abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:01:38 #51
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137012500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef prefix1 het volgende:
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood. :+ :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137012583
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen. ;(

Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.

Wat is deze?
pi_137012676
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef Typisch het volgende:
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen. ;(

Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.

Wat is deze?
wat staan ze dan wel te doen?

mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.

Dat priority pijltje haalt ook echt niets uit.
In the coolest little capital of the world
pi_137012710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:08 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wat staan ze dan wel te doen?

mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:11:16 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137012770
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
Bij start, spatiebalk > pauze.
Eerst gebouwen plaatsen en dan pas resources weg laten halen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137012841
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:29:03 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137013259
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef dekkered het volgende:

[..]

zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Hoezo niet te veel kappen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 14:33:56 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137013400
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? :')
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Je moet wel builders aanwijzen he. :P. Daar ben ik ook mee op mijn bek gegaan in het begin :').

En doe de tutorial!



Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 14:52:46 #59
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137014038
Via reddit:



:')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137014166
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet. :') _O-
Blijf dus maar lekker bij FM :P :+

quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 14:52 schreef Jump het volgende:
Via reddit:

[ afbeelding ]

:')
_O-
Children of the night. What music they make.
pi_137015402
Builders werken bij mij echt totaal niet...
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_137015575
quote:
mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137015686


Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post. :+ Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
pi_137015780
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:42 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]

Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post. :+ Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.

wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
In the coolest little capital of the world
pi_137015854
alcohol ^O^ ---> kinderen
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137015906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:47 schreef JCPepino het volgende:
alcohol ^O^ ---> kinderen
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.

wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik. :D
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:01:06 #67
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_137016308
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 15:49 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?

[..]

Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp.
pi_137016650
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137016656
Jaar 25 van de FOK!seed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137016699
Yay ik heb een achievement!

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
  Lieve Belg zaterdag 22 februari 2014 @ 16:10:47 #71
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137016767
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Yay ik heb een achievement!

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomads :') Gelukkig had ik al een hospitaal gebouwd, maar liet er niemand werken. In het geval dat...

Toch twee kinderen gestorven er door.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137016863
Zit aan mannetje vast, kan niet weg. En hij heeft het al koud en heeft ook al honger. :')
pi_137017995
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Geniet van het leven:):)
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:38:58 #74
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137018131
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:

[..]

Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137018490
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen. :(

Wat moet ik dan doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')