Het kan onmogelijk allemaal waar zijn. | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 00:53 |
Je zal na 1,5 week steeds meer mensen krijgen die er de draak mee gaan steken, helaas | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 00:55 |
Is er wat uit die vluchtsimulator gekomen heren? | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 00:56 |
Zie boven. Eight heeft een grondige internetsearch gedaan, dank daarvoor namens allen. Hij moet in de OP, maar dat moet Banaan doen en die ligt natuurlijk op 1 oor... | |
Radegast | woensdag 19 maart 2014 @ 00:57 |
Ja, goed verhaal was dat. Hebben ze gewoon stiekem voor een goed prijsje verkocht aan de Chinezen, zodat die eens goed de technologie konden bestuderen. | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 00:58 |
Hmm niet iets concreets dus helaas | |
Unstoppable | woensdag 19 maart 2014 @ 01:08 |
Er zijn meer pings, van elk uur. Er is alleen data van de laatste vrijgegeven. Waarschijnlijk valt de route af te leiden uit het patroon dat ontstaat uit de gehele dataset. Verder las ik dat CNN zei dat er op de sim van de piloot geen verdachte vluchtpatronen waren aangetroffen. http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2 Zoals eerder werd gezegd, er zijn legio verklaringen waarom die piloot omliggende vliegvelden in zijn sim gehad kan hebben (professionele interesse/oefeningen/trainingen/voor de lol want gek van vliegen) | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 01:10 |
Als de piloot was geland en ze leven nog had hij zich gemeld. Daarnaast gaan die echt niet zo lang op vliegveld staan. | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 01:13 |
Iemand wat ik ken had op cnn gehoord dat et rook in de cabine was; kortsluiting. Hoe ze dat weten?!?! | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 01:16 |
Ok, dan geloof ik het. ![]() Dat verhaal wordt verteld. Zie de OP, waar het uitgelegd staat (17 maart). Ik geloof er niet in, zie 2 topics terug. | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 01:17 |
Weer lekker tegenstrijdig allemaal. | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 01:20 |
Een kennis van draailamp, dan moet het wel waar zijn | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 01:20 |
Dus eerst publiceren de VSAmerikaanse media dingen die de Maleise overheid ontkent en dan publiceren de Maleiers eindelijk iets, en dan is het weer niet waar volgens de VSAmerikanen. Ik ga nog steeds uit van die ping. Maar met de dag wordt het "zelfmoord/naspelletjespelendezeeindonderenscenario" waarschijnlijker, want er is nog niets gespot in de Gobi, een kaarsvlakke woestijn die je in een paar dagen met een redelijke mankracht uitgekamd hebt... ![]() | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 01:25 |
Die ping schijnt zeer betrouwbaar te zijn. Dus dat zal wel kloppen. We horen het vroeg of laat of nooit. Speculeren begint nu her en der bizarre vornen aan te nemen | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 01:33 |
Eens. | |
Blue_Panther_Ninja | woensdag 19 maart 2014 @ 01:35 |
http://www.independent.co(...)or-that-9200170.html Blijkbaar een fan van Tupac Shakur ![]() | |
Kowloon | woensdag 19 maart 2014 @ 01:37 |
Hoe kan je nou een route afleiden uit een dataset met pings van één satelliet? Het enige wat je kan zien is af het vliegtuig dichterbij of verderaf van de satelliet komt maar niet vanuit of in welke richting. | |
Unstoppable | woensdag 19 maart 2014 @ 01:37 |
Er zijn inderdaad 5 vliegvelden daar in de buurt die de piloot op zijn simgame had staan. Klopt, maar volgens officials zijn in de simdata geen verdachte patronen gevonden. Als de piloot de game had gebruikt om zijn zelfmoordroute uit te stippelen dan hadden ze dat gezien in de historie van het spel. Verder lijkt het me sterk dat er niet gekeken is naar die vliegvelden direct nadat het bekent werd dat er een vliegtuig was vermist. Ik neem aan dat dit geen kleine lullige veldjes zijn die een toestel van dat formaat aankunnen. Er zouden records zijn van een vliegtuig dat opeens onverwacht daar lande en het iets waar als eerste is naar gekeken. Het lijkt er meer op dat de info die naar buiten komt met betrekking tot die piloot zijn simgame en het feit dat hij die vliegvelden erin had geladen er op wijzen dat het geen zelfmoord van de piloot was. Dat zou hij toch wel op zijn simgame hebben uitgestippeld wat zijn zelfmoord route zou zijn dan en wat trail runs hebben gedaan. | |
Unstoppable | woensdag 19 maart 2014 @ 01:46 |
En zo kun je een projectie maken van iig een ruwe aanduiding, zeker niet exact. Ze weten iig per ping de hoek die de sateliet moest maken met het vliegtuig (de rode lijn met een nauwkeurigheid van zon 100km eromheen dacht ik). Meerdere van die pings op verschillende tijdstippen leveren richtingsindicatie op van het vliegtuig. Het analiseren en samenvoegen van die data en een goede schatting hiermee maken zal vast moeilijk zijn en tijd kosten want anders hadden ze dit wel vrijgegeven Route is inderdaad niet het goede woord, je zou er misschien ten beste een richtingsindicatie uit kunnen halen maar het nadeel is dat de khans erg groot is dat het scenarios geeft die op zo veel manieren zijn te interpreteren en zo weinig exacte info zou geven dat het weinig nut heeft nu vrij te geven. Ze hebben er niet veel duidelijkers uit kunnen halen dan de indicatie die de laatste ping geeft | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 02:14 |
Maar dat is het punt; publicatie van "aanwijzingen" is volledig onbetrouwbaar. We hebben de "harde" datapunten (radar Straat Malakka en ping om 08:11), verder roddels, beweringen en tegengesproken non-nieuws. Gebruik de wegstreepmethode; wat kan het niet zijn? • ONGELUK/technisch mankement/brand - de rare vliegroute, het niet landen op een bekend vliegveld (Ho Chi Minh) en de ping spreken het tegen • ZELFMOORD piloot - een zelfmoord doe je snel; neus naar beneden en gaan. Een soort "spel" kan ik me nog voorstellen; even live flight simmen en die kist parkeren. Dat scenario groeide toen ik die Daily Mail serieusnam over zijn vrouw en kinderen, maar die bagger bleek natuurlijk weer helemaal niet waar te zijn. Zelfmoord om een politicus in de cel geloof ik niet • AANSLAG - werd het vliegtuig gevolgd? Opgejaagd? Militaire vliegtuigen kunnen natuurlijk net als Zaharie de apparatuur uitzetten - dit is nogal een BNW-scenario en onbewijsbaar, maar makkelijk mogelijk. Het is de bizarheid die het onwaarschijnlijk maakt, maar ik kijk nu nergens meer van op in dit mysterie.. • KAPING PASSAGIERS - hier geldt voor mij Ockhams scheermes. Een kaping lijkt me evident (iets niet terugbrengen en mensen tegen hun zin meenemen is dat), maar het is veel logischer dat onze politiek-bewuste flightsimmer daarachter zit dan de passagiers. • KAPING PILOOT - de meest waarschijnlijke mogelijkheid voor mij. Nog steeds, ondanks dat het vliegtuig (wat ik denk dat geland is) niet gevonden is. Maar de harde datapunten wijzen volgens mij naar het Aziatische continent, niet naar kleine eilandjes. Die kan ie gebruikt hebben om te oefenen (Malaysian Airlines vliegt niet op Diego Garcia, zeg maar...) en om een dwaalspoor uit te zetten. • RUZIE PILOTEN - een logische outsider; ruzie in het vliegtuig tussen de piloot (oppositie, gefrustreerd, het was geen relaxede werkdag) en copiloot (regeringsgezind? uit op iets?) met om beurten de controle over het vliegtuig. Uiteindelijk zijn ze samen ruziënd in de afgesloten cockpit met 237 anderen op de achterbank ten onder gegaan.... Het hele mysterie is het meest bizarre wat ik de afgelopen jaren heb gezien en het leeft hier totaal niet al had ik het er vandaag over. Mensen die ik hoog achtte die over aliens beginnen, niet eens als echte grap. Sja. In het laatste scenario zit een grote component van "mislukking" (en dan in zee storten want die is nou eenmaal veel groter). Als ze het niet gehaald hebben, de kapers (ik verdenk crew, piloten en misschien wat politieke medestanders onder de passagiers), dan vinden we Zaharie geland in de Soendatrog ofzo. Maar die ping is vaag. En maar 1tje. Willen de autoriteiten dat wij het voor ze uitvogelen of doen ze zelf ook nog iets met al die spionagedata? Ook opvallend; weinig echt grote complottheorieen. Wel vergelijkingen met TWA800 (in de OP gezet als referentie, ik weet niet wat ik daarvan moet denken...) maar meer niet echt. Alienfilmpjes kijk ik niet naar. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 03:09:32 ] | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 02:32 |
Het is maar wat je onder mislukking verstaat. Ik vermoed dat de piloot bewust allerlei dwaalsporen heeft uitgezet zodat het vinden van het vliegtuig zolang mogelijk duurt. Ondertussen ligt het vliegtuig al dagen op de bodem van de diepe Indische oceaan. Motief is wellicht een wraakactie richting werkgever of gewoon mediageilheid. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 02:41 |
Was zijn werkgever zo belangrijk voor Zaharie om dood te willen?? Echt? Die man leefde voor vliegen, dat blijkt uit alles. Ook zijn collega's en vrienden beschreven hem als een aardige, stabiele man, dat voor mij overeenkomt uit een filmpje dat inmiddels van YT is verwijderd.... Hij legde daarin uit hoe je een airco aanlegde... ![]() Een getrouwde man met een topbaan pleegt niet snel zelfmoord. Als hij ontslagen zou worden door Malaysian Airlines (op de vingers getikt door de Maleisische overheid) kan ik me het nog een beetje voorstellen; zijn passie niet meer kunnen uitoefenen. Maar om die homopoliticus niet (behalve als hij zelf homo is, wat nog zou kunnen) en een vrouw en kinderen als "conservatieve" Maleier achterlaten lijkt me ook heel onwaarschijnlijk. Mediageilheid lijkt me eerder bij de copiloot (lekkere chickies in de cockpit en ik geef toe dat ie een goeie smaak heeft) dan bij de piloot, die juist heel rustig overkomt. Je kan je vergissen in mensen, maar ik geloof niet dat Zaharie zo dom was om naast zijn passie voorgoed te verliezen, zijn vrouw en kinderen verbijsterd achterlaten, 238 mensen vermoorden en 500 miljoen in het water te gooien na al die moeite die ie gedaan heeft om -letterlijk- de hele wereld verbijsterd te doen staan... [ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 02:54:36 ] | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 03:00 |
Ja, waarom horen we niks over de achtergronden van de copiloot? Dat ze niet gevraagd hebben samen te vliegen wil niet zeggen dat ze elkaar niet (goed) kenden? Ze zouden bij dezelfde oppositiepartij gezeten kunnen hebben. Of juist bij de andere, dat ze in het vliegtuig ruzie kregen en om beurten de controle over het vliegtuig hadden? Het is op zich niet verdacht om chickies in je cockpit te halen en te roken (het is Maleisië, geen Zweden), maar het geeft wel aan dat hij niet heel erg serieus met zijn werk bezig was. Zeker het ook bij landing en start in de cockpit hebben van die meiden is natuurlijk volledig onverantwoord. In geval van een ongeluk zou hij schuld hebben aan hun dood... Heeft iemand meer achtergronden van onze jonge Fariq? Hoeveel flight sims speelde hij thuis? Welke (politieke) overtuigingen en plannetjes had hij? Hoe reageerde zijn familie? Vragen, vragen, vragen en geen vliegtuigen... ==== Wel dit: A Closer Look At The Co-Pilot Of Missing Flight 370 One of the more bizarre coincides in the mystery of missing Malaysia Airlines flight 370 is the fact CNN airline and aviation correspondent Richard Quest met with the co-pilot, Fariq Abdul Hamid, weeks before the planes disappearance. It was part of a taping Quest was doing in February for CNN Business Traveler, and it hasnt aired yet on CNN. Hamid, a 27-year-old first officer, was taking part in a training session, flying from Hong Kong to Kuala Lumpur. Quest speaks with Here & Nows Robin Young about that experience and the latest on the investigation into the missing plane. He says it came as a surprise when he realized he had interviewed the co-pilot. Fariq Hamid had posted one of the pictures of himself and myself in the cockpit on the flight deck, and somebody else had seen it and tweeted it, Quest says. It was quite a shock to look at the picture and to think that I had sat behind, watching him land a 777 only a matter of weeks earlier. He says there was nothing that stood out to him about Hamid at the time. He was charming, Quest said. I was more concerned, frankly, that we had a relatively inexperienced first officer doing a landing with CNN sitting in the back filming. Likewise, he says nothing jumped out at him about Malaysian Airlines. Malaysia airlines is a robust airline its been around for many years, Quest said. It has an excellent reputation, both for service and for safety. The issues we were looking at had nothing to do with these. They are the question of how Malaysia is finding a competitive advantage against the Gulf three Qatar, Emirates and Etihad, on the one hand, and the low-cost carriers like Air Asia, which is based in Kuala Lumpur as well.
[ Bericht 28% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 03:05:35 ] | |
OreO | woensdag 19 maart 2014 @ 05:04 |
http://foxnewsinsider.com(...)have-landed-pakistan a LIGNET analyst received information from a source at Boeing that the company believes the plane did land in Pakistan . . . Israel is taking the possibility of a terrorist attack seriously by mobilizing air defenses and scrutinizing approaching civilian aircraft, according to the Times of Israel Read more: http://www.lignet.com/InB(...)srael-#ixzz2wNiZqiJc All Rights Reserved LIGNET.com [ Bericht 35% gewijzigd door OreO op 19-03-2014 05:58:09 ] | |
Kleffe_Dop | woensdag 19 maart 2014 @ 05:15 |
Nu pas? De meest bizarre theoriën werden al zo vroeg als Deel 3 van deze reeks naar voren geschoven, met dank aan wat cross posters uit BNW. | |
jaco | woensdag 19 maart 2014 @ 05:54 |
De oppositie leider Anwar Ibrahim is hoogstwaarschijnlijk geen homofiel. Er is geen enkele aanwijzing in die richting, los van de 'sodomy allegation'. Die zaak klopt echter van geen kanten, met getuigen die hun verklaringen wijzigen en DNA materiaal dat niet klopt. Anwar is daarom al eerder vrijgesproken in deze zaak. De zaak wordt op de achtergrond hoogstwaarschijnlijk gedirigeerd door aanhangers van de regerende UMNO partij met als doel de tijd en energie van Anwar af te leiden en hem in diskrediet te brengen als politicus. Als je wat verder leest op zijn wikipedia pagina, kom je bij de "Hidden sex tape allegation". Hierin zou Anwar, die blijkbaar toch weer heterosexueel is, een prostituee bezoeken terwijl hij ongemerkt gefilmd werd met een beveiligingscamera. Ik heb die tape gezien en het is overduidelijk een setup met een acteur. Maleisie is nog een ontwikkelingsland. Met dit soort middelen wordt politiek bedreven. Om de "Hidden sex tape allegation" kun je hard lachen, de 'sodomy allegation' is helaas voor Anwar veel lastiger om te ontkrachten. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 06:05 |
Goed dat je dit duidelijk maakt. Ik zag die man in een filmpje voorbij komen en het leek me al helemaal geen homo. Pff, wat een waninformatie wordt er toch de wereld in geslingerd... Ja, Maleisië lijkt wel op Colombia in dat opzicht. Dus nog minder aanwijzingen... | |
Xtreem | woensdag 19 maart 2014 @ 06:38 |
http://www.theguardian.co(...)70d3e4b085d4434ee905 Om er nog 'ns een wilde speculatie in te gooien - is de piloot niet om welke reden dan ook om Indonese gevlogen en vervolgens op indonesie geland /vlabij op het water? Locatie is consistent met de pings Indonesie weigert airspace vrij te geven - ik heb nog niet direct een goede verklaring waarom... | |
Zorro | woensdag 19 maart 2014 @ 07:16 |
Het kan geen plan van de piloten zijn, zeggen ze, want die zaten toevallig bij elkaar, zeggen ze. Heeft iemand er al aan gedacht dat ze misschien elkaar goed kennen en de afspraak gemaakt hadden: - "Als we de volgende keer eens toevallig bij elkaar ingeroosterd worden, dan gaan we ons plannetje doen, deal?" -"Ja, goed, dat verwacht niemand!" Net zo waarschijnlijk als alle andere theorieen die voorbij komen. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 07:44 |
Precies; zo zijn er zoveel dingen naar buiten gebracht die geen uitsluitend bewijs zijn. Die link van Xtreem es checken. Ligt in de ping en ja, verdacht van Indonesië. Maar aan de andere kant; die ping valt binnen Indonesië, op Java, een van de dichtstbevolkte eilanden ter wereld. Daar waren geen ooggetuigen? Of komen die ook 10 (!) dagen later met een verhaal zonder foto's. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 07:58:34 ] | |
Montagui | woensdag 19 maart 2014 @ 08:03 |
Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten: Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging. Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers. En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was. | |
Me_Wesley | woensdag 19 maart 2014 @ 08:06 |
In principe is geen mayday-call niet raar, je zorgt eerst dat de situatie onder controle is, zuurstofmaskers op, etc. Echter, ná het veranderen van de route in het FMS is er nog communicatie geweest vanuit de cockpit met de verkeersleiding. Daar bleek niks raars uit. Ook strookt het niet met de afgeleide locatie van de laatste ping van het SATCOM-systeem. | |
kalinhos | woensdag 19 maart 2014 @ 08:09 |
Ik ben het nog steeds redelijk met die Amerikaanse piloot eens. Vanaf het punt van verdwijnen een u-turn richting Langkawi, niet al gericht op de luvhthaven maar wel op het eiland. Toen op de automatische piloot gevlogen tot de crash, ergens onder indonesie. Komt dan ook overeen met de ping. Ooggetuigen die pas na 10 dagen eens wakker worden zo van "ohja, er kwam hier opeens een boeing over vliegen heel laag, was me helemaal ontschoten!" geloof ik niet zo. | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 08:21 |
Als je brand merkt, draai je niet om, maar vlieg je naar het dichtstbijzijnde vliegveld, wat die piloot zelf zegt "die heb je altijd in je hoofd". Ho Chi Minh is vlak om de hoek (~45 min) en groot zat om te landen. Nee, dat moet dan over de bergen van Noord-Maleisië richting de oceaan (~1,5 uur). Met een hevige brand, waar snel geland moet worden. Sure. | |
Montagui | woensdag 19 maart 2014 @ 08:27 |
Maar hij schrijft ook:
| |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 08:38 |
Ik heb de Hercules die op Welschap verongelukte superlaag over zien vliegen in Waalre. Officieel wordt dat tot op de dag van vandaag ontkend. Dus het kan best kloppen. | |
RVer | woensdag 19 maart 2014 @ 08:52 |
Is een combinatie geweest van een kaping door de piloot en een ruzie, dat denk ik Uiteindelijk is die neergestort in zee En TW800 is neergeschoten door een missile, per ongeluk: http://whatreallyhappened.com/RANCHO/CRASH/TWA/twa.php | |
Crazy-M | woensdag 19 maart 2014 @ 08:52 |
Stel dat het allemaal gepland is, dat hij 5 vliegvelden heeft geladen om te oefenen met landen. Hoe groot is dan de kans dat het daad werkelijke doel niet in de game zit in geladen? Stel dat ik zo iets zal hebben van: ik wil een vliegtuig kapen en ergens landen maar ik moet wel oefenen hoe en wat. Dan ga ik mijn einddoel niet in het spel laden aangezien ze dat kunnen achterhalen. Hoe veel vliegvelden (bekende, onbekende, in gebruik zijnde en niet in gebruik zijnde vliegvelden liggen er binnen de mogelijke radius die ongeveer even groot zijn als die 5 die zijn ingeladen? | |
Pleun2011 | woensdag 19 maart 2014 @ 08:54 |
Ik vind het juist dikke onzin.. als er brand is dan zet je niet bewust de communicatieapparatuur uit en dan is er op zijn minst wel een noodsignaal zoals anderen al zeggen.. Als je dit topic volgt dan merk je dat speculeren een vak apart is.. vereist enige intelligentie en nuchterheid ![]() | |
MaJo | woensdag 19 maart 2014 @ 09:00 |
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komen ![]() | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 09:07 |
Nee, als je zoiets ziet zet je dat zondag 9 mei al op Facebook en Twitter. Met duidelijke foto. | |
Perrin | woensdag 19 maart 2014 @ 09:22 |
fixed ![]() | |
oompaloompa | woensdag 19 maart 2014 @ 09:25 |
Het contact was voor het veranderen van de route. net wakker, was al gepost dat er files gedelete zijn in die flight sim? http://www.nst.com.my/lat(...)s-simulator-1.521285 | |
Montagui | woensdag 19 maart 2014 @ 09:29 |
Tenzij die communicatieapparatuur is uitgeschakeld als gevolg van kortsluiting (of zo) met de brand als gevolg. | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 09:58 |
Dit staat op Reuters http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319 Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn. | |
Drebbelman | woensdag 19 maart 2014 @ 09:58 |
Wellicht dat de Flight simulator toch nog nieuws kan bieden: Enkele nieuws feitjes http://www.nst.com.my/lat(...)odPagespeed=noscript Zoektocht concentreert zich met name op de zuid-route: NBC heeft een bron die weet te vertellen dat de koerswijziging al ingesteld was, minimaal 12 minuten voor het laatste contact: http://www.nbcnews.com/st(...)f-sources-say-n56151 [ Bericht 2% gewijzigd door Drebbelman op 19-03-2014 10:07:08 ] | |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:08 |
Precies. Dat probeerde ik ook aan te geven in mijn reactie over de Hercules. Er waren meerderen in het dorp die het vliegtuig zo laag over hadden zien vliegen. Maar in de krant las je daar niets over terug. En natuurlijk zijn die meldingen wel bekend. Hetzelfde met die satellietdata. Die was natuurlijk ook snel genoeg bekend, maar het komt pas veel later in de krant en eerst is er nog ontkend dat er sprake was van signalen dat het toestel veel langer door had gevlogen. Er is een verschil tussen niet bekend zijn en niet bij het grote publiek bekend zijn. ![]() | |
Nucky | woensdag 19 maart 2014 @ 10:11 |
Misschien dat het vliegtuig bij Al-Shabaab in Somalië / Jemen staat. Dat lag wel in de reikwijdte van het toestel. | |
MrTorture | woensdag 19 maart 2014 @ 10:12 |
Die Hercules was natuurlijk niet zo'n groot nieuws als dit. Daarnaast was die Hercules al gevonden. Hier zijn we een vliegtuig kwijt, dus is er meer reden om waarnemingen te publiceren. | |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:19 |
In de officiële rapportage staat dat het vliegtuig op normale hoogte vloog op het moment dat ik met eigen ogen heb gezien dat het enorm laag over vloog. Die meldingen zijn echt gedaan. Kortom: men veegt nog wel eens wat onder het tapijt. En zo kan het dus ook dat die meldingen op de Malediven dus prima binnen zijn gekomen en misschien zelfs direct zijn doorgegeven aan de autoriteiten in Maleisië... maar dat die zijn genegeerd. Ik sluit nog steeds niet uit dat men een heel goed idee heeft waar het toestel zich bevindt, maar dat men om wat voor reden dan ook die informatie niet wenst te delen. | |
oompaloompa | woensdag 19 maart 2014 @ 10:23 |
m.b.t. de ooggetuigen:
| |
MrTorture | woensdag 19 maart 2014 @ 10:24 |
En dat geen enkele Malledief het op Twitter of Facebook heeft gezet. Niet echt geloofwaardig. | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 10:31 |
Wat dacht je van al die toeristen in resorts, al zouden die nog slapende kunnen zijn op dat moment. | |
MrTorture | woensdag 19 maart 2014 @ 10:33 |
Ik denk dat een 777 op die hoogte je wel wakker schudt ![]() | |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:36 |
Ik ken het twittergedrag daar niet, laat staan hoe men daar met Facebook om gaat. Maar het kan verzonnen zijn, dat klopt. Laten we wel zijn: niet iedere waarneming die is gemeld kan kloppen, want er zijn er meerderen die elkaar lijnrecht tegenspreken. ![]() | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 10:36 |
Goed punt, want die klacht zou je sowieso op Twitter verwachten ![]() | |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:38 |
En dan ben jij op tijd je nest uit om nog te zien waar je wakker van bent geworden? Hell, als je beiden wakker wordt, dan kijk je elkaar op zo'n locatie even aan en je besluit vervolgens om ook maar even lawaai te gaan maken... ![]() | |
RVer | woensdag 19 maart 2014 @ 10:46 |
'Geruchten waarneming MH 370 bij Malediven incorrect' http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html | |
Drebbelman | woensdag 19 maart 2014 @ 10:55 |
uiteraard. het vliegtuig dat gespot was ging van noord-west naar zuid-oost. Lijkt me een onlogische richting voor een vliegtuig dat vanuit Maleisië kwam. Er zijn drie internationale vliegvelden op de Malediven en nog verschillende kleine vliegveldjes. Er zijn in die regio ook meerdere maatschappijen die een rode streep op de zijkant hebben staan. Mogelijkheden genoeg dus. Daarnaast zijn er ooggetuigen die 'het' gezien hebben en zeggen dat er zwaar overdreven wordt en dat het vliegtuig niet zo groot was als de mensen zeggen. In een tijdperk waar men wanhopig op zoek is naar clues betreffende deze vermissing gaan mensen letterlijk overal signalen in zien. | |
DS4 | woensdag 19 maart 2014 @ 10:59 |
Is ook waar natuurlijk. Denk aan alle brokstukken die de eerste dagen gevonden zijn, maar niets met de ramp te maken bleken te hebben. | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 11:03 |
komt precies overeen met wat ik denk Gewoon zo ver weg mogelijk en tot de kerosine op is. Niemand die daar gaat zoeken. | |
Muto | woensdag 19 maart 2014 @ 11:08 |
Ik denk echt dat je het vliegtuig nooit gaat vinden. | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 11:08 |
Denk jij nog steeds dat het zelfmoord is? | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 11:14 |
Toch gaat zelfmoord er bij mij niet in, ten eerste omdat het nogal onlogisch schijnt om niet gewoon boven de Zuid Chinese zee het vliegtuig neer beneden te laten duiken, ten tweede lijkt het me onmogelijk gezien de reacties van mensen die hem kenden. Het lijkt me dus dat hij niet zomaar 238 mensen meeneemt op weg naar zijn dood. | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 11:16 |
ja | |
Kleffe_Dop | woensdag 19 maart 2014 @ 11:18 |
Het is een hele reële kans inderdaad, en hoe langer het duurt... Bij AF447 vond men in ieder geval nog (vrij vlot) het staartstuk, waarna er gerichter gezocht kon worden. Hoeveel waarde kan een aangespoelde koffer na (bijvoorbeeld) 12 maanden nog zijn? Het ding kan duizenden kilometers met stromingen meegenomen zijn. | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 11:19 |
Ik sluit me aan bij Bedachtzaam. Tevens kan ik het idee maar niet loslaten dat het juist iets met de Co-Piloot is en niet Zaharia, maar echt een goede reden kan ik er ook niet voor bedenken. Al die aandacht voor Zaharia en de Flightsim, het lijkt wel een afleidingsmanoeuvre. | |
Mystikvm | woensdag 19 maart 2014 @ 11:20 |
Waarom zou het nu weer een afleidingsmanoeuvre moeten zijn? | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 11:21 |
Omdat ik denk dat er meer achter zit dan een op hol geslagen piloot. Weet ik het, van al dat gespeculeer word je gewoon paranoïde ![]() | |
DaKKiE1984 | woensdag 19 maart 2014 @ 11:24 |
Ik verdenk ook eerder de co piloot dan Zahari. Iemand met zoveel passie voor z'n baan gaat dit niet doen. Tenzij hij misschien wist dat hij om een of andere reden niet lang meer mocht vliegen... | |
Mystikvm | woensdag 19 maart 2014 @ 11:24 |
Precies. Het kan gewoon een op hol geslagen piloot zijn. Sterker nog, dat is het ook gewoon. Dat het vliegtuig niet gevonden wordt is geen bewijs voor een samenzwering. Het enige wat het bewijst is dat je best een vliegtuig kunt laten verdwijnen in deze tijd. | |
RVer | woensdag 19 maart 2014 @ 11:24 |
Als ze in het Zuiden gaan zoeken vinden ze hem idd nooit | |
milpek | woensdag 19 maart 2014 @ 11:25 |
Die co piloot was toch die gast met die twee vrouwen in de cockpit? | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 11:31 |
Er is trouwens idd een vliegtuig langs het eiland gevlogen, wit met rode streep van noordwest naar zuidoost maar wel op 10 km hoogte. http://www.flightradar24.(...)45106805950234615068 | |
MrTorture | woensdag 19 maart 2014 @ 11:31 |
Opgelost en doorgestreept ![]() | |
DaKKiE1984 | woensdag 19 maart 2014 @ 11:32 |
yup | |
MartijnA3 | woensdag 19 maart 2014 @ 11:44 |
Nieuws op avherald dat de logs op de captain z'n flightsim recent zouden zijn gewist. | |
Pleun2011 | woensdag 19 maart 2014 @ 11:48 |
Er zijn mensen die al vanaf het begin achter de theorie staan dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen en dat het zelfmoord is van een van de piloten. Beetje apart dat de onderzoekers daar nu pas serieus naar gaan kijken.. Ze kunnen beter Fok bij het onderzoek betrekken | |
MrTorture | woensdag 19 maart 2014 @ 11:51 |
Dan hadden we de halve aarde én de maan wel af kunnen speuren ![]() | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 11:55 |
gezien het feit dat beide transponders uitgingen enzo.. lijkt me dat ze eerst lokaal kijken.. toen kwamen pas die pings.. dus gingen ze verder kijken.. een piloot in problemen zoekt altijd land om te landen.. en gaat niet zomaar even richting open zee .. dus kwestie van eliminatie.. wat ik alleen niet snap is dat ze niet meer gebruik maken van de satellieten .. lijkt me dat je daar ook wel wat op kunt vinden langs dat pad.. (al zijn het maar brokstukken).. | |
BlauweTijger | woensdag 19 maart 2014 @ 11:56 |
Dat verhaal over die Whizzkids ![]() http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)aarheidsmantel.dhtml | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 12:01 |
Hoevaak hoor je niet dat iemand die zelfmoord wilde plegen dit voor zijn directe omgeving "totaal onverwachts" kwam. En hoevaak is het niet het geval dat iemand die zelfmoord pleegt (compleet doorgedraaid, wanhoop) anderen meeneemt in de dood? Denk aan gasten die in winkelcentra en scholen iedereen overhoop knallen en daarna zichzelf door het hoofd schieten? Het zijn onverklaarbare dingen voor buitenstaanders, maar je weet nooit hoe een wanhopig doorgedraaid individu denkt. Het idee dat ze nog even wereldnieuws zijn geeft ze wellicht een gevoel dat ze toch even belangrijk zijn geweest in het leven. Alleen ditmaal in (zeer) negatief opzicht. Wat mij betreft is het zeer goed mogelijk dat hij gewoon gekeerd is en richting het zuiden is gevlogen. Zo veel oceaan daar en gezien de onlogische richting (vliegtuig hoorde naar het noorden te vliegen) een plek waar ze pas later zullen gaan zoeken. Hoe verder richting het zuiden, hoe langer het duurt voor ze het vinden. En bovendien lastiger als het vliegtuig neergestort en gezonken is. | |
Loekie1 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:03 |
En als ie al eerder zelfmoord gepleegd heeft in de cockpit kan ie het vliegtuig laten vliegen volgens het ingeprogrammeerde programma. | |
Loekie1 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:04 |
link? | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 12:04 |
oeh!.. transponders uit, in programmeren, en de druktest uitvoeren.. waardoor de zuurstof in het vliegtuig langzaam afneemt.. alla Helios.. die in the sky hopende dat het op een ongeluk lijkt waardoor nabestaanden nog $$ krijgen | |
Loekie1 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:06 |
De 53-jarige piloot kreeg ook al een alarm toen ie door de controle ging. Ze hebben hem echter niet grondig gefouilleerd om een of andere duistere reden. Misschien had ie wel een pistool bij zich om de andere piloot om zeep te helpen. | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 12:07 |
Ik geloof nog in zelfmoord, alleen met die van tevoren geprogrammeerde route moet die co dat geweten hebben, toen hij good night zei. | |
Loekie1 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:07 |
Waarom? Dat kan de andere piloot gedaan hebben. | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 12:08 |
op pagina 4 staat volgens mij ook een linkje daarover, sorry mobiel | |
Maargoed. | woensdag 19 maart 2014 @ 12:08 |
Has Malaysia Airlines Flight MH370 Been Finally Found?![]() http://meebal.com/has-mal(...)-been-finally-found/ | |
Drebbelman | woensdag 19 maart 2014 @ 12:09 |
Alleen al China gebruikt momenteel 21(!) satellieten om te speuren. | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 12:09 |
fake | |
Maargoed. | woensdag 19 maart 2014 @ 12:10 |
Want? | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 12:10 |
dat denk ik ook, maar dat ziet die co dan toch? op een scherm waar ze naartoe gaan, zoals op een tom tom, of werkt het niet zo? ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 12:10 |
We kunnen het ook niet uitsluiten maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk, echter wat Parzival schrijft zou idd zomaar kunnen ![]() | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 12:12 |
zie pagina 3 van deze thread.. en.. voor zover ik weet is er geen enkel vliegtuig netjes tussen de bomen terecht gekomen.. als een BMW zich met 80km/h om een boom vouwt, doet een vliegtuig met 120Kmh dat ook hoor | |
Mansjester | woensdag 19 maart 2014 @ 12:14 |
Dit wordt echt een anti climax, in de zin van dat het niks spectaculairs is denk ik ![]() | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 12:14 |
Bijna elke theorie lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik ben ook maar een doodnormale jongeman zonder kronkel in mijn kop. Het lijkt mij in ieder geval zeer reëel dat de piloot er iets mee te maken heeft. Nu de grote vraag: wat was zijn doel? | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 12:14 |
mag ik deze officieel aanvoeren voor de OP? | |
Ajaxfan | woensdag 19 maart 2014 @ 12:15 |
Erg knappe piloot die zo'n groot vliegtuig op zo'n kleine ruimte krijgt inderdaad. | |
n0sferat2 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:15 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html "Ondertussen is volgens Maleisische autoriteiten uit data van de vluchtsimulator van de piloot van vlucht MH 370, de 53-jarige Zaharie Ahmad Shah, gebleken dat bepaalde informatie recentelijk is verwijderd. Experts proberen die informatie terug te krijgen." | |
Frutsel | woensdag 19 maart 2014 @ 12:17 |
Had het ook al in de OP gezet vandaag ![]() Dat satellietbeeld met dat vliegtuig boven de bomen wordt door meerdere nieuwssites genoemd, geen idee wat ik daar van moet denken. | |
Marrije | woensdag 19 maart 2014 @ 12:18 |
zou me niks verbazen als dat niet lukt, hij hield wel van techniek, gezien zijn filmpmes op youtube | |
Jor_Dii | woensdag 19 maart 2014 @ 12:19 |
Dit al voorbij gekomen? http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/ | |
Drebbelman | woensdag 19 maart 2014 @ 12:19 |
Het is een 737 die op koers ligt om te landen op vliegveld Ins Utkrosh nabij Port Blair op de Andaman eilanden. | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 12:19 |
Die foto's van tomnod zijn toch niet serieus te nemen? Open source, dus iedere idioot kan daar op zoeken. En zowat iedereen kan wel wat photoshoppen. Leuk plaatje, maar vooral een roep om aandacht. Ik denk dat professionals iets beter kunnen zoeken en mochten zij zoiets vinden, het niet in de krant staat. Denk eerder dat ze dan als een gek die kant op vliegen/varen om te zoeken. | |
Frutsel | woensdag 19 maart 2014 @ 12:22 |
leuk stuk ![]() | |
Loekie1 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:22 |
Kan toeval zijn, maar ik vrees van niet. | |
DaMart | woensdag 19 maart 2014 @ 12:22 |
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 12:23 |
waarom niet? Dit vliegtuig vloog netjes van waypoint naar waypoint, echter als je op dit plaatje kijkt kan de route dan niet kloppen. Dan zou het eerder richting het zuiden gegaan moeten zijn. ![]() | |
eight | woensdag 19 maart 2014 @ 12:24 |
Daar kan de telegraaf nog een puntje aan zuigen | |
bedachtzaam | woensdag 19 maart 2014 @ 12:27 |
Nee volgens mij geen Photoshop, het komt van Tomnod, wellicht een vliegtuig dat laag vliegt daar. | |
Frutsel | woensdag 19 maart 2014 @ 12:27 |
| |
DaMart | woensdag 19 maart 2014 @ 12:29 |
Dat zou ook nog kunnen. Maar het is in ieder geval geen vliegtuig dat daar netjes geland op de grond staat. | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 12:30 |
Ik vind het altijd zo bijzonder dat getuigen - in dit geval de vissers - geen foto maken van die onderdelen. Je kan wereldnieuws maken en heul veul geld vragen voor zo'n foto, maar nee "we zeggen gewoon dat we wat hebben zien drijven". | |
Draailamp | woensdag 19 maart 2014 @ 12:31 |
Uiterst verdacht als je het mij vraagt. In deze situatie. Inderdaad. Meest logische verklaring sinds dag 3 ofzo. Maar misschien willen ze dit niet groot in de media bekend maken. Ivn naam etc. | |
HiZ | woensdag 19 maart 2014 @ 12:33 |
Niet iedere visser heeft een camera of een smartphone. Sommigen hebben niet eens een telefoon thuis. | |
PicoMMP | woensdag 19 maart 2014 @ 12:37 |
Nee, maar tot nu toe heeft niemand een camera bij zich gehad. Ik zou het wel weten. Onderdeel mee naar huis nemen op de boot, thuis foto maken en dan de krant bellen ![]() | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 12:39 |
ik had ook een foto op twitter verwacht | |
Drebbelman | woensdag 19 maart 2014 @ 12:48 |
Dit is de locatie van dat vliegtuig: https://www.google.nl/map(...)1,570m/data=!3m1!1e3 Zie de huisjes linksboven op de foto: Als je bij google maps beetje uitzoomt en je volgt de richting van het vliegtuig naar het noordoosten zie je dus dat hij gewoon op koers is om te landen in Port Blair. Sowieso. als hij daar gecrashed zou zijn zou het ten eerste wel opgvallen zijn, gezien de nabijheid van bewoond gebied, en ten tweede zou het vliegtuig niet intact zijn, of ineens uitzien als een 737, Ten tweede, waarom zou hij überhaupt op 12 maart, terwijl de zoekactie in dat gebied in volle gang is nog rondvliegen boven de Andaman eilanden. Plus, het is wss een vliegtuig van Go Air In. Zie de blauwe staart die overeen komt met de staart
| |
Oud_student | woensdag 19 maart 2014 @ 12:55 |
Er wordt gezegd dat het toestel op 45000 voet heeft gevlogen, dan zou je idd door het falen van apparatuur of expres soortgelijke toestanden kunnen krijgen als met het Helios vliegtuig. Misschien zijn de piloten ook gedood door hetzelfde mankement / sabotage Daarna is het vliegtuig op de auto-pilot doorgevlogen. Welke koers kiest de auto-pilot trouwens? (de laatst ingestelde?) Probleem is met al dat speculeren, dat we geen zekerheid over de feiten hebben en dat er zeer wrs. feiten worden achtergehouden c.q worden verdraaid. Tel daar nog eens bij de incompetentie en gebrek aan samenwerking tussen de diverse overheden, dan is het beeld "compleet". Er is toch een onafhankelijke groep NTSB die de zaak kan onderzoeken? Het lijkt me dat eerst alle feiten moeten worden verzameld en getoetst (had natuurlijk direct moeten gebeuren) | |
PurifieR | woensdag 19 maart 2014 @ 13:02 |
Lijkt me ook meer een MD-80 of Fokker-100 aan de hoek van de vleugels te zien. | |
LudoSanders | woensdag 19 maart 2014 @ 13:07 |
Veteran pilots theory on missing plane goes viral | |
The_stranger | woensdag 19 maart 2014 @ 13:08 |
Ligt aan de instelling van de AP. Het kan de ingevoerde route zijn, inclusief de bochten en eventueel de hoogtes, maar kan ook een vaste richting zijn. geheel afhankelijk van waar de AP op stond voor het incident. Het is een Amerikaans instituut en ik kan me voorstellen dat de Maleisische regering geen anderen duldt in het onderzoek, in ieder geval niet zolang niet duidelijk is geworden dat ze het zelf niet kunnen. Eer en "saving face" vieren hoogtij in die culturen, men zal niet snel toegeven hulp nodig te hebben, ook al is dat voor de rest inmiddels pijnlijk duidelijk. (probeer bv in Japan eens in een winkel een TV te kopen die ze niet hebben, ze zullen zich in alle bochten wringen om geen "nee" te hoeven zeggen). | |
Parzival | woensdag 19 maart 2014 @ 13:15 |
de NTSB is bijna altijd betrokken bij de zaak.. dit omdat het een amerikaans vliegtuig is.. de fabrikant wordt altijd bij de onderzoekscommissie gezet. en in Amerika doet de NTSB dit voor de meeste ongelukken.. | |
MartijnA3 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:23 |
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand? | |
The_stranger | woensdag 19 maart 2014 @ 13:24 |
Niet vanzelf: Bron In de praktijk komt het inderdaad vrij vaak voor, mede ook omdat de NTSB bakken meer ervaring en kennis heeft dan het land dat oorspronkelijk het onderzoek moet doen, maar het is geen verplichting. En er zijn landen waarbij ze het zo lang mogelijk uitstellen als het even kan, puur vanwege het idee dat ze het zelf wel kunnen. | |
HiZ | woensdag 19 maart 2014 @ 13:26 |
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan. | |
alpeko | woensdag 19 maart 2014 @ 13:30 |
Klopt deze theorie wel i.c.m. de ping van 8.11? Dan zou het een vreemde koers op de autopilot hebben gevlogen. | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:33 |
Of waar je vandaan komt? ![]() | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:41 |
http://www.demorgen.be/dm(...)n-vlucht-MH370.dhtml Voor degene die het engels wat lastig lezen vinden ....... Over de theorie, theoretische gezien klinkt het niet heel idioot.....mja.... | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 13:42 |
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn". | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:43 |
![]() | |
MartijnA3 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:43 |
Jij hebt het over ACARS, dat hoogstwaarschijnlijk eerder is uitgezet. Ik heb het over de transponder van de secondary radar, maar je hebt inderdaad gelijk, ding is uitgegaan 2 minuten na radiocontact.
| |
Pheno | woensdag 19 maart 2014 @ 13:43 |
He, ik werd geroepen | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:46 |
Iemand de 5 complottheorie-en al gelezen die ze min of 48 online hebben gezet, waarmee ze denken dat de MH370 in de schaduw van een vliegtuig van Singapore Airlines heeft gevlogen?![]() | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 13:46 |
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit: But here are the flaws in the theory, in my opinion: 1) There's now evidence that the trajectory changes over Malacca were straight, which is inconsistent with the pilots trying to land at Langkawi. 2) The last radar pings located the plane really far from the route that the plane is supposed to follow, if it had continued "on its last programmed course". 3) Why didn't the pilot notice one of the transponders had been switched off (which might mean that the problem is already serious by then) before giving the "alright, goodbye" send off? 4) While it might be true that Mayday might be the last option (the first being to try and fix the problem), but shouldn't the pilot have had enough time to call Mayday before they got taken out? 5) In Goodfellow's piece, he said that the pilot did not turn the autopilot off... which was why the plane was able to continue flying even if the pilots were taken out by the smoke until the plane ran out of fuel. But if the plane had been in autopilot, what could've caused the radical changes in altitude? It went beyond its threshold of 45,000 ft, then dropping to as low as 23,000 ft in just minutes before moving back up to 29,500 minutes. 6) In an inflight emergency, pilots are required to contact the ATC and declare an emergency. If he was that experienced - up to the point where his training would kick in instinctively, why didn't he follow the protocol? | |
Uccie | woensdag 19 maart 2014 @ 13:47 |
Zou zuidelijk loopt die lijn nou ook weer niet ![]() | |
TLC | woensdag 19 maart 2014 @ 13:47 |
Haha ik hoorde dit op Radio 1 en dit kan weleens kloppen ; het vermiste vliegtuig was de 404-ste Boeing 777 die gemaakt is en waar kennen we 404 van ? ![]() Dat kan haast geen toeval zijn ?!!!?!!!! ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 13:48 |
Illoemienatie!!11!!!!1 ![]() | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:49 |
het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamen | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 13:50 |
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka. | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:51 |
haha | |
Gloorbek | woensdag 19 maart 2014 @ 13:52 |
Dit is toch ook echt eng.. Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben. Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit.. MH370 in combinatie met Webdings font ![]() WTF!!!! Dan toch Den-Haag? | |
Diedelientje81 | woensdag 19 maart 2014 @ 13:52 |
Iemand goed in rebussen dan??? ![]() | |
TLC | woensdag 19 maart 2014 @ 13:53 |
Snotverdomme wat vond ik Gillian Anderson vroeger vreselijk lekker, en nu nog steeds wel ![]() ![]() | |
Awsom | woensdag 19 maart 2014 @ 13:53 |
LOL | |
El_Matador | woensdag 19 maart 2014 @ 13:53 |
vol |