abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137816669
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.

http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22392594/
pi_137816734
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:03 schreef Co_OL het volgende:
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?
  zondag 16 maart 2014 @ 21:06:04 #93
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137816813
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:57 schreef Draailamp het volgende:
Dit plaatje nuttig in de OP: http://i228.photobucket.c(...)mage_zpsfbbec70b.jpg ?
En daaronder waar al die vliegvelden opstaan?
Die eerste is nuttig idd. Zet dat CNN filmpje er ook maar bijl
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137816885
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:06 schreef hmmmz het volgende:
Die eerste is nuttig idd. Zet dat CNN filmpje er ook maar bijl
Welke?
pi_137816948
quote:
Missing MH370: Indian Ocean search a daunting challenge

by jane wardell

SYDNEY: The southern Indian Ocean, where investigators suspect the missing Malaysia Airlines Flight MH370 may have come down, is one place where a commercial airliner can crash without a ship spotting it, a radar plotting it - or even a satellite picking it up.

The empty expanse of water is one of the most remote places in the world and also one of the deepest, posing potentially enormous challenges for the international search effort now refocusing on the area, one of several possible crash sites.

Even Australia, which has island territories in the Indian Ocean and sends rescue planes to pluck stricken yachtsmen from the cold, mountainous seas in the south from time to time, has no radar coverage much beyond its Indian Ocean coast.

"In most of Western Australia and almost all of the Indian Ocean, there is almost no radar coverage," an Australian civil aviation authority source said, requesting anonymity as he was not authorised to speak on the record.

"If anything is more than 100 kilometres offshore, you don't see it," he said.

The Indian Ocean, the world's third largest, has an average depth of more than 12,000 feet, or two miles (3.6km). That's deeper than the Atlantic where it took two years to find wreckage on the seabed from an Air France plane that vanished in 2009 even though floating debris quickly pointed to the crash site.

An Indonesian Search And Rescue (SAR) onboard a rescue ship heading to the Andaman sea. - EPA/HOTLI SIMANJUNTAK
So far, search operations by navies and aircraft from more than a dozen nations have failed to find even a trace of Flight MH370, which went missing a week ago after taking off from Kuala Lumpur for Beijing and diverting from its intended flight path.

The search effort has focused mainly on the South China Sea but is now switching to the Indian Ocean after investigators, having pieced together radar and satellite tracking data, began to suspect the Boeing 777-200ER had been deliberately flown hundreds or possibly thousands of miles off course.

Searchers still face a daunting array of possible last locations for the plane, including the northern end of the Indian Ocean as well as central Asia, though investigators say it is more likely to have flown to the south than through busier airspace to the north where it would likely have been detected.

With an estimated four hours fuel left when last spotted by radar off Malaysia's northwest coast, the plane could have flown a further 2,200 miles (3,500km) or so, assuming normal cruising speed and altitude.

A possible flight path of the missing MH370. The other northern corridor leads to Eastern Europe.
Officials think, based on the available data, the aircraft flew south until it ran out of fuel and crashed into the sea, according to a source familiar with data the US government is receiving from the investigation.

In the south, any debris from MH370 would have been widely dispersed by Indian Ocean currents in the week since it disappeared.

Scattering of islands

The southern Indian Ocean, between Indonesia and Australia, is broken up only by the Australian territories of Christmas Island, home to asylum seeker detention facilities, and the Cocos (Keeling) Islands some 2,000km northwest of Perth. The Cocos Islands have a small airport to serve the islands' combined population of just 3,000 people.

Further south, the only habitation is the handful of research stations on the scattering of tiny French-run islands including Kerguelen - a group of volcanic outcrops between Africa, Australia and Antarctica.

While home to several powerful astronomical scanners and radar, there is no airport and it is seen extremely unlikely the aircraft could have made it that far.

The shipping route from Western Australia north to Asia and Europe is considered relatively quiet in global shipping terms, despite the large amount of iron ore and other resources that are shipped from Australia's northwest ports.

Ships track north staying close in to the West Australian coastline and then head north through Indonesian waters into the South China Sea or northwest toward the Red Sea.

Australia's civil aviation radar extends a maximum of just 200 nautical miles (410km) off the coast, the civil aviation authority source said, and was used only for monitoring scheduled aircraft on approach into the country and subsequent landings.

There are just two primary radars on the west Australian coast, one in Perth and one further north in Paraburdoo, which has even less range and is used to monitor mining traffic heading to the nearby Pilbara region.

Australia's Civil Aviation Authority relies on aircraft ADSB (automatic dependent surveillance broadcast) to ping information to commercial satellites, such as telecoms firm Optus' four telecommunications satellites, and back to ground control.

The source said that this was the case with flights by Emirates Airlines, which all fly over the Indian Ocean to Australia, but it did not provide a specific radar plot.

Australia does not have any government satellites.

The Australian military has an over-the-horizon radar network that allows it to observe all air and sea activity north of Australia for up to 3,000 km. This encompasses all of Java, Papua New Guinea and the Solomon Islands.

While the Jindalee Operational Radar Network (JORN) extends part-way across the northern Indian Ocean, government papers online describe it as a "tripwire" in Australia's northern surveillance system, helping underpin the defence of the country from any attack originating from the north.

Local media have said its main use recently has been to track illegal immigrants approaching Australia by boat through the region's largely unguarded northern waters.

The Australian Defence Force was not available for comment on Sunday.

A potential crash site around 1,600 km northwest or west of the Australian coast would be well within the search and rescue area of the Australian Maritime Safety Authority (AMSA), one of the largest in the world.

An AMSA spokesman said no request for assistance had been received from Malaysia as of Sunday. - Reuters

(Additional reporting by Morag Mackinnon in Perth and Peter Apps in London; Editing by Mark Bendeich, Lincoln Feast and Dean Yates)
pi_137817173
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:45 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Mijn vluchtplan:
[ afbeelding ]
Staat volgens jou het toestel nu ergens in NK geparkeerd of is het uit de lucht geschoten?
  zondag 16 maart 2014 @ 21:11:28 #97
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137817184
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:07 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Welke?
deze:

[ Bericht 25% gewijzigd door hmmmz op 16-03-2014 21:16:42 ]
pi_137817274
Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen.
pi_137817362
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen.
Ze hebben ook gezegd dat het onmogelijk is om zoveel te dalen in 1 minuut, ze gingen er van uit dat die metingen niet correct waren.
pi_137817415
quote:
zie niis
  zondag 16 maart 2014 @ 21:16:52 #101
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137817568
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:14 schreef Draailamp het volgende:

[..]

zie niis
nu wel
pi_137817642
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:04 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?
Bij veel maatschappijen zie je wel X weken van te voren waar jij heen moet, maar niet met wie. Daar is natuurlijk wel achter te komen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137817787
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Bij veel maatschappijen zie je wel X weken van te voren waar jij heen moet, maar niet met wie. Daar is natuurlijk wel achter te komen.
Dus ook al weet je het niet, het staat wel al vast?
pi_137817788
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Staat volgens jou het toestel nu ergens in NK geparkeerd of is het uit de lucht geschoten?
Is daar geland, iedereen is nog in leven en volgend weekend vangt een schip een signaal(intern) op van ze 8-)
pi_137818070
quote:
Goeie uitleg van die kerel, maar op het laatst beweerd hij dat hij overtuigd is dat het vliegtuig zal worden teruggevonden als 1 geheel.. het zou dus ergens geland moeten zijn.
pi_137818181
Oké mensen, de OP is flink op de schop gegaan.
Tevreden?
pi_137818419
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.

Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:33:05 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137818842
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.

Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
pi_137818855
quote:

Om te imponeren naar de buiten wereld zoals ze vaker doen, lijnvliegtuigen schilderen naar leger vliegtuigen tijdens optochten etc...
pi_137818870
Mogguh, nou ja middag/avond.

Weinig nieuws, wel handige filmpjes van CNN (die pings) en WSJ (het verlies van de communicatie).

Mijn idee: Het vliegtuig kan ALLEEN naar het noorden en niet naar het zuiden gevlogen zijn;

00:41 - start
01:07 - transponder eruit
01:21 - ACARS uit
02:40 - 3e systeem eruit
08:11! - gepingd in die halve cirkel

Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen en dus aan het vliegen zijn bij die ping om 8:11. Hij moet dus wel geland zijn. Op die zuidelijke boog is geen land; dus de noordelijke route (die ook veel logischer is vanaf de Straat van Malakka) is gekozen en het vliegtuig geland in Bangladesh/Myanmar, China/Tibet of zelfs Kazachstan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137818973
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.

Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden? :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 16 maart 2014 @ 21:36:22 #112
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137819098
Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof.
Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde?
Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk.
Lack of common cents
  zondag 16 maart 2014 @ 21:38:24 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137819251
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.

Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden? :N
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit.

pi_137819307
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof.
Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde?
Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk.

Het plaatje klopt dan ook niet.
De noordelijke boog is veel groter;
• hij vloog al naar het noorden
• in de zuidelijke boog moet hij geland zijn, want zo lang kan hij niet vliegen - er is geen landingsplek op die zuidelijke boog. Op die eilandjes is het niet gebeurd (geen getuigenverslagen bekend).

pi_137819309
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

Volgens mij breken er tijdens de landing op het water altijd delen af die meteen blijven drijven. Zelfs bij een perfecte landing waarbij het vliegtuig nog even blijft drijven en de inzittenden niet zijn omgekomen. Al zal in het geval van een gevecht in de cockpit eerder sprake zijn van een ruwe landing waarbij het vliegtuig openbreekt en de hele zee bezaaid ligt met drijvende dingen.

Al begreep ik uit je vorige post dat Noord-Korea gezien de aanwezige brandstof niet te halen is. Had daar even niet aan gedacht. Dan valt NK af, en zou ook niet weten waar ie dan onopgemerkt zou kunnen zijn geland.
  zondag 16 maart 2014 @ 21:39:35 #116
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137819336
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dit kijken, dan is het duidelijk

pi_137819340
quote:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-voor-parade.dhtml
pi_137819435
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto.
pi_137819436
quote:
Ok, dan hebben ze een vliegtuig buitgemaakt voor hun parade, maar dan zit je nog wel met 300 mensen :P
  zondag 16 maart 2014 @ 21:41:01 #120
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137819444
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:39 schreef hmmmz het volgende:

[..]

dit kijken, dan is het duidelijk

die heb ik gekeken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: