abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 17:21:34 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137698751
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137698770
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 17:24:12 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137698835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje dat ZoRo plan maar dan met metro toch? Die extra halte bij dat outletcentre wat er niet gaat komen etc?
Maar dit is wel de handigste route denk ik, op deze manier pak je ook Bergschenhoek mee bijvoorbeeld. Een boog bij Nootdorp/Leidschendam zou wel goedkoper zijn, maar op deze manier pak je nog wat extra reizigers mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137698863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:24 schreef dennistd het volgende:
maar op deze manier pak je nog wat extra reizigers mee
beetje rare prioriteiten stel je hier hoor. het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:02:34 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137699899
@ Dennis / Sandrvich / Fles en alle anderen die het willen weten: Mijn trip is nu wel ongeveer rond...
5 April: (Auto Zwijndrecht -) Antwerpen Berchem - Brussel Zuid - Paris Nord / Est - München Hbf
6 April: München Hbf (met Alex) - Hof - Dresden
-7-17 April: Wat rondhangen rond Dresden voor oa Dampfloktreffen, oa bezoek aan paar stoomdepots/musea en dergelijke.

18 April: Dresden - Frankfurt(Main)Hbf - Basel SBB
19 April: Basel SBB - Zürich HB - Schwarzach-st.Veit - Klagenfurt Hbf - Wien Meidling (door naar Westbahnhof met U-bahn)
20 April: Wien Westbahnhof - Frankfurt(Main)Hbf - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht

Oorspronkelijk zou ik op 19 april van Basel SBB via Luxemburg naar Brussel met de 'EuroCity' & dan naar Dordrecht met de Benny, maar dat is dus nu ook veranderd.
pi_137700187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beetje rare prioriteiten stel je hier hoor. het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten
Voordeel is dat Dennis een groot stuk gereserveerde ruimte van BleiZo lijn meeneemt, hierdoor bespaar je jezelf een hoop kosten.
pi_137702049
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:02:59 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137702380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:57 schreef b2py het volgende:
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
Dat is toch logisch? De minimale contractduur van Weekend Vrij is een jaar...
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Het moet kostenefficiënt maar het moet ook aantrekkelijk zijn voor zoveel mogelijk reizigers. Als je met een klein beetje meer geld (waarbij "klein beetje" zeer relatief gezien moet worden) veel meer reizigers trekt lijkt mij dat een goede reden om toch die extra investering te doen.

Ik vind Dennis' idee voor het doortrekken van metrolijn D naar Zoetermeer er overigens prima uit zien.
pi_137702459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Het moet kostenefficiënt maar het moet ook aantrekkelijk zijn voor zoveel mogelijk reizigers. Als je met een klein beetje meer geld (waarbij "klein beetje" zeer relatief gezien moet worden) veel meer reizigers trekt lijkt mij dat een goede reden om toch die extra investering te doen.

Ik vind Dennis' idee voor het doortrekken van metrolijn D naar Zoetermeer er overigens prima uit zien.
mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:05:29 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137702532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld
Ah :+
pi_137702609
Zo zo. Alleen maar spoorpost vandaag. Een brief van Prorail over dat ze de komende maanden een aantal weekenden de keerpuntreinigingen in Deventer komen doen ipv Hengelo of Enschede. Het duizendste nummer van Op de Rails. En de tickets voor naar de Jungfraujoch :s)

Zoeen blijheid :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137702745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee niet echt. Ik kan mijn producten ook gewoon halverwege overzetten naar een nieuwe kaart.
pi_137702887
en nogmaals, dat die kaart zelf een geldigheidsduur heeft is al onzin.
pi_137702984
Dat valt wel mee, ik heb nog zo'n kaart waar je mooi mee kan zwartreizen met zo'n eigengemaakt product.
pi_137703237
Captrain stopt ermee?
Hoor hetzelfde over ERS...

Iemand?
pi_137703253
quote:
Je krijgt gratis een nieuwe kaart bij je bestelling..
pi_137703582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:13 schreef b2py het volgende:
Dat valt wel mee, ik heb nog zo'n kaart waar je mooi mee kan zwartreizen met zo'n eigengemaakt product.
Nee dat valt niet mee. Een rijbewijs is tien jaar geldig en geeft veel meer mogelijkheden. Waarom is een OVC dan niet minimaal ook 10 jaar geldig?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:25:49 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:18 schreef Monopoly het volgende:
Captrain stopt ermee?

Iemand?
Dat is nieuw voor me. Captrain is volgens mij redelijk belangrijk voor de internationale tak van SNCF Fret (Geodis), het moet wel heel slecht gaan met het goederenvervoer als ze daarmee stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat valt niet mee. Een rijbewijs is tien jaar geldig en geeft veel meer mogelijkheden. Waarom is een OVC dan niet minimaal ook 10 jaar geldig?
Een rijbewijs is geen waardekaart, een OVC wel.

Een bankpas of creditcard verloopt ook na 5 jaar, en daarmee kun je nog veel meer doen dan met een OV-chipkaart.
pi_137703669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me. Captrain is volgens mij redelijk belangrijk voor de internationale tak van SNCF Fret (Geodis), het moet wel heel slecht gaan met het goederenvervoer als ze daarmee stoppen.

[..]

Een rijbewijs is geen waardekaart, een OVC wel.

Een bankpas of creditcard verloopt ook na 5 jaar, en daarmee kun je nog veel meer doen dan met een OV-chipkaart.
Ja maar daarvan krijg je steeds vanzelf gratis een nieuwe. En daarvan brokkelt de functionaliteit niet af in het laatste jaar.
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:26:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137703680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:18 schreef Monopoly het volgende:
Captrain stopt ermee?

Iemand?
Ik lees er niks over op Rolandrail, daar weten ze zoiets normaal altijd wel. HTRS (Husa, ACTS) is wel gestopt grotendeel.
PM mij!
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:27:07 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137703699
quote:
En James zeidat je in het vorige topic kon kiezen of je dat wou of niet.... :{ Wat is het nou...
pi_137703711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar daarvan krijg je steeds vanzelf gratis een nieuwe. En daarvan brokkelt de functionaliteit niet af in het laatste jaar.
Je betaalt toch rekeninghouderskosten aan de bank? Niet gratis, dunkt me.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:28:22 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De kosten voor een vervangende bankpas zitten gewoon verrekend in de kosten die je bank je rekent voor het privilege van het *hebben* van een bankrekening. Als je een extra pas/creditcard wilt betaal je daar bij een bank evenzogoed een bedrag voor (bij ABN AMRO is dat ¤ 7,50)
pi_137703789
Krijg je trouwens ook niet gewoon gratis een nieuwe OV-chipkaart van NS/de andere treinvervoerders als je kaart verloopt en je abonnement nog geldig is/je het abonnement verlengd?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:29:14 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En James zeidat je in het vorige topic kon kiezen of je dat wou of niet.... :{ Wat is het nou...
Ja, je krijgt de keuze of je al een OVC hebt of dat je meteen een nieuwe wilt bestellen. Ik heb niets gezegd over hoe lang je OVC nog geldig moet zijn, als dat minder dan een jaar is krijg je sowieso nul op het rekest wanneer je een jaarcontract aangaat.
pi_137703835
Mooi. Nou, ik ga naar de Jungfraujoch. Lekker puh :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:30:06 #27
200192 Darkwing_Duck
pi_137703836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, je krijgt de keuze of je al een OVC hebt of dat je meteen een nieuwe wilt bestellen. Ik heb niets gezegd over hoe lang je OVC nog geldig moet zijn, als dat minder dan een jaar is krijg je sowieso nul op het rekest wanneer je een jaarcontract aangaat.
Dus in dat geval heb ik niet voor Jean-lul lopen Mailen. :?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:32:03 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703946
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Goede reis!
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus in dat geval heb ik niet voor Jean-lul lopen Mailen. :?
Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen hebben gepraat dan _O-

Als je bestaande OVC nog minder dan een jaar geldig is kun je hoe dan ook geen Dal Voordeel/Vrij/whatever aanvragen voor die kaart, dan krijg je een nieuwe kaart. Als je op je bestaande kaart al een abonnement hebt staan dat je op dezelfde kaart als je nieuwe NS-product wil hebben staan dan zal het verplaatst moeten worden naar de nieuwe kaart die NS je toestuurt.
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:33:06 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137703996
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar kun je tenminste nog zonder ov-chipkaart reizen :P
Maar dan heb ik toch nog liever de NL-tarieven met ov-chipkaart...
PM mij!
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:33:10 #30
200192 Darkwing_Duck
pi_137704000
Weet je wat? Kan je die Dalvoordeel ook aan het Loket halen voor 29 Euro?

In dat geval sleep ik de NS loketist en de Veolia Loketist wel allebei naar de hal van Breda centraal en dan gaan die het maar uit lopen te bakkeleien.... :(
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:37:14 #31
200192 Darkwing_Duck
pi_137704193
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Goede reis!

[..]

Als je op je bestaande kaart al een abonnement hebt staan dat je op dezelfde kaart als je nieuwe NS-product wil hebben staan dan zal het verplaatst moeten worden naar de nieuwe kaart die NS je toestuurt.
Ja, en welke partij doet dat dan? }:|
pi_137704296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar kun je tenminste nog zonder ov-chipkaart reizen :P
Maar dan heb ik toch nog liever de NL-tarieven met ov-chipkaart...
Ja, daar ga je alleen heen als je het heleMAAL niet over geld wilt hebben _O-
pi_137704354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nee.

Wat je het beste kan doen is eerst een NS-abonnement met gratis OV-Chipkaart bestellen, en dan bij het loket van Veolia gratis hun producten over laten zetten naar je NS-kaart.
pi_137704434
Wat je het beste kunt doen is voor elke vervoerder en elk product een aparte kaart nemen :)
pi_137704542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

In dat geval sleep ik de NS loketist en de Veolia Loketist wel allebei naar de hal van Breda centraal en dan gaan die het maar uit lopen te bakkeleien.... :(
Beter zet je jezelf aan tot geweld, is goed voor de campagne.

"Fransoos timmert conducteur in elkaar vanwege gezeik met Veolia abbonement."
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:44:27 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137704556
Zes noordelijke GTW's (die dingen van Mono) worden komende zomer verlengd van een 2/6 naar een 2/8. Verder gaat aankomende zaterdag weer een GTW via Leer (en dan gesleept verder) naar Aachen, voor eenzelfde lakbehandeling die een aantal stellen al in Haarlem gehad hebben. Dit schijnt goedkoper te zijn.... Bron: http://somda.nl/forum/1015/p488515/Ontwikkelingen+Arriva/
PM mij!
pi_137705116
Hollands personeel is immers lang niet zo goedkoop als Duitse. Kan me er wel iets bij voorstellen..
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:56:38 #38
200192 Darkwing_Duck
pi_137705189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Beter zet je jezelf aan tot geweld, is goed voor de campagne.

"Fransoos timmert conducteur in elkaar vanwege gezeik met Veolia abbonement."
Ik ben geen Fransoos :(

Edit, volgens t groene boekje wel :@
pi_137705241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben geen Fransoos :(

Edit, volgens t groene boekje wel :@
"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege Veolia producten."
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:58:25 #40
200192 Darkwing_Duck
pi_137705272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:40 schreef Regenjas het volgende:

[..]

Nee.

Wat je het beste kan doen is eerst een NS-abonnement met gratis OV-Chipkaart bestellen, en dan bij het loket van Veolia gratis hun producten over laten zetten naar je NS-kaart.
Maar zoals in Vorig topic geopperd, Veolia zegt dat NS translink de opdracht moet geven... :O
pi_137705287
Kastje, muur, schutting, werpen.
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 20:08:09 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137705722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]

"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege Veolia producten."
"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege producten van het in Nederland actieve Franse bedrijf Veolia."
PM mij!
pi_137706164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]

"Ontheemde buitenlander zonder vaste woon- of verblijfplaats timmert ~ "
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:22:51 #44
200192 Darkwing_Duck
pi_137706474
Ist klaar ja :(
pi_137706745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar zoals in Vorig topic geopperd, Veolia zegt dat NS translink de opdracht moet geven... :O
Het lijkt me sterk dat NS iets zou moeten betekenen m.b.t. een Veolia-reisproduct. NS is er alleen voor de treinabonnementen lijkt me.
pi_137707177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:27 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat NS iets zou moeten betekenen m.b.t. een Veolia-reisproduct. NS is er alleen voor de treinabonnementen lijkt me.
Het lijkt me typerend dat die hele bermspleetkaart ingevoerd is "om lekker alles te kunnen koppelen" maar zodra de reiziger ergens om service aanklopt ELK eilandje zijn kop in het zand steekt :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:38:15 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137707321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, en welke partij doet dat dan? }:|
Dat moet Veolia doen, want NS kan niet bij de producten van Veolia. TLS zou het ook nog wel moeten kunnen (zij beheren immers die hele pleuriszooi), maar TLS heeft geen loketten waar je het kunt vragen, en ze hebben ook geen formulieren om het aan te vragen.

