Ben ik niet met je eens. Ik vind het handiger om met één kaart in alle openbaar vervoer te reizen, waarmee ik veel minder langs de kaartautomaat hoef dan vroeger en als ik langs de kaartautomaat ga, ik daar meestal veel minder tijd aan kwijt ben. Geen gedoe met losse abonnementen en/of kaartjes.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ga dan ook niet zeggen dat het allemaal makkelijker en comfortabeler voor de gebruiker wordt want het is EN geldklopperij EN dient niemand behalve de vervoerder.
Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:48 schreef James1988 het volgende:
Een beetje makkelijker is het wel hoor... je hoeft niet meer drie abonnementen mee te sleuren, in de rij aan te sluiten voor kaartjes of een nieuwe strippenkaart te halen bij de plaatselijke kruidenier omdat er nog maar 1 strip over is terwijl je er twee nodig hebt.
Nou danquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nou, down on my knees. Het is makkelijker dan in 1904.![]()
Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef Deezertje het volgende:
http://www.arriva.nl/nieu(...)pieren-treinkaartje/
'enkele centen'
Winterswijk - Arnhem gaat van 11 naar bijna 14 euro. Per reis dus.
Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh die regionalo's, het zijn zulke goede vervoerders.
28% (!) tariefsverhoging. Applaus!
DO's?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Deze prijsstijging wordt mede mogelijk gemaakt door de landelijke overheid, door het afschaffen van de rode diesel. En niet alle DO's hebben de mogelijkheden om de gevolgen daarvan te compenseren, dus moeten de hogere kosten op een andere manier worden gecompenseerd. Ofwel door minder OV aan te bieden, of door duurdere kaartjes...
En ja, dat is duur. Er wordt niet voor niets ineens gesproken over grootschalige elektrificatieplannen...
en minder (geplande) stops onderwegquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Aha. Nouja, hier komt dus weer de zwakheid van regionale vervoerders bovendrijven.
Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is zeker een zwakheid van de regionale lijntjes.
NS wilde ze kwijt en de DO's hebben er samen met de vervoerders een succes van kunnen maken, maar de financiële ondersteuning die je krijgt van het hele HRN + de inkomsten uit de stationsexploitatie ben je wel kwijt.
Het zou me niet verbazen als er binnen 10 jaar een paar elektrificatieprojecten worden gestart om precies die reden...
Dat zijn ze in Brabant ook met Veoliaquote:
Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er wordt al gesproken over waslijn voor de Maaslijn, Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden. Het zou me niet verbazen als over enkele jaren dit ook gaat gelden voor de nevenlijnen die van/naar Groningen gaan en Leeuwarden - Groningen. Die nieuwe concessie gaat eind 2020 in.
Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn ze in Brabant ook met Veolia
Dat gaat er eind dit jaar waarschijnlijk verdwijnen
mooi, nu de rest nogquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef b2py het volgende:
Waslijn Zwolle - Kampen is al besloten, die komt er.
67 is niet "bijna twee keer zo veel als" 63 hoor maatjequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef b2py het volgende:
Zelfs ICD doet het beter op Amsterdam - Rotterdam, zelfde reistijd, bijna 2x zoveel kilometers en 19 cent / km.
Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo nu en dan hoor ik een politicus al praten over elektrificatie van Groningen - Leeuwarden, want dat is groener, zuiniger en goedkoper in exploitatie... nu nog realiseren.
uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.quote:Hangt af van wat er besloten wordt. Als Veolia daadwerkelijk verkeerde informatie heeft gekregen (waardoor ze een verkeerd bod hebben ingediend) kan het best eens zijn dat de boel over moet.
Als het een fout van Veolia zelf is wordt het een ander verhaal.
Anders kun je altijd nog met bicourant materieel gaan rijden. Elektrisch waar het kan, dieselen waar het moet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zal er meer moeten, want anders heb je twee dieseleilanden. Ook niet echt efficiënt. Gelukkig gaan de technologische ontwikkelingen snel, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van elektrificatie.
Ik zou het jammer vinden voor Veolia als ze Brabant verliezen. Ik vind Manu Lageirse overkomen als een sympathieke man die weet waar hij het over heeft en die - ondanks dat hij CEO is van een commercieel bedrijf - duidelijk voor ogen heeft voor wie ze het doen: de reiziger.quote:uhuh. Is even afwachten, maar zoals het nu staat liggen de kaarten voor Veolia niet gunstig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |