Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvaltquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.
En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoorquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekendquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
Waar?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
Zie editquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/quote:Before travelling to Melbourne, Team Chairman Niki Lauda revealed that the basic 1.6 litre Mercedes unit is producing about 580 hp.
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achterquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaalquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.
Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.
Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Ecclestone heeft het groot gemaaktquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.
http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612
Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.
Dramatisch inderdaadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:13 schreef Gramulanion het volgende:
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |