Niet meer dan logisch, als ik een hotel van te voren boek wil ik ook gewoon mijn kamerquote:Op zondag 23 maart 2014 12:16 schreef Beach het volgende:
http://jalopnik.com/mh370(...)for-ferra-1549390817
Was toen al wel een exceptioneel talent natuurlijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Geralt het volgende:
Dit weekend exact 22 jaar geleden. Schumachers eerste podium
Wie had toen kunnen vermoeden dat we naar een 7 voudig wereldkampioen zaten te kijken
En wie had toen kunnen vermoeden dattie 22 jaar later op zn muil zou gaan met skiën en in een coma terecht zou komen
Als ze dat willen veranderen dan denk dat het pas in 2015 gaat gebeuren. Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Ben echt benieuwd wat ze voor het geluid nog kunnen doen. Die nieuwe turbo dempt gewoon een hoop hoge tonen.
Enige oplossing lijkt me een soort trompet met een klein gaatje net voor de turbo, die wat hoge tonen eruit blaast, maar dat heeft wel gevolgen voor de hele afstemming van de motor.
Resonator in de uitlaat misschien? Volgens mij zijn de meesten wat wat hoge snerpen wel tevree.
Omdat het de FIA geen ene flikker boeit hoe dat ding klinkt, pas als het publiek weg gaat blijven -en daardoor de inkomsten voor zowel FIA als FOM achterblijven- dan pas gaat de FIA aan de regels sleutelen. Er zijn maar weinig voorbeelden de afgelopen jaren dat de FIA ingreep na het geklaag van de fans, dus waarom zouden ze dat nu wel gaan doen?quote:Op zondag 23 maart 2014 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Alleen snap ik niet dat de FIA eerder aan de bel heeft getrokken dat was toch al te horen tijdens de tests.
De circuits betalen een vermogen om de F1 binnen te halen. Dat moeten ze terugverdienen door het verkopen van kaarten. Gewone tribunekaarten en exclusieve VIP arrangementen.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:43 schreef JohnB52 het volgende:
Alsof ze daar veel geld aan.verdienen. die toegangsprijzen.
Tv geld verdienen ze aan.
Kort gezegd, alle degelijke GP'squote:Op zondag 23 maart 2014 17:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat geldt denk ik met name voor de traditionele Europese GP's + Australie, Japan en Canada.
Ik weet niet hoe luid ze nu op het circuit zijn. Heb ooit de demo van Jos Verstappen gezien op Zandvoort, was een Arrows Asiatech V10. Zelfs het knallen tijdens terugschakelen was keihard, ook achterop het circuit.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik weet bijna zeker dat dit seizoen minder publiek komt wegens het geluid van de motoren.
Vorig weekend vaak genoeg gezegd (o.a. Sky, BBC en blogs van journalisten) dat het geluid wel goed is, alleen niet hard genoeg......quote:Op zondag 23 maart 2014 17:53 schreef Fer het volgende:
Kan me voorstellen dat het nu nog steeds hard zat is op de tribunes, maar op tv is het echt kut. Daar moeten ze wel eenvoudig iets aan kunnen doen lijkt me.
Dan zal de tv ploeg het hele verhaal eens goed moeten nakijken. Ik denk dat alle mics en eq's nog aangepast zijn aan de oorverdovende brul van de v8.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vorig weekend vaak genoeg gezegd (o.a. Sky, BBC en blogs van journalisten) dat het geluid wel goed is, alleen niet hard genoeg......
Afgelopen jaren moesten ''ze'' overal met oor-stopjes en gehoorbeschermers staan, nu zou het geen probleem meer zijn als je in de pits zonder enige gehoorbescherming zou staan.
Dus een Brundle of Ted Kravitz die langs het circuit of door de pits lopen tijdens een VT weten niet wat ze met hun eigen oren horenquote:Op zondag 23 maart 2014 18:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan zal de tv ploeg het hele verhaal eens goed moeten nakijken. Ik denk dat alle mics en eq's nog aangepast zijn aan de oorverdovende brul van de v8.
Das vorig jaar ja, ik heb het erover dat de V6 (naar het schijnt) wel leuk geluid is, maar gewoon niet hard genoeg......quote:Weet nog dat Webber zei, gek te worden van de herrie toen ie zonder helm reed. En toen reden ze de outlap.
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus een Brundle of Ted Kravitz die langs het circuit of door de pits lopen tijdens een VT weten niet wat ze met hun eigen oren horen
[..]
Das vorig jaar ja, ik heb het erover dat de V6 (naar het schijnt) wel leuk geluid is, maar gewoon niet hard genoeg......
Gaat bij Formule 1 echt niet lukken. Alle toeganspunten zijn electronische poortjes, waarbij je dus een paddock kaart nodig hebt met ingebouwde chip.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een vriend van me is meerdere keren op circuits geweest met een zelfgemaakt dingetje.
Of hij had eigenlijk niet eens iets gemaakt, liep alleen met een keycord om z'n nek.
Hij is ermee tot in de pitstraat gekomen.
Nee met TERS, die het knallen omzet in electrische energie om de ERS op te laden. De Turbo is nu echt een grote demper geworden.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:59 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ze behoorlijk afgeknepen zijn nu.
Iets anders dan dat van afgelopen zaterdag?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:10 schreef Coelho het volgende:
Er staat vandaag een verhaal over Jos Verstappen in Telegraaf Premium. Iemand met toegang die wil copy/pasten?
quote:Stefan Grand Prix boss Zoran Stefanovich, who tried and failed to enter the sport with defunct Toyota’s assets in 2010, is once again on the cusp of entering Formula 1.
Although it is believed the Serbian has withdrawn his application to put together a brand new team for 2015, Italy’s Omnicorse reports that Stefanovich has been in talks to take over existing backmarker Marussia.
The report said that the Stefanovich talks date back to last November, as the interest of current Marussia owner Nikolay Fomenko is waning under the stresses of the more expensive 2014 regulations.
Former Renault chief Flavio Briatore says the cost explosion in Formula 1 is “madness”.
“Given the current crisis, it is pointless to set a budget limit at $200 million,” he told La Gazzetta dello Sport last week. “It only needs to be 100 million.
“It shouldn’t be forgotten that 30 per cent of the teams are at risk of not even finishing the season,” Briatore claimed.
Rubens Barrichello, the most experienced driver in Formula 1 history, who still attends the races for the Brazilian broadcaster Globo, was also linked with the latest Stefanovich reports. (GMM)
Nee ook live niet, zijn toch zat klachten over geweestquote:Op zondag 23 maart 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.
alsjeblieft niet zeg. Vorige keer bleek het een lege huls te zijn waar hij mee schemerde ...quote:Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP in plaats van Marussia?
[..]
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, ik ben ervan overtuigd, dat het live nog wel luid genoeg is. Maar voor de tv-kijkers thuis klinkt het nog nergens naar.
Had ik al gezien. Wilde dit jaar op vrijdag wel naar Spa, dit doet mij echter zwaar twijfelen, want de vrijdag zou ik puur bezoeken om het spektakel en dat is toch echt wel een beetje weg.quote:
Tijd voor een nieuwe Andrea Modaquote:Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Stefan GP in plaats van Marussia?
[..]
Ik niet, voor een opgevoerde stofzuiger heb ik het geld er niet voor over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Zelfs met dit geluid zou ik er graag heen gaan, want F1 is meer dan alleen geluid. De magie is er nog steeds.
Hoewel het geluid best wel een beetje harder zou mogen zijn
Klopt, het is meer dan. Maar als ik op een vrijdag ga, waar het nergens om gaat dan ga ik vooral voor geluid. Als ik er op zaterdag en/of zondag zou zijn dan gaat het ook nog om de spanning, die is op vrijdag niet aanwezig.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Zelfs met dit geluid zou ik er graag heen gaan, want F1 is meer dan alleen geluid. De magie is er nog steeds.
Hoewel het geluid best wel een beetje harder zou mogen zijn
Tuurlijk knulquote:Marussia's teambaas Graeme Lowdon hoopt dat het beroep van de Oostenrijkers afgewezen wordt, omdat het anders een vrijbrief wordt om elke door FIA-directeur Charlie Whiting gegeven uitleg van de technische reglementen aan te vechten.
En dat heeft er niets mee te maken zekerquote:13 Max Chilton Marussia-Ferrari 55 +2 Laps
Wat dat betreft missen we bepaalde karakters in de F1, die af en toe gewoon eens zeiden wat ze dachten, voelden en vonden. Bijvoorbeeld Stoddart.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:47 schreef Geralt het volgende:
Marussia hoopt dat Red Bull beroep verliest
En zoals ik daar al zei, die lul draait om de hete brei heen:
[..]
Tuurlijk knul
[..]
En dat heeft er niets mee te maken zeker![]()
Welnee, diezelfde P13 die hun vorig jaar een paar miljoen opleverde omdat ze daarmee hun 10de plek overall veilig wisten te stellen. Die heeft er echt niets mee van doen![]()
![]()
Schei toch uit man. Zeg dan gewoon hopelijk verliest Red Bull zodat wij deze P13 houden. Dáár komt het op neer en nergens anders op.
PS: valt me trouwens tegen dat nog niemand dat gezegd heeft.
ik weet zeker dat er ook eigenbelang bij is, maar het is ook duidelijk dat Red Bull niet zo moet miepen. Vorig jaar hebben ze in de schoot geworpen gekregen door verandering van de banden af te dwingenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:47 schreef Geralt het volgende:
Marussia hoopt dat Red Bull beroep verliest
En zoals ik daar al zei, die lul draait om de hete brei heen:
[..]
Tuurlijk knul
[..]
En dat heeft er niets mee te maken zeker![]()
Welnee, diezelfde P13 die hun vorig jaar een paar miljoen opleverde omdat ze daarmee hun 10de plek overall veilig wisten te stellen. Die heeft er echt niets mee van doen![]()
![]()
Schei toch uit man. Zeg dan gewoon hopelijk verliest Red Bull zodat wij deze P13 houden. Dáár komt het op neer en nergens anders op.
PS: valt me trouwens tegen dat nog niemand dat gezegd heeft.
Om nog maar te zwijgen over de flexiwing, waar ze mee weg kwamen omdat de meetmethode van de FIA niet goed genoeg. Toen heb ik ze ook niet zien protesteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet zeker dat er ook eigenbelang bij is, maar het is ook duidelijk dat Red Bull niet zo moet miepen. Vorig jaar hebben ze in de schoot geworpen gekregen door verandering van de banden af te dwingen
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:39 schreef Rossdale het volgende:
De race is zondag om 9 uur 's ochtends voor ons toch?
Ahja je hebt gelijk! Crap dan mis ik de racequote:Op donderdag 27 maart 2014 09:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.
Dan juist 8 uurquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 uur. De klok gaat een uur vooruit.
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.quote:
quote:Hallo,
Je hebt recent een jaarabonnement Sport1-Go gewonnen in de uitzending bij Luc van Rooij.
Wij geven je gevens door aan Sport1 en verwachten dat je binnen 2 weken mail of post van ze
kan ontvangen met alle gegevens om te kunnen kijken.
Hartelijk dank voor het meespelen en blijf natuurlijk luisteren naar GrandPrix Radio!
Ik volg niks van dat, het is gewoon 10 uur.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.
Ik zet gewoon om 8u de tv aan, kan ik het ook niet missenquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Wintertijd is om 9 uur, maar de klok gaat een uur vooruit dus dan wordt het 10 uur.
Tofquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:40 schreef Meike26 het volgende:
Dit komt niet heel slecht uit voor mij, inbox van gisteren had leuk nieuws te melden:
[..]![]()
http://www.google.nl/sear(...).3036.0j8j5j0j1.14.0....0...1c.1.38.mobile-gws-hp..2.12.933.3.FcDftMDPWHAquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Wat een zooitje is Google Play toch, omdat ik Prepaid heb kan ik niet betalen via T-Mobile, ik heb geen creditcard en Google PLay gift cards zijn niet verkrijgbaar in Europa
Volgens mij willen ze gewoon dat ik die app gratis verkrijg
Het duurde even, maar ik heb eindelijk een site gevonden waar dat zonder achtelijke tarieven kan. Tuurlijk werkte de code die ik heb gekregen niet dus zit ik weer met niks.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...).3036.0j8j5j0j1.14.0....0...1c.1.38.mobile-gws-hp..2.12.933.3.FcDftMDPWHA
Volgens formula1.com:quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:55 schreef twiFight het volgende:
De tijd van de race verandert niet met een uur omdat het zomertijd wordt hoorDe tijd van die race staat vast. Ik heb geen idee hoe laat de race is (maar daar heeft formula1.com een handige klok voor), maar je kunt in ieder geval een uurtje minder slapen dit weekend, helaas.
Gewoon met hoofdletter, het is een naam. Die docent is ook op z'n hoofd gevallen...quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:44 schreef nils7 het volgende:
Ff een vraagje... Mijn vriendin kreeg vandaag een opgave in haar tentamen Nederlands waarin ze "Formule 1" (onze raceklasse) moest gebruiken.
Ze schreef "Formule 1" maar dat is fout gerekend omdat het "formule 1" moest zijn...
Voor zover ik weet is het een naam dus met een hoofdletter, op de Wikipedia pagina staat t ook met een hoofdletter en ik weet vrijwel zeker dat Bernie de naam ook wel gedeponeerd zou hebben.
Wat is het want als ze deze goed gerekend kan krijgen dan heeft ze er voldoende goed...
Beter in de gewone kranten, dan kun je zeggen dat het algemeen gebruikt wordtquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:06 schreef JohnB52 het volgende:
Nou kijk eens in wat Formule 1 tijdschriften? Dan zie je het vanzelf wel...
In dat geval is het autosport en de naam Formule 1 lijkt me hetzelfde als tennis en de Davis Cup?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:49 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij moet "Formule 1" als naam van de sport gewoon met hoofdletter. In sommige gevallen kan "formule" terecht zijn, want de naam is ook een omschrijving; het is een formulesport. Maar de combinatie "formule 1" (kleine letter, wel met het cijfer er achter) zal zeer zeldzaam zijn.
Ik zou die leraar vragen om zijn onderbouwing. Volgens mij valt hier wel e.e.a. over te zeggen.
[edit] Ik ga nu toch twijfelen. Tennis is ook een naam van een sport, maar dat schrijf je ook niet met een hoofdletter. Bijna geen enkele sport. Maar ik ben wel mijn hele leven gewend om de sport af te korten met F1 (dus met hoofdletter).
Er is ook verwarring omdat Formula 1 volgens mij een geregisteerd handelsmerk is. Een sportnaam zoals tennis of wielrennen is dat natuurlijk weer niet.
Toffe vraag!
Bron:http://www.formula1.com/trademarkguidelines.htmlquote:Permitted Word Marks
Word Marks
F1™
Formula 1™
Formula One™
FIA Formula One World Championship™
Grand Prix™
F1 Grand Prix™
Formula 1 Grand Prix™
Paddock Club™
Formula One Paddock Club™
Formule 1 is dan ook een klasse. ATP, UCI World Tour of UEFA Champions League schrijf je ook met hoofdlettersquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:49 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij moet "Formule 1" als naam van de sport gewoon met hoofdletter. In sommige gevallen kan "formule" terecht zijn, want de naam is ook een omschrijving; het is een formulesport. Maar de combinatie "formule 1" (kleine letter, wel met het cijfer er achter) zal zeer zeldzaam zijn.
Ik zou die leraar vragen om zijn onderbouwing. Volgens mij valt hier wel e.e.a. over te zeggen.
[edit] Ik ga nu toch twijfelen. Tennis is ook een naam van een sport, maar dat schrijf je ook niet met een hoofdletter. Bijna geen enkele sport. Maar ik ben wel mijn hele leven gewend om de sport af te korten met F1 (dus met hoofdletter).
Er is ook verwarring omdat Formula 1 volgens mij een geregisteerd handelsmerk is. Een sportnaam zoals tennis of wielrennen is dat natuurlijk weer niet.
Toffe vraag!
Geld......quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik zag net RTL7 reclame maken voor Sport1, zou daar wat achter zitten?
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....quote:
Het niet alsof RTL de rechten dit of volgend jaar terug kan kopenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
Alles in de TV wereld draait om geld. Ze kunnen nogal moeilijk klanten aantrekken door op hun eigen gesloten kanaal reclame te maken voor nieuwe klanten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
werkt dat alleen op windows?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:14 schreef Nattekat het volgende:
Even een voorproefje van de live-timing die het nu wel doet inclusief sectortijden en meer:
http://go.teamviewer.com/v8/m51282092
Je hoeft enkel het bestand op te starten
Teamviewer bestaat volgens mij ook gewoon voor Mac, kan die theorie verder niet uittesten.quote:
Sport1 zal daar reclamezendtijd voor hebben ingekocht, daar verdient RTL7 grof geld aan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de zender die één van RTL7's best bekeken programma's heeft opgekocht....
Bedankt voor de moeite iig. Jammer dat het dan niet met de tablet bij de tv kijken word.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Teamviewer bestaat volgens mij ook gewoon voor Mac, kan die theorie verder niet uittesten.
Er is een app: Teamviewer Meetings, daarin kan je het de id invoeren en kan je ook op je tablet/smartphone kijken. De meeting ID van de huidige test is m51-282-092.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:37 schreef Beach het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite iig. Jammer dat het dan niet met de tablet bij de tv kijken word.
Hockenheimring is lache, daar zie je nog de oude baan liggen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:38 schreef nils7 het volgende:
Ik vind soms de circuits opzoeken op Google Maps wel geinig...
Ik heb ze netjes in links geplakt..
Wellicht wat voor de nieuwe OP?
Australië Albert Park
Maleisië Sepang
Bahrein Sakhir
China Shanghai
Spanje Circuit de Catalunya
Monaco Monte Carlo
Canada Montreal
Oostenrijk Red Bull Ring
Groot-Brittannië Silverstone
Duitsland Hockenheim
Hongarije Hungaroring
België Spa-Francorchamps
Italië Monza
Singapore Marina Bay
Japan Suzuka
Rusland Sotsji
Verenigde Staten Circuit of the Americas
Brazilië Interlagos
Abu Dhabi Yas Marina
Toen het nog mooi was.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:48 schreef Dino0603 het volgende:
[..]
Hockenheimring is lache, daar zie je nog de oude baan liggen!
Oh dat ga ik dan proberenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een app: Teamviewer Meetings, daarin kan je het de id invoeren en kan je ook op je tablet/smartphone kijken. De meeting ID van de huidige test is m51-282-092.
Of die ook voor IOS is durf ik niet te zeggen, maar ik ga er wel gewoon van uit.
Ach, dat is ook maar relatief. Ik heb "Grand Prix 1970" van Ullrich Schwab in mijn kast staan. Toen reed de F1 voor het eerst op de Hockenheimring, daar was ook niet iedereen even enthousiast over:quote:
quote:Niet iedereen was over dit compromis te spreken. Velen vreesden dat het een afgang zou worden, een wereldkampioenschap onwaardig en hadden liever gezien dat de wedstrijd voor deze ene keer geannuleerd zou worden. Doch hoewel het Hockenheimer circuit, dat op geen stukken na is geworden wat zijn initiatiefnemers er van verwacht hadden, het uithoudingsvermogen van mens en machine in veel mindere mate aanspreekt als de rijders dat van de Nürburgring gewend zijn, ontwikkelde het evenement zicht tot een groots gebeuren, waarbij langzaam maar zeker van een eigen atmosfeer sprake werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |