quote:Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
Zal ik als ik thuis kom wel even in de OP zetten. (als je dat wilt)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef Drebbelman het volgende:
FOK!seed:
[..]
[ afbeelding ]
Als je deze map speelt is het leuk om om de 5 jaar een update te posten zodat we elkaars stadje kunnen vergelijken
meer gatherers/vissers/huntersquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef prefix1 het volgende:
Hoe goed te beginnen telkens te weinig voedsel
meer strenge winters?quote:of te weinig babys....
die komen vanzelf aanwaaien volgens mijquote:En hoe krijg je nomads??
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:39 schreef SuperHarregarre het volgende: nu even eerste dorp bouwen.
![]()
Maar je moet wel een Town Hall hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:59 schreef mschol het volgende:
[..]
die komen vanzelf aanwaaien volgens mij
dat ook iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:00 schreef Sejt het volgende:
[..]
Maar je moet wel een Town Hall hebben.
Niet noodzakelijk, maar soms wel erg fijn. Ik heb nu bijvoorbeeld in jaar 18 een overschot aan voedsel en kan een groep nomads heel goed gebruiken voor m'n mijnen en quarry. En toevallig komen ze er net aan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:04 schreef BlaZ het volgende:
Nomads zijn absoluut niet noodzakelijk, ik heb 300 inwoners gehaald zonder gebruik te maken van nomads.
Langzame groei vermindert eerder de kans op voedseltekorten.
Ik gebruik overigens vissers puur als reserve, is er dan een tekort aan voedsel dan kan ik direct 20 vissers aan het werk zetten.
Ja dat klopt. Als je een ruim overschot hebt is er ook weinig aan de hand. Hou er alleen ook rekening mee dat nomads zich ook voortplanten. Dus 20 man extra +15 kinderen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Sejt het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, maar soms wel erg fijn. Ik heb nu bijvoorbeeld in jaar 18 een overschot aan voedsel en kan een groep nomads heel goed gebruiken voor m'n mijnen en quarry. En toevallig komen ze er net aan.
Whut? lol. Ik ben nog steeds bezig met dorp 1/1. Het gaat nu fantastisch, al duurde het 25 jaar voordat het eindelijk beter ging en nog een 25 jaar voordat ik een goed voedseloverschot had opgebouwd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:46 schreef dekkered het volgende:
[..]
Succes. Hoop voor jou dat het beter gaat met je dorp dan met mijn eerste 5/10
Zorgen voor een overschot aan stookhout?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef Kikopuz het volgende:
-Edit-
Er schijnt geen andere manier te zijn volgens le interwebz. Het is óf je blacksmith naast je mijn plaatsen, óf een bulk coal traden en hopen dat je blacksmith genoeg heeft
Je moet wel zorgen dat je een stadhuis hebt voordat je nomads kan krijgenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef prefix1 het volgende:
Hoe goed te beginnen telkens te weinig voedsel of te weinig babys....
En hoe krijg je nomads??
wat problemen met te snel groeien of te langzaam. 1 keer in 1 keer geen tools meer zodoende dat ze te weinig eten kregen. Een keer perongeluk aan laten staan waardoor mijn markt plus huizen in de fik gingen, waardoor ook problemen ontstonden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Whut? lol. Ik ben nog steeds bezig met dorp 1/1. Het gaat nu fantastisch, al duurde het 25 jaar voordat het eindelijk beter ging en nog een 25 jaar voordat ik een goed voedseloverschot had opgebouwd.
Zit nu wel met het volgende, ik probeer steel tools te maken en moet dus coal mijnen. Maar mijn citizens gebruiken het gewoon als fuel :/ Weet iemand hoe je dat kan voorkomen? Mijn blacksmith is hierdoor werkloos!
-Edit-
Er schijnt geen andere manier te zijn volgens le interwebz. Het is óf je blacksmith naast je mijn plaatsen, óf een bulk coal traden en hopen dat je blacksmith genoeg heeft
Dan moet je kijken waarof die stadsmensen werken en daar een huis maken. Als het goed is wisselen ze van plek (gaat de 1ne gast in de stad werken en de andere als boer)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:14 schreef Drebbelman het volgende:
is er ook een manier om te zorgen dat de juiste personen in het juiste huisje gaan wonen?
ik heb bijvoorbeeld wat afgelegen farms en wil dat de boeren dicht bij huis gaan wonen, maar nu zijn er 'stadsmensen' erin gaan wonen, die dus ver van hun werk wonen.. en de boeren wonen nog in de stad
Niet alleen beans zijn goed. Aardappels zijn ook best goed ben ik achter gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:31 schreef Sejt het volgende:
Beans zijn overpowered!
[ afbeelding ]
15 daklozen zijn net geaccepteerde nomads.
Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:47 schreef Sejt het volgende:
M'n aardappelen zijn echt waardeloos. Iemand een idee waarom? Vorige winter heb ik de bonen en aardappels al verwisseld qua veld, maar de bonen doen het overal goed.
[ afbeelding ]
Ik combineer het gewoon heel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef dekkered het volgende:
[..]
Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn.
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:08 schreef Bart het volgende:
Maakt het nou nog uit wat je verbouwt? Graan/aardappels/mais, boeit het wat?
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:10 schreef Bart het volgende:
[..]
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?
Dit ziet er wel efficiënt uit. Dat is inderdaad een goed idee om huis dichtbij de velden te plaatsen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:06 schreef Sejt het volgende:
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.
Dit jaar gaat het echter iets beter. Bonen doen het nog steeds erg goed.
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Heeft ook met je health te maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Sejt het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.
tnx!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:11 schreef dekkered het volgende:
[..]
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:19 schreef Drebbelman het volgende:
Hebben ze eigenlijk behoefte aan een markt als er een storage barn en firewood-veldje dichterbij is?
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:20 schreef dekkered het volgende:
[..]
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:22 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?
ofwel, als ik een paar huisjes bij verafgelegen boerderijen en forester hut/woodcutter heb, zijn die mensen dan zelfvoorzienend of gaan ze alsnog een extreem lange wandeling naar de markt maken dan?
Nu weet ik wat of die herdsman aan het doen was. Helemaal aan de zijkant van de map ligt er iets. En de 2 nieuwe herdsman zijn er ook helemaal naar toe gelopen...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef dekkered het volgende:
[..]
Heeft ook met je health te maken.
voedsel teller staat op over de 17k (en dan zit er waarschijnlijk nog een 5000 in men tradepost).
Gaat er net een gast dood door honger... Geen idee wat of die gedaan heeft. (ergeste is nog dat hij naast de beans velden zit ook nog ook..
goed punt lol.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:24 schreef dekkered het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.
je moet ze wel indelen als bouwers;)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Dat doe ik uiteraardquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:53 schreef prefix1 het volgende:
[..]
je moet ze wel indelen als bouwers;)
Dit. Ging wel redelijk, hoor ik ineens dat pop up geluid. Halve stad dood.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:43 schreef prefix1 het volgende:
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
wat staan ze dan wel te doen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:04 schreef Typisch het volgende:
Ze bouwen niet. Op hard krijg je natuurlijk geen stone, dus ik heb ze alles in de omgeving laten mijnen. Maar ze laten het gewoon liggen en gaan er niet mee bouwen.![]()
Zelfs de bomen e.d. laten ze gewoon op de bouwvelden staan.
Wat is deze?
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:08 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wat staan ze dan wel te doen?
mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
In een van mijn eerste games kostte het me een paar jaar om een fishing dock te bouwen. Er stond welgeteld één boompje op het perceel dat weggehaald moest worden. Ik had echter ook gezegd dat ze het hele gebied eromheen moesten leeghalen. Na een paar jaar was alles eromheen gekapt en weggehaald, maar dat ene boompje op het fishing dock perceel stond nog steeds overeind.
Bij start, spatiebalk > pauze.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Dat resources weghalen doen ze dus wel, maar bouwen niet.![]()
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ze doen helemaal niks, het is helemaal aan het begin van de game (met de FOK!seed).
Hoezo niet te veel kappen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef dekkered het volgende:
[..]
zorg wel dat je een stockpile hebt. Anders telt het niet als dat het van je zelf is. En doe niet te veel kappen/minen
Je moet wel builders aanwijzen he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks?
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Blijf dus maar lekker bij FMquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
quote:
Klopt, gaan ze bomen kappen voor wat ze gaan bouwen terwijl ze het ook van een stapel kunnen halen. Aan het begin deed ik ook veel gebieden selecteren om bomen te kappen, iron en stone te minen, maar dat krijgt een veels te hoge prioriteit. Kleine gebieden selecteren om wat mee te doen en let ook hoever ze moeten lopen icm winter.quote:mijn ervaring is dat als je over een te groot gebied zegt dat ze resources moeten weghalen dat dat altijd prioriteit krijgt.. ook bouwers gaan dan soms bomen kappen op andere plaatsen in plaats van te bouwen.
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:42 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Ben nu wel aardig op weg volgens mij. Alleen die pasture kan ik nog niet gebruiken, want heb nog geen trade post.Is er nog een manier om mensen sneller kinderen te laten krijgen?
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?quote:
Ja, dat idee had ik ook. Kwam één huis tegen met 6 volwassenen, dat is niet helemaal de bedoeling denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een pasture heb je inderdaad nog niets aan zo vroeg in het spel.
wat betreft kinderen.. ik hou in het begin gewoon één huisje per twee volwassenen aan, dan gaat het best rap.
Tavern ook alleen later bouwen voor de happiness, kinderen krijgen is 1 van de makkelijkste dingen in het spel zonder hulp.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 15:49 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar mijn hapiness is nog goed, is het dan niet beter om pas later zo'n tavern neer te knallen?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hebben ze just Scarlet Fever gekregen door stomme nomadsquote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Yay ik heb een achievement!
Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens!
Je moet veldjes ook afwisselen met elkaar, dus geen 3 aardappelvelden naast elkaar want als je dan in 1 een disease krijgt is alles raak.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Alcohol is altijd de oplossing.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:07 schreef JCPepino het volgende:
Tavern werden ze bij mij in ieder geval erg blij van, maar kan zijn dat mijn voedsel zo eenzijdig was dat alcohol DE oplossing was bij mij
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:35 schreef prefix1 het volgende:
hoe krijg je nomads? me stad heeft nu genoeg voedsel en ben flink babys aant fixe haha
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:46 schreef einschtein het volgende:
Ik heb vissen en food in mijn trading dock, nu komt de merchant met 6 schapen maar kan ik de vissen en food niet selecteren om ervoor in te ruilen.
Wat moet ik dan doen?
Je trading post moet aan water zitten dat verbonden is met de grote rivier. Ook al is dat via een kleine rivier ertussen. Een rivier dat niet aan de grote rivier hangt gaat niet werken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
Trading post neer gezet, nu maar wachten op een merchant dan.
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Hm, daar had ik niet zoveel van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Townhall bouwen en wachten. Meer is het niet.
[..]
Dan accepteert die merchant geen food (vissen valt ook onder food) dus dan zal je een ander soort goederen aan moeten bieden, zoals tools, firewood e.d.
Ja, dan kan het hard gaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:
[ afbeelding ]
Been there.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:04 schreef Jump het volgende:
Crisis juist op tijd kunnen opvangen, zonder tools vallen is een ramp:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maakt het nog uit waar je gaat zitten met je vissers trouwens (groter meer = meer vissen?)? Aangezien je je trading post ook niet aan open wateren hoeft te zetten.
Jep en houd er rekening mee dat die cirkels elkaar niet overlappen. Had eens 2 visserijen (8 vissers) naast elkaar gezet met elk een productie van 400 vissen. Toen heb ik één van die visserijen verplaatst en toen hadden ze afzonderlijk 1k+ productie, soms net eronder, soms rond de 1.2k.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:56 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor je vissers geldt de regel dat hoe meer water in de cirkel hoe meer vangst, je kan een visser plaatsen op een kleine rivier, maar verwcht geen grote vangst.
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet.
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:21 schreef Furdinand het volgende:
[..]
nog geen lege pasture waar cattle of sheep geselecteerd staat?
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:32 schreef JCPepino het volgende:
Dikke tip trouwens, als je geen builders vrijgeeft zetten ze wel alle spullen klaar zoals stone en logs
Koeien kan ik ook niet splitten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:20 schreef Bart het volgende:
Waarom kan ik mijn cattle en sheep niet splitten? Kippies wel gewoon gesplit, maar de andere lukt niet.
schapen wel?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:37 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet.
[..]
Koeien kan ik ook niet splitten.
Die heb ik nog niet, maar m'n kippen kon ik wel splitten maar de koeien (even gekeken na je klacht) kan ik ook niet splitten. Geen idee of dat bug is of dat ik iets vergeet (size van field oid) maar knopje is zwart.quote:
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:49 schreef Q. het volgende:
Hij wil niet meer opstarten.
[ afbeelding ]
Misschien moet je eerst een bepaald aantal hebben ofzo.. Ik heb net nog 25 schapen verdeeld over twee pastures.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 18:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Uiteraard. En ook al een poppetje eraan toegewezen. En gewoon 5/5 koeien in een wei, en 7/7 schapen in een wei. Lege wei is ook groot genoeg. Maar split-knop blijft onklikbaar.
Het verwijderen van Menu.msc heeft het crash-probleem opgelost maar nu kan ik mn savegame (50+ jaarquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Kan met DX11 te maken hebben, las gisteren daar iets over op hun forum inclusief de oplossing om te switchen naar DX9.
EDIT: http://www.shiningrocksof(...)l-error-has-occured-
volgens de tutorial lopen ze daar sneller opquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:11 schreef Furdinand het volgende:
Heeft het trouwens veel nut om de paden te upgraden naar steen? Of is het meer esthetisch
En dat wist ik dus nog niet, misschien zijn meerdere mensen daarvan niet op de hoogte. En als je wel builders hebt dan zetten die het ook neer btw.quote:Laborers zetten alle spullen klaar, builders bouwen alleen maar. Dus ik snap je tip niet.
Begraafplaats? Gathering?quote:Hoe maak je, je volk happy?
Hospitaal bouwen. worden ze iig apart gezet en worden het er niet meerquote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:16 schreef yamiown het volgende:
Al 4 jaar last van Influenza...
Het aantal mensen dat sterft valt mee, maar de epidemie gaat maar niet weg...
Edit: Was ik eindelijk terug naar 3 zieken, is het nu weer 12...
Had ik idd, en iedereen werd er behandeld maar het werden er toch meer, na 6 jaar en slechts 4 doden was het weg.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Hospitaal bouwen. worden ze iig apart gezet en worden het er niet meer.
Banished gebruikt amper je pc.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:47 schreef emokid het volgende:
Is de game veeleisend qua specs? Ik draai op mijn laptop met een integrated graphics chip Civ 5 op low-medium; maar moet dat wel bekopen met een processor heat van 80 graden. Hoe verhoudt Banished tot Civ 5?
