Die heb ik idd gemist idd.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Sterker nog, heb nog nooit een bandje ontdekt. Al die hipsters op die blogs waar ik ze vandaan heb waren eerder
Maar nee, niets obscuurs. Wel eens wat gepost tussen neus en lippen door, maar werd volgens goed gebruik compleet genegeerd
Ik vond het niet zo veel eigenlijk; beetje saaiigquote:Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die heb ik idd gemist idd.Die van het vorige topic moet ik nog checken.
Flying Horseman vond ik dacht ik wel leuk bij de eerste keer luisteren.
Ik ben daar trots op. Peter is een van ons geworden. Hij lees meequote:Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
De beste plug van Moody is wel echt Peter Adams. Die is echt goed en toch compleet genegeerd
Moodygodquote:Op maandag 10 maart 2014 23:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is de 40-45 regel. 40% van mijn plugs is slecht, 45% is waardeloos, 15% kan er mee door.
Oh ja. Dat vond ik zelfs goed.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
De beste plug van Moody is wel echt Peter Adams. Die is echt goed en toch compleet genegeerd
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:07 schreef Norrage het volgende:
Waarom reageert niemand op mijn Bjork posts? Wat is ze toch goed. Maar ik ga nu Walking Dead kijken
Ik heb de Hollies nog geplugtquote:Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
Heb destijds Bowie ook geplugd, maar iedereen vond 'm hier maar een rare snuiter. Zo zie je maar....meningen veranderen.
Haha, dat kan ik me niet voorstellen. Ik dacht dat we toch al een keer favoriete Bowie albums hadden besproken.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
Heb destijds Bowie ook geplugd, maar iedereen vond 'm hier maar een rare snuiter. Zo zie je maar....meningen veranderen.
Vroegah, toen auto's nog op koluh liepuh.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
Heb destijds Bowie ook geplugd, niet normaal. Maar iedereen vond 'm hier maar een rare snuiter. Zo zie je maar....meningen veranderen.
Bob, nee dat klopt.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Volgens mij heb ik ook niks bijgedragen
Op Spotify nog steeds onder de 100 volgers hoorquote:Op maandag 10 maart 2014 23:11 schreef Norrage het volgende:
Peter is niet meer indie man. Iedereen luistert het. Straks staat is nog op Pinkpop
Zonder succes.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:11 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Half Japan en Zuid-Korea zo ongeveer.
Oh, ik dacht dat je het juist om mij deed, eigenlijk.quote:
http://arcee862.com/topicspeed.php?forum=&reeks=498quote:Op maandag 10 maart 2014 23:07 schreef Norrage het volgende:
En mr Statistiek Fela. Is dit het snelste topic?
Ja, dat zei ik omdat ik het wel een geinige naam vond vanwege de Beatlesconnectie. Maar uiteindelijk niet gedaan, excusesquote:Op maandag 10 maart 2014 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
Was alleen iemand die nog Shiina Ringo ging proberen, moet ik zelf trouwens ook nodig meer van luisteren.
quote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:14 schreef Felagund het volgende:
Ik dacht hetzelfde, maar zo oud ben ik nog niet.
Voor DO2 kun je zelfs prima 14/18 grappen maken hoor.quote:
Post 'm nog eens. Ik ga 'm kijken. Beloofd.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb vorig topic zelfs nog een tuubje gepostDat niemand dat dan oppikt
Ook om de lama's?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:16 schreef DO2 het volgende:
Ja, hoor. Ik heb een ontzettend slecht gevoel voor humor. Ik lach om vrijwel alles.
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Post 'm nog eens. Ik ga 'm kijken. Beloofd.
quote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zit op 1,5 minuut.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hey Moody, om het goed te maken: Mijn song van 2014 voorlopig
Sporadisch.quote:
Cheater.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb de YouTube-scrobbler wel ff afgesloten
quote:Nieuwe plaat U2 niet vertraagd
U2 loopt helemaal geen vertraging op bij het maken van zijn dertiende studioalbum. Vorige week doken geruchten op dat de cd pas volgend jaar zou uitkomen.
Volgens een woordvoerder ligt de band gewoon op schema en verschijnt de opvolger van No Line on the Horizon uit 2009 dit jaar nog.
"Het album van U2 is gepland voor dit jaar", zei de woordvoerder tegen de Britse krant The Guardian. "Over de toerplannen wordt nog gepraat."
Eerder werd gezegd dat de tournee die vermoedelijk dit jaar van start zou gaan ook was uitgesteld.
Danger Mouse neemt, afgaande op recente interviews met U2, het grootste deel van de productie van de plaat op zich. Ook Ryan Tedder en Paul Epworth dragen een steentje bij.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)-niet-vertraagd.html
Ik heb zelfs het koningslied gescrobbeldquote:Op maandag 10 maart 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb de YouTube-scrobbler wel ff afgesloten
Danger Mouse + U2 = ?quote:
Bob, ik zou je mond even houden als ik jou was. Je reputatie gaat steeds meer omlaag zo.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het koningslied gescrobbeld
En die gast van de gele zwembroek
Ditquote:Op maandag 10 maart 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Danger Mouse + U2 = ?
3.8 voor Schoolboy Q trouwens gegeven, wat een kutzooi zeg.
Als Dangermouse het produceert kan er misschien best iets leuks uitkomen.quote:
Ik laat toch juist doorschemeren dat ik die muziek niet zo waardeer. Dat ik dan toch scrobbel is gewoon lovenswaardigquote:Op maandag 10 maart 2014 23:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bob, ik zou je mond even houden als ik jou was. Je reputatie gaat steeds meer omlaag zo.
quote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:25 schreef DO2 het volgende:
Oh, ik dacht even dat kutzooi de nieuwe term voor goed was. Maar het is gewoon kutzooi, dus.
Beter dan Osdorp Possequote:Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik was de eerste luisteraar op Last.fm van Kutzooi.
Om even op serieuze noot te komen, eentje van hen is Fresku en dat vind ik toch wel een erg goede rapper hoor.quote:
quote:De formatie "Kutzooi" bestaat uit Fresku, Teemong en Shock-N-Surprise. Ze werken hard aan hun debuutalbum dat volgens Fresku "bergen gaat verzetten", volgens Teemong "bergen gaat verzetten" en volgens Shock-N-Surprise "bergen gaat verzetten".
Elk mogelijk denkbaar muziekgenre zal op dit album vertegenwoordigd worden en onderwerpen als liefde, vreugde, verdriet, pijn, eenzaamheid, misère, politiek, vriendschap, vrouwen, urine, sperma, prostitutie, necrofielie, napalm en infecties zullen de revue passeren.
De laatste van dit rijtje wordt bezongen in het opzwepende "Worms inside my face", waarin de 3 heren een beschrijving geven van hun nare ervaringen met een parasiet die ze in de jungle van Cambodja hebben opgelopen. Bij dit lied is een bijpassende videoclip geschoten die u hier kunt bewonderen.
quote:Na hun eerste single ‘Worms Inside My Face’, keert de formatie Kutzooi (bestaande uit Fresku, Teemong en Shock-N-Surprise) terug met een nieuwe kraker genaamd ‘Baby’s’. Het nummer is afkomstig van hun nog te verschijnen album “Hoe Je Het Ook Wendt Of Keert, De Kutzooi Is Overal En Zal Niet Rusten Tot Het Ons Heeft Opgeslokt In Een Enigma Van Pijn En Eindeloos Verdriet Met Uitzicht Op 57 Kunstmatig Verharde Naaktstranden”.
In dit zwoel romantische lied, dat menig vrouwenhart sneller zal doen kloppen, bezingen de heren hun explosieve liefdesleven en hoe ze deze in stand houden. In de videoclip zie je onder meer gastoptredens van R. Kelly, Enrique Iglesias, Kim Kardashian en hoe onschuldige pasgeborenen worden geliquideerd. Deze muziekvideo is dan ook niet geschikt voor jeugdige kijkers, volgens de groep.
En zelfs dat trek ik niet zo goed eigenlijkquote:Op maandag 10 maart 2014 23:36 schreef Moody het volgende:
T/m Achtung Baby was het top, daarna werd het pop.
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:36 schreef Moody het volgende:
T/m Achtung Baby was het top, daarna werd het pop.
Op War staat wel mijn favoriete U2 nummer: New Year's Day.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Album met de meeste hits, dat zeker. Sterk geheel.
Ik vind War hun beste. Die opener alleen al.
Hadden na 3 albums moeten nokkenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:34 schreef Maxerazzi het volgende:
U2, dat moeten we toch niet meer willen, jongens? Die janksmoel van Bono, 't is wel goed geweest.
Ach, als zij nog een paar miljoenen willen vangen met touren moeten ze hun gang gaan. Ik ga het niet luisteren, net zo min als ik die vorige plaat heb geluisterd.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:34 schreef Maxerazzi het volgende:
U2, dat moeten we toch niet meer willen, jongens? Die janksmoel van Bono, 't is wel goed geweest.
Ik hou het bij de eerste 3 platen en wat singletjes uit eind jaren 80/begin jaren 90quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, als zij nog een paar miljoenen willen vangen met touren moeten ze hun gang gaan. Ik ga het niet luisteren, net zo min als ik die vorige plaat heb geluisterd.
Ik vind dat elk album voor 2005 wel een of meerdere goede nummers heeft, maar ik zet het zelf zelden aan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik hou het bij de eerste 3 platen en wat singletjes uit eind jaren 80/begin jaren 90
De coulance siert je, T, maar dit is een principekwestie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, als zij nog een paar miljoenen willen vangen met touren moeten ze hun gang gaan. Ik ga het niet luisteren, net zo min als ik die vorige plaat heb geluisterd.
PSV smijt ook met miljoenen maar dat is geen principekwestie zeker?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
De coulance siert je, T, maar dit is een principekwestie.
Volgens Willy hebben we nog kans op plek 1, dus gaat allemaal volgens plan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
PSV smijt ook met miljoenen maar dat is geen principekwestie zeker?
Hoezo smijten ze met miljoenen? Ik vind die FUCKING TWEEËNZESTIGDUIZEND VIJFHONDERD EURO PER WEDSTRIJD voor Ruiz wel goed besteed, hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
PSV smijt ook met miljoenen maar dat is geen principekwestie zeker?
Party Groovequote:Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik was de eerste luisteraar op Last.fm van Kutzooi.
Die is nog senieler dan Sinead 'o Connor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Volgens Willy hebben we nog kans op plek 1, dus gaat allemaal volgens plan.
Harry van Raaij en Willy van de Kerkhof aan één tafel, dat zou nog eens pijnlijke televisie opleveren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is nog senieler dan Sinead 'o Connor.
Plaatsvervangende schaamte, manmanmanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Harry van Raaij en Willy van de Kerkhof aan één tafel, dat zou nog eens pijnlijke televisie opleveren.
Kut. Nu kunnen we ze hier niet meer bespreken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:32 schreef DO2 het volgende:
Ik hoor zowel Panda Bear als The Haxan Cloak voorbijkomen in montagefilmpjes bij DWDD.
Ik denk dat ze deze reeks volgen, om inspiratie op te doen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kut. Nu kunnen we ze hier niet meer bespreken.
Lijkt me sterk, hoor daar nooit Japanse dingen noch Peter Adams.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze deze reeks volgen, om inspiratie op te doen.
Laat bands eens langer spelen dan die trieste minuut die ze nu krijgenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze deze reeks volgen, om inspiratie op te doen.
Zelfs Queens of the Stone Age kreeg maar 1 minuut.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laat bands eens langer spelen dan die trieste minuut die ze nu krijgen
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kut. Nu kunnen we ze hier niet meer bespreken.
Meh we zitten wel boven het 3fm niveau mag ik hopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou 3fm hier ook inspiratie opdoen?
Ik hoor er nu wel The Smiths.
Die komen niet verder dan keelbastilles.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:39 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Meh we zitten wel boven het 3fm niveau mag ik hopen.
Volgens mij mogen Ilse de Lange en Waylon wel hun volledige ESF liedje spelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zelfs Queens of the Stone Age kreeg maar 1 minuut.
Anders kan dat sensatiepubliek dat kijkt het niet volhouden he.
Dan vraag ik me af hoe lang ze erover gaan lullen, want bij Qotsa was het 10 minuten lullen en 1 minuut spelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij mogen Ilse de Lange en Waylon wel hun volledige ESF liedje spelen.
Dat was nog het triestste inderdaad. Eric Corton is een geweldige gozer, maar er is weinig wat je over QOTSA kunt zeggen wat niet beter door de muziek gezegd kan worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe lang ze erover gaan lullen, want bij Qotsa was het 10 minuten lullen en 1 minuut spelen.
Nou, bij zat bands die er staan vind ik die minuut al te lang. En als ik die minuut goed vind ga ik zelf wel op zoek naar de rest. Wat mij betreft is het zo prima hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als geheel album wel mijn favoriet. Vespertine is ook fantastisch, maar ook een stuk subtieler.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Voor mij staan de albums chronologisch ook vrijwel in de volgorde van goedheid.quote:
er zijn 3 Sugarcubes albums hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:05 schreef Gehenna het volgende:
Dat Sugarcubes album vind ik ook wel super schattig trouwens
Weet ik, maar ik vind het debuut er echt wel met kop en schouders bovenuit stekenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:41 schreef ranja het volgende:
[..]
er zijn 3 Sugarcubes albums hoorallemaal wel de moeite waard
ook daarvoor geldt dat de volgorde dezelfde is als chronologischquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:43 schreef Gehenna het volgende:
Weet ik, maar ik vind het debuut er echt wel met kop en schouders bovenuit steken
Ik ken ze allemaal niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:06 schreef methodmich het volgende:
Hier al mensen die liefhebber zijn van de nieuwste albums van The Go Find (dromerige 'indietronica'), Hitsville Drunks (nieuwe band rond Mauro Pawlowski, 'avant retro' powerpop las ik al ergens) of Eriksson Delcroix (het liefdespaar Bjorn Eriksson, bekend van Zita Swoon en Maxon Blewitt, en Nathalie Delcroix, bekend van Laïs, dat een heerlijke 'roots' plaat maakte) ?
Of nog niet?
Nice. Madvillainy wil ik ook nog, maar de laatste keer toen ik keek vond ik alleen de instrumentals.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
Zoveel swag en liefde in mijn kamer nu. Inclusief subtiel randje van mbv.
Op zich wel, alleen weet ik niet of alles in jouw straatje past. Maar een luisterbeurt verdienen ze allemaal! En wellicht omarm je er dan wel 1, 2 of 3. Of 0.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:08 schreef Norrage het volgende:
Nee. Allemaal onbekend. Allemaal aanraders?
Ik heb 'm maar via Amazon besteld, aangezien ik 'm nergens tegenkwam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:34 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Nice. Madvillainy wil ik ook nog, maar de laatste keer toen ik keek vond ik alleen de instrumentals.
Weet ik niet. Hij is wel een paar keer niet helemaal officieel opnieuw uitgegeven maar die zijn blijkbaar allemaal van digitale masters en ook van hele slechte kwaliteit. Da's niks, dus. Ik wil zo graag een originele maar die liggen op dit moment echt vér buiten mijn budgetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat Loveless niet opnieuw is gereleased op vinyl? Paar jaar geleden is er wel een remaster geweest op cd. Zal wel weer een achterlijke redenatie zijn van Shields.
Ik ook. Maar Shields kennende zou het zo kunnen dat er nooit een rerelease komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:43 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, prijzen nu zijn ridicuul. Ik vind 't maar raar - dat er geen nieuwe releases zijn - want er is meer dan genoeg animo voor. Nee, wacht, ik vind 't niet raar, ik vind 't kut.
Volledig mee eens. Die man praat ook alleen maar onzin.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Het is dat Shields een briljant muzikant is, voor de rest is 't een absolute staatsmongool.
Wat hebben jullie toch met Angel Olsen behalve dat zequote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
Ze maakt muziek, schijnt het.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch met Angel Olsen behalve dat zeis
![]()
Misschien leer ik het ooit nog te luisterenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:55 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind 't echt een hele goede plaat, Nor. Daarbij heb ik graag lo-fi op vinyl, omdat ik vind dat het wat warme, krakerige geluid zich daar perfect voor leent. Extra stukje intimiteit, waarmee de plaat ook aan gevoelswaarde wint. Die van Jessica Pratt ligt bijvoorbeeld ook sinds vorige week hier op de draaitafel.
ach, mij zegt dan weer geen enkele band op die poster ietsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch met Angel Olsen behalve dat zeis
![]()
Nee? Nou, zou toch het een en ander voor jou tussen moeten zittenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef ranja het volgende:
[..]
ach, mij zegt dan weer geen enkele band op die poster iets
Ik ken ook alleen maar Elephant Stone en B.o.B. als het dé B.o.B. is, die Disney-achtige rapper.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee? Nou, zou toch het een en ander voor jou tussen moeten zitten
Wooden Shjips en Suuns ken je niet?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ken ook alleen maar Elephant Stone en B.o.B. als het dé B.o.B. is, die Disney-achtige rapper.
Suuns alleen van naam, die ander niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wooden Shjips en Suuns ken je niet?
Ik ken zelf ook lang niet alles trouwens. Buiten de genoemde bands ken ik volgens mij alleen Teeth of the Sea.
Nou die vorige plaat was ook gewoon kut hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:07 schreef Kerftminister het volgende:
Nou de nieuwe Foster the People is ook al een gezapige saaie plaat. Het vrolijke en energieke van de eerste plaat is verdwenen, nou dan blijft er al helemáál niks over om het nog te beluisteren.
Meh, niet mee eens. Het grootste gedeelte was niet bijzonder, maar er zaten echt wel een stel leuke nummers tussen hoor. Het was zeker niet hoogstaand, maar een nummer als Helena Beat zet ik nog wel eens op hoor. Call it What You Want en Pumped Up Kicks zijn ook lekker catchy.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou die vorige plaat was ook gewoon kut hoor
Eens het een en ander downloaden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:22 schreef Norrage het volgende:
Wat ik nu ga opnoemen zijn allemaal tips: schrijf ze op!
Follakzoid - krautrock zoals het bedoeld is uit Chili
Wooden Shjips - Space rock, iedereen kent ze toch wel mag ik hopen. Erg goed.
Suuns - Beste live band van de wereld, zo ongeveer. Echt waanzinnig goed. Velen kennen ze wellicht van BKS vorig jaar
Pink mountaintops - soort Psychedelica band uit Canada, waar ook New Pornographers/Destroyer/Swan Lake etc leden in zitten
Dissappears - Briljante krautrock/spacerock/psych band. Vergelijkbaar met een harde versie van Clinic/Flaming Lips
Elephant Stone - Die kent iedereen wel mag ik hopen
Oscillation - Krautrock band met electronica invloeden
Hookworms - ook lekker kraut-band, vergelijkbaar met disappears maar wellicht wat toegankelijker
Spectrum - Ook een psych (uiteraard) band, geloof ik van een van de gasten van Spiritualized/Spacemen 3. Beetje met jazz-invloeden. Erg goed.
Mensen, ik ben een beetje teleurgesteld dat jullie deze namen niet kennen
Ken ik allemaal niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:22 schreef Norrage het volgende:
Wat ik nu ga opnoemen zijn allemaal tips: schrijf ze op!
Follakzoid - krautrock zoals het bedoeld is uit Chili
Pink mountaintops - soort Psychedelica band uit Canada, waar ook New Pornographers/Destroyer/Swan Lake etc leden in zitten
Dissappears - Briljante krautrock/spacerock/psych band. Vergelijkbaar met een harde versie van Clinic/Flaming Lips
Oscillation - Krautrock band met electronica invloeden
Hookworms - ook lekker kraut-band, vergelijkbaar met disappears maar wellicht wat toegankelijker
Spectrum - Ook een psych (uiteraard) band, geloof ik van een van de gasten van Spiritualized/Spacemen 3. Beetje met jazz-invloeden. Erg goed.
Mensen, ik ben een beetje teleurgesteld dat jullie deze namen niet kennen
Die heb ik een stuk of drie keer geplugd hier, niemand die reageerde.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:01 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu trouwens Melt Yourself Down, erg vette plaat hoor. Een moderne Afrobeat plaat, maar heel strak en toch erg plezierig:
Weer een plaat die ik vorig jaar gemist heb dus.
Is hij goed?quote:
Ja leuk. Moet je ook eens Polar Bear / Portico Quartet / Acoustic Ladyland / Mulatu Astatke etc luisteren want de leden van Melt Yourself Down zitten ook in deze bandsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:01 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu trouwens Melt Yourself Down, erg vette plaat hoor. Een moderne Afrobeat plaat, maar heel strak en toch erg plezierig:
Weer een plaat die ik vorig jaar gemist heb dus.
Misschien ken ik hem wel dankzij jou, maar een heerlijke plaat zeg.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die heb ik een stuk of drie keer geplugd hier, niemand die reageerde.
Mulatu ken ik want legende.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja leuk. Moet je ook eens Polar Bear / Portico Quartet / Acoustic Ladyland / Mulatu Astatke etc luisteren want de leden van Melt Yourself Down zitten ook in deze bands
Waarbij Accoustic Ladyland qua stijl het dichtst in de buurt komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja leuk. Moet je ook eens Polar Bear / Portico Quartet / Acoustic Ladyland / Mulatu Astatke etc luisteren want de leden van Melt Yourself Down zitten ook in deze bands
Die heeft toch al eerder in dit topic gepost, of is dat alleen in het parallelle universum waar ik in zit?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, voordat dit in de doofpot verdwijnt, who the fuck is Moody22?
Yep. Zonder twijfel haar magnum opus. En Debut is een goede tweede.quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:37 schreef Moody22 het volgende:
Iemand ooit van deze man gehoord?
Heeft blijkbaar ooit American Idol gewonnen en heeft nu in The Walking Dead de muziek geschreven voor de laatste aflevering ''Alone''
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Simpele IP check is voldoendeModjes genoeg hier.
Maar ik ben nu wel benieuwd wat-ie gezegd heeft
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Moody22 het volgende:
[..]
hahah:P jij was blijkbaar eerder dan ik !
Ik ken hier volgens mij helemaal niets van.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:48 schreef Norrage het volgende:
Dat Psych Lab festival in de Effenaar is wel echt met een bizarre lineup zeg![]()
[ afbeelding ]
Ik ken ook niets. Spectrum klinkt wel bekend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:48 schreef Norrage het volgende:
Dat Psych Lab festival in de Effenaar is wel echt met een bizarre lineup zeg![]()
[ afbeelding ]
quote:
Ik denk niet dat het iets voor DO2 is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoor ik vaker.
Hee....Sivert niets voor jou?
Nope.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
Niemand anders is zo blij als ik met een nieuwe Frusciante?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:46 schreef Kerftminister het volgende:
Goede gitarist, zal de plaat wel luisteren, maar kijk er niet naar uit ofzo.
Ik vind al haar singles Rubbish, tenminste die ik wel eens gehoord heb. Alleen Smile gaat wel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:02 schreef Arn0 het volgende:
Lily Allen Admits Her New Singles Are "Rubbish"
Ik ben het volledig met Lily eens.
Klinkt een beetje als een vroege AC/DC. Niet verkeerd hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kerftminister het volgende:
Probeer weer eens een ex-Joegoslavisch album en word meteen herinnerd waarom, wat een album
Alleen bij dit nummer, erg divers album:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een vroege AC/DC. Niet verkeerd hoor
Dat klinkt dan weer als Led Zeppelinquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Alleen bij dit nummer, erg divers album:
Gaf dit nummer 5 sterren.
Dan heb ik het verkeerde Led Zeppelin album geluisterd, want ik vond LZIV erg saai, maar dit weer juist erg vet.quote:
Klinkt misschien meer ook als Cream, Moody Blues en verwanten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dan heb ik het verkeerde Led Zeppelin album geluisterd, want ik vond LZIV erg saai, maar dit weer juist erg vet.
Is daar je username op gebaseerd?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt misschien meer ook als Cream, Moody Blues en verwanten.
Maar ik ken ze niet. Zijn ze ook een beetje de ouwe rockers van de Balkan, zoals bij ons Golden Earrig en Adje? Of doen ze hun ding niet meer?
Een van de vele legendarische Balkan bands destijds. Zijn ook niet echt bekend in het westen, verder hebben ze maar 3 platen uitgebracht, waarvan maar eentje echt bekend daar is. One hit wonder dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt misschien meer ook als Cream, Moody Blues en verwanten.
Maar ik ken ze niet. Zijn ze ook een beetje de ouwe rockers van de Balkan, zoals bij ons Golden Earrig en Adje? Of doen ze hun ding niet meer?
Ah thnx. Altijd leuk om dit soort bands te leren kennenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:35 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Een van de vele legendarische Balkan bands destijds. Zijn ook niet echt bekend in het westen, verder hebben ze maar 3 platen uitgebracht, waarvan maar eentje echt bekend daar is. One hit wonder dus.
Er zijn nog een stel bands die wat bekender zijn zoals Prljavo Kazaliste, Bajaga i Instruktori en Bijelo Dugme, die hebben veel meer albums uit.
Ja vind ik ook, heb toen eens een aantal aangeraden gekregen van een Serviër. Beviel me zeer. Deze 2 nummers luister ik het vaakst:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah thnx. Altijd leuk om dit soort bands te leren kennen
Enkele fijne album-covers heeft Bijelo zegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, heb toen eens een aantal aangeraden gekregen van een Serviër. Beviel me zeer. Deze 2 nummers luister ik het vaakst:
Vond het ook wel apart dat in de jaren 80 daar enorm veel goede bands en muziek werd uitgebracht en er de afgelopen 20 jaar eigenlijk vrijwel niks meer uitgebracht is, behalve Joego Hip Hop, maar dat versta ik niet dus dat vind ik niks.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Enkele fijne album-covers heeft Bijelo zeg
Pfffffffffffffffffffffffff the wait is long.quote:Okay. So one minute snippets came out and I couldn't help myselfThe bad news is I ruined the fucking album for myself. But the good news is, this legitimately sounds like a classic. I'm not even fucking around. This sounds like some madvillainy level shit but with Gibbs in Dooms place, with all the beats specifically catered to gibbs style (A lot more vintage and grimy sounding). It also sounds like there's a few unexpected change ups in some of the songs, really damn good change ups. I really can't emphasize enough how good these beats are. I'm having such a hard time stopping myself from going through them again.. Gibbs and madlib both sound like they're at the top of their powers and freddie is actually telling more stories this time around. I've never ever hyped an album up this much before its release.. But after hearing a minute of each song..I feel completely confident in doing so. This without a doubt sounds like the best project of 2014 and feel free to quote me on that after it drops. Prepare your bodies.
Mooie dames op de Balkan. Tijd om een keer wat verder te rijden dan Italiëquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]Had alleen Bitanga i Princeza gezien.
Moet je jezelf wel goed inlichten van te voren, want die politie daar schijnt aardig corrupt te zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Mooie dames op de Balkan. Tijd om een keer wat verder te rijden dan Italië
Kroatië schijnt prachtig te zijn. En veel minder toeristisch dan andere mooie landen in Europa.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Moet je jezelf wel goed inlichten van te voren, want die politie daar schijnt aardig corrupt te zijn.
Al hoort Kroatië tegenwoordig bij de EU, dus dat is al een meevaller.
Ben eenmaal in Rome geweest, met school in de 5e (3 jaar geleden dus). Beviel me erg, op de gekke Pakistaanse verkopers na, maar is wel redelijk toeristisch, al waren we er in volgens mij mei, dus superdruk was het nergens, zijn we ook in Ostia geweest, met een volledig leeg strand. Maar die week was een enorm vette ervaring.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Kroatië schijnt prachtig te zijn. En veel minder toeristisch dan andere mooie landen in Europa.
Italië is ook prachtig, maar het is altijd flink zoeken naar het "echte" Italië. Dat houden ze het liefst voor de Italianen heb ik gemerkt.
Snap het wel. Reizen is duur, of je moet het lef hebben om te liften. Tip: Doe dat niet in Zuid-Afrikaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben eenmaal in Rome geweest, met school in de 5e (3 jaar geleden dus). Beviel me erg, op de gekke Pakistaanse verkopers na, maar is wel redelijk toeristisch, al waren we er in volgens mij mei, dus superdruk was het nergens, zijn we ook in Ostia geweest, met een volledig leeg strand. Maar die week was een enorm vette ervaring.
Voor de rest in mijn leven helaas bijna nergens geweest, 1000 keer in Catalonië. Ben gewoon nog amper ergens op de wereld geweest en dat terwijl ik zo'n fan ben van cultuur.
Dat klinkt heerlijk ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap het wel. Reizen is duur, of je moet het lef hebben om te liften. Tip: Doe dat niet in Zuid-Afrika
Rome is mooi, maar niet mijn ding. Florence, Napels, Sienna, Lucca zijn ook prachtige steden. Openluchtmusea. Maar het mooist zijn de meer afgelegen dorpjes in de provincie (bijv. Umbria of omgeving Napoli). Echte Italiaanse mamma's die op straat de was doen, kleine buurtsupers met verse pasta en olijfolie. Italië is wel mijn land
Tja, wat let je? Geen vrienden die dat ook willen? Of een vriendin?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat klinkt heerlijk ja.
Ben sowieso iemand die op vakantie dingen wil zien en cultuur wil snuiven. Ben tot nu toe alleen nog maar op zon zee en strand vakanties geweest.
Behalve de schooltripjes en een weekje Berlijn dan.
Ben al een tijdje aan het sparen voor mijn uitwisseling in Seoul waar ik alles mooi ga compenseren. Dat vooral.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, wat let je? Geen vrienden die dat ook willen? Of een vriendin?
Je kan ook prima in de zon liggen en zuipen op plekken die niet overbevolkt zijn he. Ondertussen ga jij in kerkjes de kaarsjes aansteken
Tja, een luxe probleem is ook een probleemquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben al een tijdje aan het sparen voor mijn uitwisseling in Seoul waar ik alles mooi ga compenseren. Dat vooral.
Had namelijk al aanboden gehad om vorig jaar naar Thailand + Singapore + Viëtnam te gaan en dit jaar naar Scandinavië.
In mijn examenjaar zouden we eigenlijk naar Portugal gaan, maar dat ging niet door en daarvoor ben ik altijd met familie geweest.
Ja hier ook, wil eigenlijk overal ter wereld nog wel heen. Mijn prioriteiten zijn Korea, Japan, Australië/Nieuw-Zeeland en daarna wil ik naar Centraal Azië, omdat niemand daar ooit komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, een luxe probleem is ook een probleem
Ben in Maleisië geweest, maar heb niet gevoel het echte Azie te hebben gezien. Japan, Nepal en Indonesie staan nog op mijn lijstje. Maarja, er staat nog teveel op mijn lijstje
Kazachstan en Oezbekistan zijn mooi in 3-op-reis, maar dat zijn volgens mij echt landen waar je veel voor moet doen (visums e.d.) en vrij weinig voor terug krijgt. Reizen om het reizen zeg maar. Maar misschien zit ik volledig mis hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hier ook, wil eigenlijk overal ter wereld nog wel heen. Mijn prioriteiten zijn Korea, Japan, Australië/Nieuw-Zeeland en daarna wil ik naar Centraal Azië, omdat niemand daar ooit komt.
Kazachstan, Oezbekistan ofzo.
Geen idee, heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik word altijd aangetrokken door dingen die andere mensen niet vaak doen, verder las ik dat dat wel een opkomend gebied is. Had oa. al mooie dingen van Kirgizië gezien in een filmpje.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Kazachstan en Oezbekistan zijn mooi in 3-op-reis, maar dat zijn volgens mij echt landen waar je veel voor moet doen (visums e.d.) en vrij weinig voor terug krijgt. Reizen om het reizen zeg maar. Maar misschien zit ik volledig mis hoor
Australië en Nieuw-Zeeland, ja tuurlijk die ook. Al zou ik eerder nog de VS willen doorkruizen. Peru, Bolivia, Big-5 in Tanzania, Madagaskar, Noorse fjorden......kan je nu al zeggen dat ik mijn wish-list niet voor mijn dood ga afwerken
Ah die gooi ik mijn watch listquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen idee, heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik word altijd aangetrokken door dingen die andere mensen niet vaak doen, verder las ik dat dat wel een opkomend gebied is. Had oa. al mooie dingen van Kirgizië gezien in een filmpje.
Probeer ook af en toe van die Travel Channel filmpjes te kijken, programma's van Anthony Bourdain en George Zimmern zijn mijn favorieten, ik ben ook gek van allerlei soorten eten.
Vooral Bourdain vind ik vet, want die heeft nog een geweldige muzieksmaak ook.
Ja ik heb ook een gigantische wishlist, gaat me ook nooit lukken nee.
Ik zou wel de Queens of the Stone Age special overslaan als ik jou was, jij was er geen fan van.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah die gooi ik mijn watch list
Eerst over 3 weken all-in naar Turkije voor de prijs van een weekendje Center Parcs. Even wachten tot de kleine wat ouder is om lange reizen te maken
Nee, ik verdenkt ze er van dat ze hun scheurende gitaren onderdompelen in een badje met honing.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zou wel de Queens of the Stone Age special overslaan als ik jou was, jij was er geen fan van.
Ja, de bandleden die zichzelf 'Queens' noemen zijn echt de stoere jongens van de rockmuziek.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, ik verdenkt ze er van dat ze hun scheurende gitaren onderdompelen in een badje met honing.
Een band die iets teveel zijn best doet om als tough guys over te komen, maar zo glad als een aal zijn. Toch hebben ze enkele goede nummers gemaakt hoor
Ach, iedereen heeft zijn tekortkomingen, dus de jouwe accepteer ik ook gewoon.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, ik verdenkt ze er van dat ze hun scheurende gitaren onderdompelen in een badje met honing.
Een band die iets teveel zijn best doet om als tough guys over te komen, maar zo glad als een aal zijn. Toch hebben ze enkele goede nummers gemaakt hoor
Klopt, James Brown hoort er ook nog bij, geen idee hoe ik die zou raten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef Norrage het volgende:
Curtis Mayfield is nog een overtreffende trap beter ja. MAar beiden iconen en helden.
Daar kan ik wel inkomen, het is wel hele ruwe Soul. Ik vind het heerlijk, die basljintjes, dat gegroove, zijn schreeuwen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef Norrage het volgende:
James Brown, hoewel fantastisch, is net niet helemaal mijn smaak.
Ietsje meer blauw, doet dat het voor je?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Het viel me net op hoe ontzettend lelijk die hoes van de nieuwe Elbow is. Had net zo goed een pseudo-boeddhistische plaat van de Blokker kunnen zijn met geluiden van ritselend bamboe, dansende olifanten en kletterende watervallen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ietsje meer blauw, doet dat het voor je?
[ afbeelding ]
quote:
Bookmarked. Dit is echt heel chill, veel beter danquote:
Tja, ik vond het debuut ook meteen het beste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bookmarked. Dit is echt heel chill, veel beter dan
Even quoten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Kenny G, the horror. Als ik moet uitbeelden hoe ver je over de lijn bent gegaan:
.
.
.
.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kerftminister
Over de schreef gaan wel, maar dat is niet echt een lijn. Hmm.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:45 schreef Maxerazzi het volgende:
O, 'over de lijn gaan' is helemaal geen uitdrukking in 't Nederlands. Struggles.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef Maxerazzi het volgende:
Kenny G, the horror. Als ik moet uitbeelden hoe ver je over de lijn bent gegaan:
.
.
.
.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kerftminister
Ik heb hem een 7.9 gegeven en Wildfire 5/5. Ook omdat ik fan ben van Yukimi's stem.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:15 schreef Tchock het volgende:
Er komt meer goede muziek aan/uit dan ik bij kan houden.SBTRKT komt met een nieuw album later dit jaar maar in aanloop daarnaartoe zes nieuwe tracks op drie singles
Altijd een beetje het gevoel gehad dat ik ongeveer de enige was hier die SBTRKT's debuut kon waarderen. Anyways, luisteren hierrrr.
De nieuwe nummers klinken vet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik heb hem een 7.9 gegeven en Wildfire 5/5. Ook omdat ik fan ben van Yukimi's stem.
Sorry man, maar je grap is echt geniaalquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tja, ik vond het debuut ook meteen het beste.
Tweede was meer van hetzelfde:
En derde was anders, dus rommel:
quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:08 schreef Tchock het volgende:
Ongerelateerde klacht: waarom kan ik SBTRKT probleemloos typen keer op keer maar CHVRCHES niet? Op een of andere manier krijgen mijn vingers dat woord er niet in één keer goed uit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:
http://listofrandomwords.com/index.cfm?blistquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
The War On Drugs is een matige naam, maar Real Estate is gewoon letterlijk met je ogen dicht je vinger laten vallen op een willekeurig woord in de krant en het als bandnaam nemen.
Eels is tof.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:24 schreef Tchock het volgende:
Kom maar op, mensen. Slechtste band- en artiestennamen?
Persoonlijke niet-zo-favorieten zijn 'AWOLNATION', 'Alt-J', 'dEUS' (waarom die hoofdletters?), 'Eels' en 'vtgnike'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |