quote:
Sexy Suzie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zodat hij er makkelijk "Slow Suzie" van kan maken?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams.
Twee posts in het Feedbackforum en een topicreport hebben niet geholpen om de OP geupdate te krijgenquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Missertje in de kalender in de OP
MILJAAR!quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
Pfff... blijf jij dan maar ver wegquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 13-03-2014 om 00:09:43Here's a preview of what the Mobil-liveried car will look like this weekend!! #Mobil1Insider #AusGP http://t.co/hzvsBXT7bC reageer retweet
Eens. Alhoewel het van de zijkant wel moet lukken, dat "Mobil" is behoorlijk leesbaarquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:15 schreef Fir3fly het volgende:
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes.
Ziggo gids. De kwalificatie begint om 7u.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:09 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00.
@nattekat, hoe kom je bij 08:25?
Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:00 schreef Funzel het volgende:
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing?
Heb er zin inquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
03:00 hier dus 😞 naja, mooi combineren met mijn wekelijkse pokeravondje, om 02:30 met wat voor hand ook gewoon allin 😉quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
Op deze foto lijkt het wel of dat de McLaren langer is dan in Bahrein te zien was ??quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:16 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit
[ afbeelding ]
Nu zal er echter in Australië naar verwachting in VT3 minder gereden gaan wordenquote:Coureurs die in de kwalificatie tot de derde en laatste sessie geraken, krijgen vanaf dit weekend een extra set banden toegewezen, waar ze hun snelste ronde op kunnen rijden. Tevens is Q1 met twee minuten ingekort en duurt Q3 twee minuten langer.
In de afgelopen jaren gebeurde het meer dan eens dat coureurs ervoor kozen om in Q3 niet te rijden, zodat ze met nieuwere banden aan de race konden beginnen. Dit wil de FIA in de toekomst voorkomen en dus krijgen de coureurs in Q3 een setje banden die speciaal voor die sessie is bedoeld. De banden moeten na de run wel weer teruggegeven worden aan Pirelli.
Dit zorgt ervoor dat de top-tien zal starten op banden die gebruikt zijn in Q2. De kleine wijzigingen in het tijdschema zorgen ervoor dat er in de laatste sessie net even wat meer ruimte zal zijn voor een tweede snelle ronde.
quote:Teams are planning to minimise their running in FP3 in Australia this weekend in order to ensure that their cars are fit to take part in qualifying.
It’s been obvious for some weeks that the length of time required to change components on 2014 cars means that anyone hitting a serious problem in the Saturday practice would not be able to ready their car for qualifying. As a result some teams will try to do all of their work on Friday and perhaps make only a token appearance for an installation lap on Saturday. A lack of action on track won’t be good news for fans.
The FIA’s Charlie Whiting confirmed that teams have already indicated that they will follow such a strategy, and one team manager told this blog that it was a logical option given the risk of missing qualifying.
“There’s a two-hour gap as we know between P3 and qualifying,” said Whiting. “And it would be very unfortunate if a team had a problem at the end of P3 that they couldn’t fix for qualifying. It’s not without precedent as we’ve seen it happen in the past – Fernando Alonso having a shunt in Monaco a few years ago, for example.
“Teams are worried that it’s going to be more common, and I’ve even heard teams saying that they will skip P3 to make sure that they’ve got the car ready for qualifying. But we’ll see. Everyone’s got their own way of going about things, some teams tell me it will take seven hours to change an engine, some say it will take three, some say it will take an hour and a half. We don’t know really whether such difficult situations like that will actually arise. I’m sure things will be different to what we’re used to for the first three or four races, but I have no real feeling for what will happen.”
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:07 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
quote:Renault's teams have been cleared to run their engines at full power in the Australian Grand Prix.
The French manufacturer ran its new turbocharged power unit below its optimal level throughout the trio of pre-season tests to prevent further issues for supplied outfits Red Bull, Lotus, Toro Rosso and Caterham.
But speaking to Autosport, Renault's Head of Track Operations, Rémi Taffin, said it will lap without restrictions.
"We were behind schedule on some of the items we wanted to have on the car, which prevented us to run to full potential," he said. "But I think we are now sorted and we will be able to see how it will go with maximum power."
Another concern for Renault was the completion of starts, but Taffin is also confident of gains in this area.
"We will be OK to do some starts," explained Taffin. "We've seen some good [practice] ones [in testing], it's consistency we need. If you look back at the start of the V8s, you had some very bad starts from some of the teams at the start of the year, so bad starts are related to the car system itself, which the power unit is part of.
"There are plenty of configurations [to look at]. Eventually, we will find one that works."
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keerquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.quote:
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Nouja qua warme en het aan/uit gaan van de elektromotor. Had nooit eerder van dit truukje gehoord vandaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |