16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in een politieke partij.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
16 maart 19:19 uur Griekse tanker is gaan kijken op de plek waar mogelijk koffers en meer dreven. De kapitein heeft niks gevonden helaas. En doooooor! 16 maart 18:48 uur Onderstaande niet bevestigd. Lijkt een hoax
16 maart 18 uur Koffers gevonden in zee' In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777. De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank Dankjewel iedereen voor zijn of haar bijdrage aan deze OP en/of topic. Hoe groot of klein ook, jou inbreng wordt gewaardeerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door Draailamp op 16-03-2014 22:34:19 ]
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Door!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Op zondag 16 maart 2014 20:16 schreef Draailamp het volgende: Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren.
Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws?
Gewoon doorgaan, al heb ik niks nieuws meer te melden.. uit verveling kan ik natuurlijk in navolging van anderen mijn fantasie de vrije loop laten en een filmscript gaan schrijven
Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Op zondag 16 maart 2014 20:22 schreef TLC het volgende: Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft
Wat vind jij precies beter? Ik ben even aan het inventariseren
In dit stadium is korter beter, want de meeste mensen weten ondertussen wel hoe het zit. Verder maakt het me niet zoveel uit om eerlijk te zijn, de OP is belangrijker voor 'nieuwe' mensen.
"It’s wrong, plane never came towards Pakistan," special assistant to the Prime Minister on Aviation Shujaat Azeem told Dawn.com.
His attention was drawn on the reports which said the disappeared plane could have potentially reached as far as Pakistan.
"Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.
Azeem said the plane disappeared far away from Pakistani air space and was not visible on its radars,
However, he said that his division was on alert and following all developments related to the incident.
"At present there are 95 ships of various countries are in the Indian Ocean on search mission," said Azeem.
"No one among those who are on search mission has contacted us to seek information on this tragedy."
The advisor said that civil aviation would provide full cooperation when sought from Pakistan.
He said Pakistan’s national carrier has sent a message to Malaysian airline expressing sympathies with the relatives of those who have gone missing on this unfortunate flight.
Malaysian Prime Minister Najib Tun Razak said on Saturday that communications aboard the missing jet were switched off and its course deliberately changed by someone on board before the aircraft disappeared a week ago.
He said that the plane could be headed to two possible corridors, which were; "a northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, or a southern corridor stretching approximately from Indonesia to the southern Indian ocean".
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef gebrokenglas het volgende: Het barst van de Air Crash Investigation uitzendingen trouwens momenteel. Morgen ook weer een hele zwik.
Tijdens een proef op 22 juli 1943 zou de Eldridge bijna volledig onzichtbaar geworden zijn. Enkele getuigen meldden een "groene mist" op de plaats waar het schip lag. Bemanningsleden begonnen echter nadien te klagen over ernstige misselijkheid. Ook werd gezegd dat, toen het schip weer zichtbaar werd, er verschillende bemanningsleden vastzaten in het metaal van het schip. Onder hen was een matroos die een dek lager tevoorschijn kwam dan het dek waar hij had gestaan. Zijn hand zat vast in de stalen romp van het schip.[2] Op dat ogenblik, zo wordt in de rapporten gezegd, zou op bevel van de zeemacht het experiment gewijzigd zijn. Het nieuwe doel was nu: de Eldridge onzichtbaar maken voor radar.
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Je kunt het toch gewoon opslaan in een textbestandje of zelfs als code in een spoiler?
Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende: "Pakistan's civil aviation radars never spotted this jet, so how it could be hidden somewhere in Pakistan?"he said.
Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima.
Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland.
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden
Updates bovenaan zijn prettig, veel uitleg en oud nieuws kunnen ook in spoilers. Dan blijft het informatief en wat prettiger om op mobiel te lezen!
Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima.
Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland.
Dat strookt toch al niet met elkaar?
Ik ook niet. Meer mensen mee eens dat dit weg kan?
Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef TLC het volgende: Ik denk dat ze in Hollywood al -tig scriptwriters klaar hebben zitten om hier een film over te maken
Sorry hoor maar dit lijkt op een regelrechte kopie van THE LANGOLIERS
Mensen, ik ga de user id's en alles daaronder weg halen. Naar aanleiding van feedback van mensen per dm vooral. Zijn er nog mensen die hier fel op tegen zijn? Laat het me even weten nu. Ik wil het transparant doen
Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing-777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld.
Captain Zaharie Ahmad Shah Moved Out His Wife and 3 Kids THE DAY BEFORE His Disappearance–
BREAKING
Er schijnt een vliegtuig van de radar te zijn verdwenen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Altijd grappig dat tijdens dit soort situaties altijd van die wazige sites erbij gehaald moeten worden. Hoe kunnen mensen dit soort sites nu serieus nemen? http://www.thegatewaypundit.com/
Soms staan er ook op wazige sites nuttige dingen. Je kunt zelf wel een inschatting maken in hoeverre je zo'n bericht dan betrouwbaar acht. Je reputatie in dit topic bepaalt dan vervolgens hoe betrouwbaar mensen je post dan weer vinden.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Op zondag 16 maart 2014 21:03 schreef Co_OL het volgende: Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden.
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?
Missing MH370: Indian Ocean search a daunting challenge
by jane wardell
SYDNEY: The southern Indian Ocean, where investigators suspect the missing Malaysia Airlines Flight MH370 may have come down, is one place where a commercial airliner can crash without a ship spotting it, a radar plotting it - or even a satellite picking it up.
The empty expanse of water is one of the most remote places in the world and also one of the deepest, posing potentially enormous challenges for the international search effort now refocusing on the area, one of several possible crash sites.
Even Australia, which has island territories in the Indian Ocean and sends rescue planes to pluck stricken yachtsmen from the cold, mountainous seas in the south from time to time, has no radar coverage much beyond its Indian Ocean coast.
"In most of Western Australia and almost all of the Indian Ocean, there is almost no radar coverage," an Australian civil aviation authority source said, requesting anonymity as he was not authorised to speak on the record.
"If anything is more than 100 kilometres offshore, you don't see it," he said.
The Indian Ocean, the world's third largest, has an average depth of more than 12,000 feet, or two miles (3.6km). That's deeper than the Atlantic where it took two years to find wreckage on the seabed from an Air France plane that vanished in 2009 even though floating debris quickly pointed to the crash site.
An Indonesian Search And Rescue (SAR) onboard a rescue ship heading to the Andaman sea. - EPA/HOTLI SIMANJUNTAK So far, search operations by navies and aircraft from more than a dozen nations have failed to find even a trace of Flight MH370, which went missing a week ago after taking off from Kuala Lumpur for Beijing and diverting from its intended flight path.
The search effort has focused mainly on the South China Sea but is now switching to the Indian Ocean after investigators, having pieced together radar and satellite tracking data, began to suspect the Boeing 777-200ER had been deliberately flown hundreds or possibly thousands of miles off course.
Searchers still face a daunting array of possible last locations for the plane, including the northern end of the Indian Ocean as well as central Asia, though investigators say it is more likely to have flown to the south than through busier airspace to the north where it would likely have been detected.
With an estimated four hours fuel left when last spotted by radar off Malaysia's northwest coast, the plane could have flown a further 2,200 miles (3,500km) or so, assuming normal cruising speed and altitude.
A possible flight path of the missing MH370. The other northern corridor leads to Eastern Europe. Officials think, based on the available data, the aircraft flew south until it ran out of fuel and crashed into the sea, according to a source familiar with data the US government is receiving from the investigation.
In the south, any debris from MH370 would have been widely dispersed by Indian Ocean currents in the week since it disappeared.
Scattering of islands
The southern Indian Ocean, between Indonesia and Australia, is broken up only by the Australian territories of Christmas Island, home to asylum seeker detention facilities, and the Cocos (Keeling) Islands some 2,000km northwest of Perth. The Cocos Islands have a small airport to serve the islands' combined population of just 3,000 people.
Further south, the only habitation is the handful of research stations on the scattering of tiny French-run islands including Kerguelen - a group of volcanic outcrops between Africa, Australia and Antarctica.
While home to several powerful astronomical scanners and radar, there is no airport and it is seen extremely unlikely the aircraft could have made it that far.
The shipping route from Western Australia north to Asia and Europe is considered relatively quiet in global shipping terms, despite the large amount of iron ore and other resources that are shipped from Australia's northwest ports.
Ships track north staying close in to the West Australian coastline and then head north through Indonesian waters into the South China Sea or northwest toward the Red Sea.
Australia's civil aviation radar extends a maximum of just 200 nautical miles (410km) off the coast, the civil aviation authority source said, and was used only for monitoring scheduled aircraft on approach into the country and subsequent landings.
There are just two primary radars on the west Australian coast, one in Perth and one further north in Paraburdoo, which has even less range and is used to monitor mining traffic heading to the nearby Pilbara region.
Australia's Civil Aviation Authority relies on aircraft ADSB (automatic dependent surveillance broadcast) to ping information to commercial satellites, such as telecoms firm Optus' four telecommunications satellites, and back to ground control.
The source said that this was the case with flights by Emirates Airlines, which all fly over the Indian Ocean to Australia, but it did not provide a specific radar plot.
Australia does not have any government satellites.
The Australian military has an over-the-horizon radar network that allows it to observe all air and sea activity north of Australia for up to 3,000 km. This encompasses all of Java, Papua New Guinea and the Solomon Islands.
While the Jindalee Operational Radar Network (JORN) extends part-way across the northern Indian Ocean, government papers online describe it as a "tripwire" in Australia's northern surveillance system, helping underpin the defence of the country from any attack originating from the north.
Local media have said its main use recently has been to track illegal immigrants approaching Australia by boat through the region's largely unguarded northern waters.
The Australian Defence Force was not available for comment on Sunday.
A potential crash site around 1,600 km northwest or west of the Australian coast would be well within the search and rescue area of the Australian Maritime Safety Authority (AMSA), one of the largest in the world.
An AMSA spokesman said no request for assistance had been received from Malaysia as of Sunday. - Reuters
(Additional reporting by Morag Mackinnon in Perth and Peter Apps in London; Editing by Mark Bendeich, Lincoln Feast and Dean Yates)
Op zondag 16 maart 2014 21:12 schreef Loekie1 het volgende: Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen.
Ze hebben ook gezegd dat het onmogelijk is om zoveel te dalen in 1 minuut, ze gingen er van uit dat die metingen niet correct waren.