abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137018582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef JCPepino het volgende:
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
Alcohol is altijd de oplossing.
For great justice!
pi_137018593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef prefix1 het volgende:
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef einschtein het volgende:
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen. :(

Wat moet ik dan doen?
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
I love my mispoken words.
pi_137018725
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan. :)
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 16:56:02 #79
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137018856
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan. :)
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Je trading post moet aan water zitten dat verbonden is met de grote rivier. Ook al is dat via een kleine rivier ertussen. Een rivier dat niet aan de grote rivier hangt gaat niet werken.

Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137019026
Eerste dorpje gebouwd. Ze zijn nog steeds in leven na zes jaar. :P Wel is het inderdaad erg goed opletten dat er elk moment een omslag kan zijn. Ik zat een tijd rond de 15 villagers, alles ging lekker. Verzamelen van vruchten, walnoten, aardappelveldje en een jagershut. Paar huizen erbij en langzaam uitgebouwd naar 30 villagers, vissershut erbij op een afstandje (achteraf gezien had ik dat beter later kunnen doen denk ik) en dat ging nog steeds goed. Toen was er echter een slecht jaar met de aardappelvelden met yield van 30% minder dan jaar daarvoor maar wel met meer villagers dus.

Had ook niet door dat onze tools bijna op waren. Liepen ze dus allemaal zonder tools, nu net snel een blacksmith gemaakt.

Denk dat ik een nieuwe village begin volgende keer. Op zich ging het allemaal wel goed maar zou toch paar dingen anders plannen nu. Die hutjes voor jager/bomen/verzamelaar moeten echt een stuk verder uit het centrum.

Edit: Moet ook nog maar eens kijken hoe het allemaal precies zit met de voedselvoorziening want ik heb niet echt een idee hoe dat precies werkt. Bijna een orchard had ik alleen keuze voor walnoten. Bij farm had ik keuze voor aardappel of cabbage. In eerste twee jaar afgewisseld (crop rotation?) maar de cabbage had echt een slechte yield dus gewoon weer potatoes gedaan die 90-100% opleverden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_137019121
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:49 schreef Sejt het volgende:

[..]

Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.

[..]

Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
Hm, daar had ik niet zoveel van. :D Yay, 2 schapen. :{
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 17:04:35 #82
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137019138
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137019149
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

[ afbeelding ]
Ja, dan kan het hard gaan.
For great justice!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:08:36 #84
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137019278
Die production tab is ook heel handig, kun je precies je productie afstemmen met je verbruik, Dat is wel iets wat ik mis namelijk, niet kunnen zien wat een gebouw gebruikt heeft, je kunt alleen zien wat ze het afgelopen seizoen gemaakt hebben.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137019366
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:

[ afbeelding ]
Been there. :P
pi_137019741
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
Jep en houd er rekening mee dat die cirkels elkaar niet overlappen. Had eens 2 visserijen (8 vissers) naast elkaar gezet met elk een productie van 400 vissen. Toen heb ik één van die visserijen verplaatst en toen hadden ze afzonderlijk 1k+ productie, soms net eronder, soms rond de 1.2k.
pi_137021392


Hongersnood jaar 46... WE WILL REBUILD.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:20:48 #88
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137021539
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137021564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
pi_137021613
Gebrek aan hout en dus logs. :(
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:25:57 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137021689
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:21 schreef Furdinand het volgende:

[..]

nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137021872
Zo, laten we nu eens de bevolking uitbreiden :P Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs :)

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:37:39 #93
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137021995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:32 schreef JCPepino het volgende:
Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs :)
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet :?.
Koeien kan ik ook niet splitten. :(
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:38:11 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137022009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:37 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet. :P

[..]

Koeien kan ik ook niet splitten. :(
schapen wel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 18:40:14 #95
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137022065
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:38 schreef Bart het volgende:

[..]

schapen wel?
Die heb ik nog niet, maar m'n kippen kon ik wel splitten maar de koeien (even gekeken na je klacht) kan ik ook niet splitten. Geen idee of dat bug is of dat ik iets vergeet (size van field oid) maar knopje is zwart.
pi_137022319
Hij wil niet meer opstarten. :(

For great justice!
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:03:27 #97
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137022711
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:49 schreef Q. het volgende:
Hij wil niet meer opstarten. :(

[ afbeelding ]
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.

EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
pi_137022961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
Misschien moet je eerst een bepaald aantal hebben ofzo.. Ik heb net nog 25 schapen verdeeld over twee pastures.
pi_137023012
Heeft het trouwens veel nut om de paden te upgraden naar steen? Of is het meer esthetisch
pi_137023099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:03 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.

EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
Het verwijderen van Menu.msc heeft het crash-probleem opgelost maar nu kan ik mn savegame (50+ jaar :') ) niet meer openen. ;(
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')