Hoeveel inwoners heeft je stad nu?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 19:59 schreef Jump het volgende:
Hmmm, telkens die dilemmas voor die nomads he. Nu staan er weer 43 voor de deur. Enerzijds wil ik ze wel aanvaarden,anderzijds dan weer niet.
Dat was 256, maar na 300quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:06 schreef yamiown het volgende:
[..]
Hoeveel inwoners heeft je stad nu?
Staat in eerste post van topic hier.quote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Staat in eerste post van topic hier.
Dat is wel leuk om te zien, ik heb een paar inwoners meer maar heb toch een heel anders gebouwd stadje.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Jump het volgende:
Dat was 256, maar na 300En ze hebben terug ziektes meegebracht...
Voorlopig alles genoeg op voorraad, enkel nog een boarding house erbij plaatsen.
Ik ben benieuwd hoe een brand het in jouw stad doet, met alles zo dicht op elkaar gebouwd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:08 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat was 256, maar na 300En ze hebben terug ziektes meegebracht...
Voorlopig alles genoeg op voorraad, enkel nog een boarding house erbij plaatsen.
[ afbeelding ]
Ik had ook brand.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:52 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe een brand het in jouw stad doet, met alles zo dicht op elkaar gebouwd.
Disasters heb ik uitstaanquote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:52 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe een brand het in jouw stad doet, met alles zo dicht op elkaar gebouwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MIslukte oogst door vroege winter of slechte zomer?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:43 schreef hugecooll het volgende:
Vaag hoe snel je food ineens omlaag kan gaan. De hele tijd netjes naar 20k toegewerkt, meestal iets erboven. Ik ga ff schijtenen toen ik terugkwam 6-7k
Hm zou ook nog kunnen. Ik heb maar wat storage gebouwd en nu ist weer okquote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:50 schreef Stranger het volgende:
[..]
MIslukte oogst door vroege winter of slechte zomer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 11 met fok seed.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef BurnaBoy het volgende:
Interessant, je bent niet naar het water gegaan nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 11 met fok seed.
Staat in de eerste post, is een map die wat meer fokkers spelen om te vergelijken hoe verschillend mensen dezelfde map aanpakken.quote:
Inderdaad. Elke trading post heeft zijn eigen lijst van merchants en een eigen timer voor wanneer de volgende komt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 22:28 schreef Kikopuz het volgende:
(met 1k venison krijg ik 3k ander voedsel etc) en je kan iedereen gewoon een uitkering geven
Was ik mee bezig, die trader vraagt zoveel steen dat ik daar wat mee wacht. En vissers zijn het niet echt waard je kunt dat ook afvangen met hunter/gatherer.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:58 schreef Stranger het volgende:
[..]
Interessant, je bent niet naar het water gegaan nog?
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 21:56 schreef BurnaBoy het volgende:
waarom heb je al drie steengroeves en twee mijnen in jaar 11?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 11 met fok seed.
Als je ze op pauze zet kosten ze wel al resources.In the coolest little capital of the world
Niet als je ze plaatst en dan direct op pauze zet. Dan worden er nog geen resources naartoe gebracht, maar wel de plaatst gereserveerd. Ik doe dat meestal ook met mijnen, omdat die moeilijker te plaatsen zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
waarom heb je al drie steengroeves en twee mijnen in jaar 11?
Als je ze op pauze zet kosten ze wel al resources.
15 euro via de site v/d ontwikkelaar of HB store (en dan krijg je er ook nog een drm vrije versie bij)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:20 schreef RickoKun het volgende:
Jullie enthousiasme intigreert mij (fuck spelling). Misschien eens gaan kopen.
Hoeveel euroknakkers is dit spel?
Is het al af?
Je kan het kopen op volgende sites:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:20 schreef RickoKun het volgende:
Jullie enthousiasme intigreert mij (fuck spelling). Misschien eens gaan kopen.
Hoeveel euroknakkers is dit spel?
Is het al af?
Er zitten nog enkele bugs in, maar ik vermoed dat er binnenkort wel een patch zal komen. Het is een dev alleen, dus veel werk om alle crashes te onderzoeken in te fixen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:24 schreef mschol het volgende:
en ja het is af (dus geen early access ofzo)
ook via https://www.humblebundle.com/store/p/banished_storefront te koop, voor ¤14,99quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:25 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan het kopen op volgende sites:
Steam Store: 18.99 ¤
Shining Rock Software website (developer site): $19.99 (via paypal 15¤ ongeveer)
gog.com: $19.99
Beste is via de Shining Rock Software website. Daar krijg je een DRM-free versie én een Steam key.
mja, bugs kunnen natuurlijk altijd erin zitten.. het ging er nu even om dat het geen early access wasquote:[..]
Er zitten nog enkele bugs in, maar ik vermoed dat er binnenkort wel een patch zal komen. Het is een dev alleen, dus veel werk om alle crashes te onderzoeken in te fixen.
Had ik daar maar aan gedacht.quote:Op zondag 23 februari 2014 01:18 schreef Kikopuz het volgende:
Net een brand gehad.
Schade: 1 huis
Slachtoffers: geen
Hell yeahWeet niet of het geluk was maar: Gewoon de omliggende woningen/gebouwen ontruimen (verwijderen, zonder echt te verwijderen) en zoveel mogelijk laborers aanstellen (ik had er 40) om de brand te blussen. Met prioriteit natuurlijk!
quote:Op zondag 23 februari 2014 01:49 schreef Jump het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niemand die zegt dat het de axe van Ardine was hé!
Ze hebben bij mij ook soms ineens hongerquote:Op zondag 23 februari 2014 01:45 schreef jogy het volgende:
Ik had ff last van een hongerstaking denk ik (bug)
[ afbeelding ]
Ik ben nu voor de achievement 'educated' aan het gaan en mag er voorlopig dus geen aanvaarden. Ik moet vier jaar hebben met minstens 200 volwassenen die allemaal educated zijn.quote:
Oh da's wel een goed punt. Ik had er niet eens over nagedacht dat het domme tyfuslijers zijnquote:Op zondag 23 februari 2014 01:56 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ben nu voor de achievement 'educated' aan het gaan en mag er voorlopig dus geen aanvaarden. Ik moet vier jaar hebben met minstens 200 volwassenen die allemaal educated zijn.
Is er nog een persoon van 80 jaar die maar blijft leven en niet geschoold is
Maar heb ook al een hoop nomads terug het bos ingestuurd, is leuk om dat treintje te zien gaan.
Komme ze doen?quote:Op zondag 23 februari 2014 02:04 schreef Kikopuz het volgende:
Bij mij zijn er aliens geland...
[ afbeelding ]
Ook goed doorgebouwd danquote:Op zondag 23 februari 2014 02:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Komme ze doen?
[ afbeelding ]
Het begin van mijn metropool is er
Ja, na een paar potjes merkte ik dat ze allemaal steeds ouder worden maar dat er niet 'zomaar' nieuwe citizens bij komen. Dan gaan ze dus wel dood maar krijg ik geen nieuwe citizensquote:Op zondag 23 februari 2014 02:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Ook goed doorgebouwd danik heb nu 744 citizens in jaar 70. Wel eens een dipje gehad omdat ik een lange periode geen huizen gebouwd had, heeft zo een 20 jaar gevolgen gehad.
Inderdaad, een hoop huizen erbij en gelijk ook eten voorzien en de rest komt wel in orde.quote:Op zondag 23 februari 2014 02:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, na een paar potjes merkte ik dat ze allemaal steeds ouder worden maar dat er niet 'zomaar' nieuwe citizens bij komen. Dan gaan ze dus wel door maar krijg ik geen nieuwe citizensDie nomads laten ook lang op zich wachten, dus ben ik niet meer zuinig geweest met huizen bouwen. Lading huizen neerzetten en ze raken vanzelf vol. Door de tieners die gaan samenwonen of door de nomads.
quote:Op zondag 23 februari 2014 02:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gasten... ik ben in jaar +-70 en ik heb nog maar <200 mensen hahaquote:Op zondag 23 februari 2014 02:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Ook goed doorgebouwd danik heb nu 744 citizens in jaar 70. Wel eens een dipje gehad omdat ik een lange periode geen huizen gebouwd had, heeft zo een 20 jaar gevolgen gehad.
Hoe doe je dat? Ik kom niet voorbij de vijfde winter.quote:Op zondag 23 februari 2014 02:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Komme ze doen?
[ afbeelding ]
Veel vreten en huizen makenquote:Op zondag 23 februari 2014 02:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik kom niet voorbij de vijfde winter.
Dat probeer ik dus te doen, maar dan hou ik niemand over om kleding te maken.quote:
mehquote:Op zondag 23 februari 2014 03:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat probeer ik dus te doen, maar dan hou ik niemand over om kleding te maken.
Standaard 5, zo kan ik het micromanagen makkelijk bijhouden.quote:Op zondag 23 februari 2014 03:38 schreef Chef_M het volgende:
[ afbeelding ]
Te herkenbaar.
Zijn er trouwens mensen die gemiddeld lager dan x10 speed spelen?
5, tenzij alles de hele tijd goed gaat en ik een hele woonwijk uit de grond wil stampenquote:Op zondag 23 februari 2014 03:38 schreef Chef_M het volgende:
[ afbeelding ]
Te herkenbaar.
Oh ja, ik zou nog een ziekenhuis bouwen.quote:Op zondag 23 februari 2014 03:47 schreef einschtein het volgende:
Krijg de pleuris, ziekte in mijn stad.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 23 februari 2014 03:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh ja, ik zou nog een ziekenhuis bouwen.
Bekende gedachte
Tijdens het vissen inderdaad, nu je het zegt!quote:Op zondag 23 februari 2014 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vallende rotsen, kom jij die bordjes nooit tegen als je een welverdiende vakantie hebt?
koe uit de aangrenzende pasturie geslacht op het crop field?quote:Op zondag 23 februari 2014 11:13 schreef Sejt het volgende:
[..]
Tijdens het vissen inderdaad, nu je het zegt!
Nog iets vaags...
[ afbeelding ]
Zoietsquote:Op zondag 23 februari 2014 11:17 schreef mschol het volgende:
[..]
koe uit de aangrenzende pasturie geslacht op het crop field?
Gemiddeld 5 denk ik.quote:Op zondag 23 februari 2014 03:38 schreef Chef_M het volgende:
[ afbeelding ]
Te herkenbaar.
Ja inderdaad. Dat viel mij meteen de eerste winter op. Mensen zijn zo egoïstisch. Als een groep mensen gezamenlijk zijn gebanished dan lijkt het me logisch dat mensen gaan samenwerken en alles eerlijk delen, maar neeeee. Ikke ikke ikke en de rest kan doodvriezen.quote:Op zondag 23 februari 2014 11:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Enige kritiekpuntje op 't systeem in 't spel vind ik de manier waarop de huizen hun supplies halen. In het geval van schaarste kan dat echt grote problemen opleveren. Dan heeft een huis opeens een berg firewood en food, genoeg voor een half jaar, en dan heeft een ander huis helemaal niks. Lijkt me niet echt realistisch in een kleine gemeenschap.
Best wel realistisch dus.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:21 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat viel mij meteen de eerste winter op. Mensen zijn zo egoïstisch. Als een groep mensen gezamenlijk zijn gebanished dan lijkt het me logisch dat mensen gaan samenwerken en alles eerlijk delen, maar neeeee. Ikke ikke ikke en de rest kan doodvriezen.
625 firewoodquote:Op zondag 23 februari 2014 14:18 schreef Rezania het volgende:
Wat kan je het beste ruilen? Wil nieuwe zaadjes kopen, maar die zijn 2500 per stuk, ga ik niet redden met iron tools.
Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan.quote:
intressante uitdagingquote:Mountain Men
Using a harsh climate and a small mountainous map, maintain a population of 50 people for 20 years
het is of iron, of coal.. en volgens mij kan je altijd switchenquote:Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn mine wil trouwens alleen maar iron produceren, kan hij niet tegelijkertijd coal produceren?
logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan.Eigenlijk kom ik nu alles te kort.
Heb er nu 2, maar heb eerst alle bomen gekapt (beetje dom, weet het), dus nu moeten ze eerst een bos aanplanten.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:52 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.
Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:13 schreef Rezania het volgende:
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant.
Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:18 schreef Jump het volgende:
[..]
Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.
Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet.quote:Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten
Ik heb meerdere herbalist, op de verschillende uithoeken van de kaart ongeveer. Die doen meestal toch niks maar dan hoeft de rest niet al te ver te wandelen.quote:Op zondag 23 februari 2014 15:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk.
[..]
Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet.
quote:Op zondag 23 februari 2014 15:24 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb meerdere herbalist, op de verschillende uithoeken van de kaart ongeveer. Die doen meestal toch niks maar dan hoeft de rest niet al te ver te wandelen.
Mijn limit stond op 150 000 en alles zat vol
Zeker er van dat je ziekenhuis niet te vol zat? Wat of ook een logisch idee is om een aantal ziekenhuizen op een aantal taktische plekken te zetten.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:52 schreef Jump het volgende:
Stomme mensen die ziek worden. Staan ze voor een hospitaal, gaan ze naar een dichtbij hun huis de andere kant van de map, onderweg iedereen aan het besmetten. Zojuist 102 mensen met scarlet fever...
Jaar vier: nog niet iedereen is genezen...
Jaar zes: een persoon nog ziek, gaat die terug naar huis wat eten halen. 23 mensen terug ziek iets later...
Jaar acht: eindelijk allemaal genezen. Ik ben gestopt met tellen van de doden rond de 30...
De AI voor zieke mensen moet echt grondig aangepakt worden. Ik had ook iemad die bijnde dokter zat, en opeens eind verderop drie logs gaat oprapen en terug naar de dokter gaat... Blijkt het nog een farmer te zijn ook.
Ik had er zeven toen, dus lijkt me meer dan genoeg. Ze staan ook goed verspreid zodat er overal eentje is zonder al te ver te lopen. Er zou nog een grafiek moeten bijkomen in de town hall, eentje met aantal zieke inwoners.quote:Op zondag 23 februari 2014 16:28 schreef dekkered het volgende:
[..]
Zeker er van dat je ziekenhuis niet te vol zat? Wat of ook een logisch idee is om een aantal ziekenhuizen op een aantal taktische plekken te zetten.
Jee, dan bevriezen ze met de maag vol!quote:Op zondag 23 februari 2014 16:54 schreef Rezania het volgende:
Een teveel aan eten.Maar een tekort aan tools, stone en logs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Mja, zou eerder wachten op een patch die het kan fixen.quote:
Aan de andere kant haalt elk huishouden volgens mij genoeg vreten binnen voor een seizoen of zo (not sure) en dan zouden 400+ peaches nog niet eens extreem veel zijn, wel extreem eenzijdig, dat wel. Ik weet ook niet of de verschillende voedingsstoffen ook verschillende calorieën heeft zeg maar.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, zou eerder wachten op een patch die het kan fixen.
Maar dan kan er toch gewoon een patch komen van 200 huizen, 20.000 stukken vlees, ieder huis 100 stukken vlees, zoiets? Nu kan de één zich helemaal volvreten terwijl de rest van de straat dood neervalt.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Aan de andere kant haalt elk huishouden volgens mij genoeg vreten binnen voor een seizoen of zo (not sure) en dan zouden 400+ peaches nog niet eens extreem veel zijn, wel extreem eenzijdig, dat wel. Ik weet ook niet of de verschillende voedingsstoffen ook verschillende calorieën heeft zeg maar.
True! Misschien een soort berekening dat wanneer er voedselovervloed is dat ze hun voorraad tot de nok vol proppen en wanneer er minder is iedereen op rantsoen moet of zo? Aan de andere kant moet je gewoon ten alle tijden een surplus houden en dan heb je dit gezeik nietquote:Op zondag 23 februari 2014 17:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar dan kan er toch gewoon een patch komen van 200 huizen, 20.000 stukken vlees, ieder huis 100 stukken vlees, zoiets? Nu kan de één zich helemaal volvreten terwijl de rest van de straat dood neervalt.
Juist niet, dat egoïsme maakt het onvoorspelbaarder en dus realistischer (immers is de mens nou eenmaal een onvoorspelbaar wezen)quote:Op zondag 23 februari 2014 17:17 schreef Rezania het volgende:
Het spel heeft potentie hoor, maar nu is het echt uit balans door al die egoïstische lullo's.
En wat nou al ik er een communistisch dorp van wil maken?quote:Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Juist niet, dat egoïsme maakt het onvoorspelbaarder en dus realistischer (immers is de mens nou eenmaal een onvoorspelbaar wezen)
Ik heb meestal ook een surplus, maar toen hadden ze plots geen tools meer en was de surplus weg.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef jogy het volgende:
[..]
True! Misschien een soort berekening dat wanneer er voedselovervloed is dat ze hun voorraad tot de nok vol proppen en wanneer er minder is iedereen op rantsoen moet of zo? Aan de andere kant moet je gewoon ten alle tijden een surplus houden en dan heb je dit gezeik niet.
Een simpel slidertje in het spel wat een maximum aan 'eigen voorraad' per persoon in een huishouden vaststelt lost dit wel op denk ik.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:26 schreef Rezania het volgende:
Ik heb meestal ook een surplus, maar toen hadden ze plots geen tools meer en was de surplus weg.
Iedere slider dan op max. 10 zetten. Lopen voor je eten, bitches.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Een simpel slidertje in het spel wat een maximum aan 'eigen voorraad' per persoon in een huishouden vaststelt lost dit wel op denk ik.
Heb je ze wel in een pasture gezet en heb je die pasture wel een werker gegeven?quote:Op zondag 23 februari 2014 19:09 schreef Rezania het volgende:
Haha, kreeg net de melding dat een vent was overleden tijdens een geboorte.![]()
En mijn kippen willen niet voortplanten, heb er nog maar 2 over van de 12 waar ik mee begon.
2 werkers in een 20 bij 20 pasture, begon met 12 kippen, nu zijn er geen over.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je ze wel in een pasture gezet en heb je die pasture wel een werker gegeven?
Gaat niet slecht tot nog toe, heb alleen heel veel moeite gehad om mijn food supply stabiel te krijgen waardoor ik nu erg laat ben begonnen met de bouw van mijn blacksmith. Zodra die af is (gaat wel een tijdje duren nog) verwacht ik een redelijk stabiele koers en kan ik meer huisjes gaan bouwen.quote:
Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef jogy het volgende:
Trouwens, het is allemaal wel leuk die studenten en zo maar ik heb stiekem liever een 12 jarige in de mijnen werken dan dat ie leert schrijven. Ik heb nu 18 studenten die hun tijd beter konden besteden. Wat is de toegevoegde waarde van opgeleide mensen?
Ah oké. Dus alleen de overgang van ongeletterde naar geleerde arbeiders doet even pijn?quote:Op zondag 23 februari 2014 20:31 schreef Jump het volgende:
[..]
Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.
http://steamcommunity.com/id/jump_be/stats/242920/achievements/quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen. Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!
• Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.
• Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.
• Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.onlinekeystore.com/banished-drm-free.html
9 euro
Nice. Misschien morgen maar op de kop tikken.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:09 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.onlinekeystore.com/banished-drm-free.html
9 euro
DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?
Heb je het zelf al gekocht?quote:Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Yep, krijg je een torrent.quote:
quote:Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).quote:Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De achievements zitten ook gewoon in het spel zonder Steam, maar is leuker om te kunnen delenquote:Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef RickoKun het volgende:
[..]klinkt een beetje triest maar met dit spel zou ik wel wat steam achievements willen doen (heb ik tenminste wat doelen).
http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.comquote:Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:
[..]
[..]
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).
Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Nou ja, als je het goed doet is er natuurlijk gewoon een balans. Ik zou zeggen dat je dan bomen moet laten staan en maximaal 1 hunter en 1 gatherer kan neerzetten.quote:Op maandag 24 februari 2014 00:52 schreef einschtein het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is?
Volgens het officiële forum kunnen een herbalist en een forester lodge prima samen. Bij mij is dat in elk geval waar. Zolang het maar dichtbebost is. Of het nou geplant is of van nature zo is maakt niet uit. Ik had ooit twee seizoenen lang dat mijn herbalists slechts 8 herbs per seizoen hadden. Toen liet ik mijn forester lodge op alleen planten staan en sindsdien krijg ik weer herbs binnenquote:Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Nooit?quote:Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Dus ze verkopen alleen maar een download en je krijgt geen Key? Krijg dan het gevoel dat hun het geld binnen strijken met 1 koopje van 20 dollar...quote:
Er zijn website die ik "blind" vertrouw. Die humblestore (van de humble bundle) durf ik zonder problemen te kopen. Dit ook nog omdat hij daar bij aangesloten is en je krijgt ook je download en key via daar als je op zijn website zelf koopt.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:
[..]
[..]
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).
Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Heb net een mailtje gedaan naar de maker om het even duidelijk te maken dat die website verkoopt.quote:Op zondag 23 februari 2014 22:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com
Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in.
Healthy bij toeval gekregen (perongeluk stad laten draaien, wat of uiteindelijk een faalende stad heeft opgelevert door een grote brand maar wel de achive gehaald. En toevallig nu net de smiles all around gehaald.quote:Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen. Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!
• Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.
• Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.
• Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
En hoe dan ook valt het wel mee, de efficientie van de herbalist gaat wat omlaag maar dat overleef je wel. Persoonlijk maak ik meestal 3 of 4 van die gather/hunter plekken aan en in de helft daarvan gooi ik er een boswachter tussen en nog 1 herbalist maar ik heb nooit te kort aan herbals gehad, die gekke heks zit meestal gewoon te chillen omdat ze meer dan genoeg heeft.quote:Op maandag 24 februari 2014 02:25 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nooit?Dat wist ik heul nie'.
Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten.
Limieten hoger zetten geeft je ruimte voor mindere tijden. Food sowieso op heel hoog zetten, maar ook firewood mag je op 500 o.i.d. zetten. Tools ook, want die gaan soms heel hard.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen
Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppenquote:Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen
Eens en misschien toch iets van een voedselvoorbereider die je kan instellen op bepaalde eindproducten oid.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef Sejt het volgende:
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren.
Voedsel staat bij mij op 999.999.quote:Op maandag 24 februari 2014 11:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen, zodra je een steengroeve of mijn hebt zet je hetgeen wat ze daar produceren ook ergens op 500 ipv 200 want ze zijn nu eenmaal trager met produceren dan wanneer het in de bossen ligt dus heb je een bouwbuffer. Tools zou je op een gegeven moment ook hoger kunnen zetten maar dat is mindere noodzaak.
Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistischquote:Op maandag 24 februari 2014 12:46 schreef Furdinand het volgende:
[..]
Voedsel staat bij mij op 999.999.
heb nu een voorraad van zo'n 110.000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 35 in FOK!seed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
Niet echt hoor, daar heb je town hall voor, kan je grafiekjes bekijken tot je scheel bent.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.
begraafplaatsen, kerken en herbergen zijn er om het geluksniveau op te krikken en dat doen ze best goed volgens mij. Een iets diepere productieketen lijkt me wel tof. Eventueel dat het pas actief/mogelijk wordt als je een marktplaats hebt en dat je daar broodverkopers kan aanwijzen oid, die dan voor mijn part thuis broden bakt om in de verkoop te doen. Hetzelfde als met ingemaakt fruit en gepekelde vis en gedroogd/gepekeld vlees. de 'luxe artikelen'quote:Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
quote:Op maandag 24 februari 2014 13:10 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 30 in FOK!seed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaar 35 in FOK!seed:Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerdquote:Op maandag 24 februari 2014 13:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch. (en dan kan je een gebouwtje neerzetten die voedsel droogt, pekelt of inmaakt oid voor de langere tijd)
Ik probeer steeds een paar stappen vooruit te denken zodat ik een structuur heb waarmee ik makkelijk nomads of babybooms mee kan opvangen. Op zich is mijn layout en aantal voorzieningen dus nooit perfect op maat voor datgene waar NU de vraag naar is.. maargoed, dingen die je niet nodig hebt zet je gewoon uit of op pauze, daar heb je dan geen omkijken naar.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:31 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.
Ik probeer ten alle tijden een overcapaciteit aan jager/verzamelaar/visserij huisjes te hebben zodat ik er in geval van dreigende schaarste al mijn mijnwerkers vreten kan laten halen of als ik genoeg arbeiders heb die eraan toe kan wijzen. Zit nu bijvoorbeeld met 110 mensen op een surplus van 6000 en als het onder de 2500 zakt ga ik meer mensen toewijzen tot het weer genoeg is. Ik heb nu ook een pasture met 25 schapen trouwensquote:Op maandag 24 februari 2014 13:37 schreef Furdinand het volgende:
[..]
true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |