abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137048806
quote:
Mountain Men
Using a harsh climate and a small mountainous map, maintain a population of 50 people for 20 years
intressante uitdaging :X
pi_137048850
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn mine wil trouwens alleen maar iron produceren, kan hij niet tegelijkertijd coal produceren?
het is of iron, of coal.. en volgens mij kan je altijd switchen
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 14:52:42 #203
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137048908
Stomme mensen die ziek worden. Staan ze voor een hospitaal, gaan ze naar een dichtbij hun huis de andere kant van de map, onderweg iedereen aan het besmetten. Zojuist 102 mensen met scarlet fever...


Jaar vier: nog niet iedereen is genezen...
Jaar zes: een persoon nog ziek, gaat die terug naar huis wat eten halen. 23 mensen terug ziek iets later...
Jaar acht: eindelijk allemaal genezen. Ik ben gestopt met tellen van de doden rond de 30...

De AI voor zieke mensen moet echt grondig aangepakt worden. Ik had ook iemad die bijnde dokter zat, en opeens eind verderop drie logs gaat oprapen en terug naar de dokter gaat... Blijkt het nog een farmer te zijn ook.

[ Bericht 19% gewijzigd door Jump op 23-02-2014 15:12:07 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137048919
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan. _O- Eigenlijk kom ik nu alles te kort. :')
logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.
In the coolest little capital of the world
pi_137049487

Kindermishandelaars. :o
pi_137049672
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:52 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.
Heb er nu 2, maar heb eerst alle bomen gekapt (beetje dom, weet het), dus nu moeten ze eerst een bos aanplanten. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137049682
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 15:18:16 #208
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137049911
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:13 schreef Rezania het volgende:
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant. :')
Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.

Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137049964
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:18 schreef Jump het volgende:

[..]

Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.
Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk.
quote:
Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten :')
Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137050199
Jammer dat je niet kan zien dat er niet veel eten uit een gebied bij een gatheren/hunter meer zit. :P
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 15:24:53 #211
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137050203
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk.

[..]

Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet. _O-
Ik heb meerdere herbalist, op de verschillende uithoeken van de kaart ongeveer. Die doen meestal toch niks maar dan hoeft de rest niet al te ver te wandelen.

Mijn limit stond op 150 000 en alles zat vol :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137050272
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:24 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik heb meerdere herbalist, op de verschillende uithoeken van de kaart ongeveer. Die doen meestal toch niks maar dan hoeft de rest niet al te ver te wandelen.

Mijn limit stond op 150 000 en alles zat vol :D
:o Wtf. :') _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137050575
http://www.twitch.tv/cohhcarnage
Leuke streamer die net een nieuwe map gestart is met de hoogste moeilijheidsgraag Mountains/Small/Harsh/Hard. Je leert er ook handige tips en trucs van hem en andere lui in de stream daar :Y
pi_137052586


Jaar 5 van de FoK!seed. Halifax begint vorm te krijgen. De zojuist afgebouwde trader is geopend en klaar om schepen te ontvangen. De dorpskern is inmiddels opgeschoven vanuit het midden van de vallei rechts naar de kustlijn. Hier zal het uiteindelijke centrum zich gaan vormen :)
Pop: 29
  zondag 23 februari 2014 @ 16:26:17 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137052771
Oké, ik ga nu weer de FOK!seed proberen, volgens mij heb ik wel het één en ander bijgeleerd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137052839
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:52 schreef Jump het volgende:
Stomme mensen die ziek worden. Staan ze voor een hospitaal, gaan ze naar een dichtbij hun huis de andere kant van de map, onderweg iedereen aan het besmetten. Zojuist 102 mensen met scarlet fever...


Jaar vier: nog niet iedereen is genezen...
Jaar zes: een persoon nog ziek, gaat die terug naar huis wat eten halen. 23 mensen terug ziek iets later...
Jaar acht: eindelijk allemaal genezen. Ik ben gestopt met tellen van de doden rond de 30...

De AI voor zieke mensen moet echt grondig aangepakt worden. Ik had ook iemad die bijnde dokter zat, en opeens eind verderop drie logs gaat oprapen en terug naar de dokter gaat... Blijkt het nog een farmer te zijn ook.
Zeker er van dat je ziekenhuis niet te vol zat? Wat of ook een logisch idee is om een aantal ziekenhuizen op een aantal taktische plekken te zetten.
Every war is different, every war is the same.
pi_137053245


Stabiele populatie denk ik zo :) Nu even kijken hoe ik wederom kan uitbreiden.. Ruimte begint schaars te worden.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:39:26 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137053326


Ik maakte elke keer de fout om meteen te willen vissen maar die bessenplukkers verzamelen ook een zooi vreten bij elkaar dus laat ik het vissen wel voor later en ga ik me niet concentreren op een tunnel, straks een jager erbij en dan komt het wel goed met ze.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137053704
Wanneer kan ik de eerste trader verwachten? Heb de tradepost nu al een jaar...
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 16:49:56 #220
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137053793
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:28 schreef dekkered het volgende:

[..]

Zeker er van dat je ziekenhuis niet te vol zat? Wat of ook een logisch idee is om een aantal ziekenhuizen op een aantal taktische plekken te zetten.
Ik had er zeven toen, dus lijkt me meer dan genoeg. Ze staan ook goed verspreid zodat er overal eentje is zonder al te ver te lopen. Er zou nog een grafiek moeten bijkomen in de town hall, eentje met aantal zieke inwoners.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137053973
Een teveel aan eten. _O_ Maar een tekort aan tools, stone en logs. ;(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 16:55:14 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137054025
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:54 schreef Rezania het volgende:
Een teveel aan eten. _O_ Maar een tekort aan tools, stone en logs. ;(
Jee, dan bevriezen ze met de maag vol! *O*.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137054450
jaar 25 FOK!seed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  zondag 23 februari 2014 @ 17:08:51 #224
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137054550
Hoe lang blijven mensen eigenlijk nog leven als het eten en stookhout op is?

Bij mij is het nog niet voorgekomen :{
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:10:39 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137054612
Jaartje 5

Geen visserij heeft me geen pijn gedaan, 1000 voorraad en 23 inwoners. Ik heb net mijn kleermaker en een boswachterij neer gezet en een orkaan overleeft die langs mijn dorp ging (1 dode). Het tekort aan voedselvariatie wordt goed opgevangen door de heks in het bos.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137054748


_O- :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:14:44 #227
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137054783
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:13 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

_O- :')
Dat huis zou ik gewoon slopen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137054906
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat huis zou ik gewoon slopen.
Mja, zou eerder wachten op een patch die het kan fixen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137054919
Het spel heeft potentie hoor, maar nu is het echt uit balans door al die egoļstische lullo's. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137054955

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:19:41 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137054994
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, zou eerder wachten op een patch die het kan fixen. :P
Aan de andere kant haalt elk huishouden volgens mij genoeg vreten binnen voor een seizoen of zo (not sure) en dan zouden 400+ peaches nog niet eens extreem veel zijn, wel extreem eenzijdig, dat wel. Ik weet ook niet of de verschillende voedingsstoffen ook verschillende calorieėn heeft zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137055067
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Aan de andere kant haalt elk huishouden volgens mij genoeg vreten binnen voor een seizoen of zo (not sure) en dan zouden 400+ peaches nog niet eens extreem veel zijn, wel extreem eenzijdig, dat wel. Ik weet ook niet of de verschillende voedingsstoffen ook verschillende calorieėn heeft zeg maar.
Maar dan kan er toch gewoon een patch komen van 200 huizen, 20.000 stukken vlees, ieder huis 100 stukken vlees, zoiets? Nu kan de één zich helemaal volvreten terwijl de rest van de straat dood neervalt. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:24:07 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137055152
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar dan kan er toch gewoon een patch komen van 200 huizen, 20.000 stukken vlees, ieder huis 100 stukken vlees, zoiets? Nu kan de één zich helemaal volvreten terwijl de rest van de straat dood neervalt. _O-
True! Misschien een soort berekening dat wanneer er voedselovervloed is dat ze hun voorraad tot de nok vol proppen en wanneer er minder is iedereen op rantsoen moet of zo? Aan de andere kant moet je gewoon ten alle tijden een surplus houden en dan heb je dit gezeik niet :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137055179
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:17 schreef Rezania het volgende:
Het spel heeft potentie hoor, maar nu is het echt uit balans door al die egoļstische lullo's. :D
Juist niet, dat egoļsme maakt het onvoorspelbaarder en dus realistischer (immers is de mens nou eenmaal een onvoorspelbaar wezen) :P
pi_137055228
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Juist niet, dat egoļsme maakt het onvoorspelbaarder en dus realistischer (immers is de mens nou eenmaal een onvoorspelbaar wezen) :P
En wat nou al ik er een communistisch dorp van wil maken? :{w Ik wil ze straffen voor hun egoļsme. ~O>
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef jogy het volgende:

[..]

True! Misschien een soort berekening dat wanneer er voedselovervloed is dat ze hun voorraad tot de nok vol proppen en wanneer er minder is iedereen op rantsoen moet of zo? Aan de andere kant moet je gewoon ten alle tijden een surplus houden en dan heb je dit gezeik niet :P.
Ik heb meestal ook een surplus, maar toen hadden ze plots geen tools meer en was de surplus weg. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 17:30:15 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137055391
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:26 schreef Rezania het volgende:
Ik heb meestal ook een surplus, maar toen hadden ze plots geen tools meer en was de surplus weg. :')
Een simpel slidertje in het spel wat een maximum aan 'eigen voorraad' per persoon in een huishouden vaststelt lost dit wel op denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137055535
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef mschol het volgende:

[..]

intressante uitdaging :X
pi_137055757


OUR LORD AND SAVIOUR!!! _O_ _O_ _O_ _O_
pi_137056334


Weer verder gegaan met m'n tweede dorp. Inmiddels jaar 15. Gaat verrassend goed! Had toen ik de overgang probeerde te maken naar 40+ wel een klein probleem met de voedselvoorziening. Mede ook omdat ik op hetzelfde moment een school had gebouwd om al die stervende educated citizens te vervangen. Hierdoor was de werkende populatie langzaam aan het afnemen.

Daarna al m'n winterjassen ingeruild voor een koe. Inmiddels is de derde geboren. (Had maar een koe gekocht, dus snap niet hoe dat kan. Was van plan in het volgende seizoen weer mijn winterjassen te verkopen voor een tweede koe/stier.) Voedsel loopt als een trein en breekt record na record. Ook heb ik eindelijk mijn probleem met logs opgelost. Volle bak forresters en limiet met 300-400 omhoog.

Als ik niet ga prutsen met nieuwe huizen en baby's kan dit dorp wel een tijd doorgaan. Moet nog wel kolen halen en een hoop importeren via trade wat nu nog wat lastig is. Die koe kostte 800 en daar heb ik dus m'n hele winterjassenvoorraad voor opgeofferd.

Edit: Oja, sinds vorige plaatje heb ik er ook twee gebieden bijgebouwd namelijk C en D. Beide zijn dezelfde configuratie als A en B. Combo van Forrester/Gatherer/Hunter. Haal echt bakken met venison en leather binnen. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_137057260
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
sterkte _O-
pi_137057336
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 17:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Een simpel slidertje in het spel wat een maximum aan 'eigen voorraad' per persoon in een huishouden vaststelt lost dit wel op denk ik.
Iedere slider dan op max. 10 zetten. Lopen voor je eten, bitches.
  zondag 23 februari 2014 @ 18:58:20 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137059998
Jaartje 10 (+1 :') ) Van Fokseed dorp.

Ik heb nu 3 tunnels geboord naar de buitenwereld toe en heb er twee mijnen neer geplempt en ga er een mijnersdorpje van maken. Die grondstoffen ga ik weer verhandelen voor vee en zaden.



Mijn tweede deel is enkel voor de hout en voedselvoorzieningen, ik probeer de voedsel en hout hutjes buiten elkaars ringen te laten werken en onderaan de tweede foto zal nog wel een tweede centrum komen.


44 inwoners, 2500+ surplus aan voedsel en nog niets naars tegen gekomen. Zo maar eens denken aan town hall/hospital en wat waterputten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137060712
Haha, kreeg net de melding dat een vent was overleden tijdens een geboorte. :') _O-

En mijn kippen willen niet voortplanten, heb er nog maar 2 over van de 12 waar ik mee begon. -O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:14:20 #244
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137060994
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:09 schreef Rezania het volgende:
Haha, kreeg net de melding dat een vent was overleden tijdens een geboorte. :') _O-

En mijn kippen willen niet voortplanten, heb er nog maar 2 over van de 12 waar ik mee begon. -O-
Heb je ze wel in een pasture gezet en heb je die pasture wel een werker gegeven?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137061243


Met de FOK!seed :P
pi_137061964
quote:
5s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Heb je ze wel in een pasture gezet en heb je die pasture wel een werker gegeven?
2 werkers in een 20 bij 20 pasture, begon met 12 kippen, nu zijn er geen over. :') Goed, ik denk dat ik maar koeien ga importeren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137062112
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 18:08 schreef mschol het volgende:

[..]

sterkte _O-
Gaat niet slecht tot nog toe, heb alleen heel veel moeite gehad om mijn food supply stabiel te krijgen waardoor ik nu erg laat ben begonnen met de bouw van mijn blacksmith. Zodra die af is (gaat wel een tijdje duren nog) verwacht ik een redelijk stabiele koers en kan ik meer huisjes gaan bouwen.

Maar heb tot nog toe alle deaths weten te voorkomen *O*
  zondag 23 februari 2014 @ 19:42:43 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137062776
Jaartje 15

Mijnstadje gaat gestaag, ben nu ook eindelijk een handelspost aan het bouwen en heb een paar jaar geleden op het nippertje een voedselcrisis voorkomen door meer jagers en verzamelaars in de hutjes te proppen, toen ging het weer van 600 surplus richting de 2500, zodra het onder de 1500 komt ga ik in panic mode kijken waar het beter kan en meestal heb ik wel capaciteit over :'). Sindsdien ook twee jagershutjes en bosplukkershutjes neer gezet voor als het nog een keer voorkomt.

Nog net voor mijn hospital klaar was (nog 40% te gaan) kreeg ik opeens een uitbraak hevige diarree dus dat ding was er ook net op tijd en is er maar ééntje gestorven. Mijn kolenmijn gaat redelijk, de steenhouwerij is net van start gegaan met 5 steenhouwers en ik heb nog 358 ijzer dus de tweede mijn is nog niet nodig verder. Nu een schooltje aan het neerzetten en kijken of dat allemaal soepel gaat :9.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137063538


:D
  zondag 23 februari 2014 @ 20:30:17 #250
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137065545
Trouwens, het is allemaal wel leuk die studenten en zo maar ik heb stiekem liever een 12 jarige in de mijnen werken dan dat ie leert schrijven. Ik heb nu 18 studenten die hun tijd beter konden besteden. Wat is de toegevoegde waarde van opgeleide mensen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 20:31:05 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137065582
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef jogy het volgende:
Trouwens, het is allemaal wel leuk die studenten en zo maar ik heb stiekem liever een 12 jarige in de mijnen werken dan dat ie leert schrijven. Ik heb nu 18 studenten die hun tijd beter konden besteden. Wat is de toegevoegde waarde van opgeleide mensen?
Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 20:32:06 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137065643
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:31 schreef Jump het volgende:

[..]

Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.
Ah oké. Dus alleen de overgang van ongeletterde naar geleerde arbeiders doet even pijn?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 23 februari 2014 @ 20:39:08 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137066086
Ik heb schaapjes!

En ik heb nu ook mais zaadjes dus daar ga ik binnenkort mee aan de slag, mijn inwoners lopen nu rond in lekker warme jasjes dus kunnen nog langer werken voor hun grote leider. Vooralsnog gaat het goed, voedsel wordt wel iets lastiger maar zit nog steeds gemiddeld op de 1500+ en zodra mijn pasture met schaapjes vol zit komt het vlees met bakken binnen. :9. Nu een paar veldjes maken voor de mais en hopen dat er niet een orkaan langskomt die mijn dorp vernietigd of zo.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137067243
Als je disasters uit hebt staan, is er dan nog reden om van gewas te wisselen? Ziek worden ze toch niet, maar levert het ene gewas meer op dan het andere gewas?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137067442


:7
  zondag 23 februari 2014 @ 21:29:54 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137069650
Jaartje 25

Mijn schamele 4 schaapjes zijn nu met zijn 18en, ik ben boven de 100 gestegen heb ternauwernood een gereedschap-tekort kunnen verhelpen. Leuk detail. Ik kreeg pas een waarschuwing dat er weinig tools waren toen ik al mijnwerkers had lopen zonder tools en er 0 in voorraad was. :'). Dus ik heb mijn handelspost gerooft van al zijn kolen en ijzer en toen kon de smit weer verder.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137069974
Jaar 40 van de FOKseed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:56:00 #258
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137071247
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:01:17 #259
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137071618
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
http://steamcommunity.com/id/jump_be/stats/242920/achievements/

Al gedaan:
* Settlement
* Village
* Town
* Educated
* Jack of all Trades
* Tombstone
* Blacksmith
* Stylish
* Trader
* Exports
* Farmer
* Livestock
* Food Variety
* Foodie
* Lumberjack
* Stonework
* Smelter
* Highwaymen
* Golden Gate
* Immigrants
* Smiles all Around
* Healthy
* Built from Stone
* Ready for Anything
* Builder

:@
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:09:34 #260
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137072107
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:11:16 #261
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137072187
quote:
Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:11:19 #262
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137072198
quote:
Nice. Misschien morgen maar op de kop tikken.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:13:22 #263
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137072291
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?
DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_137072742
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Heb je het zelf al gekocht?
  zondag 23 februari 2014 @ 22:26:57 #265
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137073106
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:21 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Heb je het zelf al gekocht?
Yep, krijg je een torrent.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:30:50 #266
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137073318
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:36:22 #267
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137073662
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
:@ klinkt een beetje triest maar met dit spel zou ik wel wat steam achievements willen doen (heb ik tenminste wat doelen).
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:37:11 #268
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137073711
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ klinkt een beetje triest maar met dit spel zou ik wel wat steam achievements willen doen (heb ik tenminste wat doelen).
De achievements zitten ook gewoon in het spel zonder Steam, maar is leuker om te kunnen delen :P Als je toch de Steam versie wilt, koop het dan op http://www.shiningrocksoftware.com/buy/ Dan krijg je de DRM vrije versie en een Steam key.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137073811
Spuit 11.5

[ Bericht 96% gewijzigd door MaxMark op 23-02-2014 22:56:04 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 22:41:37 #270
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137073931
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:

[..]

[..]

Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com
Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 23 februari 2014 @ 23:09:57 #271
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_137075331
Zo, na een paar dorpen te hebben geprobeerd ga ik nu ook even bezig met de fok!seed!
pi_137076918
Heb de kippenboerderij verplaatst naar de andere zijde van de rivier. Kiek die kippies eens gaan, duikbrilletje en snorkel op :P

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137078048
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is? :P
pi_137078090
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137078092
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:52 schreef einschtein het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is? :P
Nou ja, als je het goed doet is er natuurlijk gewoon een balans. Ik zou zeggen dat je dan bomen moet laten staan en maximaal 1 hunter en 1 gatherer kan neerzetten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 februari 2014 @ 01:47:53 #276
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137078865
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Volgens het officiėle forum kunnen een herbalist en een forester lodge prima samen. Bij mij is dat in elk geval waar. Zolang het maar dichtbebost is. Of het nou geplant is of van nature zo is maakt niet uit. Ik had ooit twee seizoenen lang dat mijn herbalists slechts 8 herbs per seizoen hadden. Toen liet ik mijn forester lodge op alleen planten staan en sindsdien krijg ik weer herbs binnen :)
Maar idd, als je je forester op 'plant' en 'cut' wilt hebben kan je het beste geen herbalist erbij zetten.
pi_137079338
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Nooit? :o Dat wist ik heul nie'.

Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten.
pi_137079906
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:26 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Yep, krijg je een torrent.
Dus ze verkopen alleen maar een download en je krijgt geen Key? Krijg dan het gevoel dat hun het geld binnen strijken met 1 koopje van 20 dollar...
Every war is different, every war is the same.
pi_137079915
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:

[..]

[..]

Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Er zijn website die ik "blind" vertrouw. Die humblestore (van de humble bundle) durf ik zonder problemen te kopen. Dit ook nog omdat hij daar bij aangesloten is en je krijgt ook je download en key via daar als je op zijn website zelf koopt.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:41 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com
Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in.
Heb net een mailtje gedaan naar de maker om het even duidelijk te maken dat die website verkoopt.
Ik weet toevallig ook dat hij net voor dat het spel uit kwam had aangegeven dat het via humblestore.com, steam en gog.com zou worden verkocht.

Daarom zet ik er vraagtekens bij en ook nog de reden dat hier wordt gezegt dat hij een torrent download kreeg en bij de reviews staat er ook nog 1 die zegt dat hij een download link kreeg.
Every war is different, every war is the same.
pi_137081316
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
Healthy bij toeval gekregen (perongeluk stad laten draaien, wat of uiteindelijk een faalende stad heeft opgelevert door een grote brand maar wel de achive gehaald. En toevallig nu net de smiles all around gehaald.
Every war is different, every war is the same.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:53:39 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137083313
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:25 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nooit? :o Dat wist ik heul nie'.

Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten.
En hoe dan ook valt het wel mee, de efficientie van de herbalist gaat wat omlaag maar dat overleef je wel. Persoonlijk maak ik meestal 3 of 4 van die gather/hunter plekken aan en in de helft daarvan gooi ik er een boswachter tussen en nog 1 herbalist maar ik heb nooit te kort aan herbals gehad, die gekke heks zit meestal gewoon te chillen omdat ze meer dan genoeg heeft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 11:22:11 #282
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084063
Overpowered bessenplukker. :)

I love my mispoken words.
pi_137084309
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
  maandag 24 februari 2014 @ 11:31:13 #284
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084335
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren.
I love my mispoken words.
  maandag 24 februari 2014 @ 11:35:16 #285
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084455
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
Limieten hoger zetten geeft je ruimte voor mindere tijden. Food sowieso op heel hoog zetten, maar ook firewood mag je op 500 o.i.d. zetten. Tools ook, want die gaan soms heel hard.
Aan de andere kant moet je niet alles heel hoog zetten, want dat gaat dan ten koste van je laborers. (bv. een tailor, die aan z'n limiet zit, wordt even laborer)
Goede balans is belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 24-02-2014 11:57:56 ]
I love my mispoken words.
pi_137084686
Ik heb een bug bij het verwijderen van stone paths. Sommige delen verwijderen ze wel, andere delen worden niet als road herkend en dus ook niet weggehaald, maar ik kan er ook niets anders overheen bouwen.. :(
In the coolest little capital of the world
  maandag 24 februari 2014 @ 11:58:18 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137085154
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen :'), zodra je een steengroeve of mijn hebt zet je hetgeen wat ze daar produceren ook ergens op 500 ipv 200 want ze zijn nu eenmaal trager met produceren dan wanneer het in de bossen ligt dus heb je een bouwbuffer. Tools zou je op een gegeven moment ook hoger kunnen zetten maar dat is mindere noodzaak.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 11:59:35 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137085193
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef Sejt het volgende:
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren.
Eens en misschien toch iets van een voedselvoorbereider die je kan instellen op bepaalde eindproducten oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137087090
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen :'), zodra je een steengroeve of mijn hebt zet je hetgeen wat ze daar produceren ook ergens op 500 ipv 200 want ze zijn nu eenmaal trager met produceren dan wanneer het in de bossen ligt dus heb je een bouwbuffer. Tools zou je op een gegeven moment ook hoger kunnen zetten maar dat is mindere noodzaak.
Voedsel staat bij mij op 999.999. :P
heb nu een voorraad van zo'n 110.000
  maandag 24 februari 2014 @ 13:00:11 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137087517
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:46 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Voedsel staat bij mij op 999.999. :P
heb nu een voorraad van zo'n 110.000
Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch :P. (en dan kan je een gebouwtje neerzetten die voedsel droogt, pekelt of inmaakt oid voor de langere tijd)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137087830
Jaar 30 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 35 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_137087875
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
pi_137087961
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 24 februari 2014 @ 13:20:27 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088190
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.
Niet echt hoor, daar heb je town hall voor, kan je grafiekjes bekijken tot je scheel bent.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 13:24:08 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088309
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
begraafplaatsen, kerken en herbergen zijn er om het geluksniveau op te krikken en dat doen ze best goed volgens mij. Een iets diepere productieketen lijkt me wel tof. Eventueel dat het pas actief/mogelijk wordt als je een marktplaats hebt en dat je daar broodverkopers kan aanwijzen oid, die dan voor mijn part thuis broden bakt om in de verkoop te doen. Hetzelfde als met ingemaakt fruit en gepekelde vis en gedroogd/gepekeld vlees. de 'luxe artikelen'

Volgens mij heeft de maker van het spel ook gewoon rekening gehouden met de mod-potentie. dus hij zet een spel op de markt, binnenkort komt de mod-software uit en gaat de rest wild met uitbreidingen en verdiepingen van het spel.

Waarschijnlijk gooit de mod-gemeenschap binnen de kortste keren meer productenketens eruit en eventueel een militia/politie tegen ongeregeldheden en struikrovers oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137088575
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:10 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 30 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 35 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.
pi_137088765
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch :P. (en dan kan je een gebouwtje neerzetten die voedsel droogt, pekelt of inmaakt oid voor de langere tijd)
true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd :P
pi_137088772
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.
Ik probeer steeds een paar stappen vooruit te denken zodat ik een structuur heb waarmee ik makkelijk nomads of babybooms mee kan opvangen. Op zich is mijn layout en aantal voorzieningen dus nooit perfect op maat voor datgene waar NU de vraag naar is.. maargoed, dingen die je niet nodig hebt zet je gewoon uit of op pauze, daar heb je dan geen omkijken naar.
In the coolest little capital of the world
pi_137088866
Ja ik begrijp dat je vooruit wilt denken maar soms (en dat geef je zelf ook al aan in je verdere reactie) heeft het totaal geen zin te ver te blijven doordenken want soms kan dat dan juist averechts gaan werken omdat er een portie haast/dwang bij zit en waardoor je dus fouten gaat maken,zaken die je eerst niet maakte met als gevolg dat je verspilde moeite en tegenslag krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 13:40:35 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 13:42:43 #300
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088940
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:37 schreef Furdinand het volgende:

[..]

true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd :P
Ik probeer ten alle tijden een overcapaciteit aan jager/verzamelaar/visserij huisjes te hebben zodat ik er in geval van dreigende schaarste al mijn mijnwerkers vreten kan laten halen of als ik genoeg arbeiders heb die eraan toe kan wijzen. Zit nu bijvoorbeeld met 110 mensen op een surplus van 6000 en als het onder de 2500 zakt ga ik meer mensen toewijzen tot het weer genoeg is. Ik heb nu ook een pasture met 25 schapen trouwens :9. Jammer dat er geen shoarma gemaakt kan worden ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')