dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:46 |
![]() Release datum: 18 februari 2014 --> het is uit Wat is Banished? Welkom in de wereld van Banished. In deze city-building strategy game beheer jij een groep verbannen reizigers die beslissen een nieuw leven te starten in een nieuw land. Ze hebben enkel wat kleren en een kar gevuld met een beperkte voorraad van hun thuisland. Het doel van het spel is om de groep in leven te houden en te laten groeien in een succesvolle stad. Mogelijkheden om het verzamelen van voedsel zijn jagen, traden, vissen en landbouw. Duurzame praktijken zijn nodig om op lange termijn te kunnen overleven. Overleven De winter overleven is een van de grootste uitdagingen. Je kleermakers kunnen kleding maken, je mensen kunnen huizen bouwen en brandhout gebruiken om het warm te houden. Maar die noodzakelijkheden hebben een prijs: bossen kappen verminderd het aantal herten waar je kan op jagen. Al kunnen je boswachters nieuwe bomen planten, genezende kruiden voor verschillende ziekten kunnen enkel gevonden worden in bossen dat al jaren bestaan. Landbouw voor vele seizoenen op dezelfde plaats zal de grond ruïneren. Te veel vissen zorgt dat het visaantal naar beneden gaat en zal zorgen voor uithongering. Ronddwalende nomaden kunnen je dorp snel te helpen groeien, maar hen toelaten worgt voor een grotere kans op ziektes van verre landen! Gameplay De inwoners van Banished zijn je voornaamste bron. Ze worden geboren, worden ouder, werken, hebben zelf kinderen, en sterven uiteindelijk. Ze gezond, gelukkig en goed gevoed houden zijn essentieel om je dorp te laten groeien. Nieuwe huizen bouwen op zich is niet genoeg, er moeten genoeg mensen zijn om er in te trekken en een gezin te starten. Banished heeft geen skill trees. Elk gebouw kan op elk moment gebouwd worden, op voorwaarde dat je genoeg voorraden hebt. De economie werkt niet met geld. In plaats daarvan kunnen je zuurverdiende voorraden verruild worden met handelaars die via handelsschepen je dorp bezoeken. Deze handelaars zijn de sleutel tot het toevoegen van vee en eenjarige gewassen tot het dieet van je inwoners. Maar de lange handelsroutes kunnen ook ziektes meebrengen. Er zijn 20 verschillende beroepen dat de inwoners kunnen uitoefenen. Van boeren, jagen en smeden tot onderwijs en genezing. Er bestaat geen simpele strategie die voor elk dorp gelijk is. Op elke map zijn de grondstoffen meer of minder aanwezig en zal je je strategie daarop moeten aanpassen. Je kan er voor kiezen om bossen opnieuw aan te planten, ijzer te mijnen of een steengroeve voor steen te maken. Maar al deze keuzes vereisen ruimte waarin je je dorp niet kan uitbreiden. Het succes of falen van een dorp hangt volledig af van het juist beheer van je grondstoffen en risico's. Screenshots Januari 2014 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() September 2013 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer op: http://www.shiningrocksoftware.com/?page_id=48 Filmpjes Let's Plays Hier heb je een aantal let's plays van een aantal bekende youtubers: Quill18 Biffa2001 GamersDissent Arumba Meer informatie Officiële website: http://www.shiningrocksoftware.com/ Steam: http://store.steampowered.com/app/242920/ Ontwikkelaar: Shining Rock Software (one man project) Twitter: https://twitter.com/ShiningRockSoft Facebook: https://www.facebook.com/ShiningRockSoftware Reddit: http://www.reddit.com/r/banished YouTube: https://www.youtube.com/user/ShiningRockSoftware/ Prijs: vermoedelijk 20 ¤. Release date: 18 februari 2014 [ Bericht 2% gewijzigd door dekkered op 22-02-2014 10:54:33 ] | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:49 |
FOK!seed:
![]() Als je deze map speelt is het leuk om om de 5 jaar een update te posten zodat we elkaars stadje kunnen vergelijken ![]() | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:55 |
Zal ik als ik thuis kom wel even in de OP zetten. (als je dat wilt) | |
prefix1 | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:56 |
Hoe goed te beginnen telkens te weinig voedsel of te weinig babys.... En hoe krijg je nomads?? | |
mschol | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:59 |
meer gatherers/vissers/hunters meer strenge winters? ![]() huizen bouwen help wel ![]() die komen vanzelf aanwaaien volgens mij | |
prefix1 | zaterdag 22 februari 2014 @ 10:59 |
Dank voor de antwoorden mschol! | |
jogy | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:00 |
Maar je moet wel een Town Hall hebben. | |
DJKoster | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:01 |
Ik durf het niet te kopen.. *verslavingsalert* | |
mschol | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:02 |
dat ook idd ![]() | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:04 |
Nomads zijn absoluut niet noodzakelijk, ik heb 300 inwoners gehaald zonder gebruik te maken van nomads. Langzame groei vermindert eerder de kans op voedseltekorten. Ik gebruik overigens vissers puur als reserve, is er dan een tekort aan voedsel dan kan ik direct 20 vissers aan het werk zetten. | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:28 |
Niet noodzakelijk, maar soms wel erg fijn. Ik heb nu bijvoorbeeld in jaar 18 een overschot aan voedsel en kan een groep nomads heel goed gebruiken voor m'n mijnen en quarry. En toevallig komen ze er net aan. ![]() | |
jogy | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:30 |
![]() | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:35 |
Ja dat klopt. Als je een ruim overschot hebt is er ook weinig aan de hand. Hou er alleen ook rekening mee dat nomads zich ook voortplanten. Dus 20 man extra +15 kinderen. Een 20 extra werkplekken in de voedselproductie is dus een noodzakelijke buffer. | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:50 |
Die beekeeper-mod waarmee ze bezig zijn denk ik altijd gelijk aan | |
Kikopuz | zaterdag 22 februari 2014 @ 11:51 |
Whut? lol. Ik ben nog steeds bezig met dorp 1/1. Het gaat nu fantastisch, al duurde het 25 jaar voordat het eindelijk beter ging en nog een 25 jaar voordat ik een goed voedseloverschot had opgebouwd. ![]() Zit nu wel met het volgende, ik probeer steel tools te maken en moet dus coal mijnen. Maar mijn citizens gebruiken het gewoon als fuel :/ Weet iemand hoe je dat kan voorkomen? Mijn blacksmith is hierdoor werkloos! -Edit- Er schijnt geen andere manier te zijn volgens le interwebz. Het is óf je blacksmith naast je mijn plaatsen, óf een bulk coal traden en hopen dat je blacksmith genoeg heeft ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Kikopuz op 22-02-2014 12:14:35 (google) ] | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:14 |
is er ook een manier om te zorgen dat de juiste personen in het juiste huisje gaan wonen? ik heb bijvoorbeeld wat afgelegen farms en wil dat de boeren dicht bij huis gaan wonen, maar nu zijn er 'stadsmensen' erin gaan wonen, die dus ver van hun werk wonen.. en de boeren wonen nog in de stad ![]() | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:20 |
Zorgen voor een overschot aan stookhout? | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:27 |
Binnen één minuut drie mannetjes crushed by a rock ![]() ik had nog zo gezegd dat ze niet moesten spelen emt die dynamite edit: en een paar minuten later nog een... meh | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:31 |
Beans zijn overpowered!![]() 15 daklozen zijn net geaccepteerde nomads. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:40 |
Je moet wel zorgen dat je een stadhuis hebt voordat je nomads kan krijgen Dat je geen nieuwe babys krijgt komt omdat je je nieuwe adults in een eigen huis moeten. Als ze "thuis" blijven wonen dan neuken ze niet. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:45 |
wat problemen met te snel groeien of te langzaam. 1 keer in 1 keer geen tools meer zodoende dat ze te weinig eten kregen. Een keer perongeluk aan laten staan waardoor mijn markt plus huizen in de fik gingen, waardoor ook problemen ontstonden. Gebruiken je mensen ook coal? Heb ik nog geen last van gehad geloof ik. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:46 |
Dan moet je kijken waarof die stadsmensen werken en daar een huis maken. Als het goed is wisselen ze van plek (gaat de 1ne gast in de stad werken en de andere als boer) Niet alleen beans zijn goed. Aardappels zijn ook best goed ben ik achter gekomen. | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:47 |
M'n aardappelen zijn echt waardeloos. Iemand een idee waarom? Vorige winter heb ik de bonen en aardappels al verwisseld qua veld, maar de bonen doen het overal goed.![]() | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:49 |
Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn. | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:49 |
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 12:52 |
Ik combineer het gewoon heel goed. 2 velden beans, 2 velden aardappels (nog geen andere seeds) Een veld met 16 schapen, 2 gatherers. 2 hunters beide hunters en velden beans en aardappels op half capasiteit oh ja en nog een orchard met peren maar die zijn nog niet oud genoeg. | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:01 |
Dat kan ook, ik gebruik 20x20 velden met 25 schapen die dan wol produceren voor een tiental kledingmakers. Wol trade ik dan weer voor vanalles. | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:06 |
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd. Dit jaar gaat het echter iets beter. Bonen doen het nog steeds erg goed. ![]() | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:07 |
Heb ik is ff mazzel. denet een ziekenhuis gemaakt omdat ik er aan herinnert werd door iemand hier. Krijg ik nu net iemand die ziek wordt. | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:08 |
Maakt het nou nog uit wat je verbouwt? Graan/aardappels/mais, boeit het wat? | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:09 |
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet. | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:10 |
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo? | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:11 |
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:13 |
Echt irritant die merchants. Wanneer je niets hebt komen ze met goede dingen. Heb je een shitload aan zooi in die tradepost zitten komen ze met crap constant. | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:15 |
Dit ziet er wel efficiënt uit. Dat is inderdaad een goed idee om huis dichtbij de velden te plaatsen. | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:17 |
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:17 |
Heeft ook met je health te maken. voedsel teller staat op over de 17k (en dan zit er waarschijnlijk nog een 5000 in men tradepost). Gaat er net een gast dood door honger... Geen idee wat of die gedaan heeft. (ergeste is nog dat hij naast de beans velden zit ook nog ook.. | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:19 |
tnx! | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:19 |
Hebben ze eigenlijk behoefte aan een markt als er een storage barn en firewood-veldje dichterbij is? | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:20 |
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen. edit: Als je omdenduur een groot oppervlakte bedekt is dat dus handiger want dan zorgen hun dat mensen niet helemaal ergens naar toe hoeven te lopen om iets te halen. | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:22 |
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen? ofwel, als ik een paar huisjes bij verafgelegen boerderijen en forester hut/woodcutter heb, zijn die mensen dan zelfvoorzienend of gaan ze alsnog een extreem lange wandeling naar de markt maken dan? | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:24 |
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:27 |
Nu weet ik wat of die herdsman aan het doen was. Helemaal aan de zijkant van de map ligt er iets. En de 2 nieuwe herdsman zijn er ook helemaal naar toe gelopen... | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:30 |
goed punt lol. ik ga dit binnenkort eens uittesten door de mensen die stinken te verbannen naar een geisoleerde uithoek van de map en dan hopen dat ze daarblijven. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:32 |
Eerste 2 dorpen zijn grandioos gefaald, eens kijken of ik het deze keer wat langer vol houd dan jaar 5. ![]() | |
prefix1 | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:43 |
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn.. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:52 |
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? ![]() Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag. | |
prefix1 | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:53 |
je moet ze wel indelen als bouwers;) | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:53 |
Dat doe ik uiteraard ![]() | |
IkStampOpTacos | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:01 |
Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:04 |
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen. ![]() Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan. Wat is deze? | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:08 |
wat staan ze dan wel te doen? mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen. In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind. Dat priority pijltje haalt ook echt niets uit. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:09 |
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed). Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. ![]() ![]() | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:11 |
Bij start, spatiebalk > pauze. Eerst gebouwen plaatsen en dan pas resources weg laten halen. | |
dekkered | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:14 |
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen | |
IkStampOpTacos | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:29 |
Hoezo niet te veel kappen? | |
jogy | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:33 |
Je moet wel builders aanwijzen he. ![]() ![]() En doe de tutorial! ![]() ![]() | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:52 |
Via reddit:![]() ![]() | |
DeHovenier | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:57 |
Blijf dus maar lekker bij FM ![]() ![]()
![]() | |
Drolflap | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:34 |
Builders werken bij mij echt totaal niet... | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:39 |
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:42 |
![]() Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post. ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:45 |
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel. wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap. | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:47 |
alcohol ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 15:49 |
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen? Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik. ![]() | |
Chef_M | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:01 |
Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp. | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:07 |
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:07 |
Jaar 25 van de FOK!seed
| |
Kikopuz | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:08 |
Yay ik heb een achievement! Healthy Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens! | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:10 |
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomads ![]() Toch twee kinderen gestorven er door. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:12 |
Zit aan mannetje vast, kan niet weg. En hij heeft het al koud en heeft ook al honger. ![]() | |
prefix1 | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:35 |
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha | |
BurnaBoy | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:38 |
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:46 |
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen. ![]() Wat moet ik dan doen? | |
Q. | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:49 |
Alcohol is altijd de oplossing. | |
Sejt | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:49 |
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet. Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:52 |
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan. ![]() Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten. | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 16:56 |
Je trading post moet aan water zitten dat verbonden is met de grote rivier. Ook al is dat via een kleine rivier ertussen. Een rivier dat niet aan de grote rivier hangt gaat niet werken. Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst. | |
SuperHarregarre | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:01 |
Eerste dorpje gebouwd. Ze zijn nog steeds in leven na zes jaar. ![]() Had ook niet door dat onze tools bijna op waren. Liepen ze dus allemaal zonder tools, nu net snel een blacksmith gemaakt. Denk dat ik een nieuwe village begin volgende keer. Op zich ging het allemaal wel goed maar zou toch paar dingen anders plannen nu. Die hutjes voor jager/bomen/verzamelaar moeten echt een stuk verder uit het centrum. Edit: Moet ook nog maar eens kijken hoe het allemaal precies zit met de voedselvoorziening want ik heb niet echt een idee hoe dat precies werkt. Bijna een orchard had ik alleen keuze voor walnoten. Bij farm had ik keuze voor aardappel of cabbage. In eerste twee jaar afgewisseld (crop rotation?) maar de cabbage had echt een slechte yield dus gewoon weer potatoes gedaan die 90-100% opleverden. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04 |
Hm, daar had ik niet zoveel van. ![]() ![]() | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04 |
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:![]() | |
Q. | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04 |
Ja, dan kan het hard gaan. | |
BurnaBoy | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:08 |
Die production tab is ook heel handig, kun je precies je productie afstemmen met je verbruik, Dat is wel iets wat ik mis namelijk, niet kunnen zien wat een gebouw gebruikt heeft, je kunt alleen zien wat ze het afgelopen seizoen gemaakt hebben. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:11 |
Been there. ![]() | |
Kikopuz | zaterdag 22 februari 2014 @ 17:23 |
Jep en houd er rekening mee dat die cirkels elkaar niet overlappen. Had eens 2 visserijen (8 vissers) naast elkaar gezet met elk een productie van 400 vissen. Toen heb ik één van die visserijen verplaatst en toen hadden ze afzonderlijk 1k+ productie, soms net eronder, soms rond de 1.2k. | |
Furdinand | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:15 |
![]() Hongersnood jaar 46... WE WILL REBUILD. | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:20 |
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet ![]() | |
Furdinand | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:21 |
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat? | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:23 |
Gebrek aan hout en dus logs. ![]() | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:25 |
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar. | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:32 |
Zo, laten we nu eens de bevolking uitbreiden ![]() ![]() ![]() | |
Chef_M | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:37 |
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet. ![]() Koeien kan ik ook niet splitten. ![]() | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:38 |
schapen wel? | |
Chef_M | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:40 |
Die heb ik nog niet, maar m'n kippen kon ik wel splitten maar de koeien (even gekeken na je klacht) kan ik ook niet splitten. Geen idee of dat bug is of dat ik iets vergeet (size van field oid) maar knopje is zwart. | |
Q. | zaterdag 22 februari 2014 @ 18:49 |
Hij wil niet meer opstarten. ![]() ![]() | |
Chef_M | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:03 |
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9. EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured- | |
Furdinand | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:10 |
Misschien moet je eerst een bepaald aantal hebben ofzo.. Ik heb net nog 25 schapen verdeeld over twee pastures. | |
Furdinand | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:11 |
Heeft het trouwens veel nut om de paden te upgraden naar steen? Of is het meer esthetisch | |
Q. | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:14 |
Het verwijderen van Menu.msc heeft het crash-probleem opgelost maar nu kan ik mn savegame (50+ jaar ![]() ![]() | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:16 |
Al 4 jaar last van Influenza... Het aantal mensen dat sterft valt mee, maar de epidemie gaat maar niet weg... Edit: Was ik eindelijk terug naar 3 zieken, is het nu weer 12... [ Bericht 23% gewijzigd door yamiown op 22-02-2014 19:22:02 ] | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:27 |
volgens de tutorial lopen ze daar sneller op | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:39 |
Hoe maak je, je volk happy? Ik heb voldoende alcohol, voldoende huizen (zo'n 70 op 250 personen), alle soorten voedsel in overschot (op apples na), iedereen heeft de beste coat, iedereen heeft steel tools, de kerken hebben meer dan genoeg plek. | |
emokid | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:47 |
Is de game veeleisend qua specs? Ik draai op mijn laptop met een integrated graphics chip Civ 5 op low-medium; maar moet dat wel bekopen met een processor heat van 80 graden. Hoe verhoudt Banished tot Civ 5? | |
JCPepino | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:47 |
En dat wist ik dus nog niet, misschien zijn meerdere mensen daarvan niet op de hoogte. En als je wel builders hebt dan zetten die het ook neer btw. Begraafplaats? Gathering? | |
jogy | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:49 |
Hospitaal bouwen. worden ze iig apart gezet en worden het er niet meer ![]() | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:51 |
Had ik idd, en iedereen werd er behandeld maar het werden er toch meer, na 6 jaar en slechts 4 doden was het weg. | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 19:59 |
Hmmm, telkens die dilemmas voor die nomads he. Nu staan er weer 43 voor de deur. Enerzijds wil ik ze wel aanvaarden,anderzijds dan weer niet. | |
Bart | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:04 |
Banished gebruikt amper je pc. | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:06 |
Hoeveel inwoners heeft je stad nu? | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:08 |
Dat was 256, maar na 300 ![]() Voorlopig alles genoeg op voorraad, enkel nog een boarding house erbij plaatsen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:11 |
Wat was de FOK!Seed ook alweer? | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:12 |
Staat in eerste post van topic hier. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:12 |
![]() | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:14 |
Jezus Jump. Je loopt 200 villagers en maar 7 jaar voor op mij O.o | |
Kikopuz | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:33 |
Ik ga weer spelen! Tot morgenochtend! ![]() ![]() ![]() | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:34 |
Een paar inwoners zijn hongerig. 14000 voedseloverschot... | |
BlaZ | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:45 |
Dat is wel leuk om te zien, ik heb een paar inwoners meer maar heb toch een heel anders gebouwd stadje. ![]() | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 20:52 |
Ik ben benieuwd hoe een brand het in jouw stad doet, met alles zo dicht op elkaar gebouwd. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:05 |
Ik had ook brand. ![]() *vorige savegame laadt* ![]() | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:19 |
Disasters heb ik uitstaan ![]() ![]() Ondertussen een dip van 50k naar 5k in voedsel, en nu staan er 73 (!!) nomads aan de deur. Die mogen terug de bossen in ![]() | |
MaxMark | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:24 |
Eindelijk m'n dorp stabiel gekregen: 40/0/10. Komt er een tornado die echt precies de vorm van het dorp volgt en ik zit op 7/0/2 en vrijwel al mijn gebouwen kapot die allemaal opnieuw opgebouwd moeten worden. Een beetje tegenslag ok, maar zo is het hetzelfde als een spel helemaal opnieuw te beginnen ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door MaxMark op 22-02-2014 21:30:06 ] | |
yamiown | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:40 |
Mijn boomgaard ![]()
| |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:43 |
Shit, ik heb echt meer inwoners nodig. ![]() | |
hugecooll | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:43 |
Vaag hoe snel je food ineens omlaag kan gaan. De hele tijd netjes naar 20k toegewerkt, meestal iets erboven. Ik ga ff schijten ![]() ![]() | |
hugecooll | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:50 |
En nog steeds geen nomads ![]() | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:50 |
MIslukte oogst door vroege winter of slechte zomer? | |
hugecooll | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:51 |
Hm zou ook nog kunnen. Ik heb maar wat storage gebouwd en nu ist weer ok ![]() Beetje vreemd wel, want daarvoor kon ik ook zoveel food hebben, dus zal wel mislukte oogst oid zijn dan, idd | |
BurnaBoy | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:56 |
Jaar 11 met fok seed. | |
hugecooll | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:57 |
Wat is dat fok seed eigenlijk? ![]() | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:58 |
Interessant, je bent niet naar het water gegaan nog? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:59 |
Instelling voor de map. Zie fipo voor data | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 21:59 |
Staat in de eerste post, is een map die wat meer fokkers spelen om te vergelijken hoe verschillend mensen dezelfde map aanpakken. | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:00 |
Ja, hebben 2 poppetjes zichzelf weer vast gelopen. Mensjes dood. ![]() | |
Stranger | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:07 |
Jaar 33 met de FOK!seed. Was iets te druk bezig een bijna-voedseltekort aan te pakken dus vergeten een screenshot te nemen in jaar 30
| |
Rezania | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:12 |
3 dorpjes gemaakt, iedereen is steeds voor jaar 5 dood door verhongering. ![]() ![]() | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:23 |
Nieuwe game, nu maar met de FOK! seed. ![]() | |
Kikopuz | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:28 |
Dikke tip als het goed gaat met je stad: Bouw meerdere trading posts. Met twee trading posts verdubbel je volgens mij al de kans op een merchant. Ik hoef nauwelijks meer eten te verbouwen ![]() ![]() | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 22:29 |
Het spel maar afgesloten, anders zit ik nog veel te lang te spelen. En het spel stond al bijna 500 minuten open volgens steam ![]() ![]() Kwamen laatst nog 84 nomads aan de deur, maar deze heb ik toch geweigerd. Daar had ik nog geen huizen voor, en geen idee waar ik naar toe zou uitbreiden. Inderdaad. Elke trading post heeft zijn eigen lijst van merchants en een eigen timer voor wanneer de volgende komt. | |
BurnaBoy | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:02 |
Was ik mee bezig, die trader vraagt zoveel steen dat ik daar wat mee wacht. En vissers zijn het niet echt waard je kunt dat ook afvangen met hunter/gatherer. | |
Drebbelman | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:05 |
waarom heb je al drie steengroeves en twee mijnen in jaar 11? ![]() Als je ze op pauze zet kosten ze wel al resources. | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:10 |
Niet als je ze plaatst en dan direct op pauze zet. Dan worden er nog geen resources naartoe gebracht, maar wel de plaatst gereserveerd. Ik doe dat meestal ook met mijnen, omdat die moeilijker te plaatsen zijn. | |
Rickocum | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:20 |
Jullie enthousiasme intigreert mij (fuck spelling). Misschien eens gaan kopen. Hoeveel euroknakkers is dit spel? Is het al af? | |
mschol | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:24 |
15 euro via de site v/d ontwikkelaar of HB store (en dan krijg je er ook nog een drm vrije versie bij) 18-19 euro via steam en ja het is af (dus geen early access ofzo) | |
Jump | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:25 |
Je kan het kopen op volgende sites: Steam Store: 18.99 ¤ Shining Rock Software website (developer site): $19.99 (via paypal 15¤ ongeveer) gog.com: $19.99 Beste is via de Shining Rock Software website. Daar krijg je een DRM-free versie én een Steam key. Er zitten nog enkele bugs in, maar ik vermoed dat er binnenkort wel een patch zal komen. Het is een dev alleen, dus veel werk om alle crashes te onderzoeken in te fixen. | |
mschol | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:27 |
ook via https://www.humblebundle.com/store/p/banished_storefront te koop, voor ¤14,99 toen ik hem kocht was dat 4 cent goedkoper t.o.v. de site van de developer, en je krijgt exact hetzelfde ![]() mja, bugs kunnen natuurlijk altijd erin zitten.. het ging er nu even om dat het geen early access was ![]() | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:46 |
Momenteel speel ik het nog 'gratis', maar vind het zo'n gaaf spel dat ik het ga kopen denk ik. ![]() | |
einschtein | zaterdag 22 februari 2014 @ 23:49 |
5 seconden later heb ik het gekocht. Ik hartje internet. ![]() | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 01:18 |
Net een brand gehad. Schade: 1 huis Slachtoffers: geen Hell yeah ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 01:18 |
Had ik daar maar aan gedacht. ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 01:32 |
![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 01:37 |
![]() ![]() | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 01:38 |
Wat een asshat xD Waarom zou ze zelf medicijnen nemen? Dat is toch niet verantwoord.. | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 01:45 |
Ik had ff last van een hongerstaking denk ik (bug) ![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 01:49 |
![]() Niemand die zegt dat het de axe van Ardine was hé! | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 01:51 |
![]() Ze hebben bij mij ook soms ineens honger ![]() Meestal als ik ze een lading resources laat weghalen | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 01:53 |
94 nomads ![]() ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 01:54 |
![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 01:56 |
Ik ben nu voor de achievement 'educated' aan het gaan en mag er voorlopig dus geen aanvaarden. Ik moet vier jaar hebben met minstens 200 volwassenen die allemaal educated zijn. Is er nog een persoon van 80 jaar die maar blijft leven en niet geschoold is ![]() Maar heb ook al een hoop nomads terug het bos ingestuurd, is leuk om dat treintje te zien gaan. | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 01:58 |
Oh da's wel een goed punt. Ik had er niet eens over nagedacht dat het domme tyfuslijers zijn ![]() | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 02:04 |
Bij mij zijn er aliens geland...![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 02:09 |
Komme ze doen? ![]() ![]() Het begin van mijn metropool is er ![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 02:12 |
Ook goed doorgebouwd dan ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 02:14 |
Ja, na een paar potjes merkte ik dat ze allemaal steeds ouder worden maar dat er niet 'zomaar' nieuwe citizens bij komen. Dan gaan ze dus wel dood maar krijg ik geen nieuwe citizens ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 23-02-2014 02:21:41 ] | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 02:21 |
Inderdaad, een hoop huizen erbij en gelijk ook eten voorzien en de rest komt wel in orde. Zojuist ook geleerd dat wanneer er een ziekte uit breekt, je best alle bourojecten even op pauze zet. Zelf als ze ziek zijn gaan ze naar de andere kant van je stad om daar een paar stenen af te zetten. En onderweg iedereen besmetten. Had zojuist 60 personen met de mazelen, en een tiental gestorven er door. Er staan nochtans ziekenhuizen genoeg en geen enkel zit vol. | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 02:52 |
Gasten... ik ben in jaar +-70 en ik heb nog maar <200 mensen haha ![]() Nou goed, bedtijd. Slapen jullie! | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 02:54 |
Hoe doe je dat? Ik kom niet voorbij de vijfde winter. ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 03:00 |
Veel vreten en huizen maken ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 03:04 |
kutspel blijft in de winter van 57 crashen ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 03:12 |
Dat probeer ik dus te doen, maar dan hou ik niemand over om kleding te maken. ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 03:13 |
meh Je kan ook aant begin een lading hout en stenen bij elkaar rapen en beginnen met stenen huizen. Scheelt weer voor kleding ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 03:14 |
12 nomads. Komt u maar. ![]() | |
yamiown | zondag 23 februari 2014 @ 03:16 |
Jezus, ik dacht dat ik teveel speelde door al jaar 45 te zijn en dan zie ik anderen in jaar 70 O.o | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 03:17 |
![]() | |
Chef_M | zondag 23 februari 2014 @ 03:38 |
![]() Te herkenbaar. ![]() Zijn er trouwens mensen die gemiddeld lager dan x10 speed spelen? | |
yamiown | zondag 23 februari 2014 @ 03:40 |
Standaard 5, zo kan ik het micromanagen makkelijk bijhouden. | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 03:42 |
5, tenzij alles de hele tijd goed gaat en ik een hele woonwijk uit de grond wil stampen ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 03:47 |
Krijg de pleuris, ziekte in mijn stad. ![]() | |
hugecooll | zondag 23 februari 2014 @ 03:48 |
Oh ja, ik zou nog een ziekenhuis bouwen. Bekende gedachte ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 03:51 |
Ja, inderdaad. ![]() ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 03:51 |
![]() | |
SuperHarregarre | zondag 23 februari 2014 @ 04:54 |
![]() Tweede dorpje na een paar jaar. Het is allemaal nog niet optimaal maar in ieder geval beter dan 't eerste. Begonnen met paar huizen rond het pakhuis om de workshops te voorzien van werkers (tailor, woodcutter, blacksmith). Daar ook nog een apple orchard, cabbage en pepper farm. (Al kwamen die pas later.) Op dit moment probeer ik de resources en het echte dorp gescheiden te houden. Natuurlijk wel wat huizen bij de resources zodat ze dicht bij hun werk wonen. Punt A was eerst: forrester, gatherer en hunting lodge. Zodoende vullen die er elkaar aan qua wat ze nodig hebben. Voor logs schaaf ik steeds de rand tussen dorp en resources weg. Toen dat langzaamaan niet genoeg bleek een tweede set gebouwd iets zuidelijker. (B) Precies hetzelfde maar dan zonder jager, al bouw ik die misschien er later nog bij. Iets noordelijker is er ook nog een meer dus zit nog te denken aan een vissershut daar maar op de een of andere manier lukte dat niet echt lekker in 't vorige dorp dus ik wacht nog even met die stap. Op dit moment produceer ik genoeg en gaat alles lekker. Alleen m'n logs gaan er als een malle doorheen en m'n forresters houden dat tempo niet bij. Misschien ten zuiden van de rivier nog een forrester aangezien het daar al leeggekapt is. | |
Sejt | zondag 23 februari 2014 @ 09:47 |
![]() ![]() | |
KaheemSaid | zondag 23 februari 2014 @ 10:19 |
Vallende rotsen, kom jij die bordjes nooit tegen als je een welverdiende vakantie hebt? | |
Sejt | zondag 23 februari 2014 @ 11:13 |
Tijdens het vissen inderdaad, nu je het zegt! Nog iets vaags... ![]() | |
mschol | zondag 23 februari 2014 @ 11:17 |
koe uit de aangrenzende pasturie geslacht op het crop field? | |
Sejt | zondag 23 februari 2014 @ 11:19 |
Zoiets ![]() Ik zit nu héél erg dicht tegen een hongersnood aan. ![]() ![]() Mede door een paar slechte oogsten (klimaatinstelling staat op de middelste graad), tools problemen en niet anticiperen op de bevolkingsgroei. Deze herfst heb ik gelukkig meer geoogst, dus hopelijk hou ik wat meer over. En even wat extra bouwen ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Sejt op 23-02-2014 11:31:27 ] | |
SuperHarregarre | zondag 23 februari 2014 @ 11:55 |
Enige kritiekpuntje op 't systeem in 't spel vind ik de manier waarop de huizen hun supplies halen. In het geval van schaarste kan dat echt grote problemen opleveren. Dan heeft een huis opeens een berg firewood en food, genoeg voor een half jaar, en dan heeft een ander huis helemaal niks. Lijkt me niet echt realistisch in een kleine gemeenschap. | |
BurnaBoy | zondag 23 februari 2014 @ 12:07 |
Het is wel leuk hoe dit spel je gruwelijk afstraft op fouten die je maakt/dingen die je vergeet te corrigeren. Van tool schaarste naar voedselschaarste naar doodgaande arbeiders en dan heel langzaam er weer bovenop kunnen komen. Het is jammer dat die balans zo fragiel is soms. | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 12:17 |
Gemiddeld 5 denk ik. 10x als er echt geen ruk te doen valt. 5x standaard 2x als ik moet micromanagen tussen burgers en werk aan het verdelen ben 1x als ik aan het traden ben/plannen ben, zoals nieuwe gebouwen plaatsen etc | |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 12:21 |
Ja inderdaad. Dat viel mij meteen de eerste winter op. Mensen zijn zo egoïstisch. Als een groep mensen gezamenlijk zijn gebanished dan lijkt het me logisch dat mensen gaan samenwerken en alles eerlijk delen, maar neeeee. Ikke ikke ikke en de rest kan doodvriezen. | |
Sejt | zondag 23 februari 2014 @ 12:37 |
Damn, zwaar tool tekort hier, waardoor m'n oogst ook mislukt. Deze winter gaat een hele lange worden! Meh, opgegeven. 100+ mannen zonder tools. Vorst in 'Autumn' met maar de helft van m'n oogst binnen, terwijl ik handmatig de oogst vroeg gestart had. Ik kon het gewoon niet meer aanzien. Les: Tools zijn enorm belangrijk en hoe verder je komt in het spel, des te meer coal je nodig hebt. 75 miners met een populatie van 350-400 mensen was gewoon niet genoeg. [ Bericht 65% gewijzigd door Sejt op 23-02-2014 13:06:14 ] | |
Me_Wesley | zondag 23 februari 2014 @ 13:11 |
Dit spel is echt onvergeeflijk met fouten ![]() Is het bekend hoeveel food mensen verbruiken? Vind het lastig in te schatten, omdat de resource-stromen niet inzichtelijk zijn. Moeilijk micro-managen op die manier.. | |
JCPepino | zondag 23 februari 2014 @ 13:20 |
Even wat checken hier: een tijd geleden zeiden mensen hier dat een market meer doet dan zaken ophalen van stock piles en opslagsilo's. Het zou ook voedsel/grondstoffen laten 'verwdijnen' als het ware, is dit waar? Heb nog steeds geen market om die reden, maar twijfel of het waar is | |
#ANONIEM | zondag 23 februari 2014 @ 13:36 |
Best wel realistisch dus. | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 14:18 |
Wat kan je het beste ruilen? Wil nieuwe zaadjes kopen, maar die zijn 2500 per stuk, ga ik niet redden met iron tools. ![]() | |
Stranger | zondag 23 februari 2014 @ 14:34 |
625 firewood | |
BurnaBoy | zondag 23 februari 2014 @ 14:37 |
Venison is ook 3 waard. Kun je ruilen tegen goedkoper voedsel zodat je efficienter bent. Of tegen seeds natuurlijk | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 14:49 |
Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan. ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 14:49 |
Mijn mine wil trouwens alleen maar iron produceren, kan hij niet tegelijkertijd coal produceren? | |
mschol | zondag 23 februari 2014 @ 14:49 |
intressante uitdaging ![]() | |
mschol | zondag 23 februari 2014 @ 14:50 |
het is of iron, of coal.. en volgens mij kan je altijd switchen | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 14:52 |
Stomme mensen die ziek worden. Staan ze voor een hospitaal, gaan ze naar een dichtbij hun huis de andere kant van de map, onderweg iedereen aan het besmetten. Zojuist 102 mensen met scarlet fever... Jaar vier: nog niet iedereen is genezen... Jaar zes: een persoon nog ziek, gaat die terug naar huis wat eten halen. 23 mensen terug ziek iets later... Jaar acht: eindelijk allemaal genezen. Ik ben gestopt met tellen van de doden rond de 30... De AI voor zieke mensen moet echt grondig aangepakt worden. Ik had ook iemad die bijnde dokter zat, en opeens eind verderop drie logs gaat oprapen en terug naar de dokter gaat... Blijkt het nog een farmer te zijn ook. [ Bericht 19% gewijzigd door Jump op 23-02-2014 15:12:07 ] | |
Drebbelman | zondag 23 februari 2014 @ 14:52 |
logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel. | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 15:08 |
![]() Kindermishandelaars. ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 15:13 |
Heb er nu 2, maar heb eerst alle bomen gekapt (beetje dom, weet het), dus nu moeten ze eerst een bos aanplanten. ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 15:13 |
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant. ![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 15:18 |
Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug. Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 15:19 |
Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk. Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet. ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 15:24 |
Jammer dat je niet kan zien dat er niet veel eten uit een gebied bij een gatheren/hunter meer zit. ![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 15:24 |
Ik heb meerdere herbalist, op de verschillende uithoeken van de kaart ongeveer. Die doen meestal toch niks maar dan hoeft de rest niet al te ver te wandelen. Mijn limit stond op 150 000 en alles zat vol ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 15:26 |
![]() ![]() ![]() | |
MaxMark | zondag 23 februari 2014 @ 15:32 |
http://www.twitch.tv/cohhcarnage Leuke streamer die net een nieuwe map gestart is met de hoogste moeilijheidsgraag Mountains/Small/Harsh/Hard. Je leert er ook handige tips en trucs van hem en andere lui in de stream daar ![]() | |
GlenSpey | zondag 23 februari 2014 @ 16:19 |
![]() Jaar 5 van de FoK!seed. Halifax begint vorm te krijgen. De zojuist afgebouwde trader is geopend en klaar om schepen te ontvangen. De dorpskern is inmiddels opgeschoven vanuit het midden van de vallei rechts naar de kustlijn. Hier zal het uiteindelijke centrum zich gaan vormen ![]() Pop: 29 | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 16:26 |
Oké, ik ga nu weer de FOK!seed proberen, volgens mij heb ik wel het één en ander bijgeleerd. | |
dekkered | zondag 23 februari 2014 @ 16:28 |
Zeker er van dat je ziekenhuis niet te vol zat? Wat of ook een logisch idee is om een aantal ziekenhuizen op een aantal taktische plekken te zetten. | |
Furdinand | zondag 23 februari 2014 @ 16:37 |
![]() Stabiele populatie denk ik zo ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 16:39 |
![]() Ik maakte elke keer de fout om meteen te willen vissen maar die bessenplukkers verzamelen ook een zooi vreten bij elkaar dus laat ik het vissen wel voor later en ga ik me niet concentreren op een tunnel, straks een jager erbij en dan komt het wel goed met ze. | |
GlenSpey | zondag 23 februari 2014 @ 16:47 |
Wanneer kan ik de eerste trader verwachten? Heb de tradepost nu al een jaar... | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 16:49 |
Ik had er zeven toen, dus lijkt me meer dan genoeg. Ze staan ook goed verspreid zodat er overal eentje is zonder al te ver te lopen. Er zou nog een grafiek moeten bijkomen in de town hall, eentje met aantal zieke inwoners. | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 16:54 |
Een teveel aan eten. ![]() ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 16:55 |
Jee, dan bevriezen ze met de maag vol! ![]() | |
Drebbelman | zondag 23 februari 2014 @ 17:05 |
jaar 25 FOK!seed
| |
BlaZ | zondag 23 februari 2014 @ 17:08 |
Hoe lang blijven mensen eigenlijk nog leven als het eten en stookhout op is? Bij mij is het nog niet voorgekomen ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 17:10 |
Jaartje 5 Geen visserij heeft me geen pijn gedaan, 1000 voorraad en 23 inwoners. Ik heb net mijn kleermaker en een boswachterij neer gezet en een orkaan overleeft die langs mijn dorp ging (1 dode). Het tekort aan voedselvariatie wordt goed opgevangen door de heks in het bos. ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:13 |
![]() ![]() ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 17:14 |
Dat huis zou ik gewoon slopen. | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:17 |
Mja, zou eerder wachten op een patch die het kan fixen. ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:17 |
Het spel heeft potentie hoor, maar nu is het echt uit balans door al die egoïstische lullo's. ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:18 |
![]() ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 17:19 |
Aan de andere kant haalt elk huishouden volgens mij genoeg vreten binnen voor een seizoen of zo (not sure) en dan zouden 400+ peaches nog niet eens extreem veel zijn, wel extreem eenzijdig, dat wel. Ik weet ook niet of de verschillende voedingsstoffen ook verschillende calorieën heeft zeg maar. | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:22 |
Maar dan kan er toch gewoon een patch komen van 200 huizen, 20.000 stukken vlees, ieder huis 100 stukken vlees, zoiets? Nu kan de één zich helemaal volvreten terwijl de rest van de straat dood neervalt. ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 17:24 |
True! Misschien een soort berekening dat wanneer er voedselovervloed is dat ze hun voorraad tot de nok vol proppen en wanneer er minder is iedereen op rantsoen moet of zo? Aan de andere kant moet je gewoon ten alle tijden een surplus houden en dan heb je dit gezeik niet ![]() | |
GlenSpey | zondag 23 februari 2014 @ 17:24 |
Juist niet, dat egoïsme maakt het onvoorspelbaarder en dus realistischer (immers is de mens nou eenmaal een onvoorspelbaar wezen) ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 17:26 |
En wat nou al ik er een communistisch dorp van wil maken? ![]() ![]() Ik heb meestal ook een surplus, maar toen hadden ze plots geen tools meer en was de surplus weg. ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 17:30 |
Een simpel slidertje in het spel wat een maximum aan 'eigen voorraad' per persoon in een huishouden vaststelt lost dit wel op denk ik. | |
GlenSpey | zondag 23 februari 2014 @ 17:33 |
![]() | |
Furdinand | zondag 23 februari 2014 @ 17:38 |
![]() OUR LORD AND SAVIOUR!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SuperHarregarre | zondag 23 februari 2014 @ 17:50 |
![]() Weer verder gegaan met m'n tweede dorp. Inmiddels jaar 15. Gaat verrassend goed! Had toen ik de overgang probeerde te maken naar 40+ wel een klein probleem met de voedselvoorziening. Mede ook omdat ik op hetzelfde moment een school had gebouwd om al die stervende educated citizens te vervangen. Hierdoor was de werkende populatie langzaam aan het afnemen. Daarna al m'n winterjassen ingeruild voor een koe. Inmiddels is de derde geboren. (Had maar een koe gekocht, dus snap niet hoe dat kan. Was van plan in het volgende seizoen weer mijn winterjassen te verkopen voor een tweede koe/stier.) Voedsel loopt als een trein en breekt record na record. Ook heb ik eindelijk mijn probleem met logs opgelost. Volle bak forresters en limiet met 300-400 omhoog. Als ik niet ga prutsen met nieuwe huizen en baby's kan dit dorp wel een tijd doorgaan. Moet nog wel kolen halen en een hoop importeren via trade wat nu nog wat lastig is. Die koe kostte 800 en daar heb ik dus m'n hele winterjassenvoorraad voor opgeofferd. Edit: Oja, sinds vorige plaatje heb ik er ook twee gebieden bijgebouwd namelijk C en D. Beide zijn dezelfde configuratie als A en B. Combo van Forrester/Gatherer/Hunter. Haal echt bakken met venison en leather binnen. ![]() | |
mschol | zondag 23 februari 2014 @ 18:08 |
sterkte ![]() | |
einschtein | zondag 23 februari 2014 @ 18:10 |
Iedere slider dan op max. 10 zetten. Lopen voor je eten, bitches. | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 18:58 |
Jaartje 10 (+1 ![]() Ik heb nu 3 tunnels geboord naar de buitenwereld toe en heb er twee mijnen neer geplempt en ga er een mijnersdorpje van maken. Die grondstoffen ga ik weer verhandelen voor vee en zaden. ![]() Mijn tweede deel is enkel voor de hout en voedselvoorzieningen, ik probeer de voedsel en hout hutjes buiten elkaars ringen te laten werken en onderaan de tweede foto zal nog wel een tweede centrum komen. ![]() 44 inwoners, 2500+ surplus aan voedsel en nog niets naars tegen gekomen. Zo maar eens denken aan town hall/hospital en wat waterputten. | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 19:09 |
Haha, kreeg net de melding dat een vent was overleden tijdens een geboorte. ![]() ![]() En mijn kippen willen niet voortplanten, heb er nog maar 2 over van de 12 waar ik mee begon. ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 19:14 |
Heb je ze wel in een pasture gezet en heb je die pasture wel een werker gegeven? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 23 februari 2014 @ 19:18 |
![]() Met de FOK!seed ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 19:30 |
2 werkers in een 20 bij 20 pasture, begon met 12 kippen, nu zijn er geen over. ![]() | |
GlenSpey | zondag 23 februari 2014 @ 19:32 |
Gaat niet slecht tot nog toe, heb alleen heel veel moeite gehad om mijn food supply stabiel te krijgen waardoor ik nu erg laat ben begonnen met de bouw van mijn blacksmith. Zodra die af is (gaat wel een tijdje duren nog) verwacht ik een redelijk stabiele koers en kan ik meer huisjes gaan bouwen. Maar heb tot nog toe alle deaths weten te voorkomen ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 19:42 |
Jaartje 15 Mijnstadje gaat gestaag, ben nu ook eindelijk een handelspost aan het bouwen en heb een paar jaar geleden op het nippertje een voedselcrisis voorkomen door meer jagers en verzamelaars in de hutjes te proppen, toen ging het weer van 600 surplus richting de 2500, zodra het onder de 1500 komt ga ik in panic mode kijken waar het beter kan en meestal heb ik wel capaciteit over ![]() Nog net voor mijn hospital klaar was (nog 40% te gaan) kreeg ik opeens een uitbraak hevige diarree dus dat ding was er ook net op tijd en is er maar ééntje gestorven. Mijn kolenmijn gaat redelijk, de steenhouwerij is net van start gegaan met 5 steenhouwers en ik heb nog 358 ijzer dus de tweede mijn is nog niet nodig verder. Nu een schooltje aan het neerzetten en kijken of dat allemaal soepel gaat ![]() ![]() | |
ElmarO | zondag 23 februari 2014 @ 19:54 |
![]() ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 20:30 |
Trouwens, het is allemaal wel leuk die studenten en zo maar ik heb stiekem liever een 12 jarige in de mijnen werken dan dat ie leert schrijven. Ik heb nu 18 studenten die hun tijd beter konden besteden. Wat is de toegevoegde waarde van opgeleide mensen? | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 20:31 |
Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg. | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 20:32 |
Ah oké. Dus alleen de overgang van ongeletterde naar geleerde arbeiders doet even pijn? | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 20:39 |
Ik heb schaapjes! En ik heb nu ook mais zaadjes dus daar ga ik binnenkort mee aan de slag, mijn inwoners lopen nu rond in lekker warme jasjes dus kunnen nog langer werken voor hun grote leider. Vooralsnog gaat het goed, voedsel wordt wel iets lastiger maar zit nog steeds gemiddeld op de 1500+ en zodra mijn pasture met schaapjes vol zit komt het vlees met bakken binnen. ![]() ![]() | |
Rezania | zondag 23 februari 2014 @ 20:54 |
Als je disasters uit hebt staan, is er dan nog reden om van gewas te wisselen? Ziek worden ze toch niet, maar levert het ene gewas meer op dan het andere gewas? | |
Furdinand | zondag 23 februari 2014 @ 20:57 |
![]() ![]() | |
jogy | zondag 23 februari 2014 @ 21:29 |
Jaartje 25 Mijn schamele 4 schaapjes zijn nu met zijn 18en, ik ben boven de 100 gestegen heb ternauwernood een gereedschap-tekort kunnen verhelpen. Leuk detail. Ik kreeg pas een waarschuwing dat er weinig tools waren toen ik al mijnwerkers had lopen zonder tools en er 0 in voorraad was. ![]() ![]() | |
Stranger | zondag 23 februari 2014 @ 21:34 |
Jaar 40 van de FOKseed
| |
Kikopuz | zondag 23 februari 2014 @ 21:56 |
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen ![]() • Trader Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town. • Smiles all Around Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens. • Healthy Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens. | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 22:01 |
http://steamcommunity.com/id/jump_be/stats/242920/achievements/ Al gedaan: * Settlement * Village * Town * Educated * Jack of all Trades * Tombstone * Blacksmith * Stylish * Trader * Exports * Farmer * Livestock * Food Variety * Foodie * Lumberjack * Stonework * Smelter * Highwaymen * Golden Gate * Immigrants * Smiles all Around * Healthy * Built from Stone * Ready for Anything * Builder ![]() | |
2Happy4U | zondag 23 februari 2014 @ 22:09 |
http://www.onlinekeystore.com/banished-drm-free.html 9 euro | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 22:11 |
Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben? | |
Rickocum | zondag 23 februari 2014 @ 22:11 |
Nice. Misschien morgen maar op de kop tikken. | |
2Happy4U | zondag 23 februari 2014 @ 22:13 |
DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord. | |
Furdinand | zondag 23 februari 2014 @ 22:21 |
Heb je het zelf al gekocht? | |
2Happy4U | zondag 23 februari 2014 @ 22:26 |
Yep, krijg je een torrent. | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 22:30 |
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan). Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal. Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af. Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden. | |
Rickocum | zondag 23 februari 2014 @ 22:36 |
![]() | |
Jump | zondag 23 februari 2014 @ 22:37 |
De achievements zitten ook gewoon in het spel zonder Steam, maar is leuker om te kunnen delen ![]() | |
MaxMark | zondag 23 februari 2014 @ 22:39 |
Spuit 11.5 [ Bericht 96% gewijzigd door MaxMark op 23-02-2014 22:56:04 ] | |
2Happy4U | zondag 23 februari 2014 @ 22:41 |
http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in. | |
Flodder450 | zondag 23 februari 2014 @ 23:09 |
Zo, na een paar dorpen te hebben geprobeerd ga ik nu ook even bezig met de fok!seed! | |
JCPepino | zondag 23 februari 2014 @ 23:51 |
Heb de kippenboerderij verplaatst naar de andere zijde van de rivier. Kiek die kippies eens gaan, duikbrilletje en snorkel op ![]() ![]() | |
einschtein | maandag 24 februari 2014 @ 00:52 |
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is? ![]() | |
JCPepino | maandag 24 februari 2014 @ 00:55 |
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen. | |
Rezania | maandag 24 februari 2014 @ 00:55 |
Nou ja, als je het goed doet is er natuurlijk gewoon een balans. Ik zou zeggen dat je dan bomen moet laten staan en maximaal 1 hunter en 1 gatherer kan neerzetten. | |
Kikopuz | maandag 24 februari 2014 @ 01:47 |
Volgens het officiële forum kunnen een herbalist en een forester lodge prima samen. Bij mij is dat in elk geval waar. Zolang het maar dichtbebost is. Of het nou geplant is of van nature zo is maakt niet uit. Ik had ooit twee seizoenen lang dat mijn herbalists slechts 8 herbs per seizoen hadden. Toen liet ik mijn forester lodge op alleen planten staan en sindsdien krijg ik weer herbs binnen ![]() Maar idd, als je je forester op 'plant' en 'cut' wilt hebben kan je het beste geen herbalist erbij zetten. | |
einschtein | maandag 24 februari 2014 @ 02:25 |
Nooit? ![]() Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten. | |
dekkered | maandag 24 februari 2014 @ 05:47 |
Dus ze verkopen alleen maar een download en je krijgt geen Key? Krijg dan het gevoel dat hun het geld binnen strijken met 1 koopje van 20 dollar... | |
dekkered | maandag 24 februari 2014 @ 05:53 |
Er zijn website die ik "blind" vertrouw. Die humblestore (van de humble bundle) durf ik zonder problemen te kopen. Dit ook nog omdat hij daar bij aangesloten is en je krijgt ook je download en key via daar als je op zijn website zelf koopt. Heb net een mailtje gedaan naar de maker om het even duidelijk te maken dat die website verkoopt. Ik weet toevallig ook dat hij net voor dat het spel uit kwam had aangegeven dat het via humblestore.com, steam en gog.com zou worden verkocht. Daarom zet ik er vraagtekens bij en ook nog de reden dat hier wordt gezegt dat hij een torrent download kreeg en bij de reviews staat er ook nog 1 die zegt dat hij een download link kreeg. | |
dekkered | maandag 24 februari 2014 @ 09:19 |
Healthy bij toeval gekregen (perongeluk stad laten draaien, wat of uiteindelijk een faalende stad heeft opgelevert door een grote brand maar wel de achive gehaald. En toevallig nu net de smiles all around gehaald. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 10:53 |
En hoe dan ook valt het wel mee, de efficientie van de herbalist gaat wat omlaag maar dat overleef je wel. Persoonlijk maak ik meestal 3 of 4 van die gather/hunter plekken aan en in de helft daarvan gooi ik er een boswachter tussen en nog 1 herbalist maar ik heb nooit te kort aan herbals gehad, die gekke heks zit meestal gewoon te chillen omdat ze meer dan genoeg heeft. | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 11:22 |
Overpowered bessenplukker. ![]() ![]() | |
mschol | maandag 24 februari 2014 @ 11:30 |
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen ![]() | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 11:31 |
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren. | |
Sejt | maandag 24 februari 2014 @ 11:35 |
Limieten hoger zetten geeft je ruimte voor mindere tijden. Food sowieso op heel hoog zetten, maar ook firewood mag je op 500 o.i.d. zetten. Tools ook, want die gaan soms heel hard. Aan de andere kant moet je niet alles heel hoog zetten, want dat gaat dan ten koste van je laborers. (bv. een tailor, die aan z'n limiet zit, wordt even laborer) Goede balans is belangrijk. [ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 24-02-2014 11:57:56 ] | |
Drebbelman | maandag 24 februari 2014 @ 11:43 |
Ik heb een bug bij het verwijderen van stone paths. Sommige delen verwijderen ze wel, andere delen worden niet als road herkend en dus ook niet weggehaald, maar ik kan er ook niets anders overheen bouwen.. ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 11:58 |
Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 11:59 |
Eens en misschien toch iets van een voedselvoorbereider die je kan instellen op bepaalde eindproducten oid. | |
Furdinand | maandag 24 februari 2014 @ 12:46 |
Voedsel staat bij mij op 999.999. ![]() heb nu een voorraad van zo'n 110.000 | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:00 |
Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch ![]() | |
Drebbelman | maandag 24 februari 2014 @ 13:10 |
Jaar 30 in FOK!seed:Jaar 35 in FOK!seed:
| |
GlenSpey | maandag 24 februari 2014 @ 13:11 |
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet... | |
Me_Wesley | maandag 24 februari 2014 @ 13:13 |
Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:20 |
Niet echt hoor, daar heb je town hall voor, kan je grafiekjes bekijken tot je scheel bent. | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:24 |
begraafplaatsen, kerken en herbergen zijn er om het geluksniveau op te krikken en dat doen ze best goed volgens mij. Een iets diepere productieketen lijkt me wel tof. Eventueel dat het pas actief/mogelijk wordt als je een marktplaats hebt en dat je daar broodverkopers kan aanwijzen oid, die dan voor mijn part thuis broden bakt om in de verkoop te doen. Hetzelfde als met ingemaakt fruit en gepekelde vis en gedroogd/gepekeld vlees. de 'luxe artikelen' Volgens mij heeft de maker van het spel ook gewoon rekening gehouden met de mod-potentie. dus hij zet een spel op de markt, binnenkort komt de mod-software uit en gaat de rest wild met uitbreidingen en verdiepingen van het spel. Waarschijnlijk gooit de mod-gemeenschap binnen de kortste keren meer productenketens eruit en eventueel een militia/politie tegen ongeregeldheden en struikrovers oid. | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 13:31 |
Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel. | |
Furdinand | maandag 24 februari 2014 @ 13:37 |
true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd ![]() | |
Drebbelman | maandag 24 februari 2014 @ 13:37 |
Ik probeer steeds een paar stappen vooruit te denken zodat ik een structuur heb waarmee ik makkelijk nomads of babybooms mee kan opvangen. Op zich is mijn layout en aantal voorzieningen dus nooit perfect op maat voor datgene waar NU de vraag naar is.. maargoed, dingen die je niet nodig hebt zet je gewoon uit of op pauze, daar heb je dan geen omkijken naar. | |
#ANONIEM | maandag 24 februari 2014 @ 13:40 |
Ja ik begrijp dat je vooruit wilt denken maar soms (en dat geef je zelf ook al aan in je verdere reactie) heeft het totaal geen zin te ver te blijven doordenken want soms kan dat dan juist averechts gaan werken omdat er een portie haast/dwang bij zit en waardoor je dus fouten gaat maken,zaken die je eerst niet maakte met als gevolg dat je verspilde moeite en tegenslag krijgt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 13:40:35 ] | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:42 |
Ik probeer ten alle tijden een overcapaciteit aan jager/verzamelaar/visserij huisjes te hebben zodat ik er in geval van dreigende schaarste al mijn mijnwerkers vreten kan laten halen of als ik genoeg arbeiders heb die eraan toe kan wijzen. Zit nu bijvoorbeeld met 110 mensen op een surplus van 6000 en als het onder de 2500 zakt ga ik meer mensen toewijzen tot het weer genoeg is. Ik heb nu ook een pasture met 25 schapen trouwens ![]() ![]() | |
jogy | maandag 24 februari 2014 @ 13:43 |
Dus. |