Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ergens een kaartje gezien met de 2 (!) afscheidingsringen.... Enorm ....
Ik zie nu dat de route waar mijn tram normaal langs komt (Koninginnegracht) op dinsdagochtend is afgesloten. Ben benieuwd of de tram wel gewoon doorrijdt, want HTM meldt niks over andere routes voor lijn 9.
quote:
Op maandag 17 maart 2014 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik moet voor 4 april een vervoersbewijs sjeffen voor Brussel en dan naar Breda of Rotterdam, enig idee hoe ik dat goedkoper kan doen dan het standaardtarief, zonder gelijk aan een Go-pass te zitten?
Ben je werkzoekende zeeman, ben je zwanger, of werk je bij de politie of de pers? Zo nee, dan heb je pech en zul je de volle mep moeten betalen. Afhankelijk van je reisgedrag (je moest tegenwoordig toch regelmatig in de regio Breda zijn?) kan het dus toch interessant zijn om een Pass aan te schaffen.
Voor een Go Pass kom je niet meer in aanmerking (die is alleen voor mensen jonger dan 26), maar voor een Rail Pass wel. Een Rail Pass kost ¤ 76 en is één jaar geldig, goed voor 10 enkele ritten binnen België (grensstations uitgezonderd). Wellicht is dat voor jou het meest interessante, als je tenminste vaker heen en weer gaat.
Je zult dan nog wel vanuit Parijs in België moeten komen, dit kun je op een paar manieren doen: 1) Pak een TGV/bus/whatever naar Lille en reis vanuit daar naar België (Antwerpen of Brussel is niet echt relevant). Vanaf Moeskroen kun je gebruik maken van je Rail Pass, voor het stukje Lille - Moeskroen zul je een los vervoerbewijs moeten hebben. Als het gaat om een weekendretourtje (vrijdag heen, zondag terug) kan het Trampoline Weekend-tarief interessant voor je zijn, anders kun je het beste losse tickets kopen. 2) Pak een Franse TGV naar Brussel-Zuid en stap daar over op de Benelux 3) Pak een Thalys en reis naar Brussel-Zuid. Prijstip: zoek een Thalys naar bijvoorbeeld Luik, grote kans dat het ticket dan goedkoper is dan voor Parijs - Brussel
Reis vervolgens Voor het traject Essen - <station in Nederland> zul je nog wel een kaartje nodig hebben, dit kun je vooraf of op je vertrekstation in België kopen. Als je een NS-abonnement hebt kun je vanaf Roosendaal-Grens met korting of gratis reizen.
Ik zie nu dat de route waar mijn tram normaal langs komt (Koninginnegracht) op dinsdagochtend is afgesloten. Ben benieuwd of de tram wel gewoon doorrijdt, want HTM meldt niks over andere routes voor lijn 9.
[..]
Verhaaltje James
James, ik bewonder je hulp maar het gaat om een uitzondering, mijn reisje bestaat uit een ritje IDbus tot aan Brussel, Rit zou eigenlijk door iemand anders gebruikt worden maar het was of annuleren of naam veranderen naar mij en benutten..
Op maandag 17 maart 2014 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik neem trouwens aan dat Roosendaal Rotterdam of Roosendaal Oosterhout met Dalvoordeel Veolia goedkoper is dan de trein...
Ja sinds Gilze-Rijen - Vijf Eiken opgebroken is wordt een treinkaartje naar Oosterhout erg prijzig. Misschien dat je Weststad nog kunt halen vanuit Lage Zwaluwe
Ja sinds Gilze-Rijen - Vijf Eiken opgebroken is wordt een treinkaartje naar Oosterhout erg prijzig. Misschien dat je Weststad nog kunt halen vanuit Lage Zwaluwe
James, ik bewonder je hulp maar het gaat om een uitzondering, mijn reisje bestaat uit een ritje IDbus tot aan Brussel, Rit zou eigenlijk door iemand anders gebruikt worden maar het was of annuleren of naam veranderen naar mij en benutten..
Aha, dat zei je er niet bij.
quote:
Op maandag 17 maart 2014 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik neem trouwens aan dat Roosendaal Rotterdam of Roosendaal Oosterhout met Dalvoordeel Veolia goedkoper is dan de trein...
Ga daar maar niet van uit.
Roosendaal - Rotterdam ga je sowieso niet redden met je Veolia-abonnement, want Veolia rijdt niet in Zuid-Holland. Roosendaal - Oosterhout met de bus duurt 2 uur (+ overstap in Breda) en kost:
1 2
Volle prijs ¤ 6,94 Korting ¤ 4,58
Een enkeltje Roosendaal - Breda met NS kost:
1 2 3 4
2e klas enkele rit Vol tarief ¤4.80 20% korting ¤3.80 40% korting ¤2.90
Ik wou zeggen, Roosendaal - Rotterdam met de bus is een uur of drie en dan ongeveer een kwartje goedkoper, if at all, dan de trein die er een half uurtje over doet.
Bus & Metro Roosendaal - Rotterdam (Veolia & RET) Volle prijs ¤ 9,43 Korting ¤ 6,23
Reisduur: 1:37. Met overstap in het godvergeten Dinteloord, rijdt 1x per uur.
30 minuten later is er weliswaar nog een reismogelijkheid, maar dan moet je 3x overstappen in oorden als Willemstad en een bushalte langs de A29 waar er ongetwijfeld een paar bosjesnegers op je liggen te wachten, ben je 2 uur onderweg en bovendien reis je vanaf Willemstad met Arriva waar je Veolia Dal Voordeel sowieso niet geldt.
Met NS:
1 2 3 4
2e klas enkele reis Vol tarief ¤10.20 20% korting ¤ 8.20 40% korting ¤ 6.10
Lijn 1 rijdt maandag en dinsdag om via de route van lijn 9, dus die zal ongetwijfeld open blijven.
Ik vind de dienstregeling van tram 9 na 18:00 niet echt optimaal, het is dan ineens een kwartierdienst die voor mij nog ongelukkig uitkomt ook.
Ben er net ook mee naar huis gereden. 10-minutendienst of 5x per uur is beter. Tram zit nog ardig vol ook. Ben benieuwd hoe dat gaat tijdens het verplaatsen van de trambaan..
Ben er net ook mee naar huis gereden. 10-minutendienst of 5x per uur is beter. Tram zit nog ardig vol ook. Ben benieuwd hoe dat gaat tijdens het verplaatsen van de trambaan..
Ik vermoed dat er een vervangende buslijn 69 komt te rijden op het traject Centraal Station - Madurodam, net als afgelopen zomer toen er tramrails werd vervangen op de Prinsessegracht.
Op maandag 17 maart 2014 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende: Ik bied vijf euro voor de V250... Zou me verwonderen het AB lukt om het voor ettelijke miljoenen te slijten..
Zelfs al kunnen ze er helemaal niks meer mee, dan is de huidige uitkomst alsnog gunstiger voor Finmeccanica dan een lopende rechtszaak. Potentiële kopers houden meestal niet van zulke dingen.
ik zou het geweldig vinden als ze die kutzooi ergens verkocht krijgen en er DAN alsnog een ritje mee te gaan maken. Net als dat je de wadlopertjes hier net gemist hebt en ze dan in Uruguay gaat opzoeken, dat lijkt me echt baas
Zelfs al kunnen ze er helemaal niks meer mee, dan is de huidige uitkomst alsnog gunstiger voor Finmeccanica dan een lopende rechtszaak. Potentiële kopers houden meestal niet van zulke dingen.
Zeer zeker, het is heel mooi opgelost door de beide partijen. Vind het een goede zaak. Hopelijk kan er nu dan ook echt stappen worden gezet naar wat goede HSL-treinen. Want anders ligt die baan toch onnodig daar.
Zeer zeker, het is heel mooi opgelost door de beide partijen. Vind het een goede zaak. Hopelijk kan er nu dan ook echt stappen worden gezet naar wat goede HSL-treinen. Want anders ligt die baan toch onnodig daar.
Goede HSL-treinen hoef je niet op te rekenen, je hoeft sowieso niet op HSL-treinen te rekenen. Het enige wat er gaat komen is een nieuwe intercity (90% kans dat het een dubbeldekker wordt) met een Vmax van 200 km/u. Die zal ergens tegen 2021 gaan instromen.
Goede HSL-treinen hoef je niet op te rekenen, je hoeft sowieso niet op HSL-treinen te rekenen. Het enige wat er gaat komen is een nieuwe intercity (90% kans dat het een dubbeldekker wordt) met een Vmax van 200 km/u. Die zal ergens tegen 2021 gaan instromen.
Ja die dan tot 2035 max 130 km/h zal gaan rijden omdat NS dat makkelijker vindt
Tja, HSL is voor Nederlandse begrippen in buurt van 200km/h hoe treurig ook... Maar ik vind 2021 wel vrij laat, al heb ik niet zoveel verstand van hoe snel een trein gebouwd kan worden. Het lijkt me dat er al productielijnen zijn voor bepaalde treinen die 200km/h kunnen.
Tja, HSL is voor Nederlandse begrippen in buurt van 200km/h hoe treurig ook... Maar ik vind 2021 wel vrij laat, al heb ik niet zoveel verstand van hoe snel een trein gebouwd kan worden. Het lijkt me dat er al productielijnen zijn voor bepaalde treinen die 200km/h kunnen.
Hitachi Rail claimt in de folder die op hun website te vinden is dat zij een nieuwe trein binnen 24 maanden geproduceerd kunnen hebben, en binnen 8 maanden gecertificeerd.
Dat hebben ze in Engeland daadwerkelijk laten zien, Class 395 (Southeastern's Javelin) was maanden eerder klaar voor inzet dan waarmee men eigenlijk gepland had.
Hitachi Rail claimt in de folder die op hun website te vinden is dat zij een nieuwe trein binnen 24 maanden geproduceerd kunnen hebben, en binnen 8 maanden gecertificeerd.
Dat hebben ze in Engeland daadwerkelijk laten zien, Class 395 (Southeastern's Javelin) was maanden eerder klaar voor inzet dan waarmee men eigenlijk gepland had.
Dat is knap. Misschien moet NS daar maar even kijkje gaan nemen. Was vorige maand in Engeland, stukkies met London Midland en Virgin Trains gereden. Moet zeggen dat ik de eerste toch wel wat apart vond, veel stoeltjes dat wel, maar wel ietwat krap. Leek beetje op een metro.
We hadden hier Virgin-treinen kunnen hebben als de overheid niet zo krampachtig aan de HSA-concessie had vastgehouden.
Wel grappig trouwens, Virgin liet destijds al weten geen interesse te hebben in de V250-treinen omdat hun ingenieurs inschatten dat die dingen "nooit zouden rijden". Bleken ze toch nog gelijk te krijgen.
Op maandag 17 maart 2014 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik had eigenlijk nog wel graag Juridisch getouwtrek gezien, gewoon omdat beide bedrijven het verdienen om op hun bek te gaan...
Denk dat het een combi is van een dubbeldekker met een of meerdere enkeldeksbakken. Om maar te voldoen aan de eis van een gelijkvloerse instap
Denk dat het een combi is van een dubbeldekker met een of meerdere enkeldeksbakken. Om maar te voldoen aan de eis van een gelijkvloerse instap
Wat dat betreft komt een perronhoogte van 76 centimeter weer net niet lekker uit voor dubbeldeksmaterieel en gelijkvloerse instap. De Duitsers en de Zwitsers hebben het met 55 cm een stukje makkelijker
Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef Dr_Flash het volgende: ik zou het geweldig vinden als ze die kutzooi ergens verkocht krijgen en er DAN alsnog een ritje mee te gaan maken. Net als dat je de wadlopertjes hier net gemist hebt en ze dan in Uruguay gaat opzoeken, dat lijkt me echt baas
Jammer van de normaalspoorbreedte anders was Simferopol-Moskou misschien wel een optie geweest
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 18 maart 2014 05:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Waarom eigenlijk langere treinen rond Den Haag? Wereldleiders zijn niet van het type dat met de trein komt en veel publiek valt er niet te verwachten.
daarom juist. Redelijk wat snelwegen worden afgesloten voor de wereldleiders en er wordt dan van mensen verwacht dat ze massaal de trein naar Den Haag en omstreken gaan nemen.
De NS heeft vorig jaar op het laatste moment nog geprobeerd drie Fyra-treinen over te kopen van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, onthult topman Marc Descheemaecker in een boek dat vandaag verschijnt. Uren later, vlak voordat Descheemaecker staatssecretaris Mansveld zou vertellen dat de Belgen met de Fyra stopten, trok de NS volgens Descheemaecker het aanbod in.
Hij schrijft dat hij in 2009 al onder het Fyra-contract uit wilde, terwijl de NS er tot eind 2013 in bleef geloven.
Descheemacker vindt dat de NS een naïef enthousiasme aan de dag legde voor de Fyra en noemt NS-technici arrogant.
Er schijnt vandaag een boek uit te komen van Berend Brulboei, over de stroeve samenwerking met de NS. "De Dwarsligger" heet het, zou ik eigenlijk best willen hebben. Als iemand weet in de buurt van breda waar het in de winkels ligt, geef even een seintje
Er schijnt vandaag een boek uit te komen van Berend Brulboei, over de stroeve samenwerking met de NS. "De Dwarsligger" heet het, zou ik eigenlijk best willen hebben. Als iemand weet in de buurt van breda waar het in de winkels ligt, geef even een seintje
Ach, zoveel anders hoef je toch niet te verwachten als NMBS sowieso alleen maar nadeel van het hele project zou ondervinden? Als je er dan maar niet vanaf komt is het logisch dat je vanzelf wel een zwartkijker wordt.
Het is logisch, want hij moet een boek verkopen. Bovendien kon hij er niet eerder iets over zeggen omdat hij toen nog topman bij de NMBS was.
Zijn punt dat er niet capabele mensen aan het roer waren bij de NS lijkt me duidelijk. Bovendien zit de markt voor de NMBS niet in het noorden, maar in het oosten en zuiden waar de kansen beter zijn.
Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef Peterselieman het volgende: . Bovendien kon hij er niet eerder iets over zeggen omdat hij toen nog topman bij de NMBS was.
Ach het zijn twee partijen waar de samenwerking moeilijk van de grond komt. Het was beter geweest als een partij de gehele consessie had gebruikt en er directe concurrentie ontstond tussen de verbindingen Rotterdam - Schiphol en Zuid-Nederland - Vlaanderen.
De partij die het beste ervan af komt is toch de NS .
Op dinsdag 18 maart 2014 10:29 schreef boriq het volgende: Ik ga dus met in mei naar Gent en Brussel als "schoolreisje" met de trein (met de Benelux, dat dan wel). Is Gent <-> Brussel nog een leuk lijntje?
Ligt er aan welke route je neemt. De rechtstreekse lijn (Gent-Brussel Zuid zonder tussenstations) is niet zo spannend.
Je kan ook via Aalst en Denderleeuw, dan ben je wel 2x zo lang onderweg.
Descheemaecker heeft zeker gelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen binnen NS niet zo blij zijn met NMBS als partner. Met je lachen voor de camera, maar zodra de gelegenheid zich aandoet een dolk in je rug gestoken krijgen...
Op dinsdag 18 maart 2014 12:01 schreef James1988 het volgende: Descheemaecker heeft zeker gelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen binnen NS niet zo blij zijn met NMBS als partner. Met je lachen voor de camera, maar zodra de gelegenheid zich aandoet een dolk in je rug gestoken krijgen...
Tsja, hebben ze allemaal zelf laten gebeuren natuurlijk
Het tramvervoer moet binnen vijf jaar zonder subsidie kunnen. Bovendien worden er nog eens twintig nieuwe Siemenstrams besteld, bovenop de order van 40 die al uitstaat.
Op dinsdag 18 maart 2014 12:01 schreef James1988 het volgende: Descheemaecker heeft zeker gelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen binnen NS niet zo blij zijn met NMBS als partner. Met je lachen voor de camera, maar zodra de gelegenheid zich aandoet een dolk in je rug gestoken krijgen...
Bitterballenakkoord, pizza-akkoord... is dit een serieuze manier van onderhandelen of lees ik een kleuterboek?
Een serieuze manier van onderhandelen waarbij de Nederlanders zo te lezen niet doorhadden wat de tactiek van de Belgen was. Het lijkt erop dat ze onvoorbereid en naïef erin zijn gegaan
Hitachi heeft geen modulaire trein liggen die aan de voorwaarden van NS voldoet. Dat vertraagt het proces enorm. Bombardier en Alstom wel overigens.
Ja, het is weer zover, geen bingo maar een raadplaat, waar zijn we?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wissels waarbij ineens de grenswaarden worden overschreden, onduidelijke communicatie waardoor wordt besloten om de reiziger meteen maar helemaal in de kou te laten staan en nog ruim een week minder treinen tussen Den Haag en Utrecht.
Wat is dat toch fijn, ongestoord kunnen blunderen zonder dat dit echte gevolgen voor je organisatie of voor jou als persoon heeft.
Die vande lanotte mag zich ook weleens afvragen waarom hij Descheemaecker TWAALF jaar heeft laten zitten terwijl het allemaal hier te slecht en daar te kut was.
Wissels waarbij ineens de grenswaarden worden overschreden, onduidelijke communicatie waardoor wordt besloten om de reiziger meteen maar helemaal in de kou te laten staan en nog ruim een week minder treinen tussen Den Haag en Utrecht.
Wat is dat toch fijn, ongestoord kunnen blunderen zonder dat dit echte gevolgen voor je organisatie of voor jou als persoon heeft.
Vooral de onduidelijke communicatie is iets wat beter moet. Gedurende de dag is een plan uitgewerkt waarin voor alle partijen het beste is uitgezocht en overeenstemming over is bereikt. Blijkbaar is er toen alsnog bij de TRLD de bom ingeslagen. Zonde.
Op dinsdag 18 maart 2014 20:03 schreef Maegrim het volgende: vanochtend was er een wisselstoring op de binckhorst waardoor ik bijna alle wissels zelf om moest gooien, waar blijven de kamervragen nu?
Op dinsdag 18 maart 2014 20:03 schreef Maegrim het volgende: vanochtend was er een wisselstoring op de binckhorst waardoor ik bijna alle wissels zelf om moest gooien, waar blijven de kamervragen nu?
Leuk verhaal, maar ik geloof hem niet helemaal. Zo link als een looien deur zeggen ze dan wel eens. Hij is vooral zijn eigen straatje aan het schoonvegen
Op dinsdag 18 maart 2014 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar waar komt die hele Vande Lanotte opeens vandaan? Die naam heb ik nog nooit voorbij zien komen...
Op dinsdag 18 maart 2014 20:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar waar komt die hele Vande Lanotte opeens vandaan? Die naam heb ik nog nooit voorbij zien komen...
in de tijd van de benoeming van Brulboei was hij vice-premier in België. Daarna heeft hij nog vele andere taken vervuld in de politiek. Thans is hij Minister van de Noordzee, wat dat ook moge inhouden
in de tijd van de benoeming van Brulboei was hij vice-premier in België. Daarna heeft hij nog vele andere taken vervuld in de politiek. Thans is hij Minister van de Noordzee, wat dat ook moge inhouden
De minister van de Noordzee regelt dingen die met de Noordzee te maken hebben, zoals het vergeven van concessies voor windmolenparken e.d., Vande Lanotte is al eens in opspraak geraakt vanwege vermeende belangenverstrengeling met Electrawinds.
Waarom de taken van de MvN niet gewoon bij economische zaken of milieu liggen is mij een raadsel, vast een gevolg van het Belgische postjescircus.
Één van de meest hilarische ministersposten vind ik nog die van de Minister van Begroting en Administratieve Vereenvoudiging. Lekker dubbele taak heb je dan ook
uit de categorie regeltjesneukerij: bij een niet functionerend front of sluitsein mag de trein niet meer vertrekken vanaf beginstation. Ook het plaatsen van de lantaarn is niet toegestaan (alleen als defect onderweg geconstateerd is)
omdat deze trein op weg naar vlissingen in aanraking is gekomen met een fazant mochten de mensen die de IC naar lelijkstad wilde hebben die om 17:06 uit vlissingen moest vertrekken een half uur wachten. in vlissingen was geen ander mat aanwezig.
de sluitsein lantaarns die ik vanochtend achterop de Benelux plaatste bij gebrek aan beter, mochten dus lekker wel (het was de eerste trein uit belgie )
Op dinsdag 18 maart 2014 21:10 schreef Maegrim het volgende: de sluitsein lantaarns die ik vanochtend achterop de Benelux plaatste bij gebrek aan beter, mochten dus lekker wel (het was de eerste trein uit belgie )
ja maar die dingen rammelen toch al van ellende uit elkaar dus maakt dat seintje ook niet meer uit
En ohja heren en dames, vanaf volgende week donderdag 27 maart t/m woensdag 16 april geen treinen aan de zuidkant van Den Bosch. Hieronder de uitwerking:
Donderdag 27 maart (19.00 uur) tot zaterdag 29 maart (22.35 uur)
Er rijden: • wél Intercity's, maar minder, tussen Utrecht Centraal en Eindhoven. Per uur rijden er nog maar 2 van de 4. Deze worden zo veel mogelijk verlengd. • geen sprinters maar NS bussen tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel v.v. (traject 's-Hertogenbosch – Eindhoven) • geen sprinters maar NS bussen tussen 's-Hertogenbosch en Oss v.v. (traject 's-Hertogenbosch - Nijmegen)
Zaterdag 29 maart (22.35 uur) tot zondag 30 maart (07.35 uur)
Er rijden geen treinen maar NS bussen van en naar 's-Hertogenbosch in alle richtingen.
Zondag 30 maart (07.35 uur) tot donderdag 17 april (05.00 uur)
Er rijden geen treinen maar NS bussen tussen
• 's-Hertogenbosch en Boxtel v.v. (traject 's-Hertogenbosch – Eindhoven) • 's-Hertogenbosch en Tilburg v.v. • van en naar 's-Hertogenbosch in de nachten van maandag 14 t/m woensdag 16 april (van 23.30 tot 5.30 uur)
Op dinsdag 18 maart 2014 21:05 schreef James1988 het volgende: Één van de meest hilarische ministersposten vind ik nog die van de Minister van Begroting en Administratieve Vereenvoudiging. Lekker dubbele taak heb je dan ook
Op dinsdag 18 maart 2014 21:36 schreef James1988 het volgende: En over een paar jaar moet het opnieuw vanwege 'Sporen door Vught'? Wat gaan ze eigenlijk doen aan de zuidkant van Den Bosch?
ProRail werkt van donderdag 27 maart t/m woensdag 16 april aan het spoor aan de zuidkant van station ’s-Hertogenbosch. Er worden nieuwe spoorverbindingen aangelegd om in de toekomst meer treinverkeer mogelijk te maken tussen Amsterdam en Eindhoven. Om het werk veilig en goed uit te kunnen voeren heeft ProRail in een aantal periodes alle sporen nodig. Het project “Sporen in Den Bosch” zal medio 2014 gereed zijn.
En het optimaliseren van verbindingen, snellere wissels (Den Bosch in en uit met 80 ipv 40) etc.
Op dinsdag 18 maart 2014 21:31 schreef b2py het volgende: En ohja heren en dames, vanaf volgende week donderdag 27 maart t/m woensdag 16 april geen treinen aan de zuidkant van Den Bosch. Hieronder de uitwerking:
Zou misschien wat begrip kweken als ook duidelijk werd voor welk Groot Onvermijdelijk Volksheil al deze hinder nu weer nodig is.
ProRail werkt van donderdag 27 maart t/m woensdag 16 april aan het spoor aan de zuidkant van station ’s-Hertogenbosch. Er worden nieuwe spoorverbindingen aangelegd om in de toekomst meer treinverkeer mogelijk te maken tussen Amsterdam en Eindhoven. Om het werk veilig en goed uit te kunnen voeren heeft ProRail in een aantal periodes alle sporen nodig. Het project “Sporen in Den Bosch” zal medio 2014 gereed zijn.
En het optimaliseren van verbindingen, snellere wissels (Den Bosch in en uit met 80 ipv 40) etc.
Gaan ze nog een vrije kruising aanleggen aan de zuidkant?
Die informatie die jij een post eerder geeft kreeg ik afgelopen vrijdag als folder in de trein van Eindhoven naar Den Bosch. Wat dat betreft, goed bezig NS
Gaan ze nog een vrije kruising aanleggen aan de zuidkant?
Die informatie die jij een post eerder geeft kreeg ik afgelopen vrijdag als folder in de trein van Eindhoven naar Den Bosch. Wat dat betreft, goed bezig NS
Op dinsdag 18 maart 2014 22:19 schreef greavy het volgende: De HHPI 29008 uit Engeland is nu druk bezig met testritten tussen Utrecht - Maarn. Hedennacht op Utrecht Centraal: [ afbeelding ] foto: Jaap de Groot
Is er al bekend of er een vervoerder is die hiermee wil gaan rijden?
Zolang het de toelatingen nog niet heeft, zal er vast nog geen vervoerder zijn die hem hebben wil. Maar hij is al in België geweest, nu Nederland, en zit volgende week in Luxemburg. Daarna gaat-ie richting Frankrijk en Duitsland.
Ik denk dat Siemens over enige tijd met een Vectron MS naar Nederland zal komen voor proefritten op o.a. de Havenspoorlijn, de Betuweroute en wellicht de Brabantroute. De Vectron is een ruimte tijd terug al goedgekeurd in Duitsland en wordt daar al gebruikt voor zowel goederen- als reizigerstreinen. Naast Duitsland is de Vectron ook goedgekeurd in Hongarije, Oostenrijk, Polen, Roemenië en Zweden.
In Zwitserland en Italië hebben al proefritten plaatsgevonden, waardoor Nederland op de Rotterdam-Genua-corrdor het enige land is waar men nog niet is begonnen met proefritten.
Ik vind het echt heel jammer dat we niks meer horen over de Prima II-locomotieven van Alstom. Het was de bedoeling dat de Prima-prototypes in verschillende Europese landen zouden gaan rijden voor typegoedkeuringen (zoals Siemens doet met de Vectron), maar afgezien van wat ritjes rond Wegberg-Wildenrath en een rit door de Kanaaltunnel is het stil gebleven. Er was ooit sprake van testritten op de Betuweroute halverwege 2013, maar deze hebben nooit plaatsgevonden.
Op dinsdag 18 maart 2014 23:09 schreef dennistd het volgende: Die Prima II is toch alleen nog maar aan Marokko verkocht? Die zullen niet snel in Europa gaan komen lijkt me
Ik ben vooral een meelezer, maar heb interessante informatie ontvangen.
DB Bahn IC Bus Antwerpen-Eindhoven-Dusseldorf.
-------- Für das Jahr 2014 ist die Eröffnung weiterer Linien geplant. Dazu zählen unter anderem die Strecken München-Ljubljana-Zagreb, Frankfurt-Trier-Luxemburg und Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen.
Im Laufe des Jahres werden die Fahrzeuge auf den Linien umgestellt. Ab Ende Mai 2014 werden alle Linien (mit Ausnahme Berlin-Krakau) mit den neuen und komfortablen Doppeldeckerbussen bedient werden, in denen national und international die WLAN-Nutzung kostenfrei ist. ------------ Plan is 1 x per 2 uur een bus.
Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef Rostkreuz het volgende: Zeker interessant, vraag me af wat dat betekent voor de plannen van de IC Eindhoven - Dusseldorf. Die zou ook komen toch?
In West-Europa gaan er meer en meer diesellocs verdwijnen omdat het goedkoper is om lange afstanden met een eloc te rijden
Klopt, en tegelijkertijd zit men nog met spooraansluitingen waar geen draad hangt om financiële danwel praktische redenen. Daarom komen fabrikanten tegenwoordig met Last Mile-oplossingen, bestaande uit een elektrische loc met een kleine dieselmotor.
Over locomotieven gesproken, ik las net op DSO dat de Zuid-Afrikaanse spoorwegen rond de 1000 nieuwe locomotieven hebben besteld. Een kwart daarvan aan Traxx'en, maar dan wel in een heel ander uiterlijk dan wij ze kennen: http://www.bombardier.com(...)ontractforsouth.html
En nog iets anders wat ik daar tegenkwam, de plannen voor de nieuwe Belgische dienstregeling in de provincie Luik: http://www.belgianrail.be(...)1037657B30521DE.ashx Onder andere krijgt Maastricht weer een IC-verbinding met België. Een IC Maastricht - Luik - Hasselt.
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 23:57:14 ]
Op woensdag 19 maart 2014 00:45 schreef ReisT het volgende: IC is wel een vreemde benaming voor een trein die overal stopt... Is gewoon de huidige stoptrein die wat verder doorrijdt.
De Noorderkempenshuttle gaat ook "IC" heten terwijl dat ding welgeteld drie stations aandoet (Antwerpen-C, Luchtbal en Noorderkempen) en waarbij de totale rit nog geen 18 minuten duurt. In mijn belevingswereld is dat toch echt een stoptrein (L-trein), maar misschien zit er wel een logische gedachte achter de benaming IC.
Noorderkempen ligt tenslotte in een andere regio (de Kempen) dan Antwerpen zelf.
Es gibt folgende Zuggattungen: Thalys: Hochgeschwindigkeitszug Richtung Paris, Amsterdam, Köln und Ostende Eurostar: Kanaltunnelzug nach London ICE International nach Köln und Frankfurt am Main TGV überwiegend nach Südfrankreich INT (Internationale Trein / Train international): Zwei Zugpaare Brüssel – Luxemburg – Basel – Zürich IC Intercity: 18 im Stundentakt verkehrende Linien mit den Bezeichnungen IC A bis IC R, Halteabstände geringer als in anderen Ländern, Durchschnittsgeschwindigkeit 70 bis 90 km/h ICT: touristisch orientierter InterCity (vormals: T-Trein) IR Interregio: 18 überwiegend im Stunden- oder 2-Stundentakt verkehrende Linien mit den Bezeichnungen IR a bis IR r P-Trein (Piekuurtrein / Train d´heure de pointe): Spitzenverkehrszug, ähnlich dem Regionalexpress oder Eilzug, verkehrt allerdings nur im Zeitraum von 6 bis 9 und 16 bis 19 Uhr L-Trein (Stoptrein): Lokalzug, Grundangebot im Nahverkehr, Regionalbahn CityRail/CR: Städte-Schnellverkehr RER: Vorortbahn für Brüssel (in Planung), siehe auch: Gewestelijk ExpresNet/Réseau Express Régional (Brüssel)
Op woensdag 19 maart 2014 09:19 schreef Dr_Flash het volgende: Zo. Vandaag is de huishoudbeurs in Den Haag. Daar kan geen twijfel over bestaan. Groetjes uit de volière naar Delft.
Sneller hulp voor treinreizigers bij in- en uitstappen
Nieuwsbericht | 17-03-2014
Treinreizigers die hulp nodig hebben bij het in- en uitstappen, kunnen deze assistentie vanaf 1 januari 2015 een uur van tevoren telefonisch aanvragen bij de Nederlandse Spoorwegen (NS). Nu moeten zij dit nog drie uur voor vertrek van de trein melden. Dat heeft staatssecretaris Mansveld vandaag bekendgemaakt tijdens een treinreis met mensen met een visuele en motorische beperking. “Ook mensen die slecht zien, horen, of slecht ter been zijn, moeten op een prettige manier met het openbaar vervoer kunnen reizen. Ik wil dat belemmeringen voor hen zoveel mogelijk worden weggenomen.’’
Reizigers die hulp nodig hebben bij het in- en uitstappen kunnen een beroep doen op assistentieverlening van NS. Dit is op 94 NS-stations mogelijk. Op enkele grote stations waar reizigers het meest gebruik maken van deze service, start dit najaar een pilot waarin de aanmeldtijd nog verder wordt verkort. Een NS-servicemedewerker helpt hen dan met een zogenaamde vlinderbrug bij het in- en uitstappen of geeft andere begeleiding op het station. Een nieuwe app moet het boeken van assistentieverlening via de mobiele telefoon daarnaast nog makkelijker maken. Zo kunnen reizigers met een functiebeperking nog sneller en eenvoudiger door het OV reizen.
In 2013 zijn wederom meer treinen en stations aangepast voor reizigers met een functiebeperking. Op zes stations plaatste ProRail liften en op 31 stations hellingbanen. Ook is de hoogte van de perrons op negentien stations aangepast, zodat reizigers gemakkelijker de trein kunnen in- en uitstappen.
Dit jaar voorziet ProRail alle stations van minimaal één scherm met een overzicht van de eerst vertrekkende treinen. Deze schermen zijn door de Oogvereniging getest en goedgekeurd. De piepjes die reizigers horen bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart worden in 2014 bij alle vervoerders hetzelfde. Het “NS-piepje” is gekozen als standaardgeluidssignaal. Ook wordt de herkenbaarheid van de in- en uitcheckpalen verbeterd. Zo zijn bijna alle poortjes en paaltjes van NS voorzien van het bekende “geel” voor een beter zichtbaarheid en is bij de brede glazen poortjes een duidelijk en herkenbaar rolstoelpictogram aangebracht.
De maatregelen die NS en ProRail nemen, moeten ertoe leiden dat het spoor uiterlijk per 2030 toegankelijk is voor alle reizigers. Mansveld heeft hiervoor ¤ 666 miljoen uitgetrokken.
blijf ik me toch een ding afvragen. Als de piepjes overal hetzelfde worden, dan kun je dus ook sneller gevallen krijgen waarbij bij de verkeerde vervoerder incheckt omdat je op het geluid af gaat
De piepjes die reizigers horen bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart worden in 2014 bij alle vervoerders hetzelfde. Het “NS-piepje” is gekozen als standaardgeluidssignaal.
Whoa. Harmonisatie en reizigersgemak rond de OV-chipkaart. Vriest het al in de hel?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Whoa. Harmonisatie en reizigersgemak rond de OV-chipkaart. Vriest het al in de hel?
Nu nog die ellendige paaltjes van bijvoorbeeld Arriva vervangen door het model dat de NS heeft. Zou in de bus ook wel eens mogen bij Syntus bijvoorbeeld, kost gewoon een paar seconden om in- en uit te checken en het piepje is heel zacht.
Nu nog die ellendige paaltjes van bijvoorbeeld Arriva vervangen door het model dat de NS heeft. Zou in de bus ook wel eens mogen bij Syntus bijvoorbeeld, kost gewoon een paar seconden om in- en uit te checken en het piepje is heel zacht.
Is wat lastiger dan je denkt. Syntus gebruikt volgens mij net als Arriva en Veolia apparatuur van Pro Data en dat is wat trager dan infoxx dat onder meer xx en qbuzz gebruiken.
Voor een vak over purchasing hebben we maandag een case over de Fyra. Best interessant natuurlijk, maar een vraag is wat de kansen zijn dat de NS onder het contract uitkomt. Dat is mooi simpel te beantwoorden na het bericht van maandag
Arriva in het noorden ook. Enkel piepje bij inchecken en dubbelpiepje bij uitchecken. Waren eerst beiden enkele piepjes.
[..]
Is wat lastiger dan je denkt. Syntus gebruikt volgens mij net als Arriva en Veolia apparatuur van Pro Data en dat is wat trager dan infoxx dat onder meer xx en qbuzz gebruiken.
In de bus bij Syntus is het nu (bij de nieuwere Pro Data-lezers): 1 piep: inchecken 2 piep: uitchecken 3 piep: fout
Dat was: 1 piep: inchecken of uitchecken 1 piep lang: fout
Overigens is de apparatuur van Connexxion van Thales, die van NS volgens mij ook (maar daar kun je weer geen id-kaart in je portemonnee hebben wat bij Cxx wel kan)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de bus bij Syntus is het nu (bij de nieuwere Pro Data-lezers): 1 piep: inchecken 2 piep: uitchecken 3 piep: fout
Dat was: 1 piep: inchecken of uitchecken 1 piep lang: fout
Overigens is de apparatuur van Connexxion van Thales, die van NS volgens mij ook (maar daar kun je weer geen id-kaart in je portemonnee hebben wat bij Cxx wel kan)
Bij CXX geeft dat ook problemen hoor. Althans op Barneveld C. en Amersfoort met mijn Rijbewijs wel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik doelde bij de Cxx-apparatuur op de kaartlezers in de bus, dat zijn dezelfde die ook op bijvoorbeeld Duivendrecht staan voor de metro. De Cxx-cico's op het perron zijn dezelfde als die van de NS
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 19 maart 2014 13:09 schreef dennistd het volgende: Ik doelde bij de Cxx-apparatuur op de kaartlezers in de bus, dat zijn dezelfde die ook op bijvoorbeeld Duivendrecht staan voor de metro. De Cxx-cico's op het perron zijn dezelfde als die van de NS
Het is dezelfde hardware maar de software is anders (ouder?)
gisteren was er activiteit in de houtrakpolder. de DDZ bakken zijn opgehaald. bij Nedtrain in Haarlem is nog altijd geen vierkante meter ruimte meer over, het staat stampvol.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Klopt, dit zijn de bakken om de viertjes te verlengen naar zesjes. Maar zolang de zesjes nog niet toegelaten zijn of goed werken wordt dit nog niet gedaan.
het mooiste was nog toen ze de halve coupe wouden bekeuren omdat een of ander poortje in Hengelo kapot was en dat mensen dus niet incheckte en de conducteur ze terugfloot.
het mooiste was nog toen ze de halve coupe wouden bekeuren omdat een of ander poortje in Hengelo kapot was en dat mensen dus niet incheckte en de conducteur ze terugfloot.
Richtlijnen en dat soort geneuzel, hele menselijkheid verdwenen helaas.
Zo, TLS chipkaart is binnen 36 uur binnen, terwijl NS er 14 werkdagen inclusief abonnement voor heeft staan. Zometeen weekendvrij aanvragen en van het weekend alvast voor ¤64,10 verreizen terwijl ik ¤29 per maand betaal.
Vannacht herstelwerkzaamheden Schiphol-Leiden Woensdag 19 Maart 18:31 Oorzaak Bij Leiden is vandaag een wissel defect gegaan. Dit wissel wordt vannacht hersteld. In Leiden wordt vannacht ook op andere plaatsen aan het spoor gewerkt. Verwachting De combinatie van herstel- en geplande werkzaamheden zorgt ervoor dat er vannacht geen nachttreinen kunnen rijden tussen Schiphol en Leiden Centraal. We zetten bussen in. Het is op dit moment nog niet duidelijk tussen welke tijdstippen het herstelwerk precies zal plaatsvinden. Zodra dit bekend is melden we dat hier en passen we de reisplanner aan. Reisadvies
Reist u vannacht tussen Leiden en Schiphol, raadpleeg regelmatig deze site voor updates. Voor een actueel reisadvies; plan uw reis kort voor vertrek. Houd ook rekening met een langere reistijd.
Ik heb net geleerd dat in dat geval de kast lokaal wel werkt, maar de centrale interlocking is uitgevallen. Daardoor gaan de kasten automatisch na een bepaalde tijd in een degraded mode. Ik vraag me overigens wel af of jullie die richtingseinen wel gebruiken als je een rijweg gekregen hebt. Helemaal die lampen aan de achterkant van een wissel lijken een beetje overdreven.
Ik twijfel nog steeds of ik hem lelijker vind dan de Voith Maxima.
[..]
Ik heb net geleerd dat in dat geval de kast lokaal wel werkt, maar de centrale interlocking is uitgevallen. Daardoor gaan de kasten automatisch na een bepaalde tijd in een degraded mode. Ik vraag me overigens wel af of jullie die richtingseinen wel gebruiken als je een rijweg gekregen hebt. Helemaal die lampen aan de achterkant van een wissel lijken een beetje overdreven.
Ik kijk altijd naar de stand van de wissels, je rijdt daar toch maar 20... De lampen zijn onoverzichtelijk, iets met bomen en bos
Wat hoor ik te doen: Een allerlei aan verslagen en reflecties maken voor school. Wat doe ik echt? Het emplacement van Enschede nabouwen met de houten trein van mijn broertje.
Ik vind dit inmiddels een behoorlijk struktureel karakter krijgen. Wat is er mis mee om gewoon te ZEGGEN "Joh de rest van het jaar gooien we er drie avonden in de week treinen uit voor spoedreparaties"? Hoe is dat slechter dan nu iedere week als een amateuristisch klungelgezelschap jezelf in je hemd te zetten?
Ik vind dit inmiddels een behoorlijk struktureel karakter krijgen. Wat is er mis mee om gewoon te ZEGGEN "Joh de rest van het jaar gooien we er drie avonden in de week treinen uit voor spoedreparaties"? Hoe is dat slechter dan nu iedere week als een amateuristisch klungelgezelschap jezelf in je hemd te zetten?
dat doen ze toch al? Of is dat alleen Schiphol - Amsterdam?
oh okee. Nou ja daar kijkt geen ordinaire reiziger natuurlijk. Die denken nu dat er elke week opnieuw "compleet onverwacht" de pleuris uitgebroken is. Ja, reizigers zijn ook niet achterlijk natuurlijk, die gaan daar een mening over vormen
Op woensdag 19 maart 2014 18:15 schreef b2py het volgende: Wat een hoop geregel is dat trouwens. - Weekendvrij aanvragen - Automatisch opladen - OV-Fiets - MijnNS - Verzinhetzogeknognietenjekanhetaanvragen
Maar het is wel eenmalig en daarna (veel) gemakkelijker dan vroeger
Wat is dat toch heerlijk he, dat serviceforum Dat zit helemaal vol met allesweters die je haarfijn uit kunnen leggen welke voorzieningen er vroeger OOK nog bestonden. Maar nu niet meer. NS is er trots op
Op woensdag 19 maart 2014 19:42 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dat toch heerlijk he, dat serviceforum Dat zit helemaal vol met allesweters die je haarfijn uit kunnen leggen welke voorzieningen er vroeger OOK nog bestonden. Maar nu niet meer. NS is er trots op
Op dinsdag 18 maart 2014 21:31 schreef b2py het volgende: En ohja heren en dames, vanaf volgende week donderdag 27 maart t/m woensdag 16 april geen treinen aan de zuidkant van Den Bosch. Hieronder de uitwerking:
Echt perfecte timing dit, precies tijdens de tentamenweken aan de TU. Fuck studenten uit Den Bosch, Utrecht of Nijmegen
Schoolvakanties. Minder reizigers, je moet een moment pakken. Op zich is het ook wel geniaal dat zo'n vakantie precies samenvalt met een tentamenweek. Waarschijnlijk is de schoolvakantie het eerste vastgesteld, daarna de buitendienststelling en daarna pas de tentamenweek...
Schoolvakanties. Minder reizigers, je moet een moment pakken. Op zich is het ook wel geniaal dat zo'n vakantie precies samenvalt met een tentamenweek. Waarschijnlijk is de schoolvakantie het eerste vastgesteld, daarna de buitendienststelling en daarna pas de tentamenweek...
Ook zoiets.
Iedereen spreekt er schande van dat Prorail de werkzaamheden niet op de tentamenperiodes afstemt, maar niemand vraagt van de scholen dat ze de tentamenperiodes op de werkzaamheden afstemmen.
Op woensdag 19 maart 2014 20:28 schreef Frozen-assassin het volgende: Weten de scholen uberhaupt dat er een grote buitendienststelling komt in pakweg juli wanneer zij hun rooster gaan maken?
tentamenweken van universiteiten liggen min of meer wel vast. Blokken van zeven of acht collegeweken met er achteraan een of meerdere tentamenweken.
Alleen is dat niet iets waar de ProRail rekening mee hoeft te houden, omdat er relatief weinig universitaire studenten nog thuis wonen
tentamenweken van universiteiten liggen min of meer wel vast. Blokken van zeven of acht collegeweken met er achteraan een of meerdere tentamenweken.
Alleen is dat niet iets waar de ProRail rekening mee hoeft te houden, omdat er relatief weinig universitaire studenten nog thuis wonen
Kan jij mij de tentamenweken voor 2017/2018 vertellen? Rekening mee houdend dat HBO & Uni nog wel verschillende tentamenweken hebben? Hertentamenweken en eventuele vakantieweken?
Kan jij mij de tentamenweken voor 2017/2018 vertellen? Rekening mee houdend dat HBO & Uni nog wel verschillende tentamenweken hebben? Hertentamenweken en eventuele vakantieweken?
Als Prorail die jaren al wel ingepland heeft, dan doen de scholen er dus goed aan om daar naar te kijken, want dan zijn ze dus gewoon te laat
Als Prorail die jaren al wel ingepland heeft, dan doen de scholen er dus goed aan om daar naar te kijken, want dan zijn ze dus gewoon te laat
Nou zijn er voor dat schooljaar voorlopig weinig relevante projecten die ik me zo even snel kan bedenken. Maar de intraontrekkingen voor SAAL lagen in 2011 al vast t/m ver in 2016.
Buitendienststellingen als Den Bosch zijn minstens een jaar van tevoren bekend bij ProRail.
Ik weet niet hoe lang van tevoren de tentamenperiodes vastgelegd worden. Aan de andere kant zijn dat volgens mij al sinds de oorlog steeds ongeveer dezelfde tijden in het jaar. zal het een weekje eerder of later zijn. Maar daar zou je toch wat meer afstemming kunnen plegen.
Kijk kantoorforenzen hebben hooguit een seizoens"piek" (omlaag) in de zomer, en rond de kerst. Wat die mensen betreft hoef je geen rekening te houden met krokusvakantie, voorjaarsvakantie, carnavalsvakantie, paasvakantie, hepivak of weet ik wat voor onzin nog meer, die moeten grosso modo gewoon werken.
Zijn vaste jaarpatronen, dus de tentamenweken van de afgelopen jaren zijn ook de weken van de komende jaren, enkele wijzigingen voorbehouden
Zijn vaste jaarpatronen, dus de tentamenweken van de afgelopen jaren zijn ook de weken van de komende jaren, enkele wijzigingen voorbehouden
Je mag toch van studenten wel verwachten dat ze zo inventief zijn om op tijd te zijn. Het zijn nog geen vastgeroeste ambtenaren. Daarbij was het busvervoer bij de vorige grote onttrekkingen in Den Bosch volgens mij goed geregeld.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 19 maart 2014 00:59 schreef Igen het volgende: Misschien slaat ´ie tussen Tongeren en Hasselt nog een paar stations over? Anders is het wel heel apart ja.
Slaat geen stations over, ook niet tussen Hasselt/Tongeren of what ever. Maar Hasselt wilde graag een IC van/naar Maastricht, en die hebben zij nu.
Er zijn meer treinen in België die IC gaan heten, maar een naam L-trein of IR-trein verdienen.
Iemand die nog 'Must-Have'-apps heeft voor Android-tablet voor reisplan-meuk enzo? Heb nu de NS Reisplanner, ActuTrein Lite, DB Navigator, Rail Planner en Railtime.
Sinds vandaag mijn eerste Android-device, kon voorlopig nog een Aaipet veroorloven.
Op woensdag 19 maart 2014 22:37 schreef greavy het volgende: Iemand die nog 'Must-Have'-apps heeft voor Android-tablet voor reisplan-meuk enzo? Heb nu de NS Reisplanner, ActuTrein Lite, DB Navigator, Rail Planner en Railtime.
Sinds vandaag mijn eerste Android-device, kon voorlopig nog een Aaipet veroorloven.
Op woensdag 19 maart 2014 22:37 schreef greavy het volgende: Iemand die nog 'Must-Have'-apps heeft voor Android-tablet voor reisplan-meuk enzo? Heb nu de NS Reisplanner, ActuTrein Lite, DB Navigator, Rail Planner en Railtime.
Treinvertraging voor het terugvragen van GTBV-tjes?
Op donderdag 20 maart 2014 09:29 schreef Dr_Flash het volgende: Ze zijn in Den Haag bezig om een schuifwandwagen op een dieplader te sjorren. Waarheen, waarvoor?
Op donderdag 20 maart 2014 00:57 schreef Peterselieman het volgende: Lintje 39 van Syntus is naar Shunter in Rotterdam gesleept om hersteld te worden na de aanrijding met een vrachtwagen.
Oh ja, die zag ik voorbij komen toen ik naar huis reed gisteravond! Deukneus achterop. Shunter = Waalhaven?
Op donderdag 20 maart 2014 09:29 schreef Dr_Flash het volgende: Ze zijn in Den Haag bezig om een schuifwandwagen op een dieplader te sjorren. Waarheen, waarvoor?
Om de stormtroopers los te kunnen laten bij problemen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ajaxfan op 20-03-2014 10:00:47 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Misschien van de Werkgroep 1501/Stichting KLOK? De 1201 staat in het onderstation van Den Haag CS en schijnt daar binnenkort weg te moeten
Is dat die losse oude wagen die staat weg te rotten op dat emplacement wat links langs het spoor ligt als je richting Gouda rijdt?
Daar in de buurt waren ze maandag ook al wat aan het rommelen, op die toegangsweg. Vraag me idd wel af wat het verhaal van die wagen is hoe is ie daar terecht gekomen enzo. Heb altijd het gevoel gehad dat ze m daar maar een beetje waren vergeten, en dat ze dat maar zo lieten omdat 'ie toch niet zo in de weg stond. Ze zullen de ruimte wel nodig hebben ofzo.
300 treinstellen? Wat willen ze daarmee gaan doen? o.O
Twee mogelijkheden: 1. Het gaat over bakken maar alleen voor de HSL heb je er al snel een stuk of 100 nodig en dan rijdt er nog niets over de Hanzelijn (ongeveer 200 stuks) en dan houden we Amsterdam-Utrecht nog over. 2. Het gaat wel over treinstellen maar dan over een lange termijn uitgesmeerd. Denk aan eerst leveringen voor de HSL en Hanzelijn om ICR en de oudste ICM-stellen mee te vervangen en daarna meer leveringen om de rest van ICM en VIRM-I en de verlengingsbakken te vervangen.
Twee mogelijkheden: 1. Het gaat over bakken maar alleen voor de HSL heb je er al snel een stuk of 100 nodig en dan rijdt er nog niets over de Hanzelijn (ongeveer 200 stuks) en dan houden we Amsterdam-Utrecht nog over. 2. Het gaat wel over treinstellen maar dan over een lange termijn uitgesmeerd. Denk aan eerst leveringen voor de HSL en Hanzelijn om ICR en de oudste ICM-stellen mee te vervangen en daarna meer leveringen om de rest van ICM en VIRM-I en de verlengingsbakken te vervangen.
Vergeet DDZ niet, dat is over 15 á 20 jaar ook weer aan vervanging toe. Dat alles bij elkaar opgeteld lijkt een raamcontract voor maximaal 300 treinstellen helemaal niet zo vreemd.
Sluit ook goed aan bij wat in die brief van NS over de "IC200" stond (september 2013):
quote:
NS gaat er op dit moment vanuit dat wij voor onze nieuwe generatie intercity’s één basistype trein bestellen, in verschillende uitvoeringen die tegemoetkomen aan de vraag om sneller te kunnen rijden. Door van één basistype uit te gaan worden belangrijke schaalvoordelen verwacht.
Weet iemand wat er op dit moment is aan de hand is rond Mannheim of tussen Mannheim en Munchen? De treinen puilen uit en de perrons op Mannheim staan overvol....
twee foto's verstopt onder een spoiler vanwege de telefoonkwaliteit, maar hopelijk wel duidelijk hoe nutteloos die lampen zijn
SPOILER
Bedankt! Het is inderdaad een enorme lichtzee zo te zien. Stonden de seinen wel gedimd? (Moeten ze even op het zonnetje / maantje klikken...)
Hier trouwens nog even een foto van het scherm van de opleidingsinstallatie, waar we voor de gelegenheid een eiswissel in geklust hebben. Het hele systeem is best een leuk systeem, draait op een paar linuxservers, configuratiebestandje er op en klaar. Lokaal in de kasten zitten de PLC's die de seinen en wissels aansturen en via glas verbinding hebben met de linuxservers.
Op het scherm zijn zoveel mogelijk de gebruikelijke kleuren aangehouden, hoewel het blauw voor de ongedetecteerde sporen wat ongelukkig is. Verder zie je met groen de vastgelegde rijwegen en in rood een gestoord wissel. Sectiebezetting wordt geel weergegeven. In de blokjes op elk opstelspoor kan de bedienaar de hoeveelheid opgestelde bakken bijhouden.
Bedankt! Het is inderdaad een enorme lichtzee zo te zien. Stonden de seinen wel gedimd? (Moeten ze even op het zonnetje / maantje klikken...)
Hier trouwens nog even een foto van het scherm van de opleidingsinstallatie, waar we voor de gelegenheid een eiswissel in geklust hebben. Het hele systeem is best een leuk systeem, draait op een paar linuxservers, configuratiebestandje er op en klaar. Lokaal in de kasten zitten de PLC's die de seinen en wissels aansturen en via glas verbinding hebben met de linuxservers.
Op het scherm zijn zoveel mogelijk de gebruikelijke kleuren aangehouden, hoewel het blauw voor de ongedetecteerde sporen wat ongelukkig is. Verder zie je met groen de vastgelegde rijwegen en in rood een gestoord wissel. Sectiebezetting wordt geel weergegeven. In de blokjes op elk opstelspoor kan de bedienaar de hoeveelheid opgestelde bakken bijhouden. [ afbeelding ]
Geinig om te zien!
Hitachi Rail heeft groeiambities, om deze te realiseren gaat Hitachi het hoofdkantoor van hun raildivisie verplaatsen van Japan naar Londen. De huidige leidinggevende van Hitachi Rail Europe, Alistair Dormer, zal per 1-4 CEO van Hitachi Rail gaan worden.
Op donderdag 20 maart 2014 18:49 schreef James1988 het volgende: Hitachi Rail heeft groeiambities, om deze te realiseren gaat Hitachi het hoofdkantoor van hun raildivisie verplaatsen van Japan naar Londen. De huidige leidinggevende van Hitachi Rail Europe, Alistair Dormer, zal per 1-4 CEO van Hitachi Rail gaan worden.
Slimme zet, lijkt me.