Een van de vele legendarische Balkan bands destijds. Zijn ook niet echt bekend in het westen, verder hebben ze maar 3 platen uitgebracht, waarvan maar eentje echt bekend daar is. One hit wonder dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Klinkt misschien meer ook als Cream, Moody Blues en verwanten.
Maar ik ken ze niet. Zijn ze ook een beetje de ouwe rockers van de Balkan, zoals bij ons Golden Earrig en Adje? Of doen ze hun ding niet meer?
Ah thnx. Altijd leuk om dit soort bands te leren kennenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:35 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Een van de vele legendarische Balkan bands destijds. Zijn ook niet echt bekend in het westen, verder hebben ze maar 3 platen uitgebracht, waarvan maar eentje echt bekend daar is. One hit wonder dus.
Er zijn nog een stel bands die wat bekender zijn zoals Prljavo Kazaliste, Bajaga i Instruktori en Bijelo Dugme, die hebben veel meer albums uit.
Ja vind ik ook, heb toen eens een aantal aangeraden gekregen van een Serviër. Beviel me zeer. Deze 2 nummers luister ik het vaakst:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah thnx. Altijd leuk om dit soort bands te leren kennen
Enkele fijne album-covers heeft Bijelo zegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, heb toen eens een aantal aangeraden gekregen van een Serviër. Beviel me zeer. Deze 2 nummers luister ik het vaakst:
Vond het ook wel apart dat in de jaren 80 daar enorm veel goede bands en muziek werd uitgebracht en er de afgelopen 20 jaar eigenlijk vrijwel niks meer uitgebracht is, behalve Joego Hip Hop, maar dat versta ik niet dus dat vind ik niks.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Enkele fijne album-covers heeft Bijelo zeg
Pfffffffffffffffffffffffff the wait is long.quote:Okay. So one minute snippets came out and I couldn't help myselfThe bad news is I ruined the fucking album for myself. But the good news is, this legitimately sounds like a classic. I'm not even fucking around. This sounds like some madvillainy level shit but with Gibbs in Dooms place, with all the beats specifically catered to gibbs style (A lot more vintage and grimy sounding). It also sounds like there's a few unexpected change ups in some of the songs, really damn good change ups. I really can't emphasize enough how good these beats are. I'm having such a hard time stopping myself from going through them again.. Gibbs and madlib both sound like they're at the top of their powers and freddie is actually telling more stories this time around. I've never ever hyped an album up this much before its release.. But after hearing a minute of each song..I feel completely confident in doing so. This without a doubt sounds like the best project of 2014 and feel free to quote me on that after it drops. Prepare your bodies.
Mooie dames op de Balkan. Tijd om een keer wat verder te rijden dan Italiëquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]Had alleen Bitanga i Princeza gezien.
Moet je jezelf wel goed inlichten van te voren, want die politie daar schijnt aardig corrupt te zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Mooie dames op de Balkan. Tijd om een keer wat verder te rijden dan Italië
Kroatië schijnt prachtig te zijn. En veel minder toeristisch dan andere mooie landen in Europa.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Moet je jezelf wel goed inlichten van te voren, want die politie daar schijnt aardig corrupt te zijn.
Al hoort Kroatië tegenwoordig bij de EU, dus dat is al een meevaller.
Ben eenmaal in Rome geweest, met school in de 5e (3 jaar geleden dus). Beviel me erg, op de gekke Pakistaanse verkopers na, maar is wel redelijk toeristisch, al waren we er in volgens mij mei, dus superdruk was het nergens, zijn we ook in Ostia geweest, met een volledig leeg strand. Maar die week was een enorm vette ervaring.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Kroatië schijnt prachtig te zijn. En veel minder toeristisch dan andere mooie landen in Europa.
Italië is ook prachtig, maar het is altijd flink zoeken naar het "echte" Italië. Dat houden ze het liefst voor de Italianen heb ik gemerkt.
Snap het wel. Reizen is duur, of je moet het lef hebben om te liften. Tip: Doe dat niet in Zuid-Afrikaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben eenmaal in Rome geweest, met school in de 5e (3 jaar geleden dus). Beviel me erg, op de gekke Pakistaanse verkopers na, maar is wel redelijk toeristisch, al waren we er in volgens mij mei, dus superdruk was het nergens, zijn we ook in Ostia geweest, met een volledig leeg strand. Maar die week was een enorm vette ervaring.
Voor de rest in mijn leven helaas bijna nergens geweest, 1000 keer in Catalonië. Ben gewoon nog amper ergens op de wereld geweest en dat terwijl ik zo'n fan ben van cultuur.
Dat klinkt heerlijk ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap het wel. Reizen is duur, of je moet het lef hebben om te liften. Tip: Doe dat niet in Zuid-Afrika
Rome is mooi, maar niet mijn ding. Florence, Napels, Sienna, Lucca zijn ook prachtige steden. Openluchtmusea. Maar het mooist zijn de meer afgelegen dorpjes in de provincie (bijv. Umbria of omgeving Napoli). Echte Italiaanse mamma's die op straat de was doen, kleine buurtsupers met verse pasta en olijfolie. Italië is wel mijn land
Tja, wat let je? Geen vrienden die dat ook willen? Of een vriendin?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat klinkt heerlijk ja.
Ben sowieso iemand die op vakantie dingen wil zien en cultuur wil snuiven. Ben tot nu toe alleen nog maar op zon zee en strand vakanties geweest.
Behalve de schooltripjes en een weekje Berlijn dan.
Ben al een tijdje aan het sparen voor mijn uitwisseling in Seoul waar ik alles mooi ga compenseren. Dat vooral.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, wat let je? Geen vrienden die dat ook willen? Of een vriendin?
Je kan ook prima in de zon liggen en zuipen op plekken die niet overbevolkt zijn he. Ondertussen ga jij in kerkjes de kaarsjes aansteken
Tja, een luxe probleem is ook een probleemquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben al een tijdje aan het sparen voor mijn uitwisseling in Seoul waar ik alles mooi ga compenseren. Dat vooral.
Had namelijk al aanboden gehad om vorig jaar naar Thailand + Singapore + Viëtnam te gaan en dit jaar naar Scandinavië.
In mijn examenjaar zouden we eigenlijk naar Portugal gaan, maar dat ging niet door en daarvoor ben ik altijd met familie geweest.
Ja hier ook, wil eigenlijk overal ter wereld nog wel heen. Mijn prioriteiten zijn Korea, Japan, Australië/Nieuw-Zeeland en daarna wil ik naar Centraal Azië, omdat niemand daar ooit komt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, een luxe probleem is ook een probleem
Ben in Maleisië geweest, maar heb niet gevoel het echte Azie te hebben gezien. Japan, Nepal en Indonesie staan nog op mijn lijstje. Maarja, er staat nog teveel op mijn lijstje
Kazachstan en Oezbekistan zijn mooi in 3-op-reis, maar dat zijn volgens mij echt landen waar je veel voor moet doen (visums e.d.) en vrij weinig voor terug krijgt. Reizen om het reizen zeg maar. Maar misschien zit ik volledig mis hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hier ook, wil eigenlijk overal ter wereld nog wel heen. Mijn prioriteiten zijn Korea, Japan, Australië/Nieuw-Zeeland en daarna wil ik naar Centraal Azië, omdat niemand daar ooit komt.
Kazachstan, Oezbekistan ofzo.
Geen idee, heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik word altijd aangetrokken door dingen die andere mensen niet vaak doen, verder las ik dat dat wel een opkomend gebied is. Had oa. al mooie dingen van Kirgizië gezien in een filmpje.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Kazachstan en Oezbekistan zijn mooi in 3-op-reis, maar dat zijn volgens mij echt landen waar je veel voor moet doen (visums e.d.) en vrij weinig voor terug krijgt. Reizen om het reizen zeg maar. Maar misschien zit ik volledig mis hoor
Australië en Nieuw-Zeeland, ja tuurlijk die ook. Al zou ik eerder nog de VS willen doorkruizen. Peru, Bolivia, Big-5 in Tanzania, Madagaskar, Noorse fjorden......kan je nu al zeggen dat ik mijn wish-list niet voor mijn dood ga afwerken
Ah die gooi ik mijn watch listquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen idee, heb me er nog niet echt in verdiept, maar ik word altijd aangetrokken door dingen die andere mensen niet vaak doen, verder las ik dat dat wel een opkomend gebied is. Had oa. al mooie dingen van Kirgizië gezien in een filmpje.
Probeer ook af en toe van die Travel Channel filmpjes te kijken, programma's van Anthony Bourdain en George Zimmern zijn mijn favorieten, ik ben ook gek van allerlei soorten eten.
Vooral Bourdain vind ik vet, want die heeft nog een geweldige muzieksmaak ook.
Ja ik heb ook een gigantische wishlist, gaat me ook nooit lukken nee.
Ik zou wel de Queens of the Stone Age special overslaan als ik jou was, jij was er geen fan van.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Ah die gooi ik mijn watch list
Eerst over 3 weken all-in naar Turkije voor de prijs van een weekendje Center Parcs. Even wachten tot de kleine wat ouder is om lange reizen te maken
Nee, ik verdenkt ze er van dat ze hun scheurende gitaren onderdompelen in een badje met honing.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zou wel de Queens of the Stone Age special overslaan als ik jou was, jij was er geen fan van.
Ja, de bandleden die zichzelf 'Queens' noemen zijn echt de stoere jongens van de rockmuziek.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, ik verdenkt ze er van dat ze hun scheurende gitaren onderdompelen in een badje met honing.
Een band die iets teveel zijn best doet om als tough guys over te komen, maar zo glad als een aal zijn. Toch hebben ze enkele goede nummers gemaakt hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |