Dat plan focust op de verbindingen tussen o.a. Antwerpen en Brussel, niet zo zeer op een bijstationnetje. Antwerpen-Zuid staat er dacht ik ook niet op...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:53 schreef ReisT het volgende:
In dat plan zie ik extra stops voor de Benelux in Antwerpen-Berchem, Luchthaven en Brussel-Noord.
Maar niet in Luchtbal.
Agreed. Maar zelfs als je dezelfde hoeveelheid treinen over de HSL laat rijden moet het mogelijk zijn om meer uit de HSL te halen zodat reizigers uit plaatsen als Roosendaal en Dordrecht er ook nog een beetje van profiteren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeker als per extra trein de padvergoeding daalt heb je bijzonder veel gelijk.
Antwerpen-Zuid staat bij de interprovinciale verbindingen richting Oost-Vlaanderen omdat het aan lijn 59 Antwerpen - Gent ligt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat plan focust op de verbindingen tussen o.a. Antwerpen en Brussel, niet zo zeer op een bijstationnetje. Antwerpen-Zuid staat er dacht ik ook niet op...
De AmRo-pendel kan bijvoorbeeld als IC doorrijden naar Rotterdam Blaak, Dordrecht, Roosendaal en Zeeland idd. Dan kan de huidige verbinding Amsterdam-Vlissingen worden afgeknipt in Rotterdam.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat plan focust op de verbindingen tussen o.a. Antwerpen en Brussel, niet zo zeer op een bijstationnetje. Antwerpen-Zuid staat er dacht ik ook niet op...
[..]
Agreed. Maar zelfs als je dezelfde hoeveelheid treinen over de HSL laat rijden moet het mogelijk zijn om meer uit de HSL te halen zodat reizigers uit plaatsen als Roosendaal en Dordrecht er ook nog een beetje van profiteren.
Enige voordeel is wel dat bij Stadskanaal al een hoop spoor ligt. Toegegeven, daar moet nog wel wat aan gebeuren, maar het ligt er al wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is wel eens een discussie over een spoorverbinding Groningen-Zuidbroek-Stadskanaal-Emmen. Maar als het gaat om Groningen-Emmen zou je veel beter een verbinding Assen-Emmen kunnen aanleggen waar je treinen die toch al naar Assen zouden gaan over kan doortrekken naar Emmen. Dat zou veel meer vervoer trekken omdat de route sneller is en onderweg nog een behoorlijke stad wordt aangedaan.
Ben ik met je eens. Ik vind het sowieso een goed idee om meer spoor aan te leggen in het noorden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maargoed.. Voor de relatie Groningen-Emmen blijft de bus veel sneller als je het spoor na Stadskanaal doortrekt. Dan trek je dat alleen door voor relaties als Veendam-Almelo en Stadskanaal-Zwolle. Dat vind ik toch wat zonde van de centen.
Het voordeel van Assen-Emmen is dat je bijvoorbeeld ook Groningen-Assen-Emmen-Hardenberg-Almelo kan rijden als een soort tangentiële as welke zich wel vult omdat er nogal grote plaatsen worden aangedaan.
Mijn idee is de volgende lijnvoering:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De AmRo-pendel kan bijvoorbeeld als IC doorrijden naar Rotterdam Blaak, Dordrecht, Roosendaal en Zeeland idd. Dan kan de huidige verbinding Amsterdam-Vlissingen worden afgeknipt in Rotterdam.
Laat dan ook de 900 Amsterdam-Breda door laten rijden naar Brussel. Dat lijkt toch sneller en efficiënter dan de meanderbenelux.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:54 schreef dennistd het volgende:
Goed plan, alleen de 1900 mag dan vanaf Eindhoven naar Heerlen gaan en vanuit daar 1x per uur door naar Aachen en Köln. De huidige 3500 Schiphol-Heerlen wordt dan vanaf Eindhoven naar Venlo gestuurd.
En zou dan Hoofddorp <> Amersfoort Vathorst tot Centraal gaan ofzo? Word gezellig druk op dat stuk tussen Weesp en Centraal dan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het lijkt er overigens op dat de IC Vlissingen-Lelystad vanaf 2017 via Amsterdam Zuid gaat rijden. Dan wordt Amsterdam Centraal-Almere Centrum een pendeltje en mogelijk de sprinter Zwolle-Amsterdam doorgetrokken naar Hoofddorp via Sloterdijk. Hoe ze dat 's avonds laat gaan doen zou ik alleen niet weten. Ik kan me zo voorstellen dat ze niet ieder kwartier Lelystad-Schiphol gaan rijden tot 24:00 's avonds.
Nee... Dan krijg je vier keer per uur Weesp-Amsterdam CS-Hoofddorp naast de IC's Almere-Amsterdam CS en Amersfoort-Amsterdam CS. Die laatste rijdt dan ook niet meer door naar Enkhuizen omdat Enkhuizen waarschijnlijk vast zit aan 2 extra treinen per uur Amsterdam-Eindhoven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En zou dan Hoofddorp <> Amersfoort Vathorst tot Centraal gaan ofzo? Word gezellig druk op dat stuk tussen Weesp en Centraal dan.
True 2017 is een eeuwigheid weg in trajectbesluiten. Kan nog zoveel veranderen in die 2 3/4 jaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee... Dan krijg je vier keer per uur Weesp-Amsterdam CS-Hoofddorp naast de IC's Almere-Amsterdam CS en Amersfoort-Amsterdam CS. Die laatste rijdt dan ook niet meer door naar Enkhuizen omdat Enkhuizen waarschijnlijk vast zit aan 2 extra treinen per uur Amsterdam-Eindhoven.
Let wel: 2017 en niets is zeker.
Neeje, Utrecht - Breda door laten rijden tot Bergen op Zoom zodat erquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zodat Dordrecht ook een snelle verbinding met Midden- en Oost-Brabant behoudt. Aangezien er in de toekomst redelijk wat treinseries in Breda gaan keren, kan ik me zo voorstellen dat er daar geen plek is voor nog een kerende serie. Oplossing lijkt me om de sprinter Utrecht - Breda door te koppelen aan de sprinter Breda - Dordrecht.
Dat valt wel mee, in grote lijnen ligt 2022 ook al klaar, net als 26.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
True 2017 is een eeuwigheid weg in trajectbesluiten. Kan nog zoveel veranderen in die 2 3/4 jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dus.
gister alquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:51 schreef b2py het volgende:
Was deze hier trouwens al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Het is nou niet dat de sprinters zo ontzettend veel trager zijn op Tilburg-Eindhoven. Je hebt dus gewoon 4x per uur een verbinding.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Neeje, Utrecht - Breda door laten rijden tot Bergen op Zoom zodat er
1) Eindelijk een hoognodige kwartiersdienst komt tussen Bergen op Zoom - Roosendaal en Breda.
2) Mensen vanuit BoZ niet hoeven over te stappen voor een station 2 stops verder![]()
Het beste zou natuurlijk gewoon een Zuid-NL trein zijn van Vlissingen tot minstens Eindhoven. Het aantal overstappen wat nodig is om in Brabant van west naar oost te komen is absurd. Evenals dat Tilburg - Ehv nog steeds maar 2 ICs heeft, volkomen geschift.
Flauwekul natuurlijk. De sprinters zijn een stuk trager en ze vertrekken in Eindhoven om :02 en :04. Stel dat je de IC op een haar na mist dan red je de 2 minuten om de Sprinter te halen ook nog niet eens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is nou niet dat de sprinters zo ontzettend veel trager zijn op Tilburg-Eindhoven. Je hebt dus gewoon 4x per uur een verbinding.
Lelystad - Almere - Amsterdam - Den Haag HS - Dordrecht - Breda - Eindhoven toevallig?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:28 schreef b2py het volgende:
Die derde en vierde IC op de Brabantroute gaat er komen in 2022, maar dan uit Den Haag.
Neuh, gewoon een soort vier keer per uur rijdende IC Den Haag C - Eindhoven over de HSLquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lelystad - Almere - Amsterdam - Den Haag HS - Dordrecht - Breda - Eindhoven toevallig?
Dan rijden er dus 6 IC's per uur tussen Rotterdam en Breda, waarvan 4 door naar Eindhoven. Ik weet het niet hoor, maar is dat niet een beetje heel erg veel luchtvervoer buiten de spits?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Neuh, gewoon een soort vier keer per uur rijdende IC Den Haag C - Eindhoven over de HSL
Wel meer nog, de Meanderbenelux komt er over de HSL ook nog bij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan rijden er dus 6 IC's per uur tussen Rotterdam en Breda, waarvan 4 door naar Eindhoven. Ik weet het niet hoor, maar is dat niet een beetje heel erg veel luchtvervoer buiten de spits?
Tussen Breda en Tilburg rijdt ook nog eens de IC Roosendaal - Zwolle, waardoor je ook daar 6 IC's per uur hebt. Plus 2x/u een sprinter, en nog wat goederenpaden. Dat past nog nooit?
Ook nog, ja. Dat zou dus 7 ICs per uur per richting betekenen, plus 2x/u een sprinter van/naar Dordrecht/Rotterdam/Den Haag.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel meer nog, de Meanderbenelux komt er over de HSL ook nog bij.
Ik vraag me echt af hoe dat moet gaan passen tussen Breda en Tilburg, voor zover ik weet zijn er geen sporenuitbreidingen gepland. Met 6 IC's en twee sprinters zit je al krap (als die sprinter onderweg +3 oploopt vertraagt hij een achteropkomende IC), en die goederenpaden gaan ook nog wat capaciteit vragen.quote:Dat past wel, maar ik vermoed dat een vrije kruising ten oosten van Tilburg naar 's-Hertogenbosch wel wenselijk is. En ERTMS uiteraard.
Het zal wel naar 6/6 gaan, zes IC's, vier sprinters en twee goederenpaden. Dat is makkelijk verdelen namelijk. Krijg je wel een verkrachtte 10/20 ligging op Breda - Eindhoven, of je accepteert een scheve sprinterligging, wat minder ongustig is door verschillende bestemmingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook nog, ja. Dat zou dus 7 ICs per uur per richting betekenen, plus 2x/u een sprinter van/naar Dordrecht/Rotterdam/Den Haag.
[..]
Ik vraag me echt af hoe dat moet gaan passen tussen Breda en Tilburg, voor zover ik weet zijn er geen sporenuitbreidingen gepland. Met 6 IC's en twee sprinters zit je al krap (als die sprinter onderweg +3 oploopt vertraagt hij een achteropkomende IC), en die goederenpaden gaan ook nog wat capaciteit vragen.
Tussen Breda en Tilburg liggen op een aantal plekken overwegen (zoals in Dorst, Rijen en tussen Reeshof en Universiteit), met zoveel treinen zul je die ook moeten opheffen lijkt me.
Dat is inderdaad een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zal wel naar 6/6 gaan, zes IC's, vier sprinters en twee goederenpaden. Dat is makkelijk verdelen namelijk. Krijg je wel een verkrachtte 10/20 ligging op Breda - Eindhoven, of je accepteert een scheve sprinterligging, wat minder ongustig is door verschillende bestemmingen.
Ik vind dat meer iets van NS 'Wij krijgen geen concessiegarantie dus ze zoeken het maar uit in Den Haag.'quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mogelijkheid.
Maar eerst maar eens zien dat het er komt, als ik de laatste berichten een beetje goed gevolgd heb willen NS en ProRail heel PHS behoorlijk afzwakken onder het mom "eerst beter, later meer"?
Wat ook begrijpelijk is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind dat meer iets van NS 'Wij krijgen geen concessiegarantie dus ze zoeken het maar uit in Den Haag.'
Nergens, want de kans dat de LLL ooit gaat rijden is zeer klein.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef Peter het volgende:
Waar fietst de LageLanden Lijn in deze gevallen dan doorheen?
Die komt er niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:10 schreef Peter het volgende:
Waar fietst de LageLanden Lijn in deze gevallen dan doorheen?
Capaciteit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:15 schreef Peter het volgende:
Wat een negativisme. In Nederland is er geen belemmering meer immers..
En welke dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Een NS-trein minder en er is ruimte zat.
quote:
Er is geen juridische belemmering meer, maar wel een financiële. Als Arriva geen sluitende business case kan maken (op z'n minst kostenneutraal opereren, maar bij voorkeur winst) zal die trein niet gaan rijden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:15 schreef Peter het volgende:
Wat een negativisme. In Nederland is er geen belemmering meer immers..
Hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Tussen Rotterdam en de Belgische grens is plek zat, tussen Antwerpen en Vilvoorde moet het ook nog lukken. De problemen zitten rond Brussel, maar met de nieuwe NMBS-dienstregeling gaat er e.e.a. uit de NZV verdwijnen - en anders zijn er nog een paar andere spoorlijnen om alsnog bij Brussel-Zuid uit te komen.quote:
Waarom zou dat niet mogen eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En welke dan?
Speltip: De Benelux mag en kan je niet schrappen.
Heh de Benelux valt toch wel uit elkaar of het nou mag of niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En welke dan?
Speltip: De Benelux mag en kan je niet schrappen.
Omdat die blijft rijden tot minimaal 2022.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen eigenlijk?
Volgens de afspraken zelfs tot 2025, maar als het niet past op het spoor moet er toch iets worden geschrapt. Arriva heeft net zo veel recht op een treinpad (zeker voor een internationale trein) als NS/NMBS.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Omdat die blijft rijden tot minimaal 2022.
Dat zou al redelijk wat schelen, ja.quote:Over die viersporigheid Rijswijk - Delft, daar is nog niets over besloten. Laat ze eerst maar eens besluiten om die andere twee sporen in de Delftse tunnel erin te leggen, lijkt me belangrijker
Je weet de reacties nog na de vorige schrapactie? Die gaat er dus echt niet komen, dan staat Den Haag direct op zijn achterste poten. Conclusie is feitelijk dat er niets geschrapt kan worden, ja een goederenpad maar of dat wenselijk is?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de afspraken zelfs tot 2025, maar als het niet past op het spoor moet er toch iets worden geschrapt. Arriva heeft net zo veel recht op een treinpad (zeker voor een internationale trein) als NS/NMBS.
Grote kans dat er dan een sprinter komt te vervallen...
Als het niet past dan past het niet en dan is het aan de infrabeheerder om er iets mee te doen. Dat kan betekenen "aanvragen weigeren" maar dan moet er wel een oplossingsrichting worden gekozen om het wel passend te krijgen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Je weet de reacties nog na de vorige schrapactie? Die gaat er dus echt niet komen, dan staat Den Haag direct op zijn achterste poten. Conclusie is feitelijk dat er niets geschrapt kan worden, ja een goederenpad maar of dat wenselijk is?
Er zijn twee goederenpaden per uur per richting beschikbaar tussen Rotterdam & Den Haag. Bestemming is mij onbekend maar ik weet dat er wat naar Beverwijk gaat, en nog wat van de VAM te Noordwijkerhout. Krijgt DSM zijn aansluiting nog terug na de verbouwing?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het niet past dan past het niet en dan is het aan de infrabeheerder om er iets mee te doen. Dat kan betekenen "aanvragen weigeren" maar dan moet er wel een oplossingsrichting worden gekozen om het wel passend te krijgen.
Zijn er eigenlijk wel goederenpaden richting Den Haag? Afgezien van een verdwaalde werktrein (van Strukton o.i.d.) heb ik eigenlijk nooit iets gezien tussen Rotterdam en Den Haag dat geen raampjestrein is. Goederen tussen Rotterdam en Amsterdam zouden wellicht via Gouda gestuurd kunnen worden.
In Beverwijk kun je ook komen via Gouda/Amsterdam, dus dat hoeft niet echt een issue te zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Er zijn twee goederenpaden per uur per richting beschikbaar tussen Rotterdam & Den Haag. Bestemming is mij onbekend maar ik weet dat er wat naar Beverwijk gaat, en nog wat van de VAM te Noordwijkerhout. Krijgt DSM zijn aansluiting nog terug na de verbouwing?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |