Bron: NOSquote:Topman NMBS:NS was naïef over Fyra
De NS heeft vorig jaar op het laatste moment nog geprobeerd drie Fyra-treinen over te kopen van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, onthult topman Marc Descheemaecker in een boek dat vandaag verschijnt. Uren later, vlak voordat Descheemaecker staatssecretaris Mansveld zou vertellen dat de Belgen met de Fyra stopten, trok de NS volgens Descheemaecker het aanbod in.
Hij schrijft dat hij in 2009 al onder het Fyra-contract uit wilde, terwijl de NS er tot eind 2013 in bleef geloven.
Descheemacker vindt dat de NS een naïef enthousiasme aan de dag legde voor de Fyra en noemt NS-technici arrogant.
In ieder geval is het leverbaar door bol.com.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, je hebt een punt.
Er schijnt vandaag een boek uit te komen van Berend Brulboei, over de stroeve samenwerking met de NS. "De Dwarsligger" heet het, zou ik eigenlijk best willen hebben. Als iemand weet in de buurt van breda waar het in de winkels ligt, geef even een seintje
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 09:45:36Finmeccanica: NS, AnsaldoBreda and Finmeccanica conclude V250 casehttp://t.co/ns7uKEOTvH reageer retweet
NS technici? NS heeft toch helemaal geen technici?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: NOS
Lekkere trap na van Descheemaecker zeg
Ach, zoveel anders hoef je toch niet te verwachten als NMBS sowieso alleen maar nadeel van het hele project zou ondervinden? Als je er dan maar niet vanaf komt is het logisch dat je vanzelf wel een zwartkijker wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is logisch, want hij moet een boek verkopen. Bovendien kon hij er niet eerder iets over zeggen omdat hij toen nog topman bij de NMBS was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach het zijn twee partijen waar de samenwerking moeilijk van de grond komt. Het was beter geweest als een partij de gehele consessie had gebruikt en er directe concurrentie ontstond tussen de verbindingen Rotterdam - Schiphol en Zuid-Nederland - Vlaanderen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
. Bovendien kon hij er niet eerder iets over zeggen omdat hij toen nog topman bij de NMBS was.
Heeft ie geen gelijk dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ligt er aan welke route je neemt. De rechtstreekse lijn (Gent-Brussel Zuid zonder tussenstations) is niet zo spannend.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:29 schreef boriq het volgende:
Ik ga dus met in mei naar Gent en Brussel als "schoolreisje" met de trein (met de Benelux, dat dan wel). Is Gent <-> Brussel nog een leuk lijntje?
Tsja, hebben ze allemaal zelf laten gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:01 schreef James1988 het volgende:
Descheemaecker heeft zeker gelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen binnen NS niet zo blij zijn met NMBS als partner. Met je lachen voor de camera, maar zodra de gelegenheid zich aandoet een dolk in je rug gestoken krijgen...
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
En hoeveel botsingen per week krijg je daar gratis bij?
Het gaat over 418 bakken, dat komt overeen met de oudste series VIRM-IV en VIRM-VI. Het wordt inderdaad DDZ-achtigquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef the-it het volgende:
[..]![]()
Gaan ze trouwens alleen de Virm 1 moderniseren(ddz style wordt het dus..)?
Ik wil icm style stoelen
en als je dit leest ...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:01 schreef James1988 het volgende:
Descheemaecker heeft zeker gelijk, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen binnen NS niet zo blij zijn met NMBS als partner. Met je lachen voor de camera, maar zodra de gelegenheid zich aandoet een dolk in je rug gestoken krijgen...
Bitterballenakkoord, pizza-akkoord... is dit een serieuze manier van onderhandelen of lees ik een kleuterboek?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en als je dit leest ...
http://nos.nl/artikel/624885-belg-wint-kruistocht-tegen-fyra.html
Een serieuze manier van onderhandelen waarbij de Nederlanders zo te lezen niet doorhadden wat de tactiek van de Belgen was. Het lijkt erop dat ze onvoorbereid en naïef erin zijn gegaanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bitterballenakkoord, pizza-akkoord... is dit een serieuze manier van onderhandelen of lees ik een kleuterboek?
Dat past wel bij de rest van het project. De Nederlanders hebben in 10 jaar tijd niets geleerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze onvoorbereid en naïef erin zijn gegaan
Hitachi heeft geen modulaire trein liggen die aan de voorwaarden van NS voldoet. Dat vertraagt het proces enorm. Bombardier en Alstom wel overigens.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hitachi Rail claimt in de folder die op hun website te vinden is dat zij een nieuwe trein binnen 24 maanden geproduceerd kunnen hebben, en binnen 8 maanden gecertificeerd.
Dat hebben ze in Engeland daadwerkelijk laten zien, Class 395 (Southeastern's Javelin) was maanden eerder klaar voor inzet dan waarmee men eigenlijk gepland had.
Brulboei is natuurlijk gepokt en gemazeld, terwijl er bij NSH enkelen zaten die bij wijze van spreken nog niet droog achter de oren warenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat past wel bij de rest van het project. De Nederlanders hebben in 10 jaar tijd niets geleerd
Als NS enkeldeks materieel wilt kan Hitachi dat wel degelijk: de A-Train. Voor dubbeldekkers en dat soort spul ligt het waarschijnlijk anders.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Hitachi heeft geen modulaire trein liggen die aan de voorwaarden van NS voldoet. Dat vertraagt het proces enorm. Bombardier en Alstom wel overigens.
Gewoon Stettinquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
okee het is iets met een S wat een machinist niet kan uitspreken. Heeft iedereen gelijk
Wissels waarbij ineens de grenswaarden worden overschreden, onduidelijke communicatie waardoor wordt besloten om de reiziger meteen maar helemaal in de kou te laten staan en nog ruim een week minder treinen tussen Den Haag en Utrecht.quote:
http://www.railmeester.nl/goederenvervoerders.htmlquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:31 schreef GlenSpey het volgende:
Heren, weten jullie nog meer goederenvervoerders in Nederland?
Ik ken
- DBS
- Locon
- Rurtalbahn
- Husa
Heb met spoed een nieuwe stageplek nodig. Bij een goederenvervoerder, niet bij reizigers
ERS, TXL, HSL, Captrain?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:31 schreef GlenSpey het volgende:
Ik ken
- DBS
- Locon
- Rurtalbahn
- Husa
Heb met spoed een nieuwe stageplek nodig. Bij een goederenvervoerder, niet bij reizigers
Die vande lanotte mag zich ook weleens afvragen waarom hij Descheemaecker TWAALF jaar heeft laten zitten terwijl het allemaal hier te slecht en daar te kut was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:
Johan Vande Lanotte: "4 redenen waarom Descheemaecker geen NMBS-CEO werd"
Vooral de onduidelijke communicatie is iets wat beter moet. Gedurende de dag is een plan uitgewerkt waarin voor alle partijen het beste is uitgezocht en overeenstemming over is bereikt. Blijkbaar is er toen alsnog bij de TRLD de bom ingeslagen. Zonde.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wissels waarbij ineens de grenswaarden worden overschreden, onduidelijke communicatie waardoor wordt besloten om de reiziger meteen maar helemaal in de kou te laten staan en nog ruim een week minder treinen tussen Den Haag en Utrecht.
Wat is dat toch fijn, ongestoord kunnen blunderen zonder dat dit echte gevolgen voor je organisatie of voor jou als persoon heeft.
Husa rijdt niet meer in Nederlandquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:31 schreef GlenSpey het volgende:
Ik ken
- DBS
- Locon
- Rurtalbahn
- Husa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |