18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
Over maand of wat blijkt het vliegtuig al die tijd ergens op een Thais eiland te hebben gelegen. 'Ja jullie hadden niet gevraagd of het daar was neergestort'
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 20:35:28 ]
Op dinsdag 18 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende: Is het nu wel of niet mogelijk, in combinatie met de lijn van de satellieten, dat het vliegtuig bij de Malediven ergens is opgedoken?!
Als die satellietping echt zo slecht is in afstandmeting, dan is het mogelijk. Anders lijkt het me zeer onwaarschijnlijk, aangezien de Malediven ongeveer in het midden van die rode radarcirkel liggen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Als die satellietping echt zo slecht is in afstandmeting, dan is het mogelijk. Anders lijkt het me zeer onwaarschijnlijk, aangezien de Malediven ongeveer in het midden van die rode radarcirkel liggen.
Dat dus, rare informatie zou dat zijn, ik ga in deze liever op ooggetuigenverslagen af want hoeveel boeings scheren er nu over de Malediven zo vroeg in de ochtend.
Dat dus, rare informatie zou dat zijn, ik ga in deze liever op ooggetuigenverslagen af want hoeveel boeings scheren er nu over de Malediven zo vroeg in de ochtend.
Dito, zo denk ik er ook over
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op dinsdag 18 maart 2014 20:39 schreef DaKKiE1984 het volgende: Er waren toch al eerder ooggetuigenverslagen van mensen die een boeing heel laag hadden zien vliegen? Was dat niet in Vietnam?
Dat was in Maleisie zelf in lijn met de vliegroute.
Ál die informatie moet toch geanalyseerd worden he
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef DeParo het volgende: Nogmaals, mijn vraag, is het mogelijk dat dit vliegtuig opduikt bij de Malediven terwijl de satellietengebieden daar niet op wijzen?
Die Maledivers hebben geen reet te beleven en verzinnen een verhaal om in de media te komen.
Die Maledivers hebben geen reet te beleven en verzinnen een verhaal om in de media te komen.
Eens. "Getuigenverklaringen" 10 dagen na dato geloof ik geen reedt van. Die Thai hetzelfde.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ongeveer wel ja, maar het heeft niets te maken met de schijdingslijn tussen de donker- en lichtblauwe achtergrond. Die donkerblauwe achtergrond geeft namelijk het dekkingsgebied weer van andere Inmarsat-services. Info hier.
Ja, waarom zijn die pings van 01:11-07:11 niet bekendgemaakt? Zijn die er uberhaupt?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat topic van die vermoorde jongens uit Zeist die een ping hadden in Zuidlimburg was iets van 45 topics. Maar dat werd voornamelijk bevolkt door vrouwen die hele psychologische analyses van de verdachten maakten en daarbij elkaar op leven en dood bestreden om gelijk te krijgen.
Op dinsdag 18 maart 2014 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende: Dat topic van die vermoorde jongens uit Zeist die een ping hadden in Zuidlimburg was iets van 45 topics. Maar dat werd voornamelijk bevolkt door vrouwen die hele psychologische analyses van de verdachten maakten en daarbij elkaar op leven en dood bestreden om gelijk te krijgen.
Hier gaat het voornamelijk over techniek.
Zoals eigenlijk de meeste NWS topics eindigen
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op dinsdag 18 maart 2014 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende: Dat topic van die vermoorde jongens uit Zeist die een ping hadden in Zuidlimburg was iets van 45 topics. Maar dat werd voornamelijk bevolkt door vrouwen die hele psychologische analyses van de verdachten maakten en daarbij elkaar op leven en dood bestreden om gelijk te krijgen.
Ja die discussie daar was soms tenenkrommend. Die vrouwen voelden zich constant aangevallen met elke opmerking die gemaakt werd. Enige logische analyse werd daar niet gewaardeerd.
Nu is de snelheid er hier ook wel een beetje uit, bij gebrek aan nieuw nieuws...
Dat topic op de FP vandaag - "vliegtuig gevonden" - was wel jammer. Dacht echt van mooi 't is gelukt.... maar nee een onzinbericht.
Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef DeParo het volgende: Nogmaals, mijn vraag, is het mogelijk dat dit vliegtuig opduikt bij de Malediven terwijl de satellietengebieden daar niet op wijzen?
Vanaf het laatst bekende punt van contact (01.20 am tussen Maleisie en Vietnam) is het zo'n 3000 km tot aan de Malediven. Met een cruise snelheid van ~900 km/u en als het vliegtuig vanaf punt verdwijning rechtstreeks naar de Malediven zou zijn gevlogen zou hij daar om ~04.45 aankomen. Tijden zijn vanuit Maleisisch oogpunt, dus 04.45 Maleisische tijd is 02.45 Malediven tijd.
Dat zou dan totaal niet overeen komen met het tijdstip van 'sighting' door de Maledievers om 06.15 AM (hun tijd!). 6.15 AM hún tijd komt overeen met 8.15 Maleisische tijd - toevallig? HÉT tijdstip van de laatste ping.
Maar het vliegtuig hoeft natuurlijk niet rechtstreeks naar de Malediven zijn gevlogen, zie bv de melding van de waypoints die hij mogelijk gevolgd kon hebben:
Als hij zo zigzaggend zou zijn doorgevlogen naar de Malediven dan zou hij heel erg theoretisch wél bij de Malediven hebben kunnen zijn om 06.15 (Malediven tijd) = 8.15 Maleisische tijd. Dit houdt dan wel in dat de 'ping' onjuist is, maar ook dat op het moment van 'sighting' door de Maledievers het vliegtuig niet echt veel brandstof meer zal hebben.
Eindconclusie: NEE, het vliegtuig kan niet én bij de Malediven gezien zijn om 6.15 Malediven tijd én op een punt van de ping op de 'arc' zijn om 8.11 Maleisische tijd. Het is ongeveer hetzelfde tijdstip.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Ja die discussie daar was soms tenenkrommend. Die vrouwen voelden zich constant aangevallen met elke opmerking die gemaakt werd. Enige logische analyse werd daar niet gewaardeerd.
Nu is de snelheid er hier ook wel een beetje uit, bij gebrek aan nieuw nieuws...
Het was vrij simpel, de man was schuldig en alleen hij en als je het daar niet mee eens was, ging je kop eraf
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ja die discussie daar was soms tenenkrommend. Die vrouwen voelden zich constant aangevallen met elke opmerking die gemaakt werd. Enige logische analyse werd daar niet gewaardeerd.
Nu is de snelheid er hier ook wel een beetje uit, bij gebrek aan nieuw nieuws...
Dat topic op de FP vandaag - "vliegtuig gevonden" - was wel jammer. Dacht echt van mooi 't is gelukt.... maar nee een onzinbericht.
Zo slecht idd en dat staat dan ook gewoon op de FP
Vanaf het laatst bekende punt van contact (01.20 am tussen Maleisie en Vietnam) is het zo'n 3000 km tot aan de Malediven. Met een cruise snelheid van ~900 km/u en als het vliegtuig vanaf punt verdwijning rechtstreeks naar de Malediven zou zijn gevlogen zou hij daar om ~04.45 aankomen. Tijden zijn vanuit Maleisisch oogpunt, dus 04.45 Maleisische tijd is 02.45 Malediven tijd.
Dat zou dan totaal niet overeen komen met het tijdstip van 'sighting' door de Maledievers om 06.15 AM (hun tijd!). 6.15 AM hún tijd komt overeen met 8.15 Maleisische tijd - toevallig? HÉT tijdstip van de laatste ping.
Maar het vliegtuig hoeft natuurlijk niet rechtstreeks naar de Malediven zijn gevlogen, zie bv de melding van de waypoints die hij mogelijk gevolgd kon hebben:
Als hij zo zigzaggend zou zijn doorgevlogen naar de Malediven dan zou hij heel erg theoretisch wél bij de Malediven hebben kunnen zijn om 06.15 (Malediven tijd) = 8.15 Maleisische tijd. Dit houdt dan wel in dat de 'ping' onjuist is, maar ook dat op het moment van 'sighting' door de Maledievers het vliegtuig niet echt veel brandstof meer zal hebben.
Eindconclusie: NEE, het vliegtuig kan niet én bij de Malediven gezien zijn om 6.15 Malediven tijd én op een punt van de ping op de 'arc' zijn om 8.11 Maleisische tijd. Het is ongeveer hetzelfde tijdstip.
Toeval bestaat niet. Zoals je zelf eigenlijk al zegt het vliegtuig heeft een en al zigzaggende bewegingen gemaakt om uit het zicht van radarsystemen en dergelijke te blijven. Ik neem de ooggetuigenverslagen zeer serieus, waarom, een grote groep mensen die iets beweert wat zeer in de buurt komt van wat we dus zoeken.
Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad.
Toeval bestaat niet. Zoals je zelf eigenlijk al zegt het vliegtuig heeft een en al zigzaggende bewegingen gemaakt om uit het zicht van radarsystemen en dergelijke te blijven. Ik neem de ooggetuigenverslagen zeer serieus, waarom, een grote groep mensen die iets beweert wat zeer in de buurt komt van wat we dus zoeken.
Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad.
Hoe groot is die groep mensen eigenlijk? Want ik ken wel voorbeelden die nogal uitvergroot werden. Hier in een dorp was er ooit iemand een vingertopje kwijtgeraakt door wat vuurwerk, een uur later was het een hand, en twee dagen later ging het gerucht dat ie dood was. Dus misschien heeft er 1 persoon een vliegtuig zien vliegen enz enz enz....
Hoe groot is die groep mensen eigenlijk? Want ik ken wel voorbeelden die nogal uitvergroot werden. Hier in een dorp was er ooit iemand een vingertopje kwijtgeraakt door wat vuurwerk, een uur later was het een hand, en twee dagen later ging het gerucht dat ie dood was. Dus misschien heeft er 1 persoon een vliegtuig zien vliegen enz enz enz....
Schijnbaar betreft het bijna alle bewoners van dat eiland waar het overheen heeft gevlogen en met nog al wat lawaai mensen uit hun huizen heeft gedreund.
Toeval bestaat niet. Zoals je zelf eigenlijk al zegt het vliegtuig heeft een en al zigzaggende bewegingen gemaakt om uit het zicht van radarsystemen en dergelijke te blijven. Ik neem de ooggetuigenverslagen zeer serieus, waarom, een grote groep mensen die iets beweert wat zeer in de buurt komt van wat we dus zoeken.
Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad.
We zoeken nu eigenlijk bevestiging dat óf de ooggetuigen óf de 'ping' gelijk heeft. Gelet op het tijdstip van de getuigen op de Malediven kan maar 1 van beide gelijk hebben.
En uiteraard (zolang we niets 100% zeker weten) mag je gerust de optie van bijtanken meenemen in de speculaties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Toeval bestaat niet. Zoals je zelf eigenlijk al zegt het vliegtuig heeft een en al zigzaggende bewegingen gemaakt om uit het zicht van radarsystemen en dergelijke te blijven. Ik neem de ooggetuigenverslagen zeer serieus, waarom, een grote groep mensen die iets beweert wat zeer in de buurt komt van wat we dus zoeken.
Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad.
en dat het ongezien om afrika heen is gevlogen ofzo
Als dat vliegtuig tussendoor getankt heeft dan zou die laatste pingmogelijkheid ook uitgezet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de kaper niet wist van die ping. En na het tanken bewust laten zitten geloof ik ook niet. Eigenlijk geloof ik dat tanken ook niet, maar goed, stel.
Schijnbaar betreft het bijna alle bewoners van dat eiland waar het overheen heeft gevlogen en met nog al wat lawaai mensen uit hun huizen heeft gedreund.
Zou wat zijn eigenlijk he, al die moeite om radar te ontwijken en locatie te verbergen en dan uiteindelijk een heel eiland wakker maken met je vliegmachien.
Zou wat zijn eigenlijk he, al die moeite om radar te ontwijken en locatie te verbergen en dan uiteindelijk een heel eiland wakker maken met je vliegmachien.
daar zat ik net aan te denken, als ie nou niet anders kon, maar in het midden van die oceaan net ff over de malediven heenvliegen, gewoon omdat het kan.
Maar is het DAT vliegtuig, wat vliegt er nog meer op dat tijdstip in die omgeving? Ik bedoel, ik zie nog wel of een vliegtuig van de KLM of Easyjet is, maar ik zie niet eens het verschil tussen een Boeing en een Airbus, laat staan alle typen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef Uccie het volgende: Maar is het DAT vliegtuig, wat vliegt er nog meer op dat tijdstip in die omgeving? Ik bedoel, ik zie nog wel of een vliegtuig van de KLM of Easyjet is, maar ik zie niet eens het verschil tussen een Boeing en een Airbus, laat staan alle typen.
Ja dat bedoel ik, voor hetzelfde geld heeft er daar iemand een blauw-witte cesna zien vliegen. En als dat zo bijzonder was, heeft er dan niemand een foto gemaakt ofzo daar? Ze kwamen er blijkbaar wel hun bed voor uit.
Op dinsdag 18 maart 2014 21:43 schreef Diedelientje81 het volgende: Dan mogen ze die mensen weleens pepers in de reet steken als het fokking 10 dagen duurt voor ze hen mond open doen
Echt hè? Volgens mij heerst daar ook nog zo'n heel gelaten sfeertje..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef Uccie het volgende: Maar is het DAT vliegtuig, wat vliegt er nog meer op dat tijdstip in die omgeving? Ik bedoel, ik zie nog wel of een vliegtuig van de KLM of Easyjet is, maar ik zie niet eens het verschil tussen een Boeing en een Airbus, laat staan alle typen.
Ze hadden het ook over een jumbo jet, volgens mij is dat nog altijd een 747
We zoeken nu eigenlijk bevestiging dat óf de ooggetuigen óf de 'ping' gelijk heeft. Gelet op het tijdstip van de getuigen op de Malediven kan maar 1 van beide gelijk hebben.
En uiteraard (zolang we niets 100% zeker weten) mag je gerust de optie van bijtanken meenemen in de speculaties.
Inderdaad, die satellietgegevens moeten nader bestudeerd worden, daarnaast is het ook relevant om te kijken of de piloot of iemand anders op een andere manier de ping heeft kunnen dwarsbomen want zoals Marrije terecht zegt het lijkt me sterk dat een piloot die zo goed op de hoogte is, met al deze technische vaardigheden, niet op de hoogte is van de ping wat schijnbaar algemeen bekend is binnen de luchtvaart dan.
en dat het ongezien om afrika heen is gevlogen ofzo
Als dat vliegtuig tussendoor getankt heeft dan zou die laatste pingmogelijkheid ook uitgezet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de kaper niet wist van die ping. En na het tanken bewust laten zitten geloof ik ook niet. Eigenlijk geloof ik dat tanken ook niet, maar goed, stel.
Wat de volgende bestemming is, geen idee, maar schijnbaar vliegt hij richting plekken met niet al te veel inwoners.
Zou wat zijn eigenlijk he, al die moeite om radar te ontwijken en locatie te verbergen en dan uiteindelijk een heel eiland wakker maken met je vliegmachien.
Op dat tijdstip had hij het misschien voor mogelijk gehouden, daarnaast een niet al te dichtbevolkt gebied, niet al te onhaalbaar ook kapers moeten niet te veel boven zee vliegen uiteraard.
Op dinsdag 18 maart 2014 21:43 schreef Diedelientje81 het volgende: Dan mogen ze die mensen weleens pepers in de reet steken als het fokking 10 dagen duurt voor ze hen mond open doen
De autoriteiten daar hebben gezegd dat ze het al die tijd al wisten maar dat Maleisie hen nooit direct gevraagd had of ze het vliegtuig hadden gezien .
Op dinsdag 18 maart 2014 21:42 schreef Uccie het volgende: Maar is het DAT vliegtuig, wat vliegt er nog meer op dat tijdstip in die omgeving? Ik bedoel, ik zie nog wel of een vliegtuig van de KLM of Easyjet is, maar ik zie niet eens het verschil tussen een Boeing en een Airbus, laat staan alle typen.
Het betrof een wit vliegtuig met rode strepen of iets in die richting, kwam laag over, dus schijnbaar goed te zien.
De autoriteiten daar hebben gezegd dat ze het al die tijd al wisten maar dat Maleisie hen nooit direct gevraagd had of ze het vliegtuig hadden gezien .
Kun je nagaan hoe goed de verstandhoudingen zijn tussen die landen. Indonesië zet ook al zijn hakken in het zand.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
De autoriteiten daar hebben gezegd dat ze het al die tijd al wisten maar dat Maleisie hen nooit direct gevraagd had of ze het vliegtuig hadden gezien .
Ik twijfel nu alleen maar meer aan de statements van India, Pakistan en Afghanistan. Die landen roepen mij te snel te hard dat ze zeker weten dat hij er niet overheen gevlogen hebben. Ik zeg niet dat ze liegen, maar hebben ze wel echt goed gekeken?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het betrof een wit vliegtuig met rode strepen of iets in die richting, kwam laag over, dus schijnbaar goed te zien.
Al staan ze recht voor me, zolang er geen Boeing 737, 747 etc op staat, heb ik serieus geen idee. Ik denk dat ik na dit weekend meer over de binnenkant van een 777 weet dan van de buitenkant.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Daarnaast vergeet je een optie dat het vliegtuig tussendoor al ergens is geland en heeft bijgetankt hoe onwaarschijnlijk dat ook zou kunnen zijn inderdaad.
En dan natuurlijk cash betalen voor de kerosine, want een pinbetaling of betaling met een credit card laat een spoor achter
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
KUALA LUMPUR, March 18 (Xinhua) -- The search area for the missing Malaysia Airlines flight MH 370 has been expanded to 2.24 million square nautical miles (about 7.68 million square km), Malaysia's acting transport minister said Tuesday.
Alstie gewoon ergens verstopt aan de grond staat, gaan ze nog wel een tijdje zoeken.
KUALA LUMPUR, March 18 (Xinhua) -- Background check on all passengers from Chinese mainland aboard the missing MH370 did not find any evidence that they might have hijacked or launched terror attack on the jet, Chinese Ambassador to Malaysia Huang Huikang said on Tuesday.
Alstie gewoon ergens verstopt aan de grond staat, gaan ze nog wel een tijdje zoeken.
Ja het is ook net een auto die je zo even verstopt, laat staan dat je hem zomaar ergens land! Zo heel simpel lijkt het mij nog niet, waar moet je zo'n ding ooit veilig landen waar niemand het door heeft en je hem ook nog kunt verbergen.
Daarnaast wat heeft het voor een nut? Niemand eist de actie op. Ondertussen begint de wereld media er al moe van te worden! Hype is er al af, als de "terroristen" nu komen met wat dan ook, heeft dat al veel minder impact dan dat dat had gehad binnen 24 uur na de kaping, toen de hype op zijn hoogst was. Nu 2 weken later zijn de kaarten wel iets anders...
Daarnaast wat heeft het voor een nut? Niemand eist de actie op. Ondertussen begint de wereld media er al moe van te worden! Hype is er al af, als de "terroristen" nu komen met wat dan ook, heeft dat al veel minder impact dan dat dat had gehad binnen 24 uur na de kaping, toen de hype op zijn hoogst was. Nu 2 weken later zijn de kaarten wel iets anders...
Misschien is het een test case. Als er binnenkort weer een vliegtuig verdwijnt zal dat zeker impact hebben op het veiligheidsgevoel van de passagiers.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Valt me mee dat ik nog maar 68 keer gepost heb in dit topic.. ik denk dat hij ergens ten westen van Australië op de bodem van de oceaan ligt.. kan er alleen geen kaartje bij maken helaas
Heb het speculeren niet echt gevolgd, maar ik verwacht dat het wrak gewoon ergens bij de zuidelijke watergrens van Vietnam in zee ligt, al dan niet in de lucht ontploft of in zee gestort. Iedereen gaat imo iets te veel uit van kleine -wellicht irrelevante- details.
In 2003 is er ook nog één gestolen Boeing 727 Misschien zijn ze aan het sparen
ja, ze willen er vier (en bedankt marrije )
quote:
He added that the Malaysian plot was being masterminded by one Khalid Sheikh Mohammed, the principal architect of the September 11, 2001 attacks – involving the use of four commercial airplanes as weapons to attack targets on US soil. http://m.malaysiakini.com/news/257237
Ze gaan eerdaags ook de oceaan over richting Nederland, lijkt me niet dat er continu JSF's achter aan vliegen?
Juist daar wordt het vliegtuig zo neergehaald. Hij vliegt boven de zee dus de slachtoffers zijn minimaal. Boven een druk bevolkt gebied heb je echter kans op meer slachtoffers.
Of er JSF's meevliegen boven de oceaan is dan wel een interessante vraag
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef Justinn het volgende: Heb het speculeren niet echt gevolgd, maar ik verwacht dat het wrak gewoon ergens bij de zuidelijke watergrens van Vietnam in zee ligt, al dan niet in de lucht ontploft of in zee gestort. Iedereen gaat imo iets te veel uit van kleine -wellicht irrelevante- details.
Zou kunnen. Er zijn meldingen geweest van wrakstukken bij Tho Chu eiland ten westen van Vietnam en ten oosten van Vietnam ter hoogte van Vung Tau. Maar op beide plekken is tot nu toe nog niets gevonden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op dinsdag 18 maart 2014 22:45 schreef Uccie het volgende: Bij BBC World een Amerikaan die precies weet wat Maleisië allemaal verkeerd doet en hoe zoveel beter zij wel niet waren geweest
Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef Co_OL het volgende: Redt een volgetankt B777 een vlucht van de Malediven af om Afrika heen naar de Atlantische Oceaan?
De long range versies kunnen 15000 km vliegen. Dan lukt dat wel. Weet alleen niet wat de range is van het betreffende vliegtuig.
nou na 2 dagen wisten ze na het vinden van een vijftigtal lichamen dat het wel behoorlijk duidelijk was dat dat ding gecrasht was ergens.. pas 2 jaar later konden ze de dozen en het daadwerkelijke wrak vinden in een zoekgebied van 2000km2.. dit zoekgebied is 600.000km2
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
en een tegenstribbelend indonesie... ik zou ze als nr 1 verdachte neerzetten (maar ik ben dan ook geen onderzoeker )
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
En dat terwijl nuchter, want net thuis. Heb weinig gemist zie ik en wat ik meekreeg per mobiel prijkt al bovenaan in de OP.
Is er een reden gegeven door Indonesie het luchtruim gesloten te houden (o.i.d.)?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
en een tegenstribbelend indonesie... ik zou ze als nr 1 verdachte neerzetten (maar ik ben dan ook geen onderzoeker )
Nr. 1 verdachte in het opzettelijk tegenwerken van serieus onderzoek, lijkt me de Maleisische regering. Het plaatje uit de OP door iemand een paar delen terug gepost, is dan ook treffend.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef Co_OL het volgende: Redt een volgetankt B777 een vlucht van de Malediven af om Afrika heen naar de Atlantische Oceaan?
Valt misschien meer op dan over land? Ik weet niet hoe goed men de radar in de gaten houd in: Somalië > Ethiopië > Soedan > Tsjaad > Niger > Mali > Mauritanië
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
26 landen zelfs
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Valt misschien meer op dan over land? Ik weet niet hoe goed men de radar in de gaten houd in: Somalië > Ethiopië > Soedan > Tsjaad > Niger > Mali > Mauritanië
Lijkt me dat er in de Sahara ook niet heel veel radars staan opgesteld
Wow. En dat met al die data (pings, radar die blijkbaar TOCH dingen opmerkte -zei ik toch; beweringen van Pakistan en India dat ze niets op de radar gezien hebben, zijn an sich geen bewijs voor niet over die landen vliegen, etc.). Wij hebben YT en internetlinks. Zij toegang tot alle data. En nog niks bekend.
Volgens een artikel van CNN is die ping echt, uniek en van het vliegtuig.
Als dat dan echt het enige harde datapunt is, hoe kan dat vliegtuig dan op de Malediven zijn geweest, dat ligt helemaal niet op de route naar een van die bogen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Lijkt me dat er in de Sahara ook niet heel veel radars staan opgesteld
Was ook een van mijn gedachtes; via Somalie naar de Sahara. Of de Saudische woestijn. Maar dat is te ver vliegen en klopt niet met de ping.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Die 14xxx km range is met max payload, dus met volle capaciteit aan pax, bagage, vracht..volgetankt maar verder leeg beteked dat de range omhoog gaat. De 777-200LR variant heeft een range van ruim 17000 km, maar het record staat op 21600 km..dus in theorie zou het waarschijnlijk best kunnen
Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht.
Op dinsdag 18 maart 2014 23:54 schreef LudoSanders het volgende: Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht.
Een F16 of MIG29 jatten is wel even wat lastiger denk
Op dinsdag 18 maart 2014 23:54 schreef LudoSanders het volgende: Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht.
De kans dat je vanaf de A9 bij Schiphol met een raketwerper AF1 uit de lucht schiet is groter dan dit - nogal onmogelijk qua voorbereiding en succeskans - idee.
Een F16 of MIG29 jatten is wel even wat lastiger denk
In het Midden Oosten zal dat best meevallen. Meen ook eens gelezen te hebben dat er F16-motoren gejat waren in Israël. Desnoods bouwen die terroristen zo'n ding zelf.
An IT analyst by profession, Anoop Madhav Yeggina had been scurrying through innumerable images of DigitalGlobe Satellite QB02 over the past few days until he stumbled upon an image which almost took his breath away.
He had found a satellite image of a large aircraft flying very low above the Andaman Islands on March 8 which he believes is the Boeing 777 of Malaysian airlines.
Als dit het vliegtuig is en de info klopt, bevestigt dit wel de vliegroute na het uitvallen van de radargegevens. Dan zou hij dus wel degelijk richting de Maladiven gevlogen kunnen hebben.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Nee dat zijn de overgebleven spuitbusdampen van het nachtelijks defacen van de Fyra
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Dit zijn dus die 5 airport locaties die in de vluchtsimulator gevonden zijn.
De 2 locaties in op het vasteland (zuid India) lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Het risico op gespot te worden is daarvoor te groot.
Volgens eerdere berichten vloog het toestel richting de golf van Bengalen en daarmee zou Sri Lanka (middelste airport) dan nog het meest op koers liggen... Daar tegenover staan dan weer de ooggetuigen op de Malediven.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Godverdomme jongens, dit kan je toch niet menen? Die Daily Mail komt de OP niet in, dit kan ik vanaf de bank in Colombia debunken....
The image has surfaced at the same time as the news that Malaysian villagers claim to have seen the missing Malaysian Airlines jet flying over the north east of the country at around the time the aircraft is thought to have made a 'U-turn'.
Kan iemand mij vertellen hoe een vliegtuig (er vliegen er wel ietsje meer over de Aarde) in godsnaam het pad volgend dat getraceerd is, in de richting ~030 (NNO) vliegen???
Bovendien, dit is een satellietfoto??
HET WAS NACHT!!! toen dat vliegtuig verdween.
Mén... wat een onzin.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The image has surfaced at the same time as the news that Malaysian villagers claim to have seen the missing Malaysian Airlines jet flying over the north east of the country at around the time the aircraft is thought to have made a 'U-turn'.
Kan iemand mij vertellen hoe een vliegtuig (er vliegen er wel ietsje meer over de Aarde) in godsnaam het pad volgend dat getraceerd is, in de richting ~030 (NNO) vliegen???
Bovendien, dit is een satellietfoto??
HET WAS NACHT!!! toen dat vliegtuig verdween.
Mén... wat een onzin.
Ja, wat wil je ook? Vergeleken met de Daily Mail is de telegraaf een topkrant.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.