Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef prefix1 het volgende:
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
wat staan ze dan wel te doen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef Typisch het volgende:
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen.![]()
Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.
Wat is deze?
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wat staan ze dan wel te doen?
mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.
Bij start, spatiebalk > pauze.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet.![]()
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Hoezo niet te veel kappen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef dekkered het volgende:
[..]
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Je moet wel builders aanwijzen he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks?
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Blijf dus maar lekker bij FMquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
quote:
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter.quote:mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:42 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post.Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?quote:
Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.
wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomadsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Yay ik heb een achievement!
Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |