abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 17:21:34 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137698751
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137698770
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 17:24:12 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137698835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje dat ZoRo plan maar dan met metro toch? Die extra halte bij dat outletcentre wat er niet gaat komen etc?
Maar dit is wel de handigste route denk ik, op deze manier pak je ook Bergschenhoek mee bijvoorbeeld. Een boog bij Nootdorp/Leidschendam zou wel goedkoper zijn, maar op deze manier pak je nog wat extra reizigers mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137698863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:24 schreef dennistd het volgende:
maar op deze manier pak je nog wat extra reizigers mee
beetje rare prioriteiten stel je hier hoor. het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:02:34 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137699899
@ Dennis / Sandrvich / Fles en alle anderen die het willen weten: Mijn trip is nu wel ongeveer rond...
5 April: (Auto Zwijndrecht -) Antwerpen Berchem - Brussel Zuid - Paris Nord / Est - München Hbf
6 April: München Hbf (met Alex) - Hof - Dresden
-7-17 April: Wat rondhangen rond Dresden voor oa Dampfloktreffen, oa bezoek aan paar stoomdepots/musea en dergelijke.

18 April: Dresden - Frankfurt(Main)Hbf - Basel SBB
19 April: Basel SBB - Zürich HB - Schwarzach-st.Veit - Klagenfurt Hbf - Wien Meidling (door naar Westbahnhof met U-bahn)
20 April: Wien Westbahnhof - Frankfurt(Main)Hbf - Utrecht - Rotterdam - Dordrecht

Oorspronkelijk zou ik op 19 april van Basel SBB via Luxemburg naar Brussel met de 'EuroCity' & dan naar Dordrecht met de Benny, maar dat is dus nu ook veranderd.
pi_137700187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beetje rare prioriteiten stel je hier hoor. het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten
Voordeel is dat Dennis een groot stuk gereserveerde ruimte van BleiZo lijn meeneemt, hierdoor bespaar je jezelf een hoop kosten.
pi_137702049
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:02:59 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137702380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:57 schreef b2py het volgende:
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
Dat is toch logisch? De minimale contractduur van Weekend Vrij is een jaar...
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beetje rare prioriteiten stel je hier hoor. het moet natuurlijk zo min mogelijk kosten
Het moet kostenefficiënt maar het moet ook aantrekkelijk zijn voor zoveel mogelijk reizigers. Als je met een klein beetje meer geld (waarbij "klein beetje" zeer relatief gezien moet worden) veel meer reizigers trekt lijkt mij dat een goede reden om toch die extra investering te doen.

Ik vind Dennis' idee voor het doortrekken van metrolijn D naar Zoetermeer er overigens prima uit zien.
pi_137702459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? De minimale contractduur van Weekend Vrij is een jaar...

[..]

Het moet kostenefficiënt maar het moet ook aantrekkelijk zijn voor zoveel mogelijk reizigers. Als je met een klein beetje meer geld (waarbij "klein beetje" zeer relatief gezien moet worden) veel meer reizigers trekt lijkt mij dat een goede reden om toch die extra investering te doen.

Ik vind Dennis' idee voor het doortrekken van metrolijn D naar Zoetermeer er overigens prima uit zien.
mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:05:29 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137702532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld
Ah :+
pi_137702609
Zo zo. Alleen maar spoorpost vandaag. Een brief van Prorail over dat ze de komende maanden een aantal weekenden de keerpuntreinigingen in Deventer komen doen ipv Hengelo of Enschede. Het duizendste nummer van Op de Rails. En de tickets voor naar de Jungfraujoch :s)

Zoeen blijheid :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137702745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? De minimale contractduur van Weekend Vrij is een jaar...

Nee niet echt. Ik kan mijn producten ook gewoon halverwege overzetten naar een nieuwe kaart.
pi_137702887
en nogmaals, dat die kaart zelf een geldigheidsduur heeft is al onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137702984
Dat valt wel mee, ik heb nog zo'n kaart waar je mooi mee kan zwartreizen met zo'n eigengemaakt product.
pi_137703237
Captrain stopt ermee?
Hoor hetzelfde over ERS...

Iemand?
pi_137703253
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:57 schreef b2py het volgende:
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
Je krijgt gratis een nieuwe kaart bij je bestelling..
pi_137703582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:13 schreef b2py het volgende:
Dat valt wel mee, ik heb nog zo'n kaart waar je mooi mee kan zwartreizen met zo'n eigengemaakt product.
Nee dat valt niet mee. Een rijbewijs is tien jaar geldig en geeft veel meer mogelijkheden. Waarom is een OVC dan niet minimaal ook 10 jaar geldig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:25:49 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:18 schreef Monopoly het volgende:
Captrain stopt ermee?
Hoor hetzelfde over ERS...

Iemand?
Dat is nieuw voor me. Captrain is volgens mij redelijk belangrijk voor de internationale tak van SNCF Fret (Geodis), het moet wel heel slecht gaan met het goederenvervoer als ze daarmee stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat valt niet mee. Een rijbewijs is tien jaar geldig en geeft veel meer mogelijkheden. Waarom is een OVC dan niet minimaal ook 10 jaar geldig?
Een rijbewijs is geen waardekaart, een OVC wel.

Een bankpas of creditcard verloopt ook na 5 jaar, en daarmee kun je nog veel meer doen dan met een OV-chipkaart.
pi_137703669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me. Captrain is volgens mij redelijk belangrijk voor de internationale tak van SNCF Fret (Geodis), het moet wel heel slecht gaan met het goederenvervoer als ze daarmee stoppen.

[..]

Een rijbewijs is geen waardekaart, een OVC wel.

Een bankpas of creditcard verloopt ook na 5 jaar, en daarmee kun je nog veel meer doen dan met een OV-chipkaart.
Ja maar daarvan krijg je steeds vanzelf gratis een nieuwe. En daarvan brokkelt de functionaliteit niet af in het laatste jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:26:49 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137703680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:18 schreef Monopoly het volgende:
Captrain stopt ermee?
Hoor hetzelfde over ERS...

Iemand?
Ik lees er niks over op Rolandrail, daar weten ze zoiets normaal altijd wel. HTRS (Husa, ACTS) is wel gestopt grotendeel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:27:07 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137703699
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:57 schreef b2py het volgende:
Jahoor, zelfs voor aanvragen WeekendVrij heb je een kaart nodig die langer dan een jaar geldig is. Handig man al die techniek, en zo'n kaart die vijf jaar geldig is maar in de praktijk slechts vier jaar. Wat een KUTBEDRIJF is dat NS toch ook.
En James zeidat je in het vorige topic kon kiezen of je dat wou of niet.... :{ Wat is het nou...
pi_137703711
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar daarvan krijg je steeds vanzelf gratis een nieuwe. En daarvan brokkelt de functionaliteit niet af in het laatste jaar.
Je betaalt toch rekeninghouderskosten aan de bank? Niet gratis, dunkt me.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:28:22 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar daarvan krijg je steeds vanzelf gratis een nieuwe. En daarvan brokkelt de functionaliteit niet af in het laatste jaar.
De kosten voor een vervangende bankpas zitten gewoon verrekend in de kosten die je bank je rekent voor het privilege van het *hebben* van een bankrekening. Als je een extra pas/creditcard wilt betaal je daar bij een bank evenzogoed een bedrag voor (bij ABN AMRO is dat ¤ 7,50)
pi_137703789
Krijg je trouwens ook niet gewoon gratis een nieuwe OV-chipkaart van NS/de andere treinvervoerders als je kaart verloopt en je abonnement nog geldig is/je het abonnement verlengd?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:29:14 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En James zeidat je in het vorige topic kon kiezen of je dat wou of niet.... :{ Wat is het nou...
Ja, je krijgt de keuze of je al een OVC hebt of dat je meteen een nieuwe wilt bestellen. Ik heb niets gezegd over hoe lang je OVC nog geldig moet zijn, als dat minder dan een jaar is krijg je sowieso nul op het rekest wanneer je een jaarcontract aangaat.
pi_137703835
Mooi. Nou, ik ga naar de Jungfraujoch. Lekker puh :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:30:06 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137703836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, je krijgt de keuze of je al een OVC hebt of dat je meteen een nieuwe wilt bestellen. Ik heb niets gezegd over hoe lang je OVC nog geldig moet zijn, als dat minder dan een jaar is krijg je sowieso nul op het rekest wanneer je een jaarcontract aangaat.
Dus in dat geval heb ik niet voor Jean-lul lopen Mailen. :?
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:32:03 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137703946
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. Nou, ik ga naar de Jungfraujoch. Lekker puh :)
Goede reis!
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus in dat geval heb ik niet voor Jean-lul lopen Mailen. :?
Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen hebben gepraat dan _O-

Als je bestaande OVC nog minder dan een jaar geldig is kun je hoe dan ook geen Dal Voordeel/Vrij/whatever aanvragen voor die kaart, dan krijg je een nieuwe kaart. Als je op je bestaande kaart al een abonnement hebt staan dat je op dezelfde kaart als je nieuwe NS-product wil hebben staan dan zal het verplaatst moeten worden naar de nieuwe kaart die NS je toestuurt.
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:33:06 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137703996
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. Nou, ik ga naar de Jungfraujoch. Lekker puh :)
Daar kun je tenminste nog zonder ov-chipkaart reizen :P
Maar dan heb ik toch nog liever de NL-tarieven met ov-chipkaart...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:33:10 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137704000
Weet je wat? Kan je die Dalvoordeel ook aan het Loket halen voor 29 Euro?

In dat geval sleep ik de NS loketist en de Veolia Loketist wel allebei naar de hal van Breda centraal en dan gaan die het maar uit lopen te bakkeleien.... :(
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:37:14 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137704193
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Goede reis!

[..]

Als je op je bestaande kaart al een abonnement hebt staan dat je op dezelfde kaart als je nieuwe NS-product wil hebben staan dan zal het verplaatst moeten worden naar de nieuwe kaart die NS je toestuurt.
Ja, en welke partij doet dat dan? }:|
pi_137704296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar kun je tenminste nog zonder ov-chipkaart reizen :P
Maar dan heb ik toch nog liever de NL-tarieven met ov-chipkaart...
Ja, daar ga je alleen heen als je het heleMAAL niet over geld wilt hebben _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137704354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je wat? Kan je die Dalvoordeel ook aan het Loket halen voor 29 Euro?
Nee.

Wat je het beste kan doen is eerst een NS-abonnement met gratis OV-Chipkaart bestellen, en dan bij het loket van Veolia gratis hun producten over laten zetten naar je NS-kaart.
pi_137704434
Wat je het beste kunt doen is voor elke vervoerder en elk product een aparte kaart nemen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137704542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je wat? Kan je die Dalvoordeel ook aan het Loket halen voor 29 Euro?

In dat geval sleep ik de NS loketist en de Veolia Loketist wel allebei naar de hal van Breda centraal en dan gaan die het maar uit lopen te bakkeleien.... :(
Beter zet je jezelf aan tot geweld, is goed voor de campagne.

"Fransoos timmert conducteur in elkaar vanwege gezeik met Veolia abbonement."
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 19:44:27 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137704556
Zes noordelijke GTW's (die dingen van Mono) worden komende zomer verlengd van een 2/6 naar een 2/8. Verder gaat aankomende zaterdag weer een GTW via Leer (en dan gesleept verder) naar Aachen, voor eenzelfde lakbehandeling die een aantal stellen al in Haarlem gehad hebben. Dit schijnt goedkoper te zijn.... Bron: http://somda.nl/forum/1015/p488515/Ontwikkelingen+Arriva/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137705116
Hollands personeel is immers lang niet zo goedkoop als Duitse. Kan me er wel iets bij voorstellen..
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:56:38 #38
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137705189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Beter zet je jezelf aan tot geweld, is goed voor de campagne.

"Fransoos timmert conducteur in elkaar vanwege gezeik met Veolia abbonement."
Ik ben geen Fransoos :(

Edit, volgens t groene boekje wel :@
pi_137705241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben geen Fransoos :(

Edit, volgens t groene boekje wel :@
"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege Veolia producten."
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:58:25 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137705272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:40 schreef Regenjas het volgende:

[..]

Nee.

Wat je het beste kan doen is eerst een NS-abonnement met gratis OV-Chipkaart bestellen, en dan bij het loket van Veolia gratis hun producten over laten zetten naar je NS-kaart.
Maar zoals in Vorig topic geopperd, Veolia zegt dat NS translink de opdracht moet geven... :O
pi_137705287
Kastje, muur, schutting, werpen.
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 20:08:09 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137705722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]

"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege Veolia producten."
"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege producten van het in Nederland actieve Franse bedrijf Veolia."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_137706164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]

"In Frankrijk woonachtige Nederlander timmert conducteur in elkaar op station Breda vanwege Veolia producten."
"Ontheemde buitenlander zonder vaste woon- of verblijfplaats timmert ~ "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:22:51 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137706474
Ist klaar ja :(
pi_137706745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar zoals in Vorig topic geopperd, Veolia zegt dat NS translink de opdracht moet geven... :O
Het lijkt me sterk dat NS iets zou moeten betekenen m.b.t. een Veolia-reisproduct. NS is er alleen voor de treinabonnementen lijkt me.
pi_137707177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:27 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat NS iets zou moeten betekenen m.b.t. een Veolia-reisproduct. NS is er alleen voor de treinabonnementen lijkt me.
Het lijkt me typerend dat die hele bermspleetkaart ingevoerd is "om lekker alles te kunnen koppelen" maar zodra de reiziger ergens om service aanklopt ELK eilandje zijn kop in het zand steekt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:38:15 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137707321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, en welke partij doet dat dan? }:|
Dat moet Veolia doen, want NS kan niet bij de producten van Veolia. TLS zou het ook nog wel moeten kunnen (zij beheren immers die hele pleuriszooi), maar TLS heeft geen loketten waar je het kunt vragen, en ze hebben ook geen formulieren om het aan te vragen.

Ik adviseer je om even langs een loket gaan wanneer je weer in Nederland bent (Veolia-loketten zitten o.a. in Breda en Tilburg) en vooral niet om te proberen dat soort dingen online of telefonisch geregeld te krijgen.
pi_137707433
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het lijkt me typerend dat die hele bermspleetkaart ingevoerd is "om lekker alles te kunnen koppelen" maar zodra de reiziger ergens om service aanklopt ELK eilandje zijn kop in het zand steekt :)
Voor een Veolia-product moet je gewoon bij Veolia zijn of inderdaad bij TLS; een overkoepelende organisatie.

Wat dat betreft is er niets veranderd t.o.v. vóór de OV-chipkaart, eigenlijk. Toen ging je toch ook niet met je Veolia-abonnement naar NS?

Als ik bij de Media Markt een kapotte laptop heb gekocht, ga ik hem ook niet omruilen bij BCC.
pi_137707603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Voor een Veolia-product moet je gewoon bij Veolia zijn of inderdaad bij TLS; een overkoepelende organisatie.

Wat dat betreft is er niets veranderd t.o.v. vóór de OV-chipkaart, eigenlijk. Toen ging je toch ook niet met je Veolia-abonnement naar NS?

Als ik bij de Media Markt een kapotte laptop heb gekocht, ga ik hem ook niet omruilen bij BCC.
Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:48:32 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137707862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
Een beetje makkelijker is het wel hoor... je hoeft niet meer drie abonnementen mee te sleuren, in de rij aan te sluiten voor kaartjes of een nieuwe strippenkaart te halen bij de plaatselijke kruidenier omdat er nog maar 1 strip over is terwijl je er twee nodig hebt.

Qua klantenservice is het er niet makkelijker op geworden, dat is waar.
pi_137707969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
Ben ik niet met je eens. Ik vind het handiger om met één kaart in alle openbaar vervoer te reizen, waarmee ik veel minder langs de kaartautomaat hoef dan vroeger en als ik langs de kaartautomaat ga, ik daar meestal veel minder tijd aan kwijt ben. Geen gedoe met losse abonnementen en/of kaartjes.

Dat het qua duidelijkheid voor de reiziger beter mag worden ben ik wel met je eens. Op zich is het geen slecht idee als bv. TLS daar een meer overkoepelende rol in gaat spelen, omdat er nu inderdaad situaties bestaan waarbij dat onduidelijk is.
pi_137707974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:48 schreef James1988 het volgende:
Een beetje makkelijker is het wel hoor... je hoeft niet meer drie abonnementen mee te sleuren, in de rij aan te sluiten voor kaartjes of een nieuwe strippenkaart te halen bij de plaatselijke kruidenier omdat er nog maar 1 strip over is terwijl je er twee nodig hebt.
Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904. _O_ :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:53:09 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137708104
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904. _O_ :D
Nou dan :6
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:13:38 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137709398
Bing Maps heeft nog redelijk oude luchtfoto's van Rotterdam Centraal, met de oude perronkappen en het blauwe noodstationnetje dat er jaren heeft gestaan. Grappig om te zien hoe ontzettend dat station is veranderd. :)
pi_137710940
http://www.arriva.nl/nieu(...)pieren-treinkaartje/
'enkele centen'
Winterswijk - Arnhem gaat van 11 naar bijna 14 euro. Per reis dus.
pi_137712967
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef Deezertje het volgende:
http://www.arriva.nl/nieu(...)pieren-treinkaartje/
'enkele centen'
Winterswijk - Arnhem gaat van 11 naar bijna 14 euro. Per reis dus.
Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.
28% (!) tariefsverhoging. Applaus!
pi_137713048
14 euro voor 63 km is wel HEEL, HEEL erg duur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137713094
22 cent / km :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:13:06 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713098
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.
28% (!) tariefsverhoging. Applaus!
Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...

En ja, dat is duur. Er wordt niet voor niets ineens gesproken over grootschalige elektrificatieplannen...
pi_137713274
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
pi_137713293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...

En ja, dat is duur. Er wordt niet voor niets ineens gesproken over grootschalige elektrificatieplannen...
DO's?
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:17:38 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

DO's?
Decentrale overheden. Excuus :)
pi_137713381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
en minder (geplande) stops onderweg :P
pi_137713664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Decentrale overheden. Excuus :)
Aha. Nouja, hier komt dus weer de zwakheid van regionale vervoerders bovendrijven.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:02 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137713808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Aha. Nouja, hier komt dus weer de zwakheid van regionale vervoerders bovendrijven.
Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.

NS wilde ze kwijt en de DO's hebben er samen met de vervoerders een succes van kunnen maken, maar de financiële ondersteuning die je krijgt van het hele HRN + de inkomsten uit de stationsexploitatie ben je wel kwijt.

Het zou me niet verbazen als er binnen 10 jaar een paar elektrificatieprojecten worden gestart om precies die reden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:31:23 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137714173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.

NS wilde ze kwijt en de DO's hebben er samen met de vervoerders een succes van kunnen maken, maar de financiële ondersteuning die je krijgt van het hele HRN + de inkomsten uit de stationsexploitatie ben je wel kwijt.

Het zou me niet verbazen als er binnen 10 jaar een paar elektrificatieprojecten worden gestart om precies die reden...
Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:32:02 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137714212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ist klaar ja :(
Dat zijn ze in Brabant ook met Veolia :+

Dat gaat er eind dit jaar waarschijnlijk verdwijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137714214
Waslijn Zwolle - Kampen is al besloten, die komt er.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:33:57 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137714303
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.
Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren. :)

quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn ze in Brabant ook met Veolia :+

Dat gaat er eind dit jaar waarschijnlijk verdwijnen
Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.

Als het een fout van Veolia zelf is wordt het een ander verhaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:35:16 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137714379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef b2py het volgende:
Waslijn Zwolle - Kampen is al besloten, die komt er.
mooi, nu de rest nog :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:37:14 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137714473
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi, nu de rest nog :)
Zwolle - Wierden toch ook?
pi_137714507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
67 is niet "bijna twee keer zo veel als" 63 hoor maatje ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:40:50 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137714691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren. :)
Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.
quote:
Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.

Als het een fout van Veolia zelf is wordt het een ander verhaal.
uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:46:27 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137715041
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.
Anders kun je altijd nog met bicourant materieel gaan rijden. Elektrisch waar het kan, dieselen waar het moet. :)

Misschien is het zelfs wel mogelijk om de huidige GTW's van een extra powerpack te voorzien en wat knopjes+software zodat de machinist kan overschakelen wanneer hij wil.

quote:
uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.
Ik zou het jammer vinden voor Veolia als ze Brabant verliezen. Ik vind Manu Lageirse overkomen als een sympathieke man die weet waar hij het over heeft en die - ondanks dat hij CEO is van een commercieel bedrijf - duidelijk voor ogen heeft voor wie ze het doen: de reiziger.

But then again, als Arriva een beter bod heeft gedaan dan is het niet meer dan terecht dat Arriva het stokje overneemt en gaat laten zien wat ze kunnen. Uiteindelijk zal het verschil voor de reiziger niet heel groot zijn, verwacht ik.
pi_137715288
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

67 is niet "bijna twee keer zo veel als" 63 hoor maatje ;)
Amsterdam - Breda is 115 :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:55:52 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137715577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Anders kun je altijd nog met bicourant materieel gaan rijden. Elektrisch waar het kan, dieselen waar het moet. :)

Misschien is het zelfs wel mogelijk om de huidige GTW's van een extra powerpack te voorzien en wat knopjes+software zodat de machinist kan overschakelen wanneer hij wil.
ik zit eerder te denken aan hybride varianten, zodat je met gedeeltelijke elektrificatie ook toe kunt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:59:09 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137715799
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zit eerder te denken aan hybride varianten, zodat je met gedeeltelijke elektrificatie ook toe kunt.
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. In Frankrijk is dat al gangbaar (AGC, sommige Coradia Polyvalents, de Coradia Liner) en de FLIRT 3 van Stadler is ook in hybride-uitvoering leverbaar.

Net als de S/730 van Renfe overigens. :)
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 22:59:51 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137715845
Ze zijn al dieselelektrisch, dus op zich zou je zeggen: panto op het powerpack, beetje vermogensregelelektronica erin, een knop in de cabine en gassen maar
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:01:59 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137715985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. In Frankrijk is dat al gangbaar (AGC, sommige Coradia Polyvalents, de Coradia Liner) en de FLIRT 3 van Stadler is ook in hybride-uitvoering leverbaar.

Net als de S/730 van Renfe overigens. :)
maar je kunt ook verder gaan, op het gebied van volledig elektrisch, waarbij dan weer waslijn dan weer op accu's gereden wordt. Die ontwikkelingen gaan razendsnel op dit moment.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137716039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Amsterdam - Breda is 115 :P
die tel ik als 117 zelfs, okee. Wat kost dat met die bloedstollende Fyra?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:03:46 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137716081
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die tel ik als 117 zelfs, okee. Wat kost dat met die bloedstollende Fyra?
Met de V250? Onbetaalbaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:05:14 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716167
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar je kunt ook verder gaan, op het gebied van volledig elektrisch, waarbij dan weer waslijn dan weer op accu's gereden wordt. Die ontwikkelingen gaan razendsnel op dit moment.
Met zoiets zijn ze in Engeland proeven aan het doen. Misschien zou het best wel eens een goede oplossing kunnen zijn waarbij je niet naar een volledige elektrificatie toe hoeft.

Of zullen we maar derde rails gaan aanleggen? :P
pi_137716292
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met de V250? Onbetaalbaar :P
Die toeslagplichtige proletenboemel die er nu rijdt bedoel ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137716303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, je krijgt de keuze of je al een OVC hebt of dat je meteen een nieuwe wilt bestellen. Ik heb niets gezegd over hoe lang je OVC nog geldig moet zijn, als dat minder dan een jaar is krijg je sowieso nul op het rekest wanneer je een jaarcontract aangaat.
Mijne was nog 10 maanden geldig, gewoon weekend vrij op gekregen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:08:20 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137716313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met zoiets zijn ze in Engeland proeven aan het doen. Misschien zou het best wel eens een goede oplossing kunnen zijn waarbij je niet naar een volledige elektrificatie toe hoeft.
Precies. Zoiets zou in aanleg in de basis veel goedkoper zijn. Nadelen zijn er ook, want je moet een zwaar accupakket meezeulen bijvoorbeeld
quote:
Of zullen we maar derde rails gaan aanleggen? :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:09:30 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137716378
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn ze in Brabant ook met Veolia :+

Dat gaat er eind dit jaar waarschijnlijk verdwijnen
WTF :X

En mn knisperverse JAARabbo Dalvuurdeel Brabant dan?
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:10:26 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

WTF :X

En mn knisperverse JAARabbo Dalvuurdeel Brabant dan?
Grote kans dat Arriva dat gewoon overneemt hoor. Dat soort producten is vaak ontwikkeld door de opdrachtgever :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:12:22 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_137716531
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Grote kans dat Arriva dat gewoon overneemt hoor. Dat soort producten is vaak ontwikkeld door de opdrachtgever :)
Daar heb jij wederom weer een punt mijn waarde :Y
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:13:18 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716587
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Zoiets zou in aanleg in de basis veel goedkoper zijn. Nadelen zijn er ook, want je moet een zwaar accupakket meezeulen bijvoorbeeld
Wat weer z'n invloed heeft op de belasting van de infrastructuur en de acceleratie...
quote:
_O-
Zou wel gaaf zijn op zich. Helemaal als het winter is, lekker vonkentrekken :9

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Daar heb jij wederom weer een punt mijn waarde :Y
:D
pi_137716683
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die tel ik als 117 zelfs, okee. Wat kost dat met die bloedstollende Fyra?
Zonder korting, ¤19,50+2,30 toeslag
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:16:03 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137716729
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder korting, ¤19,50+2,30 toeslag
18,6 cent per km.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:23:26 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137717066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat weer z'n invloed heeft op de belasting van de infrastructuur en de acceleratie...
Zeker, maar de dieseltjes die er nu rijden zijn ook niet licht gebouwd
quote:
Zou wel gaaf zijn op zich. Helemaal als het winter is, lekker vonkentrekken :9
Bij ijzel is het wel leuk. De eerste treinen vonken constant _O-

Maar die dingen van tegenwoordig schrapen de bovenleiding niet meer helemaal goed schoon, waardoor je langere tijd problemen zou kunnen houden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:42:42 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_137717880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.
28% (!) tariefsverhoging. Applaus!
Arnhem-Winterswijk via Doetinchem, dus alleen met Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 12,36
Arnhem-Winterswijk via Zutphen, dus deels NS, deels Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 13,56

Amersfoort-Ede-Wageningen, via Barneveld dus met alleen CXX: van ¤ 6,40 naar ¤ 6,33
Amersfoort-Ede-Wageningen, via Utrecht dus met alleen NS: van ¤ 6,40 naar ¤ 10,80

Oh die NS, het is zo'n goede vervoerder.
67% (!!) tariefsverhoging. Applaus!
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:47:34 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718088
Tegeltjeswijsheid op Rotterdam Centraal:




quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Arnhem-Winterswijk via Doetinchem, dus alleen met Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 12,36
Arnhem-Winterswijk via Zutphen, dus deels NS, deels Arriva: van ¤ 11,00 naar ¤ 13,56

Amersfoort-Ede-Wageningen, via Barneveld dus met alleen CXX: van ¤ 6,40 naar ¤ 6,33
Amersfoort-Ede-Wageningen, via Utrecht dus met alleen NS: van ¤ 6,40 naar ¤ 10,80

Oh die NS, het is zo'n goede vervoerder.
67% (!!) tariefsverhoging. Applaus!
pi_137718392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef James1988 het volgende:

Ik zou het jammer vinden voor Veolia als ze Brabant verliezen. Ik vind Manu Lageirse overkomen als een sympathieke man die weet waar hij het over heeft en die - ondanks dat hij CEO is van een commercieel bedrijf - duidelijk voor ogen heeft voor wie ze het doen: de reiziger.

But then again, als Arriva een beter bod heeft gedaan dan is het niet meer dan terecht dat Arriva het stokje overneemt en gaat laten zien wat ze kunnen. Uiteindelijk zal het verschil voor de reiziger niet heel groot zijn, verwacht ik.
Veolia zou de helft van het vervoer schrappen zodat Breda haar speeltje zou krijgen: een volledig elektrische stadsbusdienst. Arriva doet terecht niet mee aan dergelijke stompzinnigheid en kan voor hetzelfde geld veel meer vervoer bieden. De Brabantse reiziger is veel beter af zonder Veolia, en dat is eigenlijk in heel Nederland wel van toepassing.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:58:43 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718513
Ik moet zeggen dat ik me niet heel erg bezig houd met busconcessies, eigenlijk weet ik niet wat Arriva en Veolia zoal beloofd hebben buiten de elektrische busdienst in Breda. :)
  Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 23:59:34 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137718539
Als ze maar geen hybide Citea's aanschaffen, of nog erger: Optare Solo's :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:01:12 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137718590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:59 schreef dennistd het volgende:
Als ze maar geen hybide Citea's aanschaffen, of nog erger: Optare Solo's :X
Er rijden al twee hybride Volvo's rond in Breda en er zijn proeven gedaan met elektrische bussen van Chinese makelij.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 00:18:21 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137719064
Die hybrides in Twente verbruikten net zoveel als een normale bus: het extra gewicht van de accu's zorgde ervoor dat de besparing door de remenergie op te slaan weer compleet ongedaan gemaakt werd bij het optrekken en rijden. En altijd als je net wou optrekken met die krengen sloeg de motor af omdat er genoeg energie in de accu's zat. Ja, genoeg om als zwaarbeladen vrachtwagen op te trekken ja :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')