abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 20:31:05 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137065582
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef jogy het volgende:
Trouwens, het is allemaal wel leuk die studenten en zo maar ik heb stiekem liever een 12 jarige in de mijnen werken dan dat ie leert schrijven. Ik heb nu 18 studenten die hun tijd beter konden besteden. Wat is de toegevoegde waarde van opgeleide mensen?
Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 20:32:06 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137065643
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 20:31 schreef Jump het volgende:

[..]

Ze werken stukken sneller als ze gestudeerd hebben. Op langer termijn win je dat zeker teurg.
Ah oké. Dus alleen de overgang van ongeletterde naar geleerde arbeiders doet even pijn?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 23 februari 2014 @ 20:39:08 #253
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137066086
Ik heb schaapjes!

En ik heb nu ook mais zaadjes dus daar ga ik binnenkort mee aan de slag, mijn inwoners lopen nu rond in lekker warme jasjes dus kunnen nog langer werken voor hun grote leider. Vooralsnog gaat het goed, voedsel wordt wel iets lastiger maar zit nog steeds gemiddeld op de 1500+ en zodra mijn pasture met schaapjes vol zit komt het vlees met bakken binnen. :9. Nu een paar veldjes maken voor de mais en hopen dat er niet een orkaan langskomt die mijn dorp vernietigd of zo.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137067243
Als je disasters uit hebt staan, is er dan nog reden om van gewas te wisselen? Ziek worden ze toch niet, maar levert het ene gewas meer op dan het andere gewas?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_137067442


:7
  zondag 23 februari 2014 @ 21:29:54 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137069650
Jaartje 25

Mijn schamele 4 schaapjes zijn nu met zijn 18en, ik ben boven de 100 gestegen heb ternauwernood een gereedschap-tekort kunnen verhelpen. Leuk detail. Ik kreeg pas een waarschuwing dat er weinig tools waren toen ik al mijnwerkers had lopen zonder tools en er 0 in voorraad was. :'). Dus ik heb mijn handelspost gerooft van al zijn kolen en ijzer en toen kon de smit weer verder.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137069974
Jaar 40 van de FOKseed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 februari 2014 @ 21:56:00 #258
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137071247
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:01:17 #259
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137071618
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
http://steamcommunity.com/id/jump_be/stats/242920/achievements/

Al gedaan:
* Settlement
* Village
* Town
* Educated
* Jack of all Trades
* Tombstone
* Blacksmith
* Stylish
* Trader
* Exports
* Farmer
* Livestock
* Food Variety
* Foodie
* Lumberjack
* Stonework
* Smelter
* Highwaymen
* Golden Gate
* Immigrants
* Smiles all Around
* Healthy
* Built from Stone
* Ready for Anything
* Builder

:@
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:09:34 #260
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137072107
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:11:16 #261
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137072187
quote:
Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:11:19 #262
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137072198
quote:
Nice. Misschien morgen maar op de kop tikken.
  zondag 23 februari 2014 @ 22:13:22 #263
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137072291
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:11 schreef Jump het volgende:

[..]

Verkopen ze een Steam Key of verkopen ze gewoon de DRM vrije versie die ze zelf 1 keer gekocht hebben?
DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_137072742
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Heb je het zelf al gekocht?
  zondag 23 februari 2014 @ 22:26:57 #265
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137073106
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:21 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Heb je het zelf al gekocht?
Yep, krijg je een torrent.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:30:50 #266
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137073318
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 23 februari 2014 @ 22:36:22 #267
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_137073662
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

DRM-vrij. Heb vaker daar keys gekocht, nooit problemen gehad en snel antwoord.
:@ klinkt een beetje triest maar met dit spel zou ik wel wat steam achievements willen doen (heb ik tenminste wat doelen).
  Lieve Belg zondag 23 februari 2014 @ 22:37:11 #268
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_137073711
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:36 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ klinkt een beetje triest maar met dit spel zou ik wel wat steam achievements willen doen (heb ik tenminste wat doelen).
De achievements zitten ook gewoon in het spel zonder Steam, maar is leuker om te kunnen delen :P Als je toch de Steam versie wilt, koop het dan op http://www.shiningrocksoftware.com/buy/ Dan krijg je de DRM vrije versie en een Steam key.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_137073811
Spuit 11.5

[ Bericht 96% gewijzigd door MaxMark op 23-02-2014 22:56:04 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 22:41:37 #270
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_137073931
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:

[..]

[..]

Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com
Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 23 februari 2014 @ 23:09:57 #271
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_137075331
Zo, na een paar dorpen te hebben geprobeerd ga ik nu ook even bezig met de fok!seed!
pi_137076918
Heb de kippenboerderij verplaatst naar de andere zijde van de rivier. Kiek die kippies eens gaan, duikbrilletje en snorkel op :P

een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137078048
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is? :P
pi_137078090
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_137078092
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:52 schreef einschtein het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat zo'n hunters/gatheres gebiedje 'op' is? :P
Nou ja, als je het goed doet is er natuurlijk gewoon een balans. Ik zou zeggen dat je dan bomen moet laten staan en maximaal 1 hunter en 1 gatherer kan neerzetten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 24 februari 2014 @ 01:47:53 #276
297168 Kikopuz
I like goats
pi_137078865
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Volgens het officiėle forum kunnen een herbalist en een forester lodge prima samen. Bij mij is dat in elk geval waar. Zolang het maar dichtbebost is. Of het nou geplant is of van nature zo is maakt niet uit. Ik had ooit twee seizoenen lang dat mijn herbalists slechts 8 herbs per seizoen hadden. Toen liet ik mijn forester lodge op alleen planten staan en sindsdien krijg ik weer herbs binnen :)
Maar idd, als je je forester op 'plant' en 'cut' wilt hebben kan je het beste geen herbalist erbij zetten.
pi_137079338
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 00:55 schreef JCPepino het volgende:
Nooit! Alleen je moet wel oppassen met wat je bij wat zet. Een herbalist en forester lodge gaan bijvorbeeld niet samen.
Nooit? :o Dat wist ik heul nie'.

Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten.
pi_137079906
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:26 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Yep, krijg je een torrent.
Dus ze verkopen alleen maar een download en je krijgt geen Key? Krijg dan het gevoel dat hun het geld binnen strijken met 1 koopje van 20 dollar...
Every war is different, every war is the same.
pi_137079915
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:30 schreef Jump het volgende:

[..]

[..]

Dat je een DRM vrije versie krijgt weet ik, aangezien er geen versie met DRM is (behalve de Steam versie dan).

Ik heb altijd weinig vertrouwen gehad in zo een key sites. Natuurlijk halen ze hun keys ergens vandaan en meestal is dat legaal.
Maar met spellen die DRM vrij komen is de grens dunner. Hebben zij het gewoon 1 keer gekocht en op een torrent geplaatst en verdelen ze die terug, of gaan er effectief royalties af.
Niks houd jou nu tegen om die torrent met iedereen te gaan delen. Voor een torrent van het spel hoef je zelf niet te betalen, die heb je binnen de minuut gevonden.
Er zijn website die ik "blind" vertrouw. Die humblestore (van de humble bundle) durf ik zonder problemen te kopen. Dit ook nog omdat hij daar bij aangesloten is en je krijgt ook je download en key via daar als je op zijn website zelf koopt.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:41 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

http://www.trustpilot.nl/review/onlinekeystore.com
Alhoewel het ook bots kunnen zijn heb ik er voorzichtige vertrouwen in.
Heb net een mailtje gedaan naar de maker om het even duidelijk te maken dat die website verkoopt.
Ik weet toevallig ook dat hij net voor dat het spel uit kwam had aangegeven dat het via humblestore.com, steam en gog.com zou worden verkocht.

Daarom zet ik er vraagtekens bij en ook nog de reden dat hier wordt gezegt dat hij een torrent download kreeg en bij de reviews staat er ook nog 1 die zegt dat hij een download link kreeg.
Every war is different, every war is the same.
pi_137081316
quote:
99s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:56 schreef Kikopuz het volgende:
Hebben jullie al achievements gehaald? Lijkt me leuk om dat met elkaar te delen :). Ik heb er momenteel drie, maar ik weet zeker dat er een paar van jullie veel fanatieker zijn!

Trader
Use trading posts to trade 50,000 units of goods in a single town.

Smiles all Around
Maintain high happiness for 10 years in a town with at least 100 citizens.

Healthy
Maintain high health for 10 years in a town with at least 100 citizens.
Healthy bij toeval gekregen (perongeluk stad laten draaien, wat of uiteindelijk een faalende stad heeft opgelevert door een grote brand maar wel de achive gehaald. En toevallig nu net de smiles all around gehaald.
Every war is different, every war is the same.
  maandag 24 februari 2014 @ 10:53:39 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137083313
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:25 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nooit? :o Dat wist ik heul nie'.

Kan wel samen gaan, mits je ze alleen boompjes laat planten in plaats van cutten.
En hoe dan ook valt het wel mee, de efficientie van de herbalist gaat wat omlaag maar dat overleef je wel. Persoonlijk maak ik meestal 3 of 4 van die gather/hunter plekken aan en in de helft daarvan gooi ik er een boswachter tussen en nog 1 herbalist maar ik heb nooit te kort aan herbals gehad, die gekke heks zit meestal gewoon te chillen omdat ze meer dan genoeg heeft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 11:22:11 #282
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084063
Overpowered bessenplukker. :)

I love my mispoken words.
pi_137084309
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
  maandag 24 februari 2014 @ 11:31:13 #284
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084335
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren.
I love my mispoken words.
  maandag 24 februari 2014 @ 11:35:16 #285
277865 Sejt
Ondertitel
pi_137084455
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
Limieten hoger zetten geeft je ruimte voor mindere tijden. Food sowieso op heel hoog zetten, maar ook firewood mag je op 500 o.i.d. zetten. Tools ook, want die gaan soms heel hard.
Aan de andere kant moet je niet alles heel hoog zetten, want dat gaat dan ten koste van je laborers. (bv. een tailor, die aan z'n limiet zit, wordt even laborer)
Goede balans is belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 24-02-2014 11:57:56 ]
I love my mispoken words.
pi_137084686
Ik heb een bug bij het verwijderen van stone paths. Sommige delen verwijderen ze wel, andere delen worden niet als road herkend en dus ook niet weggehaald, maar ik kan er ook niets anders overheen bouwen.. :(
In the coolest little capital of the world
  maandag 24 februari 2014 @ 11:58:18 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137085154
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:30 schreef mschol het volgende:
waar stellen jullie je limits op in? ik laat ze meestal staan, maar volgens mij is dat een recept voor falen :')
Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen :'), zodra je een steengroeve of mijn hebt zet je hetgeen wat ze daar produceren ook ergens op 500 ipv 200 want ze zijn nu eenmaal trager met produceren dan wanneer het in de bossen ligt dus heb je een bouwbuffer. Tools zou je op een gegeven moment ook hoger kunnen zetten maar dat is mindere noodzaak.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 11:59:35 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137085193
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:31 schreef Sejt het volgende:
Vraag me trouwens af waarom er geen melk in het spel zit. Het duurt jaren voor je koeien geslacht worden (voor leer en vlees), terwijl schapen wol tussendoor leveren en kippen eieren.
Eens en misschien toch iets van een voedselvoorbereider die je kan instellen op bepaalde eindproducten oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137087090
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Firewood zet ik gewoon regelmatig wat hoger zodat ze in de winter een goede voorraad hebben, moet je eigenlijk kijken wat er jaarlijks verstookt wordt en dan de limiet daar in de buurt zetten. Voedsel zet ik op een gegeven moment ergens in de 50000 anders heb je kans dat ze bij het oogsten opeens halverwege stoppen :'), zodra je een steengroeve of mijn hebt zet je hetgeen wat ze daar produceren ook ergens op 500 ipv 200 want ze zijn nu eenmaal trager met produceren dan wanneer het in de bossen ligt dus heb je een bouwbuffer. Tools zou je op een gegeven moment ook hoger kunnen zetten maar dat is mindere noodzaak.
Voedsel staat bij mij op 999.999. :P
heb nu een voorraad van zo'n 110.000
  maandag 24 februari 2014 @ 13:00:11 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137087517
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:46 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Voedsel staat bij mij op 999.999. :P
heb nu een voorraad van zo'n 110.000
Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch :P. (en dan kan je een gebouwtje neerzetten die voedsel droogt, pekelt of inmaakt oid voor de langere tijd)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137087830
Jaar 30 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 35 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
pi_137087875
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
pi_137087961
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 24 februari 2014 @ 13:20:27 #294
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088190
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jep, ook mis je informatie over instroom en uitstroom van resources, wat planning en micromanagement lastig maakt.
Niet echt hoor, daar heb je town hall voor, kan je grafiekjes bekijken tot je scheel bent.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 24 februari 2014 @ 13:24:08 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088309
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:11 schreef GlenSpey het volgende:
Sowieso kan het spel nog wel wat realistischer gemaakt worden. Een kerk met bijbehorende graveyard dienen nu als leuke decoratie, maar hebben verder weinig nut. Ook mis ik nog de lange en ingewikkelde productieketens die je bij bijvoorbeeld de Anno-reeks ziet...
begraafplaatsen, kerken en herbergen zijn er om het geluksniveau op te krikken en dat doen ze best goed volgens mij. Een iets diepere productieketen lijkt me wel tof. Eventueel dat het pas actief/mogelijk wordt als je een marktplaats hebt en dat je daar broodverkopers kan aanwijzen oid, die dan voor mijn part thuis broden bakt om in de verkoop te doen. Hetzelfde als met ingemaakt fruit en gepekelde vis en gedroogd/gepekeld vlees. de 'luxe artikelen'

Volgens mij heeft de maker van het spel ook gewoon rekening gehouden met de mod-potentie. dus hij zet een spel op de markt, binnenkort komt de mod-software uit en gaat de rest wild met uitbreidingen en verdiepingen van het spel.

Waarschijnlijk gooit de mod-gemeenschap binnen de kortste keren meer productenketens eruit en eventueel een militia/politie tegen ongeregeldheden en struikrovers oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137088575
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:10 schreef Drebbelman het volgende:
Jaar 30 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaar 35 in FOK!seed:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.
pi_137088765
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Ook een goede natuurlijk maar ik zou met 50000 toch wel zoiets hebben dat ik mijn voedselverzamelaars wat beters kan laten doen. En stiekem zouden ze ook per voedsel soort een soort bederf timer in moeten stellen. Ongelimiteerd houdbare vis is nu eenmaal niet echt realistisch :P. (en dan kan je een gebouwtje neerzetten die voedsel droogt, pekelt of inmaakt oid voor de langere tijd)
true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd :P
pi_137088772
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat ziet er toch heel goed uit voor de langere termijn of heb jij je tijdschema zo strak ingedeeld dat het allemaal nog sneller en beter moet? Ik zeg altijd: Geduld is een schone zaak en.... je komt er toch wel.
Ik probeer steeds een paar stappen vooruit te denken zodat ik een structuur heb waarmee ik makkelijk nomads of babybooms mee kan opvangen. Op zich is mijn layout en aantal voorzieningen dus nooit perfect op maat voor datgene waar NU de vraag naar is.. maargoed, dingen die je niet nodig hebt zet je gewoon uit of op pauze, daar heb je dan geen omkijken naar.
In the coolest little capital of the world
pi_137088866
Ja ik begrijp dat je vooruit wilt denken maar soms (en dat geef je zelf ook al aan in je verdere reactie) heeft het totaal geen zin te ver te blijven doordenken want soms kan dat dan juist averechts gaan werken omdat er een portie haast/dwang bij zit en waardoor je dus fouten gaat maken,zaken die je eerst niet maakte met als gevolg dat je verspilde moeite en tegenslag krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2014 13:40:35 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 13:42:43 #300
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137088940
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:37 schreef Furdinand het volgende:

[..]

true, maar als je een limiet instelt op je food en je bereikt dat telkens, dan heb je minder snel door als de vraag groter wordt dan het aanbod. En zoiets moet je heel snel opvangen anders zit je zo met een hongersnood. En dat heb ik op de harde manier geleerd :P
Ik probeer ten alle tijden een overcapaciteit aan jager/verzamelaar/visserij huisjes te hebben zodat ik er in geval van dreigende schaarste al mijn mijnwerkers vreten kan laten halen of als ik genoeg arbeiders heb die eraan toe kan wijzen. Zit nu bijvoorbeeld met 110 mensen op een surplus van 6000 en als het onder de 2500 zakt ga ik meer mensen toewijzen tot het weer genoeg is. Ik heb nu ook een pasture met 25 schapen trouwens :9. Jammer dat er geen shoarma gemaakt kan worden ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')