abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2014 @ 12:49:33 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137010618
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137010671
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
Ik combineer het gewoon heel goed.

2 velden beans, 2 velden aardappels (nog geen andere seeds)
Een veld met 16 schapen, 2 gatherers. 2 hunters

beide hunters en velden beans en aardappels op half capasiteit


oh ja en nog een orchard met peren maar die zijn nog niet oud genoeg.
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:01:32 #28
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137010894
Dat kan ook, ik gebruik 20x20 velden met 25 schapen die dan wol produceren voor een tiental kledingmakers.
Wol trade ik dan weer voor vanalles.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137011014
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef dekkered het volgende:

[..]

Wonen je boeren te ver weg? Dit zorgt er voor dat ze te ver moeten lopen en dat ze dan minder productief zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 12:49 schreef BlaZ het volgende:
Meestal woont dan 1 van de farmers wat verder weg. Geen idee verder, ik gebruik gewoon een paar honderd schapen als voedselvoorziening.
Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.
Dit jaar gaat het echter iets beter. Bonen doen het nog steeds erg goed.

I love my mispoken words.
pi_137011040
Heb ik is ff mazzel. denet een ziekenhuis gemaakt omdat ik er aan herinnert werd door iemand hier. Krijg ik nu net iemand die ziek wordt.
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:08:11 #31
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137011068
Maakt het nou nog uit wat je verbouwt? Graan/aardappels/mais, boeit het wat?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137011099
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:08 schreef Bart het volgende:
Maakt het nou nog uit wat je verbouwt? Graan/aardappels/mais, boeit het wat?
Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:10:08 #33
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137011115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:

[..]

Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137011144
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:10 schreef Bart het volgende:

[..]

met één soort voedsel worden ze sneller ziek of zo?
gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.
Every war is different, every war is the same.
pi_137011206
Echt irritant die merchants. Wanneer je niets hebt komen ze met goede dingen. Heb je een shitload aan zooi in die tradepost zitten komen ze met crap constant.
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:15:03 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137011230
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:06 schreef Sejt het volgende:

Nee, m'n farmers wonen allemaal even dichtbij in huizen die ik rond m'n akkergebied heb gebouwd.
Dit jaar gaat het echter iets beter. Bonen doen het nog steeds erg goed.

Dit ziet er wel efficiënt uit. Dat is inderdaad een goed idee om huis dichtbij de velden te plaatsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137011286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:09 schreef dekkered het volgende:

[..]

Het gaat meer om de affwisseling die je mensen hebben. Maar dat kan je dan geloof ik weer opvangen met de herbalist. Echt duidelijk is het eigenlijk nog steeds niet.
Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.
I love my mispoken words.
pi_137011300
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Sejt het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn je mensen gelukkiger als ze meer afwisseling in eten hebben.
Heeft ook met je health te maken.


voedsel teller staat op over de 17k (en dan zit er waarschijnlijk nog een 5000 in men tradepost).
Gaat er net een gast dood door honger... Geen idee wat of die gedaan heeft. (ergeste is nog dat hij naast de beans velden zit ook nog ook..
Every war is different, every war is the same.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 13:19:02 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_137011336
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:11 schreef dekkered het volgende:

[..]

gaat hun health van omlaag ja. Kan je vooral goed zien als je net begint.
tnx!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_137011343
Hebben ze eigenlijk behoefte aan een markt als er een storage barn en firewood-veldje dichterbij is?
In the coolest little capital of the world
pi_137011363
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:19 schreef Drebbelman het volgende:
Hebben ze eigenlijk behoefte aan een markt als er een storage barn en firewood-veldje dichterbij is?
Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.


edit: Als je omdenduur een groot oppervlakte bedekt is dat dus handiger want dan zorgen hun dat mensen niet helemaal ergens naar toe hoeven te lopen om iets te halen.
Every war is different, every war is the same.
pi_137011425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:20 schreef dekkered het volgende:

[..]

Een markt zorgt er voor dat hij alles binnen krijgt (de vendor gaat naar alle barns toe met zijn kruiwagen (kan ook meer mee nemen) zodoende dat je mensen zelf dat niet hoeven te doen.
dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?
ofwel, als ik een paar huisjes bij verafgelegen boerderijen en forester hut/woodcutter heb, zijn die mensen dan zelfvoorzienend of gaan ze alsnog een extreem lange wandeling naar de markt maken dan?
In the coolest little capital of the world
pi_137011457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:22 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

dat weet ik, maar gaan mensen ook echt naar de markt als ze ook eten uit de storage barn kunnen halen?
ofwel, als ik een paar huisjes bij verafgelegen boerderijen en forester hut/woodcutter heb, zijn die mensen dan zelfvoorzienend of gaan ze alsnog een extreem lange wandeling naar de markt maken dan?
Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.
Every war is different, every war is the same.
pi_137011541
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef dekkered het volgende:

[..]

Heeft ook met je health te maken.

voedsel teller staat op over de 17k (en dan zit er waarschijnlijk nog een 5000 in men tradepost).
Gaat er net een gast dood door honger... Geen idee wat of die gedaan heeft. (ergeste is nog dat hij naast de beans velden zit ook nog ook..
Nu weet ik wat of die herdsman aan het doen was. Helemaal aan de zijkant van de map ligt er iets. En de 2 nieuwe herdsman zijn er ook helemaal naar toe gelopen...
Every war is different, every war is the same.
pi_137011603
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:24 schreef dekkered het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je Markt een radius heeft? Die radius gaat naar die markt toe.
goed punt lol.
ik ga dit binnenkort eens uittesten door de mensen die stinken te verbannen naar een geisoleerde uithoek van de map en dan hopen dat ze daarblijven.
In the coolest little capital of the world
pi_137011673
Eerste 2 dorpen zijn grandioos gefaald, eens kijken of ik het deze keer wat langer vol houd dan jaar 5. :+
pi_137011967
pfffff bouw ik net lekker op 60+ mensen voedsel tekort iedereen zowat dood... je moet wel heel goed opletten wat je bouwt volgens mij want binne 5 mins kan het zo omgekeerd zijn..
Geniet van het leven:):)
pi_137012236
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? :')
Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
pi_137012278
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:52 schreef Typisch het volgende:
Waarom bouwen mijn inwoners in het begin niks? Ik zuig er blijkbaar heel hard in, ze bouwen niet eens een huisje als ik ze dat vraag.
je moet ze wel indelen als bouwers;)
Geniet van het leven:):)
pi_137012287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:53 schreef prefix1 het volgende:

[..]

je moet ze wel indelen als bouwers;)
Dat doe ik uiteraard :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')