abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:42:11 #151
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137882049
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)
http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
»» Democracy is so overrated »»
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 13:57:03 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137882701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
Ferrari heeft het ook echt gedaan, die motor is in een LaFerrari getest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137882806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
In een Renault Espace gegooid, verschil in geluid hoor je toch niet.
pi_137883255
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:

http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 14:28:39 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137884015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:

http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
;(

Echt verschrikkelijk dit, het verschil tussen V12 en V8 is nog minder...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:49:46 #156
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137884759
Ik ben niet zo een hele grote fan, dus vond het geluid wel meevallen toen ik het hoorde. Maar als je dan 2013 hoort heb je wel een ohja momentje. Was toch stiekem best mooi op de Nurburgring vorig jaar O+
»» Democracy is so overrated »»
pi_137891567
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
pi_137892997
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.

Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
pi_137897233
Ik verwacht dat de dominantie van Mercedes na 8 races is afgelopen. McLaren en Red Bull zijn geweldig in het doorontwikkelen van hun auto's. Vooral McLaren.

Alonso zei dat Massa regelmatig sneller was dan Schumi :{
pi_137897556
Ik had zondag al voor de gein getweet dat er achter de uitlaat een soort kazoo achtig ding moet komen, dat zou het geluid zo kunnen vormen/scheller maken dat je weer wat F1 gevoel erbij krijgt. Inmiddels geloof ik wel steeds meer in dit idee, of het loslaten van de uitlaat regels en teams hier wat meer vrijheid te geven. Denk dat je dan ook wel andere akoestiek krijgt dan de regenpijpen van nu.
pi_137898392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.

Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
Wat was je favoriete F1-era, toevallig de jaren '80? Want toen moesten ze ook letten op hun brandstofverbruik, aan het begin mocht er 200+ liter mee, voordat de turbo's verboden werden was dat al gezakt naar ergens rond de 150 liter. En dat moest ook wel, want op het hoogtepunt van het turbotijdperk toen haalden ze soms wel 1400pk in een kwalificatiesetting (de motor ging maar 3 rondjes mee, maargoed..). En 1000pk in de race.

Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
pi_137901613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef Bluurgh het volgende:

Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
Toen beperkten ze als snel de turbodruk, nu beperken ze fuel flow. Het beperkt in beide gevallen het vermogen, alleen nu moeten ze de motoren efficiënter maken voor meer vermogen, daar worden ze dus ook stiller van.
.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:27:31 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137905115
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.

Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.

De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:29:12 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137905209
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
dat is juist erg belangrijk
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:21:36 #165
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137908100
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Wie dit leest is gek
pi_137909057
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
+1
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137909235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is juist erg belangrijk
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:45:50 #168
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137909269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
over 8 jaar zijn het electromotoren, hoor je helemaal niks meer
pi_137912673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef nils7 het volgende:
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.

Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.

De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
Eens. Ik had al bij gpupdate gereageerd dat ze hier geen verbod van hadden moeten maken, maar een soort beloningssysteem. Aan het eind van elk gp weekend lever je je brandstof weer in en word er gekeken wie er het minst verbruikt heeft. Belonen met wk punt is onzin, maar is wel in geld wel mogelijk. Ook de eis dat er maar 5 motoren gebruikt mogen worden vind ik niet goed. Gebruik er zoveel als je wilt, maar wie het zuinigst er mee om gaat belonen, niet wie het meest pech heeft bestraffen.
pi_137912692
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:39:50 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137912814
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Had ook beide gekund
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:32:46 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137916220
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:18 schreef Joene het volgende:
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger :)
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.

Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.

Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...

Dan komen we een heel eind.

En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137916257
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja... alsof dit grapje geen geld kost.

Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.

Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...

Dan komen we een heel eind.

En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:34:45 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137916268
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:34 schreef Joene het volgende:

[..]

ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
Dacht dat je dat bedoelde.... had de smiley gemist. hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:01:29 #175
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_137917029
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)

Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')