16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in een politieke partij.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
16 maart 19:19 uur Griekse tanker is gaan kijken op de plek waar mogelijk koffers en meer dreven. De kapitein heeft niks gevonden helaas. En doooooor! 16 maart 18:48 uur Onderstaande niet bevestigd. Lijkt een hoax
16 maart 18 uur Koffers gevonden in zee' In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777. De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank Dankjewel iedereen voor zijn of haar bijdrage aan deze OP en/of topic. Hoe groot of klein ook, jou inbreng wordt gewaardeerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door Draailamp op 16-03-2014 22:34:19 ]
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Door!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Gewoon doorgaan, al heb ik niks nieuws meer te melden.. uit verveling kan ik natuurlijk in navolging van anderen mijn fantasie de vrije loop laten en een filmscript gaan schrijven
Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Op zondag 16 maart 2014 20:22 schreef TLC het volgende: Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Wat vind jij precies beter? Ik ben even aan het inventariseren
In dit stadium is korter beter, want de meeste mensen weten ondertussen wel hoe het zit. Verder maakt het me niet zoveel uit om eerlijk te zijn, de OP is belangrijker voor 'nieuwe' mensen.
"It’s wrong, plane never came towards Pakistan," special assistant to the Prime Minister on Aviation Shujaat Azeem told Dawn.com.
His attention was drawn on the reports which said the disappeared plane could have potentially reached as far as Pakistan.
"Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.
Azeem said the plane disappeared far away from Pakistani air space and was not visible on its radars,
However, he said that his division was on alert and following all developments related to the incident.
"At present there are 95 ships of various countries are in the Indian Ocean on search mission," said Azeem.
"No one among those who are on search mission has contacted us to seek information on this tragedy."
The advisor said that civil aviation would provide full cooperation when sought from Pakistan.
He said Pakistan’s national carrier has sent a message to Malaysian airline expressing sympathies with the relatives of those who have gone missing on this unfortunate flight.
Malaysian Prime Minister Najib Tun Razak said on Saturday that communications aboard the missing jet were switched off and its course deliberately changed by someone on board before the aircraft disappeared a week ago.
He said that the plane could be headed to two possible corridors, which were; "a northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, or a southern corridor stretching approximately from Indonesia to the southern Indian ocean".
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef gebrokenglas het volgende: Het barst van de Air Crash Investigation uitzendingen trouwens momenteel. Morgen ook weer een hele zwik.
Tijdens een proef op 22 juli 1943 zou de Eldridge bijna volledig onzichtbaar geworden zijn. Enkele getuigen meldden een "groene mist" op de plaats waar het schip lag. Bemanningsleden begonnen echter nadien te klagen over ernstige misselijkheid. Ook werd gezegd dat, toen het schip weer zichtbaar werd, er verschillende bemanningsleden vastzaten in het metaal van het schip. Onder hen was een matroos die een dek lager tevoorschijn kwam dan het dek waar hij had gestaan. Zijn hand zat vast in de stalen romp van het schip.[2] Op dat ogenblik, zo wordt in de rapporten gezegd, zou op bevel van de zeemacht het experiment gewijzigd zijn. Het nieuwe doel was nu: de Eldridge onzichtbaar maken voor radar.
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Je kunt het toch gewoon opslaan in een textbestandje of zelfs als code in een spoiler?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende: "Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.
Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima.
Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland.
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Updates bovenaan zijn prettig, veel uitleg en oud nieuws kunnen ook in spoilers. Dan blijft het informatief en wat prettiger om op mobiel te lezen!
Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima.
Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland.
Dat strookt toch al niet met elkaar?
Ik ook niet. Meer mensen mee eens dat dit weg kan?
Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef TLC het volgende: Ik denk dat ze in Hollywood al -tig scriptwriters klaar hebben zitten om hier een film over te maken
Sorry hoor maar dit lijkt op een regelrechte kopie van THE LANGOLIERS
Mensen, ik ga de user id's en alles daaronder weg halen. Naar aanleiding van feedback van mensen per dm vooral. Zijn er nog mensen die hier fel op tegen zijn? Laat het me even weten nu. Ik wil het transparant doen
Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing-777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld.
Captain Zaharie Ahmad Shah Moved Out His Wife and 3 Kids THE DAY BEFORE His Disappearance–
BREAKING
Er schijnt een vliegtuig van de radar te zijn verdwenen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Altijd grappig dat tijdens dit soort situaties altijd van die wazige sites erbij gehaald moeten worden. Hoe kunnen mensen dit soort sites nu serieus nemen? http://www.thegatewaypundit.com/
Soms staan er ook op wazige sites nuttige dingen. Je kunt zelf wel een inschatting maken in hoeverre je zo'n bericht dan betrouwbaar acht. Je reputatie in dit topic bepaalt dan vervolgens hoe betrouwbaar mensen je post dan weer vinden.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Op zondag 16 maart 2014 21:03 schreef Co_OL het volgende: Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?
Missing MH370: Indian Ocean search a daunting challenge
by jane wardell
SYDNEY: The southern Indian Ocean, where investigators suspect the missing Malaysia Airlines Flight MH370 may have come down, is one place where a commercial airliner can crash without a ship spotting it, a radar plotting it - or even a satellite picking it up.
The empty expanse of water is one of the most remote places in the world and also one of the deepest, posing potentially enormous challenges for the international search effort now refocusing on the area, one of several possible crash sites.
Even Australia, which has island territories in the Indian Ocean and sends rescue planes to pluck stricken yachtsmen from the cold, mountainous seas in the south from time to time, has no radar coverage much beyond its Indian Ocean coast.
"In most of Western Australia and almost all of the Indian Ocean, there is almost no radar coverage," an Australian civil aviation authority source said, requesting anonymity as he was not authorised to speak on the record.
"If anything is more than 100 kilometres offshore, you don't see it," he said.
The Indian Ocean, the world's third largest, has an average depth of more than 12,000 feet, or two miles (3.6km). That's deeper than the Atlantic where it took two years to find wreckage on the seabed from an Air France plane that vanished in 2009 even though floating debris quickly pointed to the crash site.
An Indonesian Search And Rescue (SAR) onboard a rescue ship heading to the Andaman sea. - EPA/HOTLI SIMANJUNTAK So far, search operations by navies and aircraft from more than a dozen nations have failed to find even a trace of Flight MH370, which went missing a week ago after taking off from Kuala Lumpur for Beijing and diverting from its intended flight path.
The search effort has focused mainly on the South China Sea but is now switching to the Indian Ocean after investigators, having pieced together radar and satellite tracking data, began to suspect the Boeing 777-200ER had been deliberately flown hundreds or possibly thousands of miles off course.
Searchers still face a daunting array of possible last locations for the plane, including the northern end of the Indian Ocean as well as central Asia, though investigators say it is more likely to have flown to the south than through busier airspace to the north where it would likely have been detected.
With an estimated four hours fuel left when last spotted by radar off Malaysia's northwest coast, the plane could have flown a further 2,200 miles (3,500km) or so, assuming normal cruising speed and altitude.
A possible flight path of the missing MH370. The other northern corridor leads to Eastern Europe. Officials think, based on the available data, the aircraft flew south until it ran out of fuel and crashed into the sea, according to a source familiar with data the US government is receiving from the investigation.
In the south, any debris from MH370 would have been widely dispersed by Indian Ocean currents in the week since it disappeared.
Scattering of islands
The southern Indian Ocean, between Indonesia and Australia, is broken up only by the Australian territories of Christmas Island, home to asylum seeker detention facilities, and the Cocos (Keeling) Islands some 2,000km northwest of Perth. The Cocos Islands have a small airport to serve the islands' combined population of just 3,000 people.
Further south, the only habitation is the handful of research stations on the scattering of tiny French-run islands including Kerguelen - a group of volcanic outcrops between Africa, Australia and Antarctica.
While home to several powerful astronomical scanners and radar, there is no airport and it is seen extremely unlikely the aircraft could have made it that far.
The shipping route from Western Australia north to Asia and Europe is considered relatively quiet in global shipping terms, despite the large amount of iron ore and other resources that are shipped from Australia's northwest ports.
Ships track north staying close in to the West Australian coastline and then head north through Indonesian waters into the South China Sea or northwest toward the Red Sea.
Australia's civil aviation radar extends a maximum of just 200 nautical miles (410km) off the coast, the civil aviation authority source said, and was used only for monitoring scheduled aircraft on approach into the country and subsequent landings.
There are just two primary radars on the west Australian coast, one in Perth and one further north in Paraburdoo, which has even less range and is used to monitor mining traffic heading to the nearby Pilbara region.
Australia's Civil Aviation Authority relies on aircraft ADSB (automatic dependent surveillance broadcast) to ping information to commercial satellites, such as telecoms firm Optus' four telecommunications satellites, and back to ground control.
The source said that this was the case with flights by Emirates Airlines, which all fly over the Indian Ocean to Australia, but it did not provide a specific radar plot.
Australia does not have any government satellites.
The Australian military has an over-the-horizon radar network that allows it to observe all air and sea activity north of Australia for up to 3,000 km. This encompasses all of Java, Papua New Guinea and the Solomon Islands.
While the Jindalee Operational Radar Network (JORN) extends part-way across the northern Indian Ocean, government papers online describe it as a "tripwire" in Australia's northern surveillance system, helping underpin the defence of the country from any attack originating from the north.
Local media have said its main use recently has been to track illegal immigrants approaching Australia by boat through the region's largely unguarded northern waters.
The Australian Defence Force was not available for comment on Sunday.
A potential crash site around 1,600 km northwest or west of the Australian coast would be well within the search and rescue area of the Australian Maritime Safety Authority (AMSA), one of the largest in the world.
An AMSA spokesman said no request for assistance had been received from Malaysia as of Sunday. - Reuters
(Additional reporting by Morag Mackinnon in Perth and Peter Apps in London; Editing by Mark Bendeich, Lincoln Feast and Dean Yates)
Op zondag 16 maart 2014 21:12 schreef Loekie1 het volgende: Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen.
Ze hebben ook gezegd dat het onmogelijk is om zoveel te dalen in 1 minuut, ze gingen er van uit dat die metingen niet correct waren.
Goeie uitleg van die kerel, maar op het laatst beweerd hij dat hij overtuigd is dat het vliegtuig zal worden teruggevonden als 1 geheel.. het zou dus ergens geland moeten zijn.
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende: Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende: Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
Om te imponeren naar de buiten wereld zoals ze vaker doen, lijnvliegtuigen schilderen naar leger vliegtuigen tijdens optochten etc...
Weinig nieuws, wel handige filmpjes van CNN (die pings) en WSJ (het verlies van de communicatie).
Mijn idee: Het vliegtuig kan ALLEEN naar het noorden en niet naar het zuiden gevlogen zijn;
00:41 - start 01:07 - transponder eruit 01:21 - ACARS uit 02:40 - 3e systeem eruit 08:11! - gepingd in die halve cirkel
Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen en dus aan het vliegen zijn bij die ping om 8:11. Hij moet dus wel geland zijn. Op die zuidelijke boog is geen land; dus de noordelijke route (die ook veel logischer is vanaf de Straat van Malakka) is gekozen en het vliegtuig geland in Bangladesh/Myanmar, China/Tibet of zelfs Kazachstan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.
Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof. Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde? Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk.
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.
Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden?
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit.
Op zondag 16 maart 2014 21:36 schreef gebrokenglas het volgende: Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof. Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde? Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk.
Het plaatje klopt dan ook niet. De noordelijke boog is veel groter; • hij vloog al naar het noorden • in de zuidelijke boog moet hij geland zijn, want zo lang kan hij niet vliegen - er is geen landingsplek op die zuidelijke boog. Op die eilandjes is het niet gebeurd (geen getuigenverslagen bekend).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
Volgens mij breken er tijdens de landing op het water altijd delen af die meteen blijven drijven. Zelfs bij een perfecte landing waarbij het vliegtuig nog even blijft drijven en de inzittenden niet zijn omgekomen. Al zal in het geval van een gevecht in de cockpit eerder sprake zijn van een ruwe landing waarbij het vliegtuig openbreekt en de hele zee bezaaid ligt met drijvende dingen.
Al begreep ik uit je vorige post dat Noord-Korea gezien de aanwezige brandstof niet te halen is. Had daar even niet aan gedacht. Dan valt NK af, en zou ook niet weten waar ie dan onopgemerkt zou kunnen zijn geland.
Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende: Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto.
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto.
Ja, en dat kan dus alleen: • als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking) • als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn
Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP. Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen. Hoe staan we hierin? Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander
Ja, en dat kan dus alleen: • als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking) • als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn
Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk.
hoe gaat dat tanken? Heb je genoeg aan tonnen en een slang, of is er een speciale installatie voor nodig?
Ja, en dat kan dus alleen: • als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking) • als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn
Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk.
Dus het vliegtuig kan wel 6 uur lang noordelijk vlliegen maar niet zuidelijk?
wat ik denk te begrijpen... ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11 op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn?
Er was vanmiddag hier iemand die dacht dat de lijntjes korter moesten, ging rekenen en kwam erachter dat er al rekening mee gehouden was, wie was dat nou
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ja, en dat kan dus alleen: • als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking) • als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn
Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk.
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo
Op zondag 16 maart 2014 21:44 schreef Draailamp het volgende: Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP. Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen. Hoe staan we hierin? Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander
Het is geen discussie voor hier, maar:
• het is een vorm van respect om mensen die veel tijd en moeite in iets gestoken te hebben op nette overzichtelijke weinig ruimte innemende wijze • andere topics hebben dit ook, het is niet uniek hier • ze staan niemand in de weg. Als jij bedanken onzinnig vindt, mag dat. Het staat er voor de mensen die het zinnig vinden.
Net als radarbeelden, filmpjes over eerdere ongelukken etc.
Ze zijn er voor de geinteresseerden, als je ze weghaalt heeft niemand er iets aan,
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dus het vliegtuig kan wel 6 uur lang noordelijk vlliegen maar niet zuidelijk?
Nee, want hij hoeft niet te vliegen om opgepikt te worden door die radar. Hij kan naar het noorden vliegen en daar landen. Hij kan NIET naar het zuiden vliegen en daar landen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 21:44 schreef Draailamp het volgende: Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP. Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen. Hoe staan we hierin? Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander
Zet er gewoon een algemeen bedankje in voor iedereen die iets heeft bijgedragen wat op dit moment al zo'n 200 mensen zijn waarschijnlijk. Niet iedereen die een link heeft gepost naar info hoeft genoemd te worden toch, lekker belangrijk ook
hoe gaat dat tanken? Heb je genoeg aan tonnen en een slang, of is er een speciale installatie voor nodig?
Druk, lijkt me. Die kerosine wordt er onder druk ingespoten.
Maar ik ben geen expert.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
wat ik denk te begrijpen... ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11 op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn?
De zuidelijke boog is niet uitgesloten door de brandstof-afstand zoal ze in het filmpje doen.
Als ik het goed begrijp is de suggestie hier dat het vliegtuig niet tot 8.11 in de lucht gebleven zou kunnen zijn, wat boven zee de logische gedachte is waarbij die ping nog plaatsvindt. Op zee landen kan niet, en pingen vanuit de oceaan is ook niet logisch.
Het is dus uitgesloten dat piloot en co-piloot MH370 gekaapt zou hebben aangezien ze bij toeval zo waren ingeroosterd. Ik ben echt zó benieuwd hoe dit af ga lopen.
Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef DaKKiE1984 het volgende: Zet er gewoon een algemeen bedankje in voor iedereen die iets heeft bijgedragen wat op dit moment al zo'n 200 mensen zijn waarschijnlijk. Niet iedereen die een link heeft gepost naar info hoeft genoemd te worden toch, lekker belangrijk ook
Nee, want hij hoeft niet te vliegen om opgepikt te worden door die radar. Hij kan naar het noorden vliegen en daar landen. Hij kan NIET naar het zuiden vliegen en daar landen.
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo
Dan is de vraag of die satelliet reageert op een gecrasht vliegtuig?
Eerder zeiden ze dat het OF vloog, OF geland was. Niet dat het ook kon bij een crash.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
wat ik denk te begrijpen... ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11 op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn?
De rode boog wordt afgesneden door de zwarte boog. De zwarte boog is is de actieradius van het vliegtuig met de beschikbare brandstof
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo
ik ben benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen... gaat het vliegtuig nog ooit gevonden worden... het is tot dusver echt fokking weird... Ik moest gedurende de afgelopen week al snel aan 'lost' denken...
Met de 7.11 en 6.11 pings krijg je nog 2 cirkels, waarbij je dan weer delen weg kunt gaan halen. Met mazzel is deze cirkel kleiner, maar hij kan ook groter zijn, afhankelijk van de positie van de sateliet.
Je houdt binnen de range iig nog wel aardige bogen over en hieruit kun je volgensmij niet direct een vliegroute afleiden. De informatie blijft maar 1 coordinaat houden.
dan vallen die onder het stukje dat de piloot dat wist te omzeilen? Dan geloof ik niet in een kaping, dan denk ik eerder dat die piloot 'de tijd van zn leven' heeft gehad.
Die moeten er wel zijn, alleen moet iemand daar datatapes voor doorworstelen. En ik ben ervan overtuigd dat die informatie er is en bewust niet wordt vrijgegeven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het vliegtuig werd op een zeer deskundige manier ontkoppeld van alle signalen en het vloog zeer deskundig via bepaalde punten dus het kan ook wel eens zeer deskundig ergens geland zijn.
Zolang het niet gevonden is, bestaat het risico dat het gebruikt gaat worden voor een terroristische aanslag.
dan vallen die onder het stukje dat de piloot dat wist te omzeilen? Dan geloof ik niet in een kaping, dan denk ik eerder dat die piloot 'de tijd van zn leven' heeft gehad.
Hoe kan hij die satelliet omzeilen?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Die moeten er wel zijn, alleen moet iemand daar datatapes voor doorworstelen. En ik ben ervan overtuigd dat die informatie er is en bewust niet wordt vrijgegeven.
Ja, er moet zeker meer informatie zijn dan er wordt vrijgegeven.
Ik meen gelezen te hebben dat je de ping niet uit kon zetten vanuit de cockpit. Maar als dat niet zo is, dan schoffelt dat al mijn theorieen onderruit
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.
Het vliegtuig is geland en hopelijk veilig (want gepingd op een moment dat hij niet meer kan vliegen)
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik meen gelezen te hebben dat je de ping niet uit kon zetten vanuit de cockpit. Maar als dat niet zo is, dan schoffelt dat al mijn theorieen onderruit
klopt maar hij zou op de auto piloot hebben kunnen vliegen, ff cockpit uit (als hij met die luchtdruk truc iedereen al had vermoord dan kon ie op zn gemakje die deur open hebben staan) luikje open, rommelen onder de cockpit en weer naar de cockpit. Maar dan acht ik de kans nog groter dat ie wel: op land is geland en dat het daarna pas is uitgezet / op land is terecht gekomen en het daarna is uitgegaan. Ik weet niet of dat pingding blijft werken als een vliegtug gecrasht is.
Mijn mogelijke route is een landing op een door oeigoeren/al qaida geprepareerde landingsbaan in de taklamakan woestijn. Om het vervolgend om te katten en er in de toekomst ergens een aanslag mee te plegen. Dit allemaal met hulp van de gezagvoerder.
Hoe kan een piloot tweehonderd mensen in bedwang houden tijdens zeven uur vliegen? Door de zeggen dat het een protestactie is tegen de regering van Maleisie en dat ze heel ver weg ergens veilig zullen landen.
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.
[Hollywood Modes AAN]
...of is hij al veel eerder geland en is de satellietontvanger met een ander vliegtuig ? op een dwaalspoor gegaan ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef Nieuwschierig het volgende: De 8:11 ping was van het flight entertainment system volgens CNN. Op welke manier gaat die communicatie en waarom?
SATCOM heeft verbinding met satellieten om zo bijvoorbeeld bellen en en internetten mogelijk te maken tijdens de vlucht. Dat SATCOM systeem heeft in een standby modus gestaan waarbij hij af en toe een ping verstuurde om de verbinding met de ssatelliet in stand te houden.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.
Dat is Satcom, weer een ander systeem.
Zie het "ping" systeem uit de electronics bay als een vroegere dongle voor mobiele telefoons. Het enige wat het ding doet is verbinding maken met een satelliet, zodat andere applicaties er data naartoe kunnen sturen indien nodig.
Overigens roepen al die landen nu dat geen vliegtuig ongezien hun luchtruim kan betreden maar gezien de waarschuwingen en gezien datgene wat er in Maleisie is gebeurd heb ik daar mijn grote twijfels bij in ieder geval.
Op zondag 16 maart 2014 22:15 schreef DeParo het volgende: Overigens roepen al die landen nu dat geen vliegtuig ongezien hun luchtruim kan betreden maar gezien de waarschuwingen en gezien datgene wat er in Maleisie is gebeurd heb ik daar mijn grote twijfels bij in ieder geval.
Dit, dus als het vliegtuig straks echt ergens aan de grond staat. Zal er nog wel een giga diplomatieke rel ontstaan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Volgens dat filmpje zou hij na de 8.11 ping nog een uur moeten kunnen vliegen.
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 • Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 • Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 • Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
Ja weet ik wat een beetje meer is. Maar ik denk sowieso dat hij aan de grond staat, en zeker 1 ping ervoor ook al, misschien wel nog een uur eerder.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
"MH370 lost contact two hours after it took off from Kuala Lumpur International Airport at 12.41am today and did not arrive at the Beijing International Airport where it was supposed to have landed at 6.30am.
MAS said it had enough fuel to stay in the air until 8.30am."
Is die 8:30 gebaseerd op feitelijke brandstof of juist die 8:11 meegenomen? Die laatste methode is geen eerlijke methode, want je mixt calibratiedata met je scenario.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja weet ik wat een beetje meer is. Maar ik denk sowieso dat hij aan de grond staat, en zeker 1 ping ervoor ook al, misschien wel nog een uur eerder.
Je neemt toch niet 1/3 brandstof MEER mee op zo'n vlucht? Dat stelt MAS nota bene zelf; dat er een normale hoeveelheid aanwezig is. 2 uur meer op een vlucht van 6 uur is niet "wat extra" meer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 • Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
Op airliners.net staat dat het gebruikelijk is om voor 2 uur extra vliegtijd aan brandstof mee te nemen. Veel piloten op dat forum.
Op zondag 16 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende: Kan een piloot precies schatten wanneer hij nog net kan landen met de brandstof die hij heeft?
Ja, zeker eentje die al sinds 1981 vliegt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
"MH370 lost contact two hours after it took off from Kuala Lumpur International Airport at 12.41am today and did not arrive at the Beijing International Airport where it was supposed to have landed at 6.30am.
MAS said it had enough fuel to stay in the air until 8.30am."
Is die 8:30 gebaseerd op feitelijke brandstof of juist die 8:11 meegenomen? Die laatste methode is geen eerlijke methode, want je mixt calibratiedata met je scenario.
Dit zijn gewoon feiten gebracht door MAS op de eerste dag van de 'vermissing' op eigenlijke brandstof dus.
Op zondag 16 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende: Kan een piloot precies schatten wanneer hij nog net kan landen met de brandstof die hij heeft?
Uiteraard, je weet wat het vliegtuig per uur verbruikt, dus met je resterende brandstof kun je Een goede berekening maken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Op zondag 16 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende: Kan een piloot precies schatten wanneer hij nog net kan landen met de brandstof die hij heeft?
Als hij naar een vooraf bepaald vliegveld of landingsbaantje moest vliegen zou daar in de evil planning wel rekening mee zijn gehouden.
Op airliners.net staat dat het gebruikelijk is om voor 2 uur extra vliegtijd aan brandstof mee te nemen. Veel piloten op dat forum.
Dat geloof ik dan graag.
Dan moet je nog meenemen dat het vliegtuig niet in een keurige boog op kruishoogte vloog, maar allerlei hoogte- en azimuthwisselingen onderging. Ik ben geen piloot, maar het lijkt me bijzonder sterk dat een vliegtuig dat veel van dat soort bewegingen maakt MINDER brandstof verbruikt dan als het gewoon normaal stabiel op kruishoogte vliegt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dit, dus als het vliegtuig straks echt ergens aan de grond staat. Zal er nog wel een giga diplomatieke rel ontstaan.
Vooral India vind ik lachwekkend nadat ze zelf hebben geqaarschuwd dat tientallen van hun vliegvelden, zo niet meer, onbeheerd zijn en kunnen worden gebruikt door terroristen bijvoorbeeld.
Op zondag 16 maart 2014 22:15 schreef DeParo het volgende: Overigens roepen al die landen nu dat geen vliegtuig ongezien hun luchtruim kan betreden maar gezien de waarschuwingen en gezien datgene wat er in Maleisie is gebeurd heb ik daar mijn grote twijfels bij in ieder geval.
Welke signaal geven ze af aan terroristen als ze het tegenovergestelde beweren en zeggen: We hebben inderdaad het vliegtuig gemist. Onze defensie stelt dus inderdaad niets voor. Komt u maar, terroristen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Je neemt toch niet 1/3 brandstof MEER mee op zo'n vlucht? Dat stelt MAS nota bene zelf; dat er een normale hoeveelheid aanwezig is. 2 uur meer op een vlucht van 6 uur is niet "wat extra" meer.
Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef Loekie1 het volgende: Hoe kan een piloot tweehonderd mensen in bedwang houden tijdens zeven uur vliegen? Door de zeggen dat het een protestactie is tegen de regering van Maleisie en dat ze heel ver weg ergens veilig zullen landen.
Misschien had de piloot wel handlangers aan boord en aan de grond.
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 [*] Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
By law moeten ze veel meer extra tijd aan brandstof meenemen, volgens mij minimaal 45 minuten + genoeg om naar dichtsbijzijnde alternatieve vliegveld te vliegen o.i.d. trant, dus eerder minimaal 1.5 uur extra.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ja, die piloten hebben gelijk natuurlijk. Ik had een ideetje, maar wie ben ik nou om een piloot te gaan tegenspreken?
2 uur it is. Maar dan wel 2 uur "rustig vliegen". Niet allerlei achtbaantoeren uithalen met je vliegtuig. Dan is je brandstof sneller op.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als hij naar een vooraf bepaald vliegveld of landingsbaantje moest vliegen zou daar in de evil planning wel rekening mee zijn gehouden.
Begrijp je hoe klein die kans is? Zo'n toestel zet je niet zomaar aan de grond op een "landingsbaantje". Zowiseo moet er zeer goed verlichting zijn, is die er niet en moest de piloot wachten tot het licht werd, dan hadden ze maar een window van een uur ofzo. Zon op rond 7 uur?
Op zondag 16 maart 2014 22:24 schreef Draailamp het volgende: OP is gewijzigd, de laatste wijzing was van 22:23. Mocht er nog e.e.a. aangevuld moeten worden hoor ik dat graag. Voor ik ga slapen.
Ik wens u verder een goeie vlucht door dit topic. Enjoy
Welke signaal geven ze af aan terroristen als ze het tegenovergestelde beweren en zeggen: We hebben inderdaad het vliegtuig gemist. Onze defensie stelt dus inderdaad niets voor. Komt u maar, terroristen.
De reactie is begrijpelijk maar niet minder lachwekkend! Wat denk je dat die terroristen denken als ze die uitspraken lezen en het is ze net gelukt om een dergelijke boeing te doen laten landen?
Je neemt toch niet 1/3 brandstof MEER mee op zo'n vlucht? Dat stelt MAS nota bene zelf; dat er een normale hoeveelheid aanwezig is. 2 uur meer op een vlucht van 6 uur is niet "wat extra" meer.
Er zijn zat redenen te bedenken om zeker twee uur extra mee te nemen. Ten eerste heb je sowieso al een half uur wettelijk reserve bij je. Daarnaast nog genoeg om uit te wijken mocht je bestemming niet meer voldoen. Dat alleen al is in de praktijk minimaal een uur extra, er van uitgaande dat je uitwijk vliegveld slechts op en half uur vliegen ligt, maar dat kan ook verder zijn. Daarnaast komt het geregeld voor dat er extra getankt wordt omdat de brandstof op bestemming duurder, van slechte kwaliteit of niet aanwezig is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Ja, die piloten hebben gelijk natuurlijk. Ik had een ideetje, maar wie ben ik nou om een piloot te gaan tegenspreken?
2 uur it is. Maar dan wel 2 uur "rustig vliegen". Niet allerlei achtbaantoeren uithalen met je vliegtuig. Dan is je brandstof sneller op.
Die vliegbewegingen zijn ook allemaal speculaties gebaseerd op aannames dat het inderdaad om dat vliegtuig ging. En die verschillen in hoogte zijn niet eens mogelijk volgens de experts.
Begrijp je hoe klein die kans is? Zo'n toestel zet je niet zomaar aan de grond op een "landingsbaantje". Zowiseo moet er zeer goed verlichting zijn, is die er niet en moest de piloot wachten tot het licht werd, dan hadden ze maar een window van een uur ofzo. Zon op rond 7 uur?
Als het vooraf geplanned is is verlichting niet zo gek moeilijk te regelen
Begrijp je hoe klein die kans is? Zo'n toestel zet je niet zomaar aan de grond op een "landingsbaantje". Zowiseo moet er zeer goed verlichting zijn, is die er niet en moest de piloot wachten tot het licht werd, dan hadden ze maar een window van een uur ofzo. Zon op rond 7 uur?
Kwestie van goed plannen, als je weet waar je heen moet dan zullen ze daarmee ook rekening hebben gehouden, net als met het hebben van genoeg brandstof.
De reactie is begrijpelijk maar niet minder lachwekkend! Wat denk je dat die terroristen denken als ze die uitspraken lezen en het is ze net gelukt om een dergelijke boeing te doen laten landen?
Gelukkig voor India, staan terroristen niet bekend om hun gevoel voor humor
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Loekie1 het volgende: Ik hoop dat stand te pede alle vliegtuigen worden voorzien van niet uitzetbare communicatietechnieken.
Dan moet nu op alle vliegvelden het systeem worden aangepast. Dus dat zal niet àla minute gebeuren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Loekie1 het volgende: Ik hoop dat stand te pede alle vliegtuigen worden voorzien van niet uitzetbare communicatietechnieken.
Dat zou heel erg dom zijn aangezien oververhitting en mechanical failure een stuk vaker voorkomt dan dit.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op zondag 16 maart 2014 20:12 schreef Draailamp het volgende: Disclaimer: Niets, behalve de laatste updates, uit deze openingspost mag gepubliceerd of gewijzigd zonder toestemming van Draailamp. Hij is bereikbaar per dm of pm. Na aantoonbare schriftelijke toestemming zal er door het lid wat het verzoek indient een wijziging mogen plaats vinden. Hier vindt regelmatig controle op. Auteurswet. Artikel 25. Nederlandse wet. http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw/25.html
Wat is dit?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Loekie1 het volgende: Ik hoop dat stand te pede alle vliegtuigen worden voorzien van niet uitzetbare communicatietechnieken.
Elektronica zal vrijwel altijd te vernietigen zijn. Als de persoon in kwestie het maar graag genoeg wil en de juiste spullen heeft.
Die vliegbewegingen zijn ook allemaal speculaties gebaseerd op aannames dat het inderdaad om dat vliegtuig ging. En die verschillen in hoogte zijn niet eens mogelijk volgens de experts.
Klopt. Maar elke beweging kost extra, dat is met elk gemotoriseerd vliegtuig zo.
Het is niet waar dat hoogteverschillen niet mogelijk zijn; van 45.000 ft naar 23.000 ft zo snel lukte de piloten in de sim niet. Maar die readings kunnen afwijken en ook van zeg 35.000 naar 18.000 zijn, dan zou het weer wel kunnen (wat ook in dat CNNfilmpje wordt gesteld).
Feit blijft dat het vliegtuig geen normale rechte lijn heeft gekozen. Dan heb je sowieso al brandstofverbruik. Of dat nou 19 minuten verlies is (08:30 max brandstof - 08:11 PINGtijd), weet ik natuurlijk niet, maar kan me zo voorstellen dat die draaien boven de Straat van Malakka wel wat minuutjes van je kerosine afsnoepen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Loekie1 het volgende: Ik hoop dat stand te pede alle vliegtuigen worden voorzien van niet uitzetbare communicatietechnieken.
Dat wil je niet. Mocht er eens iets zijn met zo'n systeem (kortsluiting, brand) dan wil je het wel kunnen uitschakelen.
Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef hmmmz het volgende: Kan je met zo'n 777 ook landen op een harde (woestijn) vlakte? Zoals dat vliegtuig in Lord of War.
Ja, lijkt me wat er gebeurd is. Uitgestrekt gebied, zonder pottenkijkers, zo vroeg in de ochtend.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef Draailamp het volgende: Oké jongens, wat zijn nu de feiten? Het veranderd met de dag. Is hij nu dus richting het noorden volgens jullie en staat hij aan de grond?
Dan zijn de mensen ook al dood vrees ik, uitgehongerd en uitgedroogd
Er zijn geen feiten bijgekomen. Feit is, ping om 8.11 that's it.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 22:21 schreef Pleun2011 het volgende: Ik heb even wat gemist maar waarom denkt iedereen nu opeens dat hij aan de grond staat ergens?
niet iedereen, ik denk nog steeds dat ie ergens in de indian ocean gecrasht is
Moeten ze wel ff met die twee andere pings komen, anders g aik nog denken dat Ucci een punt heeft met het stilstaan van het toestel
Uiteraard afgemaakt, ik denk dat vergassing het makkelijkst is dan 230 mensen in een rij te zetten en allemaal af te knallen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Ja, lijkt me wat er gebeurd is. Uitgestrekt gebied, zonder pottenkijkers, zo vroeg in de ochtend.
Als zo'n vliegtuig daar kan landen lijkt me dat ook het meest waarschijnlijk. Paar tankwagens erbij, volgooien, achteruit duwen en weer laten opstijgen. Passagiers vermoorden en organen verkopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 16-03-2014 22:40:17 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Inderdaad. Gebeurt dagelijks, maar nu valt het op, dus wordt het "nieuws".
Twitter, wat een bagger is dat ook.
Een grotere vergaarbak van onzin dan FOK! en dat is knap.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
hoho ik denk nog steeds dat de piloot de boel heeft gecrasht in de indian ocean
Als ik morgenochtend bij het opstaan nog niets kan vinden over de 7.11 en 6.11 pings, dan weet ik het zeker. Daar is echt geen 48u voor nodig. En ook als hij niet zichtbaar was, hadden ze het kunnen melden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Waarom zou je een vliegtuig vol passagiers jatten?
Omdat het zo'n 500 miljoen (vliegtuig + gijzelaars) waard is misschien?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ik morgenochtend bij het opstaan nog niets kan vinden over de 7.11 en 6.11 pings, dan weet ik het zeker. Daar is echt geen 48u voor nodig. En ook als hij niet zichtbaar was, hadden ze het kunnen melden.
250 miljoen voor het vliegtuig (nieuwprijs) 239 passagiers die levensverzekeringen, bagage en een prijs voor gijzelingsonderhandelingen hebben
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
het gebied rondom de NSS is zo ongeveer het meest beveiligde plek in de wereld op het wittehuis , pentagon en area 51 na. Dus wil je proberen een aanslag te plegen dan wordt je sowieso neergehaald door een F16
Ja? En aan wie zou je het willen verkopen tegen die prijs?
De verkoopprijs is lager, maakt niet uit
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
250 miljoen voor het vliegtuig (nieuwprijs) 239 passagiers die levensverzekeringen, bagage en een prijs voor gijzelingsonderhandelingen hebben
Denk nou eens na joh.. stel dat ze die passagiers gijzelen.. dan moeten ze dus over een langere periode al die mensen in leven houden door voedsel te regelen etc.. vind het maar een onzinnige hypothese dat dat vliegtuig ergens aan de grond staat
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog