Juist daar wordt het vliegtuig zo neergehaald. Hij vliegt boven de zee dus de slachtoffers zijn minimaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:41 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ze gaan eerdaags ook de oceaan over richting Nederland, lijkt me niet dat er continu JSF's achter aan vliegen?
Zou kunnen. Er zijn meldingen geweest van wrakstukken bij Tho Chu eiland ten westen van Vietnam en ten oosten van Vietnam ter hoogte van Vung Tau. Maar op beide plekken is tot nu toe nog niets gevonden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef Justinn het volgende:
Heb het speculeren niet echt gevolgd, maar ik verwacht dat het wrak gewoon ergens bij de zuidelijke watergrens van Vietnam in zee ligt, al dan niet in de lucht ontploft of in zee gestort. Iedereen gaat imo iets te veel uit van kleine -wellicht irrelevante- details.
ff gekeken, wat betekent eigenlijk zo'n bolletje met een vraagteken en daarbij no callsign ?quote:
Had ik ook toen ik vorige week zat te kijken, maar zag het bij veel vliegtuigen over de hele kaart.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:58 schreef TLC het volgende:
[..]
ff gekeken, wat betekent eigenlijk zo'n bolletje met een vraagteken en daarbij no callsign ?
Dat is hem!!!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:58 schreef TLC het volgende:
[..]
ff gekeken, wat betekent eigenlijk zo'n bolletje met een vraagteken en daarbij no callsign ?
Dan zendt de transponder geen callsign uit.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:58 schreef TLC het volgende:
[..]
ff gekeken, wat betekent eigenlijk zo'n bolletje met een vraagteken en daarbij no callsign ?
Murrica fuck yeah!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:45 schreef Uccie het volgende:
Bij BBC World een Amerikaan die precies weet wat Maleisië allemaal verkeerd doet en hoe zoveel beter zij wel niet waren geweest
Dat gebeurt best veel, als ik nu naar boven kijk en daarna op fr24 zie ik wel wat in de lucht maar niet op fr24...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan zendt de transponder geen callsign uit.
Dergelijke sites zullen rond de top tijdelijk geen informatie geven, op last van de coördinator terrorismebestrijdingquote:
De long range versies kunnen 15000 km vliegen. Dan lukt dat wel. Weet alleen niet wat de range is van het betreffende vliegtuig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef Co_OL het volgende:
Redt een volgetankt B777 een vlucht van de Malediven af om Afrika heen naar de Atlantische Oceaan?
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef Parzival het volgende:
[..]
nou na 2 dagen wisten ze na het vinden van een vijftigtal lichamen dat het wel behoorlijk duidelijk was dat dat ding gecrasht was ergens.. pas 2 jaar later konden ze de dozen en het daadwerkelijke wrak vinden in een zoekgebied van 2000km2.. dit zoekgebied is 600.000km2
Zou kunnen hoor, zo zendt general aviation sowieso geen callsigns mee, maar voeren wel gewoon transponder.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:05 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dat gebeurt best veel, als ik nu naar boven kijk en daarna op fr24 zie ik wel wat in de lucht maar niet op fr24...
en een tegenstribbelend indonesie... ik zou ze als nr 1 verdachte neerzettenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
Mooie voorbeeldenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
http://en.wikipedia.org/wiki/777-200ER#Specificationsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:12 schreef Palomar het volgende:
[..]
De long range versies kunnen 15000 km vliegen. Dan lukt dat wel. Weet alleen niet wat de range is van het betreffende vliegtuig.
En dat terwijl nuchter, want net thuis. Heb weinig gemist zie ik en wat ik meekreeg per mobiel prijkt al bovenaan in de OP.quote:
Nr. 1 verdachte in het opzettelijk tegenwerken van serieus onderzoek, lijkt me de Maleisische regering. Het plaatje uit de OP door iemand een paar delen terug gepost, is dan ook treffend.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:15 schreef mschol het volgende:
[..]
en een tegenstribbelend indonesie... ik zou ze als nr 1 verdachte neerzetten(maar ik ben dan ook geen onderzoeker
)
Valt misschien meer op dan over land? Ik weet niet hoe goed men de radar in de gaten houd in: Somalië > Ethiopië > Soedan > Tsjaad > Niger > Mali > Mauritaniëquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:08 schreef Co_OL het volgende:
Redt een volgetankt B777 een vlucht van de Malediven af om Afrika heen naar de Atlantische Oceaan?
26 landen zelfsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar nu doen er 15 landen mee met de zoektocht. Bovendien hebben ze nu NIKS. Geen Nijntjekoffertje, geen snippertje kotszak, geen drijvende zwemvesten en stoelen, nul nada noppes.
Dus is er een optie om ongezien vanuit de Malediven achter de Air Force One boven de Atlantische Oceaan te komen!!!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef PurifieR het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/777-200ER#Specifications
14.310 KM voor de -200ER versie dus
Lijkt me dat er in de Sahara ook niet heel veel radars staan opgesteldquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:24 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Valt misschien meer op dan over land? Ik weet niet hoe goed men de radar in de gaten houd in: Somalië > Ethiopië > Soedan > Tsjaad > Niger > Mali > Mauritanië
Wow. En dat met al die data (pings, radar die blijkbaar TOCH dingen opmerkte -zei ik toch; beweringen van Pakistan en India dat ze niets op de radar gezien hebben, zijn an sich geen bewijs voor niet over die landen vliegen, etc.). Wij hebben YT en internetlinks. Zij toegang tot alle data. En nog niks bekend.quote:
Was ook een van mijn gedachtes; via Somalie naar de Sahara. Of de Saudische woestijn. Maar dat is te ver vliegen en klopt niet met de ping.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:25 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Lijkt me dat er in de Sahara ook niet heel veel radars staan opgesteld
Om Afrika heen om 'achter' AF1 te gaan vliegen? Krijg je ruwweg zoiets: http://gc.kls2.com/cgi-bi(...)OLOR=navy&MAP-STYLE= Zonder pax/bagage maybequote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:24 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dus is er een optie om ongezien vanuit de Malediven achter de Air Force One boven de Atlantische Oceaan te komen!!!
Die ping is opgepikt met dit type satellietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was ook een van mijn gedachtes; via Somalie naar de Sahara. Of de Saudische woestijn. Maar dat is te ver vliegen en klopt niet met de ping.
Ja zoietsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Om Afrika heen om 'achter' AF1 te gaan vliegen? Krijg je ruwweg zoiets: http://gc.kls2.com/cgi-bi(...)OLOR=navy&MAP-STYLE= Zonder pax/bagage maybe
Die 14xxx km range is met max payload, dus met volle capaciteit aan pax, bagage, vracht..volgetankt maar verder leeg beteked dat de range omhoog gaat. De 777-200LR variant heeft een range van ruim 17000 km, maar het record staat op 21600 km..dus in theorie zou het waarschijnlijk best kunnenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ja zoietsals dat binnen 14xxxkm is kan het
Een F16 of MIG29 jatten is wel even wat lastiger denkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:54 schreef LudoSanders het volgende:
Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht.
De kans dat je vanaf de A9 bij Schiphol met een raketwerper AF1 uit de lucht schiet is groter dan dit - nogal onmogelijk qua voorbereiding en succeskans - idee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:54 schreef LudoSanders het volgende:
Ja hoor, met een 777 achter de Air Force 1 aan gaan zitten. Dat is als met een biels een vlieg uit de lucht proberen te slaan. Als dat het plan was hadden ze wel een wendbaarder vliegtuig uitgezocht.
In het Midden Oosten zal dat best meevallen. Meen ook eens gelezen te hebben dat er F16-motoren gejat waren in Israël. Desnoods bouwen die terroristen zo'n ding zelf.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:56 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Een F16 of MIG29 jatten is wel even wat lastiger denk
quote:An IT analyst by profession, Anoop Madhav Yeggina had been scurrying through innumerable images of DigitalGlobe Satellite QB02 over the past few days until he stumbled upon an image which almost took his breath away.
He had found a satellite image of a large aircraft flying very low above the Andaman Islands on March 8 which he believes is the Boeing 777 of Malaysian airlines.
Als dit het vliegtuig is en de info klopt, bevestigt dit wel de vliegroute na het uitvallen van de radargegevens. Dan zou hij dus wel degelijk richting de Maladiven gevlogen kunnen hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:01 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.thehindu.com/n(...)e/article5801884.ece
als je nou even verder zoekt vind je meteen dat dit op diverse andere fora al ontkracht isquote:
Nee dat zijn de overgebleven spuitbusdampen van het nachtelijks defacen van de Fyraquote:
Je bent me voorquote:Op woensdag 19 maart 2014 00:29 schreef milpek het volgende:
En deze:
http://www.dailymail.co.u(...)ried-stay-radar.html
Godverdomme jongens, dit kan je toch niet menen? Die Daily Mail komt de OP niet in, dit kan ik vanaf de bank in Colombia debunken....quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:29 schreef milpek het volgende:
En deze:
http://www.dailymail.co.u(...)ried-stay-radar.html
Ja, wat wil je ook? Vergeleken met de Daily Mail is de telegraaf een topkrant.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Godverdomme jongens, dit kan je toch niet menen? Die Daily Mail komt de OP niet in, dit kan ik vanaf de bank in Colombia debunken....![]()
[ afbeelding ]
The image has surfaced at the same time as the news that Malaysian villagers claim to have seen the missing Malaysian Airlines jet flying over the north east of the country at around the time the aircraft is thought to have made a 'U-turn'.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan iemand mij vertellen hoe een vliegtuig (er vliegen er wel ietsje meer over de Aarde) in godsnaam het pad volgend dat getraceerd is, in de richting ~030 (NNO) vliegen???
Bovendien, dit is een satellietfoto??
HET WAS NACHT!!! toen dat vliegtuig verdween.![]()
Mén... wat een onzin.
Komt van tomnod. Is er een luchthaven daar ergens, dat het zo laag vliegt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, wat wil je ook? Vergeleken met de Daily Mail is de telegraaf een topkrant.
Holocaustontkenning is verboden, maar deze shit mag gewoon geproduceerd worden??quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, wat wil je ook? Vergeleken met de Daily Mail is de telegraaf een topkrant.
ja, de foto komt van tomnod. Tomnod kan er niets aan doen dat een Taiwanese student (EN ALLE ANDEREN) die simpele fouten die ik in 1 post kan zien niet eens opmerken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:45 schreef milpek het volgende:
[..]
Komt van tomnod. Is er een luchthaven daar ergens, dat het zo laag vliegt.
Het probleem is:quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:37 schreef eight het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn dus die 5 airport locaties die in de vluchtsimulator gevonden zijn.
De 2 locaties in op het vasteland (zuid India) lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Het risico op gespot te worden is daarvoor te groot.
Volgens eerdere berichten vloog het toestel richting de golf van Bengalen en daarmee zou Sri Lanka (middelste airport) dan nog het meest op koers liggen...
Daar tegenover staan dan weer de ooggetuigen op de Malediven.
Zie boven. Eight heeft een grondige internetsearch gedaan, dank daarvoor namens allen. Hij moet in de OP, maar dat moet Banaan doen en die ligt natuurlijk op 1 oor...quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:55 schreef Draailamp het volgende:
Is er wat uit die vluchtsimulator gekomen heren?
Ja, goed verhaal was dat. Hebben ze gewoon stiekem voor een goed prijsje verkocht aan de Chinezen, zodat die eens goed de technologie konden bestuderen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Meen ook eens gelezen te hebben dat er F16-motoren gejat waren in Israël.
Er zijn meer pings, van elk uur. Er is alleen data van de laatste vrijgegeven. Waarschijnlijk valt de route af te leiden uit het patroon dat ontstaat uit de gehele dataset.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is:
• geen van de locaties correspondeert met een plek op die bogen - die ping schijnt echt wel vrijwel onfeilbaar te zijn, al blijft het vaag dat er maar 1 is
• we weten niet of dit echt is, of dat het in de media is gebracht zonder enige basis
• Die Maledivers kijken geen tv? Er is geen internet in de lodges van de enorm luxe hotels daar? Niemand wist dat er al een vliegtuig 10 dagen (!) weg was, maar komt nu met een verklaring? Hoeveel ooggetuigen? En in welke staat? Zijn er foto's gemaakt? Iedereen heeft een smartphone.
• Dat Zaharie geoefend heeft op Diego Garcia, Sri Lanka, de Malediven en India, wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet kan afwijken van zijn testvluchten (hij weet ook wel dat de pliesie zijn computertje gaat checken), het is dus slechts een aanwijzing, maar in mijn ogen een die uitgesloten wordt door een harder datapunt; die ping.
Het klopt allemaal niet met elkaar. Of het is allemaal een fraude, maar hoe kunnen ze die connecties nou niet maken? Het kan onmogelijk allemaal waar zijn.
Ok, dan geloof ik het.quote:
Dat verhaal wordt verteld. Zie de OP, waar het uitgelegd staat (17 maart). Ik geloof er niet in, zie 2 topics terug.quote:dat et rook in de cabine was; kortsluiting.
Hoe ze dat weten?!?!
Weer lekker tegenstrijdig allemaal.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:08 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er zijn meer pings, van elk uur. Er is alleen data van de laatste vrijgegeven. Waarschijnlijk valt de route af te leiden uit het patroon dat ontstaat uit de gehele dataset.
Verder las ik dat CNN zei dat er op de sim van de piloot geen verdachte vluchtpatronen waren aangetroffen.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
Zoals eerder werd gezegd, er zijn legio verklaringen waarom die piloot omliggende vliegvelden in zijn sim gehad kan hebben (professionele interesse/oefeningen/trainingen/voor de lol want gek van vliegen)
Een kennis van draailamp, dan moet het wel waar zijnquote:
Dus eerst publiceren de VSAmerikaanse media dingen die de Maleise overheid ontkent en dan publiceren de Maleiers eindelijk iets, en dan is het weer niet waar volgens de VSAmerikanen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:08 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er zijn meer pings, van elk uur. Er is alleen data van de laatste vrijgegeven. Waarschijnlijk valt de route af te leiden uit het patroon dat ontstaat uit de gehele dataset.
Verder las ik dat CNN zei dat er op de sim van de piloot geen verdachte vluchtpatronen waren aangetroffen.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
Zoals eerder werd gezegd, er zijn legio verklaringen waarom die piloot omliggende vliegvelden in zijn sim gehad kan hebben (professionele interesse/oefeningen/trainingen/voor de lol want gek van vliegen)
Eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:25 schreef Draailamp het volgende:
Speculeren begint nu her en der bizarre vornen aan te nemen
Hoe kan je nou een route afleiden uit een dataset met pings van één satelliet? Het enige wat je kan zien is af het vliegtuig dichterbij of verderaf van de satelliet komt maar niet vanuit of in welke richting.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:08 schreef Unstoppable het volgende:
Er zijn meer pings, van elk uur. Er is alleen data van de laatste vrijgegeven. Waarschijnlijk valt de route af te leiden uit het patroon dat ontstaat uit de gehele dataset.
Er zijn inderdaad 5 vliegvelden daar in de buurt die de piloot op zijn simgame had staan. Klopt, maar volgens officials zijn in de simdata geen verdachte patronen gevonden. Als de piloot de game had gebruikt om zijn zelfmoordroute uit te stippelen dan hadden ze dat gezien in de historie van het spel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus eerst publiceren de VSAmerikaanse media dingen die de Maleise overheid ontkent en dan publiceren de Maleiers eindelijk iets, en dan is het weer niet waar volgens de VSAmerikanen.
Ik ga nog steeds uit van die ping.
Maar met de dag wordt het "zelfmoord/naspelletjespelendezeeindonderenscenario" waarschijnlijker, want er is nog niets gespot in de Gobi, een kaarsvlakke woestijn die je in een paar dagen met een redelijke mankracht uitgekamd hebt...
En zo kun je een projectie maken van iig een ruwe aanduiding, zeker niet exact. Ze weten iig per ping de hoek die de sateliet moest maken met het vliegtuig (de rode lijn met een nauwkeurigheid van zon 100km eromheen dacht ik). Meerdere van die pings op verschillende tijdstippen leveren richtingsindicatie op van het vliegtuig. Het analiseren en samenvoegen van die data en een goede schatting hiermee maken zal vast moeilijk zijn en tijd kosten want anders hadden ze dit wel vrijgegevenquote:Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een route afleiden uit een dataset met pings van één satelliet? Het enige wat je kan zie is af het vliegtuig dichterbij of verderaf van de satelliet komt.
Maar dat is het punt; publicatie van "aanwijzingen" is volledig onbetrouwbaar. We hebben de "harde" datapunten (radar Straat Malakka en ping om 08:11), verder roddels, beweringen en tegengesproken non-nieuws.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad 5 vliegvelden daar in de buurt die de piloot op zijn simgame had staan. Klopt, maar volgens officials zijn in de simdata geen verdachte patronen gevonden. Als de piloot de game had gebruikt om zijn zelfmoordroute uit te stippelen dan hadden ze dat gezien in de historie van het spel.
Verder lijkt het me sterk dat er niet gekeken is naar die vliegvelden direct nadat het bekent werd dat er een vliegtuig was vermist. Ik neem aan dat dit geen kleine lullige veldjes zijn die een toestel van dat formaat aankunnen. Er zouden records zijn van een vliegtuig dat opeens onverwacht daar lande en het iets waar als eerste is naar gekeken.
Het lijkt er meer op dat de info die naar buiten komt met betrekking tot die piloot zijn simgame en het feit dat hij die vliegvelden erin had geladen er op wijzen dat het geen zelfmoord van de piloot was. Dat zou hij toch wel op zijn simgame hebben uitgestippeld wat zijn zelfmoord route zou zijn dan en wat trail runs hebben gedaan.
Het is maar wat je onder mislukking verstaat. Ik vermoed dat de piloot bewust allerlei dwaalsporen heeft uitgezet zodat het vinden van het vliegtuig zolang mogelijk duurt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
In het laatste scenario zit een grote component van "mislukking" (en dan in zee storten want die is nou eenmaal veel groter). Als ze het niet gehaald hebben, de kapers (ik verdenk crew, piloten en misschien wat politieke medestanders onder de passagiers), dan vinden we Zaharie geland in de Soendatrog ofzo.
Was zijn werkgever zo belangrijk voor Zaharie om dood te willen?? Echt? Die man leefde voor vliegen, dat blijkt uit alles. Ook zijn collega's en vrienden beschreven hem als een aardige, stabiele man, dat voor mij overeenkomt uit een filmpje dat inmiddels van YT is verwijderd.... Hij legde daarin uit hoe je een airco aanlegde...quote:Op woensdag 19 maart 2014 02:32 schreef eight het volgende:
[..]
Het is maar wat je onder mislukking verstaat. Ik vermoed dat de piloot bewust allerlei dwaalsporen heeft uitgezet zodat het vinden van het vliegtuig zolang mogelijk duurt.
Ondertussen ligt het vliegtuig al dagen op de bodem van de diepe Indische oceaan.
Motief is wellicht een wraakactie richting werkgever of gewoon mediageilheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 03:05:35 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nu pas?quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:25 schreef Draailamp het volgende:
Speculeren begint nu her en der bizarre vornen aan te nemen
De oppositie leider Anwar Ibrahim is hoogstwaarschijnlijk geen homofiel. Er is geen enkele aanwijzing in die richting, los van de 'sodomy allegation'. Die zaak klopt echter van geen kanten, met getuigen die hun verklaringen wijzigen en DNA materiaal dat niet klopt. Anwar is daarom al eerder vrijgesproken in deze zaak.quote:Op woensdag 19 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
Maar om die homopoliticus niet (behalve als hij zelf homo is, wat nog zou kunnen) en een vrouw en kinderen als "conservatieve" Maleier achterlaten lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.
Goed dat je dit duidelijk maakt. Ik zag die man in een filmpje voorbij komen en het leek me al helemaal geen homo. Pff, wat een waninformatie wordt er toch de wereld in geslingerd...quote:Op woensdag 19 maart 2014 05:54 schreef jaco het volgende:
[..]
De oppositie leider Anwar Ibrahim is hoogstwaarschijnlijk geen homofiel. Er is geen enkele aanwijzing in die richting, los van de 'sodomy allegation'. Die zaak klopt echter van geen kanten, met getuigen die hun verklaringen wijzigen en DNA materiaal dat niet klopt. Anwar is daarom al eerder vrijgesproken in deze zaak.
De zaak wordt op de achtergrond hoogstwaarschijnlijk gedirigeerd door aanhangers van de regerende UMNO partij met als doel de tijd en energie van Anwar af te leiden en hem in diskrediet te brengen als politicus.
Als je wat verder leest op zijn wikipedia pagina, kom je bij de "Hidden sex tape allegation". Hierin zou Anwar, die blijkbaar toch weer heterosexueel is, een prostituee bezoeken terwijl hij ongemerkt gefilmd werd met een beveiligingscamera. Ik heb die tape gezien en het is overduidelijk een setup met een acteur.
Maleisie is nog een ontwikkelingsland. Met dit soort middelen wordt politiek bedreven. Om de "Hidden sex tape allegation" kun je hard lachen, de 'sodomy allegation' is helaas voor Anwar veel lastiger om te ontkrachten.
Precies; zo zijn er zoveel dingen naar buiten gebracht die geen uitsluitend bewijs zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:16 schreef Zorro het volgende:
Het kan geen plan van de piloten zijn, zeggen ze, want die zaten toevallig bij elkaar, zeggen ze.
Heeft iemand er al aan gedacht dat ze misschien elkaar goed kennen en de afspraak gemaakt hadden:
- "Als we de volgende keer eens toevallig bij elkaar ingeroosterd worden, dan gaan we ons plannetje doen, deal?"
-"Ja, goed, dat verwacht niemand!"
Net zo waarschijnlijk als alle andere theorieen die voorbij komen.
Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:quote:Op woensdag 19 maart 2014 06:38 schreef Xtreem het volgende:
http://www.theguardian.co(...)70d3e4b085d4434ee905
Om er nog 'ns een wilde speculatie in te gooien - is de piloot niet om welke reden dan ook om Indonese gevlogen en vervolgens op indonesie geland /vlabij op het water?
Locatie is consistent met de pings
Indonesie weigert airspace vrij te geven - ik heb nog niet direct een goede verklaring waarom...
Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.quote:Another plausibly argued theory doing the rounds comes from Chris Goodfellow who describes himself as an experienced pilot.
In a post on Google+ he suggests MH370’s pilot tried to head for the nearest runway, in this case Pulau Langkawi in the Andaman Sea, after MH370 caught fire.
He reckons the crew was overcome by smoke before making the island runway and the plane flew on until running out of fuel.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior captain with 18,000 hours ... We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don’t want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance ...
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed.
A similar theory was not ruled out at today’s press conference. Malaysia Airlines was asked whether decompression in the cabin could have caused the pilots to lose consciousness. It confirmed this was a possibility, but nothing has been ruled out in the investigation.
In principe is geen mayday-call niet raar, je zorgt eerst dat de situatie onder controle is, zuurstofmaskers op, etc. Echter, ná het veranderen van de route in het FMS is er nog communicatie geweest vanuit de cockpit met de verkeersleiding. Daar bleek niks raars uit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:
[..]
Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.
Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers.
En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was.
Maar hij schrijft ook:quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:
Als je brand merkt, draai je niet om, maar vlieg je naar het dichtstbijzijnde vliegveld, wat die piloot zelf zegt "die heb je altijd in je hoofd". Ho Chi Minh is vlak om de hoek (~45 min) en groot zat om te landen. Nee, dat moet dan over de bergen van Noord-Maleisië richting de oceaan (~1,5 uur). Met een hevige brand, waar snel geland moet worden. Sure.
quote:He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance ...
Ik heb de Hercules die op Welschap verongelukte superlaag over zien vliegen in Waalre.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:09 schreef kalinhos het volgende:
Ooggetuigen die pas na 10 dagen eens wakker worden zo van "ohja, er kwam hier opeens een boeing over vliegen heel laag, was me helemaal ontschoten!" geloof ik niet zo.
Is een combinatie geweest van een kaping door de piloot en een ruzie, dat denk ikquote:Op woensdag 19 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat is het punt; publicatie van "aanwijzingen" is volledig onbetrouwbaar. We hebben de "harde" datapunten (radar Straat Malakka en ping om 08:11), verder roddels, beweringen en tegengesproken non-nieuws.
Gebruik de wegstreepmethode; wat kan het niet zijn?
• ONGELUK/technisch mankement/brand - de rare vliegroute, het niet landen op een bekend vliegveld (Ho Chi Minh) en de ping spreken het tegen
• ZELFMOORD piloot - een zelfmoord doe je snel; neus naar beneden en gaan. Een soort "spel" kan ik me nog voorstellen; even live flight simmen en die kist parkeren. Dat scenario groeide toen ik die Daily Mail serieusnam over zijn vrouw en kinderen, maar die bagger bleek natuurlijk weer helemaal niet waar te zijn. Zelfmoord om een politicus in de cel geloof ik niet
• AANSLAG - werd het vliegtuig gevolgd? Opgejaagd? Militaire vliegtuigen kunnen natuurlijk net als Zaharie de apparatuur uitzetten - dit is nogal een BNW-scenario en onbewijsbaar, maar makkelijk mogelijk. Het is de bizarheid die het onwaarschijnlijk maakt, maar ik kijk nu nergens meer van op in dit mysterie..
• KAPING PASSAGIERS - hier geldt voor mij Ockhams scheermes. Een kaping lijkt me evident (iets niet terugbrengen en mensen tegen hun zin meenemen is dat), maar het is veel logischer dat onze politiek-bewuste flightsimmer daarachter zit dan de passagiers.
• KAPING PILOOT - de meest waarschijnlijke mogelijkheid voor mij. Nog steeds, ondanks dat het vliegtuig (wat ik denk dat geland is) niet gevonden is. Maar de harde datapunten wijzen volgens mij naar het Aziatische continent, niet naar kleine eilandjes. Die kan ie gebruikt hebben om te oefenen (Malaysian Airlines vliegt niet op Diego Garcia, zeg maar...) en om een dwaalspoor uit te zetten.
• RUZIE PILOTEN - een logische outsider; ruzie in het vliegtuig tussen de piloot (oppositie, gefrustreerd, het was geen relaxede werkdag) en copiloot (regeringsgezind? uit op iets?) met om beurten de controle over het vliegtuig. Uiteindelijk zijn ze samen ruziënd in de afgesloten cockpit met 237 anderen op de achterbank ten onder gegaan....
Het hele mysterie is het meest bizarre wat ik de afgelopen jaren heb gezien en het leeft hier totaal niet al had ik het er vandaag over. Mensen die ik hoog achtte die over aliens beginnen, niet eens als echte grap. Sja.
In het laatste scenario zit een grote component van "mislukking" (en dan in zee storten want die is nou eenmaal veel groter). Als ze het niet gehaald hebben, de kapers (ik verdenk crew, piloten en misschien wat politieke medestanders onder de passagiers), dan vinden we Zaharie geland in de Soendatrog ofzo.
Maar die ping is vaag. En maar 1tje. Willen de autoriteiten dat wij het voor ze uitvogelen of doen ze zelf ook nog iets met al die spionagedata?
Ook opvallend; weinig echt grote complottheorieen. Wel vergelijkingen met TWA800 (in de OP gezet als referentie, ik weet niet wat ik daarvan moet denken...) maar meer niet echt. Alienfilmpjes kijk ik niet naar.
Stel dat het allemaal gepland is, dat hij 5 vliegvelden heeft geladen om te oefenen met landen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad 5 vliegvelden daar in de buurt die de piloot op zijn simgame had staan. Klopt, maar volgens officials zijn in de simdata geen verdachte patronen gevonden. Als de piloot de game had gebruikt om zijn zelfmoordroute uit te stippelen dan hadden ze dat gezien in de historie van het spel.
Verder lijkt het me sterk dat er niet gekeken is naar die vliegvelden direct nadat het bekent werd dat er een vliegtuig was vermist. Ik neem aan dat dit geen kleine lullige veldjes zijn die een toestel van dat formaat aankunnen. Er zouden records zijn van een vliegtuig dat opeens onverwacht daar lande en het iets waar als eerste is naar gekeken.
Het lijkt er meer op dat de info die naar buiten komt met betrekking tot die piloot zijn simgame en het feit dat hij die vliegvelden erin had geladen er op wijzen dat het geen zelfmoord van de piloot was. Dat zou hij toch wel op zijn simgame hebben uitgestippeld wat zijn zelfmoord route zou zijn dan en wat trail runs hebben gedaan.
Ik vind het juist dikke onzin.. als er brand is dan zet je niet bewust de communicatieapparatuur uit en dan is er op zijn minst wel een noodsignaal zoals anderen al zeggen..quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:
[..]
Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.
Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers.
En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was.
Nee, als je zoiets ziet zet je dat zondag 9 mei al op Facebook en Twitter. Met duidelijke foto.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:00 schreef MaJo het volgende:
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komenHet lijkt me logischer dat het nu pas naar buiten is gebracht maar dat het al eerder bekend was!
fixedquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, als je zoiets ziet zet je dat zondag 9 mei maart al op Facebook en Twitter. Met duidelijke foto.
Het contact was voor het veranderen van de route.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In principe is geen mayday-call niet raar, je zorgt eerst dat de situatie onder controle is, zuurstofmaskers op, etc. Echter, ná het veranderen van de route in het FMS is er nog communicatie geweest vanuit de cockpit met de verkeersleiding. Daar bleek niks raars uit.
Ook strookt het niet met de afgeleide locatie van de laatste ping van het SATCOM-systeem.
Tenzij die communicatieapparatuur is uitgeschakeld als gevolg van kortsluiting (of zo) met de brand als gevolg.quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het juist dikke onzin.. als er brand is dan zet je niet bewust de communicatieapparatuur uit en dan is er op zijn minst wel een noodsignaal zoals anderen al zeggen..
Als je dit topic volgt dan merk je dat speculeren een vak apart is.. vereist enige intelligentie en nuchterheid
http://www.nst.com.my/lat(...)odPagespeed=noscriptquote:Flight simulator
Files in the home-made flight simulator recovered from the home of the missing plane’s pilot were found to have been deleted according to the Malaysian government.
The country’s interior minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi said computes experts are working round-the-clock to retrieve the files , according to the New Straits Times.
He said the police were not accusing the lead pilot of the flight of any wrong-doing or to pressure any of his family members but were conducting a thorough and intensive investigation.
Extensive background checks into the pilot, Zaharie Ahmad Shah, and his co-pilot, Fariq Abdul Hamid, have found nothing to suggest why they may have deliberately diverted the flight.
US investigators were initially denied access to the recovered flight simulator but now appeared to examined the devise. US officials told CNN that nothing suspicious was discovered.
NBC heeft een bron die weet te vertellen dat de koerswijziging al ingesteld was, minimaal 12 minuten voor het laatste contact:twitter:ReutersAero twitterde op woensdag 19-03-2014 om 08:07:10Investigators' working assumption is that missing Malaysia plane flew to southern Indian Ocean - source. #MH370 reageer retweet
http://www.nbcnews.com/st(...)f-sources-say-n56151quote:The missing Malaysia Airlines jet's abrupt U-turn was programmed into the on-board computer well before the co-pilot calmly signed off with air traffic controllers, sources tell NBC News.
The change in direction was made at least 12 minutes before co-pilot Fariq Abdul Hamid said "All right, good night," to controllers on the ground, the sources said.
Precies. Dat probeerde ik ook aan te geven in mijn reactie over de Hercules.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:00 schreef MaJo het volgende:
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komenHet lijkt me logischer dat het nu pas naar buiten is gebracht maar dat het al eerder bekend was!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |