Klopt, maar dat was wel Alstom's bedoeling.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:09 schreef dennistd het volgende:
Die Prima II is toch alleen nog maar aan Marokko verkocht? Die zullen niet snel in Europa gaan komen lijkt me
Die afgeragde bakken erachter verpesten het wel een beetje ja. Deze is mooier:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
Wees eerlijk, het ziet er niet uit
Dat is zeker interessant.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:41 schreef Rostkreuz het volgende:
Ik ben vooral een meelezer, maar heb interessante informatie ontvangen.
DB Bahn IC Bus Antwerpen-Eindhoven-Dusseldorf.
Het is te pruimen, maar de markt voor locs wordt in reizigersdienst kleiner en kleiner.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die afgeragde bakken erachter verpesten het wel een beetje ja. Deze is mooier:
[ afbeelding ]
Dat is helaas(?) een feit. Gelukkig is er nog meer dan genoeg goederenvervoerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is te pruimen, maar de markt voor locs wordt in reizigersdienst kleiner en kleiner.
Een inspanningsverplichting, niets meer.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef Rostkreuz het volgende:
Zeker interessant, vraag me af wat dat betekent voor de plannen van de IC Eindhoven - Dusseldorf. Die zou ook komen toch?
In West-Europa gaan er meer en meer diesellocs verdwijnen omdat het goedkoper is om lange afstanden met een eloc te rijdenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is helaas(?) een feit. Gelukkig is er nog meer dan genoeg goederenvervoer
Klopt, en tegelijkertijd zit men nog met spooraansluitingen waar geen draad hangt om financiële danwel praktische redenen. Daarom komen fabrikanten tegenwoordig met Last Mile-oplossingen, bestaande uit een elektrische loc met een kleine dieselmotor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In West-Europa gaan er meer en meer diesellocs verdwijnen omdat het goedkoper is om lange afstanden met een eloc te rijden
Dus dat extra wissel en dat hele derde perron wordt nu voor jan joker aangelegd?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:54 schreef dennistd het volgende:
Arnhem-Tiel wordt toch niet geknipt in Elst: http://www.gelderlander.n(...)chtstreeks-1.4272977
Ah, toch niet helemaal dus. Treinen richting Tiel buigen dan voor Elst af zodat een achteropkomende IC kan doorrijden?quote:wordt het 3e spoor bij Elst op het hoofdspoor aangesloten
De Noorderkempenshuttle gaat ook "IC" heten terwijl dat ding welgeteld drie stations aandoet (Antwerpen-C, Luchtbal en Noorderkempen) en waarbij de totale rit nog geen 18 minuten duurt. In mijn belevingswereld is dat toch echt een stoptrein (L-trein), maar misschien zit er wel een logische gedachte achter de benaming IC.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:45 schreef ReisT het volgende:
IC is wel een vreemde benaming voor een trein die overal stopt...
Is gewoon de huidige stoptrein die wat verder doorrijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |