Bij veel maatschappijen zie je wel X weken van te voren waar jij heen moet, maar niet met wie. Daar is natuurlijk wel achter te komen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:04 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten?
Dus ook al weet je het niet, het staat wel al vast?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bij veel maatschappijen zie je wel X weken van te voren waar jij heen moet, maar niet met wie. Daar is natuurlijk wel achter te komen.
Is daar geland, iedereen is nog in leven en volgend weekend vangt een schip een signaal(intern) op van zequote:Op zondag 16 maart 2014 21:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Staat volgens jou het toestel nu ergens in NK geparkeerd of is het uit de lucht geschoten?
Goeie uitleg van die kerel, maar op het laatst beweerd hij dat hij overtuigd is dat het vliegtuig zal worden teruggevonden als 1 geheel.. het zou dus ergens geland moeten zijn.quote:
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoeltquote:Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
Om te imponeren naar de buiten wereld zoals ze vaker doen, lijnvliegtuigen schilderen naar leger vliegtuigen tijdens optochten etc...quote:Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea.
Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen.
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich.
Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden?
Het plaatje klopt dan ook niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof.
Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde?
Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk.
Volgens mij breken er tijdens de landing op het water altijd delen af die meteen blijven drijven. Zelfs bij een perfecte landing waarbij het vliegtuig nog even blijft drijven en de inzittenden niet zijn omgekomen. Al zal in het geval van een gevecht in de cockpit eerder sprake zijn van een ruwe landing waarbij het vliegtuig openbreekt en de hele zee bezaaid ligt met drijvende dingen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt
dit kijken, dan is het duidelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit.
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-voor-parade.dhtmlquote:Op zondag 16 maart 2014 21:27 schreef Palomar het volgende:
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit.
[ afbeelding ]
Ok, dan hebben ze een vliegtuig buitgemaakt voor hun parade, maar dan zit je nog wel met 300 mensenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:39 schreef Co_OL het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-voor-parade.dhtml
die heb ik gekeken...quote:
Hebben ze voorlopig weer genoeg te eten...quote:Op zondag 16 maart 2014 21:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ok, dan hebben ze een vliegtuig buitgemaakt voor hun parade, maar dan zit je nog wel met 300 mensen
Niks gevonden.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:42 schreef Paxcon het volgende:
Is er al wat bekend over die koffers die ergens zouden drijven?
Ja, en dat kan dus alleen:quote:Op zondag 16 maart 2014 21:40 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto.
Heb ik net gedaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laat el matador het ook even bekijken
hoe gaat dat tanken? Heb je genoeg aan tonnen en een slang, of is er een speciale installatie voor nodig?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en dat kan dus alleen:
• als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking)
• als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn
Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk.
Dus het vliegtuig kan wel 6 uur lang noordelijk vlliegen maar niet zuidelijk?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking)
dat denk ikquote:
Er was vanmiddag hier iemand die dacht dat de lijntjes korter moesten, ging rekenen en kwam erachter dat er al rekening mee gehouden was, wie was dat nouquote:Op zondag 16 maart 2014 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laat el matador het ook even bekijken
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imoquote:Op zondag 16 maart 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is geen discussie voor hier, maar:quote:Op zondag 16 maart 2014 21:44 schreef Draailamp het volgende:
Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP.
Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen.
Hoe staan we hierin?
Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander
Nee, want hij hoeft niet te vliegen om opgepikt te worden door die radar. Hij kan naar het noorden vliegen en daar landen. Hij kan NIET naar het zuiden vliegen en daar landen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het vliegtuig kan wel 6 uur lang noordelijk vlliegen maar niet zuidelijk?
Zet er gewoon een algemeen bedankje in voor iedereen die iets heeft bijgedragen wat op dit moment al zo'n 200 mensen zijn waarschijnlijk. Niet iedereen die een link heeft gepost naar info hoeft genoemd te worden toch, lekker belangrijk ookquote:Op zondag 16 maart 2014 21:44 schreef Draailamp het volgende:
Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP.
Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen.
Hoe staan we hierin?
Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander
Druk, lijkt me. Die kerosine wordt er onder druk ingespoten.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
hoe gaat dat tanken? Heb je genoeg aan tonnen en een slang, of is er een speciale installatie voor nodig?
De zuidelijke boog is niet uitgesloten door de brandstof-afstand zoal ze in het filmpje doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat denk ik
wat ik denk te begrijpen...
ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11
op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog
dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn?
Top, die gaat het worden!quote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Zet er gewoon een algemeen bedankje in voor iedereen die iets heeft bijgedragen wat op dit moment al zo'n 200 mensen zijn waarschijnlijk. Niet iedereen die een link heeft gepost naar info hoeft genoemd te worden toch, lekker belangrijk ook
omdat ie dat kwa brandstof niet redt?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want hij hoeft niet te vliegen om opgepikt te worden door die radar. Hij kan naar het noorden vliegen en daar landen. Hij kan NIET naar het zuiden vliegen en daar landen.
Dan is de vraag of die satelliet reageert op een gecrasht vliegtuig?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo
Omdat men op zee niet landquote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
omdat ie dat kwa brandstof niet redt?
De rode boog wordt afgesneden door de zwarte boog. De zwarte boog is is de actieradius van het vliegtuig met de beschikbare brandstofquote:Op zondag 16 maart 2014 21:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat denk ik
wat ik denk te begrijpen...
ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11
op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog
dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn?
Er zijn 634 mogelijkheden die bekend zijn :quote:Op zondag 16 maart 2014 21:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo
Zo tank je een vliegtuig bij in de luchtquote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Druk, lijkt me. Die kerosine wordt er onder druk ingespoten.
Maar ik ben geen expert.
En de laatste ping was op een moment dat het vliegtuig geen brandstof meer kon hebben? Want ik heb dat nog niet als feit gehoord.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is de vraag of die satelliet reageert op een gecrasht vliegtuig?
Eerder zeiden ze dat het OF vloog, OF geland was. Niet dat het ook kon bij een crash.
Geen idee. Misschien is het wel mogelijk om een gecrasht vliegtuig wel pingen?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan is de vraag of die satelliet reageert op een gecrasht vliegtuig?
Eerder zeiden ze dat het OF vloog, OF geland was. Niet dat het ook kon bij een crash.
grootste deel van de luchthavens zijn niet op de plek van de laatste ping van 8.11quote:Op zondag 16 maart 2014 21:52 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Er zijn 634 mogelijkheden die bekend zijn :
http://www.slate.com/blog(...)uld_have_landed.html
hij kan niet net gepingd zijn voordat ie crashte?quote:
sorryquote:Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De rode boog wordt afgesneden door de zwarte boog. De zwarte boog is is de actieradius van het vliegtuig met de beschikbare brandstof
als ie op land gecrasht is danquote:Op zondag 16 maart 2014 21:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien is het wel mogelijk om een gecrasht vliegtuig wel pingen?
volgens mij zeiden ze in die video dat ze dat nog proberen te achterhalen. Want dan weet je in principe het hele vliegpad.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:58 schreef Marrije het volgende:
Weet je, dat ding is om 8.11 gepingd, als ze nou even melden waar het om 7.11 en 6.11 is gepingd dan begrijp ik het misschien wel
Het is heel vervelend, dat ze niets vrijgeven over de 7.11 en 6.11 pings.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:56 schreef hmmmz het volgende:
[..]
grootste deel van de luchthavens zijn niet op de plek van de laatste ping van 8.11
dat weten ze inmiddels toch wel?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
volgens mij zeiden ze in die video dat ze dat nog proberen te achterhalen. Want dan weet je in principe het hele vliegpad.
Die zijn er niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is heel vervelend, dat ze niets vrijgeven over de 7.11 en 6.11 pings.
dan vallen die onder het stukje dat de piloot dat wist te omzeilen?quote:
Die moeten er wel zijn, alleen moet iemand daar datatapes voor doorworstelen.quote:
Hoe kan hij die satelliet omzeilen?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan vallen die onder het stukje dat de piloot dat wist te omzeilen?
Dan geloof ik niet in een kaping, dan denk ik eerder dat die piloot 'de tijd van zn leven' heeft gehad.
Ja, er moet zeker meer informatie zijn dan er wordt vrijgegeven.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:04 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die moeten er wel zijn, alleen moet iemand daar datatapes voor doorworstelen.
En ik ben ervan overtuigd dat die informatie er is en bewust niet wordt vrijgegeven.
het zou kunnen door dan net die ping uit te zetten en dan later weer aan, maar die kans acht ik nihielquote:
En nu speculeer ik hardop, maar ik denk dat de pings bewijzen, dat het vliegtuig niet bewogen heeft in het laatste uur, misschien twee uur.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:06 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, er moet zeker meer informatie zijn dan er wordt vrijgegeven.
Ik meen gelezen te hebben dat je de ping niet uit kon zetten vanuit de cockpit.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
het zou kunnen door dan net die ping uit te zetten en dan later weer aan, maar die kans acht ik nihiel
Dat was inderdaad in een ruimte onder de cockpit las ik, erg ontoegankelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben dat je de ping niet uit kon zetten vanuit de cockpit.
Er stond ergens dat het wel kan, maar dat de meeste piloten die kennis niet hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad in een ruimte onder de cockpit las ik, erg ontoegankelijk
Dankje!quote:Op zondag 16 maart 2014 22:09 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat was inderdaad in een ruimte onder de cockpit las ik, erg ontoegankelijk
kan niet vanuit de cockpit, moet via het onderdek.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar als dat niet zo is, dan schoffelt dat al mijn theorieen onderruit
Het kan ook, maar heel lastigquote:Op zondag 16 maart 2014 22:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er stond ergens dat het wel kan, maar dat de meeste piloten die kennis niet hebben.
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Herhaling van gisteren:quote:Op zondag 16 maart 2014 22:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er stond ergens dat het wel kan, maar dat de meeste piloten die kennis niet hebben.
kloptquote:Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Is het zeker dat het vliegtuig om 8.11 geen brandstof meer kon hebben?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:
Dit is mijn inschatting:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig is geland en hopelijk veilig (want gepingd op een moment dat hij niet meer kan vliegen)
Bekeken, er zou dus een tweede persoon moeten zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:10 schreef hmmmz het volgende:
[..]
kan niet vanuit de cockpit, moet via het onderdek.
[Hollywood Modes AAN]quote:Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.
SATCOM heeft verbinding met satellieten om zo bijvoorbeeld bellen en en internetten mogelijk te maken tijdens de vlucht. Dat SATCOM systeem heeft in een standby modus gestaan waarbij hij af en toe een ping verstuurde om de verbinding met de ssatelliet in stand te houden.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 8:11 ping was van het flight entertainment system volgens CNN.
Op welke manier gaat die communicatie en waarom?
Nee. Om 08.30 kon hij geen brandstof meer hebben. 08:11 welquote:Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Is het zeker dat het vliegtuig om 8.11 geen brandstof meer kon hebben?
Dat is Satcom, weer een ander systeem.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef Palomar het volgende:
[..]
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig.
Volgens dat filmpje zou hij na de 8.11 ping nog een uur moeten kunnen vliegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Het is totaal onbekend hoeveel brandstof het toestel bij zich had.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:13 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dit, dus als het vliegtuig straks echt ergens aan de grond staat. Zal er nog wel een giga diplomatieke rel ontstaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:15 schreef DeParo het volgende:
Overigens roepen al die landen nu dat geen vliegtuig ongezien hun luchtruim kan betreden maar gezien de waarschuwingen en gezien datgene wat er in Maleisie is gebeurd heb ik daar mijn grote twijfels bij in ieder geval.
Hij had brandstof tot 6 uur en de ping was even na 8 uur?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:
Dit is mijn inschatting:
[ afbeelding ]
Het vliegtuig is geland en hopelijk veilig (want gepingd op een moment dat hij niet meer kan vliegen)
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);quote:Op zondag 16 maart 2014 22:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Volgens dat filmpje zou hij na de 8.11 ping nog een uur moeten kunnen vliegen.
http://www.themalaymailon(...)er-may-hamper-searchquote:Op zondag 16 maart 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich
• De vliegtijd KL-Peking is 5:49
• Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur
• Tijd Start-PING = 7,5 uur
• PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
Ja weet ik wat een beetje meer is.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP);
• Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich
• De vliegtijd KL-Peking is 5:49
• Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur
• Tijd Start-PING = 7,5 uur
• PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht)
Dat gaat niet he?
"MH370 lost contact two hours after it took off from Kuala Lumpur International Airport at 12.41am today and did not arrive at the Beijing International Airport where it was supposed to have landed at 6.30am.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
http://www.themalaymailon(...)er-may-hamper-search
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |