Zeer zeker, het is heel mooi opgelost door de beide partijen. Vind het een goede zaak. Hopelijk kan er nu dan ook echt stappen worden gezet naar wat goede HSL-treinen. Want anders ligt die baan toch onnodig daar.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zelfs al kunnen ze er helemaal niks meer mee, dan is de huidige uitkomst alsnog gunstiger voor Finmeccanica dan een lopende rechtszaak. Potentiële kopers houden meestal niet van zulke dingen.
Goede HSL-treinen hoef je niet op te rekenen, je hoeft sowieso niet op HSL-treinen te rekenen. Het enige wat er gaat komen is een nieuwe intercity (90% kans dat het een dubbeldekker wordt) met een Vmax van 200 km/u. Die zal ergens tegen 2021 gaan instromen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeer zeker, het is heel mooi opgelost door de beide partijen. Vind het een goede zaak. Hopelijk kan er nu dan ook echt stappen worden gezet naar wat goede HSL-treinen. Want anders ligt die baan toch onnodig daar.
Ja die dan tot 2035 max 130 km/h zal gaan rijden omdat NS dat makkelijker vindtquote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede HSL-treinen hoef je niet op te rekenen, je hoeft sowieso niet op HSL-treinen te rekenen. Het enige wat er gaat komen is een nieuwe intercity (90% kans dat het een dubbeldekker wordt) met een Vmax van 200 km/u. Die zal ergens tegen 2021 gaan instromen.
Tja, HSL is voor Nederlandse begrippen in buurt van 200km/h hoe treurig ook... Maar ik vind 2021 wel vrij laat, al heb ik niet zoveel verstand van hoe snel een trein gebouwd kan worden. Het lijkt me dat er al productielijnen zijn voor bepaalde treinen die 200km/h kunnen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede HSL-treinen hoef je niet op te rekenen, je hoeft sowieso niet op HSL-treinen te rekenen. Het enige wat er gaat komen is een nieuwe intercity (90% kans dat het een dubbeldekker wordt) met een Vmax van 200 km/u. Die zal ergens tegen 2021 gaan instromen.
Hitachi Rail claimt in de folder die op hun website te vinden is dat zij een nieuwe trein binnen 24 maanden geproduceerd kunnen hebben, en binnen 8 maanden gecertificeerd.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, HSL is voor Nederlandse begrippen in buurt van 200km/h hoe treurig ook... Maar ik vind 2021 wel vrij laat, al heb ik niet zoveel verstand van hoe snel een trein gebouwd kan worden. Het lijkt me dat er al productielijnen zijn voor bepaalde treinen die 200km/h kunnen.
Dat is knap. Misschien moet NS daar maar even kijkje gaan nemen. Was vorige maand in Engeland, stukkies met London Midland en Virgin Trains gereden. Moet zeggen dat ik de eerste toch wel wat apart vond, veel stoeltjes dat wel, maar wel ietwat krap. Leek beetje op een metro.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hitachi Rail claimt in de folder die op hun website te vinden is dat zij een nieuwe trein binnen 24 maanden geproduceerd kunnen hebben, en binnen 8 maanden gecertificeerd.
Dat hebben ze in Engeland daadwerkelijk laten zien, Class 395 (Southeastern's Javelin) was maanden eerder klaar voor inzet dan waarmee men eigenlijk gepland had.
We hadden hier Virgin-treinen kunnen hebben als de overheid niet zo krampachtig aan de HSA-concessie had vastgehouden.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Virgin daarentegenBazentrein
Nee.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had eigenlijk nog wel graag Juridisch getouwtrek gezien, gewoon omdat beide bedrijven het verdienen om op hun bek te gaan...
Denk dat het een combi is van een dubbeldekker met een of meerdere enkeldeksbakken. Om maar te voldoen aan de eis van een gelijkvloerse instapquote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat dat betreft komt een perronhoogte van 76 centimeter weer net niet lekker uit voor dubbeldeksmaterieel en gelijkvloerse instap. De Duitsers en de Zwitsers hebben het met 55 cm een stukje makkelijkerquote:Op maandag 17 maart 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat het een combi is van een dubbeldekker met een of meerdere enkeldeksbakken. Om maar te voldoen aan de eis van een gelijkvloerse instap
Het is niet zo dat IK dat aan de kaak hoef te stellenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
<insert rant van Fles over hoe helemaal niemand ooit nadenkt over zulke dingen>
Jammer van de normaalspoorbreedte anders was Simferopol-Moskou misschien wel een optie geweestquote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zou het geweldig vinden als ze die kutzooi ergens verkocht krijgen en er DAN alsnog een ritje mee te gaan maken. Net als dat je de wadlopertjes hier net gemist hebt en ze dan in Uruguay gaat opzoeken, dat lijkt me echt baas
De advocaten?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
enig idee wie daar de enige verliezer van is?
daarom juist. Redelijk wat snelwegen worden afgesloten voor de wereldleiders en er wordt dan van mensen verwacht dat ze massaal de trein naar Den Haag en omstreken gaan nemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom eigenlijk langere treinen rond Den Haag? Wereldleiders zijn niet van het type dat met de trein komt en veel publiek valt er niet te verwachten.
De reiziger natuurlijk. Die kan voor alle kosten opdraaien.quote:
Geen probleem, dan knutselen die Italianen er toch gewoon breedspoordraaistellen onder.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
Jammer van de normaalspoorbreedte anders was Simferopol-Moskou misschien wel een optie geweest
Nou inderdaad. Zolang het maar binnenlands verkeer is lukt het allemaal welquote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
Jammer van de normaalspoorbreedte anders was Simferopol-Moskou misschien wel een optie geweest
Dat lost AB vast wel voor je op: gewoon een stukje er tussen lassen en tadaa: breedspoor!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:58 schreef bork het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |