El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 18:45 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++![]() Informatieve filmpjes: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 16 december 2004 Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië: ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Mogelijke brokstukken van het vliegtuig: Ontdekt op zondag 9 maart, bevestigd op woensdag 12 maart - Bron: http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 ![]() ![]() ![]() (Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines) Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn: Zoekgebied: ![]() Het vliegtuig: ![]() De piloten: ![]() • Captain Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren ![]() • Co-pilot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf Bijzondere passagiers: ![]() • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Cozel) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Milardi) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen) • Paul Woods (51) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage - BBC - http://www.bbc.com/news/world-asia-26503469 • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China" - zelfde bron • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England - idem • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company - zelfde bron De laatste waarneming van flightradar24.com: ![]() ![]() De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040). Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? • Anders - ? ====================================================================== !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn. • Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers • De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is... • The story so far, video: • Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog • Uitleg over de mobiele telefoons die "over gingen", en statussen die "online" stonden: • Kortgezegd waren er momenteel 2 mogelijkheden: 1 - Vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee: 2 - Vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald: http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM ==== Deze laatste twee schijnen onwaar te zijn omdat de email van "Mike McKay" vals is en het vliegtuig NIET is gespot boven de Straat van Malakka. [ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2014 22:15:12 ] | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:47 |
Waarom staat die raft nog in de OP? Is helemaal niet van een 777. En die mail van die knakker op dat booreiland bleek ook nep, toch? | |
MaJo | woensdag 12 maart 2014 @ 18:47 |
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:48 |
Er staan geen GSM masten in zee. | |
MaJo | woensdag 12 maart 2014 @ 18:50 |
er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 18:50 |
Ja zeg een beetje geduld aub. Ik edit me suf. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 18:51 |
Of bewustzijn. ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:51 |
Excuses. ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 18:52 |
Kee, hoe staat ie zo? De eerdere informatie die niet juist bleek heb ik gespoilerd (wel laten staan omdat het onderdeel van het "onderzoek" is). Moet er nog iets bij? | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 18:52 |
nou, vlak voor de kust van vietnam... zo zou ik dat niet noemen | |
Waterdrinker | woensdag 12 maart 2014 @ 18:55 |
Met bepaalde luchtvaartmaatschappijen kun je boven de oceanen gewoon bellen en internetten tegen een bepaald tarief. Ik vind het merkwaardig dat er geen systeem is dat door niemand uitgezet kan worden die elke X seconden wat vluchtgegevens (snelheid, hoogte, coördinaten, cabinedruk, enz.) doorgeeft. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:56 |
Vlak voor de kust van Vietnam? Nee hoor, kijk naar het plaatje hierboven, ze zaten tussen Maleisie en Vietnam in. En dit is de GSM coverage van NL, houdt heel snel op boven zee: ![]() Zal daar vast niet beter zijn. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:58 |
En dat systeem veroorzaakt kortsluiting, maar niemand kan het uitzetten. Dag vliegtuig. Piloten kunnen elk systeem uitschakelen als het moet. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:00 |
Behalve de passieve radar, want dat is geen systeem inderdaad. En dat verbaast me; is er in dat enorm drukke stuk zee geen enkel schip met grondradar? Boorplatformen die door raketten of vliegtuigen geraakt kunnen worden hebben geen radar? | |
Waterdrinker | woensdag 12 maart 2014 @ 19:01 |
De zwarte doos is toch ook niet uit te schakelen? | |
paddy | woensdag 12 maart 2014 @ 19:03 |
Nette OP ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:03 |
Teamwork kán op FOK! ![]() | |
Sunri5e | woensdag 12 maart 2014 @ 19:03 |
Zelfs al vlieg je over land dan heb je al geen bereik met je gsm. | |
The_stranger | woensdag 12 maart 2014 @ 19:04 |
In ieder geval wel in bepaalde vliegtuigen, ik vermoed in de nieuwste versies niet meer, maar dat wet ik niet zeker. | |
firefly3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:07 |
Ik meende het uiteraard ook niet ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:07 |
Zeker wel. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:08 |
Platforms op de Noordzee hebben zelden nog een eigen radar. Dat scheelt mij weer werk want het kan allemaal kapot. De kustwacht houdt voor ons in de gaten voor als er een schip op drift is geraakt en eventueel het platform kan rammen. We worden dan gebeld en eventueel geëvacueerd. Schepen hebben om bijvoorbeeld andere schepen te zien 2 radars, 1 10cm band en 1 3cm band, maar die hebben een vrij horizontale beam met maar een hoek van iets van 3 graden naar boven en naar beneden. Ongeschikt voor het volgen van luchtverkeer. Speciale radars voor luchtverkeer, de Primary Survaillance Radar en de Secondary Surveillance Radar zijn nogal grote dingen en gebruiken nogal veel energie. Zulke dingen wil je dan ook liever niet aan boord hebben staan. Ze nemen te veel plaats in en ze kosten teveel. Ik ga eerst even wat te eten in elkaar zetten. Maar vanavond post ik nog wel wat principes over luchtvaartradar-systemen. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:08 |
nou lekker dan, zou niet zo moeten zijn, als je het mij vraagt | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:08 |
http://globalresearch.ca/articles/CHO408B.html [ Bericht 3% gewijzigd door MartijnA3 op 12-03-2014 19:14:04 ] | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 19:10 |
Doe eens een bron dan. Wat ik tot nu toe gelezen heb kan het nl. niet | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:11 |
Ok dank, jij bent de expert op dit gebied. Wel belachelijk. Een raketaanval of neerstortend vliegtuig op een tijdbom (boorplatform) kan je dus niet eens aan zien komen... ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:13 |
Juist wel, veiligheid boven alles. Alles wat stroom krijgt, kan worden uitgeschakeld. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:15 |
Zijn er nog Russische luchtmachtbases in Zuid-Azie wellicht?? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:15 |
Hebben die zwarte dozen geen eigen accu/stroomvoorziening dan? Het zou werkelijk belachelijk zijn als 1 (ok 2) piloot de zwarte doos kan uitschakelen. Levensgevaarlijk, zeker in deze tijd. | |
Intellectueel | woensdag 12 maart 2014 @ 19:16 |
Nee. ![]() | |
Loekie1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:18 |
Een piloot kan dus ook op een of andere kerninstallatie gaan crashen als ie daar zin in heeft. Gewoon alles uitzetten, onder de radar vliegen en niemand doet je wat. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:18 |
Stek jij vliegt dit vliegtuig naar Centraal-Azie! Vlieg je dan de korte route via het oosten maar waar China meekijkt of de wat langere route via het westen waar wellicht wat minder wordt opgelet? | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:19 |
Als piloot heb je macht maar volgens mij is die Nederlandse kerninstallatie daartegen gebouwd. | |
Loekie1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:20 |
Geen F16 die ernaar kraait. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 19:21 |
Waarschijnlijk zitten ze wel aangesloten en zodra die stroomvoorziening wordt onderbroken dan schakelt hij over op eigen voeding. Ik blijf erbij dat het niet mogelijk is om een zwarte doos uit te schakelen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:23 |
Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico.... ![]() | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:23 |
Laten we stellen dat het vliegtuig geen mankementen heeft gehad en laten we stellen dat de koerswijziging bewust is gedaan, waarom dan naar het westen, waarom niet richting de Pacific wat net zo goed een enorme oceaan is. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:26 |
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)20N864DA%2010-06.pdf Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:27 |
Dat zou van het doel afhangen: • zelfmoord (co)piloot - zie, ik zet hem als eerste, maar geloof er zelf niet in • kaping/piloten gedwongen - richting Myanmar? • bewuste actie piloten - welk doel? Waarom zou men naar de Pacific vliegen denk je dan? | |
The_stranger | woensdag 12 maart 2014 @ 19:28 |
Dit geldt ook voor de fdr (flight data recorder). Al is het maar dat bij kortsluiting al dan niet automatisch de stroom eraf moet. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:28 |
vakantie op de maladiven ![]() Omdat daar het dichtstbijzijnde zeer diepe water was waar ze (bijna) ongemerkt konden komen? | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:31 |
In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 19:31 |
Ook een leuke theorie: Precedent: QF30 25 July 2008 Pax oxygen bottle "explodes" tearing a hole in fuselage. Ref: Please google "Qantas oxygen bottle explosion" and view photos of damage. The picture taken inside the fwd cargo compartment shows one bottle missing. there is no evidence of shrapnel damage in the photo. Therefore, no eplosion. The bottle appears to have detached itself from its connections and propelled itself down through the fuselage skin. 777: The crew oxygen bottle is mounted horizontaly on the left aft wall of the nose wheel well structure with the fittings (propelling nozzle) facing forward. This aims the bottle, in the event of a QF30 type failure, directly into the MEC containing all boxes concerned with coms and a lot more. Before all of its energy is spent, an huge amount of damage could be caused to equipment and the bottle could, conceivably, cause a decompression. When the crew respond by doning oxygen mask, there is no oxygen and hypoxia is the next link in this proposed chain of events. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:31 |
De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep. ![]() Jij denkt nog steeds aan zelfmoord als meest waarschijnlijke scenario? | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:31 |
Zou het met drugs te maken kunnen hebben? Dat op het vliegveld door insise men een lading in het vrachtruim is geladen ofzo? Wild guess.. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 19:32 |
Thanks. Ik ben hier echt verbaasd over. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:33 |
Dat kan natuurlijk; waardevolle lading. Goed punt. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 19:33 |
Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af. Afwegen van risico's: vliegtuig mogelijk af laten fikken door kortsluiting of accepteren dat een keertje bewust de fdr/cvr uitgezet wordt. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:34 |
Ja waardevol idd. Kan dan ook gestolen sierraden, wapens whatever zijn. Iig het idee dat op de grond inside men dingen hebben ingeladen en dat het dus ergens heen moet. Wat er daarna is gebeurd of dat is gegaan zou ik niet weten, dis is puur een motief. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:35 |
Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:35 |
Zou toch wel fijn zijn als de electronische toegangsdeur op een eigen stroomtoevoer zit, niet? Dat dat bij de zwarte doos niet zo is en je die -dus- kan uitschakelen verbaast veel mensen hier... | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 19:36 |
Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:36 |
Ik niet hoor, De FDR en CVR worden geleverd door externe partijen. Elke vliegtuigfabrikant zal het uit willen kunnen schakelen in geval van kortsluiting. Je wil toch niet dat je reputatie naar de haaien gaat door een slecht cockpit voice recorder? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:37 |
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld. Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat... | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:37 |
ik had het over (bijna) En nee, maar ik reageerde op 2 stellingnames van DeParo en in daarin zou dat samen met terrorisme wel hoog in mn lijstje staan. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:39 |
Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:40 |
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 19:43 |
Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag? Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is. | |
The_stranger | woensdag 12 maart 2014 @ 19:43 |
dat laatste valt gelukkig nog wel mee, op de hoogte waar het vloog, heb je 30 tot 60 seconden "nuttig bewustzijn". De temperatuur is geen probleem en als je binnen die tijd je zuurstof masker op hebt, overleef je het prima. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:43 |
Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar. | |
The_stranger | woensdag 12 maart 2014 @ 19:45 |
Dat is noch de voornaamste taak van de recorders als de vliegers. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:47 |
Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren. | |
Basp1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:47 |
Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen. En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:47 |
Ok, Marrije, DeParo, een paar motieven dan, prima voor in de OP? Er is toch geen nieuw nieuws. • Zelfmoord piloot • Kaping vanwege waardevolle lading/waardevol personeel • Terrorisme/aanslag • Technisch mankement (decompressie, plotseling hoogteverlies -zoals bij de Air France-vlucht) • Anders, namelijk? | |
alpeko | woensdag 12 maart 2014 @ 19:48 |
Die U-bocht is toch pure speculatie? Er is geen enkel hard bewijs voor dat het vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken zou zijn. Of mis ik iets? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:49 |
Waarom? Het is een heel gespecialiseerd apparaat, dat gemaakt is om de meest heftige crashes te doorstaan. Daar zit geen hui, tuin en keuken harddisk in hoor. | |
MaJo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:49 |
bedankt voor de uitleg allemaal ![]() ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:50 |
Ja, het was een groot zootje daar. Veiligheidsvoorschriften niet nagevolgd, geen back-up plan, dingen klopten niet. Echt een drama. Dat ben ik helemaal met je eens, ik wil ook niet naar zo'n "VSAmerikaanse angstmaatschappij", maar kerncentrales en tijdbommen als boorplatformen zou je toch moeten beschermen lijkt me. Niet dat je veel meer kan doen aan een vliegtuig dat koerst naar jouw platform, maar je zou het personeel in veiligheid kunnen brengen en inderdaad de olietoevoer afsluiten. | |
The_stranger | woensdag 12 maart 2014 @ 19:51 |
In elk vliegtuig handboek staat de zin:" aviate, navigate, communicate", dus vliegen, navigeren en dan pas praten, tenzij het laatste nodig is voor het eerste (botsingen vermijden). | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:51 |
Kijk je kunt hier goed zien dat deze vlucht eenzelfde bocht/zijstap maakt boven de Golf van Thailand. Dit is de Vlucht Kuala Lumpur - Shanghai via Ho Chi Minh City http://www.flightradar24.com/MAS386/2e093f3 | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:53 |
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 Interessant. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:53 |
omdat de amerikanen dan meehelpen zoeken? nee echt, heb geen idee | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 19:54 |
Interessant, heb je een linkje erbij? | |
Loekie1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:55 |
Stel je voor dat dit vliegtuig met 236 inzittenden voor altijd onvindbaar blijkt. | |
Asskicker14 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:55 |
Dit is hem hoor. China heeft het vliegtuig gevonden. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:56 |
Heel interessant. Zou het wel eens kunnen zijn... | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 19:57 |
Huh? Staat er nota bene bij geschreven: fles zuurstof scheurt en vliegt weg door de druk, knalt in de communicatie apparatuur, die er tegenover staat? | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:57 |
kan iemand dat op een kaartje aangeven? | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 19:58 |
Plaatjes linken werkt niet. [ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 19:58:47 ] | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
Jij weet hoe snel ze naar beneden zijn gekomen? Waar staat dat? U-bocht maken zal niet veel meer zijn dan een ruk aan een knuppel geven? | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
Staat in de post inmiddels in dezelfde link staat ook dat Vietnamese reddingswerkers een ELT-signaal op 8 maart hebben gedecteerd maar dat er verder weinig is gevonden. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
Is precies dezelfde plek. ![]() | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
Voor in de OP?![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-03-2014 20:05:54 ] | |
cemeteryslut | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
zie! zie! SAT IMAGES!! just saying ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 12 maart 2014 @ 20:00 |
http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:00 |
![]() nee hoor. zie hieronder: | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:00 |
![]() | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:00 |
Dat andere vliegtuig kon nog wel cobtact met ze krijgen schijnbaar. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:00 |
stukkie verder naar rechts als ik het kaartje zo zie dat ik net heb gepost? | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:01 |
Ehm ja, klopt. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:01 |
oh is mij om het even hoor ![]() ik denk het mijne er toch wel van of dat nou in de OP genoemd wordt of niet, maar sympathiek van je ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:02 |
HA! ik ben net zo'n plaatje aan het maken... Mooi voor in de OP deze. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:03 |
Maar nog een vraagje dan...Die beelden zijn dan van vlak voor dat het zinkt? | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 20:06 |
Ah, scherp ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:06 |
Weten we niet, kan ook zijn dat het blijft drijven. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 20:07 |
lijkt op een deel van 1 van de vleugels of staart | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:07 |
dat wilde ik ook vragen, maar ik dacht zulke afmetingen, kan dat blijven drijven | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:08 |
stel dat het drijft, klopt dat dan kwa tijd? dacht het wel he | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:09 |
Van dezelfde site: The field of debris spotted from the air on Mar 10th 2014: ![]() Hier is toch ook het oliespoor zichtbaar? Wel al van 2 dagen terug, of was deze foto al ontkracht? | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Foto's van 9 maart 03:00Z? Die kist is kwijtgeraakt op 7 maart om 18:00Z (ongeveer) | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Een vleugel of staartstuk is niet massief, als er lucht tussen "gevangen" zit, dan blijft het drijven. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Ik dacht gelezen te hebben dat het oliespoor losstaat van dit vliegtuig. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:11 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:12 |
Het zou wat zijn als dat het toestel is ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:13 |
Whut, waar? Foto's, links, iemand? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:14 |
Plaatje zie ik niet en link is "forbidden"? | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:15 |
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 ff scrollen | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:16 |
Van mij mag het alhoewel ik nu ook begin te twijfelen haha. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:16 |
Voor in de OP:
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 20:17:44 ] | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 20:17 |
Goed bezig die Chinezen ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:17 |
Dank. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:17 |
ja alleen...met zoeken hebben ze daar dus niks gevonden | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:18 |
Plaatjes linken naar die site werkt niet. | |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 20:19 |
ja duh. na het moment van vermissing zijn ze met gedetailleerde satellieten gaan werken, omdat ze 'gericht' moesten zoeken. Daar zijn ook die foto's van waar ze het 'publiek' op mee laten zoeken. Deze beelden zijn er niet van voor of tijdens de crash ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:19 |
Maareh, dit "debris" werd al op 9 maart (zondag!) gespot. En is het al bevestigd? Is het geen herhaling van het "oude" debris dat al werd ontkend van het vliegtuig te zijn? | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:20 |
dat was die deur toch? Wat iets anders bleek te zijn. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:20 |
Ah vandaar, hotlinken niet dus. Ik zie ze wel namelijk. Jouw plaatjes zijn elders gehost? | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:20 |
ik dacht 'net' gespot op beelden van 9 maart | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:20 |
Ja ik heb ze even naar tinypic.com geupload. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:21 |
De drie grote objecten zijn toch van 12 maart volgens de link dan? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:21 |
ja, die staat in dat laatste artikel, maar de andere brokstukken zijn niet net zo allang "ontkracht"? | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:21 |
Inderdaad dit is net nieuw. Als je zoekt op 'mh370 SASTIND' is er bijna niks over te vinden. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:23 |
Ik zie boven de plaatjes in het artikel staan: Wil het graag in de OP zetten, maar als we berichten van zondag gaan recyclen, weet ik niet of dat wel zo handig is? | |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 20:24 |
Dit hoort bij die foto met debris:Dit staat volgens mij los van die drie objecten die in een straal van 20km gevonden zijn. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 20:24 |
dat hoort bij deze tekst
| |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:25 |
Misschien dat de foto's van de 9e zijn maar dat het nu pas kan zijn ontdekt?! | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:25 |
Duidelijk, foto's zijn van zondag, interpretatie van vandaag. Exact wat DeParo zegt dus. Prima, gaan in de OP. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:25 |
De satellietbeelden zijn zondag al gemaakt maar nu pas 'ontdekt'. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:26 |
De brokstukken van 10 maart waren inderdaad niks, staat ook op die site; http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 20:26 |
Net gespot op oude foto's inderdaad. 200km ten zuidoosten van laatst bekende punt. Stroming is daar ongeveer 2km per uur. Foto's 31 uur later, dus zeker een goeie 60km aan stroming. Vliegtuig waarvan de motoren uitvallen kan nog rond de 80 km "zweven" schijnbaar... Kom je een heel eind in de richting (als de stroming de juiste kant op ging). | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:29 |
Ok, dank. Duidelijk! | |
Haags | woensdag 12 maart 2014 @ 20:29 |
Ik hoorde vanmiddag ineens iemand met een complot theorie dat ik dacht....... Vliegtuig wordt gekaapt voor de nucleaire top in den haag. Passagiers worden als levend schild gebruikt.... Vliegtuig wordt volgepropt met bommen... Ik vond het wat vergezocht..... ![]() | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 20:30 |
Your question was, when an airplane encounters all engines failure, does the plane start flipping and crash, or continue to fly while losing height? If it continues to fly, how long does it last and how safe it is to land the aircraft ? As I have described earlier, the aircraft does not flip or crash. It continues to fly at an optimum gliding speed, a speed much lower than its cruising speed. However, it may not be able to maintain its cruising altitude but continues to lose height at a rate of about 3500 to 4500 feet per minute. This will give an aircraft, cruising at 35,000 feet about 10 minutes to fly a distance of about 40 to 50 nautical miles. Remember, pilots have been trained to restart/relight the engines whenever they encounter total engine failures. If restarting the engines were unsuccessful, they would have no choice but to carry out a prepared forced landing - just like what the Canadian pilot did to the crippled Boeing 767. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:30 |
Joh? Een vliegtuig letterlijk aan de andere kant van de wereld kapen, 12 dagen ervoor? ![]() OP IS GEUPDATE TROUWENS, moet er nog iets bij? | |
daeiron | woensdag 12 maart 2014 @ 20:31 |
http://i.imgur.com/D60drnd.jpg | |
milpek | woensdag 12 maart 2014 @ 20:31 |
Die laatste foto is wel vlakbij de plek die aangewezen door die boorplatformmedewerker. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:32 |
Nog mensen actief op die tomnod site aan het zoeken? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:32 |
Klopt, dat was ik in een kaartje aan het zetten toen Arthur met die goeie site kwam. | |
Haags | woensdag 12 maart 2014 @ 20:33 |
Haha ja dat zei ik ook al maarja hij lachte het weg... Ben blij dat ik zoiets niet verzin ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:36 |
Is er trouwens niets bekend over de passagiers? Kan me zo voorstellen dat er flink wat belangrijke zakenlui bij zaten? Had alleen iets gezien van een groep van 20 Chinezen die voor een Defensie-onderdeel werkten? Net als de eventueel waardevolle lading zou waardevolle passagiers een motief kunnen zijn als het geen decompressie en langzame daling is? | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:38 |
Naja, schepen zijn ook vergaan en verdwenen. Om vervolgens 300 jaar later een vissersnet aan stukken te rijgen. Visser zegt tegen autoriteiten: ga daar eens kijken en een verdwenen gewaand bootje is gevonden. Iets kan niet zomaar verdwijnen van deze aarde. Ook niet een vliegtuig van bijna 70 meter lang. Ook al is er een explosie aan boord geweest, er blijven herkenbare stukken over. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 20:38 |
Ik hoorde iets over twee belangrijke Indiase mensen. Een grootvader van de vrouw van dit stel is omgekomen tijdens de Air-India crash toentertijd. Het NRC had best een uitgebreid artikek over verschillende passagiers aan boord van dit vliegtuig. Dat staat vast nog ergens op hun site of in die richting. | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 20:38 |
Weet alleen dat er iemand van IBM aan boord was | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:39 |
Nja is wel anders. Schip verdwijnt minder plotseling lijkt me. En wordt minder in de gaten gehouden. En is op dieper water. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:39 |
Hoeveel zou de imagoschade voor Malaysia Airlines wel niet zijn nu? niet alleen door het voorval (kan een ongeluk zijn), maar vooral door de berichtgeving die totaal tegenstrijdig, weinig up to date is en de nabestaanden van niets weten... | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:39 |
Die copiloot is de zoon van een politieke bobo in Selangor | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:40 |
Dank heren. Ik ga op zoek naar info op het web. Werken doe ik vanavond wel. Slapen ook, is wel nodig. ![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:41 |
Info waarover specifiek? | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 20:41 |
Redelijk hoge pief van IBM idd. | |
daeiron | woensdag 12 maart 2014 @ 20:41 |
Nog als plaatje:![]() | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 20:42 |
Ja klopt, vrij hoog iemand idd | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 20:46 |
mss vinden ze het vliegtuig met remote viewing, hier zitten een paar profs, ze gaan er een project van maken: http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=8&t=10431 | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:47 |
OP is geupdate met info over belangwekkende passagiers. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:47 |
IBM technical storage executive volgens dit verhaal. Maw, iemand die harde schijven verwisselt: job description | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 20:52 |
Staat erin. Die co-pilot zijn vader kon ik zo snel niet vinden? | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:54 |
http://www.nst.com.my/lat(...)est-updates-1.503079 Whatever that may be trouwens | |
alpeko | woensdag 12 maart 2014 @ 20:54 |
Wat is remote viewing? | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 20:58 |
![]() | |
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 21:02 |
![]() ![]() Misschien heeft Astro-TV nog wat tips. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:10 |
Asssstro teeveeeeee, halloo met gielaaanoooo, wie heb ik aan de lijn? ![]() | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:11 |
Zal wel meevallen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:16 |
Voor een noodlijdende vliegmaatschappij? Lijkt me toch niet... OP is geupdate: - foto's en namen piloten erbij - video over simulatie en link naar depressurized Helios Flight 522 - wat gespoilerd (o.a. de kans op ongelukken mid-air) | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 21:18 |
Ik wil iedereen die dagelijks veel uren betrokken is in dit topic bedanken voor de duidelijke informatie! | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:21 |
Graag gedaan. Een duidelijke OP maakt de discussie helderder. Al staan er nog genoeg dingen in die aangepast moeten worden, maar goed. | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 21:22 |
Klopt, OP is helder. Jij bent een van de toppers in dit topic El_Matador! | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:22 |
Alsof Maleisië zijn staatsmaatschappij laat ploffen ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:23 |
Nee, natuurlijk niet, maar deze imagoschade tegenhouden lijkt me moeilijk. Zeker met moordende concurrentie (no pun intended). | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:24 |
Ik heb ook deel van de op gedaan ![]() | |
Waterdrinker | woensdag 12 maart 2014 @ 21:25 |
Dit. ![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:25 |
Zou alleen even een enter zetten onder "bijzondere passagiers", dan is het gelijke opmaak (ocd ![]() En verder lijkt het mij logischer die bijzondere filmpjes boven de updates te zetten, zodat het laatste nieuws helemaal onderaan staat. Maar datis mijn mening. | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:26 |
Hooguit een half jaartje iets minder bezet. Voor de rest is het gewoon een goede carrier met een goede service/punctualiteit/tarief verhouding. Als klanten al zouden weglopen, komen ze wel weer terug. | |
Waterdrinker | woensdag 12 maart 2014 @ 21:26 |
Ja en nog een paar mensen, goed bezig allemaal. Het is zo een stuk duidelijker te volgen als je een topic gemist hebt ofzo. | |
kurk_droog | woensdag 12 maart 2014 @ 21:32 |
![]() Yo, een vliegtuig ligt hier om de hoek in zee..succes ermee! ![]() | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:32 |
Is al keihard ontkracht als hoax. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 21:36 |
Waar of niet waar, maar dit is naturlijk weer een journalist of andere clown die het zo opvallend mogelijk vertaalt en de wereld inslingert. | |
Sunri5e | woensdag 12 maart 2014 @ 21:37 |
Met flightradar kun je ieder vliegtuig, iedere seconden, op de voet volgen en dat later nog eens terug kijken. En nu kunnen ze hem niet meer terug vinden? Toch raar. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:38 |
'beurd. | |
Luxuria | woensdag 12 maart 2014 @ 21:39 |
Ik weet niet of dit ook al geplaatst is, een persoonlijke ervaring van iemand m.b.t. de telefoons die nog over gingen bij een vliegtuig dat gecrasht was (van Facebook). Dat het dus evengoed mogelijk is dat telefoons over blijven gaan.
| |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:40 |
Zie OP, daar wordt dat ontkracht. ![]() | |
Luxuria | woensdag 12 maart 2014 @ 21:41 |
Ja had ik gezien maar ik dacht dat dit misschien ook nog wel interessant was om te lezen ![]() | |
Simmertje | woensdag 12 maart 2014 @ 21:46 |
CNN breaking news! | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:48 |
kanaalnummer? | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 21:49 |
Hebben ze daar eindelijk het nieuws van de Chinese satellietbeelden meegekregen? | |
Simmertje | woensdag 12 maart 2014 @ 21:49 |
Geen flauw idee, maar Chinees satelliet heeft misschien foto's van crashsite. | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 21:49 |
CNN zegt dat dit het vliegtuig is: https://pbs.twimg.com/media/BijcYCeIgAAnh1l.jpg | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 21:50 |
34 als je kpn heb | |
kurk_droog | woensdag 12 maart 2014 @ 21:50 |
Knappe telefoon als die na dagen nog een volle accu heeft ![]() | |
mschol | woensdag 12 maart 2014 @ 21:50 |
lekker duidelijk weer ![]() | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 21:51 |
ik snap ook niet hoe ze daar een vliegtuig uit kunnen halen | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 21:51 |
CNN zegt dat Richard Quest (zo'n presentatorclown) een aviation expert is, dus CNN hoef je ook niet serieus te nemen (maar dat wisten we al). | |
kurk_droog | woensdag 12 maart 2014 @ 21:52 |
Satellieten op Mars maakten nog beter foto's van die landers ![]() | |
misterkripple | woensdag 12 maart 2014 @ 21:52 |
Kanaal 401 UPC Horizon | |
mschol | woensdag 12 maart 2014 @ 21:53 |
ze halen er kennelijk een hoopje metaal uit.. dat zou ik nog kunnen begrijpen, een gecrashed vliegtuig hoeft natuurlijk niet op een vliegtuig te lijken ![]() | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 21:53 |
Afwachten geblazen. Laten we hopen op nieuws, voor de duidelijkheid | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 21:59 |
1 vaag brokstuk maakt nog geen vliegtuig. Eens met OEM over de belabberde kwaliteit van CNN. | |
Mula | woensdag 12 maart 2014 @ 21:59 |
En waar is die foto genomen? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:02 |
Check de OP, dit is 1 van de 3 brokstukken die dicht bij elkaar zijn ontdekt op satellietbeelden. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:03 |
Kaartje in OP. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:04 |
Waarom staat er eigenlijk in de OP dat die e-mail vals is? Zijn waarneming komt wel overeen met het gebied waar nu de brokstukken zijn gevonden. Ik las op the guardian dat "the letter has been authenticated". | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 22:07 |
I know, heb het er zelf ingezet als "mogelijke brokstukken", geen vaststaand feit. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 22:07 |
Dat kwam door toen ik 2 uurtjes lag te slapen, heb het overgenomen en in de OP gezet... Ben een uurtje of 2 weg nu. Updates volgen later, als er meer nieuws is. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:10 |
Nee hoor, zijn "waarneming" was een stuk noordelijker. ![]() | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 22:13 |
en waar zat hij zelf dan tov die rode drup? | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:13 |
Ik heb even een plaatje gemaakt, wellicht interessant voor in de OP.![]() | |
DaKKiE1984 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:15 |
Ondertussen moet dit toch weleens bevestigd worden of niet? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 22:15 |
Staat erbij, zo goed? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:16 |
50-70km er vandaan. | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 12 maart 2014 @ 22:17 |
Niet als ze boven zee vliegen. | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:17 |
Dit plaatje kwam ik tegen op een ander forum, hier staan de afstanden en de graden ook bij. Hij kan er natuurlijk best een stuk naast hebben gezeten met z'n schatting 's nachts midden op zee. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 22:18:01 ] | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 22:19 |
hmm benieuwd wat die man dan wel heeft gezien, als het waar is wat hij zegt | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:19 |
Knap iemand die 250km ver kan kijken. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:20 |
![]() | |
kurk_droog | woensdag 12 maart 2014 @ 22:22 |
Op Fok kan alles ![]() | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 22:23 |
Inderdaad. Google map: http://goo.gl/maps/MQQ90 Wel heel stug ![]() | |
alpeko | woensdag 12 maart 2014 @ 22:23 |
Natuurlijk kun je 250 km ver kijken. Mits het object maar groot of helder genoeg is natuurlijk. Nog even los van het feit dat de vindplaats niet de plaats van inslag is natuurlijk. | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 22:24 |
als je zo ver kunt kijken dan zouden de mensen aan de kust van maleisie ook wat hebben kunnen zien branden in de lucht | |
Draailamp | woensdag 12 maart 2014 @ 22:24 |
http://www.upinthesky.nl/(...)4/03/Tomnod_Wrak.jpg Dit is het denk ik? Dat is dat plaatje van net in een ander format | |
Crientj | woensdag 12 maart 2014 @ 22:25 |
Zou goed kunnen, maar vraag me af waar en hoeveel vakken die persoon heeft bekeken ![]() | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 22:26 |
Da's Free Willy | |
bedachtzaam | woensdag 12 maart 2014 @ 22:28 |
Nee, dat zijn twee schepen die kwam ik gisteren ook tegen ![]() | |
Light | woensdag 12 maart 2014 @ 22:29 |
250 km in een rechte lijn, ja. Maar de aarde is niet recht. Als je op de grond staat en je wilt een object zien dat 250 km verderop ook op de grond staat, dan gaat je dat nooit lukken. | |
alpeko | woensdag 12 maart 2014 @ 22:32 |
Maar het gaat om een vliegtuig op hoogte. Twijfelachtig? Oké, dat wel. CNN schrijft die getuigenverklaring ook niet meer volledig af. De stelling dat je niet 250 km ver kan kijken is uiteraard per definitie onzin. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 22:32 |
Hij zag hem in de lucht lijkt me? Niet dat 250km dan opeens dichtbij is natuurlijk; vliegtuig in de lucht op 10km zie je al nauwelijks. | |
Gisteren. | woensdag 12 maart 2014 @ 22:32 |
Dit geldt uiteraard alleen voor objecten op de grond.. | |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 22:33 |
Die olieman heeft ook geen inslag gezien, maar het vliegtuig in de lucht gezien. Die kan natuurlijk makkelijk pas tientallen kilometers verderop zijn neergekomen. In elk geval ver genoeg voor de boorplatformmederwerker om niet zelf in het roeibootje te stappen. Tel daar wat stroming bij op, en je komt wel aan 250km | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 22:35 |
Enige probleem is dat boorplatform rechts van het vliegtuig ligt; vliegtuig vloog hooguit op dezelfde afstand als hij nu (misschien) ligt. Eventuele stroming zou hem dan pas later die kant op hebben gedreven. Tenzij ze een ererondje over het platform zijn gevlogen natuurlijk. | |
BlauweTijger | woensdag 12 maart 2014 @ 22:35 |
Is die al gevonden?!?!1 | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:36 |
Die brokstukken zijn ook nog twijfelachtig denk ik. De genoemde afmetingen zijn 13x18, 14x19, en 24x22 meter. De dwarsdoorsnede van het toestel is 5,87m:![]() | |
Light | woensdag 12 maart 2014 @ 22:38 |
Het is vast uit te rekenen hoe ver je kunt kijken als je uitgaat van een vliegtuig op 10.000 meter hoogte. En als je 250 km ver kunt kijken, wil dat nog niet zeggen dat je die afstand met enige mate van nauwkeurigheid kunt schatten. | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 22:42 |
http://www.remoteviewed.com/about_remote_viewing.htm | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 22:44 |
The Earth's surface curves out of sight at a distance of 3.1 miles, or 5 kilometers. But our visual acuity extends far beyond the horizon. If Earth were flat, or if you were standing atop a mountain surveying a larger-than-usual patch of the planet, you could perceive bright lights hundreds of miles distant. On a dark night, you could even see a candle flame flickering up to 30 mi. (48 km) away. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:45 |
De aviation expert van de NOS is blijkbaar klaar met het kijken van de film Airplane!
| |
TLC | woensdag 12 maart 2014 @ 22:55 |
| |
Asskicker14 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:58 |
Nu we toch aan het speculeren zijn. Profeet T.B. Joshua zit er achter met zijn grote ballon. ![]() Ok. Nu weer terug naar serieus nieuws. | |
MrTorture | woensdag 12 maart 2014 @ 22:59 |
Heel amateuristisch met Pythagoras ![]() A² + B² = C² A = 6.378km B = 250 km C = 6.383 km. Daar gaat de 6.378km van de aarde vanaf, hou je iets minder dan 5km over. Kimduiking en aardse refractie zorgen voor een afwijking van ~10%. En dat werkt nog es in je voordeel ook. Dus als het vliegtuig ~4.500m of hoger zat, vloog hij in het zicht over 250 km [ Bericht 10% gewijzigd door MrTorture op 12-03-2014 23:09:17 ] | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 23:00 |
Vleugels? | |
MrTorture | woensdag 12 maart 2014 @ 23:01 |
Maar goed, hoe groot is een vliegtuig op die afstand? Misschien kan iemand dat berekenen? ![]() | |
Infection | woensdag 12 maart 2014 @ 23:13 |
Er zijn dus wrakstukken gevonden? Waar precies? | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 23:14 |
250 km kan je schijnbaar wel zien: http://forum.flightradar2(...)confirm-the-distance | |
MrTorture | woensdag 12 maart 2014 @ 23:16 |
http://video.foxnews.com/(...)-site/#sp=show-clips | |
Infection | woensdag 12 maart 2014 @ 23:20 |
Toch een vreemde plek als je weet waar hij het laatst gezien is. | |
Light | woensdag 12 maart 2014 @ 23:26 |
Dus het vliegtuig is (theoretisch) te zien bij die afstand. Dan blijf je nog met het probleem dat je de afstand moet kunnen schatten. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 23:27 |
niet echt het is niet ver van de plek waar de vlucht van de radar verdween | |
Infection | woensdag 12 maart 2014 @ 23:30 |
Dan nog. Hij moet in ieder geval omgedraaid zijn en een stuk terug gevlogen zijn om daar te belanden. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 23:33 |
Op de eerste afbeelding (rond 0:25 sec) zie je ook duidelijk de contouren van een vliegtuig. Idd. De plek die ze nu aanwijzen is eigenlijk helemaal niet vreemd en best plausibel. Dan komt dat overheen met de eerder gemaakte claim dat het vliegtuig is omgekeerd. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 23:37 |
Omdraaien en terugvliegen terwijl hij van de radar af is en verder geen radio contact hebben, dan zou je denken dat ze elektronica problemen hadden. En het vliegtuig niet meer in de lucht konden houden. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:41 |
Wellicht blikseminslag. De mogelijkheid daarvan is wel te checken. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 23:44 |
Maar ik lees net hierboven dat de afmetingen niet kloppen? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:46 |
Zucht. Dat iemand op 250km afstand kan zien dat een vliegtuig van 64m lang nog intact lijkt is uiteraard per definitie onzin. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 23:47 |
het weer zou goed zijn geweest | |
Infection | woensdag 12 maart 2014 @ 23:49 |
Zijn vliegtuigen niet bestendig tegen blikseminslagen? | |
HiZ | woensdag 12 maart 2014 @ 23:49 |
Het lijkt me zelfs dat je in de nacht niet meer kan zien dan dat er een lichtbron in de lucht is. Of dat een vliegtuig is en of dat intact is, dat is natuurlijk niet te onderscheiden. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:51 |
2 tegelijk wordt wel tricky ivm het spanningsverschil heb ik 'ns gelezen. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 23:51 |
Komeetachtige vlammende streep? ![]() | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 23:51 |
Ja. Bliksem zal het echt niet zijn geweest. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 23:52 |
Bliksem zonder enige bewolking. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 23:52 |
Ja, en het was mooi weer. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:53 |
Momenteel is het bewolkt daar. Morgen maar 'ns checken hoe het een paar dagen geleden was. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 23:54 |
Vooral als je spleetogen hebt | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 23:54 |
Ongetwijfeld maar hoe kan je met bewolking op 250 km een vliegtuig zien? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:55 |
Het was een Nieuw Zeelander die dat ding zogenaamd spotte. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:56 |
Ja dat is ook weer zo. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 23:56 |
KUALA LUMPUR: There were no significant changes in the weather over Malaysian waters which could have threatened Malaysia Airlines (MAS) Flight MH370 on Saturday, said the Malaysian Meteorological Department's National Weather Centre meteorological officer, Khairul Najib. MAS Flight MH370, carrying 227 passengers, including two infants, and 12 crew, went missing en route from Kuala Lumpur to Beijing about an hour after taking off from the KL International Airport at 12.41 am Saturday. It should have landed in Beijing at 6.30 am. He said from midnight Friday to 3am Saturday, there were no significant changes in the weather pattern to threaten the safety of the aircraft. This was based on satellite images obtained from Japan's Meteorological Agency (MTAT), he said. He said even though the Meteorological Department had issued warning on strong winds and rough seas yesterday, it was only for the waters off Sabah and Sarawak, and did not involve the suspected area. -- BERNAMA Read more: MISSING MH370: No bad weather when MH370 went missing - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)504432#ixzz2vnAVlLM8 | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 23:58 |
De discussie spitst zich nu toe op het linken van: - het debris dat gevonden is - de al dan niet echte observatie van Mike McKay, werknemer op boorplatform A - dat debris blijkt helemaal niet van het vliegtuig - in ieder geval geen positieve match gemaakt B - de afstand tussen het debris en het boorplatform is NU wellicht 250 km, maar er vindt stroming plaats, het vliegtuig kan elders gezien zijn dan waar het het debris zou afzetten (wat dus niet blijkt) en de schattingen kunnen zeker zonder enig ander baken makkelijk vele kilometers afwijken. ======== Hoe het ook zij; als die MikeMcKay gelijk heeft, moeten meer mensen dit gezien hebben. Die baai ligt vol met schepen en er staan meer platforms. Zelfs vanuit een ander vliegtuig zou je het kunnen zien. [ Bericht 16% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 00:08:40 ] | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 23:59 |
Radar shows no storm activity in Kuala Lumpur area where MH370 lost contact pic.twitter.com/ylHnDyHV5V | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 00:11 |
Maar dat hele McKay verhaal was toch ontkracht?! | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 00:14 |
Dat weet ik niet precies, dat las ik toen ik vanochtend na mijn powernapje weer online kwam, dus is het de OP in gegaan. Heb geen bronnen gezien waar het ontkracht of bevestigd werd. Het zou wel heeeeeel vreemd zijn als in die drukke Golf níemand iets gezien heeft. Zelfs aan de kusten, waar er mensen echt nog wel wakker zijn om 01:30 op vrijdagavond. NIEMAND iets gezien? De enige getuige is ofwel onbetrouwbaar ofwel betrouwbaar maar niet officieel bevestigd?? | |
matthijst | donderdag 13 maart 2014 @ 00:14 |
Dacht ik ook, door een of andere journalist. Maar goed, als een buitenlander hier via google terecht komt dan leest hij ook de raarste dingen ![]() De vraag is ondertussen: wat is echt... Matador is voorlopig wakker: google jij McKay's nummer ff, dan kan je m wakker bellen ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 00:16 |
Helemaal waar. En dan is onze team effort een stuk beter geslaagd dan hoe de Maleiers die arme families behandelen, denk ik zo. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 00:18 |
Hehe, ik ga niet weer zo'n idiote nacht door als gisteren, ik moet ook nog werken zo. En net een heerlijk zakje groene creativiteitsverbeteraar (was mijn benaming voor de evaluatie van een vriend van me op kantoor in Duitsland ![]() ![]() Hoe lief ik jullie en dit bizar interessante nieuws ook heb, ik heb ook nog klanten. ![]() === Ik heb die McKay trouwens meteen na die email opgezocht op LinkedIn en Facebook, maar zonder resultaat. ![]() | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 00:18 |
hoelang duurt het voordat ze bij de aangegeven plek zijn/de plek van dichterbij hebben kunnen observeren? met een vliegtuig (straaljager van de luchtmacht ofzo, die deden toch mee?) moet je er toch zo zijn? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 00:19 |
Je bedoelt waar dat debris ligt? Het is nu 08:18 daar, dus een nieuwe zoekdag begint weer, lijkt me. Afwachten denk ik. | |
eight | donderdag 13 maart 2014 @ 00:20 |
Die zal ongetwijfeld denken dat wij allemaal stoned zijn | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 00:20 |
![]() | |
Infection | donderdag 13 maart 2014 @ 00:21 |
Maar dat zijn we toch ook? | |
eight | donderdag 13 maart 2014 @ 00:22 |
Ik volg het effe niet meer. Die Chinese satelliet beelden behoren toch niet tot het McKay verhaal of wel? edit:
| |
wickedmen | donderdag 13 maart 2014 @ 00:22 |
Gelukkig maar dacht dat ik de enige was. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 00:26 |
Volgens de eigebaar van het olieplatform is de mail echt verstuurd. | |
Infection | donderdag 13 maart 2014 @ 00:27 |
Op FOK!? Dat zal niet vaak voorkomen. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 00:35 |
Op CNN wordt flink getwijfeld of deze stukken van het vliegveld komen, zeer groot en zouden uit specifieke gedeeltes moeten komen, daarnaast zouden grote brokstukken zoals die schijnbaar moeten zinken wellicht. Daarnaast is het te geconcentreerd en zou je een ander formaat kunnen verwachten wellicht. | |
MaJo | donderdag 13 maart 2014 @ 00:37 |
waarom steeds het woord maleiers? Het zal vast grappig bedoeld zijn maar voor zover ik weet is het een scheldwoord ![]() ![]() | |
Infection | donderdag 13 maart 2014 @ 00:41 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleiers ![]() | |
MaJo | donderdag 13 maart 2014 @ 00:49 |
![]() ![]() ![]() Het is nu ook op BBC breaking news, zou het dan toch? | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 01:04 |
Daarnaast is het volgens CNN vreemd dat China van die wazige foto's publiceert terwijl ze mogelijkheden hebben om dat beter te doen. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 01:06 |
Jij bent ook Hagenese? ![]() ----------------- Die brokstukken zijn vermoedelijk niet van het vliegtuig, wat DeParo al zegt. Eerst zien dan geloven lijkt me de wijze les van de dramatische chaos van de afgelopen dagen.... ![]() -------- Net weer een lading werk gekregen dus ga die nieuwe OP niet scoren, denk ik... | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 01:14 |
Met elke extra aanwijzing lijkt het nog vreemder te worden. | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 01:19 |
| |
Proximo | donderdag 13 maart 2014 @ 01:28 |
Mid air op zwart gegaan, daarna opgedoken als een militair vluchtnummer, iedereen zit nu in een geheime CIA cel ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 01:32 |
Voelt iemand zich geroepen morgen de OP bij te gaan houden of zal ik hem nemen? Ondertussen werken en updates in de gaten houden. ![]() | |
ClapClapYourHands | donderdag 13 maart 2014 @ 01:41 |
Stel dat men helemaal niks meer gaat vinden, hoe lang zullen ze dan nog doorgaan met zoeken? Een maand of 2-3? | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 01:42 |
ik denk eerder een jaar of 2-3 het is vrij cruciaal om die dozen te vinden, omdat ze willen weten waarom hij uit de lucht gedonderd is.. als het een constructie probleem is kunnen ze kijken of dat bij andere vliegtuigen van hetzelfde type ook zo is.. | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 01:44 |
Ik had het op dit tijdstip niet beter kunnen verwoorden. | |
Proximo | donderdag 13 maart 2014 @ 01:48 |
Ik mag hopen dat we black boxes eens uitrusten met een GPS unit... moet toch te doen zijn. ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 01:52 |
Hear hear. Met wekelijks vliegen ben ik ook wel erg benieuwd wat hier nou aan de hand is... kan ik met al die zelfmoordende piloten, afbrekende transponders, "spontane" decompressies en verdwenen vliegtuigen nog wel veilig naar mijn werk? ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 01:59 |
Jullie schuld: GC / Dagcijfers #231
| |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 02:01 |
je hebt geen leven, gefeliciteerd.. ![]() ![]() | |
gijsman | donderdag 13 maart 2014 @ 02:02 |
gefeliciteerd ![]() | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 02:04 |
dit topic is nu wel bijna vol... | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:13 |
Dank heren Hehe, dat "blijkt". Na de werkdag op FOK! volgt er nog een voor mijn echte werkgever... ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:13 |
bijna... | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:14 |
en vol |