quote:
Sexy Suzie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zodat hij er makkelijk "Slow Suzie" van kan maken?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef New_Pope het volgende:
Waarom geen Martini-plaatje van die Williams.
Twee posts in het Feedbackforum en een topicreport hebben niet geholpen om de OP geupdate te krijgenquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Missertje in de kalender in de OP
MILJAAR!quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
Pfff... blijf jij dan maar ver wegquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Foutje zit er nog steeds inGeen Nürburgring dit jaar
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 13-03-2014 om 00:09:43Here's a preview of what the Mobil-liveried car will look like this weekend!! #Mobil1Insider #AusGP http://t.co/hzvsBXT7bC reageer retweet
Eens. Alhoewel het van de zijkant wel moet lukken, dat "Mobil" is behoorlijk leesbaarquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:15 schreef Fir3fly het volgende:
Behalve die neus ziet dat er best aardig uit. Maar wel lastig te onderscheiden van de Mercedes.
Ziggo gids. De kwalificatie begint om 7u.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:09 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens tv gids van sport1 zelf is de uitzending op zondag van 06:30 tot 09:00.
@nattekat, hoe kom je bij 08:25?
Dan zullen we de finish waarschijnlijk niet kunnen zien op Sport1
http://www.gpupdate.net/n(...)-van-australie-2013/
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:00 schreef Funzel het volgende:
07:00 is de start ook echt? Of eerst voorbescouwing?
Heb er zin inquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
03:00 hier dus 😞 naja, mooi combineren met mijn wekelijkse pokeravondje, om 02:30 met wat voor hand ook gewoon allin 😉quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel de kwalificatie als de race starten om 7.00 uur.
Op deze foto lijkt het wel of dat de McLaren langer is dan in Bahrein te zien was ??quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:16 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er dit weekend uit
[ afbeelding ]
Nu zal er echter in Australië naar verwachting in VT3 minder gereden gaan wordenquote:Coureurs die in de kwalificatie tot de derde en laatste sessie geraken, krijgen vanaf dit weekend een extra set banden toegewezen, waar ze hun snelste ronde op kunnen rijden. Tevens is Q1 met twee minuten ingekort en duurt Q3 twee minuten langer.
In de afgelopen jaren gebeurde het meer dan eens dat coureurs ervoor kozen om in Q3 niet te rijden, zodat ze met nieuwere banden aan de race konden beginnen. Dit wil de FIA in de toekomst voorkomen en dus krijgen de coureurs in Q3 een setje banden die speciaal voor die sessie is bedoeld. De banden moeten na de run wel weer teruggegeven worden aan Pirelli.
Dit zorgt ervoor dat de top-tien zal starten op banden die gebruikt zijn in Q2. De kleine wijzigingen in het tijdschema zorgen ervoor dat er in de laatste sessie net even wat meer ruimte zal zijn voor een tweede snelle ronde.
quote:Teams are planning to minimise their running in FP3 in Australia this weekend in order to ensure that their cars are fit to take part in qualifying.
It’s been obvious for some weeks that the length of time required to change components on 2014 cars means that anyone hitting a serious problem in the Saturday practice would not be able to ready their car for qualifying. As a result some teams will try to do all of their work on Friday and perhaps make only a token appearance for an installation lap on Saturday. A lack of action on track won’t be good news for fans.
The FIA’s Charlie Whiting confirmed that teams have already indicated that they will follow such a strategy, and one team manager told this blog that it was a logical option given the risk of missing qualifying.
“There’s a two-hour gap as we know between P3 and qualifying,” said Whiting. “And it would be very unfortunate if a team had a problem at the end of P3 that they couldn’t fix for qualifying. It’s not without precedent as we’ve seen it happen in the past – Fernando Alonso having a shunt in Monaco a few years ago, for example.
“Teams are worried that it’s going to be more common, and I’ve even heard teams saying that they will skip P3 to make sure that they’ve got the car ready for qualifying. But we’ll see. Everyone’s got their own way of going about things, some teams tell me it will take seven hours to change an engine, some say it will take three, some say it will take an hour and a half. We don’t know really whether such difficult situations like that will actually arise. I’m sure things will be different to what we’re used to for the first three or four races, but I have no real feeling for what will happen.”
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:07 schreef Fiorano het volgende:
En zo ziet de Mclaren er zo'n beetje uit:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
quote:Renault's teams have been cleared to run their engines at full power in the Australian Grand Prix.
The French manufacturer ran its new turbocharged power unit below its optimal level throughout the trio of pre-season tests to prevent further issues for supplied outfits Red Bull, Lotus, Toro Rosso and Caterham.
But speaking to Autosport, Renault's Head of Track Operations, Rémi Taffin, said it will lap without restrictions.
"We were behind schedule on some of the items we wanted to have on the car, which prevented us to run to full potential," he said. "But I think we are now sorted and we will be able to see how it will go with maximum power."
Another concern for Renault was the completion of starts, but Taffin is also confident of gains in this area.
"We will be OK to do some starts," explained Taffin. "We've seen some good [practice] ones [in testing], it's consistency we need. If you look back at the start of the V8s, you had some very bad starts from some of the teams at the start of the year, so bad starts are related to the car system itself, which the power unit is part of.
"There are plenty of configurations [to look at]. Eventually, we will find one that works."
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keerquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wel mooi. Als ik het goed begrepen heb alleen voor in Melbourne. Omdat McLaren geen hoofdsponsor heeft zetten ze bij de eerstvolgende races hun trouwe sponsoren in het zonnetje met reclame op de side pods, in de openingsrace dus Mobil 1.
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.quote:
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Nouja qua warme en het aan/uit gaan van de elektromotor. Had nooit eerder van dit truukje gehoord vandaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo? Electromotoren bestaan overal en nergens, dat is beproefde techniek. Daarnaast hebben ze weinig bewegende onderdelen en kan er dus relatief weinig stuk aan gaan.
Ik gebruik de F1LT app, die is tenminste gratis.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.quote:
Humm kan m ook om half 7 zetten idd hahaquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
VT1 moet ik echt laten schieten, want anders ga ik nooit op tijd op mn werk zijn ivm verslapen.
Alhoewel, als ik me dan toch verslaap kan ik net zo goed VT2 meepakken voor ik ga werken; ik bedoel ik ben dan toch al te laat![]()
Niet echt nodig met Olav Mol als commentator. Hij houd je in de race je voldoende op de hoogte.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
ok, duidelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een jubileum was? 20 jaar Mobil1 en dus alleen voor deze keer
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:52 schreef nils7 het volgende:
Er is een nieuwe officiele F1 app.
Voor iOS (geen idee voor Android).
Dat vraag ik mijzelf ook al jaren af. Ik snap dat sponsoren goed zichtbaar moeten zijn,quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk?
Dat het met een electromotor gebeurt wist ik niet maar er waren vroeger al systemen waarbij de crankshaft van de motor gebruikt wordt om de turbo draaiende te houden, gewoon met elkaar verboden dmv een dikke snaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:02 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik wist niet dat een kleine elektromotor de turbo op toeren houdt om zo lag te voorkomen. Is dat een beproefde techniek? Lijkt me op de 1 of andere manier vrij kwetsbaar.
Dit is de helm van Vettel:quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
Hier een overzicht van alle helmen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar deze: http://www.softpauer.com/f1site/index.php?q=node/3
Erg goede app, wel prijzig alleen (al valt daar ook wel wat op te verzinnen).
Ik hoop dat die voor dit jaar ook nog een app maken maar ze zijn behoorlijk laat.
Tot die tijd deze maar gebruiken: https://play.google.com/s(...)1timingapp2014.basic
Aan de url te zien is die ook van softpauer maar er is (nog) geen betaalde versie van en die van vorig jaar zag er ook beter uit.
Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahahaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:41 schreef New_Pope het volgende:
Hmm... wat valt dat geluid tot nu toe tegen zeg.
Is ook van Softpauer (de maker van de app van vorig jaar) aan de url te zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is de nieuwe officiële F1 app, die lijkt ook van hun want het heeft gewoon die Tracking over een Circuit en alles.
Eindelijk kan ik de link vinden Download
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En goedkoper dan vorig jaar
[..]
Idd ik schrok hahaha dacht dat mn koelkast stuk was hahahaha
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslagquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:57 schreef nils7 het volgende:
Iemand een Caterham op de baan gezien?
Daardoor mn manager totaal overhoop moeten gooien want die zie ik niet eens de qually halen.
RB zit er qua speed toch wel bij, wat ik wel een beetje verwachtte.
K'heb bewijsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:10 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ericsson, 1 rondje gedaan. Volgens mij volledig buiten beeld, ik heb hem niet gezien maar hij stond wel in de uitslag
Vind persoonlijk dit 1 van de mooiste van de afgelopen jarenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom zijn ze allemaal zo lelijk?
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit is de helm van Vettel:
[ afbeelding ]
Hij verandert toch iedere race of is dat inmiddels ook al verboden door de FIA?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan klopt het niet op de site waar ik deze plaatjes van heb.
Werkt hier gewoon en onlangs de passmailer moeten gebruiken (na de nieuwe layout) maar die gaf ook geen problemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet
mocht het niet werken: even forum@fok mailenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heeft iemand nog een invite over van racingforme? Mijn account werkt niet meer en de passmailer ook niet
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.
Die nuance van 100 kilogram per uur komt erop neer dat voor bijvoorbeeld een inhaalactie het brandstofverbruik niet onbeperkt opgeschroefd mag worden, maar ook gelimiteerd is.
ja is dat ook langzamer?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
bij het inhalen moet nog steeds voldaan worden aan de norm van max 100 kilogram per uur.
De auto's zullen ongeveer een derde zuiniger worden
Zal wel door die app komen, ze willen dat je betaalt voor die dataquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestript hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:25 schreef zoem het volgende:
Oh, leuk dat ze live timing gestipt hebben op formula1.com. De sectortijden en andere tabbladen zijn foetsie
Dat zal wel meevallen denk ik. Iedereen reed vorig jaar met zo'n hoge neus. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het heeft een groot aerodynamisch voordeel die lucht onder de auto te krijgen. Als je kijkt hoeveel teams met het banaantje toch nog proberen die neus zo hoog mogelijk te houden, zal het wel goed zijn. Blijkbaar is de voorvleugel genoeg. De voorkant van de auto is ook erg licht natuurlijk, wellicht dat dat helpt.quote:Dit: Vraag mij nu ook weer af, creëert die neus geen gigantische uplift, die de downforce van de voor vleugel weer teniet doet? Ik kan mij goed voorstellen dat er een bak onderstuur in die auto zit die niet op te lossen is zonder andere neus te nemen?
Sterker nog, op Sky werd gisteren vanochtend al gesproken over teams die minder konden gaan meenemen dan die 100 kg. Als de zuinigheid van de motor het toelaat en je wilt een gokje nemen met een SC of een voorsprong die je kunt opbouwen, dan heeft minder brandstof natuurlijk nog steeds een voordeel, net zoals vorig jaar.quote:Tijdens de race mag van de lichten uit tot de vlag mag maximaal 100 kilogram brandstof verbruikt worden. Als een team 180 kilogram in de tank stopt mag dat ook, maar de vraag is of je dat zult willen, want in de race wordt niet meer dan 100 kilogram verbruikt.
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef NML het volgende:
Lijkt me een vreemde keus,
ik zou er dan toch voor kiezen om zo laag mogelijk ballast te plaatsen ipv meer benzine mee te slepen in een tank die hoger ligt.
Als je over de 100 kg verbruikt kun je wel verder, maar raak je toch disqualified.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |