abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:20:53 #176
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137917547
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vind jij. Niet iedereen vindt dat.

Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen.

Die verschrikkelijke neuzen moeten wel weg.9.gif
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:14:55 #177
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137919152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)

Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.

En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137921149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was :)
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid.

Wellicht dat de F1 nog relevanter zou kunnen worden voor de auto-industrie door wel iets aan het geluid te doen. Geluid is immers heel belangrijk voor de consument, zeker in bepaalde segmenten, het lijkt mij een belangrijke verklaring voor de opkomst van de V8 van de laatste 15 jaar, en er wordt heel veel aan de akoestiek van de uitlaat gedaan bij configuraties die dat harder nodig hebben. Het is ook communicatie met de bestuurder én andere weggebruikers, wat zeker bij volelektrische auto's een probleem gaat worden. Dus wellicht kan de F1 daar ook nog wat in ontwikkelen als de regels daartoe dwingen, dan gaat het meteen wel heel snel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:51:07 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137922935
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.

En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
pi_137931344
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoor ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:38:34 #181
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_137932467
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekend :)
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:46:46 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137932732
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
Wie dit leest is gek
pi_137954527
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
pi_137958406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:48:19 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137959717
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...

http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137959736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:49:36 #187
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137959765
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
Zie edit :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137960858
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...

http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 11:31:28 ]
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:56:44 #189
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137961753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137961788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview.
quote:
Before travelling to Melbourne, Team Chairman Niki Lauda revealed that the basic 1.6 litre Mercedes unit is producing about 580 hp.
http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/

[ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 20-03-2014 12:09:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2014 @ 16:19:09 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137969315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137970541
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollen :D
pi_137974605
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.

Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.

Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:12:02 #194
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137974650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.

Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.

Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137974852
quote:
99s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:12 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.

http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612

Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.

[ Bericht 34% gewijzigd door LWD-Godius op 20-03-2014 19:30:17 ]
pi_137993933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef TagForce het volgende:

[..]

De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
Ecclestone heeft het groot gemaakt :') en is niet voor niets miljardair geworden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 06:33:48 #197
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_137994144
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.

http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612

Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.
:D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_138010766
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:49:30 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138011726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:13 schreef Gramulanion het volgende:
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
Dramatisch inderdaad :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:56:49 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_138011928
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:49 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dramatisch inderdaad :N
behalve 1 persoon, vind dat van niet! its not me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')