komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag wordenquote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.quote:Op maandag 17 maart 2014 07:12 schreef RoelerMF het volgende:
Kan iemand beknopt proberen uit te leggen hoe het zit met het testen van die wagens voor aanvang van het seizoen. Ik neem toch aan dat alle teams met een beetje fatsoenlijk budget ergens een testcircuit hebben en de hele winter daar alles kunnen testen tot het een lieve lust is.
Maar uit de wintertesten leek het wel alsof sommige teams daar voor het eerst hun auto aan hadden gezet. Dan zijn 12 testdagen uitermate karig natuurlijk om fatsoenlijk aan de start te verschijnen bij het begin van het seizoen.
Tot drie jaar geleden keek ik eigenlijk nooit Formule 1, tot ik in 2011 een keer aan de haren werd meegesleept door mijn vriendin om in Barcelona naar een testmiddag te kijken. En vorig jaar op de Nurnbergring geweest en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan volgen. Maar van dat test reglement begrijp ik geen hol. En google maakt mij vooralsnog niet veel wijzer.
Nou nou dat valt toch ook wel mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
yo mazzelquote:Op maandag 17 maart 2014 00:59 schreef twiFight het volgende:
Een nieuwtjestopic met alleen maar gezanik over de manager en een race incident. Wat een bedroevend niveau ook weer. Ik stop wel met het volgen van dit topic, nieuwtjes worden i.i.g. niet meer gepost *zucht*
quote:Op maandag 17 maart 2014 08:06 schreef franklop het volgende:
[..]
komt allemaal Door testrestricties van de fia. Zijn maar bepaald aantal dagen dat er getest mag worden
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zoals Franklop al zegt komt het door de testrestricties.
Ter voorkoming dat de kosten uit de hand gaan lopen en de verschillen tussen rijke en arme teams oplopen hebben ze afgesproken een limiet te stellen in het aantal testdagen.
Zelf een circuit aanleggen en onbeperkt erop rijden is alleen voor de gefortuneerde teams weg gelegd en dat hebben ze genivelleerd.
Mercedes vorig jaar....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 06:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de antwoorden. Valt mij tegen dat die rijke teams er nog niet in zijn geslaagd om om de regels heen te werken zodat ze toch meer kunnen testen met motoren e.d.
Ecclestone: These cars don’t sound like racing carstwitter:richardsf1 twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 13:02:26Bernie has hit out at the sound of the new #F1 engines:http://t.co/NPl8x1oSAv reageer retweet
quote:Formula One supremo Bernie Ecclestone has expressed his concern over the new V6 turbo engines, and warns that the sport needs to investigate how to make them sound more like “proper racing cars”.
“I was not horrified by the noise. I was horrified by the lack of it,” Ecclestone told ESPNF1.
The new generation of Formula One, which is based largely around hybrid and energy recovery systems, was criticised over the weekend by Australian Grand Prix Corporation (AGPC) Chairmen, Ron Walker.
”I was absolutely delighted with the whole weekend, but I was not too happy with the sound,” said Walker.
The AGPC believes that the lack of sound takes away from the spectacle that surrounds Albert Park for three days in March, and is a clear breach of contract.
Chief Officer of the AGPC Andrew Westacott also weighed in on the topic.
“We pay for a product, we’ve got contracts in place, we are looking at those very, very seriously because we reckon there has probably been some breaches,” he said.
“Ron is right with regards to their contract. And I was sorry to be proved right with what I’ve said all along; these cars don’t sound like racing cars,” Ecclestone said.
Alonso
Ecclestone also added that Walker is not the only promoter that’s concerned by the lack of sound generated by the new generation engines.
Team principals have spoken their minds on the subject, however shrugged off the uproar made by fans and other respected figures in F1. Most Team Principals expect fans to forget the sounds of the V8, suggesting they’ll “get used to it”.
Ecclestone is now exploring options to enhance the sound of the engines and appease fans who have threatened to stop following the sport.
“I’ve been speaking with Jean [Todt, FIA president] this afternoon and what I’ve said is that we need to see whether there is some way of making them sound like racing cars. I don’t know whether it’s possible but we should investigate. I think let’s get the first few races out of the way and then maybe look to do something. We can’t wait all season; it could be too late by then.”
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoorquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari en renault schijnen hun motoren the hebben getest in aangepaste wagens (niet F1)
http://www.gptoday.com/de(...)_V6_turbo_F1_engine/
Ferrari heeft het ook echt gedaan, die motor is in een LaFerrari getest.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor
In een Renault Espace gegooid, verschil in geluid hoor je toch niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Van Ferrari wil ik wel geloven, maar Renault geloof ik niet hoor
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Filmpje met vergelijking tussen het geluid van de wagens t.o.v. 2013, op het rechte stuk in Melbourne:
http://www.nu.nl/sport/37(...)end-motorgeluid.html
Wat was je favoriete F1-era, toevallig de jaren '80? Want toen moesten ze ook letten op hun brandstofverbruik, aan het begin mocht er 200+ liter mee, voordat de turbo's verboden werden was dat al gezakt naar ergens rond de 150 liter. En dat moest ook wel, want op het hoogtepunt van het turbotijdperk toen haalden ze soms wel 1400pk in een kwalificatiesetting (de motor ging maar 3 rondjes mee, maargoed..). En 1000pk in de race.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het heet ook voor niks de koning klasse van de autosport. De motoren moeten lekker janken en moet buiten het circuit ook nog kunnen horen. Niet komen met v6 met turbo die hoger komen dan 13000 toeren het klinkt niet en gaat ook nooit klinken.
Wat wil Bernie Ecclestone dan doen om de motoren weer lekker te laten klinken. Luidsprekers plaatsen op de formule1 bolides die geluid maken van een v8? Zal mij niets verbazen dat hij met deze idee ook komt.
Maar ik moet wel zeggen dat de formule1 na de eerste race van dit seizoen mij weinig meer boeit en dat is niet alleen om de motoren ook omdat er elke jaar steeds meer van de domme regels komen zoals de brandstof limiet. Het gaat om racen en niet om paar irritante regels en zeker niet om besparen van de banden en de brandstof.
Toen beperkten ze als snel de turbodruk, nu beperken ze fuel flow. Het beperkt in beide gevallen het vermogen, alleen nu moeten ze de motoren efficiënter maken voor meer vermogen, daar worden ze dus ook stiller van.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:35 schreef Bluurgh het volgende:
Wat denk je dat er nu gebeurd als ze het benzineverbruik vrijgeven, als er bijna 30 jaar geleden al 1400pk gehaald werd?
dat is juist erg belangrijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
+1quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Wombcat het volgende:
Dat geneuzel over het geluid.
Zal me echt een zorg zijn hoe die dingen klinken.
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.quote:
over 8 jaar zijn het electromotoren, hoor je helemaal niks meerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Eens. Ik had al bij gpupdate gereageerd dat ze hier geen verbod van hadden moeten maken, maar een soort beloningssysteem. Aan het eind van elk gp weekend lever je je brandstof weer in en word er gekeken wie er het minst verbruikt heeft. Belonen met wk punt is onzin, maar is wel in geld wel mogelijk. Ook de eis dat er maar 5 motoren gebruikt mogen worden vind ik niet goed. Gebruik er zoveel als je wilt, maar wie het zuinigst er mee om gaat belonen, niet wie het meest pech heeft bestraffen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:27 schreef nils7 het volgende:
Ik vind heel die motorenregel suf...
Kostenbesparing mijn reet anders hadden ze dit niet gedaan want wat kost dit grapje wel niet.
Al die motoren bij houden, gewoon 1 per race weekend.
Is lekker makkelijk bij te houden.
De V6 is prima maar laat het vrij hoeveel brandstof ze mee willen nemen.
Ik snap dat je ERS wil promoten ivm het hybride verhaal, vind ik ook zeker super maar door de brandstof te limiteren is niet goed.
Als iemand nu een goede ERS heeft gebouwd dan winnen ze daar ook wel mee qua PK's en zuinigheid want dan kunnen ze zelf al minder mee nemen.
Had ook beide gekundquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:18 schreef Joene het volgende:
Dan staat er bij elk team voor elke race een nieuwe motor in zoals vroeger
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja... alsof dit grapje geen geld kost.
Gewoon goede technologie.
Die (T/K)ERS is niet verkeerd maar had het gewoon een V8 gelaten.
Maar om het nu toe te passen is geen brandstofrestrictie (bijtanken toestaan alleen dan wel met dezelfde pomp zoals de consument heeft dus dik een minuut stilstaan om er wat in te gooien dan dus zuinig aan doen heeft nut), hogere toeren en de V6 met een (K/T)ERS en 1 motor per weekend...
Dan komen we een heel eind.
En weg met die rommel van perse 2 compounds gebruiken...
Dacht dat je dat bedoelde.... had de smiley gemist. hahahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:34 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb het toch nergens over geld ,ik zeg alleen dat er dan elke race weer een nieuwe motor instaat.
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
Bovendien: Aan dat geluid valt vast nog wel iets te doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vind jij. Niet iedereen vindt dat.
Ik vind het belangrijker dat de f1 minder voorspelbaar is geworden door de nieuwe regels en er weer innovatie in de F1 is waardoor deze weer relevant is voor de autoindustrie. Dat dit ten koste is gegaan van het geluid is jammer maar niet meer dan dat.
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Wat mij zondag eigenlijk het meest opviel is dat ik geen echte drs-inhaalactie gezien heb?
Ik vind het ook wel weer typisch voor de F1, gaan zij energie besparen, doen ze dat meteen zo goed dat er geen energie genoeg meer overblijft om kabaal te maken. Op het volume ben ik zelf nooit dol geweest dus het is prima dat dat omlaag is, meer moeite heb ik met de aard van het geluid.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. F1 relevant maken/houden voor de auto industrie zodat ze er geld in willen investeren lijkt mij een stuk belangrijker dan de decibellen.
Ik heb mij tijdens de race ook niet gestoord aan het geluid. Ik vond het wel leuk dat er nu piepende banden en juichend publiek te horen was![]()
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvaltquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit dus. Het is misschien spijtig dat het geluid van de V-motoren weg zijn. Maar er is idd iets voor in de plaats gekomen.
En die drs-acties was me ook al opgevallen, denk dat er enkel 1 van Bottas en 1 van Perez in beeld is geweest....
Mijn eerste gedacht op tv was ook nou dat valt zat mee dat nieuwe geluid, maar in het echt denk ik echt dat het een flinke domper is dit nieuwe F1 geluid hoorquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op tv heb je daar sowieso minder last van maar ik denk dat het op het circuit toch wel tegenvalt
Inderdaad. Op vrijdagochtend als de eerste auto's vertrekken uit de spits en jij ergens bij bocht 6 van de nurbergring staat. Dat is/was wel kippenvel hoor tijdens zo een weekendquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je op het circuit zit hoor je ze pas op 100 meter of zo
Eerder, op Spa Francorchamps bijvoorbeeld hoorde je bij Stavelot dat er een uit de pits wegreed, kilometers ver weg.
Op tv klinkt het ook idioot maar is het iets minder belangrijk
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit geluid is niet meer uniek en zal autosportliefhebber weerhouden een unieke prijs te betalen voor een tribuneplek bij de F1.
Ter vergelijk: Wil je de Le Mans klasse zien op Spa dan betaal je 30 euro voor een heel weekend op de eretribune.
Wil je daarentegen F1 zien dan betaal je 150 euro om op zondagmiddag anderhalf uur met je kont in het gras te zitten.
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom maakt Ecclestone zich er ook zo druk over, dit is wederom niet goed voor de populariteit van de sport.
Waar?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
Zie editquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waar?
Want dat zijn mooie cijfers
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:48 schreef sanger het volgende:
Ik lees net dat de Mercedes motor niet de veronderstelde 740 PK levert, maar zelfs tot 900 PK...
http://www.f1today.net/en(...)oducing-up-to-900hp-
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Dat is inclusief ERS. Hij had het over 580pk (ICE) in een interview.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Die 740 is al eens genoemd door Lauda volgens mij toch?
http://grandprix247.com/2(...)ing-900-horspepower/quote:Before travelling to Melbourne, Team Chairman Niki Lauda revealed that the basic 1.6 litre Mercedes unit is producing about 580 hp.
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achterquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik las dat 900 een tikkeltje overdreven is. Dan zou de motor zonder ERS 740pk moeten leveren, wat een ongekend hoge efficiëntie van 43% zou betekenen. Op verschillende fora heb ik ruwe berekeningen langs zien komen en de algemene consensus is 760-800pk incl ERS.
Maar is Ferrari verstoppertje aan het spelen dan, zoals al eerder gezegd is? Ze hebben wel een betrouwbare krachtbron gemaakt waarbij alle 6 de rijders (bijna) aan de finish gekomen zijn. Zij hebben voornamelijk hun doel op betrouwbaarheid gezet en niet op prestaties, in iedergeval niets van de toren geblazen. Niemand heeft echt verwachtingen rondom deze motoren. Ze zijn aan het mollenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens, al zit Mercedes wel aan de bovenkant van de raming, met Renault er dicht in de buurt. Ferrari blijft een tikkeltje achter
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaalquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Ferrari is geen verstoppertje aan het spelen. Van wat ik van de berichtgeving heb gehoord is dat ze problemen hebben met het elektrische deel van de aandrijving en het gevoelige brake-by-wire concept dat de ERS-K moet opladen via de achterremmen. Een ander probleem is dat de Ferrari krachtbron enorm zwaar is ten opzichte van de concurrentie. Maar Ferrari verwacht de problemen met het elektrische gedeelte van hun krachtbron snel op te lossen.
Alonso had in Melbourne in de eerste rondes geen ERS-K tot zijn beschikking daarom werd hij zo makkelijk voorbijgereden door Hülkenberg. Na de derde ronde kreeg hij ERS-K weer tot zijn beschikking maar door softwarematige problemen had hij alleen maar 70% van de kracht van de elektromotoren tot zijn beschikking voor de rest van de race.
Sauber en Marussia hebben hier ook last van.
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:12 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ben benieuwd naar het hele verhaal
Ecclestone heeft het groot gemaaktquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
De enige die tot nu toe niet goed voor de populariteit van de sport was is meneer Ecclestone zelf geweest, en hij wil dat graag zo houden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zal het even opzoeken. Geen volledige kracht van elektromotoren duurde trouwens maar 10 ronden.
http://www.f1technical.net/news/19218
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26601612
Het verhaal van dat de Ferrari krachtbron 18 kilogram te zwaar zou zijn kwam van Ted Kravitz, bekend van Ted's notebook. Ik kan zo snel niet terugvinden wanneer hij er over begint.
Dramatisch inderdaadquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:13 schreef Gramulanion het volgende:
Dit zegt wel genoeg, wát een verschil.
Niet meer dan logisch, als ik een hotel van te voren boek wil ik ook gewoon mijn kamerquote:Op zondag 23 maart 2014 12:16 schreef Beach het volgende:
http://jalopnik.com/mh370(...)for-ferra-1549390817
Was toen al wel een exceptioneel talent natuurlijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Geralt het volgende:
Dit weekend exact 22 jaar geleden. Schumachers eerste podium
Wie had toen kunnen vermoeden dat we naar een 7 voudig wereldkampioen zaten te kijken
En wie had toen kunnen vermoeden dattie 22 jaar later op zn muil zou gaan met skiën en in een coma terecht zou komen
Als ze dat willen veranderen dan denk dat het pas in 2015 gaat gebeuren. Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Ben echt benieuwd wat ze voor het geluid nog kunnen doen. Die nieuwe turbo dempt gewoon een hoop hoge tonen.
Enige oplossing lijkt me een soort trompet met een klein gaatje net voor de turbo, die wat hoge tonen eruit blaast, maar dat heeft wel gevolgen voor de hele afstemming van de motor.
Resonator in de uitlaat misschien? Volgens mij zijn de meesten wat wat hoge snerpen wel tevree.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |