16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in een politieke partij.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
16 maart 19:19 uur Griekse tanker is gaan kijken op de plek waar mogelijk koffers en meer dreven. De kapitein heeft niks gevonden helaas. En doooooor! 16 maart 18:48 uur Onderstaande niet bevestigd. Lijkt een hoax
16 maart 18 uur Koffers gevonden in zee' In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777. De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank Dankjewel iedereen voor zijn of haar bijdrage aan deze OP en/of topic. Hoe groot of klein ook, jou inbreng wordt gewaardeerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door Draailamp op 16-03-2014 22:34:19 ]
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Door!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Gewoon doorgaan, al heb ik niks nieuws meer te melden.. uit verveling kan ik natuurlijk in navolging van anderen mijn fantasie de vrije loop laten en een filmscript gaan schrijven
Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Op zondag 16 maart 2014 20:22 schreef TLC het volgende: Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Wat vind jij precies beter? Ik ben even aan het inventariseren
In dit stadium is korter beter, want de meeste mensen weten ondertussen wel hoe het zit. Verder maakt het me niet zoveel uit om eerlijk te zijn, de OP is belangrijker voor 'nieuwe' mensen.
"It’s wrong, plane never came towards Pakistan," special assistant to the Prime Minister on Aviation Shujaat Azeem told Dawn.com.
His attention was drawn on the reports which said the disappeared plane could have potentially reached as far as Pakistan.
"Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.
Azeem said the plane disappeared far away from Pakistani air space and was not visible on its radars,
However, he said that his division was on alert and following all developments related to the incident.
"At present there are 95 ships of various countries are in the Indian Ocean on search mission," said Azeem.
"No one among those who are on search mission has contacted us to seek information on this tragedy."
The advisor said that civil aviation would provide full cooperation when sought from Pakistan.
He said Pakistan’s national carrier has sent a message to Malaysian airline expressing sympathies with the relatives of those who have gone missing on this unfortunate flight.
Malaysian Prime Minister Najib Tun Razak said on Saturday that communications aboard the missing jet were switched off and its course deliberately changed by someone on board before the aircraft disappeared a week ago.
He said that the plane could be headed to two possible corridors, which were; "a northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, or a southern corridor stretching approximately from Indonesia to the southern Indian ocean".
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef gebrokenglas het volgende: Het barst van de Air Crash Investigation uitzendingen trouwens momenteel. Morgen ook weer een hele zwik.
Tijdens een proef op 22 juli 1943 zou de Eldridge bijna volledig onzichtbaar geworden zijn. Enkele getuigen meldden een "groene mist" op de plaats waar het schip lag. Bemanningsleden begonnen echter nadien te klagen over ernstige misselijkheid. Ook werd gezegd dat, toen het schip weer zichtbaar werd, er verschillende bemanningsleden vastzaten in het metaal van het schip. Onder hen was een matroos die een dek lager tevoorschijn kwam dan het dek waar hij had gestaan. Zijn hand zat vast in de stalen romp van het schip.[2] Op dat ogenblik, zo wordt in de rapporten gezegd, zou op bevel van de zeemacht het experiment gewijzigd zijn. Het nieuwe doel was nu: de Eldridge onzichtbaar maken voor radar.
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Je kunt het toch gewoon opslaan in een textbestandje of zelfs als code in een spoiler?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende: "Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.