Ik adviseer je om even langs een loket gaan wanneer je weer in Nederland bent (Veolia-loketten zitten o.a. in Breda en Tilburg) en vooral niet om te proberen dat soort dingen online of telefonisch geregeld te krijgen.
pi_137707433
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het lijkt me typerend dat die hele bermspleetkaart ingevoerd is "om lekker alles te kunnen koppelen" maar zodra de reiziger ergens om service aanklopt ELK eilandje zijn kop in het zand steekt :)
Voor een Veolia-product moet je gewoon bij Veolia zijn of inderdaad bij TLS; een overkoepelende organisatie.

Wat dat betreft is er niets veranderd t.o.v. vóór de OV-chipkaart, eigenlijk. Toen ging je toch ook niet met je Veolia-abonnement naar NS?

Als ik bij de Media Markt een kapotte laptop heb gekocht, ga ik hem ook niet omruilen bij BCC.
pi_137707603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Voor een Veolia-product moet je gewoon bij Veolia zijn of inderdaad bij TLS; een overkoepelende organisatie.

Wat dat betreft is er niets veranderd t.o.v. vóór de OV-chipkaart, eigenlijk. Toen ging je toch ook niet met je Veolia-abonnement naar NS?

Als ik bij de Media Markt een kapotte laptop heb gekocht, ga ik hem ook niet omruilen bij BCC.
Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:48:32 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137707862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
Een beetje makkelijker is het wel hoor... je hoeft niet meer drie abonnementen mee te sleuren, in de rij aan te sluiten voor kaartjes of een nieuwe strippenkaart te halen bij de plaatselijke kruidenier omdat er nog maar 1 strip over is terwijl je er twee nodig hebt.

Qua klantenservice is het er niet makkelijker op geworden, dat is waar.
pi_137707969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ik vind het handiger om met één kaart in alle openbaar vervoer te reizen, waarmee ik veel minder langs de kaartautomaat hoef dan vroeger en als ik langs de kaartautomaat ga, ik daar meestal veel minder tijd aan kwijt ben. Geen gedoe met losse abonnementen en/of kaartjes.

Dat het qua duidelijkheid voor de reiziger beter mag worden ben ik wel met je eens. Op zich is het geen slecht idee als bv. TLS daar een meer overkoepelende rol in gaat spelen, omdat er nu inderdaad situaties bestaan waarbij dat onduidelijk is.
pi_137707974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:48 schreef James1988 het volgende:
Een beetje makkelijker is het wel hoor... je hoeft niet meer drie abonnementen mee te sleuren, in de rij aan te sluiten voor kaartjes of een nieuwe strippenkaart te halen bij de plaatselijke kruidenier omdat er nog maar 1 strip over is terwijl je er twee nodig hebt.
Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904. _O_ :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:53:09 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137708104
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904. _O_ :D
Nou dan :6
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:13:38 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137709398
Bing Maps heeft nog redelijk oude luchtfoto's van Rotterdam Centraal, met de oude perronkappen en het blauwe noodstationnetje dat er jaren heeft gestaan. Grappig om te zien hoe ontzettend dat station is veranderd. :)
pi_137710940
http://www.arriva.nl/nieu(...)pieren-treinkaartje/
'enkele centen'
Winterswijk - Arnhem gaat van 11 naar bijna 14 euro. Per reis dus.
pi_137712967
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef Deezertje het volgende:
http://www.arriva.nl/nieu(...)pieren-treinkaartje/
'enkele centen'
Winterswijk - Arnhem gaat van 11 naar bijna 14 euro. Per reis dus.
Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.
28% (!) tariefsverhoging. Applaus!
pi_137713048
14 euro voor 63 km is wel HEEL, HEEL erg duur.
pi_137713094
22 cent / km :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:13:06 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713098
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...

En ja, dat is duur. Er wordt niet voor niets ineens gesproken over grootschalige elektrificatieplannen...
pi_137713274
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
pi_137713293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...

En ja, dat is duur. Er wordt niet voor niets ineens gesproken over grootschalige elektrificatieplannen...
DO's?
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:17:38 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

DO's?
Decentrale overheden. Excuus :)
pi_137713381
quote:
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
en minder (geplande) stops onderweg :P
pi_137713664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Decentrale overheden. Excuus :)
Aha. Nouja, hier komt dus weer de zwakheid van regionale vervoerders bovendrijven.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:02 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Aha. Nouja, hier komt dus weer de zwakheid van regionale vervoerders bovendrijven.
Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.

NS wilde ze kwijt en de DO's hebben er samen met de vervoerders een succes van kunnen maken, maar de financiële ondersteuning die je krijgt van het hele HRN + de inkomsten uit de stationsexploitatie ben je wel kwijt.

Het zou me niet verbazen als er binnen 10 jaar een paar elektrificatieprojecten worden gestart om precies die reden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:31:23 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137714173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.

NS wilde ze kwijt en de DO's hebben er samen met de vervoerders een succes van kunnen maken, maar de financiële ondersteuning die je krijgt van het hele HRN + de inkomsten uit de stationsexploitatie ben je wel kwijt.

Het zou me niet verbazen als er binnen 10 jaar een paar elektrificatieprojecten worden gestart om precies die reden...
Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:32:02 #67
Maffe Fries
pi_137714212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ist klaar ja :(
Dat zijn ze in Brabant ook met Veolia :+

Dat gaat er eind dit jaar waarschijnlijk verdwijnen
pi_137714214
Waslijn Zwolle - Kampen is al besloten, die komt er.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:33:57 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137714303
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.
Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren. :)

quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.

Als het een fout van Veolia zelf is wordt het een ander verhaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:35:16 #70
Maffe Fries
pi_137714379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef b2py het volgende:
Waslijn Zwolle - Kampen is al besloten, die komt er.
mooi, nu de rest nog :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:37:14 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137714473
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi, nu de rest nog :)
Zwolle - Wierden toch ook?
pi_137714507
quote:
67 is niet "bijna twee keer zo veel als" 63 hoor maatje ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:40:50 #73
Maffe Fries
pi_137714691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren. :)
Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.
quote:
Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.

Als het een fout van Veolia zelf is wordt het een ander verhaal.
uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:46:27 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137715041
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.
Anders kun je altijd nog met bicourant materieel gaan rijden. Elektrisch waar het kan, dieselen waar het moet. :)

Misschien is het zelfs wel mogelijk om de huidige GTW's van een extra powerpack te voorzien en wat knopjes+software zodat de machinist kan overschakelen wanneer hij wil.

quote:
uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.
Ik zou het jammer vinden voor Veolia als ze Brabant verliezen. Ik vind Manu Lageirse overkomen als een sympathieke man die weet waar hij het over heeft en die - ondanks dat hij CEO is van een commercieel bedrijf - duidelijk voor ogen heeft voor wie ze het doen: de reiziger.

But then again, als Arriva een beter bod heeft gedaan dan is het niet meer dan terecht dat Arriva het stokje overneemt en gaat laten zien wat ze kunnen. Uiteindelijk zal het verschil voor de reiziger niet heel groot zijn, verwacht ik.
pi_137715288
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

67 is niet "bijna twee keer zo veel als" 63 hoor maatje ;)
Amsterdam - Breda is 115 :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:55:52 #77
Maffe Fries
pi_137715577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Anders kun je altijd nog met bicourant materieel gaan rijden. Elektrisch waar het kan, dieselen waar het moet. :)

Misschien is het zelfs wel mogelijk om de huidige GTW's van een extra powerpack te voorzien en wat knopjes+software zodat de machinist kan overschakelen wanneer hij wil.
ik zit eerder te denken aan hybride varianten, zodat je met gedeeltelijke elektrificatie ook toe kunt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:59:09 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137715799
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zit eerder te denken aan hybride varianten, zodat je met gedeeltelijke elektrificatie ook toe kunt.
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. In Frankrijk is dat al gangbaar (AGC, sommige Coradia Polyvalents, de Coradia Liner) en de FLIRT 3 van Stadler is ook in hybride-uitvoering leverbaar.

Net als de S/730 van Renfe overigens. :)
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:59:51 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137715845
Ze zijn al dieselelektrisch, dus op zich zou je zeggen: panto op het powerpack, beetje vermogensregelelektronica erin, een knop in de cabine en gassen maar
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:01:59 #80
Maffe Fries
pi_137715985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. In Frankrijk is dat al gangbaar (AGC, sommige Coradia Polyvalents, de Coradia Liner) en de FLIRT 3 van Stadler is ook in hybride-uitvoering leverbaar.

Net als de S/730 van Renfe overigens. :)
maar je kunt ook verder gaan, op het gebied van volledig elektrisch, waarbij dan weer waslijn dan weer op accu's gereden wordt. Die ontwikkelingen gaan razendsnel op dit moment.
pi_137716039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Amsterdam - Breda is 115 :P
die tel ik als 117 zelfs, okee. Wat kost dat met die bloedstollende Fyra?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:03:46 #82
Maffe Fries
pi_137716081
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met de V250? Onbetaalbaar :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:05:14 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716167
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar je kunt ook verder gaan, op het gebied van volledig elektrisch, waarbij dan weer waslijn dan weer op accu's gereden wordt. Die ontwikkelingen gaan razendsnel op dit moment.
Met zoiets zijn ze in Engeland proeven aan het doen. Misschien zou het best wel eens een goede oplossing kunnen zijn waarbij je niet naar een volledige elektrificatie toe hoeft.

Of zullen we maar derde rails gaan aanleggen? :P
pi_137716292
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met de V250? Onbetaalbaar :P
Die toeslagplichtige proletenboemel die er nu rijdt bedoel ik.
pi_137716303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijne was nog 10 maanden geldig, gewoon weekend vrij op gekregen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:08:20 #86
Maffe Fries
pi_137716313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met zoiets zijn ze in Engeland proeven aan het doen. Misschien zou het best wel eens een goede oplossing kunnen zijn waarbij je niet naar een volledige elektrificatie toe hoeft.
Precies. Zoiets zou in aanleg in de basis veel goedkoper zijn. Nadelen zijn er ook, want je moet een zwaar accupakket meezeulen bijvoorbeeld
quote:
Of zullen we maar derde rails gaan aanleggen? :P
_O-
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:09:30 #87
200192 Darkwing_Duck
pi_137716378
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

WTF :X

En mn knisperverse JAARabbo Dalvuurdeel Brabant dan?
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:10:26 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

WTF :X

En mn knisperverse JAARabbo Dalvuurdeel Brabant dan?
Grote kans dat Arriva dat gewoon overneemt hoor. Dat soort producten is vaak ontwikkeld door de opdrachtgever :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:12:22 #89
200192 Darkwing_Duck
pi_137716531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Grote kans dat Arriva dat gewoon overneemt hoor. Dat soort producten is vaak ontwikkeld door de opdrachtgever :)
Daar heb jij wederom weer een punt mijn waarde :Y
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:13:18 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716587
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Zoiets zou in aanleg in de basis veel goedkoper zijn. Nadelen zijn er ook, want je moet een zwaar accupakket meezeulen bijvoorbeeld
Wat weer z'n invloed heeft op de belasting van de infrastructuur en de acceleratie...
quote:
_O-
Zou wel gaaf zijn op zich. Helemaal als het winter is, lekker vonkentrekken :9

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Daar heb jij wederom weer een punt mijn waarde :Y
:D
pi_137716683
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zonder korting, ¤19,50+2,30 toeslag
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:16:03 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716729
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder korting, ¤19,50+2,30 toeslag
18,6 cent per km.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:23:26 #93
Maffe Fries
pi_137717066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat weer z'n invloed heeft op de belasting van de infrastructuur en de acceleratie...
Zeker, maar de dieseltjes die er nu rijden zijn ook niet licht gebouwd
quote:
Zou wel gaaf zijn op zich. Helemaal als het winter is, lekker vonkentrekken :9
Bij ijzel is het wel leuk. De eerste treinen vonken constant _O-

Maar die dingen van tegenwoordig schrapen de bovenleiding niet meer helemaal goed schoon, waardoor je langere tijd problemen zou kunnen houden
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:42:42 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_137717880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Arnhem-Winterswijk via Doetinchem, dus alleen met Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 12,36
Arnhem-Winterswijk via Zutphen, dus deels NS, deels Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 13,56

Amersfoort-Ede-Wageningen, via Barneveld dus met alleen CXX: van ¤ 6,40 naar ¤ 6,33
Amersfoort-Ede-Wageningen, via Utrecht dus met alleen NS: van ¤ 6,40 naar ¤ 10,80

Oh die NS, het is zo'n goede vervoerder.
67% (!!) tariefsverhoging. Applaus!
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:47:34 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718088
Tegeltjeswijsheid op Rotterdam Centraal:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Arnhem-Winterswijk via Doetinchem, dus alleen met Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 12,36
Arnhem-Winterswijk via Zutphen, dus deels NS, deels Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 13,56

Amersfoort-Ede-Wageningen, via Barneveld dus met alleen CXX: van ¤ 6,40 naar ¤ 6,33
Amersfoort-Ede-Wageningen, via Utrecht dus met alleen NS: van ¤ 6,40 naar ¤ 10,80

pi_137718392
quote:

Ik zou het jammer vinden voor Veolia als ze Brabant verliezen. Ik vind Manu Lageirse overkomen als een sympathieke man die weet waar hij het over heeft en die - ondanks dat hij CEO is van een commercieel bedrijf - duidelijk voor ogen heeft voor wie ze het doen: de reiziger.

But then again, als Arriva een beter bod heeft gedaan dan is het niet meer dan terecht dat Arriva het stokje overneemt en gaat laten zien wat ze kunnen. Uiteindelijk zal het verschil voor de reiziger niet heel groot zijn, verwacht ik.
Veolia zou de helft van het vervoer schrappen zodat Breda haar speeltje zou krijgen: een volledig elektrische stadsbusdienst. Arriva doet terecht niet mee aan dergelijke stompzinnigheid en kan voor hetzelfde geld veel meer vervoer bieden. De Brabantse reiziger is veel beter af zonder Veolia, en dat is eigenlijk in heel Nederland wel van toepassing.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:58:43 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718513
Ik moet zeggen dat ik me niet heel erg bezig houd met busconcessies, eigenlijk weet ik niet wat Arriva en Veolia zoal beloofd hebben buiten de elektrische busdienst in Breda. :)
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:59:34 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137718539
Als ze maar geen hybide Citea's aanschaffen, of nog erger: Optare Solo's :X
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:01:12 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:59 schreef dennistd het volgende:
Als ze maar geen hybide Citea's aanschaffen, of nog erger: Optare Solo's :X
Er rijden al twee hybride Volvo's rond in Breda en er zijn proeven gedaan met elektrische bussen van Chinese makelij.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 00:18:21 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137719064
Die hybrides in Twente verbruikten net zoveel als een normale bus: het extra gewicht van de accu's zorgde ervoor dat de besparing door de remenergie op te slaan weer compleet ongedaan gemaakt werd bij het optrekken en rijden. En altijd als je net wou optrekken met die krengen sloeg de motor af omdat er genoeg energie in de accu's zat. Ja, genoeg om als zwaarbeladen vrachtwagen op te trekken ja :N
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:25:59 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137719251
Waarom hangen ze Breda niet vol met waslijnen? En dan op de mooie stukjes in de binnenstad op accu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 00:28:19 #102
Maffe Fries
pi_137719316
ik dacht dat we in een treinentopic zaten :P
pi_137719318
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef bork het volgende:
Waarom hangen ze Breda niet vol met waslijnen? En dan op de mooie stukjes in de binnenstad op accu?
Gewoon een bandentram doen. :P
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 00:29:47 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137719346
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
ik dacht dat we in een treinentopic zaten :P
Onze nieuwe bussen lopen als een trein :7
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:30:00 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_137719348
Gewoon weer paard en wagen, niet moeilijk doen...
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 00:32:26 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137719403
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:13:54 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137720140
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:18 schreef dennistd het volgende:
Die hybrides in Twente verbruikten net zoveel als een normale bus: het extra gewicht van de accu's zorgde ervoor dat de besparing door de remenergie op te slaan weer compleet ongedaan gemaakt werd bij het optrekken en rijden. En altijd als je net wou optrekken met die krengen sloeg de motor af omdat er genoeg energie in de accu's zat. Ja, genoeg om als zwaarbeladen vrachtwagen op te trekken ja :N
Leuk experiment, maar faliekant mislukt dus. Beetje jammer. :')

quote:
3s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef bork het volgende:
Omdat waslijnen duur, onderhoudsgevoelig en horizonvervuilend zijn. Anno 2014 zijn er veel elegantere oplossingen te bedenken voor het "hoe zorg ik dat een elektrische bus z'n elektriciteit krijgt"-vraagstuk:

Het station in Breda zou een ideale oplaadplek zijn: vrijwel alle stad- en streekbussen stoppen er en blijven meestal wel een paar minuten stilstaan (tijdhaltes), ofwel een prima gelegenheid om de bus op te laden. Ik ben alleen bang dat het nieuwe busstation (geïntegreerd in het treinstation) zal worden gebouwd met beton i.p.v. straatstenen of asfalt, waardoor je het niet zomaar even openhaalt om zo'n laadinstallatie aan te leggen. Dat zou jammer zijn, want Primove heeft zeker potentie.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 14-03-2014 01:32:50 ]
pi_137721120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk vooral, waarom zou je hem bij NS kopen als je met CXX veel sneller bent? Ja als je een abonnement hebt, maar dan gelden deze prijzen niet ;).
pi_137721743
quote:

Heh, in Breda misschien. De Roosendaalse stadsdienst is Kut met een hoofdletter K. Geen enkele bus sluit aan op geen enkele trein zowel voor de heen- als terugreis. Optyfen met Veolia pls.
pi_137722380
Trolleybussen moeten er komen! Die maken tenminste het geluid van een trein en ze zijn schoon :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:13:33 #111
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_137722439
Jaman.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:14:17 #112
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137722450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik ben alleen bang dat het nieuwe busstation (geïntegreerd in het treinstation) zal worden gebouwd met beton i.p.v. straatstenen of asfalt, waardoor je het niet zomaar even openhaalt om zo'n laadinstallatie aan te leggen. Dat zou jammer zijn, want Primove heeft zeker potentie.
Het station ís nog in aanbouw, dus dan nu gelijk die oplaadinstallatie er even in timmeren.
Last-minute wijzigingen zijn ze wel gewend inmiddels, las zojuist dat het aantal bewaakte fietsplekken nog even is opgeschroefd van 4.200 naar 6.200.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:17:32 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137722502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:09 schreef J.B. het volgende:
Trolleybussen moeten er komen! Die maken tenminste het geluid van een trein en ze zijn schoon :)
Deze is leuker

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:29:06 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137722726
In Spanje hebben in januari meer reizigers gekozen voor een binnenlandse trein dan voor een binnenlandse vlucht. In Spanje gebeurt dit voor het eerst, in Frankrijk is dat al vele jaren de norm.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:34:28 #115
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_137722839
quote:
Wat een ontzettend goed idee!! :D Zulke inventieve mensen zijn het toch, die Russen!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 09:40:44 #116
Maffe Fries
pi_137723004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:
In Spanje hebben in januari meer reizigers gekozen voor een binnenlandse trein dan voor een binnenlandse vlucht. In Spanje gebeurt dit voor het eerst, in Frankrijk is dat al vele jaren de norm.
verbaast me niets. Die hogesnelheidstreinen zijn comfortabeler dan het vliegtuig en qua prijs en snelheid zeer concurrerend.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:44:08 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137723082
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verbaast me niets. Die hogesnelheidstreinen zijn comfortabeler dan het vliegtuig en qua prijs en snelheid zeer concurrerend.
Of zelfs sneller van deur tot deur, zoals op Madrid - Barcelona. Van stadscentrum naar stadscentrum in 2,5 uur gaat je met het vliegtuig niet lukken. :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:20:56 #118
146033 ReisT
pi_137724148
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 06:33 schreef b2py het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk vooral, waarom zou je hem bij NS kopen als je met CXX veel sneller bent? Ja als je een abonnement hebt, maar dan gelden deze prijzen niet ;).
Het was ook alleen maar een voorbeeld voor het prijsverschil.
Van Amersfoort naar Arnhem zou je hem bij NS willen kopen omdat je dan een kwartierdienst hebt.

Trajectabonnementen worden ook duurder door deze aanpassingen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:24:03 #119
146033 ReisT
pi_137724242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heh, in Breda misschien. De Roosendaalse stadsdienst is Kut met een hoofdletter K. Geen enkele bus sluit aan op geen enkele trein zowel voor de heen- als terugreis. Optyfen met Veolia pls.
Dat was volgens Veolia toch allemaal de schuld van NS? Dat beweerden ze tenminste aan het begin van de nieuwe dienstregeling.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:15:52 #120
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137725712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat was volgens Veolia toch allemaal de schuld van NS? Dat beweerden ze tenminste aan het begin van de nieuwe dienstregeling.
Alleen zijn de trein naar Roosendaal, Rotterdam en Vlissingen niet gewijzigd qua tijd. Dus de vraag is wat daar nu eigenlijk waar van is.
pi_137726210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen zijn de trein naar Roosendaal, Rotterdam en Vlissingen niet gewijzigd qua tijd. Dus de vraag is wat daar nu eigenlijk waar van is.
Jawel hoor, de trein naar Rotterdam is 3 minuten eerder gaan vertrekken en de trein naar Vlissingen kwam 3 minuten later binnen. Maar daarvoor was de Veolia dienstregeling ook al kut. Voor veolia hier kwam, kon ik om half de bus pakken, stond ik om kwart voor op het station en had ik om 10 voor de trein (Totaal dus 20 minuten). Nu moet ik om kwart over de bus pakken, kom ik om 5 over half op het station aan en kan ik 15 minuten staan koukleumen (35 minuten). De bus die een kortere route naar het station rijdt, komt daar aan 1 minuut nadat de IC naar Zwolle of Vlissingen wegrijdt dus dat is geen optie.

Op de terugreis hetzelfde, vroeger kwam ik de trein uit, stond de bus klaar en was ik binnen 20 minuten thuis. Nu kom ik de trein uit, zie ik de bus die direct naar mijn wijk gaat leeg voor m'n neus wegrijden en kan ik wederom een kwartier staan wachten op de bus die een gigantische omweg neemt.

Het is jammer dat de bewaakte fietsenstalling hier een achterlijke 100 euro per jaar kost anders wist ik het wel.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:38:26 #122
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137726320
Wat kost die bus je dan? Dat is toch meer dan 100 euro per jaar? Of betaalt je werkgever dat wel maar betaald stallen niet?
pi_137726335
Ik ben student jwtz :7
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:41:21 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137726386
100 euro per jaar voor bewaakt stallen vind ik niet zo veel hoor. Uitgaande van 200 dagen per jaar dat je 'm gebruikt is dat 50 cent per dag, als je 8 uur per dag weg bent is dat net iets meer dan 6 cent per uur.
pi_137726455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:41 schreef James1988 het volgende:
100 euro per jaar voor bewaakt stallen vind ik niet zo veel hoor. Uitgaande van 200 dagen per jaar dat je 'm gebruikt is dat 50 cent per dag, als je 8 uur per dag weg bent is dat net iets meer dan 6 cent per uur.
Ik heb het er in ieder geval niet voor over. Waarom kan het bijv. in Amsterfoort wel gratis?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:44:50 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137726491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik heb het er in ieder geval niet voor over. Waarom kan het bijv. in Amsterfoort wel gratis?
Iemand moet ervoor betalen. Dat is of NS, of de belastingbetaler, of de klant. :)
pi_137726983
Als je de fietsenstallingen laat exploiteren door de sociale werkvoorziening kan het vaak veel goedkoper en is de service vaak nog beter ook. De klant vindt de huidige exploitanten te duur en dat zijn ze ook, dus groot gelijk dat NS probeert ze eruit te gooien.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:28:36 #128
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137727674
Hmm.. Zat even in de NS-reisplanner te kijken maar met 1:38 uur reistijd van Schiphol naar Antwerpen is de "trage verbinding" toch heel aardig. Jammer dat er geen fatsoenlijke Benelux terugkomt want 160 km/h over de HSL zou toch een hele vlotte verbinding geven.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:31:29 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137727742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hmm.. Zat even in de NS-reisplanner te kijken maar met 1:38 uur reistijd van Schiphol naar Antwerpen is de "trage verbinding" toch heel aardig. Jammer dat er geen fatsoenlijke Benelux terugkomt want 160 km/h over de HSL zou toch een hele vlotte verbinding geven.
Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal. Zou me niet verbazen als de rit Schiphol - Antwerpen daardoor uitkomt op zo'n 2 uur. :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:36:22 #130
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137727853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal. Zou me niet verbazen als de rit Schiphol - Antwerpen daardoor uitkomt op zo'n 2 uur. :)
Dat is dan meteen weer ontzettend zonde. Ik snap donders goed hoe men op de huidige plannen is uitgekomen in het belangenspel waar de NMBS het heel goed heeft gedaan maar ik denk dat een FYRA-min of Benelux-plus beter is dan de nu bedachte meanderbenelux.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:38:51 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137727913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is dan meteen weer ontzettend zonde. Ik snap donders goed hoe men op de huidige plannen is uitgekomen in het belangenspel waar de NMBS het heel goed heeft gedaan maar ik denk dat een FYRA-min of Benelux-plus beter is dan de nu bedachte meanderbenelux.
Dat ben ik helemaal met je eens. Niemand van de Nederlandse reizigers zit te wachten op een Benelux die stopt in Noorderkempen, en inmiddels heb ik ook ernstig m'n twijfels bij het nut van de andere stops (zoals Berchem). Het ommetje naar de luchthaven is dan wel weer nuttig :)

Wat ik niet goed begrijp is waarom NS zo diep heeft gebogen voor de wensen van de NMBS. NS zou het, als ze echt willen, ook zonder de NMBS kunnen doen. In België is er geen sprake van een exclusieve concessie.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:59:44 #132
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137728492
Ik zie twee mogelijkheden:
1. NS wilde de relatie met NMBS niet verpesten met het oog op de korte termijn: Loc's voor de Benelux, toegangsovereenkomst e.d.
2. De belachelijk dure infraheffingen voor reizigerstreinen in België wat voor een negatieve BuCa zou zorgen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:07:52 #133
200192 Darkwing_Duck
pi_137728731
Vanwege de smog is al het openbaar vervoer gratis in de regio Parijs. Inclusief, voor het eerst in de geschienenis, de Orlyval! James zal me wel wel weer een klaploper vinden (maar normaal betaal je 9 euro voor die 7,3 kilometer, geen kortingen, geen daluren, niks) dus die ga ik dit weekend even doen. Voor niks! Ipv 1,23 euro de km :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:03 #134
146033 ReisT
pi_137728848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal.
Dat kost geen extra reistijd vergeleken met de huidige route.

En waarom denk je Luchtbal? De Benelux gaat ook niet stoppen in Mortsel-Oude-God terwijl de IR-trein waar deze voor in de plaats komt daar wel stopt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:13:35 #135
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137728896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat kost geen extra reistijd vergeleken met de huidige route.

En waarom denk je Luchtbal? De Benelux gaat ook niet stoppen in Mortsel-Oude-God terwijl de IR-trein waar deze voor in de plaats komt daar wel stopt.
Omdat dat in de plannen van NMBS staat.
pi_137728945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Niemand van de Nederlandse reizigers zit te wachten op een Benelux die stopt in Noorderkempen, en inmiddels heb ik ook ernstig m'n twijfels bij het nut van de andere stops (zoals Berchem). Het ommetje naar de luchthaven is dan wel weer nuttig :)

Wat ik niet goed begrijp is waarom NS zo diep heeft gebogen voor de wensen van de NMBS. NS zou het, als ze echt willen, ook zonder de NMBS kunnen doen. In België is er geen sprake van een exclusieve concessie.
Dat lijkt mij ook niet nee. Noorderkempen is toch niks... en luchtbal al helemaal niet.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17:01 #137
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137729003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Omdat gemeente en betalen waarschijnlijk. Zoiets doet NS niet voor nop.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:30:31 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137729451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik zie twee mogelijkheden:
1. NS wilde de relatie met NMBS niet verpesten met het oog op de korte termijn: Loc's voor de Benelux, toegangsovereenkomst e.d.
Dat is een goed punt, zeker op de korte termijn kan NS niet zonder de NMBS - maar omgekeerd wel. Op de langere termijn zou NS het zelf kunnen doen.
quote:
2. De belachelijk dure infraheffingen voor reizigerstreinen in België wat voor een negatieve BuCa zou zorgen.
Ik ben een tijdje terug gaan rekenen op basis van de informatie die Infrabel publiceert, maar dat lijkt me wel mee te vallen.

De prijzen voor rijpaden zijn wel wat duurder dan in Nederland maar niet buitensporig veel. Stoppen in stations is wel vele malen duurder (afhankelijk van het station kan het verschil oplopen tot een factor 10).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 13:34:36 #139
Maffe Fries
pi_137729614
Dan zou je dus zo min mogelijk stops willen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:47:54 #140
200192 Darkwing_Duck
pi_137730086
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zou je dus zo min mogelijk stops willen
of juist zoveel mogelijk, want meer service en meer marge erop! :)
pi_137730560
Ach dan zouden tenminste die nutteloze stops vervallen in Noorderkempen, Luchtbal, Berchem, Mechelen, Luchthaven, Noord en weet ik nog meer. :7
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:09:39 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137730833
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:01 schreef Sandrvich het volgende:
Ach dan zouden tenminste die nutteloze stops vervallen in Noorderkempen, Luchtbal, Berchem, Mechelen, Luchthaven, Noord en weet ik nog meer. :7
Luchthaven is nog wel nuttig denk ik...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:13:06 #143
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137730942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is een goed punt, zeker op de korte termijn kan NS niet zonder de NMBS - maar omgekeerd wel. Op de langere termijn zou NS het zelf kunnen doen.
Wat dat betreft heeft NS denk ik gewoon te weinig ballen. Jammer want op termijn kan het voor zowel NS als de reiziger een stuk beter.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16:49 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137731067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft NS denk ik gewoon te weinig ballen. Jammer want op termijn kan het voor zowel NS als de reiziger een stuk beter.
De ballen zijn samen met de bodemplaat er onderuit gevallen, denk ik. Het kan zoveel beter, maar dan moet de wil en bereidheid om risico's te nemen er wel zijn. Ook op binnenlands gebied valt er meer uit te halen dan wat er nu is beloofd. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 14:19:45 #145
Maffe Fries
pi_137731165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Luchthaven is nog wel nuttig denk ik...
Eigenlijk zou je die IC Charleroi - Essen door willen trekken naar Roosendaal en Breda, waardoor de meeste problemen opgelost zijn.

Kan helaas niet vanwege het materieel dat er rijdt dat buiten profiel is.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:33:59 #146
146033 ReisT
pi_137731617
In dienstregeling 2015 is er geen IC Charleroi-Essen meer, het takje naar Essen wordt aan een van de huidige IR-treinen Antwerpen-Brussel geknoopt. Wellicht rijdt er dan ook ander materieel, dat wel naar Roosendaal kan rijden.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:38:51 #147
146033 ReisT
pi_137731806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Omdat dat in de plannen van NMBS staat.
Ik ben nu wel benieuwd in welke plannen dat dan staat.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:39:09 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137731819
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

De ballen zijn samen met de bodemplaat er onderuit gevallen, denk ik. Het kan zoveel beter, maar dan moet de wil en bereidheid om risico's te nemen er wel zijn. Ook op binnenlands gebied valt er meer uit te halen dan wat er nu is beloofd. :)
Zeker als per extra trein de padvergoeding daalt heb je bijzonder veel gelijk.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:39:38 #149
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137731843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd in welke plannen dat dan staat.
De plannen voor de regio Antwerpen van DRGL 2015.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:53:56 #150
146033 ReisT
pi_137732338
In dat plan zie ik extra stops voor de Benelux in Antwerpen-Berchem, Luchthaven en Brussel-Noord.
Maar niet in Luchtbal.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:19:21 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137733189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:53 schreef ReisT het volgende:
In dat plan zie ik extra stops voor de Benelux in Antwerpen-Berchem, Luchthaven en Brussel-Noord.
Maar niet in Luchtbal.
Dat plan focust op de verbindingen tussen o.a. Antwerpen en Brussel, niet zo zeer op een bijstationnetje. Antwerpen-Zuid staat er dacht ik ook niet op...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zeker als per extra trein de padvergoeding daalt heb je bijzonder veel gelijk.
Agreed. Maar zelfs als je dezelfde hoeveelheid treinen over de HSL laat rijden moet het mogelijk zijn om meer uit de HSL te halen zodat reizigers uit plaatsen als Roosendaal en Dordrecht er ook nog een beetje van profiteren.
pi_137733356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat plan focust op de verbindingen tussen o.a. Antwerpen en Brussel, niet zo zeer op een bijstationnetje. Antwerpen-Zuid staat er dacht ik ook niet op...
Antwerpen-Zuid staat bij de interprovinciale verbindingen richting Oost-Vlaanderen omdat het aan lijn 59 Antwerpen - Gent ligt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:26:39 #153
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137733456
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Agreed. Maar zelfs als je dezelfde hoeveelheid treinen over de HSL laat rijden moet het mogelijk zijn om meer uit de HSL te halen zodat reizigers uit plaatsen als Roosendaal en Dordrecht er ook nog een beetje van profiteren.
De AmRo-pendel kan bijvoorbeeld als IC doorrijden naar Rotterdam Blaak, Dordrecht, Roosendaal en Zeeland idd. Dan kan de huidige verbinding Amsterdam-Vlissingen worden afgeknipt in Rotterdam.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:29:04 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137733542
Er is wel eens een discussie over een spoorverbinding Groningen-Zuidbroek-Stadskanaal-Emmen. Maar als het gaat om Groningen-Emmen zou je veel beter een verbinding Assen-Emmen kunnen aanleggen waar je treinen die toch al naar Assen zouden gaan over kan doortrekken naar Emmen. Dat zou veel meer vervoer trekken omdat de route sneller is en onderweg nog een behoorlijke stad wordt aangedaan.
pi_137733768
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is wel eens een discussie over een spoorverbinding Groningen-Zuidbroek-Stadskanaal-Emmen. Maar als het gaat om Groningen-Emmen zou je veel beter een verbinding Assen-Emmen kunnen aanleggen waar je treinen die toch al naar Assen zouden gaan over kan doortrekken naar Emmen. Dat zou veel meer vervoer trekken omdat de route sneller is en onderweg nog een behoorlijke stad wordt aangedaan.
Enige voordeel is wel dat bij Stadskanaal al een hoop spoor ligt. Toegegeven, daar moet nog wel wat aan gebeuren, maar het ligt er al wel.
De STAR stond niet eens zo onwelwillend tegenover het plan, - aangezien STAR de eigenaar is van het spoor -, echter willen zij een vinger in de pap hebben met betrekking op het rijden van het museumspul wat zij rijden. Ze zijn bang dat Arriva er een flinke dienstregeling inknalt waardoor het niet meer mogelijk is om fatsoenlijk te rijden met de oude treinen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:36:51 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137733822
Maargoed.. Voor de relatie Groningen-Emmen blijft de bus veel sneller als je het spoor na Stadskanaal doortrekt. Dan trek je dat alleen door voor relaties als Veendam-Almelo en Stadskanaal-Zwolle. Dat vind ik toch wat zonde van de centen.

Het voordeel van Assen-Emmen is dat je bijvoorbeeld ook Groningen-Assen-Emmen-Hardenberg-Almelo kan rijden als een soort tangentiële as welke zich wel vult omdat er nogal grote plaatsen worden aangedaan.
pi_137733978
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maargoed.. Voor de relatie Groningen-Emmen blijft de bus veel sneller als je het spoor na Stadskanaal doortrekt. Dan trek je dat alleen door voor relaties als Veendam-Almelo en Stadskanaal-Zwolle. Dat vind ik toch wat zonde van de centen.

Het voordeel van Assen-Emmen is dat je bijvoorbeeld ook Groningen-Assen-Emmen-Hardenberg-Almelo kan rijden als een soort tangentiële as welke zich wel vult omdat er nogal grote plaatsen worden aangedaan.
Ben ik met je eens. Ik vind het sowieso een goed idee om meer spoor aan te leggen in het noorden.
Sneltrein Groningen - Heerenveen bijvoorbeeld. Via Drachten. Dat lijkt me een prima verbinding.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:46:08 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137734245
Het nadeel is alleen dat veel gebieden net iets te dun bevolkt zijn en grote plaatsen net iets te klein zijn om op basis daarvan spoor te onderhouden. Wat dat betreft is spoor gewoon te lomp en duur, we zouden naar lichtere constructies, licht materieel en eenvoudige veiligheidsregels toe moeten wat dat betreft.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:48:29 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137734351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De AmRo-pendel kan bijvoorbeeld als IC doorrijden naar Rotterdam Blaak, Dordrecht, Roosendaal en Zeeland idd. Dan kan de huidige verbinding Amsterdam-Vlissingen worden afgeknipt in Rotterdam.
Mijn idee is de volgende lijnvoering:

Via HSL:
- IC 900: Breda - Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam
- IC 1900: Den Haag - Delft - Schiedam - Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven
- IC 2600: Zeeland - Roosendaal - Dordrecht - Rotterdam Blaak - Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam

Dit zo verdeeld zodat je op beide HSL-secties een kwartierdienst hebt.

Conventioneel:
- IC 2200: Lelystad - Almere - Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag - Delft - Schiedam - Rotterdam - Dordrecht - Breda

Zodat Dordrecht ook een snelle verbinding met Midden- en Oost-Brabant behoudt. Aangezien er in de toekomst redelijk wat treinseries in Breda gaan keren, kan ik me zo voorstellen dat er daar geen plek is voor nog een kerende serie. Oplossing lijkt me om de sprinter Utrecht - Breda door te koppelen aan de sprinter Breda - Dordrecht.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 15:54:54 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137734613
Goed plan, alleen de 1900 mag dan vanaf Eindhoven naar Heerlen gaan en vanuit daar 1x per uur door naar Aachen en Köln. De huidige 3500 Schiphol-Heerlen wordt dan vanaf Eindhoven naar Venlo gestuurd.
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:55:27 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137734640
Het lijkt er overigens op dat de IC Vlissingen-Lelystad vanaf 2017 via Amsterdam Zuid gaat rijden. Dan wordt Amsterdam Centraal-Almere Centrum een pendeltje en mogelijk de sprinter Zwolle-Amsterdam doorgetrokken naar Hoofddorp via Sloterdijk. Hoe ze dat 's avonds laat gaan doen zou ik alleen niet weten. Ik kan me zo voorstellen dat ze niet ieder kwartier Lelystad-Schiphol gaan rijden tot 24:00 's avonds.
pi_137734805
Ik reed vannacht lekker met een enorme grijns op mijn gezicht mooi 120km/h met maar 1 meter zicht door hele dikke mist. Geweldig _O_
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59:57 #163
146033 ReisT
pi_137734812
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:54 schreef dennistd het volgende:
Goed plan, alleen de 1900 mag dan vanaf Eindhoven naar Heerlen gaan en vanuit daar 1x per uur door naar Aachen en Köln. De huidige 3500 Schiphol-Heerlen wordt dan vanaf Eindhoven naar Venlo gestuurd.
Laat dan ook de 900 Amsterdam-Breda door laten rijden naar Brussel. Dat lijkt toch sneller en efficiënter dan de meanderbenelux.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:03:39 #164
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_137734922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het lijkt er overigens op dat de IC Vlissingen-Lelystad vanaf 2017 via Amsterdam Zuid gaat rijden. Dan wordt Amsterdam Centraal-Almere Centrum een pendeltje en mogelijk de sprinter Zwolle-Amsterdam doorgetrokken naar Hoofddorp via Sloterdijk. Hoe ze dat 's avonds laat gaan doen zou ik alleen niet weten. Ik kan me zo voorstellen dat ze niet ieder kwartier Lelystad-Schiphol gaan rijden tot 24:00 's avonds.
En zou dan Hoofddorp <> Amersfoort Vathorst tot Centraal gaan ofzo? Word gezellig druk op dat stuk tussen Weesp en Centraal dan.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:08:35 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137735069
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:03 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

En zou dan Hoofddorp <> Amersfoort Vathorst tot Centraal gaan ofzo? Word gezellig druk op dat stuk tussen Weesp en Centraal dan.
Nee... Dan krijg je vier keer per uur Weesp-Amsterdam CS-Hoofddorp naast de IC's Almere-Amsterdam CS en Amersfoort-Amsterdam CS. Die laatste rijdt dan ook niet meer door naar Enkhuizen omdat Enkhuizen waarschijnlijk vast zit aan 2 extra treinen per uur Amsterdam-Eindhoven.

Let wel: 2017 en niets is zeker.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:19:58 #166
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_137735370
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee... Dan krijg je vier keer per uur Weesp-Amsterdam CS-Hoofddorp naast de IC's Almere-Amsterdam CS en Amersfoort-Amsterdam CS. Die laatste rijdt dan ook niet meer door naar Enkhuizen omdat Enkhuizen waarschijnlijk vast zit aan 2 extra treinen per uur Amsterdam-Eindhoven.

True 2017 is een eeuwigheid weg in trajectbesluiten. Kan nog zoveel veranderen in die 2 3/4 jaar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_137736340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zodat Dordrecht ook een snelle verbinding met Midden- en Oost-Brabant behoudt. Aangezien er in de toekomst redelijk wat treinseries in Breda gaan keren, kan ik me zo voorstellen dat er daar geen plek is voor nog een kerende serie. Oplossing lijkt me om de sprinter Utrecht - Breda door te koppelen aan de sprinter Breda - Dordrecht.
Neeje, Utrecht - Breda door laten rijden tot Bergen op Zoom zodat er
1) Eindelijk een hoognodige kwartiersdienst komt tussen Bergen op Zoom - Roosendaal en Breda.
2) Mensen vanuit BoZ niet hoeven over te stappen voor een station 2 stops verder :')

Het beste zou natuurlijk gewoon een Zuid-NL trein zijn van Vlissingen tot minstens Eindhoven. Het aantal overstappen wat nodig is om in Brabant van west naar oost te komen is absurd. Evenals dat Tilburg - Ehv nog steeds maar 2 ICs heeft, volkomen geschift.
pi_137736490
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

True 2017 is een eeuwigheid weg in trajectbesluiten. Kan nog zoveel veranderen in die 2 3/4 jaar.
Dat valt wel mee, in grote lijnen ligt 2022 ook al klaar, net als 26.
pi_137738165
Was deze hier trouwens al voorbij gekomen?

SPOILER
Ja dus.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 17:52:34 #170
Maffe Fries
pi_137738191
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:51 schreef b2py het volgende:
Was deze hier trouwens al voorbij gekomen?

[ afbeelding ]
gister al
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:08:12 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137738573
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Neeje, Utrecht - Breda door laten rijden tot Bergen op Zoom zodat er
1) Eindelijk een hoognodige kwartiersdienst komt tussen Bergen op Zoom - Roosendaal en Breda.
2) Mensen vanuit BoZ niet hoeven over te stappen voor een station 2 stops verder :')

Het beste zou natuurlijk gewoon een Zuid-NL trein zijn van Vlissingen tot minstens Eindhoven. Het aantal overstappen wat nodig is om in Brabant van west naar oost te komen is absurd. Evenals dat Tilburg - Ehv nog steeds maar 2 ICs heeft, volkomen geschift.
Het is nou niet dat de sprinters zo ontzettend veel trager zijn op Tilburg-Eindhoven. Je hebt dus gewoon 4x per uur een verbinding.
pi_137738815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is nou niet dat de sprinters zo ontzettend veel trager zijn op Tilburg-Eindhoven. Je hebt dus gewoon 4x per uur een verbinding.
Flauwekul natuurlijk. De sprinters zijn een stuk trager en ze vertrekken in Eindhoven om :02 en :04. Stel dat je de IC op een haar na mist dan red je de 2 minuten om de Sprinter te halen ook nog niet eens.

Het is heel simpel:

1) Het is belachelijk dat Bergen op Zoom geen directe verbinding met Breda heeft.
2) Op Bergen op Zoom - Roosendaal - Breda is een kwartiersdienst gewenst (en in de spits ook hoognodig).
3) Op Breda - Tilburg - Eindhoven is een kwartiersdienst gewenst (en in de spits ook hoognodig).

Bij punt 3 gaat het om 3 steden uit de Top 10 van Nederland qua inwonertal. Een miezerige twee IC's per uur, komop zeg.
pi_137739109
Die derde en vierde IC op de Brabantroute gaat er komen in 2022, maar dan uit Den Haag.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:43:53 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137739618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:28 schreef b2py het volgende:
Die derde en vierde IC op de Brabantroute gaat er komen in 2022, maar dan uit Den Haag.
Lelystad - Almere - Amsterdam - Den Haag HS - Dordrecht - Breda - Eindhoven toevallig? O-)
pi_137739693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lelystad - Almere - Amsterdam - Den Haag HS - Dordrecht - Breda - Eindhoven toevallig? O-)
Neuh, gewoon een soort vier keer per uur rijdende IC Den Haag C - Eindhoven over de HSL ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:47:28 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137739717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Neuh, gewoon een soort vier keer per uur rijdende IC Den Haag C - Eindhoven over de HSL ;)
Dan rijden er dus 6 IC's per uur tussen Rotterdam en Breda, waarvan 4 door naar Eindhoven. Ik weet het niet hoor, maar is dat niet een beetje heel erg veel luchtvervoer buiten de spits?

Tussen Breda en Tilburg rijdt ook nog eens de IC Roosendaal - Zwolle, waardoor je ook daar 6 IC's per uur hebt. Plus 2x/u een sprinter, en nog wat goederenpaden. Dat past toch nooit? :?
pi_137739792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan rijden er dus 6 IC's per uur tussen Rotterdam en Breda, waarvan 4 door naar Eindhoven. Ik weet het niet hoor, maar is dat niet een beetje heel erg veel luchtvervoer buiten de spits?

Tussen Breda en Tilburg rijdt ook nog eens de IC Roosendaal - Zwolle, waardoor je ook daar 6 IC's per uur hebt. Plus 2x/u een sprinter, en nog wat goederenpaden. Dat past nog nooit? :?
Wel meer nog, de Meanderbenelux komt er over de HSL ook nog bij.

Dat past wel, maar ik vermoed dat een vrije kruising ten oosten van Tilburg naar 's-Hertogenbosch wel wenselijk is. En ERTMS uiteraard.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:54:52 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137739933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel meer nog, de Meanderbenelux komt er over de HSL ook nog bij.
Ook nog, ja. Dat zou dus 7 ICs per uur per richting betekenen, plus 2x/u een sprinter van/naar Dordrecht/Rotterdam/Den Haag.

quote:
Dat past wel, maar ik vermoed dat een vrije kruising ten oosten van Tilburg naar 's-Hertogenbosch wel wenselijk is. En ERTMS uiteraard.
Ik vraag me echt af hoe dat moet gaan passen tussen Breda en Tilburg, voor zover ik weet zijn er geen sporenuitbreidingen gepland. Met 6 IC's en twee sprinters zit je al krap (als die sprinter onderweg +3 oploopt vertraagt hij een achteropkomende IC), en die goederenpaden gaan ook nog wat capaciteit vragen.

Tussen Breda en Tilburg liggen op een aantal plekken overwegen (zoals in Dorst, Rijen en tussen Reeshof en Universiteit), met zoveel treinen zul je die ook moeten opheffen lijkt me.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:56:27 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137739982

ERS 189 091 + BLS-Melzo shuttle 43653
Vandaag toch maar weer op pad gegaan voor een nieuwe poging voor de Melzo-shuttle met BLS-lok, kwam er afwijkend een ERS 189'er voorgereden.
In de genoemde omloop is al sinds dinsdag een BLS-lok manco, maar dinsdag, woensdag en donderdag is dat opgelost door de lok uit Duitsland in de Waalhaven gelijk terug te laten keren. Vandaag ging dat niet, dus werd er een ERS-lok voor de trein geplaatst.
pi_137740377
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ook nog, ja. Dat zou dus 7 ICs per uur per richting betekenen, plus 2x/u een sprinter van/naar Dordrecht/Rotterdam/Den Haag.

[..]

Ik vraag me echt af hoe dat moet gaan passen tussen Breda en Tilburg, voor zover ik weet zijn er geen sporenuitbreidingen gepland. Met 6 IC's en twee sprinters zit je al krap (als die sprinter onderweg +3 oploopt vertraagt hij een achteropkomende IC), en die goederenpaden gaan ook nog wat capaciteit vragen.

Tussen Breda en Tilburg liggen op een aantal plekken overwegen (zoals in Dorst, Rijen en tussen Reeshof en Universiteit), met zoveel treinen zul je die ook moeten opheffen lijkt me.
Het zal wel naar 6/6 gaan, zes IC's, vier sprinters en twee goederenpaden. Dat is makkelijk verdelen namelijk. Krijg je wel een verkrachtte 10/20 ligging op Breda - Eindhoven, of je accepteert een scheve sprinterligging, wat minder ongustig is door verschillende bestemmingen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:09:42 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137740528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Het zal wel naar 6/6 gaan, zes IC's, vier sprinters en twee goederenpaden. Dat is makkelijk verdelen namelijk. Krijg je wel een verkrachtte 10/20 ligging op Breda - Eindhoven, of je accepteert een scheve sprinterligging, wat minder ongustig is door verschillende bestemmingen.
Dat is inderdaad een mogelijkheid. :Y

Het gaat trouwens niet om vier doorgaande sprinters maar om twee sprinterseries die eindigen in Breda. Tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven rijdt er dan ook nog een sprinter.

Maar eerst maar eens zien dat het er komt, als ik de laatste berichten een beetje goed gevolgd heb willen NS en ProRail heel PHS behoorlijk afzwakken onder het mom "eerst beter, later meer"?
pi_137740555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mogelijkheid. :Y

Maar eerst maar eens zien dat het er komt, als ik de laatste berichten een beetje goed gevolgd heb willen NS en ProRail heel PHS behoorlijk afzwakken onder het mom "eerst beter, later meer"?
Ik vind dat meer iets van NS 'Wij krijgen geen concessiegarantie dus ze zoeken het maar uit in Den Haag.'
pi_137740569
Waar fietst de LageLanden Lijn in deze gevallen dan doorheen?
dag
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:11:14 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137740603
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind dat meer iets van NS 'Wij krijgen geen concessiegarantie dus ze zoeken het maar uit in Den Haag.'
Wat ook begrijpelijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef Peter het volgende:
Nergens, want de kans dat de LLL ooit gaat rijden is zeer klein.
pi_137740604
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef Peter het volgende:
Die komt er niet.
pi_137740805
Wat een negativisme :{w. In Nederland is er geen belemmering meer immers..
dag
pi_137740836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:15 schreef Peter het volgende:
Capaciteit.
pi_137740887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Capaciteit.
Een NS-trein minder en er is ruimte zat :Y.
dag
pi_137740990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Een NS-trein minder en er is ruimte zat :Y.
En welke dan?
Speltip: De Benelux mag en kan je niet schrappen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:23:54 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137741197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Die komt er niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:15 schreef Peter het volgende:
Er is geen juridische belemmering meer, maar wel een financiële. Als Arriva geen sluitende business case kan maken (op z'n minst kostenneutraal opereren, maar bij voorkeur winst) zal die trein niet gaan rijden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Capaciteit.
Hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Tussen Rotterdam en de Belgische grens is plek zat, tussen Antwerpen en Vilvoorde moet het ook nog lukken. De problemen zitten rond Brussel, maar met de nieuwe NMBS-dienstregeling gaat er e.e.a. uit de NZV verdwijnen - en anders zijn er nog een paar andere spoorlijnen om alsnog bij Brussel-Zuid uit te komen.

Op Den Haag - Rotterdam is er nog een mogelijk knelpunt, maar voor zover ik weet zijn er al plannen voor viersporigheid tussen Rijswijk en Delft en is het vooral een kwestie van "wanneer"... (al moet iemand de buidel trekken)

Hoe dan ook, ik denk niet dat de LLL zou zijn gaan rijden als de Fyra V250 nog had gereden. Met een paar aanpassingen in het business model hadden NS en NMBS al voldoende mogelijkheden om meer reizigers te trekken, bijvoorbeeld door de zitplaatsreservering af te schaffen en een vlak tarief in te voeren (wat al werd gedaan met het 'Jump on'-tarief).

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En welke dan?
Waarom zou dat niet mogen eigenlijk?
pi_137741232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef b2py het volgende:

[..]

En welke dan?
Heh de Benelux valt toch wel uit elkaar of het nou mag of niet.
pi_137741403
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]

Waarom zou dat niet mogen eigenlijk?
Omdat die blijft rijden tot minimaal 2022.

Over die viersporigheid Rijswijk - Delft, daar is nog niets over besloten. Laat ze eerst maar eens besluiten om die andere twee sporen in de Delftse tunnel erin te leggen, lijkt me belangrijker :)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:29:13 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137741488
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:27 schreef b2py het volgende:

[..]

Omdat die blijft rijden tot minimaal 2022.
Volgens de afspraken zelfs tot 2025, maar als het niet past op het spoor moet er toch iets worden geschrapt. Arriva heeft net zo veel recht op een treinpad (zeker voor een internationale trein) als NS/NMBS.

Grote kans dat er dan een sprinter komt te vervallen...
quote:
Over die viersporigheid Rijswijk - Delft, daar is nog niets over besloten. Laat ze eerst maar eens besluiten om die andere twee sporen in de Delftse tunnel erin te leggen, lijkt me belangrijker :)
Dat zou al redelijk wat schelen, ja. :)
pi_137741588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens de afspraken zelfs tot 2025, maar als het niet past op het spoor moet er toch iets worden geschrapt. Arriva heeft net zo veel recht op een treinpad (zeker voor een internationale trein) als NS/NMBS.

Grote kans dat er dan een sprinter komt te vervallen...
Je weet de reacties nog na de vorige schrapactie? Die gaat er dus echt niet komen, dan staat Den Haag direct op zijn achterste poten. Conclusie is feitelijk dat er niets geschrapt kan worden, ja een goederenpad maar of dat wenselijk is?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:35:14 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137741756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Je weet de reacties nog na de vorige schrapactie? Die gaat er dus echt niet komen, dan staat Den Haag direct op zijn achterste poten. Conclusie is feitelijk dat er niets geschrapt kan worden, ja een goederenpad maar of dat wenselijk is?
Als het niet past dan past het niet en dan is het aan de infrabeheerder om er iets mee te doen. Dat kan betekenen "aanvragen weigeren" maar dan moet er wel een oplossingsrichting worden gekozen om het wel passend te krijgen.

Zijn er eigenlijk wel goederenpaden richting Den Haag? Afgezien van een verdwaalde werktrein (van Strukton o.i.d.) heb ik eigenlijk nooit iets gezien tussen Rotterdam en Den Haag dat geen raampjestrein is. Goederen tussen Rotterdam en Amsterdam zouden wellicht via Gouda gestuurd kunnen worden.
pi_137741817
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als het niet past dan past het niet en dan is het aan de infrabeheerder om er iets mee te doen. Dat kan betekenen "aanvragen weigeren" maar dan moet er wel een oplossingsrichting worden gekozen om het wel passend te krijgen.

Zijn er eigenlijk wel goederenpaden richting Den Haag? Afgezien van een verdwaalde werktrein (van Strukton o.i.d.) heb ik eigenlijk nooit iets gezien tussen Rotterdam en Den Haag dat geen raampjestrein is. Goederen tussen Rotterdam en Amsterdam zouden wellicht via Gouda gestuurd kunnen worden.
Er zijn twee goederenpaden per uur per richting beschikbaar tussen Rotterdam & Den Haag. Bestemming is mij onbekend maar ik weet dat er wat naar Beverwijk gaat, en nog wat van de VAM te Noordwijkerhout. Krijgt DSM zijn aansluiting nog terug na de verbouwing?
pi_137741827
Het is weer verkiezingstijd zeker, als ze het weer eens over een extra stop in Harderwijk hebben. Zal 20 maart wel weer over zijn :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:41:14 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137742014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Er zijn twee goederenpaden per uur per richting beschikbaar tussen Rotterdam & Den Haag. Bestemming is mij onbekend maar ik weet dat er wat naar Beverwijk gaat, en nog wat van de VAM te Noordwijkerhout. Krijgt DSM zijn aansluiting nog terug na de verbouwing?
In Beverwijk kun je ook komen via Gouda/Amsterdam, dus dat hoeft niet echt een issue te zijn.

Of DSM weer een spooraansluiting krijgt weet ik niet. Als ze momenteel zonder kunnen zou het me niet verbazen als ProRail zegt "Hoezo, jullie kunnen nu toch ook zonder?"
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2014 @ 19:42:57 #199
842 Zorro
Z
pi_137742096
Zeg, ik ga niet naar Rotterdam he! Ik heb wel wat beters te doen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:46:53 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137742282
Dan gaan we lekker zonder jou :6
  vrijdag 14 maart 2014 @ 20:32:33 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_137744409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die laatste rijdt dan ook niet meer door naar Enkhuizen omdat Enkhuizen waarschijnlijk vast zit aan 2 extra treinen per uur Amsterdam-Eindhoven.

Please not... Enorm vertragingsgevoelig.. Vandaag en gisteren zag ik op Amstel toen ik richting huis wou steeds de IC's naar Den Helder/Alkmaar +5 of +10 aan hun broek hebben.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:12:18 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137746043
In het Duitse Sauerland gaan vanaf december 2016 nieuwe dieseltreinenstellen rijden. De nieuwe voertuigen zijn van het type Link en worden gebouwd door de Poolse fabrikant Pesa, waarmee DB in 2012 een raamwerkovereenkomst heeft gesloten voor een levering met een maximale omvang van 470 stellen.

Bron: Der Westen

vrijdag 14 maart 2014 @ 21:28:37 #203
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137746752
Pesa lekker bezig, net Foxtrot geleverd aan Moskou en nu deze overeenkomst, de preses kijkt ook erg blij in het volgende (reclame-)filmpje

vrijdag 14 maart 2014 @ 21:33:01 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137746981
Het gratis Infrabel "Wifi"(gelanceerd op 16 december 2013) op enkele stopplaatsen in België werkt tot op heden nog nergens. Infrabel rept daar nergens over, en er wordt ook niet duidelijk op de klachten per mail hierover gereageerd.

Hun nieuwsbericht van destijds:
quote:
Gratis wifi in verschillende stopplaatsen 23-12-2013
Sinds 16 december stelt Infrabel reizigers gratis wifi ter beschikking in 9 van haar onbewaakte stopplaatsen.

Om het comfort van de gebruikers van deze stopplaatsen zonder loketten te garanderen, biedt Infrabel de reizigers met een smartphone of tablet wifi aan. Zij kunnen volgende diensten raadplegen:

de informatie over het treinverkeer in realtime via de zoekfuncties van RailTime
de websites van het openbaar vervoer (NMBS, MIVB, TEC en De Lijn)
de website van Infrabel.
Infrabel Wifi is beschikbaar in de stopplaatsen Bordet, Delta, Diegem, Evere, Herent, Meiser, Merode, Sint-Katelijne-Waver en Weerde.
Doet NS het toch beter met de samenwerking met KPN (en in treinen van T-mobile).
pi_137747021
Waar in het bericht staat dat het niet werkt dan?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:35:41 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137747095
Niet in dat bericht, heb mijn bericht even aangepast.
Als ik ervaringen op het internet mag geloven van diverse reizigers werkt het nog steeds niet ;) Op mails hierover krijgen zij geen antwoord.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:44:08 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137747502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:33 schreef greavy het volgende:
Om het comfort van de gebruikers van deze stopplaatsen zonder loketten te garanderen, biedt Infrabel de reizigers met een smartphone of tablet wifi aan. Zij kunnen volgende diensten raadplegen:

de informatie over het treinverkeer in realtime via de zoekfuncties van RailTime
de websites van het openbaar vervoer (NMBS, MIVB, TEC en De Lijn)
de website van Infrabel.
Zo heb je er geen ene tiefes aan ook. Dat is nog erger dan die kut-onzin in Limburg 8)7 "Wij blokkeren elke website die je kunt verzinnen omdat ANDERS het internet niet meer werkt" Stelletje nulpunten.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:45:48 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137747574
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo heb je er geen ene tiefes aan ook. Dat is nog erger dan die kut-onzin in Limburg 8)7 "Wij blokkeren elke website die je kunt verzinnen omdat ANDERS het internet niet meer werkt" Stelletje nulpunten.
Ze hadden er beter aan gedaan door een paar Railtime-schermen op te hangen. :Y
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:49:48 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137747736
Zo'n scherm die ook op Brussel Zuid staat, waar je gewoon een reis kan plannen enzo met touchscreen. Ideaal. Zelfde doel, maar nu schiet nog niemand er mee op.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:50:37 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137747783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:49 schreef greavy het volgende:
Zo'n scherm die ook op Brussel Zuid staat, waar je gewoon een reis kan plannen enzo met touchscreen. Ideaal. Zelfde doel, maar nu schiet nog niemand er mee op.
Zet je zo'n ding op een onbemande stopplaats dan kun je er donder op zeggen dat er binnen een week een laag graffiti overheen zit, helaas.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:52:47 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137747871
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs het KPN-netwerk is op de Maaslijn regelmatig belabberd, dus ik vraag mij sowieso af hoe de betrouwbaarheid/dekking van het Veolia-wifi is.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:53:14 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137747888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zet je zo'n ding op een onbemande stopplaats dan kun je er donder op zeggen dat er binnen een week een laag graffiti overheen zit, helaas.
Hmmm, goed punt, ja.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:53:38 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137747903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelfs het KPN-netwerk is op de Maaslijn regelmatig belabberd, dus ik vraag mij sowieso af hoe de betrouwbaarheid/dekking van het Veolia-wifi is.
Breng-wifi in de Achterhoek is huilen met de pet op, net als Arrivawifi op de MerwedeLingelijn...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:56:44 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137748060
Dan doet NS het toch wel goed. Een vrij betrouwbare dekking tot 55 personen per treinstel. Bij meer reizigers op dat netwerk wordt het wel kritiek.
Ik zit in de trein eigenlijk altijd via het 3G van KPN. Toen het stationswifi van KPN nog betaald was (of je moest KPN-klant zijn), werkte dat wel lekker. Tegenwoordig negeer ik dat ook regelmatig.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:03:02 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137748354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:56 schreef greavy het volgende:
Dan doet NS het toch wel goed. Een vrij betrouwbare dekking tot 55 personen per treinstel. Bij meer reizigers op dat netwerk wordt het wel kritiek.
Ik zit in de trein eigenlijk altijd via het 3G van KPN. Toen het stationswifi van KPN nog betaald was (of je moest KPN-klant zijn), werkte dat wel lekker. Tegenwoordig negeer ik dat ook regelmatig.
Ik gebruik de hotspotfunctie op mijn telefoon, daarmee heb ik tot 7,2 Mbit/s voor mezelf i.p.v. dat ik de beschikbare capaciteit moet delen met 30 anderen. En het is nog veiliger ook, want het onversleutelde dataverkeer kan niet worden afgeluisterd door anderen op dezelfde verbinding.

(Afluisteren kan natuurlijk wel op de basisstations e.d., maar de mensen die toegang hebben tot die infrastructuur zijn van een ander kaliber dan Handige Harry met een netwerksniffer)
pi_137748488
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:56 schreef greavy het volgende:
55 personen per treinstel :')
In de spits kunnen er zomaar 600 inzitten, zijn ze gek ofzo..
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:06:22 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137748499
Als ik de laptop mee heb, gebruik ik wel eens het T-mobile netwerk in de trein. Maar als dat niet werkt zoals ik wil, dan gebruik ik ook de hotspot-functie ja.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:06:26 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137748503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 21:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Tsja, dat heb ik dus niet kunnen testen. De foutmeldingpagina zal wel lokaal vanuit het access point zelf aangeboden worden :')
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:07:27 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137748553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef b2py het volgende:

[..]

55 personen per treinstel :')
In de spits kunnen er zomaar 600 inzitten, zijn ze gek ofzo..
Dat was in ieder geval begroot toen het wifi geïntroduceerd werd. Volgens mij is de apparatuur nog niet geupgrade.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:08:07 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137748577
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik gebruik de hotspotfunctie op mijn telefoon, daarmee heb ik tot 7,2 Mbit/s voor mezelf i.p.v. dat ik de beschikbare capaciteit moet delen met 30 anderen. En het is nog veiliger ook, want het onversleutelde dataverkeer kan niet worden afgeluisterd door anderen op dezelfde verbinding.
EN dan met je macbookje naast eoa kale driedelig grijs mongool "Hey ouwe, doet Youporn het niet bij jou? Moet je hier kijken! :P "
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:09:12 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137748624
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:07 schreef greavy het volgende:
Dat was in ieder geval begroot toen het wifi geïntroduceerd werd.
Ja door eoa dyscalculische gasmongool die NOOIT gedacht had dat iedereen het zou willen gaan gebruiken. Of sowieso geen enkel flauw idee heeft hoeveel stoelen er eigenlijk in een treinstel zitten.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:10:15 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137748665
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, dat heb ik dus niet kunnen testen. De foutmeldingpagina zal wel lokaal vanuit het access point zelf aangeboden worden :')
Volgens mij staat er een testversie op het publieke internet _O-
http://prvirtualrouter.azurewebsites.net/
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:40:19 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137749918
Al een tijdje rijd ik nu 2 typische lange ritten en 2 typische korte ritten per werkdag. Tijd voor wat tussentijdse statistiek.

Heenreis Deventer - Delft Zuid: van de 21 ritten zijn de 3 grootste vertragingen 17, 6 en 4 minuten.
Terugreis Delft Zuid - Deventer: van de 21 ritten zijn de 3 grootste vertragingen 15, 15 en 13 minuten. En nog een keertje 12.

Valt dus eigenlijk best mee, zeker op de heenweg als het wel fijn is om op tijd op je werk te zijn. Of ik op een terugreis van twee en een half uur een kwartier vertraging oploop merk ik eigenlijk nauwelijks.

Controle:

Heenreis: Op de 139 km van Deventer naar Den Haag Centraal ben ik op 18 ritten 9 keer niet gecontroleerd, 8 keer éénmaal en 1 keer twee maal. Trefkans 0,40 keer per 100 km.
Op de 9 km van Den Haag Centraal naar Delft Zuid ben ik op 18 ritten 10 keer niet en 8 keer wel gecontroleerd. Geen enkele keer tweemaal (nee hehe :') ). Trefkans 4,94 keer per 100 km.

Terugreis: Op de 9 km van Delft Zuid naar Den Haag Centraal ben ik op 18 ritten 16 keer niet en 2 keer wel gecontroleerd. Trefkans 1,23 keer per 100 km.
Op de 139 km van Den Haag Centraal naar Deventer ben ik op 18 ritten 6 keer niet gecontroleerd, 9 keer éénmaal en 3 keer twee maal. Trefkans 0,60 keer per 100 km.

4 heenreizen en 4 terugreizen ben ik in het geheel niet gecontroleerd. Op 1 dag is het zelfs gebeurd dat ik zowel de heen- als de terugreis niemand gezien heb.

Is dit veel? Is dit weinig? Ik weet het niet :) Ik vind het wat weinig eigenlijk.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 22:43:10 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137750045
Zit je altijd op (ongeveer) dezelfde plek in de trein, en als je gecontroleerd wordt, is dat dan vaak tussen dezelfde stations?
PM mij!
pi_137750117
Ik denk dat ik met mijn retourtjes Heerhugowaard - Amsterdam Amstel nog geen eens de helft haalde van die controles.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:48:52 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137750273
Mijn dagelijkse reispatroon ziet er ongeveer zo uit:

Ochtend: Breda -> Den Haag Centraal
Meestal pak ik de ICd en stap ik in Rotterdam over (op een IC of sprinter) omdat dit net iets beter aansluit op aansluitend OV. Als dat niet lukt pak ik de rechtstreekse IC.

In de ICd word ik in ongeveer 20% van de gevallen gecontroleerd. Tussen Rotterdam en Den Haag is dat ongeveer eenzelfde percentage. In de rechtstreekse IC is de kans zo'n 30%.

Avond: Den Haag HS -> Breda
's Avonds pak ik bijna altijd vanaf Den Haag HS de Benelux naar Rotterdam, in Rotterdam stap ik over op de ICd naar Breda. Dit doe ik al sinds de nieuwe dienstregeling, sindsdien heb ik in de Benelux nog *nooit* controle gehad, in de ICd is het wederom een trefkans van 20%.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:51:56 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137750387
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:43 schreef dennistd het volgende:
Zit je altijd op (ongeveer) dezelfde plek in de trein, en als je gecontroleerd wordt, is dat dan vaak tussen dezelfde stations?
1: Ja, altijd in de eerste bak die in Den Haag aankomt en de 4e bak er vandaan. Altijd, both ways. OCD much? :D

2: Nee, wisselt over het hele traject. Als ik 2 keer controle krijg dan wel altijd 1 keer voor Utrecht en 1 keer erna. Blijkbaar wordt daar personeel afgelost.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:54:35 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_137750499
Net geprobeerd in Train Simulator een looping te maken. Maar een BR101 ontspoort al als-ie pas een helling van 45 graden zit. Stom.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 22:54:47 #230
Maffe Fries
pi_137750509
Vandaag zijn de handtekeningen gezet voor de aanpak van stationsgebied Groningen. In 2016 gaat de schop de grond in en in 2020 moet het 190+ miljoen kostende plan afgerond zijn.

Belangrijkste punten:
- verplaatsing opstelterrein naar de vork in Haren
- sporen worden weer doorgaand
- reizigerstunnel onder het station door
- extra perron aan de zuidzijde
- extra perron Europapark
- extra spoor tussen hoofdstation en Europapark
- opheffen kruising Esperantoweg en vervangen door een tunnel iets verderop
- wisselsanering in Groningen, maar extra wissels rond Europapark en het nieuwe opstelterrein
- doorkoppeling treindiensten
- ongelijkvloerse kruising tussen sporen van/naar Leeuwarden en van/naar Groningen Noord en verder.

Sideproject:
- tunnel Paterswoldseweg
- busbaan tussen Paterswoldseweg en Emmaviaduct

Mogelijke bijkomende projecten:
- bustunnel onder station door
- fietstunnel onder station door
- verplaatsing busstation naar zuidzijde

http://www.provinciegroni(...)-spoor-in-groningen/
pi_137750566
Wat een gasten, eerst voor miljoenen alles dichtgooien, en nu weer openmaken. Applaus Groningen. Houden we wel de mensen aan het werk, dat wel.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:57:21 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137750620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:56 schreef b2py het volgende:
Wat een gasten, eerst voor miljoenen alles dichtgooien, en nu weer openmaken. Applaus Groningen. Houden we wel de mensen aan het werk, dat wel.
In Groningen hebben ze wel meer ervaring met grote projecten en investeringen waar ze op het laatste moment toch op terugkomen.

Groninger tram, iemand?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:58:19 #233
45532 ziggyziggyziggy
pi_137750661
quote:
Wat bedoel je met alles dichtgooien?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 22:58:46 #234
Maffe Fries
pi_137750682
quote:
de meest recente verbouwing van het station zelf heeft niet al te veel gekost. Dat was simpelweg wat over het spoor heen bouwen, zodat de perrons 6 en 7 goed bereikbaar werden. Of doel je op iets anders?
pi_137750708
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de meest recente verbouwing van het station zelf heeft niet al te veel gekost. Dat was simpelweg wat over het spoor heen bouwen, zodat de perrons 6 en 7 goed bereikbaar werden. Of doel je op iets anders?
Ik dacht dat daar wel meer verbouwd was trouwens.

Maare, waar haal jij die ongelijkvloerse kruising sporen vandaan? Ik heb het artikel drie keer gelezen maar vond het nergens..
pi_137750717
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat bedoel je met alles dichtgooien?
Zo'n mooi overloopperron in het midden.. :P
pi_137750766
En wel weer typisch dat NS, ProRail, Provincie & Gemeente Groningen en I&M getekend hebben, Arriva anyone?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:01:02 #238
45532 ziggyziggyziggy
pi_137750775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Maare, waar haal jij die ongelijkvloerse kruising sporen vandaan? Ik heb het artikel drie keer gelezen maar vond het nergens..
Ik heb het artikel niet gelezen, maar wel plannen gezien. Er komt een fly-over bij de Peizerweg.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:02:15 #239
45532 ziggyziggyziggy
pi_137750846
quote:

[..]

Zo'n mooi overloopperron in het midden.. :P
Alle infra ligt er nog, behalve een kruiswissel. Er is alleen een stoep overheen gelegd. Zelfs de draad hangt er nog boven.
pi_137750852
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb het artikel niet gelezen, maar wel plannen gezien. Er komt een fly-over bij de Peizerweg.
Zozo, en dat allemaal voor 200 miljoen. Ben benieuwd :P
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:02:25 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137750856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:00 schreef b2py het volgende:
En wel weer typisch dat NS, ProRail, Provincie & Gemeente Groningen en I&M getekend hebben, Arriva anyone?
Arriva doet niks met beheer en exploitatie van stations, NS wel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:02:53 #242
Maffe Fries
pi_137750881
quote:

[..]

uit de eerdere plannen. Een van de treinen uit Leeuwarden gaat volgens mij keren op spoor 1a, terwijl de andere wel doorrijdt naar Europapark. Wil je veel kruisende bewegingen voorkomen dan moet er een fly-over komen.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:03:32 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137750909
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag zijn de handtekeningen gezet voor de aanpak van stationsgebied Groningen. In 2016 gaat de schop de grond in en in 2020 moet het 190+ miljoen kostende plan afgerond zijn.

Belangrijkste punten:
- verplaatsing opstelterrein naar de vork in Haren
Op zich goed plan, die kant moet je nu toch ook al op om kop te maken
quote:
- sporen worden weer doorgaand
Dat hadden ze een paar jaar terug beter kunnen bedenken, voordat ze spoor 4-5-6 knipten....
quote:
- reizigerstunnel onder het station door
Goed plan met die brug waar nog geen lift aan mag
quote:
- extra perron aan de zuidzijde
Waar is dat voor nodig? Lijkt me een beetje overkill
quote:
- extra perron Europapark
- extra spoor tussen hoofdstation en Europapark
Dat zal beiden zijn voor een extra trein naar Nieuweschans?
quote:
- opheffen kruising Esperantoweg en vervangen door een tunnel iets verderop
Kan ik me voorstellen als daar vier sporen komen te liggen, kan men het niet af met drie tussen HS en EP?
quote:
- wisselsanering in Groningen, maar extra wissels rond Europapark en het nieuwe opstelterrein
Zolang het maar geen DSSG wordt
quote:
- doorkoppeling treindiensten
Goed voor doorgaande reizigers, doortrekken sprinter uit Zwolle naar Noord zou ook geen slecht idee zijn
quote:
- ongelijkvloerse kruising tussen sporen van/naar Leeuwarden en van/naar Groningen Noord en verder.
Geldverspilling
quote:
Sideproject:
- tunnel Paterswoldseweg
- busbaan tussen Paterswoldseweg en Emmaviaduct

Mogelijke bijkomende projecten:
- bustunnel onder station door
- fietstunnel onder station door
- verplaatsing busstation naar zuidzijde

http://www.provinciegroni(...)-spoor-in-groningen/
Doen er niet echt toe
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:03:41 #244
Maffe Fries
pi_137750915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:00 schreef b2py het volgende:
Arriva heeft er niets mee te maken. bovendien moet het in 2020 gereed zijn. Wat gaat er eind 2020 in? Juist. De nieuwe concessie voor de Noordelijke Nevenlijnen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:04:58 #245
45532 ziggyziggyziggy
pi_137750984
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uit de eerdere plannen. Een van de treinen uit Leeuwarden gaat volgens mij keren op spoor 1a, terwijl de andere wel doorrijdt naar Europapark. Wil je veel kruisende bewegingen voorkomen dan moet er een fly-over komen.
Volgens mij verdwijnen 1a en 1b compleet. Maar dat zou ik moeten nakijken.

Ik weet trouwens niet of ik er als trdl blij van wordt. Er wordt wat saai werk denk ik, al is de kans op conflicten in het plan wel een stuk kleiner, en dat is natuurlijk fijn.
pi_137750987
Wordt wel een feest dus 2016-2022 op Groningen - Zwolle. Zwolle wordt afgemaakt, Zwolle - Herfte wordt verdubbeld en Groningen wordt verbouwd. Sterkte daar Noorderlingen, de buitendienststellingen zullen wel diverse weken in de zomer zijn.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:06:01 #247
45532 ziggyziggyziggy
pi_137751037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

[..]

Dat hadden ze een paar jaar terug beter kunnen bedenken, voordat ze spoor 4-5-6 knipten....

[..]

[..]

[..]

[..]

Kan ik me voorstellen als daar vier sporen komen te liggen, kan men het niet af met drie tussen HS en EP?

[..]

[..]

Goed voor doorgaande reizigers, doortrekken sprinter uit Zwolle naar Noord zou ook geen slecht idee zijn

[..]

Geldverspilling

[..]

Doen er niet echt toe
Sporen 4-5-6 zijn dus niet geknipt. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:09:55 #248
Maffe Fries
pi_137751231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je kunt ook nog van de andere zijde het opstelterrein af, al is dat niet de gebruikelijke route.
quote:
[..]

Dat was een goedkope ingreep. Heeft nauwelijks iets gekost.
quote:
[..]

absoluut. Met dat ding kun je niets
quote:
[..]

Voor de NS-treinen heb je minimaal 3 perronsporen nodig
quote:
[..]

Het wordt drukker tussen hoofdstation en Europapark, omdat ook een van de treinen uit Leeuwarden er gaat keren.
quote:
[..]

nee, zie vorige antwoord
quote:
[..]

Dat wordt het wel grotendeels
quote:
[..]

is onderzocht, maar wordt vooralsnog als te duur ervaren vanwege extra spoor dat door de stad moet en een keervoorziening die bij Noord aangelegd moet worden.
quote:
[..]

Geldverspilling
Noodzakelijk om de meeste kruisende bewegingen te voorkomen.
quote:
[..]

Doen er niet echt toe
Die bustunnel kan op jaarbasis een miljoenenbesparing op het OV opleveren, omdat het ritje tussen busbaan Koeriersterweg en het busstation fors ingekort wordt. In de spitsuren is dat een ramp.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:11:19 #249
Maffe Fries
pi_137751296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
Wordt wel een feest dus 2016-2022 op Groningen - Zwolle. Zwolle wordt afgemaakt, Zwolle - Herfte wordt verdubbeld en Groningen wordt verbouwd. Sterkte daar Noorderlingen, de buitendienststellingen zullen wel diverse weken in de zomer zijn.
je vergeet nog de aanpak van de zuidelijke rondweg in Groningen
pi_137751322
Vet spoorgerelateerd.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13:31 #251
45532 ziggyziggyziggy
pi_137751378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:11 schreef b2py het volgende:
Vet spoorgerelateerd.
Gaat wel over het spoor heen. Met de Haak om Leeuwarden hebben we ook een hoop te stellen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13:32 #252
Maffe Fries
pi_137751380
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:11 schreef b2py het volgende:
Vet spoorgerelateerd.
zeker wel, want dat is de reden dat er extra stoppers tussen Groningen en Assen gaan rijden
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:16:52 #253
Maffe Fries
pi_137751514
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Gaat wel over het spoor heen. Met de Haak om Leeuwarden hebben we ook een hoop te stellen.
op dit moment toch alleen nachtelijke buitendienststellingen vanwege het inhijsen van viaducten? En richting Sneek binnenkort de afbraak van een oud viaduct toch? In 2015 zouden daar nog wat opruimwerkzaamheden rond Deinum bij kunnen komen volgens mij
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:22:59 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137751732
Waarom eigenlijk geen spoorverdubbeling HS-Noord? Dan kun je ook van dat stomme 3/27-patroon af.
PM mij!
pi_137751773
Bereik je weinig mee, je hebt eigenlijk net als in Zwolle ook in Groningen een knoop..
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:24:08 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137751778
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:22 schreef dennistd het volgende:
Waarom eigenlijk geen spoorverdubbeling HS-Noord? Dan kun je ook van dat stomme 3/27-patroon af.
Omdat Den Haag Noord niet bestaat.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:24:21 #257
45532 ziggyziggyziggy
pi_137751789
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op dit moment toch alleen nachtelijke buitendienststellingen vanwege het inhijsen van viaducten? En richting Sneek binnenkort de afbraak van een oud viaduct toch? In 2015 zouden daar nog wat opruimwerkzaamheden rond Deinum bij kunnen komen volgens mij
En wat verzakkingen van tunnelbakken en daarmee van het spoor...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:24:54 #258
45532 ziggyziggyziggy
pi_137751802
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat Den Haag Noord niet bestaat.
HS zal wel Hoofdstation zijn...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:25:29 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137751822
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

HS zal wel Hoofdstation zijn...
mongols daar
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:25:58 #260
45532 ziggyziggyziggy
pi_137751833
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mongols daar
Yup.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:26:13 #261
Maffe Fries
pi_137751842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:22 schreef dennistd het volgende:
dat wordt straks ongeveer een 14-16 patroon vanwege de doortrekking van de treinen van Roodeschool/Delfzijl naar Veendam/Nieuweschans
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:28:10 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137751915
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat wordt straks ongeveer een 14-16 patroon vanwege de doortrekking van de treinen van Roodeschool/Delfzijl naar Veendam/Nieuweschans
DAT zou pas handig zijn idd _O_ Krijg je een beetje hetzelfde als rondom Aachen: aan beide kanten vleugelen _O_
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:32:09 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137752081
Ik denk meer dat je Roodeschool-Veendam en Delfzijl-Nieuweschans krijgt :P
En dan een sneltrein Leeuwarden-Buitenpost-Groningen-Zuidbroek-Nieuweschans-Leer-Oldenburg-Bremen :Y
PM mij!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:32:38 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137752101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:32 schreef dennistd het volgende:
En dan een sneltrein Leeuwarden-Buitenpost-Groningen-Zuidbroek-Nieuweschans-Leer-Oldenburg-Bremen :Y
in harlingen beginnen. En dan een kleedhokjesrijtuig erin ook of zo :D
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:33:59 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137752151
Goed idee! Zullen we dan de stopper uit Sneek/Stavoren maar aan de stoptrein Leeuwarden-Groningen (Europapark) hangen dan? Anders blijven die twee zo zielig alleen over :P
PM mij!
pi_137752183
Kijken of Arriva bij verstoringen dan nog steeds zo goed acteert met wel rijdende treinen op vervolgtrajecten. En of ze van voldoende lengte zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:34:50 #267
Maffe Fries
pi_137752192
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:33 schreef dennistd het volgende:
Goed idee! Zullen we dan de stopper uit Sneek/Stavoren maar aan de stoptrein Leeuwarden-Groningen (Europapark) hangen dan? Anders blijven die twee zo zielig alleen over :P
moet je eerst het aantal treinen van/naar Sneek opschroeven. Anders heb je er nog niets aan ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:36:06 #268
Maffe Fries
pi_137752249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:32 schreef dennistd het volgende:
voorlopig liggen de plannen voor doortrekking naar Oldenburg in een la, want aan Duitse zijde zal veel moeten gebeuren om het mogelijk te maken
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:36:18 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137752256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:34 schreef b2py het volgende:
En of ze van voldoende lengte zijn.
Helaas is de nuttige perronlengte op Dronrijp nogal inhibitief :P
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:37:56 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137752337
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

moet je eerst het aantal treinen van/naar Sneek opschroeven. Anders heb je er nog niets aan ;)
Daar rijden toch al drie treinen per uur? Dan trein je die uit Stavoren door en één van de twee uit Sneek met een wachttijd van 10 minuten op Leeuwarden.
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voorlopig liggen de plannen voor doortrekking naar Oldenburg in een la, want aan Duitse zijde zal veel moeten gebeuren om het mogelijk te maken
Dan gaan we voorlopig wel naar Norddeich Mole met het hele spul :Y
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 23:42:10 #271
Maffe Fries
pi_137752534
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar rijden toch al drie treinen per uur? Dan trein je die uit Stavoren door en één van de twee uit Sneek met een wachttijd van 10 minuten op Leeuwarden.
niet efficiënt genoeg, oftewel te duur
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Helaas is de nuttige perronlengte op Dronrijp nogal inhibitief :P
Valt genoeg mee met 120 meter. Is langer dan perronspoor 8 in Leeuwarden _O-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:43:07 #272
45532 ziggyziggyziggy
pi_137752577
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb nog wel ergens iets liggen meen ik. PM me als je geinteresseerd bent.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:45:16 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137752667
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

Valt genoeg mee met 120 meter. Is langer dan perronspoor 8 in Leeuwarden _O-
Nou Visvliet dan, of zo :P

Ik hoor dat die sneltrein ook moet gaan stoppen bij Jans Pommerans uit Nieuweschans. Die sjanst met Hans die haar neemt met zijn ranslans. Dinges.
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2014 @ 02:12:05 #274
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137756311
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 02:39:55 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137756596
De SBB is in Zwitserland in opspraak geraakt omdat het vermoeden is ontstaan dat SBB iets in de doofpot wilde stoppen.

Afgelopen zondagavond is er een ongeval geweest in de Grauholztunnel tussen Zürich en Bern: een niet goed bevestigde elektronicakast viel om tijdens de passage van een trein en beschadigde hierbij vier bakken. Er vielen gelukkig geen gewonden.

Na het incident zijn medewerkers ter plaatse gekomen die zijn begonnen met het opruimen van de schade, waaronder de restanten van de elektronicakast. Pas daarna is het Zwitserse ongevalsonderzoeksorgaan gebeld. Volgens een SBB-woordvoerder is er geen sprake van kwade wil, maar van een onzorgvuldigheid omdat de medewerkers zo snel mogelijk de infrastructuur weer beschikbaar wilde hebben. Zwitserse politici hebben het inmiddels over grote nalatigheid.
pi_137758059
Doet me denken aan het zwaan verhaal, het is vervelend voor goed onderzoek maar om nou direct een beschuldiging uit te spreken... Is het daar soms ook verkiezingstijd?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 maart 2014 @ 13:15:50 #277
Maffe Fries
pi_137763849
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:17 schreef b2py het volgende:
Doet me denken aan het zwaan verhaal, het is vervelend voor goed onderzoek maar om nou direct een beschuldiging uit te spreken... Is het daar soms ook verkiezingstijd?
beetje mijn tekst jatten en op een ander forum posten ~O>
pi_137763884
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

beetje mijn tekst jatten en op een ander forum posten ~O>
Forums! :D
pi_137764740
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:53:06 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137764843
2x Dash9 1x SD70? SD40-2?
pi_137764847
En zo te zien kan er rechtsboven nog een laag overheen :P

Gaaf _O_
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:04:54 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137765207
Groetjes uit de Pimpel :W
  Redactie Sport zaterdag 15 maart 2014 @ 14:06:39 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137765257
Vanuit Deventer naar het westen? Dan met je straks ff zwaaien, ik ben om 1415 in Apeldoorn vanuit Amersfoort
PM mij!
pi_137765327
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit de Pimpel :W
Groetjes terug.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:17:37 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137765542
Nee naar het oosten. In Hengelo pak ik de contra Pimpel weer terug :)
  Redactie Sport zaterdag 15 maart 2014 @ 14:22:03 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137765675
Dan komen we elkaar bij Borne tegen, ik ben onderweg naar Drienerlo. Wel een nuttig reisje trouwens, ga je ook door naar Apeldoorn en dan weer naar Deventer? :P
PM mij!
pi_137765809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
2x Dash9 1x SD70? SD40-2?
Geen idee, ik heb 'm ook maar hiervandaan geplukt :+

http://www.reddit.com/r/I(...)ichmond_va_790x1042/
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:29:19 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137765899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:22 schreef dennistd het volgende:
Dan komen we elkaar bij Borne tegen, ik ben onderweg naar Drienerlo. Wel een nuttig reisje trouwens, ga je ook door naar Apeldoorn en dan weer naar Deventer? :P
nee ik kom net uit Apeldoorn, blijf niet aan de gang :P
pi_137765939
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb 'm ook maar hiervandaan geplukt :+

http://www.reddit.com/r/I(...)ichmond_va_790x1042/
Thanks, die sub kende ik nog niet :@
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:01:56 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137768265
Ik ben weer terug. Kleine dingen die opvielen:

• De kozijnen van de BordRestaurants hebben uitsparingen voor de gordijntjes, maar er zijn geen gordijntjes.
• Op de reclameposters staan nog steeds flessen Beck's terwijl er Bitburger getapt wordt
• Volgens DB is het van Berlin Hbf naar Berlin Spandau 15 km maar vanaf Berlin Hbf (tief) naar Berlin-Spandau op bizarre wijze slechts 11 km.
• En op Apeldoorn hangen de sectorbordjes verkeerd om. Volgens de Wagenstandanzeiger is vak A helemaal aan de oostkant en vak J aan de westkant, maar op het perron dus niet.

Welkom in Fles' Wondere Wereld :s)
pi_137768830
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben weer terug. Kleine dingen die opvielen:
• Volgens DB is het van Berlin Hbf naar Berlin Spandau 15 km maar vanaf Berlin Hbf (tief) naar Berlin-Spandau op bizarre wijze slechts 11 km.
Kijk maar eens op maps.google. Via Stadtbahn is behoorlijk om vergeleken met de route vanaf Hbf (tief).
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:21:00 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137768857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:20 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kijk maar eens op maps.google. Via Stadtbahn is behoorlijk om vergeleken met de route vanaf Hbf (tief).
Is het niet een soort Sloterdijk-constructie dan? :?
pi_137768901
Nee, je rijdt echt gigantisch om vanaf Hbf naar Spandau tov Hbf Tief naar Spandau.
pi_137768916
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het niet een soort Sloterdijk-constructie dan? :?
Nee niet helemaal. Via Stadtbahn ga je eerst een stuk zuidelijker via Zoologischer Garten en Westkreuz naar Spandau. Vanaf Hbf (tief) vrijwel direct in een rechte lijn naar het westen naar Spandau, via Jungfernheide.
pi_137768972

Rood = Tief -> Spandau
Blauw = Normaal -> Spandau
pi_137768983
En niet te vergeten; de maximum snelheid vanaf Tief naar Spandau ligt veel hoger dan over de Stadtbahn. Scheelt dus ook nog in reistijd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:25:57 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137769022
hmm, ik zie het ja. Maar ZO groot is dat verschil toch ook weer niet. Maar goed :)
pi_137769095
De RE 2 van ODEG rijdt vanaf Hbf onderlangs naar Spandau en stopt onderweg alleen te Zoologischer Garten, reistijd 14 minuten.
De RE 4 van ODEG rijdt vanaf Hbf Tief bovenlangs naar Spandau en stopt onderweg alleen te Jungfernheide, reistijd 9 minuten.
pi_137769117
Met die lelijke geel/groene meuk van ze :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:30:18 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137769154
Ja de Pimpel doet er ook 5 minuten langer over. 16 tegen 11 minuten maar inclusief haltering te Spandau (van vertrektijd tot vertrektijd dus)
pi_137769209
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')