klopt. Het was dan ook bedoeld om het punt duidelijk te makenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kan
Er mag maximaal 100 kg/uur naar de motor stromen, en er mag maximaal 100 kg verbruikt worden tijdens de gehele race. En aangezien races nooit binnen een uur voorbij zijn, moet je dus brandstof zien te sparen tijdens de race. De ERS systemen helpen daarbij, maar de coureur zal zelf ook moeten opletten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef nils7 het volgende:
dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.
Maar als het totaal gewoon 100kg voor de hele race ben ik benieuwd hoe dat zal gaan...
Hoeveel is het verbruik nu ongeveer en hoe was dat vorig jaar bijv.
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:59 schreef twiFight het volgende:
Ik kan ff niet goed quoten
[..]
[edit] Nu ik er aan terug denk: er werd ook gesproken over teams die inderdaad bewust meer meenemen. Dit kan een positief effect hebben op de stabiliteit van de auto. Zo lang die stabiliteit meer tijdswinst oplevert dan het verlies van het extra gewicht, zullen de teams dat zeker doen natuurlijk.
Sky had het specifiek over de stabiliteit over curbs en hobbels in het wegdek. Ik weet niet of ze het specifiek tijdens quali/race bedoelden. Zoals al aangehaald los je dat liever op met balast die je zelf kunt plaatsen, maar misschien kan dat in het midden van de auto niet, omdat alles al volgepropt zit of zo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.quote:
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.
komt ie uit apeldoorn toevallig?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
Nee Zeist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
komt ie uit apeldoorn toevallig?
nicequote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee Zeist.
Maar er wordt weleens gezegd dat ie op Kimi Raïkönnen lijkt dus misschien is dat het.
Vorig jaar is ie op meerdere circuits geweest, oa. Monza.
Heeft ook met diverse coureurs geproken, oa. Alonso.
Dit...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:15 schreef JohnB52 het volgende:
Wat een leuke nieuwtjes posten jullie zeg
Dank je, Meike.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:48 schreef Meike26 het volgende:
En Kvyat ook gewoon Q3 in gereden.
Er zit geen tijdmachine functie in de manager, toch ?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Fer het volgende:
Waarom is Vettel langzamer dan Ricciardo en beide Toro Rosso's?
http://www.tsn.ca/auto_racing/story/?id=446336quote:MELBOURNE, Australia - Reigning Formula One world champion Sebastian Vettel says he can't understand why he struggled so much in a rain-hit qualifying for the Australian Grand Prix on Saturday, pushing him down to a starting grid spot of 12th for Sunday's race.
Vettel, who is aiming for his fifth-straight drivers' championship, was brought down to earth at a rainy Albert Park street circuit, finishing well off the pace of pole sitter Lewis Hamilton and his new Red Bull teammate Daniel Ricciardo.
The German described the handling of his car as "horrible" during pre-qualifying practice, and things only got worse in qualifying
"Once it started to rain, I was struggling with drivability ... it made life pretty difficult," Vettel said.
Though disappointed with his own poor grid position, Vettel was buoyed by Ricciardo's performance, which indicated Red Bull was not far off the pace of the front-running Mercedes despite a trouble-strewn preseason in which the team suffered an array of problems with the new V6 turbo hybrid engine.
"There is performance in the car and that is the important thing," Vettel said. "We have a quick car and we just need to make it robust and reliable, but that's better than having a robust and reliable car and trying to make that quick."
Vettel was at a loss to explain why Ricciardo's car was apparently so much easier to drive.
"There was not supposed to be a difference between the cars so today was not too happy on my side and we need to understand that, but fortunately it worked for him, so at least we have one car where it belongs."
Hij had zich netjes gekleed, nette broek, schoenen en overhemd, keycord om je nek met pasje in je borstzak en net doen alsof je er dagelijks komt... de beveiliging op de circuits is normaal gesporken veel minder scherp, hoop mensen extern ingehuurd, die letten vooral op fans, niet op nette mensen.quote:
Topic stond nog open, en wat ik las viel nog wel redelijk mee, hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Googolplexian het volgende:
Als je de K nog moet kijken ga je toch niet naar F1 Nieuwtjes?
ALLE nieuws-bronnen laten ook uitslagen en race-verslagen zien.
Vreemd.
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaarquote:Op zondag 16 maart 2014 21:20 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze randdebiel Kobacrashi niet voor het leven schorsen? Wat een ontzettende lulhannes, mijn hele manager naar de vaantjes
Edit: Oeps, verkeerde topic![]()
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraftquote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaar
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...quote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft
daar moeten we ons nog over buigenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...
quote:Op zondag 16 maart 2014 21:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.
Ja roken zullen die voorste banden wel doen, maar als de achterkant niet mee remt knal je gewoon op de voorligger.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koba was toch nog verder van Raikkonen verwijderd dan ik dacht, hij begint iig hier met remmen.
Haha en als je achteraf toch niet zo blij met met je startpositie: restart weekend.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:00 schreef flipsen het volgende:
Ik had meer zoiets van "Ja, zo doe ik het ook in het F1 spelletje en als het niet lukt begin ik gewoon opnieuw"
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag wordenquote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.quote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Nou nou dat valt toch ook wel mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
yo mazzelquote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
quote:Op maandag 17 maart 2014 08:06 schreef franklop het volgende:
[..]
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.
Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen.
Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd.
Mercedes vorig jaar....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ecclestone: These cars don’t sound like racing carstwitter:richardsf1 twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 13:02:26Bernie has hit out at the sound of the new #F1 engines:http://t.co/NPl8x1oSAv reageer retweet
quote:Formula One supremo Bernie Ecclestone has expressed his concern over the new V6 turbo engines, and warns that the sport needs to investigate how to make them sound more like “proper racing cars”.
“I was not horrified by the noise. I was horrified by the lack of it,” Ecclestone told ESPNF1.
The new generation of Formula One, which is based largely around hybrid and energy recovery systems, was criticised over the weekend by Australian Grand Prix Corporation (AGPC) Chairmen, Ron Walker.
”I was absolutely delighted with the whole weekend, but I was not too happy with the sound,” said Walker.
The AGPC believes that the lack of sound takes away from the spectacle that surrounds Albert Park for three days in March, and is a clear breach of contract.
Chief Officer of the AGPC Andrew Westacott also weighed in on the topic.
“We pay for a product, we’ve got contracts in place, we are looking at those very, very seriously because we reckon there has probably been some breaches,” he said.
“Ron is right with regards to their contract. And I was sorry to be proved right with what I’ve said all along; these cars don’t sound like racing cars,” Ecclestone said.
Alonso
Ecclestone also added that Walker is not the only promoter that’s concerned by the lack of sound generated by the new generation engines.
Team principals have spoken their minds on the subject, however shrugged off the uproar made by fans and other respected figures in F1. Most Team Principals expect fans to forget the sounds of the V8, suggesting they’ll “get used to it”.
Ecclestone is now exploring options to enhance the sound of the engines and appease fans who have threatened to stop following the sport.
“I’ve been speaking with Jean [Todt, FIA president] this afternoon and what I’ve said is that we need to see whether there is some way of making them sound like racing cars. I don’t know whether it’s possible but we should investigate. I think let’s get the first few races out of the way and then maybe look to do something. We can’t wait all season; it could be too late by then.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |