abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137037941
:Z
pi_137038140


Tweede dorpje na een paar jaar. Het is allemaal nog niet optimaal maar in ieder geval beter dan 't eerste. Begonnen met paar huizen rond het pakhuis om de workshops te voorzien van werkers (tailor, woodcutter, blacksmith). Daar ook nog een apple orchard, cabbage en pepper farm. (Al kwamen die pas later.)

Op dit moment probeer ik de resources en het echte dorp gescheiden te houden. Natuurlijk wel wat huizen bij de resources zodat ze dicht bij hun werk wonen. Punt A was eerst: forrester, gatherer en hunting lodge. Zodoende vullen die er elkaar aan qua wat ze nodig hebben. Voor logs schaaf ik steeds de rand tussen dorp en resources weg. Toen dat langzaamaan niet genoeg bleek een tweede set gebouwd iets zuidelijker. (B) Precies hetzelfde maar dan zonder jager, al bouw ik die misschien er later nog bij.

Iets noordelijker is er ook nog een meer dus zit nog te denken aan een vissershut daar maar op de een of andere manier lukte dat niet echt lekker in 't vorige dorp dus ik wacht nog even met die stap. Op dit moment produceer ik genoeg en gaat alles lekker. Alleen m'n logs gaan er als een malle doorheen en m'n forresters houden dat tempo niet bij. Misschien ten zuiden van de rivier nog een forrester aangezien het daar al leeggekapt is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 23 februari 2014 @ 09:47:49 #183
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137039171
:?

I love my mispoken words.
pi_137039647
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 09:47 schreef Sejt het volgende:
:?

[ afbeelding ]
Vallende rotsen, kom jij die bordjes nooit tegen als je een welverdiende vakantie hebt?
  zondag 23 februari 2014 @ 11:13:17 #185
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137040919
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 10:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Vallende rotsen, kom jij die bordjes nooit tegen als je een welverdiende vakantie hebt?
Tijdens het vissen inderdaad, nu je het zegt!

Nog iets vaags...

I love my mispoken words.
pi_137041026
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:13 schreef Sejt het volgende:

[..]

Tijdens het vissen inderdaad, nu je het zegt!

Nog iets vaags...

[ afbeelding ]
koe uit de aangrenzende pasturie geslacht op het crop field?
  zondag 23 februari 2014 @ 11:19:01 #187
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137041076
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:17 schreef mschol het volgende:

[..]

koe uit de aangrenzende pasturie geslacht op het crop field?
Zoiets :) Op dezelfde locatie stond eerst een weiland met koeien. Maar die produceerde niks (bug o.i.d.), dus ik heb er uiteindelijk iets anders gebouwd.

Ik zit nu héél erg dicht tegen een hongersnood aan. :{



Mede door een paar slechte oogsten (klimaatinstelling staat op de middelste graad), tools problemen en niet anticiperen op de bevolkingsgroei. Deze herfst heb ik gelukkig meer geoogst, dus hopelijk hou ik wat meer over.

En even wat extra bouwen :+



[ Bericht 9% gewijzigd door Sejt op 23-02-2014 11:31:27 ]
I love my mispoken words.
pi_137042059
Enige kritiekpuntje op 't systeem in 't spel vind ik de manier waarop de huizen hun supplies halen. In het geval van schaarste kan dat echt grote problemen opleveren. Dan heeft een huis opeens een berg firewood en food, genoeg voor een half jaar, en dan heeft een ander huis helemaal niks. Lijkt me niet echt realistisch in een kleine gemeenschap.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 23 februari 2014 @ 12:07:27 #189
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137042473
Het is wel leuk hoe dit spel je gruwelijk afstraft op fouten die je maakt/dingen die je vergeet te corrigeren.

Van tool schaarste naar voedselschaarste naar doodgaande arbeiders en dan heel langzaam er weer bovenop kunnen komen. Het is jammer dat die balans zo fragiel is soms.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 23 februari 2014 @ 12:17:53 #190
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137042888
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 03:38 schreef Chef_M het volgende:
[ afbeelding ]


Te herkenbaar. ;(

Zijn er trouwens mensen die gemiddeld lager dan x10 speed spelen?
Gemiddeld 5 denk ik.
10x als er echt geen ruk te doen valt.
5x standaard
2x als ik moet micromanagen tussen burgers en werk aan het verdelen ben
1x als ik aan het traden ben/plannen ben, zoals nieuwe gebouwen plaatsen etc
  zondag 23 februari 2014 @ 12:21:00 #191
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137043008
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 11:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Enige kritiekpuntje op 't systeem in 't spel vind ik de manier waarop de huizen hun supplies halen. In het geval van schaarste kan dat echt grote problemen opleveren. Dan heeft een huis opeens een berg firewood en food, genoeg voor een half jaar, en dan heeft een ander huis helemaal niks. Lijkt me niet echt realistisch in een kleine gemeenschap.
Ja inderdaad. Dat viel mij meteen de eerste winter op. Mensen zijn zo egoïstisch. Als een groep mensen gezamenlijk zijn gebanished dan lijkt het me logisch dat mensen gaan samenwerken en alles eerlijk delen, maar neeeee. Ikke ikke ikke en de rest kan doodvriezen.
  zondag 23 februari 2014 @ 12:37:39 #192
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137043837
Damn, zwaar tool tekort hier, waardoor m'n oogst ook mislukt. Deze winter gaat een hele lange worden!

Meh, opgegeven. 100+ mannen zonder tools. Vorst in 'Autumn' met maar de helft van m'n oogst binnen, terwijl ik handmatig de oogst vroeg gestart had. Ik kon het gewoon niet meer aanzien.

Les: Tools zijn enorm belangrijk en hoe verder je komt in het spel, des te meer coal je nodig hebt. 75 miners met een populatie van 350-400 mensen was gewoon niet genoeg.

[ Bericht 65% gewijzigd door Sejt op 23-02-2014 13:06:14 ]
I love my mispoken words.
pi_137045329
Dit spel is echt onvergeeflijk met fouten :+
Is het bekend hoeveel food mensen verbruiken? Vind het lastig in te schatten, omdat de resource-stromen niet inzichtelijk zijn. Moeilijk micro-managen op die manier..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137045681
Even wat checken hier: een tijd geleden zeiden mensen hier dat een market meer doet dan zaken ophalen van stock piles en opslagsilo's. Het zou ook voedsel/grondstoffen laten 'verwdijnen' als het ware, is dit waar? Heb nog steeds geen market om die reden, maar twijfel of het waar is
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137046206
quote:
18s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:21 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Dat viel mij meteen de eerste winter op. Mensen zijn zo egoïstisch. Als een groep mensen gezamenlijk zijn gebanished dan lijkt het me logisch dat mensen gaan samenwerken en alles eerlijk delen, maar neeeee. Ikke ikke ikke en de rest kan doodvriezen.
Best wel realistisch dus.
pi_137047429
Wat kan je het beste ruilen? Wil nieuwe zaadjes kopen, maar die zijn 2500 per stuk, ga ik niet redden met iron tools. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137048101
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:18 schreef Rezania het volgende:
Wat kan je het beste ruilen? Wil nieuwe zaadjes kopen, maar die zijn 2500 per stuk, ga ik niet redden met iron tools. _O-
625 firewood
  zondag 23 februari 2014 @ 14:37:42 #198
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_137048262
Venison is ook 3 waard. Kun je ruilen tegen goedkoper voedsel zodat je efficienter bent. Of tegen seeds natuurlijk
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_137048778
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:34 schreef Stranger het volgende:

[..]

625 firewood
Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan. _O- Eigenlijk kom ik nu alles te kort. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137048793
Mijn mine wil trouwens alleen maar iron produceren, kan hij niet tegelijkertijd coal produceren?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137048806
quote:
Mountain Men
Using a harsh climate and a small mountainous map, maintain a population of 50 people for 20 years
intressante uitdaging :X
pi_137048850
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:
Mijn mine wil trouwens alleen maar iron produceren, kan hij niet tegelijkertijd coal produceren?
het is of iron, of coal.. en volgens mij kan je altijd switchen
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 14:52:42 #203
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137048908
Stomme mensen die ziek worden. Staan ze voor een hospitaal, gaan ze naar een dichtbij hun huis de andere kant van de map, onderweg iedereen aan het besmetten. Zojuist 102 mensen met scarlet fever...


Jaar vier: nog niet iedereen is genezen...
Jaar zes: een persoon nog ziek, gaat die terug naar huis wat eten halen. 23 mensen terug ziek iets later...
Jaar acht: eindelijk allemaal genezen. Ik ben gestopt met tellen van de doden rond de 30...

De AI voor zieke mensen moet echt grondig aangepakt worden. Ik had ook iemad die bijnde dokter zat, en opeens eind verderop drie logs gaat oprapen en terug naar de dokter gaat... Blijkt het nog een farmer te zijn ook.

[ Bericht 19% gewijzigd door Jump op 23-02-2014 15:12:07 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137048919
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, heb nu een logs tekort, lijkt me dus geen goed plan. _O- Eigenlijk kom ik nu alles te kort. :')
logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.
In the coolest little capital of the world
pi_137049487

Kindermishandelaars. :o
pi_137049672
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:52 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

logs is wel heel makkelijk om aan te komen. als je gewoon genoeg foresters en woodcutters hebt is het een ideaal betaalmiddel.
Heb er nu 2, maar heb eerst alle bomen gekapt (beetje dom, weet het), dus nu moeten ze eerst een bos aanplanten. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137049682
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 15:18:16 #208
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137049911
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:13 schreef Rezania het volgende:
Trouwens blijven al mijn mensen naar de herbalist gaan, fucking irritant. :')
Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.

Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137049964
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 15:18 schreef Jump het volgende:

[..]

Inderdaad. Belangrijk is dat je die niet ergens in een hoekje plaatst, want dan zijn ze te lang onderweg naar daar en terug.
Maar dat moet wel, je kan dat ding niet midden in het dorp bouwen natuurlijk.
quote:
Zojuist aan mijn foodlimit midden de harvest, dan stoppen ze ermee en laten ze de rest maar wegrotten :')
Daarom heb ik ook drie storage barns gebouwd en het limiet op 15.000 gezet. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137050199
Jammer dat je niet kan zien dat er niet veel eten uit een gebied bij een gatheren/hunter meer zit. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')