abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 17:33:05 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137737636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je maar 100kg mag verbruiken lijkt het me sowieso stug dat ze tanks bouwen waar 180kg in kan
klopt. Het was dan ook bedoeld om het punt duidelijk te maken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137738484
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef nils7 het volgende:

dus dat tijdelijk opschroeven voor een overtake staat los van die 100kg? Zo lees ik het.

Maar als het totaal gewoon 100kg voor de hele race ben ik benieuwd hoe dat zal gaan...

Hoeveel is het verbruik nu ongeveer en hoe was dat vorig jaar bijv.
Er mag maximaal 100 kg/uur naar de motor stromen, en er mag maximaal 100 kg verbruikt worden tijdens de gehele race. En aangezien races nooit binnen een uur voorbij zijn, moet je dus brandstof zien te sparen tijdens de race. De ERS systemen helpen daarbij, maar de coureur zal zelf ook moeten opletten.

Vorig jaar werd er zo'n 160-170 kilo per race verbruikt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:29:12 #104
61946 Googolplexian
Think Harder!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 maart 2014 @ 18:32:21 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:32:32 #106
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_137739233
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:59 schreef twiFight het volgende:
Ik kan ff niet goed quoten :(

[..]

[edit] Nu ik er aan terug denk: er werd ook gesproken over teams die inderdaad bewust meer meenemen. Dit kan een positief effect hebben op de stabiliteit van de auto. Zo lang die stabiliteit meer tijdswinst oplevert dan het verlies van het extra gewicht, zullen de teams dat zeker doen natuurlijk.
Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?
Calm down, please!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 21:39:57 #107
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137747299
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre dit met de geïntregeerde KERS te maken heeft. Meer Negative Torque (door meer af-te-remmen-gewicht) = meer opladen?
Sky had het specifiek over de stabiliteit over curbs en hobbels in het wegdek. Ik weet niet of ze het specifiek tijdens quali/race bedoelden. Zoals al aangehaald los je dat liever op met balast die je zelf kunt plaatsen, maar misschien kan dat in het midden van de auto niet, omdat alles al volgepropt zit of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137757420
Regen voorspeld voor Q3... spannund :D
  zaterdag 15 maart 2014 @ 07:12:33 #109
34586 kepler
No bounce, no play
pi_137757511
Daar is de regen:o
The line is a dot to you!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 07:14:15 #110
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137757526
Lotus is het nieuwe Caterham
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137757535
Wat een leuke nieuwtjes posten jullie zeg :P
pi_137757602
Kobayashi door in Q2, gaaf hoor :D
pi_137757646
Nu al respect voor Botas
Calm down, please!
pi_137757842
En Kvyat ook gewoon Q3 in gereden.

Er zit geen tijdmachine functie in de manager, toch ? :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 maart 2014 @ 07:52:18 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137757919
Vrouwen...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:31:33 #117
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_137759761
quote:
Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:07:40 #118
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_137762107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:14 schreef Fiorano het volgende:
Lotus is het nieuwe Caterham
Ik zat meer aan Lola te denken. :P
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:42:50 #119
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137764502
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Het is dat ik te lang ben om voor een coureur door te gaan maar anders zie ik hier een gouden kans om binnen te komen zonder VIP pas.
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
pi_137764794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
komt ie uit apeldoorn toevallig? :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:53:20 #121
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137764853
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

komt ie uit apeldoorn toevallig? :P
Nee Zeist.
Maar er wordt weleens gezegd dat ie op Kimi Raïkönnen lijkt dus misschien is dat het.
Vorig jaar is ie op meerdere circuits geweest, oa. Monza.
Heeft ook met diverse coureurs geproken, oa. Alonso.
pi_137765011
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nee Zeist.
Maar er wordt weleens gezegd dat ie op Kimi Raïkönnen lijkt dus misschien is dat het.
Vorig jaar is ie op meerdere circuits geweest, oa. Monza.
Heeft ook met diverse coureurs geproken, oa. Alonso.
nice :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_137765652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:15 schreef JohnB52 het volgende:
Wat een leuke nieuwtjes posten jullie zeg :P
Dit... :D

Ik wil eigenlijk niet echt iets weten van de qually of race, D en H.
Dus in een nieuwtjestopic verwacht ik niet wat er op de baan aan de gang is. Daar zijn racetopics voor :*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137765688
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:48 schreef Meike26 het volgende:
En Kvyat ook gewoon Q3 in gereden.

Er zit geen tijdmachine functie in de manager, toch ? :P
Dank je, Meike. 8)7

Ik wil/kan/moet de herhaling kijken. Die is om en nabij 15:55 uur op BBC2.

Muts :+
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137766481
Als je de K nog moet kijken ga je toch niet naar F1 Nieuwtjes?

ALLE nieuws-bronnen laten ook uitslagen en race-verslagen zien.

Vreemd.
Calm down, please!
pi_137768122
Waarom is Vettel langzamer dan Ricciardo en beide Toro Rosso's?
.
pi_137768209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 15:56 schreef Fer het volgende:
Waarom is Vettel langzamer dan Ricciardo en beide Toro Rosso's?
quote:
MELBOURNE, Australia - Reigning Formula One world champion Sebastian Vettel says he can't understand why he struggled so much in a rain-hit qualifying for the Australian Grand Prix on Saturday, pushing him down to a starting grid spot of 12th for Sunday's race.

Vettel, who is aiming for his fifth-straight drivers' championship, was brought down to earth at a rainy Albert Park street circuit, finishing well off the pace of pole sitter Lewis Hamilton and his new Red Bull teammate Daniel Ricciardo.

The German described the handling of his car as "horrible" during pre-qualifying practice, and things only got worse in qualifying

"Once it started to rain, I was struggling with drivability ... it made life pretty difficult," Vettel said.

Though disappointed with his own poor grid position, Vettel was buoyed by Ricciardo's performance, which indicated Red Bull was not far off the pace of the front-running Mercedes despite a trouble-strewn preseason in which the team suffered an array of problems with the new V6 turbo hybrid engine.

"There is performance in the car and that is the important thing," Vettel said. "We have a quick car and we just need to make it robust and reliable, but that's better than having a robust and reliable car and trying to make that quick."

Vettel was at a loss to explain why Ricciardo's car was apparently so much easier to drive.

"There was not supposed to be a difference between the cars so today was not too happy on my side and we need to understand that, but fortunately it worked for him, so at least we have one car where it belongs."
http://www.tsn.ca/auto_racing/story/?id=446336
Calm down, please!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:45:17 #129
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137769607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nice :D
Hij had zich netjes gekleed, nette broek, schoenen en overhemd, keycord om je nek met pasje in je borstzak en net doen alsof je er dagelijks komt... de beveiliging op de circuits is normaal gesporken veel minder scherp, hoop mensen extern ingehuurd, die letten vooral op fans, niet op nette mensen.
pi_137783645
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Googolplexian het volgende:
Als je de K nog moet kijken ga je toch niet naar F1 Nieuwtjes?

ALLE nieuws-bronnen laten ook uitslagen en race-verslagen zien.

Vreemd.
Topic stond nog open, en wat ik las viel nog wel redelijk mee, hoor :P

Had gedacht dat het hier meer over die technische veranderingen zou gaan, in vergelijking met vorig seizoen.

En zeker omdat we ook - aparte - racetopics hebben, die ik uiteraard wel vermeden heb. Net zoals het 1 uur Journaal, het radionieuws, FOK!sport, andere sites waarop een uitslag in een titel zou kunnen staan, enz.

Ik miste het geklets a la BBC over wat er allemaal anders is en hoe het uitwerkt, gister heel erg bij (een hh van) vt2 in het commentaar van Sport1. Bleek het de 'beruchte' Ronald van Dam te zijn. Maar goed dat ik die vorig seizoen lekker kon omzeilen. Ik mis er niks aan (of nou ja, wel een heleboel aan uitleg, dus).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 maart 2014 @ 21:20:18 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137817846
Kunnen ze randdebiel Kobacrashi niet voor het leven schorsen? Wat een ontzettende lulhannes, mijn hele manager naar de vaantjes :(

Edit: Oeps, verkeerde topic :o
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 21:23:14 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137818067
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:20 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze randdebiel Kobacrashi niet voor het leven schorsen? Wat een ontzettende lulhannes, mijn hele manager naar de vaantjes :(

Edit: Oeps, verkeerde topic :o
Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaar :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 maart 2014 @ 21:23:45 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137818115
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Terechte klacht wel, ik kan ook wel inpakken voor de rest van het jaar :')
Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 21:24:50 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137818202
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:

[..]

Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft -O-
Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 maart 2014 @ 21:27:29 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137818400
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:23 schreef flipsen het volgende:

[..]

Lees net op het F1 nieuws dat het een technisch probleem was en het blijft dus onbestraft -O-
daar moeten we ons nog over buigen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137819501
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik geloof echt niet dat het 100% komt door dat probleem, hij knalde ook op Raikkonen vlak nadat ie op de rem trapte volgens mij...
Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.
.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 21:53:08 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137820290
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Blijft lastig remmen, zonder werkende reminstallatie.


Koba was toch nog verder van Raikkonen verwijderd dan ik dacht, hij begint iig hier met remmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137820764
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Koba was toch nog verder van Raikkonen verwijderd dan ik dacht, hij begint iig hier met remmen.
Ja roken zullen die voorste banden wel doen, maar als de achterkant niet mee remt knal je gewoon op de voorligger.
.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:00:12 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137820899
Ik had meer zoiets van "Ja, zo doe ik het ook in het F1 spelletje en als het niet lukt begin ik gewoon opnieuw" :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:46:10 #140
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_137824506
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:00 schreef flipsen het volgende:
Ik had meer zoiets van "Ja, zo doe ik het ook in het F1 spelletje en als het niet lukt begin ik gewoon opnieuw" :P
Haha en als je achteraf toch niet zo blij met met je startpositie: restart weekend. :P
  maandag 17 maart 2014 @ 00:59:00 #141
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137829570
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 17 maart 2014 @ 07:12:48 #142
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137830400
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.

Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.

Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
»» Democracy is so overrated »»
  maandag 17 maart 2014 @ 08:06:12 #143
194695 franklop
Fran knock
pi_137830698
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.

Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.

Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 17 maart 2014 @ 09:20:44 #144
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137831636
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.

Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.

Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.

Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen.

Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137841415
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
Nou nou dat valt toch ook wel mee.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:51:46 #146
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137845811
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
yo mazzel :W
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 18 maart 2014 @ 06:42:37 #147
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137872126
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:06 schreef franklop het volgende:

[..]

komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:20 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.

Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen.

Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd.
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d. ;)
»» Democracy is so overrated »»
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:53:00 #148
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137873114
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d. ;)
Mercedes vorig jaar....
Hebben ze geprobeerd maar goed in het geheim testen wordt lastig maar ze hebben t geprobeerd hahah
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137877051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d. ;)
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)
http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:05:53 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137880395
richardsf1 twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 13:02:26 Bernie has hit out at the sound of the new #F1 engines:http://t.co/NPl8x1oSAv reageer retweet
Ecclestone: These cars don’t sound like racing cars

quote:
Formula One supremo Bernie Ecclestone has expressed his concern over the new V6 turbo engines, and warns that the sport needs to investigate how to make them sound more like “proper racing cars”.

“I was not horrified by the noise. I was horrified by the lack of it,” Ecclestone told ESPNF1.

The new generation of Formula One, which is based largely around hybrid and energy recovery systems, was criticised over the weekend by Australian Grand Prix Corporation (AGPC) Chairmen, Ron Walker.

”I was absolutely delighted with the whole weekend, but I was not too happy with the sound,” said Walker.

The AGPC believes that the lack of sound takes away from the spectacle that surrounds Albert Park for three days in March, and is a clear breach of contract.

Chief Officer of the AGPC Andrew Westacott also weighed in on the topic.

“We pay for a product, we’ve got contracts in place, we are looking at those very, very seriously because we reckon there has probably been some breaches,” he said.

“Ron is right with regards to their contract. And I was sorry to be proved right with what I’ve said all along; these cars don’t sound like racing cars,” Ecclestone said.

Alonso

Ecclestone also added that Walker is not the only promoter that’s concerned by the lack of sound generated by the new generation engines.

Team principals have spoken their minds on the subject, however shrugged off the uproar made by fans and other respected figures in F1. Most Team Principals expect fans to forget the sounds of the V8, suggesting they’ll “get used to it”.

Ecclestone is now exploring options to enhance the sound of the engines and appease fans who have threatened to stop following the sport.

“I’ve been speaking with Jean [Todt, FIA president] this afternoon and what I’ve said is that we need to see whether there is some way of making them sound like racing cars. I don’t know whether it’s possible but we should investigate. I think let’s get the first few races out of the way and then maybe look to do something. We can’t wait all season; it could be too late by then.”

  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:42:11 #151
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137882049
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)
http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
»» Democracy is so overrated »»
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 13:57:03 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137882701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
Ferrari heeft het ook echt gedaan, die motor is in een LaFerrari getest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137882806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor :P
In een Renault Espace gegooid, verschil in geluid hoor je toch niet.
pi_137883255
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:

http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 14:28:39 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137884015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:

http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
;(

Echt verschrikkelijk dit, het verschil tussen V12 en V8 is nog minder...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:49:46 #156
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137884759
Ik ben niet zo een hele grote fan, dus vond het geluid wel meevallen toen ik het hoorde. Maar als je dan 2013 hoort heb je wel een ohja momentje. Was toch stiekem best mooi op de Nurburgring vorig jaar O+
»» Democracy is so overrated »»
pi_137891567
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
pi_137892997
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.

Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
pi_137897233
Ik verwacht dat de dominantie van Mercedes na 8 races is afgelopen. McLaren en Red Bull zijn geweldig in het doorontwikkelen van hun auto's. Vooral McLaren.

Alonso zei dat Massa regelmatig sneller was dan Schumi :{
pi_137897556
Ik had zondag al voor de gein getweet dat er achter de uitlaat een soort kazoo achtig ding moet komen, dat zou het geluid zo kunnen vormen/scheller maken dat je weer wat F1 gevoel erbij krijgt. Inmiddels geloof ik wel steeds meer in dit idee, of het loslaten van de uitlaat regels en teams hier wat meer vrijheid te geven. Denk dat je dan ook wel andere akoestiek krijgt dan de regenpijpen van nu.
pi_137898392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.

Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
Wat was je favoriete F1-era, toevallig de jaren '80? Want toen moesten ze ook letten op hun brandstofverbruik, aan het begin mocht er 200+ liter mee, voordat de turbo's verboden werden was dat al gezakt naar ergens rond de 150 liter. En dat moest ook wel, want op het hoogtepunt van het turbotijdperk toen haalden ze soms wel 1400pk in een kwalificatiesetting (de motor ging maar 3 rondjes mee, maargoed..). En 1000pk in de race.

Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
pi_137901613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef Bluurgh het volgende:

Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
Toen beperkten ze als snel de turbodruk, nu beperken ze fuel flow. Het beperkt in beide gevallen het vermogen, alleen nu moeten ze de motoren efficiënter maken voor meer vermogen, daar worden ze dus ook stiller van.
.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:27:31 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137905115
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.

Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.

De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:29:12 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137905209
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
dat is juist erg belangrijk
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:21:36 #165
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137908100
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Wie dit leest is gek
pi_137909057
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
+1
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137909235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is juist erg belangrijk
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:45:50 #168
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137909269
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
over 8 jaar zijn het electromotoren, hoor je helemaal niks meer
pi_137912673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef nils7 het volgende:
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.

Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.

De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
Eens. Ik had al bij gpupdate gereageerd dat ze hier geen verbod van hadden moeten maken, maar een soort beloningssysteem. Aan het eind van elk gp weekend lever je je brandstof weer in en word er gekeken wie er het minst verbruikt heeft. Belonen met wk punt is onzin, maar is wel in geld wel mogelijk. Ook de eis dat er maar 5 motoren gebruikt mogen worden vind ik niet goed. Gebruik er zoveel als je wilt, maar wie het zuinigst er mee om gaat belonen, niet wie het meest pech heeft bestraffen.
pi_137912692
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:39:50 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137912814
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Had ook beide gekund
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:32:46 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137916220
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:18 schreef Joene het volgende:
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger :)
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.

Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.

Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...

Dan komen we een heel eind.

En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_137916257
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja... alsof dit grapje geen geld kost.

Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.

Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...

Dan komen we een heel eind.

En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:34:45 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_137916268
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:34 schreef Joene het volgende:

[..]

ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
Dacht dat je dat bedoelde.... had de smiley gemist. hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:01:29 #175
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_137917029
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)

Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:20:53 #176
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137917547
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen.

Die verschrikkelijke neuzen moeten wel weg.9.gif
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:14:55 #177
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137919152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)

Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.

En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137921149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid.

Wellicht dat de F1 nog relevanter zou kunnen worden voor de auto-industrie door wel iets aan het geluid te doen. Geluid is immers heel belangrijk voor de consument, zeker in bepaalde segmenten, het lijkt mij een belangrijke verklaring voor de opkomst van de V8 van de laatste 15 jaar, en er wordt heel veel aan de akoestiek van de uitlaat gedaan bij configuraties die dat harder nodig hebben. Het is ook communicatie met de bestuurder én andere weggebruikers, wat zeker bij volelektrische auto's een probleem gaat worden. Dus wellicht kan de F1 daar ook nog wat in ontwikkelen als de regels daartoe dwingen, dan gaat het meteen wel heel snel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:51:07 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137922935
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.

En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
pi_137931344
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoor ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:38:34 #181
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137932467
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekend :)
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:46:46 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137932732
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
Wie dit leest is gek
pi_137954527
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
pi_137958406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:48:19 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137959717
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...

http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137959736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:49:36 #187
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137959765
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
Zie edit :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137960858
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...

http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 11:31:28 ]
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:56:44 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137961753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137961788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview.
quote:
Before travelling to Melbourne, Team Chairman Niki Lauda revealed that the basic 1.6 litre Mercedes unit is producing about 580 hp.
http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/

[ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 12:09:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:09 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137969315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137970541
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollen :D
pi_137974605
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.

Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.

Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:12:02 #194
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137974650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.

Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.

Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137974852
quote:
99s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.

http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612

Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.

[ Bericht 34% gewijzigd door LWD-Godius op 20-03-2014 19:30:17 ]
pi_137993933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef TagForce het volgende:

[..]

De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
Ecclestone heeft het groot gemaakt :') en is niet voor niets miljardair geworden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 06:33:48 #197
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_137994144
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.

http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612

Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.
:D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_138010766
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:49:30 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138011726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:13 schreef Gramulanion het volgende:
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
Dramatisch inderdaad :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:56:49 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138011928
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:49 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dramatisch inderdaad :N
behalve 1 persoon, vind dat van niet! its not me
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:20:04 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138022074
ze gaan nog steeds snel gelukkig zo te zien...

voordeel is nu wel dat je er gewoon nu 1 kan kopen en er mee naar je oma kan zonder haar een hard aanval te bezorgen whahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_138068479
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')