Iemand moet ervoor betalen. Dat is of NS, of de belastingbetaler, of de klant.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb het er in ieder geval niet voor over. Waarom kan het bijv. in Amsterfoort wel gratis?
Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal. Zou me niet verbazen als de rit Schiphol - Antwerpen daardoor uitkomt op zo'n 2 uur.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hmm.. Zat even in de NS-reisplanner te kijken maar met 1:38 uur reistijd van Schiphol naar Antwerpen is de "trage verbinding" toch heel aardig. Jammer dat er geen fatsoenlijke Benelux terugkomt want 160 km/h over de HSL zou toch een hele vlotte verbinding geven.
Dat is dan meteen weer ontzettend zonde. Ik snap donders goed hoe men op de huidige plannen is uitgekomen in het belangenspel waar de NMBS het heel goed heeft gedaan maar ik denk dat een FYRA-min of Benelux-plus beter is dan de nu bedachte meanderbenelux.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal. Zou me niet verbazen als de rit Schiphol - Antwerpen daardoor uitkomt op zo'n 2 uur.
Dat ben ik helemaal met je eens. Niemand van de Nederlandse reizigers zit te wachten op een Benelux die stopt in Noorderkempen, en inmiddels heb ik ook ernstig m'n twijfels bij het nut van de andere stops (zoals Berchem). Het ommetje naar de luchthaven is dan wel weer nuttigquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is dan meteen weer ontzettend zonde. Ik snap donders goed hoe men op de huidige plannen is uitgekomen in het belangenspel waar de NMBS het heel goed heeft gedaan maar ik denk dat een FYRA-min of Benelux-plus beter is dan de nu bedachte meanderbenelux.
Dat kost geen extra reistijd vergeleken met de huidige route.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die trein gaat straks moeten kopmaken in Breda (reken op 10 minuten), stoppen in Noorderkempen en waarschijnlijk ook in Luchtbal.
Omdat dat in de plannen van NMBS staat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kost geen extra reistijd vergeleken met de huidige route.
En waarom denk je Luchtbal? De Benelux gaat ook niet stoppen in Mortsel-Oude-God terwijl de IR-trein waar deze voor in de plaats komt daar wel stopt.
Dat lijkt mij ook niet nee. Noorderkempen is toch niks... en luchtbal al helemaal niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Niemand van de Nederlandse reizigers zit te wachten op een Benelux die stopt in Noorderkempen, en inmiddels heb ik ook ernstig m'n twijfels bij het nut van de andere stops (zoals Berchem). Het ommetje naar de luchthaven is dan wel weer nuttig
Wat ik niet goed begrijp is waarom NS zo diep heeft gebogen voor de wensen van de NMBS. NS zou het, als ze echt willen, ook zonder de NMBS kunnen doen. In België is er geen sprake van een exclusieve concessie.
Omdat gemeente en betalen waarschijnlijk. Zoiets doet NS niet voor nop.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb het er in ieder geval niet voor over. Waarom kan het bijv. in Amsterfoort wel gratis?
Dat is een goed punt, zeker op de korte termijn kan NS niet zonder de NMBS - maar omgekeerd wel. Op de langere termijn zou NS het zelf kunnen doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik zie twee mogelijkheden:
1. NS wilde de relatie met NMBS niet verpesten met het oog op de korte termijn: Loc's voor de Benelux, toegangsovereenkomst e.d.
Ik ben een tijdje terug gaan rekenen op basis van de informatie die Infrabel publiceert, maar dat lijkt me wel mee te vallen.quote:2. De belachelijk dure infraheffingen voor reizigerstreinen in België wat voor een negatieve BuCa zou zorgen.
of juist zoveel mogelijk, want meer service en meer marge erop!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zou je dus zo min mogelijk stops willen
Luchthaven is nog wel nuttig denk ik...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:01 schreef Sandrvich het volgende:
Ach dan zouden tenminste die nutteloze stops vervallen in Noorderkempen, Luchtbal, Berchem, Mechelen, Luchthaven, Noord en weet ik nog meer.
Wat dat betreft heeft NS denk ik gewoon te weinig ballen. Jammer want op termijn kan het voor zowel NS als de reiziger een stuk beter.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is een goed punt, zeker op de korte termijn kan NS niet zonder de NMBS - maar omgekeerd wel. Op de langere termijn zou NS het zelf kunnen doen.
De ballen zijn samen met de bodemplaat er onderuit gevallen, denk ik. Het kan zoveel beter, maar dan moet de wil en bereidheid om risico's te nemen er wel zijn. Ook op binnenlands gebied valt er meer uit te halen dan wat er nu is beloofd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft NS denk ik gewoon te weinig ballen. Jammer want op termijn kan het voor zowel NS als de reiziger een stuk beter.
Eigenlijk zou je die IC Charleroi - Essen door willen trekken naar Roosendaal en Breda, waardoor de meeste problemen opgelost zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Luchthaven is nog wel nuttig denk ik...
Ik ben nu wel benieuwd in welke plannen dat dan staat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat dat in de plannen van NMBS staat.
Zeker als per extra trein de padvergoeding daalt heb je bijzonder veel gelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ballen zijn samen met de bodemplaat er onderuit gevallen, denk ik. Het kan zoveel beter, maar dan moet de wil en bereidheid om risico's te nemen er wel zijn. Ook op binnenlands gebied valt er meer uit te halen dan wat er nu is beloofd.
De plannen voor de regio Antwerpen van DRGL 2015.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd in welke plannen dat dan staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |