quote:
Sexy Suzie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zodat hij er makkelijk "Slow Suzie" van kan maken?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams.
Twee posts in het Feedbackforum en een topicreport hebben niet geholpen om de OP geupdate te krijgenquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Missertje in de kalender in de OP
MILJAAR!quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
Pfff... blijf jij dan maar ver wegquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 13-03-2014 om 00:09:43Here's a preview of what the Mobil-liveried car will look like this weekend!! #Mobil1Insider #AusGP http://t.co/hzvsBXT7bC reageer retweet
Eens. Alhoewel het van de zijkant wel moet lukken, dat "Mobil" is behoorlijk leesbaarquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:15 schreef Fir3fly het volgende:
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes.
Ziggo gids. De kwalificatie begint om 7u.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:09 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00.
@nattekat, hoe kom je bij 08:25?
Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:00 schreef Funzel het volgende:
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing?
Heb er zin inquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
03:00 hier dus 😞 naja, mooi combineren met mijn wekelijkse pokeravondje, om 02:30 met wat voor hand ook gewoon allin 😉quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
Op deze foto lijkt het wel of dat de McLaren langer is dan in Bahrein te zien was ??quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:16 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit
[ afbeelding ]
Nu zal er echter in Australië naar verwachting in VT3 minder gereden gaan wordenquote:Coureurs die in de kwalificatie tot de derde en laatste sessie geraken, krijgen vanaf dit weekend een extra set banden toegewezen, waar ze hun snelste ronde op kunnen rijden. Tevens is Q1 met twee minuten ingekort en duurt Q3 twee minuten langer.
In de afgelopen jaren gebeurde het meer dan eens dat coureurs ervoor kozen om in Q3 niet te rijden, zodat ze met nieuwere banden aan de race konden beginnen. Dit wil de FIA in de toekomst voorkomen en dus krijgen de coureurs in Q3 een setje banden die speciaal voor die sessie is bedoeld. De banden moeten na de run wel weer teruggegeven worden aan Pirelli.
Dit zorgt ervoor dat de top-tien zal starten op banden die gebruikt zijn in Q2. De kleine wijzigingen in het tijdschema zorgen ervoor dat er in de laatste sessie net even wat meer ruimte zal zijn voor een tweede snelle ronde.
quote:Teams are planning to minimise their running in FP3 in Australia this weekend in order to ensure that their cars are fit to take part in qualifying.
It’s been obvious for some weeks that the length of time required to change components on 2014 cars means that anyone hitting a serious problem in the Saturday practice would not be able to ready their car for qualifying. As a result some teams will try to do all of their work on Friday and perhaps make only a token appearance for an installation lap on Saturday. A lack of action on track won’t be good news for fans.
The FIA’s Charlie Whiting confirmed that teams have already indicated that they will follow such a strategy, and one team manager told this blog that it was a logical option given the risk of missing qualifying.
“There’s a two-hour gap as we know between P3 and qualifying,” said Whiting. “And it would be very unfortunate if a team had a problem at the end of P3 that they couldn’t fix for qualifying. It’s not without precedent as we’ve seen it happen in the past – Fernando Alonso having a shunt in Monaco a few years ago, for example.
“Teams are worried that it’s going to be more common, and I’ve even heard teams saying that they will skip P3 to make sure that they’ve got the car ready for qualifying. But we’ll see. Everyone’s got their own way of going about things, some teams tell me it will take seven hours to change an engine, some say it will take three, some say it will take an hour and a half. We don’t know really whether such difficult situations like that will actually arise. I’m sure things will be different to what we’re used to for the first three or four races, but I have no real feeling for what will happen.”
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:07 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
quote:Renault's teams have been cleared to run their engines at full power in the Australian Grand Prix.
The French manufacturer ran its new turbocharged power unit below its optimal level throughout the trio of pre-season tests to prevent further issues for supplied outfits Red Bull, Lotus, Toro Rosso and Caterham.
But speaking to Autosport, Renault's Head of Track Operations, Rémi Taffin, said it will lap without restrictions.
"We were behind schedule on some of the items we wanted to have on the car, which prevented us to run to full potential," he said. "But I think we are now sorted and we will be able to see how it will go with maximum power."
Another concern for Renault was the completion of starts, but Taffin is also confident of gains in this area.
"We will be OK to do some starts," explained Taffin. "We've seen some good [practice] ones [in testing], it's consistency we need. If you look back at the start of the V8s, you had some very bad starts from some of the teams at the start of the year, so bad starts are related to the car system itself, which the power unit is part of.
"There are plenty of configurations [to look at]. Eventually, we will find one that works."
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keerquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.quote:
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Nouja qua warme en het aan/uit gaan van de elektromotor. Had nooit eerder van dit truukje gehoord vandaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.
Ik gebruik de F1LT app, die is tenminste gratis.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.quote:
Humm kan m ook om half 7 zetten idd hahaquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.
Alhoewel, als ik me dan toch verslaap kan ik net zo goed VT2 meepakken voor ik ga werken; ik bedoel ik ben dan toch al te laat![]()
Niet echt nodig met Olav Mol als commentator. Hij houd je in de race je voldoende op de hoogte.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
ok, duidelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keer
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
Dat vraag ik mijzelf ook al jaren af. Ik snap dat sponsoren goed zichtbaar moeten zijn,quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk?
Dat het met een electromotor gebeurt wist ik niet maar er waren vroeger al systemen waarbij de crankshaft van de motor gebruikt wordt om de turbo draaiende te houden, gewoon met elkaar verboden dmv een dikke snaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Dit is de helm van Vettel:quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van alle helmen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3
Erg goede app, wel prijzig alleen (al valt daar ook wel wat op te verzinnen).
Ik hoop dat die voor dit jaar ook nog een app maken maar ze zijn behoorlijk laat.
Tot die tijd deze maar gebruiken: https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic
Aan de url te zien is die ook van softpauer maar er is (nog) geen betaalde versie van en die van vorig jaar zag er ook beter uit.
Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahahaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:41 schreef New_Pope het volgende:
Hmm... wat valt dat geluid tot nu toe tegen zeg.
Is ook van Softpauer (de maker van de app van vorig jaar) aan de url te zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.
Eindelijk kan ik de link vinden Download
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En goedkoper dan vorig jaar
[..]
Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahaha
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslagquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:57 schreef nils7 het volgende:
Iemand een Caterham op de baan gezien?
Daardoor mn manager totaal overhoop moeten gooien want die zie ik niet eens de qually halen.
RB zit er qua speed toch wel bij, wat ik wel een beetje verwachtte.
K'heb bewijsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:10 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslag
Vind persoonlijk dit 1 van de mooiste van de afgelopen jarenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk?
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit is de helm van Vettel:
[ afbeelding ]
Hij verandert toch iedere race of is dat inmiddels ook al verboden door de FIA?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb.
Werkt hier gewoon en onlangs de passmailer moeten gebruiken (na de nieuwe layout) maar die gaf ook geen problemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet
mocht het niet werken: even forum@fok mailenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.
Die nuance van 100 kilogram per uur komt erop neer dat voor bijvoorbeeld een inhaalactie het brandstofverbruik niet onbeperkt opgeschroefd mag worden, maar ook gelimiteerd is.
ja is dat ook langzamer?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
bij het inhalen moet nog steeds voldaan worden aan de norm van max 100 kilogram per uur.
De auto's zullen ongeveer een derde zuiniger worden
Zal wel door die app komen, ze willen dat je betaalt voor die dataquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestript hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestipt hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen reed vorig jaar met zo'n hoge neus. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het heeft een groot aerodynamisch voordeel die lucht onder de auto te krijgen. Als je kijkt hoeveel teams met het banaantje toch nog proberen die neus zo hoog mogelijk te houden, zal het wel goed zijn. Blijkbaar is de voorvleugel genoeg. De voorkant van de auto is ook erg licht natuurlijk, wellicht dat dat helpt.quote:Dit: Vraag mij nu ook weer af, creëert die neus geen gigantische uplift, die de downforce van de voor vleugel weer teniet doet? Ik kan mij goed voorstellen dat er een bak onderstuur in die auto zit die niet op te lossen is zonder andere neus te nemen?
Sterker nog, op Sky werd gisteren vanochtend al gesproken over teams die minder konden gaan meenemen dan die 100 kg. Als de zuinigheid van de motor het toelaat en je wilt een gokje nemen met een SC of een voorsprong die je kunt opbouwen, dan heeft minder brandstof natuurlijk nog steeds een voordeel, net zoals vorig jaar.quote:Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef NML het volgende:
Lijkt me een vreemde keus,
ik zou er dan toch voor kiezen om zo laag mogelijk ballast te plaatsen ipv meer benzine mee te slepen in een tank die hoger ligt.
Als je over de 100 kg verbruikt kun je wel verder, maar raak je toch disqualified.
klopt. Het was dan ook bedoeld om het punt duidelijk te makenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kan
Er mag maximaal 100 kg/uur naar de motor stromen, en er mag maximaal 100 kg verbruikt worden tijdens de gehele race. En aangezien races nooit binnen een uur voorbij zijn, moet je dus brandstof zien te sparen tijdens de race. De ERS systemen helpen daarbij, maar de coureur zal zelf ook moeten opletten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef nils7 het volgende:
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.
Maar als het totaal gewoon 100kg voor de hele race ben ik benieuwd hoe dat zal gaan...
Hoeveel is het verbruik nu ongeveer en hoe was dat vorig jaar bijv.
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:59 schreef twiFight het volgende:
Ik kan ff niet goed quoten
[..]
[edit] Nu ik er aan terug denk: er werd ook gesproken over teams die inderdaad bewust meer meenemen. Dit kan een positief effect hebben op de stabiliteit van de auto. Zo lang die stabiliteit meer tijdswinst oplevert dan het verlies van het extra gewicht, zullen de teams dat zeker doen natuurlijk.
Sky had het specifiek over de stabiliteit over curbs en hobbels in het wegdek. Ik weet niet of ze het specifiek tijdens quali/race bedoelden. Zoals al aangehaald los je dat liever op met balast die je zelf kunt plaatsen, maar misschien kan dat in het midden van de auto niet, omdat alles al volgepropt zit of zo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.quote:
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.
komt ie uit apeldoorn toevallig?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
Nee Zeist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
komt ie uit apeldoorn toevallig?
nicequote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee Zeist.
Maar er wordt weleens gezegd dat ie op Kimi Raïkönnen lijkt dus misschien is dat het.
Vorig jaar is ie op meerdere circuits geweest, oa. Monza.
Heeft ook met diverse coureurs geproken, oa. Alonso.
Dit...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:15 schreef JohnB52 het volgende:
Wat een leuke nieuwtjes posten jullie zeg
Dank je, Meike.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:48 schreef Meike26 het volgende:
En Kvyat ook gewoon Q3 in gereden.
Er zit geen tijdmachine functie in de manager, toch ?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Fer het volgende:
Waarom is Vettel langzamer dan Ricciardo en beide Toro Rosso's?
http://www.tsn.ca/auto_racing/story/?id=446336quote:MELBOURNE, Australia - Reigning Formula One world champion Sebastian Vettel says he can't understand why he struggled so much in a rain-hit qualifying for the Australian Grand Prix on Saturday, pushing him down to a starting grid spot of 12th for Sunday's race.
Vettel, who is aiming for his fifth-straight drivers' championship, was brought down to earth at a rainy Albert Park street circuit, finishing well off the pace of pole sitter Lewis Hamilton and his new Red Bull teammate Daniel Ricciardo.
The German described the handling of his car as "horrible" during pre-qualifying practice, and things only got worse in qualifying
"Once it started to rain, I was struggling with drivability ... it made life pretty difficult," Vettel said.
Though disappointed with his own poor grid position, Vettel was buoyed by Ricciardo's performance, which indicated Red Bull was not far off the pace of the front-running Mercedes despite a trouble-strewn preseason in which the team suffered an array of problems with the new V6 turbo hybrid engine.
"There is performance in the car and that is the important thing," Vettel said. "We have a quick car and we just need to make it robust and reliable, but that's better than having a robust and reliable car and trying to make that quick."
Vettel was at a loss to explain why Ricciardo's car was apparently so much easier to drive.
"There was not supposed to be a difference between the cars so today was not too happy on my side and we need to understand that, but fortunately it worked for him, so at least we have one car where it belongs."
Hij had zich netjes gekleed, nette broek, schoenen en overhemd, keycord om je nek met pasje in je borstzak en net doen alsof je er dagelijks komt... de beveiliging op de circuits is normaal gesporken veel minder scherp, hoop mensen extern ingehuurd, die letten vooral op fans, niet op nette mensen.quote:
Topic stond nog open, en wat ik las viel nog wel redelijk mee, hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Googolplexian het volgende:
Als je de K nog moet kijken ga je toch niet naar F1 Nieuwtjes?
ALLE nieuws-bronnen laten ook uitslagen en race-verslagen zien.
Vreemd.
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaarquote:Op zondag 16 maart 2014 21:20 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze randdebiel Kobacrashi niet voor het leven schorsen? Wat een ontzettende lulhannes, mijn hele manager naar de vaantjes
Edit: Oeps, verkeerde topic![]()
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraftquote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaar
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...quote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft
daar moeten we ons nog over buigenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...
quote:Op zondag 16 maart 2014 21:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.
Ja roken zullen die voorste banden wel doen, maar als de achterkant niet mee remt knal je gewoon op de voorligger.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koba was toch nog verder van Raikkonen verwijderd dan ik dacht, hij begint iig hier met remmen.
Haha en als je achteraf toch niet zo blij met met je startpositie: restart weekend.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:00 schreef flipsen het volgende:
Ik had meer zoiets van "Ja, zo doe ik het ook in het F1 spelletje en als het niet lukt begin ik gewoon opnieuw"
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag wordenquote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.quote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Nou nou dat valt toch ook wel mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
yo mazzelquote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
quote:Op maandag 17 maart 2014 08:06 schreef franklop het volgende:
[..]
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.
Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen.
Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd.
Mercedes vorig jaar....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ecclestone: These cars don’t sound like racing carstwitter:richardsf1 twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 13:02:26Bernie has hit out at the sound of the new #F1 engines:http://t.co/NPl8x1oSAv reageer retweet
quote:Formula One supremo Bernie Ecclestone has expressed his concern over the new V6 turbo engines, and warns that the sport needs to investigate how to make them sound more like “proper racing cars”.
“I was not horrified by the noise. I was horrified by the lack of it,” Ecclestone told ESPNF1.
The new generation of Formula One, which is based largely around hybrid and energy recovery systems, was criticised over the weekend by Australian Grand Prix Corporation (AGPC) Chairmen, Ron Walker.
”I was absolutely delighted with the whole weekend, but I was not too happy with the sound,” said Walker.
The AGPC believes that the lack of sound takes away from the spectacle that surrounds Albert Park for three days in March, and is a clear breach of contract.
Chief Officer of the AGPC Andrew Westacott also weighed in on the topic.
“We pay for a product, we’ve got contracts in place, we are looking at those very, very seriously because we reckon there has probably been some breaches,” he said.
“Ron is right with regards to their contract. And I was sorry to be proved right with what I’ve said all along; these cars don’t sound like racing cars,” Ecclestone said.
Alonso
Ecclestone also added that Walker is not the only promoter that’s concerned by the lack of sound generated by the new generation engines.
Team principals have spoken their minds on the subject, however shrugged off the uproar made by fans and other respected figures in F1. Most Team Principals expect fans to forget the sounds of the V8, suggesting they’ll “get used to it”.
Ecclestone is now exploring options to enhance the sound of the engines and appease fans who have threatened to stop following the sport.
“I’ve been speaking with Jean [Todt, FIA president] this afternoon and what I’ve said is that we need to see whether there is some way of making them sound like racing cars. I don’t know whether it’s possible but we should investigate. I think let’s get the first few races out of the way and then maybe look to do something. We can’t wait all season; it could be too late by then.”
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoorquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)
http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/
Ferrari heeft het ook echt gedaan, die motor is in een LaFerrari getest.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor
In een Renault Espace gegooid, verschil in geluid hoor je toch niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:
http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
Wat was je favoriete F1-era, toevallig de jaren '80? Want toen moesten ze ook letten op hun brandstofverbruik, aan het begin mocht er 200+ liter mee, voordat de turbo's verboden werden was dat al gezakt naar ergens rond de 150 liter. En dat moest ook wel, want op het hoogtepunt van het turbotijdperk toen haalden ze soms wel 1400pk in een kwalificatiesetting (de motor ging maar 3 rondjes mee, maargoed..). En 1000pk in de race.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.
Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
Toen beperkten ze als snel de turbodruk, nu beperken ze fuel flow. Het beperkt in beide gevallen het vermogen, alleen nu moeten ze de motoren efficiënter maken voor meer vermogen, daar worden ze dus ook stiller van.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef Bluurgh het volgende:
Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
dat is juist erg belangrijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
+1quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.quote:
over 8 jaar zijn het electromotoren, hoor je helemaal niks meerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Eens. Ik had al bij gpupdate gereageerd dat ze hier geen verbod van hadden moeten maken, maar een soort beloningssysteem. Aan het eind van elk gp weekend lever je je brandstof weer in en word er gekeken wie er het minst verbruikt heeft. Belonen met wk punt is onzin, maar is wel in geld wel mogelijk. Ook de eis dat er maar 5 motoren gebruikt mogen worden vind ik niet goed. Gebruik er zoveel als je wilt, maar wie het zuinigst er mee om gaat belonen, niet wie het meest pech heeft bestraffen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef nils7 het volgende:
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.
Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.
De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
Had ook beide gekundquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:18 schreef Joene het volgende:
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.
Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.
Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...
Dan komen we een heel eind.
En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
Dacht dat je dat bedoelde.... had de smiley gemist. hahahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:34 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvaltquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.
En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoorquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekendquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
Waar?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
Zie editquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/quote:Before travelling to Melbourne, Team Chairman Niki Lauda revealed that the basic 1.6 litre Mercedes unit is producing about 580 hp.
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achterquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaalquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.
Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.
Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Ecclestone heeft het groot gemaaktquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.
http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612
Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.
Dramatisch inderdaadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:13 schreef Gramulanion het volgende:
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
Niet meer dan logisch, als ik een hotel van te voren boek wil ik ook gewoon mijn kamerquote:Op zondag 23 maart 2014 12:16 schreef Beach het volgende:
http://jalopnik.com/mh370(...)for-ferra-1549390817
Was toen al wel een exceptioneel talent natuurlijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Geralt het volgende:
Dit weekend exact 22 jaar geleden. Schumachers eerste podium
Wie had toen kunnen vermoeden dat we naar een 7 voudig wereldkampioen zaten te kijken
En wie had toen kunnen vermoeden dattie 22 jaar later op zn muil zou gaan met skiën en in een coma terecht zou komen
Als ze dat willen veranderen dan denk dat het pas in 2015 gaat gebeuren. Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Ben echt benieuwd wat ze voor het geluid nog kunnen doen. Die nieuwe turbo dempt gewoon een hoop hoge tonen.
Enige oplossing lijkt me een soort trompet met een klein gaatje net voor de turbo, die wat hoge tonen eruit blaast, maar dat heeft wel gevolgen voor de hele afstemming van de motor.
Resonator in de uitlaat misschien? Volgens mij zijn de meesten wat wat hoge snerpen wel tevree.
Omdat het de FIA geen ene flikker boeit hoe dat ding klinkt, pas als het publiek weg gaat blijven -en daardoor de inkomsten voor zowel FIA als FOM achterblijven- dan pas gaat de FIA aan de regels sleutelen. Er zijn maar weinig voorbeelden de afgelopen jaren dat de FIA ingreep na het geklaag van de fans, dus waarom zouden ze dat nu wel gaan doen?quote:Op zondag 23 maart 2014 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests.
De circuits betalen een vermogen om de F1 binnen te halen. Dat moeten ze terugverdienen door het verkopen van kaarten. Gewone tribunekaarten en exclusieve VIP arrangementen.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:43 schreef JohnB52 het volgende:
Alsof ze daar veel geld aan.verdienen. die toegangsprijzen.
Tv geld verdienen ze aan.
Kort gezegd, alle degelijke GP'squote:Op zondag 23 maart 2014 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat geldt denk ik met name voor de traditionele Europese GP's + Australie, Japan en Canada.
Ik weet niet hoe luid ze nu op het circuit zijn. Heb ooit de demo van Jos Verstappen gezien op Zandvoort, was een Arrows Asiatech V10. Zelfs het knallen tijdens terugschakelen was keihard, ook achterop het circuit.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik weet bijna zeker dat dit seizoen minder publiek komt wegens het geluid van de motoren.
Vorig weekend vaak genoeg gezegd (o.a. Sky, BBC en blogs van journalisten) dat het geluid wel goed is, alleen niet hard genoeg......quote:Op zondag 23 maart 2014 17:53 schreef Fer het volgende:
Kan me voorstellen dat het nu nog steeds hard zat is op de tribunes, maar op tv is het echt kut. Daar moeten ze wel eenvoudig iets aan kunnen doen lijkt me.
Dan zal de tv ploeg het hele verhaal eens goed moeten nakijken. Ik denk dat alle mics en eq's nog aangepast zijn aan de oorverdovende brul van de v8.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig weekend vaak genoeg gezegd (o.a. Sky, BBC en blogs van journalisten) dat het geluid wel goed is, alleen niet hard genoeg......
Afgelopen jaren moesten ''ze'' overal met oor-stopjes en gehoorbeschermers staan, nu zou het geen probleem meer zijn als je in de pits zonder enige gehoorbescherming zou staan.
Dus een Brundle of Ted Kravitz die langs het circuit of door de pits lopen tijdens een VT weten niet wat ze met hun eigen oren horenquote:Op zondag 23 maart 2014 18:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan zal de tv ploeg het hele verhaal eens goed moeten nakijken. Ik denk dat alle mics en eq's nog aangepast zijn aan de oorverdovende brul van de v8.
Das vorig jaar ja, ik heb het erover dat de V6 (naar het schijnt) wel leuk geluid is, maar gewoon niet hard genoeg......quote:Weet nog dat Webber zei, gek te worden van de herrie toen ie zonder helm reed. En toen reden ze de outlap.
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus een Brundle of Ted Kravitz die langs het circuit of door de pits lopen tijdens een VT weten niet wat ze met hun eigen oren horen
[..]
Das vorig jaar ja, ik heb het erover dat de V6 (naar het schijnt) wel leuk geluid is, maar gewoon niet hard genoeg......
Gaat bij Formule 1 echt niet lukken. Alle toeganspunten zijn electronische poortjes, waarbij je dus een paddock kaart nodig hebt met ingebouwde chip.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
Nee met TERS, die het knallen omzet in electrische energie om de ERS op te laden. De Turbo is nu echt een grote demper geworden.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:59 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ze behoorlijk afgeknepen zijn nu.
Iets anders dan dat van afgelopen zaterdag?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:10 schreef Coelho het volgende:
Er staat vandaag een verhaal over Jos Verstappen in Telegraaf Premium. Iemand met toegang die wil copy/pasten?
quote:Stefan Grand Prix boss Zoran Stefanovich, who tried and failed to enter the sport with defunct Toyota’s assets in 2010, is once again on the cusp of entering Formula 1.
Although it is believed the Serbian has withdrawn his application to put together a brand new team for 2015, Italy’s Omnicorse reports that Stefanovich has been in talks to take over existing backmarker Marussia.
The report said that the Stefanovich talks date back to last November, as the interest of current Marussia owner Nikolay Fomenko is waning under the stresses of the more expensive 2014 regulations.
Former Renault chief Flavio Briatore says the cost explosion in Formula 1 is “madness”.
“Given the current crisis, it is pointless to set a budget limit at $200 million,” he told La Gazzetta dello Sport last week. “It only needs to be 100 million.
“It shouldn’t be forgotten that 30 per cent of the teams are at risk of not even finishing the season,” Briatore claimed.
Rubens Barrichello, the most experienced driver in Formula 1 history, who still attends the races for the Brazilian broadcaster Globo, was also linked with the latest Stefanovich reports. (GMM)
Nee ook live niet, zijn toch zat klachten over geweestquote:Op zondag 23 maart 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.
alsjeblieft niet zeg. Vorige keer bleek het een lege huls te zijn waar hij mee schemerde ...quote:Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP in plaats van Marussia?
[..]
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.
Had ik al gezien. Wilde dit jaar op vrijdag wel naar Spa, dit doet mij echter zwaar twijfelen, want de vrijdag zou ik puur bezoeken om het spektakel en dat is toch echt wel een beetje weg.quote:
Tijd voor een nieuwe Andrea Modaquote:Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP in plaats van Marussia?
[..]
Ik niet, voor een opgevoerde stofzuiger heb ik het geld er niet voor over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Zelfs met dit geluid zou ik er graag heen gaan, want F1 is meer dan alleen geluid. De magie is er nog steeds.
Hoewel het geluid best wel een beetje harder zou mogen zijn
Klopt, het is meer dan. Maar als ik op een vrijdag ga, waar het nergens om gaat dan ga ik vooral voor geluid. Als ik er op zaterdag en/of zondag zou zijn dan gaat het ook nog om de spanning, die is op vrijdag niet aanwezig.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Zelfs met dit geluid zou ik er graag heen gaan, want F1 is meer dan alleen geluid. De magie is er nog steeds.
Hoewel het geluid best wel een beetje harder zou mogen zijn
Tuurlijk knulquote:Marussia's teambaas Graeme Lowdon hoopt dat het beroep van de Oostenrijkers afgewezen wordt, omdat het anders een vrijbrief wordt om elke door FIA-directeur Charlie Whiting gegeven uitleg van de technische reglementen aan te vechten.
En dat heeft er niets mee te maken zekerquote:13 Max Chilton Marussia-Ferrari 55 +2 Laps
Wat dat betreft missen we bepaalde karakters in de F1, die af en toe gewoon eens zeiden wat ze dachten, voelden en vonden. Bijvoorbeeld Stoddart.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:47 schreef Geralt het volgende:
Marussia hoopt dat Red Bull beroep verliest
En zoals ik daar al zei, die lul draait om de hete brei heen:
[..]
Tuurlijk knul
[..]
En dat heeft er niets mee te maken zeker![]()
Welnee, diezelfde P13 die hun vorig jaar een paar miljoen opleverde omdat ze daarmee hun 10de plek overall veilig wisten te stellen. Die heeft er echt niets mee van doen![]()
![]()
Schei toch uit man. Zeg dan gewoon hopelijk verliest Red Bull zodat wij deze P13 houden. Dáár komt het op neer en nergens anders op.
PS: valt me trouwens tegen dat nog niemand dat gezegd heeft.
ik weet zeker dat er ook eigenbelang bij is, maar het is ook duidelijk dat Red Bull niet zo moet miepen. Vorig jaar hebben ze in de schoot geworpen gekregen door verandering van de banden af te dwingenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:47 schreef Geralt het volgende:
Marussia hoopt dat Red Bull beroep verliest
En zoals ik daar al zei, die lul draait om de hete brei heen:
[..]
Tuurlijk knul
[..]
En dat heeft er niets mee te maken zeker![]()
Welnee, diezelfde P13 die hun vorig jaar een paar miljoen opleverde omdat ze daarmee hun 10de plek overall veilig wisten te stellen. Die heeft er echt niets mee van doen![]()
![]()
Schei toch uit man. Zeg dan gewoon hopelijk verliest Red Bull zodat wij deze P13 houden. Dáár komt het op neer en nergens anders op.
PS: valt me trouwens tegen dat nog niemand dat gezegd heeft.
Om nog maar te zwijgen over de flexiwing, waar ze mee weg kwamen omdat de meetmethode van de FIA niet goed genoeg. Toen heb ik ze ook niet zien protesteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet zeker dat er ook eigenbelang bij is, maar het is ook duidelijk dat Red Bull niet zo moet miepen. Vorig jaar hebben ze in de schoot geworpen gekregen door verandering van de banden af te dwingen
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:39 schreef Rossdale het volgende:
De race is zondag om 9 uur 's ochtends voor ons toch?
Ahja je hebt gelijk! Crap dan mis ik de racequote:Op donderdag 27 maart 2014 09:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.
Dan juist 8 uurquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.quote:
quote:Hallo,
Je hebt recent een jaarabonnement Sport1-Go gewonnen in de uitzending bij Luc van Rooij.
Wij geven je gevens door aan Sport1 en verwachten dat je binnen 2 weken mail of post van ze
kan ontvangen met alle gegevens om te kunnen kijken.
Hartelijk dank voor het meespelen en blijf natuurlijk luisteren naar GrandPrix Radio!
Ik volg niks van dat, het is gewoon 10 uur.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.
Ik zet gewoon om 8u de tv aan, kan ik het ook niet missenquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.
Tofquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:40 schreef Meike26 het volgende:
Dit komt niet heel slecht uit voor mij, inbox van gisteren had leuk nieuws te melden:
[..]![]()
http://www.google.nl/sear(...).3036.0j8j5j0j1.14.0....0...1c.1.38.mobile-gws-hp..2.12.933.3.FcDftMDPWHAquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Wat een zooitje is Google Play toch, omdat ik Prepaid heb kan ik niet betalen via T-Mobile, ik heb geen creditcard en Google PLay gift cards zijn niet verkrijgbaar in Europa
Volgens mij willen ze gewoon dat ik die app gratis verkrijg
Het duurde even, maar ik heb eindelijk een site gevonden waar dat zonder achtelijke tarieven kan. Tuurlijk werkte de code die ik heb gekregen niet dus zit ik weer met niks.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...).3036.0j8j5j0j1.14.0....0...1c.1.38.mobile-gws-hp..2.12.933.3.FcDftMDPWHA
Volgens formula1.com:quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:55 schreef twiFight het volgende:
De tijd van de race verandert niet met een uur omdat het zomertijd wordt hoorDe tijd van die race staat vast. Ik heb geen idee hoe laat de race is (maar daar heeft formula1.com een handige klok voor), maar je kunt in ieder geval een uurtje minder slapen dit weekend, helaas.
Gewoon met hoofdletter, het is een naam. Die docent is ook op z'n hoofd gevallen...quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:44 schreef nils7 het volgende:
Ff een vraagje... Mijn vriendin kreeg vandaag een opgave in haar tentamen Nederlands waarin ze "Formule 1" (onze raceklasse) moest gebruiken.
Ze schreef "Formule 1" maar dat is fout gerekend omdat het "formule 1" moest zijn...
Voor zover ik weet is het een naam dus met een hoofdletter, op de Wikipedia pagina staat t ook met een hoofdletter en ik weet vrijwel zeker dat Bernie de naam ook wel gedeponeerd zou hebben.
Wat is het want als ze deze goed gerekend kan krijgen dan heeft ze er voldoende goed...
Beter in de gewone kranten, dan kun je zeggen dat het algemeen gebruikt wordtquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:06 schreef JohnB52 het volgende:
Nou kijk eens in wat Formule 1 tijdschriften? Dan zie je het vanzelf wel...
In dat geval is het autosport en de naam Formule 1 lijkt me hetzelfde als tennis en de Davis Cup?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:49 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij moet "Formule 1" als naam van de sport gewoon met hoofdletter. In sommige gevallen kan "formule" terecht zijn, want de naam is ook een omschrijving; het is een formulesport. Maar de combinatie "formule 1" (kleine letter, wel met het cijfer er achter) zal zeer zeldzaam zijn.
Ik zou die leraar vragen om zijn onderbouwing. Volgens mij valt hier wel e.e.a. over te zeggen.
[edit] Ik ga nu toch twijfelen. Tennis is ook een naam van een sport, maar dat schrijf je ook niet met een hoofdletter. Bijna geen enkele sport. Maar ik ben wel mijn hele leven gewend om de sport af te korten met F1 (dus met hoofdletter).
Er is ook verwarring omdat Formula 1 volgens mij een geregisteerd handelsmerk is. Een sportnaam zoals tennis of wielrennen is dat natuurlijk weer niet.
Toffe vraag!
Bron:http://www.formula1.com/trademarkguidelines.htmlquote:Permitted Word Marks
Word Marks
F1™
Formula 1™
Formula One™
FIA Formula One World Championship™
Grand Prix™
F1 Grand Prix™
Formula 1 Grand Prix™
Paddock Club™
Formula One Paddock Club™
Formule 1 is dan ook een klasse. ATP, UCI World Tour of UEFA Champions League schrijf je ook met hoofdlettersquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:49 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij moet "Formule 1" als naam van de sport gewoon met hoofdletter. In sommige gevallen kan "formule" terecht zijn, want de naam is ook een omschrijving; het is een formulesport. Maar de combinatie "formule 1" (kleine letter, wel met het cijfer er achter) zal zeer zeldzaam zijn.
Ik zou die leraar vragen om zijn onderbouwing. Volgens mij valt hier wel e.e.a. over te zeggen.
[edit] Ik ga nu toch twijfelen. Tennis is ook een naam van een sport, maar dat schrijf je ook niet met een hoofdletter. Bijna geen enkele sport. Maar ik ben wel mijn hele leven gewend om de sport af te korten met F1 (dus met hoofdletter).
Er is ook verwarring omdat Formula 1 volgens mij een geregisteerd handelsmerk is. Een sportnaam zoals tennis of wielrennen is dat natuurlijk weer niet.
Toffe vraag!
Geld......quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik zag net RTL7 reclame maken voor Sport1, zou daar wat achter zitten?
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....quote:
Het niet alsof RTL de rechten dit of volgend jaar terug kan kopenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
Alles in de TV wereld draait om geld. Ze kunnen nogal moeilijk klanten aantrekken door op hun eigen gesloten kanaal reclame te maken voor nieuwe klanten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
werkt dat alleen op windows?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:14 schreef Nattekat het volgende:
Even een voorproefje van de live-timing die het nu wel doet inclusief sectortijden en meer:
http://go.teamviewer.com/v8/m51282092
Je hoeft enkel het bestand op te starten
Teamviewer bestaat volgens mij ook gewoon voor Mac, kan die theorie verder niet uittesten.quote:
Sport1 zal daar reclamezendtijd voor hebben ingekocht, daar verdient RTL7 grof geld aan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
Bedankt voor de moeite iig. Jammer dat het dan niet met de tablet bij de tv kijken word.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teamviewer bestaat volgens mij ook gewoon voor Mac, kan die theorie verder niet uittesten.
Er is een app: Teamviewer Meetings, daarin kan je het de id invoeren en kan je ook op je tablet/smartphone kijken. De meeting ID van de huidige test is m51-282-092.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:37 schreef Beach het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite iig. Jammer dat het dan niet met de tablet bij de tv kijken word.
Hockenheimring is lache, daar zie je nog de oude baan liggen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:38 schreef nils7 het volgende:
Ik vind soms de circuits opzoeken op Google Maps wel geinig...
Ik heb ze netjes in links geplakt..
Wellicht wat voor de nieuwe OP?
Australië Albert Park
Maleisië Sepang
Bahrein Sakhir
China Shanghai
Spanje Circuit de Catalunya
Monaco Monte Carlo
Canada Montreal
Oostenrijk Red Bull Ring
Groot-Brittannië Silverstone
Duitsland Hockenheim
Hongarije Hungaroring
België Spa-Francorchamps
Italië Monza
Singapore Marina Bay
Japan Suzuka
Rusland Sotsji
Verenigde Staten Circuit of the Americas
Brazilië Interlagos
Abu Dhabi Yas Marina
Toen het nog mooi was.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:48 schreef Dino0603 het volgende:
[..]
Hockenheimring is lache, daar zie je nog de oude baan liggen!
Oh dat ga ik dan proberenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een app: Teamviewer Meetings, daarin kan je het de id invoeren en kan je ook op je tablet/smartphone kijken. De meeting ID van de huidige test is m51-282-092.
Of die ook voor IOS is durf ik niet te zeggen, maar ik ga er wel gewoon van uit.
Ach, dat is ook maar relatief. Ik heb "Grand Prix 1970" van Ullrich Schwab in mijn kast staan. Toen reed de F1 voor het eerst op de Hockenheimring, daar was ook niet iedereen even enthousiast over:quote:
quote:Niet iedereen was over dit compromis te spreken. Velen vreesden dat het een afgang zou worden, een wereldkampioenschap onwaardig en hadden liever gezien dat de wedstrijd voor deze ene keer geannuleerd zou worden. Doch hoewel het Hockenheimer circuit, dat op geen stukken na is geworden wat zijn initiatiefnemers er van verwacht hadden, het uithoudingsvermogen van mens en machine in veel mindere mate aanspreekt als de rijders dat van de Nürburgring gewend zijn, ontwikkelde het evenement zicht tot een groots gebeuren, waarbij langzaam maar zeker van een eigen atmosfeer sprake werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |