abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 maart 2014 @ 16:01:22 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137659474


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22


F14-T


C33


STR9


FW36


VJM07


Mercedes W05


CT05


RB10


[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 13-03-2014 22:05:14 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2014 @ 16:06:34 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137659678
zonde van die logo's bij de plaatjes. Maakt ze er niet mooier op. Logoloze varianten heb ik wel van vrijwel alle auto's :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137660127
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:18 schreef k_man het volgende:
Vettels auto heet Suzie.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:56 schreef flipsen het volgende:

[..]

Zodat hij er makkelijk "Slow Suzie" van kan maken?
Sexy Suzie? :P
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 maart 2014 @ 16:24:58 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137660245
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:20 schreef Sally het volgende:

[..]

[..]

Sexy Suzie? :P
Welnee. Vettel is fan van Henk Wijngaard :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137660302
Missertje in de kalender in de OP :+
pi_137660930
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:20 schreef Sally het volgende:
Sexy Suzie? :P
Suzie sucks...
pi_137662217
Miljaar ik kan niet meer wachten!!! :( *O* :'( :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:31:31 #8
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137662323
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams :o.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:36:22 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137662454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams :o.
^O^ die moet er zeker in inderdaad.
pi_137662494
Heuy, bij KPN is de eerste 2 maanden van Sport1 gratis :D
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:42 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137663209
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:42:31 #12
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_137664331
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Missertje in de kalender in de OP :+
Twee posts in het Feedbackforum en een topicreport hebben niet geholpen om de OP geupdate te krijgen ;( . Gelukkig kan Nattekat nu de verse OP aanpassen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 maart 2014 @ 21:45:44 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137674414
Kalender heeft een upgrade gehad :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137674686
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:45 schreef Nattekat het volgende:
Kalender heeft een upgrade gehad :)
Foutje zit er nog steeds in :P Geen Nürburgring dit jaar :+
pi_137675613
En nog steeds een Williams zonder Martini... :{ Kom op Nattekat, ik weet dat je graag naar Limburg wilt, maar dit kan toch wel even tussendoor ?
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:21:51 #16
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_137676475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Foutje zit er nog steeds in :P Geen Nürburgring dit jaar :+
MILJAAR!

Zo beter?
http://i.imgur.com/Bio0SG7.png

Edit: Nee het is de Hockenheimring. Linkje (weer) geupdate. Zal ik anders alvast met die van 2015 beginnen? Misschien is hij dan op tijd foutloos.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 12-03-2014 22:27:06 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 maart 2014 @ 22:23:05 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137676559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Foutje zit er nog steeds in :P Geen Nürburgring dit jaar :+
Pfff... blijf jij dan maar ver weg ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137681412
McLarenF1 twitterde op donderdag 13-03-2014 om 00:09:43 Here's a preview of what the Mobil-liveried car will look like this weekend!! #Mobil1Insider #AusGP http://t.co/hzvsBXT7bC reageer retweet
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:15:46 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137681440
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:16:26 #20
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137681461
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:36:08 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137681863
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:15 schreef Fir3fly het volgende:
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes :P.
Eens. Alhoewel het van de zijkant wel moet lukken, dat "Mobil" is behoorlijk leesbaar :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 13 maart 2014 @ 05:26:35 #22
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_137683061
Ik had ergens gelezen dat de BBC de race uitzendt van het weekend. Maar kom dit nergens tegen in die mooie lijstjes. Weet iemand zeker of de BBC uitzendt of niet?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_137683163
Die Merc ziet er goed uit qua livery. Voor mij gedeeld eerste met Martini :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 07:29:43 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137683399
De uitzending van Sport1 duurt van 7:00 tot 8:25. Lijkt er dus op dat ze een nabeschouwing hebben :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137684283
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing?
pi_137684410
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00.

@nattekat, hoe kom je bij 08:25?

Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1

http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 maart 2014 @ 09:25:23 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137684714
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:09 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00.

@nattekat, hoe kom je bij 08:25?

Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1

http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/
Ziggo gids. De kwalificatie begint om 7u.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:35:11 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137686590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:00 schreef Funzel het volgende:
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing?
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:53:06 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137688839
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
Heb er zin in :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:53:36 #32
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137688853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
03:00 hier dus 😞 naja, mooi combineren met mijn wekelijkse pokeravondje, om 02:30 met wat voor hand ook gewoon allin 😉
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:05:35 #33
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137689202
Caterham heeft iniedergeval de paint-job van de neus iets aangepast zodat hij minder opvalt.

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:46:59 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137690350
Jammer :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137690493
Hadden ze 'm maar gewoon felroze of een ander belachelijk vloekend kleurtje gegeven :P

Alhoewel ik allang blij ben dat er iig wat meer variatie zit in hoe de auto's eruit zien.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:12:15 #36
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137691063
Erg mooi die McLaren-livery. Heerlijk minimalistisch. Maar in oranje was ie nog gaver geweest.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:52:48 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137692275
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137692330
Bij mercedes hebben ze trouwnes een nieuwe voorvleugel meegenomen. Ze waren ook van plan om hun nieuwe neus mee te nemen maar die is niet door de FIA-crashtest gekomen...(!) http://www.auto-motor-und(...)ashtest-8192723.html

hier de nieuwe voorvleugel; onder;oud, boven;nieuw.

  donderdag 13 maart 2014 @ 14:07:45 #39
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137692750
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137693799
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:16 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit

[ afbeelding ]
Op deze foto lijkt het wel of dat de McLaren langer is dan in Bahrein te zien was ?? :o
pi_137694064
Kwalificatieregels zijn definitief aangepast
quote:
Coureurs die in de kwalificatie tot de derde en laatste sessie geraken, krijgen vanaf dit weekend een extra set banden toegewezen, waar ze hun snelste ronde op kunnen rijden. Tevens is Q1 met twee minuten ingekort en duurt Q3 twee minuten langer.

In de afgelopen jaren gebeurde het meer dan eens dat coureurs ervoor kozen om in Q3 niet te rijden, zodat ze met nieuwere banden aan de race konden beginnen. Dit wil de FIA in de toekomst voorkomen en dus krijgen de coureurs in Q3 een setje banden die speciaal voor die sessie is bedoeld. De banden moeten na de run wel weer teruggegeven worden aan Pirelli.

Dit zorgt ervoor dat de top-tien zal starten op banden die gebruikt zijn in Q2. De kleine wijzigingen in het tijdschema zorgen ervoor dat er in de laatste sessie net even wat meer ruimte zal zijn voor een tweede snelle ronde.
Nu zal er echter in Australië naar verwachting in VT3 minder gereden gaan worden
quote:
Teams are planning to minimise their running in FP3 in Australia this weekend in order to ensure that their cars are fit to take part in qualifying.

It’s been obvious for some weeks that the length of time required to change components on 2014 cars means that anyone hitting a serious problem in the Saturday practice would not be able to ready their car for qualifying. As a result some teams will try to do all of their work on Friday and perhaps make only a token appearance for an installation lap on Saturday. A lack of action on track won’t be good news for fans.

The FIA’s Charlie Whiting confirmed that teams have already indicated that they will follow such a strategy, and one team manager told this blog that it was a logical option given the risk of missing qualifying.

“There’s a two-hour gap as we know between P3 and qualifying,” said Whiting. “And it would be very unfortunate if a team had a problem at the end of P3 that they couldn’t fix for qualifying. It’s not without precedent as we’ve seen it happen in the past – Fernando Alonso having a shunt in Monaco a few years ago, for example.

“Teams are worried that it’s going to be more common, and I’ve even heard teams saying that they will skip P3 to make sure that they’ve got the car ready for qualifying. But we’ll see. Everyone’s got their own way of going about things, some teams tell me it will take seven hours to change an engine, some say it will take three, some say it will take an hour and a half. We don’t know really whether such difficult situations like that will actually arise. I’m sure things will be different to what we’re used to for the first three or four races, but I have no real feeling for what will happen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137694090
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:03:37 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137694341
Ik word ook zat van die qualifying regels. Haal gewoon de banden uit de vergelijking daar, laat ze starten waar ze op willen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137695724
quote:
99s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:07 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:

[ afbeelding ]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:04:06 #45
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137696218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
:Y
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137697377
Renault teams kunnen volledige power gebruiken tijdens GP
quote:
Renault's teams have been cleared to run their engines at full power in the Australian Grand Prix.

The French manufacturer ran its new turbocharged power unit below its optimal level throughout the trio of pre-season tests to prevent further issues for supplied outfits Red Bull, Lotus, Toro Rosso and Caterham.

But speaking to Autosport, Renault's Head of Track Operations, Rémi Taffin, said it will lap without restrictions.

"We were behind schedule on some of the items we wanted to have on the car, which prevented us to run to full potential," he said. "But I think we are now sorted and we will be able to see how it will go with maximum power."

Another concern for Renault was the completion of starts, but Taffin is also confident of gains in this area.

"We will be OK to do some starts," explained Taffin. "We've seen some good [practice] ones [in testing], it's consistency we need. If you look back at the start of the V8s, you had some very bad starts from some of the teams at the start of the year, so bad starts are related to the car system itself, which the power unit is part of.

"There are plenty of configurations [to look at]. Eventually, we will find one that works."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:40:20 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137697385
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keer
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:02:12 #48
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137698132
quote:
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:11:28 #49
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137698445
quote:
99s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:12:38 #50
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137698474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.
Nouja qua warme en het aan/uit gaan van de elektromotor. Had nooit eerder van dit truukje gehoord vandaar.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137698710


Massa heeft Schumi's initialen op zn helm gezet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:05:31 #52
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137702535
zo de wekker gezet om half 3 :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137703798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
Ik gebruik de F1LT app, die is tenminste gratis.
pi_137704221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:05 schreef nils7 het volgende:
zo de wekker gezet om half 3 :)
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.

Alhoewel, als ik me dan toch verslaap kan ik net zo goed VT2 meepakken voor ik ga werken; ik bedoel ik ben dan toch al te laat :') :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:46:52 #55
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137704696
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.

Alhoewel, als ik me dan toch verslaap kan ik net zo goed VT2 meepakken voor ik ga werken; ik bedoel ik ben dan toch al te laat :') :X
Humm kan m ook om half 7 zetten idd haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137704957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
Niet echt nodig met Olav Mol als commentator. Hij houd je in de race je voldoende op de hoogte.

Ga morgen alleen stukje kijken naar de 2de vrije training daarna moet ik werken. Maar heb geen behoefde om de training te kijken daar doet Ronald van Dam de commentaar alleen de kwalicatie en de race is met commentaar van Olav.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:11:40 #57
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137705876
Ach, morgen middag zal er wel ergens een stream zijn van Sky. Ik pik die wel mee. VT1 gaat me te laat, of juist te vroeg, zijn en om 6.35 vertrek ik al richting 't werk...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137707676
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keer
ok, duidelijk.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:19:04 #59
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137713448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3
Erg goede app, wel prijzig alleen (al valt daar ook wel wat op te verzinnen).
Ik hoop dat die voor dit jaar ook nog een app maken maar ze zijn behoorlijk laat.

Tot die tijd deze maar gebruiken: https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic
Aan de url te zien is die ook van softpauer maar er is (nog) geen betaalde versie van en die van vorig jaar zag er ook beter uit.
pi_137713801
Lewis heeft een nieuwe helm:



Die was het zeker beu dat van Dam hem telkens door elkaar haalde met die andere met die gele helm :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137716958
Hier een overzicht van alle helmen




The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137717151
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk? ;(
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:29:04 #63
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_137717339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk? ;(
Dat vraag ik mijzelf ook al jaren af. Ik snap dat sponsoren goed zichtbaar moeten zijn,
maar waarom maken ze er een heel kleurenpalet van. Zonde.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:40:17 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137717782
Bottas en Chilton vind ik denk ik het mooist.
Die van Chilton is niet zo druk en die van Bottas ziet er mooi uit met die Martini-aureool O-)
Al had die van Bottas wel iets mooier uitgevoerd kunnen worden.
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:52:26 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137718291
De helm van Magnussen is mijn favoriet :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:56:09 #66
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137718426
Mijn voorkeur gaat naar die van Chilton. Clean en simpel.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:00:43 #67
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137718572
quote:
99s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Dat het met een electromotor gebeurt wist ik niet maar er waren vroeger al systemen waarbij de crankshaft van de motor gebruikt wordt om de turbo draaiende te houden, gewoon met elkaar verboden dmv een dikke snaar.
Een supercharger of procharger meer dus.
pi_137718824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van alle helmen

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is de helm van Vettel:
  vrijdag 14 maart 2014 @ 02:41:59 #69
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137720768
Hmm... wat valt dat geluid tot nu toe tegen zeg -O-.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 03:34:30 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137720883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3
Erg goede app, wel prijzig alleen (al valt daar ook wel wat op te verzinnen).
Ik hoop dat die voor dit jaar ook nog een app maken maar ze zijn behoorlijk laat.

Tot die tijd deze maar gebruiken: https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic
Aan de url te zien is die ook van softpauer maar er is (nog) geen betaalde versie van en die van vorig jaar zag er ook beter uit.
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.
Eindelijk kan ik de link vinden Download


En goedkoper dan vorig jaar *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 02:41 schreef New_Pope het volgende:
Hmm... wat valt dat geluid tot nu toe tegen zeg -O-.
Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 03:54:21 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137720912
Wat ging Pastor er suf af..... hij kroop al over de baan en dan ipv de ideale lijn te pakken al meteen de binnenbocht en dan nog een stuk of 10 meter te kort komen.. WTF
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 04:08:55 #73
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137720936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 03:34 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.
Eindelijk kan ik de link vinden Download
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En goedkoper dan vorig jaar *O*

[..]

Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahaha
Is ook van Softpauer (de maker van de app van vorig jaar) aan de url te zien.
Alleen bij mij doet deze app niet veel, is al veel gecrasht.
Maar ik neem aan dat er regelmatig updates komen (was met de app vorig jaar ook zo)

Android app schijnt een directe port van iOS te zijn en werkt volgens de reviews op google amper.
Hoop crashes en erg traag.
Waten op updates en betere ports dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 14-03-2014 04:17:05 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 07:20:04 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137721326
Dat geluid -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 07:31:35 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137721387
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:20 schreef Nattekat het volgende:
Dat geluid -O-
Echt klote
pi_137721783
Valt tegen inderdaad en daarbij komt dat het turbogeluid erg overheersend aanwezig is. Ik heb dan ook maar wat geklooid met de versterker zodat ik die irritante hoge tonen niet meer zo aanwezig hoor.

Overigens willen de rijders van Force India zich een beetje te veel bewijzen. Beide remden op het gras, Perez kon 'm nog net houden maar zijn spin van Hulkenberg oogt erg klungelig.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:29:51 #77
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_137721885
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet :?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:57:47 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137722221
Iemand een Caterham op de baan gezien?
Daardoor mn manager totaal overhoop moeten gooien want die zie ik niet eens de qually halen.

RB zit er qua speed toch wel bij, wat ik wel een beetje verwachtte.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137722388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:57 schreef nils7 het volgende:
Iemand een Caterham op de baan gezien?
Daardoor mn manager totaal overhoop moeten gooien want die zie ik niet eens de qually halen.

RB zit er qua speed toch wel bij, wat ik wel een beetje verwachtte.
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslag
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:19:27 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137722542
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:10 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslag
K'heb bewijs :)



hahah
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137722809
Toch heeft die neus van Caterham nog steeds wel wat. Ook met het zwart maken van de onder-neus ziet her in het geheel best aardig uit :)

Alleen het ding rijdt voor geen meter blijkbaar.

Dit: Vraag mij nu ook weer af, creëert die neus geen gigantische uplift, die de downforce van de voor vleugel weer teniet doet? Ik kan mij goed voorstellen dat er een bak onderstuur in die auto zit die niet op te lossen is zonder andere neus te nemen?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:56:54 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137723410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk? ;(
Vind persoonlijk dit 1 van de mooiste van de afgelopen jaren
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137724696
Scott Speed, over vergeten coureurs gesproken.
pi_137726169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit is de helm van Vettel:
[ afbeelding ]
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:35:11 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137726243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb. :)
Hij verandert toch iedere race of is dat inmiddels ook al verboden door de FIA?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:37:45 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137726305
Nog een klein detail van Vettels helm

pi_137726618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet :?
Werkt hier gewoon en onlangs de passmailer moeten gebruiken (na de nieuwe layout) maar die gaf ook geen problemen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 12:16:31 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137727391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet :?
mocht het niet werken: even forum@fok mailen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:52:48 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137730255
Hoe zit het nu qua brandstof?

Want zoals ik het altijd begrepen heb is dat 100kg brandstof mee mogen nemen (met de volgende nuance: 100kg per uur)
Vond t altijd wat vreemd en soms lees ik het wel en soms niet, iemand die uitsluitsel kan geven?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 13:57:35 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137730431
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.

Die nuance van 100 kilogram per uur komt erop neer dat voor bijvoorbeeld een inhaalactie het brandstofverbruik niet onbeperkt opgeschroefd mag worden, maar ook gelimiteerd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:08:48 #91
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137730807
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.

Die nuance van 100 kilogram per uur komt erop neer dat voor bijvoorbeeld een inhaalactie het brandstofverbruik niet onbeperkt opgeschroefd mag worden, maar ook gelimiteerd is.
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.

Maar als het totaal gewoon 100kg voor de hele race ben ik benieuwd hoe dat zal gaan...

Hoeveel is het verbruik nu ongeveer en hoe was dat vorig jaar bijv.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10:37 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137730861
bij het inhalen moet nog steeds voldaan worden aan de norm van max 100 kilogram per uur.

De auto's zullen ongeveer een derde zuiniger worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:16:11 #93
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137731046
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
bij het inhalen moet nog steeds voldaan worden aan de norm van max 100 kilogram per uur.

De auto's zullen ongeveer een derde zuiniger worden
ja is dat ook langzamer?
Want de zuinigheid van de auto/motor en de rijder is nu wel van belang.
Op pole staan en maar daardoor op 60% van je kracht moeten rijden en iemand die 10de staat en met 80% er komt kan dus winnen...

humm beetje pseudo spanning is er dus wel gecreeerd zo want iemand die een gat trekt aan het begin zou die in kunnen leveren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137731058
De limiet van max 100kg/uur houdt in dat voor meer vermogen niet meer brandstof ingespoten mag worden. Ze moeten dus nu truuks uitvinden om de motor meer vermogen te laten leveren met slechts 100kg/uur. Ze moeten hem dus efficienter maken, zonder de rest te slopen.

Verder is Albert Park slechts 61% volgas. Dus dan kun je makkelijk 1,30u racen met die 100kg brandstof.
.
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 14 maart 2014 @ 15:25:45 #95
176766 zoem
zoemt
pi_137733421
Oh, leuk dat ze live timing gestript hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie :{
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:29:28 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137733559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestript hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie :{
Zal wel door die app komen, ze willen dat je betaalt voor die data
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 15:30:15 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137733580
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestipt hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie :{
;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59:41 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137734798
Ik kan ff niet goed quoten :(
quote:
Dit: Vraag mij nu ook weer af, creëert die neus geen gigantische uplift, die de downforce van de voor vleugel weer teniet doet? Ik kan mij goed voorstellen dat er een bak onderstuur in die auto zit die niet op te lossen is zonder andere neus te nemen?
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen reed vorig jaar met zo'n hoge neus. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het heeft een groot aerodynamisch voordeel die lucht onder de auto te krijgen. Als je kijkt hoeveel teams met het banaantje toch nog proberen die neus zo hoog mogelijk te houden, zal het wel goed zijn. Blijkbaar is de voorvleugel genoeg. De voorkant van de auto is ook erg licht natuurlijk, wellicht dat dat helpt.

quote:
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.
Sterker nog, op Sky werd gisteren vanochtend al gesproken over teams die minder konden gaan meenemen dan die 100 kg. Als de zuinigheid van de motor het toelaat en je wilt een gokje nemen met een SC of een voorsprong die je kunt opbouwen, dan heeft minder brandstof natuurlijk nog steeds een voordeel, net zoals vorig jaar.

[edit] Nu ik er aan terug denk: er werd ook gesproken over teams die inderdaad bewust meer meenemen. Dit kan een positief effect hebben op de stabiliteit van de auto. Zo lang die stabiliteit meer tijdswinst oplevert dan het verlies van het extra gewicht, zullen de teams dat zeker doen natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:08:11 #99
302192 NML
Ononderbouwde Mening Spuger
pi_137735056
Lijkt me een vreemde keus,
ik zou er dan toch voor kiezen om zo laag mogelijk ballast te plaatsen ipv meer benzine mee te slepen in een tank die hoger ligt.
Als je over de 100 kg verbruikt kun je wel verder, maar raak je toch disqualified.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:12:01 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137735157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef NML het volgende:
Lijkt me een vreemde keus,
ik zou er dan toch voor kiezen om zo laag mogelijk ballast te plaatsen ipv meer benzine mee te slepen in een tank die hoger ligt.
Als je over de 100 kg verbruikt kun je wel verder, maar raak je toch disqualified.
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')