quote:Seed: 11041979
Terrain type: Valleys
Terrain size: Large
Climate: Fair
Disasters: On
Starting Conditions: Hard
Zal ik als ik thuis kom wel even in de OP zetten. (als je dat wilt)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:49 schreef Drebbelman het volgende:
FOK!seed:
[..]
[ afbeelding ]
Als je deze map speelt is het leuk om om de 5 jaar een update te posten zodat we elkaars stadje kunnen vergelijken
meer gatherers/vissers/huntersquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef prefix1 het volgende:
Hoe goed te beginnen telkens te weinig voedsel
meer strenge winters?quote:of te weinig babys....
die komen vanzelf aanwaaien volgens mijquote:En hoe krijg je nomads??
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:39 schreef SuperHarregarre het volgende: nu even eerste dorp bouwen.
![]()
Maar je moet wel een Town Hall hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:59 schreef mschol het volgende:
[..]
die komen vanzelf aanwaaien volgens mij
dat ook iddquote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:00 schreef Sejt het volgende:
[..]
Maar je moet wel een Town Hall hebben.
Niet noodzakelijk, maar soms wel erg fijn. Ik heb nu bijvoorbeeld in jaar 18 een overschot aan voedsel en kan een groep nomads heel goed gebruiken voor m'n mijnen en quarry. En toevallig komen ze er net aan.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:04 schreef BlaZ het volgende:
Nomads zijn absoluut niet noodzakelijk, ik heb 300 inwoners gehaald zonder gebruik te maken van nomads.
Langzame groei vermindert eerder de kans op voedseltekorten.
Ik gebruik overigens vissers puur als reserve, is er dan een tekort aan voedsel dan kan ik direct 20 vissers aan het werk zetten.
Ja dat klopt. Als je een ruim overschot hebt is er ook weinig aan de hand. Hou er alleen ook rekening mee dat nomads zich ook voortplanten. Dus 20 man extra +15 kinderen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:28 schreef Sejt het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, maar soms wel erg fijn. Ik heb nu bijvoorbeeld in jaar 18 een overschot aan voedsel en kan een groep nomads heel goed gebruiken voor m'n mijnen en quarry. En toevallig komen ze er net aan.
Whut? lol. Ik ben nog steeds bezig met dorp 1/1. Het gaat nu fantastisch, al duurde het 25 jaar voordat het eindelijk beter ging en nog een 25 jaar voordat ik een goed voedseloverschot had opgebouwd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:46 schreef dekkered het volgende:
[..]
Succes. Hoop voor jou dat het beter gaat met je dorp dan met mijn eerste 5/10
Zorgen voor een overschot aan stookhout?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef Kikopuz het volgende:
-Edit-
Er schijnt geen andere manier te zijn volgens le interwebz. Het is óf je blacksmith naast je mijn plaatsen, óf een bulk coal traden en hopen dat je blacksmith genoeg heeft
Je moet wel zorgen dat je een stadhuis hebt voordat je nomads kan krijgenquote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef prefix1 het volgende:
Hoe goed te beginnen telkens te weinig voedsel of te weinig babys....
En hoe krijg je nomads??
wat problemen met te snel groeien of te langzaam. 1 keer in 1 keer geen tools meer zodoende dat ze te weinig eten kregen. Een keer perongeluk aan laten staan waardoor mijn markt plus huizen in de fik gingen, waardoor ook problemen ontstonden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:51 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Whut? lol. Ik ben nog steeds bezig met dorp 1/1. Het gaat nu fantastisch, al duurde het 25 jaar voordat het eindelijk beter ging en nog een 25 jaar voordat ik een goed voedseloverschot had opgebouwd.
Zit nu wel met het volgende, ik probeer steel tools te maken en moet dus coal mijnen. Maar mijn citizens gebruiken het gewoon als fuel :/ Weet iemand hoe je dat kan voorkomen? Mijn blacksmith is hierdoor werkloos!
-Edit-
Er schijnt geen andere manier te zijn volgens le interwebz. Het is óf je blacksmith naast je mijn plaatsen, óf een bulk coal traden en hopen dat je blacksmith genoeg heeft
Dan moet je kijken waarof die stadsmensen werken en daar een huis maken. Als het goed is wisselen ze van plek (gaat de 1ne gast in de stad werken en de andere als boer)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:14 schreef Drebbelman het volgende:
is er ook een manier om te zorgen dat de juiste personen in het juiste huisje gaan wonen?
ik heb bijvoorbeeld wat afgelegen farms en wil dat de boeren dicht bij huis gaan wonen, maar nu zijn er 'stadsmensen' erin gaan wonen, die dus ver van hun werk wonen.. en de boeren wonen nog in de stad
Niet alleen beans zijn goed. Aardappels zijn ook best goed ben ik achter gekomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:31 schreef Sejt het volgende:
Beans zijn overpowered!
[ afbeelding ]
15 daklozen zijn net geaccepteerde nomads.
Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:47 schreef Sejt het volgende:
M'n aardappelen zijn echt waardeloos. Iemand een idee waarom? Vorige winter heb ik de bonen en aardappels al verwisseld qua veld, maar de bonen doen het overal goed.
[ afbeelding ]
Ik combineer het gewoon heel goed.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef dekkered het volgende:
[..]
Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn.
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:08 schreef Bart het volgende:
Maakt het nou nog uit wat je verbouwt? Graan/aardappels/mais, boeit het wat?
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:10 schreef Bart het volgende:
[..]
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?
Dit ziet er wel efficiënt uit. Dat is inderdaad een goed idee om huis dichtbij de velden te plaatsen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:06 schreef Sejt het volgende:
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.
Dit jaar gaat het echter iets beter. Bonen doen het nog steeds erg goed.
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:
[..]
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Heeft ook met je health te maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Sejt het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.
tnx!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:11 schreef dekkered het volgende:
[..]
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:19 schreef Drebbelman het volgende:
Hebben ze eigenlijk behoefte aan een markt als er een storage barn en firewood-veldje dichterbij is?
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:20 schreef dekkered het volgende:
[..]
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:22 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?
ofwel, als ik een paar huisjes bij verafgelegen boerderijen en forester hut/woodcutter heb, zijn die mensen dan zelfvoorzienend of gaan ze alsnog een extreem lange wandeling naar de markt maken dan?
Nu weet ik wat of die herdsman aan het doen was. Helemaal aan de zijkant van de map ligt er iets. En de 2 nieuwe herdsman zijn er ook helemaal naar toe gelopen...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef dekkered het volgende:
[..]
Heeft ook met je health te maken.
voedsel teller staat op over de 17k (en dan zit er waarschijnlijk nog een 5000 in men tradepost).
Gaat er net een gast dood door honger... Geen idee wat of die gedaan heeft. (ergeste is nog dat hij naast de beans velden zit ook nog ook..
goed punt lol.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:24 schreef dekkered het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.
je moet ze wel indelen als bouwers;)quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
Dat doe ik uiteraardquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:53 schreef prefix1 het volgende:
[..]
je moet ze wel indelen als bouwers;)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |