Ik dacht het welquote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef Co_OL het volgende:
Waren er ook twee grote zwarte negers aan boord?
Updates bovenaan zijn prettig, veel uitleg en oud nieuws kunnen ook in spoilers. Dan blijft het informatief en wat prettiger om op mobiel te lezen!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst.
Er is een probleem:
Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg.
De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
En er dan een foto van een 4-motorig toestel opzetten. Slim :pquote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef gijsman het volgende:
https://twitter.com/Crypt(...)559862067200/photo/1
Ik ook niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:37 schreef MartijnA3 het volgende:
Even over de op:
Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima.
Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland.
Dat strookt toch al niet met elkaar?
Waterquote:Op zondag 16 maart 2014 20:32 schreef DeParo het volgende:
Is al bekend wat er in het vrachtruim ligt????
quote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef gijsman het volgende:
https://twitter.com/Crypt(...)559862067200/photo/1
Het is de Sunday Sport, ik vind het al een wonder dat ze een vliegtuig herkennenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:38 schreef misterkripple het volgende:
[..]
En er dan een foto van een 4-motorig toestel opzetten. Slim :p
Perfect, blijven geen nabestaanden achterquote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Co_OL het volgende:
Hele familie Zhang aan boord zie ik:
198. Zhang Chi, China, 58
199. Zhang Liqin, China, 43
200. Zhang Qi, China, 31
201. Zhang Yan, China, 45
202. Zhang Hua, China, 43
203. Zhang Lijuan, China, 61
204. Zhang Na, China, 34
205. Zhang Siming, China, 71
206. Zhang Xiaolei, China, 32
207. Zhang Hualian, China, 42
208. Zhang Jianwu, China, 31
209. Zhang Jinquan, China, 72
210. Zhang Meng, China, 29
211. Zhang Xuewen, China, 61
212. Zhang Yan, China, 36
213. Zhang Yan, USA, 2
214. Zhang Yanhui, China, 44
215. Zhang Zhonghai, China, 43
216. Zhang Shaohua, China, 32
Die zitten erachter
Sorry hoor maar dit lijkt op een regelrechte kopie van THE LANGOLIERSquote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat ze in Hollywood al -tig scriptwriters klaar hebben zitten om hier een film over te maken
Of degene die de erfenis krijgtquote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Co_OL het volgende:
Hele familie Zhang aan boord zie ik:
Die zitten erachter
Ja lekker, snackbar meteen dichtquote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Perfect, blijven geen nabestaanden achter
Mijn vluchtplan:quote:Op zondag 16 maart 2014 20:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kan 'ie niet naar Noord-Korea zijn gevlogen?
Een kind van 2 als enigste USA uit de hele lijst, met wie was die in dat vliegtuig dan?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Co_OL het volgende:
Hele familie Zhang aan boord zie ik:
198. Zhang Chi, China, 58
199. Zhang Liqin, China, 43
200. Zhang Qi, China, 31
201. Zhang Yan, China, 45
202. Zhang Hua, China, 43
203. Zhang Lijuan, China, 61
204. Zhang Na, China, 34
205. Zhang Siming, China, 71
206. Zhang Xiaolei, China, 32
207. Zhang Hualian, China, 42
208. Zhang Jianwu, China, 31
209. Zhang Jinquan, China, 72
210. Zhang Meng, China, 29
211. Zhang Xuewen, China, 61
212. Zhang Yan, China, 36
213. Zhang Yan, USA, 2
214. Zhang Yanhui, China, 44
215. Zhang Zhonghai, China, 43
216. Zhang Shaohua, China, 32
Die zitten erachter
? Dat is niet de complete passagierslijst hoorquote:Op zondag 16 maart 2014 20:47 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Een kind van 2 als enigste USA uit de hele lijst, met wie was die in dat vliegtuig dan?
Ouders geboren in China, maar kindje in VS, dus automatische amerikaanse nationaliteit.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:47 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Een kind van 2 als enigste USA uit de hele lijst, met wie was die in dat vliegtuig dan?
Half China heet Zhang.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Co_OL het volgende:
Hele familie Zhang aan boord zie ik:
198. Zhang Chi, China, 58
199. Zhang Liqin, China, 43
200. Zhang Qi, China, 31
201. Zhang Yan, China, 45
202. Zhang Hua, China, 43
203. Zhang Lijuan, China, 61
204. Zhang Na, China, 34
205. Zhang Siming, China, 71
206. Zhang Xiaolei, China, 32
207. Zhang Hualian, China, 42
208. Zhang Jianwu, China, 31
209. Zhang Jinquan, China, 72
210. Zhang Meng, China, 29
211. Zhang Xuewen, China, 61
212. Zhang Yan, China, 36
213. Zhang Yan, USA, 2
214. Zhang Yanhui, China, 44
215. Zhang Zhonghai, China, 43
216. Zhang Shaohua, China, 32
Die zitten erachter
Niet echt breaking.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:50 schreef Montelly het volgende:
BREAKING
http://www.thegatewaypund(...)efore-disappearance/
Captain Zaharie Ahmad Shah Moved Out His Wife and 3 Kids THE DAY BEFORE His Disappearance–
zoals 99% van alle berichtgeving tot nu toequote:
BREAKINGquote:Op zondag 16 maart 2014 20:50 schreef Montelly het volgende:
BREAKING
http://www.thegatewaypund(...)efore-disappearance/
Captain Zaharie Ahmad Shah Moved Out His Wife and 3 Kids THE DAY BEFORE His Disappearance–
Ik bedoel dat dat al een poosje bekend wasquote:Op zondag 16 maart 2014 20:51 schreef Montelly het volgende:
[..]
zoals 99% van alle berichtgeving tot nu toe
quote:Op zondag 16 maart 2014 20:51 schreef MrTorture het volgende:
[..]
BREAKING
Er schijnt een vliegtuig van de radar te zijn verdwenen
Gefixed... pokke auto correctie...quote:Op zondag 16 maart 2014 20:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zie een vraagtekentje Co_OL, wel toepasselijk
Mij valt ook altijd op dat 10% van de mensen nuchter blijft nadenken en de rest teveel fantasie lijkt te hebbenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:56 schreef YazooW het volgende:
Altijd grappig dat tijdens dit soort situaties altijd van die wazige sites erbij gehaald moeten worden.
Hoe kunnen mensen dit soort sites nu serieus nemen? http://www.thegatewaypundit.com/
Soms staan er ook op wazige sites nuttige dingen. Je kunt zelf wel een inschatting maken in hoeverre je zo'n bericht dan betrouwbaar acht. Je reputatie in dit topic bepaalt dan vervolgens hoe betrouwbaar mensen je post dan weer vinden.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:56 schreef YazooW het volgende:
Altijd grappig dat tijdens dit soort situaties altijd van die wazige sites erbij gehaald moeten worden.
Hoe kunnen mensen dit soort sites nu serieus nemen? http://www.thegatewaypundit.com/
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:03 schreef Co_OL het volgende:
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Die eerste is nuttig idd. Zet dat CNN filmpje er ook maar bijlquote:Op zondag 16 maart 2014 20:57 schreef Draailamp het volgende:
Dit plaatje nuttig in de OP: http://i228.photobucket.c(...)mage_zpsfbbec70b.jpg ?
En daaronder waar al die vliegvelden opstaan?
Welke?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:06 schreef hmmmz het volgende:
Die eerste is nuttig idd. Zet dat CNN filmpje er ook maar bijl
quote:Missing MH370: Indian Ocean search a daunting challenge
by jane wardell
SYDNEY: The southern Indian Ocean, where investigators suspect the missing Malaysia Airlines Flight MH370 may have come down, is one place where a commercial airliner can crash without a ship spotting it, a radar plotting it - or even a satellite picking it up.
The empty expanse of water is one of the most remote places in the world and also one of the deepest, posing potentially enormous challenges for the international search effort now refocusing on the area, one of several possible crash sites.
Even Australia, which has island territories in the Indian Ocean and sends rescue planes to pluck stricken yachtsmen from the cold, mountainous seas in the south from time to time, has no radar coverage much beyond its Indian Ocean coast.
"In most of Western Australia and almost all of the Indian Ocean, there is almost no radar coverage," an Australian civil aviation authority source said, requesting anonymity as he was not authorised to speak on the record.
"If anything is more than 100 kilometres offshore, you don't see it," he said.
The Indian Ocean, the world's third largest, has an average depth of more than 12,000 feet, or two miles (3.6km). That's deeper than the Atlantic where it took two years to find wreckage on the seabed from an Air France plane that vanished in 2009 even though floating debris quickly pointed to the crash site.
An Indonesian Search And Rescue (SAR) onboard a rescue ship heading to the Andaman sea. - EPA/HOTLI SIMANJUNTAK
So far, search operations by navies and aircraft from more than a dozen nations have failed to find even a trace of Flight MH370, which went missing a week ago after taking off from Kuala Lumpur for Beijing and diverting from its intended flight path.
The search effort has focused mainly on the South China Sea but is now switching to the Indian Ocean after investigators, having pieced together radar and satellite tracking data, began to suspect the Boeing 777-200ER had been deliberately flown hundreds or possibly thousands of miles off course.
Searchers still face a daunting array of possible last locations for the plane, including the northern end of the Indian Ocean as well as central Asia, though investigators say it is more likely to have flown to the south than through busier airspace to the north where it would likely have been detected.
With an estimated four hours fuel left when last spotted by radar off Malaysia's northwest coast, the plane could have flown a further 2,200 miles (3,500km) or so, assuming normal cruising speed and altitude.
A possible flight path of the missing MH370. The other northern corridor leads to Eastern Europe.
Officials think, based on the available data, the aircraft flew south until it ran out of fuel and crashed into the sea, according to a source familiar with data the US government is receiving from the investigation.
In the south, any debris from MH370 would have been widely dispersed by Indian Ocean currents in the week since it disappeared.
Scattering of islands
The southern Indian Ocean, between Indonesia and Australia, is broken up only by the Australian territories of Christmas Island, home to asylum seeker detention facilities, and the Cocos (Keeling) Islands some 2,000km northwest of Perth. The Cocos Islands have a small airport to serve the islands' combined population of just 3,000 people.
Further south, the only habitation is the handful of research stations on the scattering of tiny French-run islands including Kerguelen - a group of volcanic outcrops between Africa, Australia and Antarctica.
While home to several powerful astronomical scanners and radar, there is no airport and it is seen extremely unlikely the aircraft could have made it that far.
The shipping route from Western Australia north to Asia and Europe is considered relatively quiet in global shipping terms, despite the large amount of iron ore and other resources that are shipped from Australia's northwest ports.
Ships track north staying close in to the West Australian coastline and then head north through Indonesian waters into the South China Sea or northwest toward the Red Sea.
Australia's civil aviation radar extends a maximum of just 200 nautical miles (410km) off the coast, the civil aviation authority source said, and was used only for monitoring scheduled aircraft on approach into the country and subsequent landings.
There are just two primary radars on the west Australian coast, one in Perth and one further north in Paraburdoo, which has even less range and is used to monitor mining traffic heading to the nearby Pilbara region.
Australia's Civil Aviation Authority relies on aircraft ADSB (automatic dependent surveillance broadcast) to ping information to commercial satellites, such as telecoms firm Optus' four telecommunications satellites, and back to ground control.
The source said that this was the case with flights by Emirates Airlines, which all fly over the Indian Ocean to Australia, but it did not provide a specific radar plot.
Australia does not have any government satellites.
The Australian military has an over-the-horizon radar network that allows it to observe all air and sea activity north of Australia for up to 3,000 km. This encompasses all of Java, Papua New Guinea and the Solomon Islands.
While the Jindalee Operational Radar Network (JORN) extends part-way across the northern Indian Ocean, government papers online describe it as a "tripwire" in Australia's northern surveillance system, helping underpin the defence of the country from any attack originating from the north.
Local media have said its main use recently has been to track illegal immigrants approaching Australia by boat through the region's largely unguarded northern waters.
The Australian Defence Force was not available for comment on Sunday.
A potential crash site around 1,600 km northwest or west of the Australian coast would be well within the search and rescue area of the Australian Maritime Safety Authority (AMSA), one of the largest in the world.
An AMSA spokesman said no request for assistance had been received from Malaysia as of Sunday. - Reuters
(Additional reporting by Morag Mackinnon in Perth and Peter Apps in London; Editing by Mark Bendeich, Lincoln Feast and Dean Yates)
Ze hebben ook gezegd dat het onmogelijk is om zoveel te dalen in 1 minuut, ze gingen er van uit dat die metingen niet correct waren.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:12 schreef Loekie1 het volgende:
Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |